Kokemus on valttia

Tämä-selvä

Kun hakee naista ja töitä.

20

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Hakee Naista"

.. Jeps.. BonoBoille ja/tai NarsuMarsuille.. ;P

• Niinhän se on.

Tosin jotkut eivät ikinä opi, vaan toistavat samoja mokia kerrasta toiseen. Olipa kyseessä sitten työhaastattelu tai yritys tutustua vastakkaiseen sukupuoleen.

• 123d13123f

nii jos jumala on tehny helvetin paljo paskaa jonku elämään.
        esim yksinäinen kiusattu paska lapsuus ja
        siitä tullut riippuvuudet ja väärät toiminta mallit..
        .
        koska jumala on
        kusipäinen kasa helvetin paskaa

• 123d13123f kirjoitti:

nii jos jumala on tehny helvetin paljo paskaa jonku elämään.
        esim yksinäinen kiusattu paska lapsuus ja
        siitä tullut riippuvuudet ja väärät toiminta mallit..
        .
        koska jumala on
        kusipäinen kasa helvetin paskaa

Ei jumalaa ole olemassa. Eikä Jumalaa. Mutta paskakasa on.

Paska juttu, mutta kukaan muu ei voi nostaa päätäsi paskakasasta kuin sinä itse. Riippumatta siitä, työnsitkö itse pääsi paskaan, vai avittiko joku sinut kasan alle.

• Välikommenttiavälillä
        SirCucco kirjoitti:

Ei jumalaa ole olemassa. Eikä Jumalaa. Mutta paskakasa on.

Paska juttu, mutta kukaan muu ei voi nostaa päätäsi paskakasasta kuin sinä itse. Riippumatta siitä, työnsitkö itse pääsi paskaan, vai avittiko joku sinut kasan alle.

Oikeassa olet.

Joskus työpiireissäkään oma tunne (lue. Harhaluulo) omasta työpanoksesta on yliammuttu. Puhutaan muuta kuin mitä oikeasti ollaan.

Sama naisten, tai kenenkä tahaansa kanssa ihmissuhteissa. Kritiikki ei tavoita varsinaista kehityskohdetta, vaan paukkuu oman minuuden suojausmenetelmiin. Katsotaan, että olen viallinen tuon mielestä.

Ei maailmassa tarvitse olla mikään ovimatto, mutta tietynlaiset vastavuoroisuusmenetelmät vaan toimii. Opi ne tai olet lirissä...

• SoliterniuM1977

• SoliterniuM1977 kirjoitti:

Ei kauhen järkevä uskonto toi ateismi. Ei todisteita.

https://youtu.be/FPCzEP0oD7I
        https://youtu.be/6CulBuMCLg0
        https://youtu.be/EE76nwimuT0

Tieteessä todistamistaakka on positiivisen väitteen esittäjällä.

Kuinka sinä todistat, ettei joulupukkia, maahisia, saunatonttuja, Suurta Cthulhua, Allahia, Jahvea tai näkymättömiä yksisarvisia ole olemassa? Sama koskee kaikkia muitakin ihmisen itselleen keksimiä taika- ja uskomusolentoja.

Iskepä pöytään tieteellisesti validit ja vertaisarvioinnin läpi käyneet todisteet oman uskomusolentosi olemasasolosta. Muussa tapauksessa keskustelua on turha jatkaa.

• paska-kortti-jakaja

pyh
      jumala on
      kusipäinen kasa helvetin paskaa.

taidolla
      tai kokemuksella ei mitään väliä:D

• atm32

Sanoin työhaastattelussa että minulla ei ole kokemusta naisista. Siinä oli nais haastattelija.

• No, saitko työpaikan?

• Ulkonäkö-on-kemia

Komeus on valttia kun hakee naista ja töitä. Ruma ätmi ei saa kumpaakaan.

• viisvee

työ ja parisuhde onkin yllättävän samanlaisia kun on pitkä kokemus takana niin alkaa motivaatio vaje sen jatkosta,

• 40atm

Ei ole kokemus valttia. En saanut taaskaan töitä vaikka 15 vuoden kokemus. Kunta haki raksamiestä kunnostamaan kunnan omistamia rakennuksia. Aina sama juttu etten kelpaa mihinkään.

• karu.totuus

https://yle.fi/uutiset/3-10608075

Työvoimapulaa valittelevat telakat haalivat tekijöitä ulkomailta – Työtön laivanrakentaja kysyy: "Miksi minä en kelpaa?"

Tuhat työtöntä laivanrakentajaa ihmettelee väitteitä Lounais-Suomen telakoiden työvoimapulasta.

telakkateollisuus23.1.2019 klo 13:33

Aikaa hänellä nyt on, koska hän on työtön laivanrakentaja. Työttömäksi hän jäi viime elokuussa Helsingin telakalta. Telakoilla Lehti on ollut töissä 90-luvun puolestavälistä. Kokemusta ja koulutusta on monesta työtehtävästä reilun 15 vuoden edestä.

– Minä olen kouluttautunut levyseppähitsaajaksi, putkiasentajaksi ja koneasentajaksi. Tälläkin hetkellä kaikki hitsausluokat ovat voimassa.

45-vuotias moniosaaja-rautakoura on hakenut aktiivisesti uutta työpaikkaa koko viime vuoden ajan. Hakemuksia hän kertoo lähettäneensä koko Lounais-Suomen alueelle ainakin sata, joista vähintään puolet on osoitettu laivanrakennusteollisuudessa toimiville yrityksille.

– Ei ole tärpännyt. En tiedä, mistä se johtuu. Työvoimapulasta puhutaan, ja silti on varaa pitää ammattimiestä ulkona. Tuntuu jotenkin ihmeelliseltä.

Lehti ei keksi yhtään yksittäistä syytä sille, mikä estäisi hänen työllistymisensä Lounais-Suomen laivateollisuudessa. Hän on valmis liikkumaan työn perässä Turusta Raumalle tai vaikkapa pidemmällekin. Norjakin on käynyt mielessä.

Kun katselee ympärilleen, työttömiä metallimiehiä kävelee vastaan. Tuskin täällä mitään työvoimapulaa on oikeasti. Tässä halutaan koota jonkinlainen työttömien reservi, jonka avulla pidetään palkat alhaalla.

Ammattiyhdistys huolestunut tilanteesta

Telakat haalivat alihankkijoidensa kautta työvoimaa runsaasti ulkomailta. Esimerkiksi Raumalla telakan ympärille on koottu vuokratyöfirmojen himmeli, joka tuo halpatyövoimaa telakoille.

Meillä on isot telakat, joissa hintataso on ajanut siihen, että mielellään otetaan ulkomailta työvoimaa, koska se on edullisempaa. Sitä ei pysty kukaan kiistämään.

Liitto: Palkkoja poljettu jopa kolmeen euroon tunnilta

Teollisuusliiton mukaan suomalaisen ammattiosaajan palkkataso telakalla on keskimäärin noin 15 euroa tunnilta.

Liiton työntekijät ovat selvittäneet Rauman telakalla ulkomaalaisille työntekijöille maksettuja palkkoja viimeksi puolitoista vuotta sitten. Tiedot olivat jo tuolloin huolestuttavia. Teollisuusliiton mukaan palkkoja poljetaan ulkomaisen työvoiman avulla.

Aluepäällikkö Jouni Nurmela sanoo, että alimmillaan ulkomailta tullut työntekijä sai palkkaa vain kolme euroa tunnissa. Epäkohtiin ei ole kuitenkaan voitu puuttua työntekijöiden vaatimuksesta.

– Syy sille, miksi he eivät itse halua tulla esille ja kieltävät sen meiltäkin, on se, että heidän työnsä loppuvat siihen paikkaan, jos asiaan puututaan.

Liitto haastatteli vuonna 2017 telakalla 46 ulkomaalaista työntekijää. Tuon selvityksen perusteella Teollisuusliitto arvioi, että joka viidennelle telakan työntekijälle maksettiin alle kahdeksan euron tuntipalkkaa.

– On esimerkkejä ulkomaalaiselle työntekijälle maksetusta kolmesta eurosta, ja katto on 15 eurossa, Nurmela summaa.
        "Toimimme suomalaisten pelisääntöjen mukaan"

RMC:n toimitusjohtaja Jyrki Heinimaa ei ole kuullut aikaisemmin Teollisuusliiton selville saamia palkkatietoja. Niiden mukaan Rauman telakalla on maksettu työehtosopimuksessa määritellyn minimin alittavia palkkoja.

– Tämäntyyppisestä väitteestä minulla ei ole tietoa. Me lähdemme siitä, että meidän projekteissa noudatetaan Suomessa sovittuja pelisääntöjä.

Heinimaa kuitenkin myöntää, että asiakkaat ovat asettaneet kovat paineet telakan kilpailukyvylle. Uusista EU-maista on saatavilla suomalaista halvempaa työvoimaa kaikissa ammattiryhmissä.

– Kyse on siitä, miten meidän verkoston toimittajat toimivat. Kyllä heillä varmasti on yhtenä ajurina henkilöstöä rekrytoidessaan kustannuspuoli, Heinimaa arvelee.
        Ay-väki kaipaa yhteistyötä

Teollisuusliiton aluepäällikön Jouni Nurmelan mukaan liitto on pyrkinyt aktiivisesti luomaan Rauman telakalle yhteisiä pelisääntöjä.

Liitto on ehdottanut telakka-alueelle yhteistä telakkasopimusta, jossa sovittaisiin muun muassa työehtosopimusten minimipalkkojen noudattamisesta koko telakan alihankintaketjussa. Toistaiseksi sopimusta ei ole allekirjoitettu.

– Yhteistyö telakan väen ja viranomaisten kanssa olisi syytä alkaa. Mitä pikemmin, sen parempi. Se on ainut tie, jos me haluamme pitää telakan julkisen kuvan hyvänä.

• Singlegladysmith

Vapaat usein saattavat vaikuttaa mielenterveysasiakkailta.

• Raksamies43---

Kuntarekry. Moneen hommaan olen hakenut mutta kunta ei pyydä edes haastatteluun- 10 vuoden aikana oon hakenut kymmeniä työpaikkoja kunnalta mutta kertaakaan eivät ole kutsuneet haastatteluun.

• viisvee

työkkäri ja kunta jakaa työ paikat sosiaali perustein etu sijalla aina perheen isät ja äidit ,lopuille kaupataan sitten jämä jäännös työtä,

• Nnannnenn

Kun hakee naista kokemuksesta voi olla hyötyä, mut jos vakavaa etsii niin kokemuksesta joskus voi olla jopa haittaa. Niitä "kokeneita" miehiä lähinnä suosittelen karkuun lähtemään. Pariin sellaisiin jouduin tutustumaan vakavemmin tietämättömänä kokemuksen haitoista ja yhteen sellaiseen kevytmielisesti. Niin voi todeta, ettei jatkon mahdollisuutta oikeastaan ollut kenenkään heistä kanssa. Syystä he ovat olleet kokeneita, syystä kyllä. Toisin on kokemattoman miehen kanssa. Ex aviomiehenä oli suht kokematon - vaikka onkin ex, hyvä ihminen on silti. MiesystävänibIhanampaa en ole koskaan tavannut. Sitoutunut, kypsä, utelias, rehellinen, avoin ja vilpitön. Kykenee myös ratkaisemaan ristiriitoja kypsällä tavalla ilman draamaa. Toisin kuin kokeneet pelokkaat hyväksikäyttäjät.

Työnhaussa lähinnä innokkuus ja halu oppia ratkaisevat. Itseohjautuvuus on ehdoton plussa.

• Viinamies

Viinan juomisesta on hyötyä kun hakee naisia yökerhosta. Yökerhoon pitää mennä hakemaan kokemusta ja siten saadaan naisten kanssa tutustua ja parisuhteita syntyy. Kannattaa tänään lähtee yökerhoon illalla hakemaan naisia tanssimaan niin voitte sitten saada sitä kokemusta naisista.

• Kysynvaan

Saako myös pillua?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3544
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      441
      3063
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      23
      2830
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      83
      1917
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      87
      1517
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1380
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      107
      1267
    8. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      104
      1222
    9. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      72
      1143
    10. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      32
      983
    Aihe