Joskus vähän ärsyttää moinen vaikkakin ei tuosta nyt maailman suurinta haittaa ole mutta.
Kun isommalle päätielle tullaan ja on aikaa, annetaan tilaa että tule, niin tule ja kiihdytä muun liikenteen mukainen nopeus..
Se on ihan kumma juttu kun tiellä on vaikka se 80km/h rajoitus niin miksi ei voi kiihdyttää siihen edes lähelle 80 vauhtia kun koko liikenne ajaa sitä nopeutta, ei se ole vain sinun asiasi.
Kun kuitenkin, kohta sinä pikku hiljaa kiihdytät siihen 80 nopeuteen niin mikä siinä kestää, monella on tuo tapa ajaa näin. Tullaan liittymästä 60 ja jäädään junnaa sillä nopeudella tasaisesti hetken aikaa, etkä sinä nyt ymmärrä että takanasi on jopa satoja autoja ja sä tuut ajaa siihen niiden eteen sitä 60km/h. Se haittaa liikennettä, se tekee pumppaamista ja haitariliikettyä jonoihin ja tuo kertaantuu auto autolta taaksepäin jonossa että osa siellä joutuu jo jarruttamaankin.
Eikö ole ihme asia, se hetki pitää ajaa sitä 60 mutta kohta sitten 200 metriä - kilometri ajettuaan se löytyy 80km/h nopeus kuitenkin. Tässä on jokin mitä en oikein ole osannut kirjoitukseksi tuoda esiin, ehkä se voisi olla se että ole rohkeampi, raivota ei tarvitse vaan sujuvoita liikennettä.
Paina kaasua kun liityt isomman tien liikenteeseen
32
52
Vastaukset
- Golflaura
Ostakaa juntit 2.0 tsi gti, sillä pääsöö rampilta toisten etehe, ei tartte itkiä kotona ja hävetä
- Toyomies
Ei mitää tsi öljynpolttimia. Jakoketjukin solmussa. Ja ennenkaikkea kylmä auto talvella.
- KeksiUuttaVälillä
Toyomies kirjoitti:
Ei mitää tsi öljynpolttimia. Jakoketjukin solmussa. Ja ennenkaikkea kylmä auto talvella.
Eikö uni maistu ja parempien autojen dissaus pitää aloittaa aikaisin aamusta. Ei se tee surkeasta Toyotasta autoa.
- köörni
Kaikki kottoset ei kiihdy niinkuin sinun premiumisi.
- DGC
Millä tahansa autolla, siihen on tietty syy, miksi sen nimi on KIIHDYTYSkaista.
- dfvdfvfvdcdfvdf
Tässä ei ole kyse nyt mistään auton suorituskyvystä.
Lukekaa uudestaan jos ette ymmärrä, nämä on niitä vaikeita asioita ymmärtää vaikka
se tuossa lukee, yksi sellainen.
JÄÄDÄÄN ajamaan sitä 60km/h ei siis kiihdytetä vauhtia muun liikenteen nopeuteen vaan se pitää ajaa se jokunen satametriä siinä reilusti hitaammalla nopeudella.- cr-v
Tuo on siitä harvinainen tilanne, että alhainen nopeus aiheuttaa muutakin haittaa kuin mielipahaa heikkotasoisille kuskeille.
- näinhän.se.on
cr-v kirjoitti:
Tuo on siitä harvinainen tilanne, että alhainen nopeus aiheuttaa muutakin haittaa kuin mielipahaa heikkotasoisille kuskeille.
Sitten on näitä parempitasoisia kuskeja, vaikkapa muuan cr-v nimimetkillä kirjoittava, jotka ajaa ylinopeutta, eivät huomioi takaa nopeammin lähestyviä ym. vastaavaa.
- Ihmettelijät
On aika yleistä se että jäädään jostain syystä ajamaan muuta liikennettä hitaammin.
- näinsevainon
Jos liikennevirta ajaa yli sallitun, niin sitten jään ajamaan liikennevirtaa hitaammin. Ketään ei voida pakoittaa rikkomaan lakeja ja sääntöjä.
näinsevainon kirjoitti:
Jos liikennevirta ajaa yli sallitun, niin sitten jään ajamaan liikennevirtaa hitaammin. Ketään ei voida pakoittaa rikkomaan lakeja ja sääntöjä.
Ei myöskään ole pakko häiritä muuta liikennettä ajamalla HITAAMMIN kuin muu liikennevirta. Sellainen aiheuttaa tarpeettomia ohituksia jne. jotka ovat paljon VAARALLISEMPIA kuin ajaminen liikennevirran mukana
- jossittelija
näinsevainon kirjoitti:
Jos liikennevirta ajaa yli sallitun, niin sitten jään ajamaan liikennevirtaa hitaammin. Ketään ei voida pakoittaa rikkomaan lakeja ja sääntöjä.
jos sä ajat 60km/h 80 alueella ja liikenne etenee 75-85 niin sä oot liikenteessä tälläinen jossittelija..
- huoli.pois
törkyturpa kirjoitti:
Ei myöskään ole pakko häiritä muuta liikennettä ajamalla HITAAMMIN kuin muu liikennevirta. Sellainen aiheuttaa tarpeettomia ohituksia jne. jotka ovat paljon VAARALLISEMPIA kuin ajaminen liikennevirran mukana
Eipä siinä silloin liikennettä häiritä, kun ajetaan suurinta sallittua.
- OngelmaOnJaPysyy
huoli.pois kirjoitti:
Eipä siinä silloin liikennettä häiritä, kun ajetaan suurinta sallittua.
Ongelma vaan on siinä, että osa ajaa tarkalleen mittarin mukaan suurinta sallittua, kun taas jotkut muut autojensa mittarivirheen tiedostaen 5-8 km/h yli suurimman sallitun mittarilukeman. Nopeuseroja ja ohitustarvetta syntyy vaikka kaikki suurinta sallittua ajaisikin.
huoli.pois kirjoitti:
Eipä siinä silloin liikennettä häiritä, kun ajetaan suurinta sallittua.
No, tee seuraavasta omat johtopäätöksesi: jos ajat letkan kärjessä muuta liikennevirtaa hitaammin, niin ainakin minä - ja lukemattomat muut - kärkkyvät heti ensimmäistä ohituspaikkaa päästäkseen sinun ohitsesi.
Osaatko tehdä johtopäätöksiä? Nyt pitää osata käyttää JÄRKEÄ ja nähdä METSÄ puilta! Käsitätkö mitä tarkoitan?- Think.About.It
törkyturpa kirjoitti:
No, tee seuraavasta omat johtopäätöksesi: jos ajat letkan kärjessä muuta liikennevirtaa hitaammin, niin ainakin minä - ja lukemattomat muut - kärkkyvät heti ensimmäistä ohituspaikkaa päästäkseen sinun ohitsesi.
Osaatko tehdä johtopäätöksiä? Nyt pitää osata käyttää JÄRKEÄ ja nähdä METSÄ puilta! Käsitätkö mitä tarkoitan?Jos jonon keulalla ajava haluaa ajaa tasan suurinta sallittua niin kyllä se ohituspaikan etsiminen on ihan takaa tulevien ja ylinopeutta ajavien ongelma. Et kai kuvittele että muiden pitäisi muuttaa ajonopeuttaan sinua mielyttääkseen??? Jos joku tulee sinun taaksesi vaikka 30 km/h ylinopeudella niin ethän sinäkään nopeuttasi nosta samaan nopeuteen! Et varmasti. Tai siinä tapauksessa ehkä, että sinua alkaa vituttamaan kun joku ajaa sinua nopeammin, eikä siis aja sinua mielyttävää nopeutta, ja sinulle kasvaa sarvet päähän ja alat "opettamaan" nopeuttasi reilusti nostamalla sinua omalla ajotavallaan ärsyttävää kuljettajaa.
Kenenkähän niitä johtopäätöksiä pitäisi tehdä???? - huoli.pois
törkyturpa kirjoitti:
No, tee seuraavasta omat johtopäätöksesi: jos ajat letkan kärjessä muuta liikennevirtaa hitaammin, niin ainakin minä - ja lukemattomat muut - kärkkyvät heti ensimmäistä ohituspaikkaa päästäkseen sinun ohitsesi.
Osaatko tehdä johtopäätöksiä? Nyt pitää osata käyttää JÄRKEÄ ja nähdä METSÄ puilta! Käsitätkö mitä tarkoitan?Johtopäätökseni on se, että koska ajan suurinta sallittua, ei minun tarvitse nostaa nopeuttani. Jos joku haluaa mennä ohi, niin sopii mennä. En kiellä saati estele.
Think.About.It kirjoitti:
Jos jonon keulalla ajava haluaa ajaa tasan suurinta sallittua niin kyllä se ohituspaikan etsiminen on ihan takaa tulevien ja ylinopeutta ajavien ongelma. Et kai kuvittele että muiden pitäisi muuttaa ajonopeuttaan sinua mielyttääkseen??? Jos joku tulee sinun taaksesi vaikka 30 km/h ylinopeudella niin ethän sinäkään nopeuttasi nosta samaan nopeuteen! Et varmasti. Tai siinä tapauksessa ehkä, että sinua alkaa vituttamaan kun joku ajaa sinua nopeammin, eikä siis aja sinua mielyttävää nopeutta, ja sinulle kasvaa sarvet päähän ja alat "opettamaan" nopeuttasi reilusti nostamalla sinua omalla ajotavallaan ärsyttävää kuljettajaa.
Kenenkähän niitä johtopäätöksiä pitäisi tehdä????" Et kai kuvittele että muiden pitäisi muuttaa ajonopeuttaan sinua mielyttääkseen???"
Nimimerkki ei käsittänyt viestiäni. Kenenkään ei pidä miellyttää ("mielyttää"?!?) minua liikenteessä, eikä ketään muutakaan. Yritin vain tuoda esiin, että nimimerkin olisi syytä ottaa liikenteessä huomioon muutkin. Nimimerkin muista piittaamaton ajotyyli on omiaan synnyttämään vaaratilanteita.- Pysyys.jos.pysyy
OngelmaOnJaPysyy kirjoitti:
Ongelma vaan on siinä, että osa ajaa tarkalleen mittarin mukaan suurinta sallittua, kun taas jotkut muut autojensa mittarivirheen tiedostaen 5-8 km/h yli suurimman sallitun mittarilukeman. Nopeuseroja ja ohitustarvetta syntyy vaikka kaikki suurinta sallittua ajaisikin.
Suurin sallittu nopeus on "kattonopeus". Sitä nopeammin ei saa ajaa mutta hitaammin kylläkin.
Hienoa jos tietää oman mittarivirheen ja ajaa suurinta sallittua, mutta muutama km/h alle sen ei vielä häiritse ketään. Pääväylälle liittymisiä sen sijaan häiritsee siellä ylinopeutta ajavat. - näinsevainon
jossittelija kirjoitti:
jos sä ajat 60km/h 80 alueella ja liikenne etenee 75-85 niin sä oot liikenteessä tälläinen jossittelija..
Kiirjoitin että "Jos liikennevirta ajaa yli sallitun, niin sitten jään ajamaan liikennevirtaa hitaammin. Ketään ei voida pakoittaa rikkomaan lakeja ja sääntöjä."
Tämähän tarkoittaa siis sitä, että jos liiikennevirta ajaa ylinopeutta, niin sitten jään ajamaan liikennevirtaa hitaammin, eli maksimissaan suurinta sallittua.
Esim. 80 km/h rajoitusalueella tämä tarkoittaa 78 - 80 km/h todellista nopeutta. Jos joku urpo repii tästä pelihousunsa, niin se on voi voi. - nimimerkkierkki
OngelmaOnJaPysyy kirjoitti:
Ongelma vaan on siinä, että osa ajaa tarkalleen mittarin mukaan suurinta sallittua, kun taas jotkut muut autojensa mittarivirheen tiedostaen 5-8 km/h yli suurimman sallitun mittarilukeman. Nopeuseroja ja ohitustarvetta syntyy vaikka kaikki suurinta sallittua ajaisikin.
Eihkä kaikki silloin aja suurinta sallittua jos nopeuserjoa on. Jos kaikki ajaisivat tismalleen suurinta sallittua, eli sitä suurinta sallittu atodellista nopeutta, ei ohitustarpeita olisi. Ymmärrän toki ettei tule toteutumaan mutta täydellisempään maailmaan olisi hyvä pyrkiä.
- anonyymi_yOe
Heh, kyllä on tämäkin asia vaikea ymmärtää, samahan se on liikenteessäkin kun kukin ajaa omin tottumuksin, tapoinensa ja sääntöinensä.
- VäärätMielikuvat
Ja kun me kaikki olemme omasta mielestämme niin helvetin hyviä kuljettajia. Silti joka päivä omasta mielestään keskivertoa paremmat kuljettajat löytävät itsensä ojasta, liikennemerkkitolpan tai sillankaiteen ympäriltä. Mutta eihän muita parempi kuski koskaan menetä autonsa hallintaa koska on niin pirun hyvä! Eihän?
- Pepperoona
Niin niin toiset kykenee normaaliin ajamiseen ja toiset ei.
- yhteiset_säännöt
Mutta kun ei ole mitään omia sääntöjä. On vain ne yhteiset säännöt joita jokaisen tulee noudattaa. Jos ei kykene, tulee jättää se ajaminen muille.
yhteiset_säännöt kirjoitti:
Mutta kun ei ole mitään omia sääntöjä. On vain ne yhteiset säännöt joita jokaisen tulee noudattaa. Jos ei kykene, tulee jättää se ajaminen muille.
Kukaan ei noudata edes kaikkia tuntemiaan sääntöjä. Lisäksi suurin osa ei edes tunne säännöistä kuin murto-osan ja nekin osittain väärin.
Esimerkiksi tälläkin palstalla on kiistelty vaikka kuinka oikealta ohittamisen laillisuudesta, vaikka se on pääsääntöisesti ihan sallittua. Silti joku vetoaa niihin "yhteisiin sääntöihin" ja väittää että ei saisi...- tätä.mieltä.olen
Autoilu ei ole mikään "jokamiehen oikeus". Pitää kouluttautua ja pitää osata ja ymmärtää mitä liikenteessä ollaan tekemässä. Tuntuu siltä että ajo-oikeus annetaan joillekin liian heppoisesti, jos opit eivät pysy päässä.
- kuin.myös
tätä.mieltä.olen kirjoitti:
Autoilu ei ole mikään "jokamiehen oikeus". Pitää kouluttautua ja pitää osata ja ymmärtää mitä liikenteessä ollaan tekemässä. Tuntuu siltä että ajo-oikeus annetaan joillekin liian heppoisesti, jos opit eivät pysy päässä.
Autolla-ajo noin periaatteessa ei vaadi mitään hävittäjälentäjän ominaisuuksia, joten ihan "keskinkertaisilla" tekemisen ja ymmärtämisen omaavilla, ajokokeen läpäisseillä on oikeus autoiluun.
Jos/kun opit ei enää pysy/ole päässä on syynä takuuvarmasti muu kuin ajoluvan liian helppo saatavuus. Pitäisikö sanoa jopa liian korkea kynnys sen ajoluvan peruuttamiseen?
- pakumies671
Aloittajan kanssa samaa mieltä.
Noiden hitaalla nopeudella päätien liikenteen sekaan liittyvillä puuttuu kyky ajatella kokonaisuuksia.
Toinen tosi rasittava tapa on joillain sellainen, että kiihdytetään tiettyyn nopeuteen, ja jos päätiellä on samalla kohtaa toinen samaa nopeutta ajava, ei ymmärretä kiihdyttää tai hidastaa vähän että pääsee liittymään päätielle vaan oletetaan että päätietä ajavan pitää väistää.- Nokivasarat
Ja helpompi on hidastaa kun repiä kilpaa sen toisen kanssa että öljyä palaa vanhassa luuskassa samaan tahtiin kuin polttoainetta.
- Suhari3
Meillä Seinäjoella menee 2 2 kaistainen pohjanvaltatie. Siihen tullaan laput silmillä kiihdytyskaistalta kiilaamalla, päätietä ajava väistäkööt.
Toinen silmiinpistävä seikka on, että tuolla kyseisellä päätiellä on 80 nopeusrajoitus, mutta väki ajaa 70:ä oikeaa kaistaa, ja vain harva käyttää vasenta kaistaa ohittaakseen alinopeutta ajavat. Ilmeisesti ihmiset ajavat vanhasta muistista, koska vielä reilu 20 vuotta sitten tuossa oli vielä 70n rajoitus, ja liikennevaloristeyksiä vihreällä aallolla.
Seinäjoella siis ajetaan ensinnäkin alinopeutta, eikä osata liikennesääntöjä. Siksipä Seinäjoella onkin Suomen kolaritilaston ykkönen, väkilukuun suhteutettuna.- valitettavastinäin
>> Ilmeisesti ihmiset ajavat vanhasta muistista...
Se on juuri sitä kun "hoksottimet" eivät ole mukana liikenteessä, eli aivot jääneet narikkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1256590Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604142Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen513389Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4902944Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2851940Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341626- 881453
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141433Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1741409Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151386