Onko tietoa tai mielipiteitä kyseisestä liikkeestä ja heidän tavasta tehdä kauppaa? Minua kiinnostaa siellä oleva auto. Kiitos vastauksista etuäteen!
Helsingin autokeskus Oy
31
9056
Vastaukset
- jos
kävisit tekemässä kauppaa kyseisessä firmassa.
- Ostanut
Jos ostat pikkuliikkeestä auton...niin se takuu hoituu siten että, joku kaveri tulee ens viikolla töitte jälkeen kattomaan sitä sun autoo...virittää sen rautalangalla kasaan...sä huomaat sen...ne alkaa sanoo sulle...että ei kait kukaan vanhaa paskaa ala uusilla osilla korjaa...isompi liike jolla oma korjaamo pystyy oikeesti tekee jotain jos kuluttajasuojan mukaista vikaa ilmenee.Pikkujobbari ei kuule ala "omilla" rahoillaa sun auton korjausta maksaa...Joten jos oot varma että auto on hyvä ja ehjä osta...MUTTA
- mäh
Autokeskuksen kanssa olen asioinut sen verran että ei ainakaan tikkurilan toimipiste tee yhtään mitään korjauksia ennen kuin hirveän väännön jälkeeen- asiakas ei kiinnosta pätkääkään sen jälkeen kun auto on luovutettu..
- paikkansa
mäh kirjoitti:
Autokeskuksen kanssa olen asioinut sen verran että ei ainakaan tikkurilan toimipiste tee yhtään mitään korjauksia ennen kuin hirveän väännön jälkeeen- asiakas ei kiinnosta pätkääkään sen jälkeen kun auto on luovutettu..
juuri tällä hetkellä ainakin.... kokemusta on...
- sam_n
mäh kirjoitti:
. . .tarkoittaa? Helsingin Autokeskusta vai Autokeskus Oy Tikkurilaa?
- rehtori_ruuti
Opiskelijakortilla saa alennusta 5%.
- miksei !
Ostin sieltä kerran auton, ihan asiallista meininkiä. Kyllä pienemmätkin kauppiaat yleensä osaa, miksei....
- Ostajakandi
Minkälainen kuluttajan suoja on autokaupoissa? Onko aika määritelty, kauan liikkeellä on vastuuta? Mikä kuuluu liikkeen vastuulle?
- massemese
Ostajakandi kirjoitti:
Minkälainen kuluttajan suoja on autokaupoissa? Onko aika määritelty, kauan liikkeellä on vastuuta? Mikä kuuluu liikkeen vastuulle?
6kk, viat joita ei ole voinut havaita ostohetkellä.
- TT-Citikka
massemese kirjoitti:
auton iästä ja ajetuista kilometreistä (ja sitä myöten myös hinnasta). Mitä vanhemmasta autosta on kyse, sitä tarkemmin se on ennen ostoa tarkastettava - asiakas ei voi olettaa ostaessaan 10 vuotta vanhaa autoa, että kyseessä on täysin priima peli. Tosin kyllä se kuluttajasuojalaki tuolloinkin jotenkin suojaa...
Mutta ostajalla on auton iästä riippumatta TARKASTUSVELVOLLISUUS. Eli tarkasta auto, jonka ostoa harkitset huolellisesti, ostat sitten mistä ostat. - Ostajakandi
TT-Citikka kirjoitti:
auton iästä ja ajetuista kilometreistä (ja sitä myöten myös hinnasta). Mitä vanhemmasta autosta on kyse, sitä tarkemmin se on ennen ostoa tarkastettava - asiakas ei voi olettaa ostaessaan 10 vuotta vanhaa autoa, että kyseessä on täysin priima peli. Tosin kyllä se kuluttajasuojalaki tuolloinkin jotenkin suojaa...
Mutta ostajalla on auton iästä riippumatta TARKASTUSVELVOLLISUUS. Eli tarkasta auto, jonka ostoa harkitset huolellisesti, ostat sitten mistä ostat.Mutta olen kuullut, että oikeusasteissa ja kuluttaja-asiamiesten keskuudessa on monesti (mikäli niin pitkälle on menty)asiakas ollut voittava osapuoli. Instituutiot olettavat autokauppiaan olevan ammattilainen. Ystävälläni leikkasi kiinni Opel Vectran 2,5l V6 (vm. 2000, ajettu n. 100 000km) moottori, josta aiheutui useiden tuhansien eurojen lasku. Auto oli ollut hänellä muutaman kuukauden. Tämä meni muutaman kuukauden riitelyn jälkeen (kuluttaja-asiamies oli mukana) autoliikkeen piikkiin.
- coronata
massemese kirjoitti:
Käytetyissä autoissa liike voi halutessaan myöntää takuun..tai olla myöntämättä, mutta se ei poista virhevastuuta.
-> http://www.google.fi/search?q=virhevastuu
Virhevastuulle ei ole määrätty aikarajaa, kuten vaikkapa tuo 6kk takuu. Oletettavasti käytetynkin auton käyttöikä on enemmän kuin tuo 6kk.
Jos käytetyssä autossa ilmenee jokin vika 6kk.n jälkeen ostamisesta niin se katsotaan, että tämä vika on ollut autossa jo myyntihetkellä.
Kuluttajavalituslautakuntaan voi soittaa ja kysyä, että onko siitä ja siitä yrityksestä tehty valituksia ja ennenkaikkea onko kyseinen yritys maksanut korvaukset lautakunnan suosituksen mukaan. - Ostajakandi
coronata kirjoitti:
Käytetyissä autoissa liike voi halutessaan myöntää takuun..tai olla myöntämättä, mutta se ei poista virhevastuuta.
-> http://www.google.fi/search?q=virhevastuu
Virhevastuulle ei ole määrätty aikarajaa, kuten vaikkapa tuo 6kk takuu. Oletettavasti käytetynkin auton käyttöikä on enemmän kuin tuo 6kk.
Jos käytetyssä autossa ilmenee jokin vika 6kk.n jälkeen ostamisesta niin se katsotaan, että tämä vika on ollut autossa jo myyntihetkellä.
Kuluttajavalituslautakuntaan voi soittaa ja kysyä, että onko siitä ja siitä yrityksestä tehty valituksia ja ennenkaikkea onko kyseinen yritys maksanut korvaukset lautakunnan suosituksen mukaan.Tuotapa en tullut ajatelleksi, otan puhelun kuluttajavalituslautakuntaan heti maanantaina. Mikäli näyttää vihreää valoa, lähden katsastamaan liikettä. Kiitos vinkeistä!
- Kokemuksesta oppinut
En suosittele koskaan ostamaan autoa tms kyseisestä liikkeestä. Myyvät liikkeestä autoja yksityisellä kaupalla (Vaikka autot ovat myynnissä autoliikkeen sivuilla ja kaupat tehdään liikkeessä) Kun autoon tulee vika, niin myyjät nostavat kädet pystyyn ja tuumaavat, ettei kyseinen auto ole ollut liikkeessä myytävänä. Kyseinen autoliike kiertää vastuun ja takuut ja eivätkä suostu korvaamaan vikoja, joita autossa ilmenee jo ostopäivänä. Tarkoitan siis vikoja, jotka eivät ole ns. kuluvaa osaa. SURKEA LIIKE!!!!!!!!
- kuluvaosa
Tämä on kyllä terminä erittäin mielenkiintoinen, sillä eikö mm. autossa kaikki osat ole kuluvia?
- lada 1500
kuluvaosa kirjoitti:
Tämä on kyllä terminä erittäin mielenkiintoinen, sillä eikö mm. autossa kaikki osat ole kuluvia?
ole.jos tuota ei tiedä,niin suosittelen perehtymään autotekniikkaan ennen kommentointia.
- hah heehee
lada 1500 kirjoitti:
ole.jos tuota ei tiedä,niin suosittelen perehtymään autotekniikkaan ennen kommentointia.
hah hah mitä juttua.kaikkiko kuluvaa hah hah hah kyllä te ootte hah haa haaa
- mikäeikulu?
lada 1500 kirjoitti:
voit selvittää minulle että mitkä osat autossa ei koskaan kulu? turhaan minä alan autotekniikkaan perehtymään kun meidän kaikkien käytössä on sinunlainen asiantuntija.
- lada 1500
mikäeikulu? kirjoitti:
voit selvittää minulle että mitkä osat autossa ei koskaan kulu? turhaan minä alan autotekniikkaan perehtymään kun meidän kaikkien käytössä on sinunlainen asiantuntija.
hah haa pitääkö sitten kommentoida kun ei mitään tietoa ole ko.asiasta.hah haa heh eh heh heh
kyse on termistä,ei siitä etteikö koko auto koskaan kuluisi.tällä saadaan rajattua kulumiselle herkemmin alttiina olevat kohteet eli........ - urpohahaha
lada 1500 kirjoitti:
hah haa pitääkö sitten kommentoida kun ei mitään tietoa ole ko.asiasta.hah haa heh eh heh heh
kyse on termistä,ei siitä etteikö koko auto koskaan kuluisi.tällä saadaan rajattua kulumiselle herkemmin alttiina olevat kohteet eli........hah haa pitääkö sitten kommentoida kun ei mitään tietoa ole ko.asiasta.hah haa heh eh heh heh??
- Kokenut senkin
urpohahaha kirjoitti:
hah haa pitääkö sitten kommentoida kun ei mitään tietoa ole ko.asiasta.hah haa heh eh heh heh??
Tässä tuolta toisaalta, kun en huomannut tätä. Menepä Autokeskukseen Helsingin Konalaan. Vaihto-autopuolella on niin flegmaattista porukkaa, etten ikänä nähny. Höpöttävät ja tekstailevat kännyköillään kaiken aikaa ja ravaavat toimistoon ja takas tärkeän näköisenä. Kaksi myyjistä tuijotti näyttöään kokoa sen ajan, varmaan chatit, pasianssit ja veikkaustulokset pitkävetoineen mielenkiintoisampaa kuin tulla kirjaimellisesti alas sieltä "norsunluu-tornistaan". Yksikään myyjä ei tullut sinä aikana kysymään, miten voi palvella tai löytyikö jokin mieleinen malli, kun ei itse ymmärrettävästi aina ehdi ja olin silloin tosiaan ainoa asiakas. Halu tehdä autokauppaa oli niin alhainen ja lopulta kaiken itsepalvelun jälkeen oma vitutus oli jo niin katossa, että olisin myyjän tullessa lähtenyt ovesta kännykkä tärkeän näköisenä korvalla iloisesti taaksepäin heiluttaen. Jos käytettyä joskus jatkossa haen, takuuvarma, että noille mulkeroille en rahojani kanna.
Sama oli muuten uusien autojen puolella. Ei taaskaan kukaan edes noteerannut, olis pitänyt heilutella rahoja ja kortteja, että voisko nyt hetketks lopettaa puhelunsa ja tulla tekemään edes paperit, mutta oli taas kerran mennyt maku koko hommasta.
Kun yhden kerran sain jonkun "palvelemaan", sain kuulla aivan virheellistä tietoa N16 laadusta ja valmistajasta, että alkoi epäröimään, tietääkö nää edes, mitä ovat myymässä. Viimeinen niitti oli, kun pyysin vaihtotarjousta N15:sta pari vuotta uudempaan N16:ta. Oman auton hyvitys oli niin naurettava, että olen saanut silloin joka paikassa paremman ja mikä vastasi senhetkistä reaaliarvoa, ei heidän varastokiemurtelujaan. Samoin väliraha oli suurin ja ihan järjetön suhteessa saavutettuun hyötyyn. Huvittavinta oli, että tallisopimukseni on Nissanilla. Kauppoja ei tietenkään tullut.
Sama juttu töiden vastaanotossa. Takajarrut ovat olleet se ainoa ikävä ongelma autossa ja kuvittelin siellä saavani todellisen ammatti-ihmisen huoltoa. Bullshit! Tein paperille tarkat selvitykset, mistä jokin vika tai ropina ilmenee tai kuuluu. Kundi ei edes antanut sitä huoltoon, vaan naputteli koneelle: "Blaah...valohoitoa...blaah...penkkien rasvaus...". Vein tuttavalle ja sanoi, että:" Nämäkö jarrut puhdistettu, herkistetty ja säädetty.Tääl ei oo käytykään"!!!!
En ole eläissäni käynyt moisessa liikkeessä, missä as. ei edes noteerata, puhutaan paskaa ja pidetään pellenä ja huolto tolla tasolla jne. Tuota latoa ei paranna kuin ohjusisku:D - e 320 cdi
Kokenut senkin kirjoitti:
Tässä tuolta toisaalta, kun en huomannut tätä. Menepä Autokeskukseen Helsingin Konalaan. Vaihto-autopuolella on niin flegmaattista porukkaa, etten ikänä nähny. Höpöttävät ja tekstailevat kännyköillään kaiken aikaa ja ravaavat toimistoon ja takas tärkeän näköisenä. Kaksi myyjistä tuijotti näyttöään kokoa sen ajan, varmaan chatit, pasianssit ja veikkaustulokset pitkävetoineen mielenkiintoisampaa kuin tulla kirjaimellisesti alas sieltä "norsunluu-tornistaan". Yksikään myyjä ei tullut sinä aikana kysymään, miten voi palvella tai löytyikö jokin mieleinen malli, kun ei itse ymmärrettävästi aina ehdi ja olin silloin tosiaan ainoa asiakas. Halu tehdä autokauppaa oli niin alhainen ja lopulta kaiken itsepalvelun jälkeen oma vitutus oli jo niin katossa, että olisin myyjän tullessa lähtenyt ovesta kännykkä tärkeän näköisenä korvalla iloisesti taaksepäin heiluttaen. Jos käytettyä joskus jatkossa haen, takuuvarma, että noille mulkeroille en rahojani kanna.
Sama oli muuten uusien autojen puolella. Ei taaskaan kukaan edes noteerannut, olis pitänyt heilutella rahoja ja kortteja, että voisko nyt hetketks lopettaa puhelunsa ja tulla tekemään edes paperit, mutta oli taas kerran mennyt maku koko hommasta.
Kun yhden kerran sain jonkun "palvelemaan", sain kuulla aivan virheellistä tietoa N16 laadusta ja valmistajasta, että alkoi epäröimään, tietääkö nää edes, mitä ovat myymässä. Viimeinen niitti oli, kun pyysin vaihtotarjousta N15:sta pari vuotta uudempaan N16:ta. Oman auton hyvitys oli niin naurettava, että olen saanut silloin joka paikassa paremman ja mikä vastasi senhetkistä reaaliarvoa, ei heidän varastokiemurtelujaan. Samoin väliraha oli suurin ja ihan järjetön suhteessa saavutettuun hyötyyn. Huvittavinta oli, että tallisopimukseni on Nissanilla. Kauppoja ei tietenkään tullut.
Sama juttu töiden vastaanotossa. Takajarrut ovat olleet se ainoa ikävä ongelma autossa ja kuvittelin siellä saavani todellisen ammatti-ihmisen huoltoa. Bullshit! Tein paperille tarkat selvitykset, mistä jokin vika tai ropina ilmenee tai kuuluu. Kundi ei edes antanut sitä huoltoon, vaan naputteli koneelle: "Blaah...valohoitoa...blaah...penkkien rasvaus...". Vein tuttavalle ja sanoi, että:" Nämäkö jarrut puhdistettu, herkistetty ja säädetty.Tääl ei oo käytykään"!!!!
En ole eläissäni käynyt moisessa liikkeessä, missä as. ei edes noteerata, puhutaan paskaa ja pidetään pellenä ja huolto tolla tasolla jne. Tuota latoa ei paranna kuin ohjusisku:Dko. puulaakista 320 mallisen bemun ja ainoa mistä jäi potaskaa hampaankoloon oli arvonalennus.vaihdoin sen myöhemmin e-sarjalaiseen meseen samaisessa liikkeessä.korjasivat pari pikkuvikaa pienen painin jälkeen.olen melkoisen tyytyväinen tohon firmaan.
- KL
En myöskään suosittele ostamaan autoa Autokeskuksesta, Myydään entisiä kolaroituja Eurocapin vuokra-autoja puutteelisella huoltokirjalla ja myyjä väittää kaiken olevan kunnossa tehdastakuu kyllä korvaa..... Kannattaa tutkia huoltokirja tarkkaa, Älä luota myyjään, koska jos huoltoja puuttuu välistä voi tehdastakuu raueta.
Sitten tämä 1500€ ykkösbonus kusetus on noin 20€ arvoinen jos ei ole muita ostoja kortilla.
Ei luotettava autokauppa - sam_n
KL kirjoitti:
En myöskään suosittele ostamaan autoa Autokeskuksesta, Myydään entisiä kolaroituja Eurocapin vuokra-autoja puutteelisella huoltokirjalla ja myyjä väittää kaiken olevan kunnossa tehdastakuu kyllä korvaa..... Kannattaa tutkia huoltokirja tarkkaa, Älä luota myyjään, koska jos huoltoja puuttuu välistä voi tehdastakuu raueta.
Sitten tämä 1500€ ykkösbonus kusetus on noin 20€ arvoinen jos ei ole muita ostoja kortilla.
Ei luotettava autokauppakerro mulle joku liike josta ostat 10000euron auton ja saat 1500euroa tilillesi????
ehkä kannattaisi tutustua Ykkösbonus kanta-asiakas oppaaseen, ennen kuin alkaa syyttää kusettamisesta.
voi kiesus!!
- js1682
Ole erittäin tarkkana siinä, että onko kyseinen auto myynnissä heillä vai onko se niin sanottu myyntitili auto. Meinaan kyseisellä liikkeellä on useasti autoja myyntitilissä ja sen jälkeen ei ole mitään takuita. Tästä on kokemusta.
Ostin heiltä auton josta poiki automaattivaihteisto muutaman viikon ajon jälkeen. Kun otin yhteyttä heihin he totesivat todella väheksyvästi, että autohan oli sitten olut myyntitilissä ja heillä ei ole mitään tekemistä auton takuiden kanssa.
Eli, suosittelen kunnollista auto liikettä. Siellä kyllä takuut edes pää piiirteittäin toimivat mainiosti.- 15
ei ole automaattisesti mitään takuita, jollei myyjä erikseen halua sitä antaa... Kuluttajasuolain mukainen virhevastuu ei koske normaalista kulumisesta johtuvia vikoja ja esim. jos 200tkm ajatusta autosta laukeaa vaihdelaatikko oston jälkeen, niin ostaja maksaa koko remonti itse....
- jo ostanut
Onko kokemusta ko autoliikkeestä, ei pyytänyt ennustajaeukkoja ennustamaan ja jotkut sekoittavat Autokeskuksen ja Helsingin Autokeskuksen. Sama laki koskee heitä kuin muitakin autokauppiaita , tuskinpa
tyyppiviat katoaa autosta, osti sen sitten mistä tahansa.
Itse kävin ostoksilla ko liikkeessä joku viikko sitten hyväntuntuinen Volvo hommattiin akalle, hinta yli
20t e. Hinta ja laatusuhde/hyvitys paras, mitä vertailin ja testasin, aika näyttää mut palvelu oli hyvä,
seuraavana päivänä soitettiin liikkeestä ja kysyttiin onko kaikki ok, pari päivää siitä kysyttiin puhelimitse,
mihin ja miten auton paperit toimitetaan, sanoin että parempi kun joku toisi kotiin, niin ei tarvitse
itse räntäsateeseen lähteä, tunti siitä herra soitti ja toi paperit kotiin.
autoon olemme toistaiseksi tosi tyytyväisiä ja palveluun,,, s60.- Erno Espoosta
Omat kokemukseni liittyvät juuri tähän Helsingin Autokeskukseen, joka on siis se häkkiaidattu tönö isojen autoliikkeiden jälkeen aamuruskontiellä ala-tikkurilassa.
Kokemuksestani voin sanoa, että KIERTÄKÄÄ LIIKE KAUKAA. Asiakaspalvelu on todella ala-arvoista, antavat odottaa ja käyttäytyvät töykeästi asiakasta kohtaan.
- Vanha Transitmies
Ostin kyseisestä liikkeestä käytetyn auton ja vanhasta sain asiallisen hyvityksen vaihdossa. Ei mitään valittamista kaupoissa. Ajelin autolla 7 vuotta ja nyt ajattelin hommata sieltä seuraavankin talviauton.
- aika moista...
laittelen tähän ketjuun kokemukseni vuosia sitten sattuneesta tapauksesta ko liikkeen kanssa. Kyseessä oli myynti tuolle autoliikkeelle, ja kävivät sen minulta ostamassa. Kovan tinkimisen jälkeen tehtiin kaupat rasvapään kanssa, ja heillä oli ns asiantuntija mukana, joka siis tutki auton perusteellisesti. No jonkin ajan kuluttua sain oudon puhelun naiselta, joka kyseli autoni kilometrimäärää ja esittäytyi autosta kiinnostuneena asiakkaana. Ilmeni että ko liike oli ruuvannut mittarista kymmeniä tuhansia kilometrejä.Totesin että ovatpa he velikultia, ja täytyy varmaan tehdä ilmoitus. Eikä siinä kaikki... kävin myöhemmin ko liikkeessä vielä toteamassa itse, että näin oli tapahtunut. Ja todellakin autoni seisoi siellä liikkeen pihassa ilman hintalappua. Ja huomasin vielä aika mielenkiintoisen seikan. Kyseinen nainen oli sisällä "töissä", ja soitteli puheluita autojen omistajille. Kuuntelin kyllä hänen toimintaansa pidemmän aikaa, ja kaava oli aina sama. Kyseli että mikä oli auton kilometrimäärä. Hämmästyin todella suuresti heidän menettelyään, ja sen jälkeen en ole asioinut ko liikkeessä koskaan. ENKÄ ASIOI.
- tuono taviz
No toi nyt taas on ihan jaskaa, jos ne soittaa auton omistajalle, niin eikö se ollut jo sen liikkeen eikä sun valopää? Kuuntelit pitkän aikaa ja kaava sama, no kuule jos näin ois ollu, niin se neiti olisi lähettänyt sut helvxxxx.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232