Ulla Appelsin kirjoittaa taas asiaa

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005976838.html?ref=rss

"Saattaa olla, että Canthilta löytyisi myös rohkeutta puhua maahanmuuttajanaisten tilanteesta. Ja muutenkin kuin väsyneellä ”hakkaavathan ne suomalaisetkin” -argumentilla. "

Niinpä, palstankin naisasianaiset yleensä vain hokee tuota "....ne suomalaisetkin. hyvä muistutus Ullalta että huomio kannattaisi kiinnittää sinne missä se ongelma oikeasti on.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mullakin pisti silmään tässä uutisessa just se, että tossa puukotustapauksessa uhri ja tekijä olivat molemmat irakilaisia. Tuli myös mieleen se, että kuinkahan paljon Suomessakin tapahtuu just tota väkivaltaa maahanmuuttanaisia kohtaan heidän omissa kotioloissa, joissa naiset eivät varmasti edes uskalla ilmoittaa tapauksista poliisille ja viranomaisille.

      Harmillista myös se, että monetkaan naiset eivät välitä mitään näistä tapauksista, vaikka kuinka olisivat tasa-arvon kannattajia ja pitäisivät niitä naisten oikeuksia tärkeinä. Monissakin asioissa on just se huono puoli. että ne kaikkein eniten kaltoin kohdellut eivät saa mitään apua ja heidän tapaukset eivät useinkaan edes kiinnosta niitä ihmisiä, jotka ovat olevinaan ajamassa jonkun sorretun ryhmän oikeuksia.

      • Niinpä, tapahtuu varmasti ja paljon kaikenlaista alistamista, eristämistä ja fyysistä vakivaltaa johon ilman muuta sivistysvaltion ja naisjärjestöjen etupäässä pitäisi puuttua. Jotenkin tosiaan kyllä omituista kun kaikki avustusjärjestöt täällä tuntuu olevan erityisen huolissaan juurikin noista vieraiden kultuurien miehistä kun oikeasti ne olisi naiset jotka sitä huolenpitoa ja turvaverkostoja tarvitsisivat.

        Onkohan niin että länsimaiset naiset, jotka meitä miehiä syyttävät rasismista ja avosylin ottavat vastaan vieraiden kulttuurien miehiä ovat todellisuudessa vähintäänkin yhtä rasistisia vieraiden kulttuurien naisia kohtaan kuin mitä me miehet miehiä kohtaan, Tuo olisi asia jota kannattaisi kyllä jonkun tutkijan vähän tutkiakin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niinpä, tapahtuu varmasti ja paljon kaikenlaista alistamista, eristämistä ja fyysistä vakivaltaa johon ilman muuta sivistysvaltion ja naisjärjestöjen etupäässä pitäisi puuttua. Jotenkin tosiaan kyllä omituista kun kaikki avustusjärjestöt täällä tuntuu olevan erityisen huolissaan juurikin noista vieraiden kultuurien miehistä kun oikeasti ne olisi naiset jotka sitä huolenpitoa ja turvaverkostoja tarvitsisivat.

        Onkohan niin että länsimaiset naiset, jotka meitä miehiä syyttävät rasismista ja avosylin ottavat vastaan vieraiden kulttuurien miehiä ovat todellisuudessa vähintäänkin yhtä rasistisia vieraiden kulttuurien naisia kohtaan kuin mitä me miehet miehiä kohtaan, Tuo olisi asia jota kannattaisi kyllä jonkun tutkijan vähän tutkiakin.

        .. Ei Moni jota "Suvakit" LeimaKirveellä Leimaavat ole Rasisteja.. Vuan Realisteja.. Niin MinäKin.. ;P

        .. Susta en Nyt oikein Ossoo Sanoa, kun kerran.. ;D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niinpä, tapahtuu varmasti ja paljon kaikenlaista alistamista, eristämistä ja fyysistä vakivaltaa johon ilman muuta sivistysvaltion ja naisjärjestöjen etupäässä pitäisi puuttua. Jotenkin tosiaan kyllä omituista kun kaikki avustusjärjestöt täällä tuntuu olevan erityisen huolissaan juurikin noista vieraiden kultuurien miehistä kun oikeasti ne olisi naiset jotka sitä huolenpitoa ja turvaverkostoja tarvitsisivat.

        Onkohan niin että länsimaiset naiset, jotka meitä miehiä syyttävät rasismista ja avosylin ottavat vastaan vieraiden kulttuurien miehiä ovat todellisuudessa vähintäänkin yhtä rasistisia vieraiden kulttuurien naisia kohtaan kuin mitä me miehet miehiä kohtaan, Tuo olisi asia jota kannattaisi kyllä jonkun tutkijan vähän tutkiakin.

        Niin eipä varmaan kovinkaan monia suomalaisnaisia tollaiset tapaukset paljoa hetkauta, kun onhan ne esim. ahdistelun kohteeksi joskus 40 vuotta sitten joutuneet kokemaan paljon kovempia ja rankempia kokemuksia.

        Harmillista todellakin, että mitkään naisjärjestöt eivät tee juurikaan mitään noiden oikeasti hädässä olevien naisten hyväksi, eivätkä he varmasti edes välttämättä haluaisi Suomeen näitä kärsineitä naisia pakolaisiksi sen takia, kun sieltä on jo muutenkin tullut kymmeniä tuhansia nuoria miehiä ja lisää miehiä olisi varmasti tulossa, jos vaan Sipilä ja Suomen valtio olisivat turvapaikkoja heille antamassa.

        Just muistaakseni viime viikolla tuli mielenkiintoinen dokumentti Yleltä, jossa jonkun Arabimaan vallanpitäjien tytär oli joutunut pakenemaan kotimaastaan sortoa ja kidutusta. Valitettavasti hänen pakoyrityksensä vaan epäonnistui ja hänet palautettiin takaisin kotimaahansa vangituksi ja hänen perheensä antaman ilmoituksen mukaan "Kaikki on nyt hyvin", että länsimailla ei pitäisi olla mitään syytä mihinkään huoleen.

        Tämän kaltaisia tapauksia on tullut julki valitettavan usein ja harmillista on just se, kun nämä esille tulleet tapaukset ovat vain pelkkä jäävuoren huipun murunen siitä, että miten paljon naisia oikein tapetaan ja millä tavalla heitä oikein kohdellaan noissa muslimimaissa ja muissa maailman kehitysmaissa.

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/4b7f856f-9951-4ea1-8622-148c349e06d7


    • pihallatipunen

      En nyt jaksa avata linkkiä...Mutta mitä nyt noita teidän kirjoituksianne läpi luin, niin taas niissä syyllistettiin suomalaisia naisia.

      No, olen ollut aikoinani lukutoukka ja 90-luvulla luin paljonkin kirjallisuutta, jotka käsitelivät naisen asemaa ja kohtelua eri kulttuureissa...Ja joka kirjan jälkeen seurauksena oli itkunsekainen raivo naisten kohtelun vuoksi. Juu että kyllä olen ollut nuorena idealistina hyvinkin huolestunut naisten kohtelusta. (Enää en ole nuori enkä niin idealistikaan koska realismi).

      Muistaakseni jostain kirjasta olen tälläkin palstalla joskus avautunut mutta eipä paljon porukoita kiinnostellut.

      Ja tässä tämä tästä aiheesta. Nyt menen nukkumaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      156
      472
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe