Tuotekehitysinsinöörin työ Kempillä

tuotekehitysinsinööri

Onko kenelläkään kokemusta tuotekehitysinsinöörin työstä Kemppi Oy:llä? Minkälaisia työtehtävät ovat?

5

1051

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valittajiakaikki

Millaista vastausta odotat täältä? Eihän täällä ole yksikään työpaikka hyvä.

• Anonyymi

Vaikka sellaisia joita Kempin Työntekijät voivat Tänne kirjoittaa.

• Anonyymi

Ko, Okeroisten Työpaikkana erittäin Haastava, ja joiltakin ei mielikuvitus lopu kesken kun he haluavat jotakin, sen he myös tekevät tieten ja taiten Varsinkin selän takana.
      ellet ole hyväksyttävästi sukua tai syntyä Ja/Tai hyvä sisarus järjestelmää,
      Pienen vinkin annan.

• Anonyymi

”Yksi homemarja voi pilata koko laatikon – ja tiimin.
      Kasvoin maatilalla. Opin jo nuorena, että jos poimintalaatikkoon jää yksi homemansikka, se ei pysy ongelmana yksin. Se leviää. Hiljaa, mutta varmasti. Pehmentää muut ympäriltään. Lopulta koko laatikosta tulee käyttökelvoton, vaikka suurin osa marjoista oli alun perin kunnossa.
      Olen saanut opetella tätä ilmiötä kahdessa maailmassa:
      1️⃣Ensin mansikkapellolla.
      2️⃣Nykyään toimitusjohtajana ja myös valmentajana, johtajien ja esihenkilöiden sparrajana.
      Yksi ihminen voi muuttaa koko tiimin ilmapiirin. Olipa kyse johtotiimistä, esihenkilötiimistä, myyntitiimistä tai asiantuntijatiimistä.
      Kyynisyys, passiivis-aggressiivisuus, jatkuva sooloilu, muiden vähättely, sitoutumisen puute, tai vain se jatkuva tunne että “kaikki on vähän pielessä”.
      Yksi homemansikka, joka jää käsittelemättä, muuttuu hiljalleen ilmapiiriksi, jossa:
      – Ei enää uskalleta puhua
      – Välit kiristyvät
      – Luottamus alkaa murentua
      – Ja parhaat ihmiset alkaa hiljaa vetäytyä – tai lähteä
      Syyllinen ei ole aina tämä yksi ihminen.
      Vaan usein se, että me muut emme sano mitään.
      Siedetään. Selitellään. Pelätään konflikteja. Toivotaan, että tilanne muuttuu itsestään.
      Mutta totuus on tämä:
      Se ei muutu, jos kukaan ei puutu.
      📌Onko meidän tiimissä homemansikka?
      📌Miksi siedämme sitä – ja mitä se meille maksaa?
      📌Uskallanko minä olla se, joka sanoo jotain?
      📌Tuotanko itse sellaista ilmapiiriä, jossa muilla on hyvä olla? Tuonko iloa huoneeseen huoneesen tullessa vai huoneesta lähtiessä?
      Jos huomaat homemansikan tiimissä, toimi näin:
      🍓Sanoita rohkeasti mutta rakentavasti. Vaikeneminen on hiljainen hyväksyntä.
      🍓Tee asiasta yhteinen. Kulttuuri ei ole yksilön ongelma, vaan tiimin vastuu.
      🍓Muistuta pelisäännöistä. Ja siitä, miksi ne ovat olemassa.
      🍓Tee näkyväksi johtajana, mitä sallitaan – ja mitä ei. Rohkeus on rakkautta.
      🍓Tarjoa tukea. Joskus vaikea käytös on seurausta näkymättömästä kuormasta – mutta se ei oikeuta toisten vahingoittamista.
      Meidän jokaisen vastuulla on se, millainen laatikko työpaikasta muodostuu.
      Jos tämä herätti ajatuksia – jaa 🔄 eteenpäin.
      Tai jaa oma kokemuksesi: milloin yksi ihminen muutti kaiken – hyvään tai huonoon? Onko sun tiimissä tällä hetkellä homemansikka?”

• Anonyymi

Miten määritellään hyvä työpaikka?
      Onko se huono johtaminen?

Itse kun olin siellä töissä, niin huomasin nämä aika selvät huonot työilmapiirin tunnusmerkit.

- Tieto ei kulje – paljon huhuja

- Työyhteisö klikkiytynyt
      ”ei kuulu meille” -asenne yleinen

- Sääntöjä noudatetaan jäykästi, sisäiset pelisäännöt epäselvät

- Syyttelyä, avoimia riitoja, yleistä valitusta
      paljon poissaoloja.

- Kielteisyyttä, toivottomuutta (”ei kannata…”)
      puhutaan paljon, ymmärtäminen vaikeaa

- Johtajuus hämärtynyt

Näin oli ainakin ennen. Olisiko mahdollista, että siihen olisi tullut parannusta.

Muutamat henkilöt sabotivat työhenkeä ja en tiedä oliko se tarkoituksen mukaista toimintaa vai johtuiko myös siitä, että heilläkin oli pahaolo työilmapiiristä. Kukaan ei luottanut kehenkään ja jos oli ongelmia niistä ei uskallettu puhua.

Toimintatavat ja asiat riitelivät tuossa työyhteisössä silloin, toivottavasti teette jokainen sen eteen työtä, että on kiva mennä töihin ja lähteä sieltä kotio. Se on hyvän työpaikan mittari.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe