Työkaverin outo toiminta

Bnnmmmmm

Mulla on ikävä tilanne ja olen ihan aikuinen nainen. Mulla oli yksi läheinen työkaveri. No tää kaveri ilmoitti, ettei voi enää työskennellä kanssani ja vetosi siihen, että tämä työskentely on kuulemma minulle henkisesti ihan liian raskasta. No, minusta ei tuntunut kivalta tuollainen palaute ja kerroin asiallisesti oman mielipiteeni meidän työskentelystä. Olin mm. aiemminkin loukkaantunut kaverini kommenteista kun hän kertoi minulle hyvin suorasukaisesti kuinka ärsytän häntä eräässä asiassa. Kun annoin hänelle palautetta ja uskalsin vihdoin kertoa oman mielipiteeni, niin tämä työkaverini suuttui ja katkaisi myös samantien ystävyytemme ja poisti minut silmänräpäyksessä some-kavereistaan. Nyt toisinaan näen yhteisiä tuttujamme ja minulle tulee tunne, että tämä kaveri on puhunut minusta jotain heille. Mitä ihmettä tästä pitäisi ajatella??

7

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jnklll

      Voisiko joku kommentoida jotain??

    • ewanenence

      No on ikävä tilanne. Tuo vaikuttaa sellaiselta tilanteelta että jommalla kummalla teistä on jotenkin herännyt omassa päänupissa vahvoja tunteita, joita ei osaa käsitellä. Kateus? Pettymys?

    • Nnmmmm

      Sen myönnän, että omalla kohdallani heräsi pettymys, koska työkaveri ei halunnut työskennellä enää kanssani. Toisaalta työkaverini käytös viittaa hänen osaltaan kateuteen, koska halusi vielä loukata minua kommentoimalla henkistä kanttiani vaikka pelkkä ilmoitus työskentelyn päättymisestä olisi riittänyt. Vielä puhelimessa juteltuamme kommentoi käytöstäni hieman epäasiallisesti ja mainitsi, että työskentely olisi pitänyt lopettaa vielä aiemmin. Miksi hän halusi vielä loukata loukattua......

      • työvuoroja

        Tuosta että työkaveri sitä ja tätä. Työkaveriko, eikä pomo, määrää kuka työskentelee kenen kanssa, minkälaista työparityö tai tiimityö on? Vai oliko tämä "työkaveri" sinun suhteesi työnjohtaja tai muu esimiesasemassa oleva henkilö?
        Työnantajasi on se taho, joka määrittelee miten työt tehdään, ja ketkä tekevät ne. Työnantajallasi on myös lain velvoite, edistää työntekijöidensä välisiä suhteita/ja on olemassa myös tasapuolisuuden periaate, ja työturvallisuuslaki.
        Jokin tuossa nyt kun luki vielä uudestaan, pistää silmään: joko työpaikkasi asiat ovat huonolla tolalla, tai et itse ole ymmärtänyt työpaikkasi toimintatapoja-
        Oletko vielä työssä siinä firmassa? Jos olet, viet asian työnantajalle. Ellei sinulle selvitetä silloin työsi periaatteita, vie asia työsuojeluun. Pitäähän sinun tietää oletko sopimuksella hommissa vai et enää ole.
        Ja jos olet, hoidat homman.


    • anonyymi_2XO

      Mitäpä jos jättäisit kyseisen työkaverin suosiolla rauhaan.
      Jos työtehtävissä on pakko olla hänen kanssaan tekemisissä, teet itseesi kohdistuvat työt pois hyvin ja annat hänen hoitaa oman osuutensa ilman väliinpuuttumista tai huomautteluita.

      Kaveripiirissänne sinä olet niin kuin ennenkin, et juoruile etkä kertoile kyseisen ihmisen asioista kavereittenne kanssa. Jos joku sinun kavereistasi puhuu tämän ihmisen asioista, vastaat vaan ettet ole hänen kanssaan enää oikein hyvissä väleissä, joten jätetään hänen asiat pois keskusteluista.
      Etkä enää sitten viestittele tälle ex-ystävälle mitään. Hän hoitaa omat suhteensa teidän kavereihin ja työnantajanne suuntaan.

    • Tärkeysjärjestys

      Unohda. Nuku yöllä. Helpottaa.

    • tiimiteemaa

      Itsesuojeluvaistosi varoittaa mahdollisesta uhkasta. Ihan niin pitääkin tuntea. Arvioit mielessäsi mahdollista uhkaa. Noh, voiko hän muuta saada aikaan kuin arvostelua? Tuo hänen sanomansa vaikuttaa vain siltä, ettei hän luota sinuun.
      Anna asian olla. Muuten on riski, että provosoidut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2423
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1555
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      968
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      215
      766
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe