Inssiliiton tai mikälie YTN:n, lakko!

rikkuri

Lakko tulee.YTN:n asiamiehet ajavat etätyöserverit alas jottei liittoon kuulumatttomat ylemmät "piilorikkurit" tee kotoaan etätyötä. Siinä sitten menee toimihenkilöidenkin (merkonomien,teknikoiden,datanomien jne.) etätyöt poskelleen?

42

3245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sarppa

      Toivottavasti saavat yhteydet poikki. Ja vaikkeivät saisikaan, kyllä tämä työtaistelu on todella tehokas muutenkin, jos rintama pitää.

      YTN on oikealla asialla, minä elän juuri niiden ongelmien kanssa, joihin nyt yritetään saada korjaus.

      Rikkuri=itsekäs vapaamatkustaja, todellinen luuseri.

      • rikkuri

        Tästä etätyöstä nousee häly&kohu, itkua ja haammasten kiristelyä :-) Näyttää muuten ihan lakolta, ikävä kyllä.Olen itsekäs rikkuri, ajan vain omia etujani, ikävä kyllä.Minua ei juuri riipaise mitä työkamu minusta ajattelee, jos työnantaja antaa mahdollisuuden tehdä töitä, minähän teen vaikka kamut kuinka lakkoilisi.Kukaan ei kaffee pöytäkeskustelussa tosin aio lakkoon jäädä, ellei ihan viimeisen pakon sanelemana.Olen ylempi toimihenkilö ja insinööri, matkustan todella vähän ilman korvauksia, ylitöistä saan korvauksen.Kyllä se on vaan koulutettuna nykyyhteiskunnassa niin että itsekkäästi se on pärjättävä, on oikeuksia muttei velvollisuuksia :-)


      • infomies
        rikkuri kirjoitti:

        Tästä etätyöstä nousee häly&kohu, itkua ja haammasten kiristelyä :-) Näyttää muuten ihan lakolta, ikävä kyllä.Olen itsekäs rikkuri, ajan vain omia etujani, ikävä kyllä.Minua ei juuri riipaise mitä työkamu minusta ajattelee, jos työnantaja antaa mahdollisuuden tehdä töitä, minähän teen vaikka kamut kuinka lakkoilisi.Kukaan ei kaffee pöytäkeskustelussa tosin aio lakkoon jäädä, ellei ihan viimeisen pakon sanelemana.Olen ylempi toimihenkilö ja insinööri, matkustan todella vähän ilman korvauksia, ylitöistä saan korvauksen.Kyllä se on vaan koulutettuna nykyyhteiskunnassa niin että itsekkäästi se on pärjättävä, on oikeuksia muttei velvollisuuksia :-)

        Tuo on miehen puhetta. Ei sitä työtä rahan takia tehdä! Ja saat nähdä, että kun olet oikein kiltisti ja annat tassua, niin kyllä se pomo ehkä joskus vielä mahdollisesti heittää luun. Tai pienen palasen.

        Hyvä homma että saat ylitöistä korvauksen. Niitä kannattaakin nyt painaa. Jos tavoitteet nyt menevät mönkään, niin kiitos Sinun ehkä joku päivä palataan muutama vuosi taaksepäin ja ylemmiltä poistetaan jälleen työaika. Ylityörajojahan nyt ollan myös tällä kertaa nostamassa. Saat painaa niin että selkäranka paukkuu. Mutta turha vinkua, jos Sinua ei muut kiinnosta, niin tuskin ne muut sinuakaan sitten jaksavat kuunnella.

        Varo muuten ettei esimiehesi vain ole myös liiton kommareita. Voi olla vaikutusta urallesi.


      • Jarkko
        rikkuri kirjoitti:

        Tästä etätyöstä nousee häly&kohu, itkua ja haammasten kiristelyä :-) Näyttää muuten ihan lakolta, ikävä kyllä.Olen itsekäs rikkuri, ajan vain omia etujani, ikävä kyllä.Minua ei juuri riipaise mitä työkamu minusta ajattelee, jos työnantaja antaa mahdollisuuden tehdä töitä, minähän teen vaikka kamut kuinka lakkoilisi.Kukaan ei kaffee pöytäkeskustelussa tosin aio lakkoon jäädä, ellei ihan viimeisen pakon sanelemana.Olen ylempi toimihenkilö ja insinööri, matkustan todella vähän ilman korvauksia, ylitöistä saan korvauksen.Kyllä se on vaan koulutettuna nykyyhteiskunnassa niin että itsekkäästi se on pärjättävä, on oikeuksia muttei velvollisuuksia :-)

        ... olen ylempi toimihenkilö, työpaikkana Nokia. Pitkään olen pohtinut liittojen saamattomuutta jäsentensä edunvalvonnan suhteen. Viimeinkin hommaan on saatu ryhtiä, tavoitteet ovat juuri oikeat.

        Viime syksynä näistä asíoista puhuttaessa ei varmaan kukaan yksikköni ylemmistä olisi ollut valmiina työtaisteluun. Nyt tilanne on muuttunut, ulos lähdetään mikäli sopimusta ei muuten saada syntymään.

        Rikkurointi on halveksittavaa puuhaa. Tuolla asenteella työantaja voi kyykyttää työntekijöitä mielensä mukaan, niinkuin nytkin tapahtuu.


      • Ylempi toimihenkilö
        Jarkko kirjoitti:

        ... olen ylempi toimihenkilö, työpaikkana Nokia. Pitkään olen pohtinut liittojen saamattomuutta jäsentensä edunvalvonnan suhteen. Viimeinkin hommaan on saatu ryhtiä, tavoitteet ovat juuri oikeat.

        Viime syksynä näistä asíoista puhuttaessa ei varmaan kukaan yksikköni ylemmistä olisi ollut valmiina työtaisteluun. Nyt tilanne on muuttunut, ulos lähdetään mikäli sopimusta ei muuten saada syntymään.

        Rikkurointi on halveksittavaa puuhaa. Tuolla asenteella työantaja voi kyykyttää työntekijöitä mielensä mukaan, niinkuin nytkin tapahtuu.

        Mikäli sopimukseen ei päästä, lähdetään työtaisteluun. Tämä asia pitää nyt hoitaa kuntoon, eikä se näköjään olemalla kauniisti onnistu.

        Rikkurit ovat alinta mahdollista pohjasakkaa. Omallakin työpaikallani heitä muutama löytynee, mutta se muistetan vielä pitkään senkin jälkeen, kun tämä vääntö on ohi.


      • meillä näin
        rikkuri kirjoitti:

        Tästä etätyöstä nousee häly&kohu, itkua ja haammasten kiristelyä :-) Näyttää muuten ihan lakolta, ikävä kyllä.Olen itsekäs rikkuri, ajan vain omia etujani, ikävä kyllä.Minua ei juuri riipaise mitä työkamu minusta ajattelee, jos työnantaja antaa mahdollisuuden tehdä töitä, minähän teen vaikka kamut kuinka lakkoilisi.Kukaan ei kaffee pöytäkeskustelussa tosin aio lakkoon jäädä, ellei ihan viimeisen pakon sanelemana.Olen ylempi toimihenkilö ja insinööri, matkustan todella vähän ilman korvauksia, ylitöistä saan korvauksen.Kyllä se on vaan koulutettuna nykyyhteiskunnassa niin että itsekkäästi se on pärjättävä, on oikeuksia muttei velvollisuuksia :-)

        Etätyö loppuu lakon alkaessa seinään (tieto työnantajalta).
        Joko ollaan lakossa tai ei (työnantajan, tai ainakin pomon, mielipide).
        Kuitenkin samalla saa tehdä töitä, vaikkei saakkaan (ks. ed.)

        Työpaikan ovella tulee käsittääkseni olemaan lakkovahteja - rikkurit joutuvat menemään heidän ohi töihin.

        Liiton ohjeista poimittua:
        Lakkoavustustahan ei jaeta "vapaamatkustajille". Mitenhän tuo menee muiden (lue: "väärän") liiton jäsenien kohdalla?
        Rikkurijäsenet voidaan erottaa liitosta.


      • Pösö

        Tasokasta keskustelua. Työn taso varmaan sama.


      • Akavalainen
        rikkuri kirjoitti:

        Tästä etätyöstä nousee häly&kohu, itkua ja haammasten kiristelyä :-) Näyttää muuten ihan lakolta, ikävä kyllä.Olen itsekäs rikkuri, ajan vain omia etujani, ikävä kyllä.Minua ei juuri riipaise mitä työkamu minusta ajattelee, jos työnantaja antaa mahdollisuuden tehdä töitä, minähän teen vaikka kamut kuinka lakkoilisi.Kukaan ei kaffee pöytäkeskustelussa tosin aio lakkoon jäädä, ellei ihan viimeisen pakon sanelemana.Olen ylempi toimihenkilö ja insinööri, matkustan todella vähän ilman korvauksia, ylitöistä saan korvauksen.Kyllä se on vaan koulutettuna nykyyhteiskunnassa niin että itsekkäästi se on pärjättävä, on oikeuksia muttei velvollisuuksia :-)

        Työehtosopimus mitä työntantaja tarjoaa alalle on huonompi kuin mikä nyt on voimassa. Voitko todellakin olla varma että olet samassa yrityksessä töissä lopun ikääsi sellaisin ehdoin kuin sinulla nyt ehkä on? Monet vaihtavat firmaa eikä kaikkialla ole niin mainiosti. KEskimäärin ylempi toimihenkilö tekee töitä 14 kuukautta ja saa palkan 12 kuukaudelta. Huonoimmat työehdot verrattuna kaikkiin muihin henkilöstöryhmiin. Koulutettuna insinöörinä varmasti tiedät mitä tapahtui vaikkapa Nokian multimedia puolella? Ei korkea koulutus tai hyvä liksa takaa näinä päivinä mitään - ikävä kyllä.

        Tässä on kyse muustakin kuin niistä kolemsta kärki vaateesta. Tupo korotukset? Vaikka niiden perään nauretaan niin nyt on tosi hätä kun ne eivät tulekkaan.

        Suurin osa ylemmistä lähtee lakkoon. Rikkureiden takia lakko voi hitusen pitkittyä ja pahimmillaan vesittyä. Voit varvasti itsekkäästi ajatella millainen työilmapiiri yrityksessäsi tulee rikkureita kohtaan olemaan.


      • Anonyymi
        Jarkko kirjoitti:

        ... olen ylempi toimihenkilö, työpaikkana Nokia. Pitkään olen pohtinut liittojen saamattomuutta jäsentensä edunvalvonnan suhteen. Viimeinkin hommaan on saatu ryhtiä, tavoitteet ovat juuri oikeat.

        Viime syksynä näistä asíoista puhuttaessa ei varmaan kukaan yksikköni ylemmistä olisi ollut valmiina työtaisteluun. Nyt tilanne on muuttunut, ulos lähdetään mikäli sopimusta ei muuten saada syntymään.

        Rikkurointi on halveksittavaa puuhaa. Tuolla asenteella työantaja voi kyykyttää työntekijöitä mielensä mukaan, niinkuin nytkin tapahtuu.

        Olen monasti hämmästellyt ylempien valitusta kuinka oma liitto ei neuvottele työehtoja kuntoon. Mistähän se voisi johtua? Jos liitto julistaa lakon, niin ylempi toimihenkilö ottaa saldovapaata ja tekee työt etänä kotona omalla ajallaan. Ja tämän jälkeen ollaan hämmästyneitä kun liitto neuvotteli jälleen huonon sopimuksen.

        Siinä missä duunari on rehellisesti lakossa, eikä laske paljonko siitä nyt mahdollisesti tulee tappiota vaan ajattelee pidemmällä tähtäimellä. Lyhyellä aikavälillä tulee takkiin varmasti, mutta pidemmällä aikavälillä sopimusten parannukset kuittaavat tappiot, parhaimmillaan moninkertaisesti. Ylemmät toimihenkilöt tuntuvat ajattelevan enemmänkin individuaalisesti vain omaa "etuaan", vaikka sillä tavalla ne omat edut vain ajanmyötä heikkenevät.

        Ja alasta riippuen duunari saattaa jopa tienata enemmän lakkojen avulla kuin muutoin tienaisi. Ennen lakkoa tehdään ylitöillä tuotteita varastoon ja lakon jälkeen tehdään jälleen ylitöinä lakon aikana tekemättä jääneet työt, kun taasen ylemmät toimihenkilöt uhrautuvat tekemällä parhaimmillaan vain tunti tunnista sisään lakon aikana tekemättä jääneet työt. On selvää kummalla on paremmat mahdollisuudet saada parannuksia niihin omiin työehtoihin.

        Ammattiliitto on juuri niin hyvä neuvottelija kuin jäsenet ovat. Jos jäsenet eivät ole valmiita uhraamaan lyhyt aikaisia taloudellisia etujaan esim. lakkoilemalla, niin liitolla ei ole muskeleita lähteä vaatimaan parempia työehtoja. Näin se vain on, eli jos liitto julistaa lakon niin mennään kunnolla lakkoon eikä oteta saldovapaita, jotta pomo ei suutu, ja toivotaan parasta. Kyllä siellä firmassa johto huomaa mikä henkilöstöryhmä on lakkoon mennessään tosissaan, eikä vain esitä olevansa tosissaan. Toivon tosissaan, että nyt ytn:n lakoon julistetuissa työpaikoissa oltiin oikeasti lakossa, eikä vain silmän lumeeksi oltiin vapailla. Lakkoilemalla on kaikkien helpompaa saada omat tavoitteensa lävitse.


      • Anonyymi

        Rikkuri on liivijengiläinen työpaikan portilla tai ovella, joka painostaa lakkoon ja uhkailee seurauksilla, jos ei suostu. Se on työpaikkakiusaamista, se on työsuojelurikos. Suomessa on perustuslain mukaan liittymisen vapaus. Työt eivät ole koskaan lakossa. Töihin saa mennä.

        Jos YTN tai inssiliitto menevät lakkoon, niin liiton johdossa on tosi paljon vikaa. Ei pidä alentua SAK:n rasvakourien tasolle! Oppineet ihmiset! Hei haloo!


    • sitä saa mitä tilaa

      Haukotus, reilu 13 tunnin työpäivä takana. Tosin ilman mitään ylityökorvauksia.
      Kyllähän se joskus rasittaa nämä pitkät päivät, mutta ylempänä toimihenkilönä niitä pystyy ottamaan myös takaisin tilaisuuden tullen.

      Tuohon lakkoiluun voisi sanoa, että lakkoilkoon ne jotka haluaa. Tämä on vapaa maa ja järjestäytymisen vapaus. En kuulu mihinkään liittoon, enkä tule ikinä kuulumaankaan enkä pyri millekkään osille normipalkkojen suhteen. Hoidan itse sopimukseni ja katson, että teen yhtiön eteen sen mistä maksetaan enkä rutise joutavia. Loppujen lopuksi mikään palkka ja mitkään edut eivät ole tarpeeksi, kun tarkkoja ollaan. Oletteko palkkanne väärttejä?

      • mr. Burns

        Hohoo! Hyvin olet sopimuksesi hoitanut. 13h takana ja palkkaa ei tullut. Hyvin menee. Sulla varmaan naapurikin ajelee sun autollasi, kun noin hyvin sovit asioita.

        Mitäs muuten kirjoittelet siellä? Eikös sun pitäisi olla saunassa pomosi selkää peseämässä?


      • Kyky

        Joukkovoimaa tarvitsevat vain lahjattomat ja saamattomat.


      • kohderyhmään kuuluva
        Kyky kirjoitti:

        Joukkovoimaa tarvitsevat vain lahjattomat ja saamattomat.

        Kyllä oli harvinaisen typerä näkemys.

        YTN on oikealla asialla, toivottavasti homma onnistuu. Oman tuttavapiirini ylemmät osallistuvat varmasti työtaisteluun, mikäli ilman sitä ei oikeudenmukaista ratkaisua synny.


      • vouhotusta
        kohderyhmään kuuluva kirjoitti:

        Kyllä oli harvinaisen typerä näkemys.

        YTN on oikealla asialla, toivottavasti homma onnistuu. Oman tuttavapiirini ylemmät osallistuvat varmasti työtaisteluun, mikäli ilman sitä ei oikeudenmukaista ratkaisua synny.

        Juttuhan on niin, että tuo "oikeudenmukaisuus" riippuu täysin näkökulmasta. Mikä on yhden mielestä oikeudenmukaista voi olla raiskausta toisen mielestä, joten mitään oikeudenmukaisuutta ei ole olemassakaan.
        Minun mielestä tuollainen liittojen voimalla painostaminen on pelkästään kiristystä. On sitä mafiatoimintaa ollut ennenkin.


      • Perseet penkkiin
        vouhotusta kirjoitti:

        Juttuhan on niin, että tuo "oikeudenmukaisuus" riippuu täysin näkökulmasta. Mikä on yhden mielestä oikeudenmukaista voi olla raiskausta toisen mielestä, joten mitään oikeudenmukaisuutta ei ole olemassakaan.
        Minun mielestä tuollainen liittojen voimalla painostaminen on pelkästään kiristystä. On sitä mafiatoimintaa ollut ennenkin.

        Kehitys vaatii toimintojen uudelleenjärjestelyjä, mitä ay-väki ei ymmärrä.

        Jos elettäisiin työntekijöiden ehdoilla, meillä olisi valtavasti vielä kivenhakkaajia ja puupilkkeen tekijöitä, tietenkin ilman työkaluja.

        Työntekijöiden tuhlailevalla vaatimusryöpyllä ei ole mitään rajaa.

        Esimerkki. Toimistolla tarvittiin kannettava tietokone pomojen käyttöön. Työntekijät keksivät, että heidänkin täytyy saada kannettava tietokone sosiaalitiloihin vaikka työssä sitä ei tarvittu.

        Toimistolle tarvittiin scanneri, jolla pystyy scannaamaan dia-kuva-arkiston numeeriseksi.
        Tottakai ulkotyöntekijöillekin piti ostaa sellainen diakuvienscanneri, että ne saa työaikana scannailla omia diakuviaan.
        Jos ei olisi laitettu, perse olisi ollut taas penkissä.

        Olette aktiivit tuhonneet oman imagonne omilla lapsellisuuksillanne.


      • Jannika
        Perseet penkkiin kirjoitti:

        Kehitys vaatii toimintojen uudelleenjärjestelyjä, mitä ay-väki ei ymmärrä.

        Jos elettäisiin työntekijöiden ehdoilla, meillä olisi valtavasti vielä kivenhakkaajia ja puupilkkeen tekijöitä, tietenkin ilman työkaluja.

        Työntekijöiden tuhlailevalla vaatimusryöpyllä ei ole mitään rajaa.

        Esimerkki. Toimistolla tarvittiin kannettava tietokone pomojen käyttöön. Työntekijät keksivät, että heidänkin täytyy saada kannettava tietokone sosiaalitiloihin vaikka työssä sitä ei tarvittu.

        Toimistolle tarvittiin scanneri, jolla pystyy scannaamaan dia-kuva-arkiston numeeriseksi.
        Tottakai ulkotyöntekijöillekin piti ostaa sellainen diakuvienscanneri, että ne saa työaikana scannailla omia diakuviaan.
        Jos ei olisi laitettu, perse olisi ollut taas penkissä.

        Olette aktiivit tuhonneet oman imagonne omilla lapsellisuuksillanne.

        Kysmys on siitä, että koskeeko Työaikalaki ylempiä vai ei, ja siitä että tuleeko vapaa-ajalla matkustaminen jotenkin korvata.

        Ilahduttavaa, että YTN tavoitteet liittyvät lain noudattamiseen ja tasapuoliseen kohteluun muihin henkilöstöryhmiin nähden. Noiden asioiden takia minä olen valmis työtaisteluun, vaikka neuvottelutulosta toivonkin.


      • jurppa
        Jannika kirjoitti:

        Kysmys on siitä, että koskeeko Työaikalaki ylempiä vai ei, ja siitä että tuleeko vapaa-ajalla matkustaminen jotenkin korvata.

        Ilahduttavaa, että YTN tavoitteet liittyvät lain noudattamiseen ja tasapuoliseen kohteluun muihin henkilöstöryhmiin nähden. Noiden asioiden takia minä olen valmis työtaisteluun, vaikka neuvottelutulosta toivonkin.

        Ilmeisesti käy niin että nyt joutuu liittoon kuulumatonkin lakkoon mukaan? Sen verta työkamujen kanssa toimeen tulo nappaa jotta lakkoon menen, vaiken liittoon kuulukaan. Pidän matalaa rofiilia...Ilmeisesti on niin että jos IL tai mikä YTN nyt lakkoon meidän sopimusalalla (voi jehna näitä termejä, mulla on jäänyt tessit lukematta,sori vaan) menee, niin käy kuulemma niin että liittoon kuulumatonkin joutuu osallistumaan? En tiedä, valistakaa. Lakko jos on on yli 3kk tarttee keksiä jotain sivu businesta kun tuppaa siinä vaiheessa maksamaton asuntolaina kuristamaan...-katkaiskaa etä ADSL, viekää työkänny ja läppärini, päivystäkää työpaikkani ovella, kai mää voin rokulia pidellä :-) -


      • Xerxes
        jurppa kirjoitti:

        Ilmeisesti käy niin että nyt joutuu liittoon kuulumatonkin lakkoon mukaan? Sen verta työkamujen kanssa toimeen tulo nappaa jotta lakkoon menen, vaiken liittoon kuulukaan. Pidän matalaa rofiilia...Ilmeisesti on niin että jos IL tai mikä YTN nyt lakkoon meidän sopimusalalla (voi jehna näitä termejä, mulla on jäänyt tessit lukematta,sori vaan) menee, niin käy kuulemma niin että liittoon kuulumatonkin joutuu osallistumaan? En tiedä, valistakaa. Lakko jos on on yli 3kk tarttee keksiä jotain sivu businesta kun tuppaa siinä vaiheessa maksamaton asuntolaina kuristamaan...-katkaiskaa etä ADSL, viekää työkänny ja läppärini, päivystäkää työpaikkani ovella, kai mää voin rokulia pidellä :-) -

        Mikäli työtaistelu alkaa, julistetaan ylempien tekemät työt lakon alaisiksi, riippumatta siitä kuka niitä tekee. Ts. siten lakko koskettaa myös järjestäytymätöntä jne.

        Sen verran tämä tuleva vääntö on minuakin aktivoinut, että vaihdoin Loimaan kassasta Insinööriliittoon. Saamattomuuttani olin antanut asian roikkua, mutta onpahan nyt sitten tehty.

        Jos ei kerran nätisti pyytämällä saada asioita kuntoon, niin mennään sitten lakkoon. Mihinkään pitkään lakkoon en kyllä usko, korkeintaan viikko on minun veikkaukseni.


      • juokseeko palkka
        Xerxes kirjoitti:

        Mikäli työtaistelu alkaa, julistetaan ylempien tekemät työt lakon alaisiksi, riippumatta siitä kuka niitä tekee. Ts. siten lakko koskettaa myös järjestäytymätöntä jne.

        Sen verran tämä tuleva vääntö on minuakin aktivoinut, että vaihdoin Loimaan kassasta Insinööriliittoon. Saamattomuuttani olin antanut asian roikkua, mutta onpahan nyt sitten tehty.

        Jos ei kerran nätisti pyytämällä saada asioita kuntoon, niin mennään sitten lakkoon. Mihinkään pitkään lakkoon en kyllä usko, korkeintaan viikko on minun veikkaukseni.

        juokseeko palkka jos liittoon kuulumattomana insinöörinä pyörittelen lakon aikana peukkuja töissä?


      • infomies
        juokseeko palkka kirjoitti:

        juokseeko palkka jos liittoon kuulumattomana insinöörinä pyörittelen lakon aikana peukkuja töissä?

        Kyllä palkka juoksee, ellei työnantaja julista työsulkua. Mutta tästähän näppärä vapaamatkustaja neuvoittelee itselleen hyvät bonukset työnantajan kanssa. Eikö?


      • Sutenööri
        kohderyhmään kuuluva kirjoitti:

        Kyllä oli harvinaisen typerä näkemys.

        YTN on oikealla asialla, toivottavasti homma onnistuu. Oman tuttavapiirini ylemmät osallistuvat varmasti työtaisteluun, mikäli ilman sitä ei oikeudenmukaista ratkaisua synny.

        Mitä etuja IL yrittää ajaa jäsenilleen?
        Näyttäisi nuo palkkasuosituksetkin olevan niin alakanttiin, että jos työnantajat alkaisivat niiden mukaan maksella niin johan tippuisi tulotaso ja reilusti.


    • jurppa

      onko inssiliiton sivut suljettu,www.insinooriliitto.fi, minä en ainakaan sinne pääse lakko propagandaa lukemaan.

      • janne

        Täällä informaatiota asioista:

        www.ytn.fi ja www.nytriitti.fi


      • seki paska

        Joo, inssiliiton etätyöserverit on suljettu ettei vaan kukaan pääse vahingossa työskentelemään se palvelimen kanssa.


    • Ingenieur

      Minä en ainakaan kuntainsinöörinä ala lakkoilemaan yksityissektorin insinöörien puolesta, jotka nauttii kaksinkertaisesta palkasta verrattuna meihin kuntapuolen insseihin.

      Tuliskohan nokian inssit puolustamaan meidän palkkavaatimuksia. veikkaan, ettei kiinnosta. "Ei nappaa", kuten nuoriso sanoo.

      Kylläpä liittoakin kiinnostaa ajaa jo hyväpalkkaisten nokialaisten etua.
      Ei kiinnosta kuntainsinöörien ongelmat!

      • Inssi myös

        Ei kukaan odotakaan sinun menevän lakkoon. Kyseessä on Teknologiateollisuuden työtaistelu, ei kuntainsseillä ole mitään asian kanssa tekemistä.

        Olisit mennyt yksityiselle puolelle töihin, jos kerran noin katkera ja kateellinen olet.


      • Oiva
        Inssi myös kirjoitti:

        Ei kukaan odotakaan sinun menevän lakkoon. Kyseessä on Teknologiateollisuuden työtaistelu, ei kuntainsseillä ole mitään asian kanssa tekemistä.

        Olisit mennyt yksityiselle puolelle töihin, jos kerran noin katkera ja kateellinen olet.

        Ei ole oikein, että kunta maksaa kunnaninsinöörin vastuullisesta työstä vähemmän, kuin nokia kännykänkokoojainssille, jolla ei ole edes alaisia, eikä tarvitse tapella tyhmien poliitikkojen kanssa.

        Ei kannata osallistua lakkoon.


      • Alle Lujaa
        Oiva kirjoitti:

        Ei ole oikein, että kunta maksaa kunnaninsinöörin vastuullisesta työstä vähemmän, kuin nokia kännykänkokoojainssille, jolla ei ole edes alaisia, eikä tarvitse tapella tyhmien poliitikkojen kanssa.

        Ei kannata osallistua lakkoon.

        Oiva Kunnaninsinööri ei ole nyt ajantasalla, työn tuloksisitahan yleensä maksetaan. Ei rahaa, jos ei tulosta.


      • Dortsu
        Oiva kirjoitti:

        Ei ole oikein, että kunta maksaa kunnaninsinöörin vastuullisesta työstä vähemmän, kuin nokia kännykänkokoojainssille, jolla ei ole edes alaisia, eikä tarvitse tapella tyhmien poliitikkojen kanssa.

        Ei kannata osallistua lakkoon.

        Kunnaninsinööriksi valitaan poliittisilla säännöillä, jäsenkirjoilla, suhteilla siis.
        Ammattitaidosta viis.
        Jos taito ja teho on 15%.
        Palkkakin pitää olla 15% ammattimiehen palkasta.


    • Jiipee

      Itse olen osa-aikaisella sopparilla töissä (juuri ja juuri tulen toimeen). Sopimuksessani kuitenkin lukee ylempi toimihenkilö. Olen lisäksi vielä Inssiliiton jäsen. Oma vähäinen toimeentulo pelottaa aivan helvetisti jos lakko tulee. Ei siinä että lakon asiasisältöä kohtaan minulla mitään vastaan olisi, vuokra on kuitenkin pakko maksaa ja jotain olisi vielä kiva syödäkin.

      Onko siihen lakkoon pakko osallistua, jos on IL:n ja YTN:n jäsen? Ei oikein olisi taloudellisia edellytyksiä moiseen. Minkälaiset nuo lakkoavustukset ovat?

      • Nokia

        Ei pakko ole kuin kuolla, mutta mikäli et osallistu lailliseen työtaisteluun, olet rikkuri. Alinta roskasakkia, mitä työpaikoilta löytyy.

        Tästä tulee lyhyt lakko, ei se sinun taloutesi siitä mihinkään kaadu.

        Kerrankin ammatiliitot pyrkivät oikeasti parantamaan jäsenkuntansa työehtoja


      • individualisti
        Nokia kirjoitti:

        Ei pakko ole kuin kuolla, mutta mikäli et osallistu lailliseen työtaisteluun, olet rikkuri. Alinta roskasakkia, mitä työpaikoilta löytyy.

        Tästä tulee lyhyt lakko, ei se sinun taloutesi siitä mihinkään kaadu.

        Kerrankin ammatiliitot pyrkivät oikeasti parantamaan jäsenkuntansa työehtoja

        Mistä tiedät, että lakosta tulee lyhyt?

        Minua vaivaa, että väkeä yritetään saada lakkorintamaan pelottelemalla, harhaanjohtamalla ja joukkohurmosta lietsomalla, sen sijaan, että annetteisiin asiallista tietoa ja luotettaisiin koulutettujen ihmisten kykyyn tehdä oikea päätös.

        No, tuolla laillahan on ihmisiä viety jo vuosisatojen ajan, milloin lakkoon, milloin mielenosoituksiin, milloin sotaan.


      • ylempi
        individualisti kirjoitti:

        Mistä tiedät, että lakosta tulee lyhyt?

        Minua vaivaa, että väkeä yritetään saada lakkorintamaan pelottelemalla, harhaanjohtamalla ja joukkohurmosta lietsomalla, sen sijaan, että annetteisiin asiallista tietoa ja luotettaisiin koulutettujen ihmisten kykyyn tehdä oikea päätös.

        No, tuolla laillahan on ihmisiä viety jo vuosisatojen ajan, milloin lakkoon, milloin mielenosoituksiin, milloin sotaan.

        Lakosta tulee lyhyt jos takan on tarpeeksi voimaa.

        Tuosta pelottelusta olen samaa mieltä. Mutta kyllä senkin ymmärtää, kun vähän aikaa lukee tätäkin palstaa. Puolet jengistä haukkuu kommareiksi, ja vaikka miten yrittää selittää asiaa, niin ei vain kuunnella. Toitotetaan vain ettei itselle ole mitään hyötyä kuitenkaan ja taas puhutaan liiton herrojen lapinreissuista yms.

        Meillä on firman sisäisillä keskustelupalstoilla noussut nyt hirveä haloo lakosta. Jumalauta että oikein hirvittää, kun akateemiset aikuiset ihmiset paljastavat oman tyhmyytensä. Osa ei tiedä onko liitossa vai ei. Toiset ihmettelee, että voiko lakossa tehdä etätöitä. Osa on vain kyyryssä kädet korvilla, ja toivovat ettei mitään tapahtuisi.

        Kyllä fakta on se, että tänäkeväänä jotain muuttuu. Oli se hyvää tai pahaa, niin entinen tilanne ei jatku. Joko liitto saa tahtonsa läpi ja saadaan matkakorvaukset ja työlainsäädäntö koskemaan myös ylempiä. Tai sitten työnantajaliitto saa tahtonsa läpi ja osa eduista karsitaan. Enkä halua pelotella, mutta jälkimmäinen tulee varmasti jatkumaan sitten myös tulevina vuosina.

        Mun mielestä on hyvä että asiasta puhutaan ja tapellaankin. Mutta saisivat vain argumentit liittyä enemmän itse asiaan. Nyt haukutaan vain liittolaisia, ja liittojen innokkaimmat kaverit uhkailee rikkureita. Puhutaan kommareista ja kapitalisteista. Ketään ei kiinnosta, että nyt puhutaan ihan normaalien ylempien toimihenkilöiden asioista. Ei mistään SDP linjauksista yms. skeidasta. Ja keskellä sekamelskaa jotkut valittaa, ettei liitot koskaan tee mitään :D


      • rivi-inssi
        individualisti kirjoitti:

        Mistä tiedät, että lakosta tulee lyhyt?

        Minua vaivaa, että väkeä yritetään saada lakkorintamaan pelottelemalla, harhaanjohtamalla ja joukkohurmosta lietsomalla, sen sijaan, että annetteisiin asiallista tietoa ja luotettaisiin koulutettujen ihmisten kykyyn tehdä oikea päätös.

        No, tuolla laillahan on ihmisiä viety jo vuosisatojen ajan, milloin lakkoon, milloin mielenosoituksiin, milloin sotaan.

        Nokialla ei ole varaa viivästyttää uusia tuotteitaan. Jos kaikki uudet puhelinmallit myöhästyvät kuukaudella, se saattaa tarkoittaa 10-20% markkinaosuuden pienentymistä, ja se saattaa olla pysyvä muutos. Lakosta tulee erittäin lyhyt jos lakkorintama saadaan tehokkaasti pystyyn. Nokialla lienee melkoinen äänivalta työnantajaleirissä.

        Itse veikkaan max 2 viikon lakkoa.


      • Fraasi
        rivi-inssi kirjoitti:

        Nokialla ei ole varaa viivästyttää uusia tuotteitaan. Jos kaikki uudet puhelinmallit myöhästyvät kuukaudella, se saattaa tarkoittaa 10-20% markkinaosuuden pienentymistä, ja se saattaa olla pysyvä muutos. Lakosta tulee erittäin lyhyt jos lakkorintama saadaan tehokkaasti pystyyn. Nokialla lienee melkoinen äänivalta työnantajaleirissä.

        Itse veikkaan max 2 viikon lakkoa.

        Niin sotilaille on aina sanottu, että "sota tulee olemaan lyhyt", mutta...


    • Tradenomi (AMK)

      Ylemmät saa moninkertaista palkkaa verrattuna aloihin, joissa on normityöaika.

      Kolminkertainen palkka sisältää matkakustannukset ja joustavan työajan.

      Meillä ainakin ylemmät nauttii epämääräistä työaikaa, josta tavallinen rivimies, teknikko ja rivi-insinööri vain haaveilee. On muitakin etuja, jotka eivät koske muita kuin ylempiä.

      Emme tue vaatimuksianne.

      • ylempi

        jumanskutta. Kolminkertainen palkka?!! Mä tulen teille töihin. Tai sitten sulla on todella huono palkka (eli reippaasti alle esim. siivoojien minimien)

        Joustava työaika? Niin on. Tutkimuksien mukaan ylemmät tekevät reilusti eniten palkatonta ylityötä per naama per vuosi. Meillä työaika alkaa 8.00 ja loppuu neljän jälkeen. Siinä sulle normityöaika.

        Rivi-insinööri? Haaveile mitä haaveilet, mutta valtaosa heistä on ylempiä toimihenkilöitä.

        Taidat olla vain katkera jostain? Ei se ole muiden vika ettei sulla suksi luista. Puhutkin itsestäsi monikossa. Mutta jos "te" ette tue meitä, niin eipä meilläkään sitten ole syytä tukea "teitä".

        Olisikohan aika alkaa hahmottamaan maailmaa?


      • Anonyymi

        Meillä ylemmät toimihenkilöt ovat entisiä toimihenkilöitä, jotka joskus vuosia sitten 'ylennettiin' ylemmiksi toimihenkilöksi eikä se palkoissa näy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä ylemmät toimihenkilöt ovat entisiä toimihenkilöitä, jotka joskus vuosia sitten 'ylennettiin' ylemmiksi toimihenkilöksi eikä se palkoissa näy.

        Meillä suunnittelutoimistossa on kaikki suunnittelijat ns. ylempiä toimihenkilöitä. Vuokrafirmoista työkomennuksella olevat ovat töissä lakon aikanakin. Samoin pari pitkäaikaista työntekijää jotka hoitavat enimmäkseen toimiston toimintaan liittyviä "tukitehtäviä" ovat töissä. Lakkovahdit ovat myös paikalla työpaikan aulassa. Itse olen lakossa koska enemmistö on lakossa. Ei mitään henkilökohtaista. Palkka on kyllä alle mediaanin, mutta olen siihen toistaiseksi tyytyväinen.


    • Anonyymi

      Insinööriliitto on kommareiden johtama. Kukaan todellinen insinööri ei lakkoile, koska siitä ei ole mitään hyötyä kenellekään. Lakkoilu on vain terrorisointia, johon punalipun heiluttajat ryhtyvät.

    • Anonyymi

      Rikkuri on liivijengiläinen työpaikan portilla tai ovella, joka painostaa lakkoon ja uhkailee seurauksilla, jos ei suostu. Se on työpaikkakiusaamista, se on työsuojelurikos. Suomessa on perustuslain mukaan liittymisen vapaus. Työt eivät ole koskaan lakossa. Töihin saa mennä.

      Jos YTN tai inssiliitto menee lakkoon, niin liiton johdossa on tosi paljon vikaa. Ei pidä alentua SAK:n rasvakourien tasolle! Oppineet ihmiset! Hei haloo!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe