Ostin eilen (en liikkeestä) 2010 vuoden sport mallisen 207:an ja tänään syttyi vikavalo ja se herjasi jotain tyyliin anti system pollution.
Missähän on vika ja miten lähteä toimimaan?
Vikakoodi on P2191.
Seoksen vahvuuden säätö. Seos liian laiha.
Ilmavuotoa jossain? Jotain muuta?
Anturin tila ennen kattia on laiha.
Eka lambda on rikki edessä? Ilmavuoto?
Auttakaa 🙈
2010 Peugeot 207 1.6L bensaturbo ja vikakoodi
15
1814
Vastaukset
- testaa.jännite
Voi olla niinkin uskomaton vika kuin huono akku, vaikka tuo herjausteksti ja koodi ihan muuta kertookin. Uskomattomat ovat joskus Pösön tiet.
- onneksiolkoonvaan
No nyt löysit kyllä rahareijän itsellesi.
Mutta itse vikaan. Syynä voi olla suuttimet ja/tai korkeapaine polttoainepumppu.
Uudet suuttimet maksaa noin 250 euroa.
Polttoainepumppu on 400 euron hintaluokassa.
Nuo kun saat korjattua niin sitten alkaakin kohta jakoketjun vaihtaminen :) Jos et tiennyt niin kyseisissä moottoreissa jakoketjun kesto on poikkeuksellisen heikko, sitä voi joutua vaihtamaan 40tkm välein.- Qqrrtt
Mitkä suuttimet?
- onneksiolkoonvaan
Qqrrtt kirjoitti:
Mitkä suuttimet?
Polttoainesuuttimet, 4 kpl.
- 406
Pikkasen kuulostaa kalliilta touhulta.
Moottorilla on tosiaan kiusallinen tapa vaatia uusi jakoketju jopa 40tkm välein ja potentiaalinen mahdollisuus armottomaan öljynkulutukseen, josta selviää sillä että otetaan männät ulos ja laitetaan uudet männänrenkaat. Kumpikin remontti maksaa nelinumeroisen summan.
Kun vielä on kikkailtu öljypumpun ja vesipumpun kanssa, eli ovat vain tarvittaessa käyviä laitteita, niin niidenkin vikaantuminen lienee ihan mahdollista.
Ainiin, tällähän oli myös ikävä taipumus karstata imusarja imuventtiilit tukkoon.
300 euron 406 jolla ajelen tuntuu yllättävän järkevälle valinnalle. Meni viime viikolla 6. kerran suoraan katsastuksesta läpi. No, huomautuksena tuli palanut jarruvalo, jonka sain vaihdettu nollakustannuksilla kun pakista sellainen löytyi suoraan. - Eipystytajuun
Öljypumppu ja vesipumppu vain tarvittaessa käyviä laitteita ? Niitäkö ei aina tarvi moottorin käydessä ? Miten moottori vaatii uutta jakoketjua ?
- 406
Eipystytajuun kirjoitti:
Öljypumppu ja vesipumppu vain tarvittaessa käyviä laitteita ? Niitäkö ei aina tarvi moottorin käydessä ? Miten moottori vaatii uutta jakoketjua ?
Polttoainepumppu säätää bensan painetta sen mukaan kuin polttoainetta tarvitaan. Samalla tavalla toimii myös öljypumppu ja vesipumppu, niitä pyöritetään vain tarpeen mukaan. Olettaisin että öljypumppu pyörii koko ajan moottorin käydessä, mutta vesipumppu ei välttämättä pyöri koko aikaa.
Eihän se moottori "vaadi" sitä ketjua, mutta ketjun venyessä liiaksi, moottorinohjaus menee lopulta vikatilaan, jolloin tehoista on käytettävissä vain pieni osa. Kivempi se on ajella muiden kanssa samoja nopeuksia kuin nilkutella viittäkymppiä.
Jos tuo ketju pääsee hyppäämään rattailla, liiallisen venymisen vuoksi, voipi männät ja venttiilit ottaa yhteen, josta seuraa vähintäänkin venttiilien vaihtotarve.
Tuo kyseinen ketju kun on alimitoitettu kestoltaan niin sitä voi joutua vaihtamaan tosiaan niinkin usein kuin 40tkm välein.
Ravistan hihasta että merkkiliikkeessä ketjun vaihto on noin 1000 euron korjaus. Muualla jos teettää niin kannattaa varmistaa että niillä on erikoistyökalut, mittalaitteet ja tietokoneet tuon työn suorittamiseen. Useimmilla ei ole. - Eipystytajuun
406 kirjoitti:
Polttoainepumppu säätää bensan painetta sen mukaan kuin polttoainetta tarvitaan. Samalla tavalla toimii myös öljypumppu ja vesipumppu, niitä pyöritetään vain tarpeen mukaan. Olettaisin että öljypumppu pyörii koko ajan moottorin käydessä, mutta vesipumppu ei välttämättä pyöri koko aikaa.
Eihän se moottori "vaadi" sitä ketjua, mutta ketjun venyessä liiaksi, moottorinohjaus menee lopulta vikatilaan, jolloin tehoista on käytettävissä vain pieni osa. Kivempi se on ajella muiden kanssa samoja nopeuksia kuin nilkutella viittäkymppiä.
Jos tuo ketju pääsee hyppäämään rattailla, liiallisen venymisen vuoksi, voipi männät ja venttiilit ottaa yhteen, josta seuraa vähintäänkin venttiilien vaihtotarve.
Tuo kyseinen ketju kun on alimitoitettu kestoltaan niin sitä voi joutua vaihtamaan tosiaan niinkin usein kuin 40tkm välein.
Ravistan hihasta että merkkiliikkeessä ketjun vaihto on noin 1000 euron korjaus. Muualla jos teettää niin kannattaa varmistaa että niillä on erikoistyökalut, mittalaitteet ja tietokoneet tuon työn suorittamiseen. Useimmilla ei ole.Luulisi bensapumpun säätävän bensan määrää paineen ollessa vakio. Öljypumpun pyöriintänopeus on suhteessa moottorin kierroslukuun. Tavallisissa autoissa myös vesipumppua pyöritetään yleensä hihnalla. Sähköpumppuja on olemassa.
- reijorekikoira
Eipystytajuun kirjoitti:
Luulisi bensapumpun säätävän bensan määrää paineen ollessa vakio. Öljypumpun pyöriintänopeus on suhteessa moottorin kierroslukuun. Tavallisissa autoissa myös vesipumppua pyöritetään yleensä hihnalla. Sähköpumppuja on olemassa.
Ei vaan mene noin THP moottorissa.
Tyhjäkäynnillä polttoainepumpun paine on jotakin 60 bar ja tehoa käytettäessä taitaa nousta jonnekin 150 bar lukemiin. Painetta siis säädetään.
Öljypumpun pyörintänopeus on kyllä suhteessa moottorin pyörintänopeuteen, mutta pumpun pumppaamaa öljyn määrää säädetään. Siinä on jonkinlainen sähköinen säätöventtiili.
Vesipumppua käytetään hihnalla, mutta siinä on sähköisesti ohjattava vapaakytkin, jolla pumppua käytetään vain, kun sille on tarvetta.
- erkkiperimä
Merkkiliikkeessä tuollaiset viat selviää. Nyrkkipajat ei ymmärrä asian päälle sillä moottori on nykyaikainen versio, jossa on kaikenlaisia kummallisuuksia.
Veikkaan että tunti tai pari menee diagnoosin tekemisessä, jotakin satasen paikkeilla taitaa olla tuntiveloitus nykyisin. - Wiimasuoja
Ilmamäärä mittauksessa jotain häikkää eli huohotus röörit varmaan halki poikki?
- JoopatiJoopa
Ilmamäärä kun mitataan MAP anturilla niin se on aivan sama onko röörit poikki vaiko ei.
Anteeksi nyt vaan, mutta ostit yhdeksän vuotta vanhan auton!
Arveletko sen olevan kuin uusi? Et maininnnut auton ajokilometrimäärää.
Etkö huomannut vikaa koeajossa?
Silloin et voi väittää, että vika olisi ollut autossa ostohetkellä.
Edellinen omistaja on mitä ilmeisemmin vaihtanut auton uudempaan
juuri sillä perusteella, että on katsonut, että vian korjaaminen on liian
kallista.
Kysymys voi toki olla pikkuviastakin ja joku jo kirjoittikin, että vika voi
olla kokonaan muualla kuin siellä, mistä sitä virhekoodin perusteella
voisi hakea.- JoopatiJoopa
"Anteeksi nyt vaan, mutta ostit yhdeksän vuotta vanhan auton!
Arveletko sen olevan kuin uusi? Et maininnnut auton ajokilometrimäärää.
Etkö huomannut vikaa koeajossa?
Silloin et voi väittää, että vika olisi ollut autossa ostohetkellä."
Eihän kaveri väittänyt ostaneensa uutta autoa. Eikä väittänyt että vika ei olisi ollut autossa ostohetkellä.
Jos osaan luetunymmärtämisen kohtuullisesti niin mielestäni hän kysyi että missä voisi vika olla.
Ja Suomi24 antaa vastauksen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894170
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032343Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312258Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell962074Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281877- 311850
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91557- 281521
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881340- 741158