Olen tässä ihastunut opiskelijakaveriini, jonka kanssa meillä on aika paljon yhteistä. Ollaan yhteisillä luennoilla tehdään tehtäviä samassa porukassa ja molemmat ollaan poikettu toistemme luona jos jonkinlaisen projektin parissa. Aika aktiivisesti ollaan myös viestitelty ja jaettu henkilökotaisempiakin asioita. Tämä kaverini puhuu silloin tällöin kuinka typeriä muut miehet oikein on ja joskus jopa jakaa kuvankaappauksia tindermatchien kanssa käymistään keskusteluistaan. Hän myös kertoi ettei tiedä pystyykö exänsä jälkeen enää koskaan kunnon parisuhteeseen ja kuinka vaikeaa se on että randomit tulee kertomaan tunteista häntä kohtaan.
Tämä viittaisi siihen ettei kiinnostusta olisi, mutta saan häneltä melkein säännöllisesti jonkinlaisen keskustelunavauksen ja meillä on muutenkin todella paljon yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Monesti saatetaan tuntikausia keskustella vaikka minkälaisista asioista, joten haluaisin tietenkin kaveruuden etenevän pidemmälle, mutta treffeille pyytäminen tuntuu oudolta ja vähän pelkään että jos menen kysymään asiasta menetän pian hyvän kaverin. Mitä mieltä olette, tulisiko minun kaveruuden uhalla pyytää ulos virallisemmille treffeille tai kenties seuraavissa opiskelijabileissä kännipäissään kertoa tunteistani (ollaan sovittu että muutamiinkin oltaisiin kaveriporukalla menossa)? Vai olisikohan helpompi vain pistää uutta matoa koukkuun?
(Joku kumminkin kysyy: ikähaarukka on siinä 20-25 vuoden välillä meillä molemmilla, ikäeroa alle vuosi, itse olen mies ja ihastunut sitten naispuoleiseen kaveriin)
Miten edetä
7
68
Vastaukset
- kamutkamuina
Ystäväsi on niin monella tavalla ilmoittanut ettei halua vakikumppania. Kuinka sinä et itse ole tuota huomannut, kun se tulee kirjoituksestasi niin selvästi muiden nähtäväksi?
Pidä häntä vain kamuna ja jatkakaa maailman parantamista opintojenne ohella.
Tietysti aina voit siirtää puheenaihetta yleisimpiin asioihin kun hän alkaa kertoilemaan liikaa omasta historiastaan.. Sillei lempeästi näytät ettet ole oikein kiinnostunut siitä. (Eikä sinun tarvitsekkaan olla!)
Jos puheenaiheet kääntyvät sinulle epämieluisiksi, voit aina harventaa tapaamisianne. Tuo on vain luonnollista ihmisten keskeistä kanssakäyntiä. Toisen jaaritusten kuuleminen on kuin liimaa joka saattaa kietoutua liiaksi sinun ympärille. Sitten vasta onkin vaikeampaa tehdä " hajurakoa." Ja -hokkus pokkus - olet liisterissä liian syvällä.
Vietä aikaasi muidenkin opiskelukavereittesi kanssa äläkä edes haaveile liimautua tuohon yhteen.- sesamakuinylhäällä
Kiitos 😕😔✅
- Omakohtaistakinkokemusta
Kyllä se nyt pahasti siltä näyttää, että olet joutunut sille kuuluisalle kaverivyöhykkeelle. Naiset ei kyllä heposti usko tähän, mutta kyllä sinun kohtalona on seurata sivusta hänen toilailujaan ja siiten kun on kolahtaa saat olla keräilemässä häntä kasaan, kun sinä olet niin hyvä kaveri. Oletko muuten varma, että hän ei luule sinua homoksi? Hänellähän voi olla varma käsitys siitä ettet ole ollenkaan kiinnostunut tytöistä.
- edelleensesama
Omakohtaistakinkokemusta kirjoitti:
Kyllä se nyt pahasti siltä näyttää, että olet joutunut sille kuuluisalle kaverivyöhykkeelle. Naiset ei kyllä heposti usko tähän, mutta kyllä sinun kohtalona on seurata sivusta hänen toilailujaan ja siiten kun on kolahtaa saat olla keräilemässä häntä kasaan, kun sinä olet niin hyvä kaveri. Oletko muuten varma, että hän ei luule sinua homoksi? Hänellähän voi olla varma käsitys siitä ettet ole ollenkaan kiinnostunut tytöistä.
Jep, kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Ei varmasti luule homoksi, olen melko idioottivarmasti vihjannut kiinnostuksestani. Olemme myös puhuneet toistemme parisuhdetilanteista ja taisin valitettavasti saada vahvistuksen että uutta olisi alettava hakemaan kiikariin. Olen jo huomannut tuon että saan olla ”keräilemässä kasaan kun kolahtaa”. Taitaa olla naisilla melko yleistä tämmöinen? Oli miten oli, sainpahan hänestä hyvän ystävän/kaverin.
Kiitoksia äärettömästi asiallisista ja harkituista vastauksista!
- kiitoskaikilletalkup
Kiitos kaikille vastanneille, teistä oli uskomaton henkinen apu. Sain vihdoin otettua asian puheeksi ja pakithan sieltä tuli, mutta sekin tuntuu oudolla tavalla todella hyvältä kun stressi helpottaa. Suosittelen kaikille, vaikka asian puheeksi ottaminen onkin vaikeaa etenkin silloin kun tietää tuloksen. Puhuminen auttaa aina
- Anonyymi
Kaveri.......kuinkahan tärkeä mahdat olla edes tuossa roolissa.
En usko, että kannattaa ladata tuotantopanoksia tähän frendiin juuri ollenkaan.... Ei aikaa tahikka vaivaa.
Testaa itseäsi. Kun tämä "kaveri" tyrkkää sulle seuraava keskustelunaloituksen, lähde salille, leffaan tai ala sahata takkapuita. Käytä naapurin kilpikonna lenkillä ja kipaise kaupassa. Leivo vielä täytekakku, nuku yönyli, tee täysi työpäivä ja vastaa hänelle sen jälkeen joku ytimekäs, lyhyt viesti, johon ei ole helppo keksiä jatkoa/vastausta.
Sulla voi olla tunne, että hän on hyvä ystävä, mutta luulen, että hänelle olet ehkä enemmänkin tyyppi, johon ei ole kovin tärkeä edes pitää yhteyttä.
Kun itse et tee aloitteita ja jätät vastaamisen vähän harvempaan, niin näät, ettei tyyppi ole moksiskaan. Hänellä on muuta tekemistä.
Etsi joku, jolle sä olet tärkeä😍 ei miehet halua olla millään friendzonella
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346