öljynporauslautalle?

Juuso

Mistä löytäisin tietoja kuinka hakeutua töihin öljynporauslautoille tai tankkereille, norjaan tai mahdollisesti ympäri maailmaa..?

4

1794

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt!

eikös se olisi viisainta näin aluksi kokeilla vaikkapa näillä lähialueiden vesillä,siis ihan vaan helsinki-tallinna-helsinki välillä,sitä "porauslautta" hommaa,meinaan vaan,jos sattuu se koti-ikäväkin yllättämään,niin takaisinhan pääsee jo alle vuorokauden.
      kyllä sitä melko rasvasta puuhaa,tälläkin välillä harrastellaan,että ihan tällasta maalaispoikaa hirvittää.

• työtön

Tuohan riippuu ihan kysyjän tilanteesta. Itse olen työmarkkinatuella. Ei noita tuttaviakaan ole kotikaupunkiin montaa jäänyt, varmaan tulisi se koti-ikävä sinne lautalle jos sellaiseen töihin pääsisi kun taikka jos lomalle sieltä joutuisi. Eihän siellä ehkä naisia paljoa ole, näin poikamiehelle, mutta ei niitä tapaa nytkään missään kun rahat menee lainojen maksuun ja ruokaan. Mihinkään huvituksiin tai harrastuksiin ei ole varaa ollut pitkiin aikoihin.

• Arto

Kysele Norjan työvoimatoimistoista missä niitä kursseja järjestetään, joka on ensin käytävä jotta sinne pääsee.
      Toinen vaihtoehto on puskaradio, osa työntekijöistä tekee pimeää työtä.
      Suurten tulojen vuoksi, vuodessa ansaitsee helposti asunnon itselleen, saattaa öljynporauslautoille olla hankala päästä.

• Metallimies

Vuodesta toiseen näitä lautoille ja muukalaislegioonaan lähtijöitä sikiää.No,tytöt odottavat sitä prinssiä.
        Lautoille pääsee kyllä:
        Olet 25-40 vuotias,puhut sujuvasti englantia ja mielellään ruotsia/norjaa,olet vähintään ammattikoulun metallilinjan käynyt ja koulun jälkeen ollut alan töissä,omaat vahvan työkokokemuksen jossain erikoisalassa,hitsari,lvi,ohutlevyseppä,olet raitis,olet valmis tekemään pitkiä ja joskus epäsäännöllisen pituisia työjaksoja,olet ahkera,et ole lentopelkoinen etkä merisairauteen taipuvainen eli ei sinne uuninpankolta päästä,sinne haetaan ehdottomia ammattimiehiä joille sitten kyllä maksetaankin hyvin,sukeltajille suorastaan erinomaisesti.Jos haluat Norjaan töihin,mene kalanjalostustehtaalle,siellä riittää ahkeruus ja säännölliset elämäntavat.Tosin niissäkin on liikaa monelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1588
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1449
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      62
      1288
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1280
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe