.. Kuka on Palstan SuklaatiSuu Tittelin Voittaja?.. ;P

NuuskaJaSuklaanTaikaa

.. Kuinka Paljon menee Keskimäärin Suklaatia Viikossa ja Mitä/Millaista Suklaatia se PääSääntöisesti On?.. ;P

.. BonusKyssänä.. Tuleeko Syötyä Päivittäin Tasaisemmin vai Isompia Satseja Harvemmin?.. ;P

.. Juuh.. OnOn.. Hieman Tylsää.. Et Tartte Sanoo.. ;D

19

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wanhaämmä

      Mä voitan tän kisan :D

      En kehtaa nyt just kertoa montako kiloa suklaata kannan kuukauden aikana kotiin. Ehkä joku toinen kerta sitten. :)

      • "montako kiloa"

        .. Noh.. Mun ei varmaankaan Tartte olla Sit Huolissaan.. ;D.. Tairan olla sit ihan KohtuuKäyttäjä.. Tai.. TerveysKäyttäjä.. ;D


    • Aika tasaisesti keskimäärin muutama kismet viikossa

      • .. Ei niissä kyllä Kauheesti Suklaatia Ole.. Jos Tarkkoja Ollaan.. Ja ollaanhan Me.. ;D


      • Enainen

        Ollaan samiksii. Tykkään Kismetistä.


      • Enainen
        Enainen kirjoitti:

        Ollaan samiksii. Tykkään Kismetistä.

        Karkki on kylläkin mun juttu. Joskus on vaan pakko saada edes vähän niin kuin tänään.


      • Enainen kirjoitti:

        Karkki on kylläkin mun juttu. Joskus on vaan pakko saada edes vähän niin kuin tänään.

        Noinhan se tuppaa olemaan, nyt alkoi tekemään mieli irtokarkkia


    • Zokoa

      Amatöörejä.....

    • Karkkitasku

      Mä voisin olla Palstan karkkisuu 😄 no joo kohta se alkaa kotkottamaan ...... 🤣

    • trollli

      Mä teen yleensä suklaani itse, siis ns. raakasuklaata... ja toisinaan maustan suklaakonvehdit itse, kuivatuilla marjoilla ja hedelmillä toisinaan... joskus tipalla likööriäkin. Useimmiten palasen leikkaan veitsellä levystä tai pari konvehtia kahvin kanssa...
      Uskoisin syöväni n. 100-200g raakasuklaata viikon aikana, aika lailla vaihtelee tuo kulutus mulla.

      Mielialasta myös kiinni... mieliala lääkkeenä varsin miellyttävä nauttia, muita mielialalääkkeitä en käytä, ...paitsi kesällä; Rommi-rusina jäätelöä, irtojäätelöiden valikoimasta, yhden isonpallon verran, kunnon vanhanajan rapeaan vohveliin!

    • AsianVierestä

      Fazerin suklaat ovat ihan maistuvia. Itse pidän geishasta, sinisestä...suffeli, kismet, pätkis...meneehän nuo. Joulun aikaan söin noin kilon ja sen jälkeen en yhtään grammaa.
      Suomessa tulisi olla ylpeitä Fazerista, on meinaan maailmanluokan suklaata ja osaamista.

    • trollli

      Kopsasin tämän reseptin netistä...
      LIFESTYLE > MAKUJA ARTIKKELISIVU JULKAISTU 23.01.2019 19:57

      Muutamassa minuutissa mikrossa valmistuva kakku vie kielen mennessään! Nopeasta valmistustavasta huolimatta herkku vastaa rakenteeltaan ja maultaan aivan oikeaa banaanikakkua. Makeanhimo selättyy taatusti, kun hieman lämpimän kakun päälle lisätään reilu annos täyteläistä suklaalevitettä.

      Varoitus! Tätä yhden hengen herkkua voi olla vaikea vastustaa!

      Nutella-banaanikakku mikrossa (1 annos)
      6 rkl vehnäjauhoa
      4,5 rkl sokeria
      1/8 tl leivinjauhetta
      ½ banaani
      3 rkl maitoa
      3 rkl kasvisöljyä
      1,5 tl vanilja-aromia
      2 rkl suklaalevitettä (Nutella)

      Sekoita jauhot, sokeri ja leivinjauhe keskenään. Muusaa banaani mikron kestävässä kulhossa. Lisää joukkoon maito, öljy ja vanilja-aromi. Sekoita lopuksi joukkoon keskenään sekoitetut kuivat aineet. Kypsennä kakkua mikrossa, kunnes kakku on kokonaan kypsä, noin 2 minuuttia. Anna jäähtyä hetki ja lusikoi pinnalle suklaalevitettä. Nauti välittömästi tämä itse tekemäsi mukikakku.

      Onnistuu... testasin Faijalla; muki teetä ja kuppikakku... hyvin kelpas.
      Annoin kakun jäähtyä n.10 min. ettei hän poltais ainakaan suutaan, kuumalla suklaalla.

      • .. Sun Suklaati Jutskat oli Mulla Suunnilleen jo Tierossa.. ;P

        .. Tän PikaOhjeen Vois Khyl tallettaa.. Voi Sit Väsätä jollekin/joillekin HerkkuPepu(i)lle, jos/kun HerkkuHimo Yllättää Pahassa Paikassa, eikä ole mitään valmiita Herkkuja Lähettyvillä.. ;D

        .. Onkohan tuollaisia PikaJutskia EnemmänKin?.. ;P


    • Keskimäärin noin tasan nolla grammaa.

    • Mä en ainakaan voita tätä kisaa. Suklaansyönti ajoittuu tasan tarkkaan joulun ja pääsiäisen tienoolle. Silloin kyllä sitä sitten meneekin..😀 Jouluna Pandan konvehteja, WienerNougat:a useampia rasioita. Pääsiäisenä lähinnä mignon-munia. Synttärinä, jos saan lahjaksi, syön myös. Mua rajoittaa myös keliakia. Nuo on paitsi mieleisiä suklaita, myös gluteenittomia. Mutta tosiaan muuhun aikaan vuodesta tuskin edes muistan suklaan olemassaoloa. Kausijuttu mulle, kun en muutenkaan ole suuri makean ystävä. Enemmän suolaisen perään 🤗

      • "en muutenkaan ole suuri makean ystävä. Enemmän suolaisen perään"

        .. Sama.. Tosin SitäKin puolta tullut Vähennettyä Roimasti.. Siis niin, että Pyrkii käyttämään Suolaa Fiksummin, eikä YliSuolaile Kaikkea.. ;D

        .. Ja Syöty Suklaa on ollut jo Piremmän aikaa PääSääntöisesti Vain Yli 80%:n TummaaSuklaatia.. Menekki Siinä.. 1-1,5Kg/KK.. ;P

        .. "Huonona" puolena Tuossa TodTummanSuklaatin Käytössä on, että siihen kun tottuu, niin monet Suklaatit alkaa maistumaan ÄllönMakeilta, eikä niitä tee kauheesti mieli Syödä.. Sama juttu, jos/kun ei Käyttele Sokeria Kauheesti, eikä syö paljon Sokeroituja tuotteita, niin sama homma käy sitten siellä(kin) puolella.. Hyvänä Puolena taas.. Noh.. Ei Tartte Pal Suolalla, eikä Sokerilla Leikkiä, kun monet Jutut (Hedelmätkin alkaa maistumaan Makeemmilta) maistuu Vähemmällä Paremmalta.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        "en muutenkaan ole suuri makean ystävä. Enemmän suolaisen perään"

        .. Sama.. Tosin SitäKin puolta tullut Vähennettyä Roimasti.. Siis niin, että Pyrkii käyttämään Suolaa Fiksummin, eikä YliSuolaile Kaikkea.. ;D

        .. Ja Syöty Suklaa on ollut jo Piremmän aikaa PääSääntöisesti Vain Yli 80%:n TummaaSuklaatia.. Menekki Siinä.. 1-1,5Kg/KK.. ;P

        .. "Huonona" puolena Tuossa TodTummanSuklaatin Käytössä on, että siihen kun tottuu, niin monet Suklaatit alkaa maistumaan ÄllönMakeilta, eikä niitä tee kauheesti mieli Syödä.. Sama juttu, jos/kun ei Käyttele Sokeria Kauheesti, eikä syö paljon Sokeroituja tuotteita, niin sama homma käy sitten siellä(kin) puolella.. Hyvänä Puolena taas.. Noh.. Ei Tartte Pal Suolalla, eikä Sokerilla Leikkiä, kun monet Jutut (Hedelmätkin alkaa maistumaan Makeemmilta) maistuu Vähemmällä Paremmalta.. ;P

        Minäkin laitan mielummin muita mausteita reippaasti, kuin välttämättä suolaa. Esim. näistä sipsi-tyyppisistä mun suosikki on wasabi-pallot:) Jos olet maistanut, muistat maistaneesi;) Eli tulisuus ja kirpeys kiehtoo vielä suolastakin enemmän.

        Tummaa suklaata tuli syötyä jossain vaiheessa, mutta se on vähän jäänyt. Totta tuo kyllä, että sen jälkeen moni suklaa maistuu ällömakealta. Ja koska itse ei tule myöskään kauheasti makeaa syötyä, niin joskus joku hedelmä maistuu melkein sokeriselta:)


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Minäkin laitan mielummin muita mausteita reippaasti, kuin välttämättä suolaa. Esim. näistä sipsi-tyyppisistä mun suosikki on wasabi-pallot:) Jos olet maistanut, muistat maistaneesi;) Eli tulisuus ja kirpeys kiehtoo vielä suolastakin enemmän.

        Tummaa suklaata tuli syötyä jossain vaiheessa, mutta se on vähän jäänyt. Totta tuo kyllä, että sen jälkeen moni suklaa maistuu ällömakealta. Ja koska itse ei tule myöskään kauheasti makeaa syötyä, niin joskus joku hedelmä maistuu melkein sokeriselta:)

        .. Noh.. Mulla toi Määrä tulee ihan siitä, kun Kahvin ja/tai Teen kanssa tulee PääSääntöisesti lähes aina Otettua Siihen Kylkehen.. Suklaatin Kappale.. ;D

        .. Ei sitä muuten tule Oikeastaan Syötyä.. Toki.. Pienilläkin LuontoHapetus Reissuilla SuklaaLevy kuuluu EnsiApuPakkiin.. Muiden HätäVarojen lisäksi.. ;D.. Ja Välillä sitten tulee Napostelua ns. Ihan KylmiltäänKin.. Yksistään tai Muiden Pakin Antimien Kera.. ;P


    • jalittaa

      Menee kaikissa muodoissa vaihtelevasti levyinä, patukoina, pisaroina, nappeina, konvehtina, keksinä, juomana, vanukkaana... Suosikitkin vaihtelee. Nyt DaCapo ja Dove kärjessä. Toisinaan ei tee yhtään mieli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      156
      472
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe