Siinäpä se. Kutsussa lukee juhlapuku tai tumma puku. Eikö juhlapuku ole naiselle se juhlavin asu ja miehelle tumma puku "toiseksi juhlavin", kun frakkia ei mainita? Tarkoitaako tämä, toivottavasti, että naisen juhlapuku voi myös olla hiukan kevyempi, esim jalat saisivat näkyä jne, voi olla hihat. Tässä on erityisesti kyse nyt naisen vaattuksesta, mies laittaa smokin. Haluaisin pukeutua jalat näyttävään, puolen säären alle ja nilkkojen yläpuolelle ulottuvaan mekkoon jossa on hihat, stiletteihin, koruihin ja käsilaukkuun. Asu olisi tyylikäs ja muodikas, mutta ei raskas juhlapuku, jossa on tylliä ja satiinia. Kiitos suuresti jos jaksatte vastata!
Pukukoodiasiantuntijat hoi! Mitä tarkoittaa kutsussa "juhlapuku tai tumma puku"
6
2035
Vastaukset
- Kengurumeininki
Kyllä jos kutsussa lukee juhlapuku, niin silloin ei saisi näkyä juuri kengät helman alta ja pitäisi olla tosiaan hieno juhlapuku. Mahdollisesti tuossa annetaan vaihtoehtoa, että voi laittaa iltapuvun ja juhlapuvun väliltä jotain, kun sanotaan sekä juhlapuku että tumma puku. Mutta sanoisin, ettei säärtä saisi juuri näkyä.
- juhlallinen_puku
Kutsussa lukisi vain frakki, jos halutaan että mies pukeutuu frakkiin ja nainen juhlapukuun.
Vastaavasti tumma puku, jos halutaan tumma puku ja naiselle iltapuku.
Jos pukukoodin kohdalla lukee mitä tahansa muuta, on pukukoodi vielä rennompi. Varmastikaan ei ole tarkoitus että nainen pukeutuisi juhlapukuun ja mies pelkkään tummaan pukuun, vaan kumpikin pukeutuvat rennommin.
- rennompi_puku
Jos kyseessä on kevätjuhla tai hääjuhla, varmaankin on tarkoitettu "festive attire" pukukoodia, juhlava puku. Rennompi kuin tumma puku, mutta juhlavampi kuin smart casual. Voi käyttää esim. värillistä taskuliinaa, jota tumma puku koodi ei salli.
- Hattarapilvi
Kyseessä on akateeminen vuosijuhla. Ja kutsussa luki: Juhlapuku tai tumma puku. :)
- Akateeminen
Juhlapuku on yhtä kuin frakki, varsinkin akateemisissa juhlissa. Vaihtoehtona tumma puku, jos ei ole frakkia. Jos on juhlapukujuhla ( kutsun koodi tarkoittaa AINA miehen vaatetta) niin naisella on täyspitkä iltapuku ja asusteet parasta mitä itse keneltäkin löytyy. Tarkempia ohjeita löytyy netistä.
- Anonyymi
jotta pyhävuatteet piälle eekä tulla paskasissa navettahaalarissa kyllään.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2292085Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101788Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601356Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801185Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171038Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89974TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15970- 46945
- 70822
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42814