Mulla on ikävä tilanne ja olen ihan aikuinen nainen. Mulla oli yksi läheinen työkaveri. No tää kaveri ilmoitti, ettei voi enää työskennellä kanssani ja vetosi siihen, että tämä työskentely on kuulemma minulle henkisesti ihan liian raskasta. No, minusta ei tuntunut kivalta tuollainen palaute ja kerroin asiallisesti oman mielipiteeni meidän työskentelystä. Olin mm. aiemminkin loukkaantunut kaverini kommenteista kun hän kertoi minulle hyvin suorasukaisesti kuinka ärsytän häntä eräässä asiassa. Kun annoin hänelle palautetta ja uskalsin vihdoin kertoa oman mielipiteeni, niin tämä työkaverini suuttui ja katkaisi myös samantien ystävyytemme ja poisti minut silmänräpäyksessä some-kavereistaan. Nyt toisinaan näen yhteisiä tuttujamme ja minulle tulee tunne, että tämä kaveri on puhunut minusta jotain heille. Mitä ihmettä tästä pitäisi ajatella??
Työkaverin outo toiminta
7
438
Vastaukset
- Jnklll
Voisiko joku kommentoida jotain??
- ewanenence
No on ikävä tilanne. Tuo vaikuttaa sellaiselta tilanteelta että jommalla kummalla teistä on jotenkin herännyt omassa päänupissa vahvoja tunteita, joita ei osaa käsitellä. Kateus? Pettymys?
- Nnmmmm
Sen myönnän, että omalla kohdallani heräsi pettymys, koska työkaveri ei halunnut työskennellä enää kanssani. Toisaalta työkaverini käytös viittaa hänen osaltaan kateuteen, koska halusi vielä loukata minua kommentoimalla henkistä kanttiani vaikka pelkkä ilmoitus työskentelyn päättymisestä olisi riittänyt. Vielä puhelimessa juteltuamme kommentoi käytöstäni hieman epäasiallisesti ja mainitsi, että työskentely olisi pitänyt lopettaa vielä aiemmin. Miksi hän halusi vielä loukata loukattua......
- työvuoroja
Tuosta että työkaveri sitä ja tätä. Työkaveriko, eikä pomo, määrää kuka työskentelee kenen kanssa, minkälaista työparityö tai tiimityö on? Vai oliko tämä "työkaveri" sinun suhteesi työnjohtaja tai muu esimiesasemassa oleva henkilö?
Työnantajasi on se taho, joka määrittelee miten työt tehdään, ja ketkä tekevät ne. Työnantajallasi on myös lain velvoite, edistää työntekijöidensä välisiä suhteita/ja on olemassa myös tasapuolisuuden periaate, ja työturvallisuuslaki.
Jokin tuossa nyt kun luki vielä uudestaan, pistää silmään: joko työpaikkasi asiat ovat huonolla tolalla, tai et itse ole ymmärtänyt työpaikkasi toimintatapoja-
Oletko vielä työssä siinä firmassa? Jos olet, viet asian työnantajalle. Ellei sinulle selvitetä silloin työsi periaatteita, vie asia työsuojeluun. Pitäähän sinun tietää oletko sopimuksella hommissa vai et enää ole.
Ja jos olet, hoidat homman.
- anonyymi_2XO
Mitäpä jos jättäisit kyseisen työkaverin suosiolla rauhaan.
Jos työtehtävissä on pakko olla hänen kanssaan tekemisissä, teet itseesi kohdistuvat työt pois hyvin ja annat hänen hoitaa oman osuutensa ilman väliinpuuttumista tai huomautteluita.
Kaveripiirissänne sinä olet niin kuin ennenkin, et juoruile etkä kertoile kyseisen ihmisen asioista kavereittenne kanssa. Jos joku sinun kavereistasi puhuu tämän ihmisen asioista, vastaat vaan ettet ole hänen kanssaan enää oikein hyvissä väleissä, joten jätetään hänen asiat pois keskusteluista.
Etkä enää sitten viestittele tälle ex-ystävälle mitään. Hän hoitaa omat suhteensa teidän kavereihin ja työnantajanne suuntaan. - Tärkeysjärjestys
Unohda. Nuku yöllä. Helpottaa.
- tiimiteemaa
Itsesuojeluvaistosi varoittaa mahdollisesta uhkasta. Ihan niin pitääkin tuntea. Arvioit mielessäsi mahdollista uhkaa. Noh, voiko hän muuta saada aikaan kuin arvostelua? Tuo hänen sanomansa vaikuttaa vain siltä, ettei hän luota sinuun.
Anna asian olla. Muuten on riski, että provosoidut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .974737Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403173Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503135Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4062229Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351378Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691132
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301104Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1181020