Yli 10 litraa satasella kuluttava Volvo vähäpäästöinen?
https://www.hs.fi/autot/art-2000005994946.html
"Ladattavien hybridien huomattavan matalan verotuksen pohjana olevat päästöt on mitattu sillä oletuksella, että autoa ladataan säännöllisesti. Volvon yhdistetyksi kulutukseksi on ilmoitettu vain kaksi litraa sadalla kilometrillä.
Talvella tyhjällä akulla bensamoottori hörppää kaupunkiajossa yli 10 litraa satasella. Maantiellä kulutus asettuu 7,5:n ja 8 litran väliin. Pienin koeajolla saatu auton oman kulutusmittarin lukema oli 4,7 litraa sadalla kilometrillä. Se onnistui 35 kilometrin hitaassa maantieajossa, josta yli 20 kilometriä ajettiin sähköllä.
Volvoa ei ole mikään pakko ladata ikinä. Silloin pieniä päästöjä suosiva verokanta typistyy vain 14 000 euron alennukseksi auton hinnassa."
Hybridihuijaus
43
1310
Vastaukset
- TjHartikainen
Virman piikkiin!
Kulutus ei kuskia haittaa kun tankkaa firman kortilla.- voivoijalämminleipä
Juuri näinhän se menee. Firman piikkiin, mutta kyllä tuo hybridi on päästöjen kannalta täyttä silmänlumetta. Vähänkään jos ajat pitemmän matkan, niin kulutus tavallista polttomoottoria suurempaa, koska hybridiauto on tavallista painavampi.
- voivoijalämminleipä
voivoijalämminleipä kirjoitti:
Juuri näinhän se menee. Firman piikkiin, mutta kyllä tuo hybridi on päästöjen kannalta täyttä silmänlumetta. Vähänkään jos ajat pitemmän matkan, niin kulutus tavallista polttomoottoria suurempaa, koska hybridiauto on tavallista painavampi.
Niin, siis ladattava hybridi kuluttaa polttomoottoria enemmän sen jälkeen kun akusto on tyhjä. Poikkeuksen tästä muodostaa vain Prius Plug-In malli jossa kulutus on samalla tasolla kuin Toyotan muilla itselataavilla hybrideillä. Siksi pidemmillä yli 100km matkoilla itselataava hybridi on järkevin valinta. Myös akkujen lataustasosta huolehtimisen voi niiden kanssa unohtaa.
- AasialainenKusetus
voivoijalämminleipä kirjoitti:
Niin, siis ladattava hybridi kuluttaa polttomoottoria enemmän sen jälkeen kun akusto on tyhjä. Poikkeuksen tästä muodostaa vain Prius Plug-In malli jossa kulutus on samalla tasolla kuin Toyotan muilla itselataavilla hybrideillä. Siksi pidemmillä yli 100km matkoilla itselataava hybridi on järkevin valinta. Myös akkujen lataustasosta huolehtimisen voi niiden kanssa unohtaa.
Hehee, Auris hybrid kuluttaa maantiellä 6,4 litraa ja esim. Skoda Octavia 1,4 litrainen bensaturbo vain 6 litraa. Eipä nuo bensalla lataavat kovin taloudellisia ole varsinkin jos ottaa huomioon ettei niissä ole mitään hyvää ja tehot mopoautoluokkaa.
- OnneksiOnTestattuaTietoa
TM:n vertailu:
Auris maantie 5,0 kaupunki 5,4
Octavia maantie 5,7 kaupunki 7,4 - Ei_hybriiti
OnneksiOnTestattuaTietoa kirjoitti:
TM:n vertailu:
Auris maantie 5,0 kaupunki 5,4
Octavia maantie 5,7 kaupunki 7,4Tämä testi on tehty joskus 10 vuotta sitten luvuista päätellen.
- erojatuotannossa
AasialainenKusetus kirjoitti:
Hehee, Auris hybrid kuluttaa maantiellä 6,4 litraa ja esim. Skoda Octavia 1,4 litrainen bensaturbo vain 6 litraa. Eipä nuo bensalla lataavat kovin taloudellisia ole varsinkin jos ottaa huomioon ettei niissä ole mitään hyvää ja tehot mopoautoluokkaa.
Tässä nyt pitää muistaa että tuo Toyotan 1.8l bensamoottori on teknisesti vanhentunut romukasa, johon ei ole tehty mitään merkittäviä muutoksia yli 10 vuoden aikana. Vaan sama vanha moottori on Toyotalla edelleen käytössä.
Todisteena tästä on noin pieni teho, toisena puritussuhde 13,04:1 on matalampi kuin uusimmissa Toyotan hybridimoottoreissa joissa puristussuhde on 14.1. Kolmantena se että tuossa vanhassa moottorissa on edelleen pelkkä polttoaineruiskutus sylinterien imuventtiileihin, uusissa moottoreissa on D4S ruiskutusjärjestelmä(molemmat polttoaineen ruiskutus sylinterien imuventtiileihin ja polttoaineen ruiskutus suoraan sylinterien palotiloihin). Neljänneksi tuossa vanhanssa moottorissa on ylikierrosten raja muutaman sadan kierroksen verran alempana kuin uudemmissa moottoreissa.
Tuo Skoda Octavian 1.4l TSI bensaturbo on aika monta vuotta uudempaa tekniikkaa ja tuotantoa kuin tuo Toyotan 1.8l bensamoottori. - erojatuotannossa
Tässä unohtui mainita että tuo toyotan 1.8l bensahybridi käyttää edelleen vanhemman tekniikan CVT vaihteistoa joten bensamoottorin voimaa menee hukkaan aika reilusti.
- Massaa
Niinhän se oli vuosi sitten XC60 T8 myös sama homma
https://tekniikanmaailma.fi/tm-ajettua-volvo-xc60-t8-awd-r-design-suosikkimaasturi-valmiina-lataukseen-2/
Näissä Volvoissa polttomoottoriajon kulutusta nostaa myös autojen korkeat painot. - 7869789789
Mersu on vähän parempi koska tarjoaa myös dieselhybridejä.
Tuollainen E300de farkku olisi houkutteleva liisariksi. Kulut samaa luokkaa kuin V60 D4. Mersun heikkous on takaveto.- MieletönVero-ohjaus
Uudessa 90 HybeVolvossa veroetu 8000 e.
Silti 80 litran bensatankki kun akusto pelittää vain 25 km pienellä pakkasella.
Siis mäkin ostan uuden kalliin lotjan köyhempien verorahoilla.
Näin yhteiskunta verottaa, ohjaa ja pakottaa. - SS.A
MieletönVero-ohjaus kirjoitti:
Uudessa 90 HybeVolvossa veroetu 8000 e.
Silti 80 litran bensatankki kun akusto pelittää vain 25 km pienellä pakkasella.
Siis mäkin ostan uuden kalliin lotjan köyhempien verorahoilla.
Näin yhteiskunta verottaa, ohjaa ja pakottaa.Hybridiautojen verotuksessa pitäisi huomioida polttoainetankin koko. Mitä isompi tankki, niin sitä kovempi vero.
- Mersulisä
Näissä mainituissa Volvossa selkeä hintaetu hybridinä, mutta mersussa selkeästi kalliimpi kuin samat autot samalla moottorilla ja vetotavalla ilman hybriditekniikkaa.
Mersua ei saane kannattavaksi millään laskutavalla, kun taas Volvon saa yrityskäytössä aika helpolla. - Tonnistomaksu
Diesel vähän parempi? Jos ajaa paljon ilman latausta, niin kyllä, muutoin käyttövoimavero lisäkulu suuremman painon lisäksi, mikä taas nostaa myös sitä käyttövoimaveron määrää.
- Vanhoissavaan
Tonnistomaksu kirjoitti:
Diesel vähän parempi? Jos ajaa paljon ilman latausta, niin kyllä, muutoin käyttövoimavero lisäkulu suuremman painon lisäksi, mikä taas nostaa myös sitä käyttövoimaveron määrää.
Ei kai sitä käyttövoimaveroa enään painon mukaan lasketa vaan päästöjen ?
- Montasataa
Vanhoissavaan kirjoitti:
Ei kai sitä käyttövoimaveroa enään painon mukaan lasketa vaan päästöjen ?
Menee kokonaispainon mukaan ja ajoneuvoveron ns. perusosa päästöjen mukaan.
- Montasataa
Montasataa kirjoitti:
Menee kokonaispainon mukaan ja ajoneuvoveron ns. perusosa päästöjen mukaan.
Tuolta voi laskea ja valita vaikka sen diesel/sähkö
https://laskurit.trafi.fi/ajoneuvoverolaskurit
Käyttövoimaveroa tulee toki jonkin verran myös ladattaville hybdrideille, vaikka olisi bensakoneella. Itselataavalle ei tule kuin perusvero.
- Eliittielätit
Bmw 745e sama kusetus 3l tt / 12 kw mopokäämi / 2.1 litraa sadalla ( 400 hp )
Eikä noi bossit jaksa ton sähköjohdon kanssa leikkiä kun ilmasissa pistokkeissa ja työajalla.
Liisarikäytössä voi firmat tehdä kuten niiden pyhät eettiset ohjeistukset määrää , talo maksaa lataukset ja haltija kuski tankkaa polttoaineet omilla rahoilla ( eihän toi 2.1l oo mitään satasella)......mutta eihän eliitti nyt omiaan kiusaa....- TesomaLavallaKotiin
Viisainta on ostaa monikäyttöinen pikkuecoturbo bensa tai diesel.
Voi käydä landella missä vain, eikä päädy kuorma-auton lavalle kuten Sipilän Tesoma. - Reskontra
Firmojen liisarisääntöihin pitäisi lisätä, ettei polttoainetta saa tankata virman kortilla kuin keskimäärin max 2 l/100 km jos on tuollainen auto.
- ainakinmulla
voit olla varma että johtajat kehoittaa firman juristia justiinsa lisäämään tuon kohdan käytäntöihin..........noihin kusetus veronkierto kaminoihin kun asentaa ison 3-5 kilowatin laturin jota siis ladataan ajaessa polttomoottorilla ni ei tartte koskea johtoon koskaan eikä auto ole siis ladattava sähköauto vaan täysi polttomoottoriauto jolla voi ajella akkulatauksella firman kellarissa kun vilkuttaa minihame sihteerille , kirkon pihassa kun laittaa firman rahoja lahjoituskippoon , jonka varoilla autotaan kirkon ottolasten hxväkxxkäyxettyjx.........ja tietysti ajetaan kauniaisiin , kotiin naapurin kiusaksi suorastaan hiivitään sillä akulla , ja kotona laitetaan sähkötakka päälle ja akkukiuas saunassa ja juodaan pullo luomuolutta , avataan netti ja katsotaan sijoitukset ( kevittyvä afrikka / vuokratyö voima) päivän kurssi........lapin kelohonkamajassa on pihan poreallas aurinkosähköllä. 247.
- eiovelavaanpässinjatke
audi q7 e-tron paino n.3000 kg n 400 heppanen diisel hybridi , eu kulutus ( siis autoveron määre 2l/ 100 km ) päästöt 49g / km !!!!!!!
huomio silti tankin koko 75l........jumankauta tällähän pääsee melkeen 4000 kilometriä kertalaakista vaikka akun koko riittää pakkasessa puolikapasiteetillä 19 kilometriä.............
eikö tämä nyt jo kerro miten eu vie ihan kun nahkakuorista suurriistaa pässiä narussa tavallista osmo suomalaista..........
kohtahan laivat saa 0 päästöt jos soutaa pois satamasta ,
pitää laittaa omaan autoon polkimet ja ajella kauppakeskusten auloissa niilä jos lähtis käyttömaksu pois , koska eihän se auto ole vaan kuntoiluväline.- Hybridihuijaus
Totta tuohon kikkailuun pitää puuttua nopeasti, eli että hybridissä lasketaan todella kulutus tyhjällä akulla ja siitä co2 päästöt veroihin. Silloin 100% sähköautot nostavat suosiota.
Hybridi on huijausta - Rikkaiden..Hallitus
LIIKENTEEN MURROS Biopolttoaineisiin satsaavan energiayhtiö St1:n hallituksen puheenjohtajan Mika Anttosen mielestä sähköautoilussa ja sen tukemissa on vahvasti elitistinen leima.
– Sähköautot ovat elitistisen ajattelun symboleja. Jos joku laittaa Teslaan satatuhatta euroa ja miettii, että on tehnyt hyvän ympäristöteon, niin minäpä annan vinkin, Anttonen sanoo KL:ssa ja jatkaa:
– Ostakaa aivan tavallinen 20000 euron hintainen auto, ja antakaa se 80000 euroa vaikka Naisten Pankille alkupääomaksi mikrolainoille. Ilmastovaikutus on tuhatkertainen.
Keltaliivit ovat Ranskassa järkeviä. - Valtio..Konkurssiin
Onko köyhempinkin PAKKO siiryä ?
Maksaako Kela siirtymisen, kuin hallitus rikkaille ?
KOKO Suomeenko pelkkiä sähikäisiä ?
Verotuksella nyt PAKKOvaihtoja, ohjausta ??? - iuui
Valtio..Konkurssiin kirjoitti:
Onko köyhempinkin PAKKO siiryä ?
Maksaako Kela siirtymisen, kuin hallitus rikkaille ?
KOKO Suomeenko pelkkiä sähikäisiä ?
Verotuksella nyt PAKKOvaihtoja, ohjausta ???"Onko köyhempinkin PAKKO siiryä ?"
On, muuten köyhtyy entisestään. Jos autoa tarvitsee ja etenkin jos sillä ajaa paljon päivittäin/viikottain, ja päivittäinen matka sopii hyvin latausmahdollisuuksiin, SÄHKÖAUTO ON EDULLISIN.
Perusmatikkaa.
Laske ja hämmästy. Muista huomioida huolto- ja katsastuskulut. - KepaKollaa
Opel Amperalla pääsin kerran 7400km tankillisella, Keskimäärin 4000km/tankillinen. Tosin siinä on vain 25l tankki. Vuoden ajot 6-7 tankillista, joka toinen kuukausi käyn yleensä tankkaamassa.
- Jatkuvaakusetusta
Kohta on autoissa uusi "päästöhuijaus" autosta löytyy salainen ohjelma joka muuttaa laturin lataamaan ajon aikana ( siis polttomoottorilla) akustoa ja letku laitetaan laturiin vain silmänlumeeksi parkkipaikan takia , ja kohta riittää siis että autosta löytyy sähköporakone ja 3kw akusto tälle ja autovero jekulla 1500e päästöt 0.001 g / km
- Pizzaaa
Hanurista!
- matti1234
Päästöt pitäisi laskea tyhjällä akulla, muutenhan auton päästöt voi olla muuta mitä tyypitetty.
- Toyota.voittaa.aina
Niinpä, siis ladattavien hybridien päästöt pitäisi mitata tyhjällä akulla. Tässäkin Toyota voittaisi koska ladattavan Priuksen polttoaineenkulutus ei nouse juuri lainkaan jos sillä ajaa kuten normaalilla Toyotan hybridillä. Muissa ladattavissa rempuloissa kulutus pomppaa heti 7-8 litraan kun akut hyytyvät.
- painon_mukaan
Jossain on tosi pahasti vikaa jos tällaisesta autosta saa veroetua 14000€, muihin autoihin nähen.
Koska polttoaineen kulutusta ja siten päästöjä ei voi määritellä näissä hybrideissä eikä muissakaan moottoriyhdistelmissä, eikä sähköautoissakaan, niin verotus täytyis määritellä auton omapainon mukaan.
Kaikki verothan täytyis kohtuullistaa kaikkinensa autoissa heti. - norja
Norjan valtio ostaa käytännössä kansalaisilleen sähköautoja ja samaan aikaan poraa öljyä maailmalle. Norjalaiset koittaa kiillotella kilpeään hankkimalla sähköautoja vastapainoksi öljynporaukselle. Käyhän se niinkin!
Norjalaisten sähköautohankintoja ei kannata verrata tästä syystä muihin maihin. - kalitesalaatti
ei eu huijaa se säätää lakeja ja hyväksyy ne , ihmiset jotka näitä huijaustuotteita käyttää ja ostaa ovat niitä huijareita, keskisormea.vaan sinne hyttiin , olevinaan niin hienoa ja älykästä ihmistä.
muka eivät tiedä, kieroja päästään , - huijausputki
rakennan itsekin katalysaattorin ohitusputken pakoputkeen , periaatteessa ajan aina katalysaattori toiminnassa , niin katsastusmies katsoi arvoista.........aja sinä hybridihuijari sitten putkessa kiinni .......kaupungin jonossa.
- voi_voi
Näitä sähäreitä ei tosiaan saada kaupaksi muuten kuin veronmaksajien -valtiot- tukitoimilla. Mitähän järkee on köyhillä maksattaa näitä kalliita rikkaitten autoja!
Jos ja kun hybridejä autotehtaat käyttää virheellisesti EU:n päästörajoihin päästäkseen, niin siinä taas on kaikkein räikein päästöhuijaus. Se taas ei johdu autotehtaista, vaan typeristä EU:n päästörajoista ja hybridien päästömittauksista. Autojen kokonais päästöjä kaikkineen autotehtaat saa pienemmäksi näillä hybrideillä, vaikka todellisuudessa polttoaineen kulutus vaan lisääntyy.
Jos ison neliveto bensa hybridinkin polttoaineen kulutus määritellään 2 litraksi, niin eihän siinä ole mitään todellistuuden häivääkään. - kylläon
Ei mitenkään paha polttoaineen kulutus kun otetaan huomioon hybridijärjestelmän kokonaisteho 375-400hv. Vastaavan tehoiset autot ilman hybridijärjestelmää kuluttavat paljon enemmän polttoainetta kuin tuo Volvon T8 twin engine hybrditekniikka. Tässä pitäisi muistaa myös se että tuon tarkoitus on olla tehokas malli nelivedolla jossa on hybridi.
On täysin järjetöntä touhua ruveta vertailemaan suuritehoista autoa johonkin tehottomaan romukasaan kuten vaikka Toyota Prius. Jotta vertailussa olisi edes jotain järkeä niin pitäisi verrata jotain toista suunnilleen saman tehoista tai saman korityypin autoa toisiinsa. Volvolla tuo D ja T kirjainten perässä oleva numero on suorituskykyä vastaava nimitys ja mitä suurempi numero on, sen suorituskykyisempi auto on kyseessä. Jos tarkoituksena hankkia taloudellisempi ja hitaampi auto niin silloin pitäisi valita noista Volvon D ja T malleista sellainen jossa numero on pienempi. Tämä tehomallien mallien ilmoitus kirjamella ja sen perässä olevalla numerolla on jo 20 vuotta vanha ja selkeä tapa Volvolta kertoa asiakkaalleen että minkälaisen moottoritekniikan hän on itselleen ostamassa. Ymmärrän hyvin T8 korkean suosion suomessa koska se kuluttaa todella vähän polttoainetta ja on melkoisen pienipäästöinen ominaisuuksiinsa suhteutettuna, silti tarjoaa nelivedon ja erinomaisen suorituskyvyn. Sähkömootttori joka antaa kaiken kukkuraksi täyden väännön ilman mitään viiveitä liikkeelle lähdöissä tekee siitä päivittäisessä ajossa paljon mukavamman kuin pelkällä bensiini tai diesel moottorilla varustettu auto. - Astadium
Kysyin yhdeltä saksalaiselta autovalmistajalta sähköpostilla miksi ei ole isompaa akkua hybridissa ja näistä todellisista kulutuksista sekä käytettävyydestä. Useimpien kysymysten ja keskuteluieen jälkeen joku teknisen puolen henkilö vastasi.
Akkujen koko on optimoitu vain eu:n päästötestiä varten. Suurempi akku ei toisi hyötyä siihen vaikka käyttäjälle olisi sekä sähköllä voisi ajaa enemmän
Minulla tallessa sähköpostit - lainmuistajat
ei eu mitään sääntöjä laadi , eu on kerho jossa tämäkin säätö kuuluu muutemalle puunenälle ( esim stupp ja kässi jykä) istuvat autotehtaiden lobbausmatkalla jolojolo saarilla viikon keisareina jossa ovat aivopesussa ja tulevat brysseliin uusien lakien kanssa , anustappi poistetaan kun laki on leimattu. samaa käyttää lääkefirmat, rakennuspuoli, finanssipuoli................kaikki.
- Vain_Vw_huijasi
Hybridihuijaus on sanana sinänsä väärä muuten kuin Volkswagenin kohdalla joka joutui myyntikieltoon koska autot eivät läpäisseet uuden WLTP-menetelmän testiä eivätkä ole siis e-autoihin lukeutuvia. Muiden merkkien ilmoitettua suuremman kulutuksen ymmärrän koska hybridisysteemit eivät ole yhtä kehittyneitä kuin ladattavassa Priuksessa.
- selittämällä
sama kulutus n.2litraa / 100 km..........akun koko 9-12 kw .....yhteisteho 250-500 hv....päästöt alle 50g / km . ( vero n. 4000e.)yhteinen. nimi kusetukselle , löytyy monelta automerkiltä
selityksiä löytyykin jo enemmän....... - viisaan.neuvo
Älkää köyhät aina narisko niistä bensakuluista, ostakaa bussilippu.
- Anonyymi
RAV4 218hv. 5000km keskikulutus 5,47l/100km. Pori H:ki 255km 5%ylinopeus 5,5 l/100km. Sama reitti reippaasti käypi askeleet. 5,9l/100km. Taajama -ajo max 70km/h 4,9l/100 km . Toki jos on tosi kiire yli 160 ja sillai niin varmaan 11-12l/100km. Ei varmaa tietoa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324461Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252365Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene142357Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su512118- 321677
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321471Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731466- 661274
- 821231
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?401104