Jeesus määräsi vanhan liiton jatkumaan
Jeesus ei luvannut muuttaa mitään vanhasta liitosta, eikä uutta liittoa ole.
Jeesus ja laki:
Mat. 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Luetuimpia
-
Fundamentalistista konservatiiviksi
Niin sanottuun vanhaan hyvään aikaan kirjaimellinen raamatuntulkinta, fundamentalismi, varsinkin uuden maan fundamentalismi, oli harvinainen, mutta konservatiivinen näkemys tavallinen. Opillisesti nämä suunnat eivät eroa, jos ylipäänsä noudattavat jotakin tunnustusta, esimerkiksi luterilaisuutta. Fundamentalismi lienee saanut vettä myllyynsä siitä, että perinteisesti uskon keskeisistä asioista, kuten neitseestäsyntymisestä ja jopa Jeesuksen jumaluudesta on joissakin piireissä luovuttu. Bultmannilaisessa teologiassa muutkin asiat, kuten Kristuksen ylösnousemus on tapahtunut vain opetuslasten "keerygmassa" eli saarnassa, mitä se sitten tarkoittaakin. Fundamentalismi on reaktio Raamatun uustulkintaan, mutta se on huomaamatta johtanut myös sellaisten seikkojen pitämiseen totena, jotka eivät ole opillisesti määriteltyjä, ja joita ei ennen pidetty totena, vaikka olivatkin Raamatussa. Entisajan konservatiivi ei jäänyt ihmettelemään, että toisen evankelistan mukaan tiellä oli kaksi sokeaa kerjäläistä ja toisen mukaan yksi. Ei missään opissa ollut määritelty, kuinka monta heitä oli, mutta nykyajan fundamentalisti joutuu esittämään pitkät kiertelevät selitykset, että kyse on kahdesta eri tapauksesta. Konservatiivi ei tingi opista missään kohti, mutta ei pidä likikään kaikkea Raamatun sanaa Jumalan ilmoituksena. Vaikka enkeli laskeutuisi alas selostamaan, Ilmestyskirjan tapahtumajärjestys on sotkuinen, koska uudessa kohdassa taas palataan entiseen vaiheeseen. Fundamentalisti kieltää opillisesta samanmielisyydestä huolimatta konservatiivin kristillisyyden. Fundamentalistit hakeutuvat toistensa seuraan, ja siinä seurassa on oltava fundamentalisti tai vaieta todellisesta ajattelustaan. Muuten joutuu syrjityksi. Siirtyminen fundamentalismista konservatiivisuuuteen merkitsee myös seuran muuttamista, aivan kuten alkoholisti kuiville päästyään ei voi enää olla luontevasti juopporemmissä. Lukeudun konservatiiveihin, sillä pidän kiinni kaikista opeista, myös niistä, joita jotkut nimittävät kehällisiksi. Mikään oppi ei kuitenkaan velvoita kirjaimelliseen raamatuntulkintaan.
-
SLEYn yt:t päättyivät vain kaksi irtisanomista ja lisää inventointeja
Sleyn yt-neuvottelut saatiin päätökseen – kaksi työsuhdetta päättyy. Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen alkuvuodesta käynnistyneet yt-neuvottelut on saatu päätökseen. Yhdistyksen hallitus päätti 14.2. kokouksessaan, että Sleyn talouden tasapainottamiseksi henkilöstökuluja karsitaan n. 500 000 euroa. Sleyn hallitus piti vuoden 2019 ensimmäisen kokouksensa Lahden Luther-kirkolla torstaina 14.2. Kokouksen asialistalle oli henkilöstöön kohdistuvista säästötoimista päättäminen osana Sleyn talouden tasapainottamista. Hallituksen tekemän päätöksen säästövaikutus on noin 10 henkilötyövuotta, mikä merkitsee noin 500 000 euroa vuodessa. Päätös pitää sisällään kahden työsuhteen päättämisen ja kotimaantyön ja hallinnon työntekijöiden neljän viikon lomautuksen. Lisäksi kulujen karsimiseksi sovittiin useista pienemmistä toimenpiteistä kuten johtoryhmän jäsenten vapaaehtoisesta, määräaikaisesta palkanalennuksesta. Hallituksen kokouksessa päätettiin myös lisäinvestoinneista. Karkun evankelinen opisto saa uuden majoitusrakennuksen. Lisäksi opiston kokeiluluontoiselle matkailupalvelutoiminnan aloittamiselle näytettiin vihreää valoa.
-
tänään lauantaina 16.2 klo 21:15 TV7 Lutherin kaksinaamaisuus.
Luther oli viimeisinä aikoinaan katolisten oppien jäljittelijä eikä tuntenut Jumalaa, Luthern loppujen lopuksi oli yksi suuri Jumalan vastustaja ja kirjoitti oppikirjan Juutalaisia vastaan, jonka ohjeet sitten Hitleri toteutti, Hän oli kansan murhaaja. Luther lopuksi vaati tuhottavaksi kaikki Kristitytkin. Katso ohjelma ja arvioi itse, Käytä raamattua oikeana kristityn ohjaana ja arvioijana. Käytä Uuttatestamenttiä se on helppo tajuta. Vanhan testamentin ymmärtää kun ensin tuntee uuden testamentin.
Hepr. 8:8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
Hepr. 8:9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta.
Ei siis mikään uusi liitto, eikä kyseessä sama asia, vaan pelkästään vanhan liiton korjaus paljon ennen Jeesuksen aikoja.
* nykyinen asuinpaikka Sodankylä
* koulutus : kansakoulu, lääkintäkoulu, Raamattukoulu,
...itseopiskelu (mm. hypnoosi)
* naimisissa, vaimo ja 4 lasta
https://www.youtube.com/watch?v=zNX_GkINE34
Olen samaa mieltä aloituksesta. Ja siitä, että Paavalin kirjoitukset ovat ristiriidassa Jeesuksen sanojen kanssa.
Pyhä henki ja Paavali:
" Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?"
Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
(Apt 19:1-7)
Jeesuksen uhraus Paavali kertoo:
"Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan," (1. Kor. 15:3)
Ehtoollisen asetussanat tulleet Paavalilta:
"Sillä minä olen saanut ... minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että... Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää (kristuksen ruumis) ja juotte tämän maljan (kristuksen veri), te julistatte Herran kuolemaa..." (1. Kor. 11:23-26)
Paavali, Paavali, Paavali
Jeesus asetti uuden liiton.
Luukkaan evankeliumi:
22:20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.
Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.
Aamen! Juuri näin.
Opettihan Jeesus itsekin toisin, jota kristityt pitävät uutena liittona.
torre12 kirjoitti: Sai sitä muuttaa tai ainakin opettaa toisin. Sellaiset menevät taivaaseen, mutta heitä kutsutaan siellä "pienimmäiksi".
Opettihan Jeesus itsekin toisin, jota kristityt pitävät uutena liittona.
Pe.ku kirjoitti: Pasavali ja hänen kumppaninsa opettivat Jeesuksen lähdön jälkeen toisin ja muuttivat Jeesuksen sanoja mieleisekseen, josta osoituksena on mm myöhemmin kirjoitettu Johanneksen evankeliumi, joka on monilta osin ristiriidassa muiden evankeliumien kanssa.
miksitehty kirjoitti: Jotenkin Raamattuun on haluttu ihan tietoisesti rakentaa kaikenlaisia kummallisuuksia ja ristiriitoja. Miksi?
miksitehty kirjoitti: Jotenkin Raamattuun on haluttu ihan tietoisesti rakentaa kaikenlaisia kummallisuuksia ja ristiriitoja. Miksi?
paavinkirkkoa kirjoitti: Kun törmäsin tuohon O.T.O kristittyjen, kirkon - alunperin saksalaiseen - omituiseen valaistuneiden järjestöön, jonka rituaalit kuulosti kuvottavilta orgioilta, joka linkki täältä sensuroitiin, niin jäin oikein miettimään, että näissä salaseuroissa viedään eteenpäin jotakin merkillistä tietoa, ja voisivatkohan nämä Raamatun ristiriitaisuudet tai numeroinnit tai vastaavat liittyä siihen. Joka tapauksessa tuo O.T.O kuulosti kyllä pahaenteiseltä rituaaleineen.
Pe.ku kirjoitti: Raamattu on kyllä uskovaisten mielestä täynnä okkultismia.
Hyvä selitys edellä - Raamatun ei pitänyt koskaan päätyä rahvaan käsiin. Keskenään sopi vallankäytönnimissä väännellä juttua ihan miten vain.
https://www.youtube.com/watch?v=UrYRsG-vv1s
Saarnaaja napsauttaa kameran päälle ja kiertää sivukautta puhujapönttöön.
Saarnaa sitten 47 minuuttia, eikä salista kuulu hiiskaustakaan merkkinä yleisöstä.
Saarnan jälkeen kiertää sivukautta kameran taakse ja sulkee sen.
Jeesus ei luvannut muuttaa mitään vanhasta liitosta, eikä uutta liittoa ole.
Se, ettei kumoa lakia ja profeettoja, jotka nimenomaan puhuvat uudesta liitosta, ei tarkoita, etteikö voisi tehdä uutta liittoa. Ja huom. vanhan liiton ihmiset itse rikkoivat, siksi on uusi liitto tarjolla. Sellaista joka on jo rikottu ihmisten toimesta, ei tarvitse enää uudelleen kumota.
"Sillä minä olen saanut ... olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin ... sanoi ...: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni......" (1. Kor. 11:23-26)
Miksi kukaan ei ole koskaan kiinnittänyt Paavaliin huomiota, miten on mahdollista että tämä kaikki on mennyt läpi liki 2000 vuotta totena?
Vaikka Paavali sanoo:
Paavalin kirje galatalaisille, luku 3
13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
Jeesus Kristuksena tuli lain kirouksksi Paavalin mukaan ja toisaalla Jeesus Kristuksena käski Paavalin mukaan juoda vertaan ja syödä ruumistaan uuden liiton merkiksi. Hyvä luoja - kuka tuossa tilanteessa nyt ylipäätään käskisi juoda vertaan ja syödä ruumistaan? Onko teillä mitään todellisuudentajua? Tällaistako sanoisi ihminen tai Jumala viimeisenä hetkenään?
Miten te voitte hyväksyä Jeesuksen - kaiken lisäksi vielä kolminaisuusopin mukaan Jumalan - ristille kiroamisen?
hömpsönpömpsön
11.2.2019 21:25
Lslslsl
11.2.2019 21:25
usko.vainen
11.2.2019 21:27
Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.
huvinsa.kullakin
11.2.2019 21:32
usko.vainen
11.2.2019 21:41
lslsdls
12.2.2019 10:44
Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.
aitoajeesusta
13.2.2019 18:20
Hän mahdollisesti on aloittanut kyllä, että älkää luulko, että olen tullut lakeja ja profeettoja kumoamaan, mutta jatkaisi todellisuudessa, etteivät ne asiat edes kuulu hänelle - tehköön kukin miten tahtoo, ja ja aloittaa lauseen juuri siksi näin. Välissä olevalla tekstillä ei ole mitään järkeä viimeisen jakeen kanssa, joka on aitoa Jeesusta: Jumalan tahdon noudattaminen, joka on tie (tässä elämässä) Jumalan valtakuntaan joka on meissä ja meidän ympärillämme. Mutta tuo tahto ei löydy lakikirjoista, koska se on tilannesidonnainen suhteessa ympäristöön, ei mitään oman navan tuijottelua kädet hykerrellen käskyjen ja määräysten noudattamisen mukaan.
Tämä on aitoa Jeesusta:
Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
tuomionlukua
13.2.2019 18:23
Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Tästä syystä Jeesus sanoo, ettei hän tuomitse ketään, mutta jos hän tuomitsisi, niin Isä olisi hänen kanssaan ja silloin tuomio olisi oikea.
oikeudenmukaisuudenlaki
13.2.2019 18:40