Miten vapaaehtoinen voisi auttaa?

VapaataEnergiaa

En ole hoitoalalle kouluttautunut, mutta pidän vanhoista ihmisistä. Minulla olisi aikaa käydä paikallisessa vanhainkodissa ainakin kerran kuussa, ja miksei hiukan useamminkin, jos olisi tarvetta.

Te, jotka asutte vanhainkodissa, olette siellä asuvan sukulainen tai ystävä, tai työskentelette siellä, mitä ehdottaisitte? En tietenkään suostuisi tekemään tehtäviä, joihin voisi palkata jonkun (esimerkiksi minut), enkä tietysti suostuisi menemään vapaaehtoisena sellaiseen laitokseen, joka orjuuttaa työttömiä. Kuvittelisin, että voisin käydä kävelyllä jonkun kanssa. Pyörätuolin työntely on minulle liian raskasta. Asioilla voisin käydä. Voisin lukea vanhukselle, tai kuunnella häntä, jos hän haluaa jostain puhua. En ole mikään viihdetaiteilija, vaan varsin ujo, joten en mitään kerhoja alkaisi vetää.

Voisin ottaa yhteyttä vanhainkodin johtoon ja tarjoutua vapaaehtoistöihin. Olisi mukava, jos saisin jonkinlaisen käsityksen tarpeista ennen kuin lähestyn heitä.

10

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fghfdjhfk

      Ulkona käymisessä avustaminen on sitä perushommaa vapaaehtoisille. Jos et jaksa työntää pyörätuolia, se ei taida onnistua.

    • dfhhgjghj

      Ilmeisesti vapaaehtoisia ei tarvita?

    • Deianna

      Voit ottaa yhteyttä suoraan paikkakuntasi hoitolaitosten esimiehiin tai esimerkiksi spr:n ystävä-/vapaaehtoistoimintaan. Vapaaehtoisille on kysyntää

      • ghgjjgh

        Voisin ottaa yhteyttä vanhainkodin johtoon ja tarjoutua vapaaehtoistöihin. Olisi mukava, jos saisin jonkinlaisen käsityksen tarpeista ennen kuin lähestyn heitä.


    • Hoitsu82

      Pelkkä läsnäolo riittäisi.
      Hoitajilla ei ole aikaa istahtaa toviksi vanhuksen viereen; kuunnella muisteluja, lukea kirjaa tai lehtiä tai vaikka ihan pidellä kädestä. Juoda kahvit toisen ihmisen seurassa. Katsella TV:tä ja jutella ohjelmista.

      Mutta ehdottomasti ota ensin yhteyttä johtoon - minkälaisia ihmisiä tulet kohtaamaan, heidän kykynsä ja rajoituksensa, kuka kaipaa seuraa ja kuka haluaa olla yksin, talon aikataulut ym.

    • VapaataEnerkiaa

      Haluatko Jeesustella kylillä kun kerta haluat tehdä vapaaehtoistyötä?.

      • VapaataEnergiaa

        Nykyään ollaan kiristämässä terveitä työkykyisiä ihmisiä sossun pakkopuuhasteluihin, mm juuri vanhusten parissa oleiluun. Olisi mielenkiintoista kokea käytännössä, hyväksyisikö virastotyrannia vapaaehtoisen työn riittäväksi panokseksi työttömältä vai olisiko edelleen pakottamassa siihen 'kuntouttavan työtoiminnan' leiman alla. Tai paremminkin, sakottaisiko valtio edelleen kuntaa vapaaehtoista työtä tekevästä työnhakijasta, vai alkaisiko taas maksaa koko työmarkkinatuen ilman kunnalta perittävää sakkomaksua.

        Kyllähän sitä kuulee kaikenlaista, mutta aika alhainen pitää olla, että alkaa vähätellä jopa vapaaehtoistyöntekijää. Onko se sinulta pois? Tosiaan, tärkeää on olla viemättä kenenkään kurjan lähihoitajan tunteja, koska hekin joutuisivat pian ilmaistyöhön.


    • VapaaEhtoinen

      Vapaaehtoistyöntekijöistä on paljon apua vanhusten parissa.

    • Pekka_Puupea

      Spr ja vastaavat järjestöt ovat hitaita ja kankeita.Ei ollenkaan tiedä että milloin ne ottavat yhteyttä ja
      uusia vapaaehtoisia hankkiesaan ne unohtavat entiset vapaaehtoiset.
      Mielestäni vapaaehtoisten kannattaisi verkostoitua jolloin vapaaehtoiset itse pääsisivät paremmin
      sopimaan toiminnan sisällöstä ja siihen käytetystä ajasta.Haen itse nyt sellaista avustus tai muuta
      toimintaa joka täyttäisi aktiivimallin.Toistaiseksi olen aika yksin sillä en ole löytänyt muita
      vapaaehtoistominnasta tai aktiivimallista kiinostuneita.

    • vapaaehtoinen

      Vapaaehtoistyöhön halukkaat menkää julkisenpuolen hoitolaitoksiin tarjoamaan apuanne. Yksityisiin laitoksiin ei ole mitään järkeä mennä, kun eivät kerran itse palkattua henkilökuntaakaan raaski ottaa vaan keräävät voiton itselleen pienen työntekijäjoukon selkänahasta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe