Allerganin implantit

Allerganinimplantit

Hei, Onko muita kiellettyjen Allerganin natrelle/mcghan implanttien omistajia? Kauan implantit ovat sinulla olleet ja onko ollut ongelmia?
Meinaatko vaihdattaa/poistaa implantit? Huolestuttaako implanttien syöpäriski?Itselleni laitettu McGhanit v.2010. Harkitsin vakavasti poistoa jo ennen tuota kohu uutisointia, mutta nyt kahta kauheammin haluan implanteista eroon. Kyllä kaduttaa, että piti aikoinaan lähteä hyviä, terveitä rintoja leikkelemään.

13

704

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sairastaja

Mulla ollut silikonit 2000 luvun alusta. ensimmäiset Eurosilicone ja Mentorit viimeiset 10 vuotta. Sairastuin Alopeciaan 4 vuotta sitten ja selvittelin silloin taudin syitä. Kyseessä on autoimmuunisairaus jota mm. silikoni-implantit saattavat aiheuttaa. Viimeiset vuodet on yleiskunto alkanut olemaan huono (vastustuskyky laskenut yms...) Piti hankkiutua implanteista eroon jo viime vuonna mutta viiimeistään nyt näiden syöpätapausten vuoksi varaan ajan poistoon lähiaikoina.
      Monta tuttua on hankkiutunut implanteista eroon vuosien varrella erilaisten ongelmien takia. Onhan ne kauniit mutta kyllä terveys on tärkeintä.

• Mcghanit

Mulla ollut 2008 vuodesta asti. Kysyin juuri lääkäriltä joka vastasi että ei ole tarpeen vaihtaa jos ne tuntuvat hyviltä. On se vaan jännä, että kaikki merkit näköjään läpikäy joskus nämä ongelmat. Onko ”hyvää” merkkiä olemassakaan??

• SannaSa

Minulla on ollut McGhan (saman firman) karheapintaiset implantit 19,5 vuotta. Neljä vuotta sitten tuli ensimmäinen massiivinen turvotus toiseen rinnoista, mikä toistui useamman kerran.. ultraäänitutkimuksessa ei näkynyt mitään kummaa, mutta näiden uusien uutisten valossa poisto on koko ajan mielessä :-/. Lisäksi tämä turvonnut rinta tuntuu kipeältä ja hankalalta vähän väliä, harmittaa kun toinen taas on kuin osa omaa kehoa. Vaikeaa vain kuvitella kuinka sitä pystyy olemaan ilman.. mutta terveys edellä tottakai, huoh. Olisi kiva kuulla poistattaneiden kokemuksia, erityisesti lihaksen alta.

• expl

Konsultoisin pikaisesti lääkärin kanssa. Massiivinen turvotus viittaisi ongelmiin karhennettujen implanttien kanssa ja alcl pitäisi voida sulkea pois.

Implanttien poisto lihasten alta ei ole hankalaa. Rintalihas on poikittain implantin päällä, jonka alta implantti vain pullautetaan ulos. Lihasta ei katkaista poiston yhteydessä.

• SannaSa
        expl kirjoitti:

Konsultoisin pikaisesti lääkärin kanssa. Massiivinen turvotus viittaisi ongelmiin karhennettujen implanttien kanssa ja alcl pitäisi voida sulkea pois.

Implanttien poisto lihasten alta ei ole hankalaa. Rintalihas on poikittain implantin päällä, jonka alta implantti vain pullautetaan ulos. Lihasta ei katkaista poiston yhteydessä.

Joo selvitykset on käynnistetty ja homma etenee. Onko sinulta expl siis poistettu lihaksen alta? Jos kyllä niin oliko toipuminen nopeaa tai oliko olo kuinka kipeä sen jäljiltä?

• expl

Minulta on poistettu lihasten alla olleet implantit. Operaatiossa ei käsitellä lihasta lainkaan, sillä rintalihas on vain osittain implantin päällä. Implantit pullautetaan sivusta ulos. Toipuminen on tosi nopeaa, vain haavakipua, jos sitäkään.

Kapselin poisto on asia erikseen ja siinä on omat komplikaatioriskinsä. Tiedän kapselin poistattaneita naisia, joita on jouduttu leikkaamaan uudelleen (rintojen uudelleen muokkausta ja rasvansiirtoja).

Implanttien poiston yhteydessä voidaan ottaa koepalat kapseleista ja tutkituttaa ne alcl:n osalta. Tällä PDA-kokeella saadaan selville kapselien kunto. Jos alcl todetaan, siirtyy hoito/kapselin poisto julkiselle puolelle eli syöpäklinikalle.

• SannaSa

Olin siinä käsityksessä (tosin en ole keskustellut vielä asiasta kenenkään kanssa) että en block -poisto olisi ensisijainen menetelmä jos on edes epäilyjä alcl:stä.. ja jotenkin olisi kyllä parempi fiilis saada kerralla kaikki proteeseihin liittyvä matsku heivattua, jos siihen kerran lähtee :-P. Onpa vaan kiva jos sen mukana lähtee vähätkin omat kudokset vielä.

• TerveysEnnenKaikkea

Minulla on ollut v.2013 lähtien kyseiset implantit ja olen menossa poistattamaan ne. Toinen rinta kipuilee ja uä:ssä näkyi implantin reunan repaleisuus ja sameus(=mahdollisesti rikkoutunut?). Kirurgi rauhoitteli konsultaatiossa ja sanoi, ettei tätä kohua tule pelästyä, mutta kyllä tässä unettomia öitä on ollut. Imusolmukkeet ovat turvoksissa ja vihlova kipu rinnassa lisäävät pelon tunnetta. Onko kellään tietoa/kokemusta rikkoutuneen implantin takuusta? Siis mikäli et halua uusia tilalle, maksoitko korjausleikkauksen kokonaan itse?

• Mirkeli

Millaisia tuloksia poiston jälkeen on odotettavissa eli kuinka isoja korjauksia olette tehneet? Itse menossa poistamaan myös kun vaivaa on ja nyt vielä tämä syöpäriski :( 9.5 v ollut nyt implantit

• exp

Olen enemmän kuin tyytyväinen implanttien poistoon ja sirompaan ulkomuotoon. Jälkikorjauksia ei ole jouduttu tekemään minkäänlaisia, sillä kapseleita ei poistettu rinnoista. En halunnut riskialtista ja turhan verevää enblocia, joka saattaa päätyä korjausleikkauksiin. Mahdollinen alcl tutkittiin samalla eikä siitäkään ollut viitteitä.

• Korvauksia

Onko Allerganilta odotettavissa minkäänlaisia korvauksia natrelle ja mcghan implanteista?

• Jäitähattuun

Miksi pitäisi korvata? Varsinkin McGhaneja pidettiin vuosia sitten hyvänä valintana ja huippumerkkinä.

Eihän tämä nyt esiin tullut erittäin harvinainen syöpätyyppi ole riippuvainen implanttimerkistä. Lisäksi se oireilee selvästi ja kannattaa vasta sitten miettiä implanttien poistoa.

• noni

Näinpä. Syöpäriski koskee kaikkia karheapintaisia implantteja, ei vain yhtä merkkiä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5365
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3603
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3215
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      445
      2506
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      255
      1559
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      86
      1304
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1299
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1223
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      141
      1150
    Aihe