Olen kohdannut hämmästelyä sivaruudestani...

..kunnen ole ennakkokäsitysten mukainen sivarina!

Monet streotypiat olen kyennyt kadottamaan sivarina muiden ihmisten silmissä. Monet ovat hämmästelleet sitä että olen sivari kun olen sen kertonut, enkä ole käynyt inttiä (kokonaan). Toimin kuulemma niin arkielämässäni kuin olisin käynyt intin..siis olen täsmällinen, tarkka, tunnollinen jne. Sivarit vissiin heidän mielestään ilmeisesti lintsaa ja myöhästelee töistä ja töissä ei kuuntele esimiestään.

Minua hämmästyttää ja naurattaa taas nämä ihmisten stereotypiat: "millainen ihminen on sivari", kun ne ennakkokäsitykset eivät mitenkään kohtaa tosiasioiden kanssa millaisia sivarit ovat. Armeijassa vasta pojasta kasvaa mies, se oppii käyttämään kelloa ja petaamaan petinsä vaikka monesti vaimo sen sitten myöhemmin hoitaa!? :)

Onko joku muukin sivari kohdannut näitä samoja asioita, että jollakin on suu loksahtanut heti auki että "mä luulin että olisit suorittanut armeijan" kun on toimissaan ollut "jämpti". :)

Ei mua opettanut intti "jämptiksi". Jos se olisi jotakin opettanut niin varmaankin välttelemään velvollisuuksia! Kotona kotikasvatus oli sen verran jämptiä, että jokin armeijan käynti olisi ollut melkolailla turhauttavaa.

Sitä hämmästelen kuinka yläasteen ikäisiä jätkiä ei kasvateta lainkaan tavoille vaan monet vanhemmat toteavat niille: "kyllä sä siellä armeijassa sitten opit" (oletuksena että poika menee armeijaan on hämmästyttävää) ja pitävät armeijaa heidän kasvatusta korvaavana "kasvatuslaitoksena", jota se ei todellakaan ole, kuten ei myöskään peruskoulu.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sivarit_ovat_Saastaa

      Äitsykän pikku pelikkaripoika purkaa patoumiaan valheilla.

      Olet 200-kiloinen kellarissa istuva sipsipoika, joka ei ole päivääkään tehnyt oikeita töitä. Jauhat vuodesta toiseen samoja juttuja, joten selvästi on se sivarin käyminen jäänyt kaivelemaan. Syystäkin on jäänyt; sivarin käyminen on merkki fyysisestä ja henkisestä jälkeenjääneisyydestä. Yhteiskunnan elättinä sinulla onkin mukavasti aikaa sönköttää palstalle höpinöitäsi, kun muut ovat töissä.

      • nekk6

        MItäs se jälkeenjäänyt paskanaama taas täällä aukoo päätä??


      • Noin 200 kiloa nostan kyllä penkiltä,mutta en itse ole koskaan painanut niin paljon. Painoindeksi on minulla kunnossa, kiitos kysymästä! Sipseistä en tykkää, joten niitä ei tule nautittua.

        Viime vuonna tuli tienattua lähes 30 000 euroa, joten tuskin sitä ihan työttämänäkään tienaa. Niin että kuka mahtaa tässä elättää ketä?!

        Minua ei ole kaivellut sivarin käyminen.


    • ooppelimies

      En suosittele tälle 200 kilon läskille, mutta suosittelen tälle ateistille... Osta OOPPELI...

    • ooppelimies

      Hyvä VELI... Jos sulla on pieni PIPPELI... Osta silloin kunnon PELI... Osta OOPPELI...!!!

    • ooppelimies

      Sanokaa mitä sanotte, mutta OOPPELI se on...?

    • Tuoppi1980

      HOX HOX! Ei sen niin väliä miltä näytät, mutta nyt haetaan nohevaa huumorintajuista sivaria meille toimistoon Turkuun. Jos sinua tai kaveriasi kiinnostaa rento ja letkeä meno, kuitenkin asiallisessa toimistoympäristössä työskentely liukuvalla työajalla, nyt olisi sellainen tarjolla! linkki: https://vipa.mol.fi/sivariweb_public/pages/servplace_info.jsf?id=1677199

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe