Dieselautojen mustamaalaus huuhaata

ACutotalli.comin ja Iltalehden käsittämätön Dieselkauhun lietsominen ihmetyttää?

Todellinen HUU HAA uutinen julkaistiin sunnuntai 10.02.2019 iltalehdessä. "Diesel-autojen kysyntä romahtaa - mitä käy jälleenmyyntiarvolle? Tilastot kertovat, että kuluttajien kiinnostus käytettyihin diesel-autoihin on romahtanut parissa vuodessa. Tämä saattaa vaikuttaa diesel-autojen jälleenmyyntiarvoihin" Mihinkään todellisuuteen pohjautuvaa faktaan perustumatta juttu kuitattiin lopuksi " Iltalehti selvitti marraskuussa, miten paljon dieselien hinnat ovat laskeneet ja kannattaako diesel-autoa enää ostaa. Lue juttu: Kannattaako dieseliä enää ostaa?"
Kysymys kuuluu : Tulikohan tuossa huomioitua Ruotsista ja Saksasta tuotujen uudehkojen dieselautojen räjähdysmäinen kasvu. Kymmeniä tuhansia Dieseleitä tuodaan vuosittain nyt Ruotsista ja Saksasta jolloin hinnat itse maahantuotuina jäävät roimasti halvemmiksi. Tämä heijastuu myös käytettyjen Dieseleiden hintaan kun niitä myydään edelleen Suomessa. Uusien dieselautojen hintojen lasku johtuu niiden pienentyneistä päästöistä joka vaikuttaa suoraan alentavasti autoveroon ja siten auton myyntihintaan. Uusien Dieseleiden päästöthän alittaa nykyisin selkeästi bensiiniautojen päästöt joten vastaava dieselauto on usein halvempi kuin suurempipäästöinen bensiiniauto. laskeneet niin se johtuu soraan siitä että dieseleiden päästöt ovat suhteessa besiiniautoihin pienentyneet joka vaikuttaa suoraan autoveroon alentavasti ja sitä kautta auton hintaan

Lopettakaa tämä joutava itsenne nolaaminen typerillä tilastoillanne ja lukekaa seuraavien linkkien taustalla olevat faktat. Noilla factoihin perustumattomilla jukaisuillanne aiheutatte vain suurimmalle asiakaskunnallenne eli autokaupalle mittavia vahinkoja vaihtoautovarastojen hinnoitteluun ja ohjaatte kuluttajia täysin hakoteille. Jutun laatijoille ohjeeksi, kun raavitte päätänne noita juttuja kirjoitellessa niin varokaa ettei tikkuja mene kynsienne alle se voi olla kiusallista kun factat paljastuu..

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/1a1f7419-0b2e-4140-84fb-af33ef629404

https://www.apu.fi/artikkelit/sahkoauto-ei-ole-lainkaan-niin-puhdas-kuin-moni-kuvittelee-polttomoottoriauton-kokonaispaastot-pienemmat-jopa-50-000-ajokilometriin-asti

https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/yhdysvaltain-autoliitto-tutki-sahkoautoja-ja-yllattyi-pakkanen-pudottaa-ajomatkaa-keskimaarin-40-6757533

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/öljyala-dieselauto-kulkee-sähköautoa-puhtaammin-1.190352

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/artikkeli-1.230514

https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/polttomoottoriautojen-kielto-ei-onnistukaan-eu-maalta-noin-vain-tarkeinta-olisi-miettia-se-mita-autoihin-tankataan-6756720?utm_source=Teta_Aamukirje&utm_medium=email&utm_campaign=Teta_Aamukirje

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/acea-kaikki-uudet-dieselit-lapaisivat-paastokokeet-tien-paalla-lopetetaan-mustamaalaaminen/83d7aadd-d133-3757-923b-ebec90e823d0

Ja lopuksi tämä julkaisunne ilman päätä tai häntää

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/4a20b473-d50f-4dce-879d-42117b4aac03?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=email&utm_campaign=email_il_uutiskirje
Ilmoita


Nuo jutut on sitä suomalaisen perustallaajan ohjausta. Meillä tuo osataan ja tyhmät menee siihen aina mukaan ja uskoo mitä heidän halutaan uskoa.
Ilmoita
Autovistan pääanalyytiko Markus Halosen samoin kuin Autotalli.comin analyytikko Janne Putkosenkin olisi parasta jättää arviointi niille jotka osaavat sitä tehdä oikealta pohjalta ja viimeistään niille jotka maksavat hankinnoistaan kun hallituksen sekoilut ovat jo muutenkin saaneet koko Suomen autokaupan sekaisin. Tähän ei tarvita enää lisää sopankeittäjiä varsinkaan noin laihoilla eväillä.

Tuollainen kirjoittelu on kuin ampuisi omaan jalkaansa kun kirjoitellaan mutu tuntumalta vain yhdestä aspektista nähtynä juttuja joilla voi olla miljoonien jopa kymmenien miljoonien vaikutus vaihtoautovarastojen arvoon, niiden henkilöiden tai yritysten varallisuuteen jotka ovat sijoittaneet dieselautoihin. Muutoinkin tämä nykyinen viherpiipertäjien sähköautointoilu on pilvissä leijailua joka perustuu utopistisiin laskelmiin kun edes mitään toimivaa tekniikkaa ei ole vielä edes prototyyppiasteella Suomen olosuhteisiin ja ympäristöön puhumattakaan akkujen toimimisesta Suomen talvessa ja niitten vaatimista tuhansista latauspisteistä.
Ilmoita
Autojen kokonais CO2-päästöt ovat 17%, joista henkilöautojen osuus 9%.
Tästäkin 17%:sta lähes puolet on raskaan liikenteen osuus.
Teollisuuden raskaan polttoöljyn ja kivihiilen päästöt ovat suurin osa kaikista päästöistä. Siihen kun lisää vielä laivaliikenteen ja ilmailun päästöt niin ei asumiselle enää paljon jääkään.

Miksi pyritään saamaan henkilöliikenne lähelle nollaa vaikka puhutaan vain lillukan varsista?
Helppoa rahaa valtiolle verottaa yksityistä liikennettä.
Teollisuus saa jopa energiatukea saastuttamisesta.
1 VASTAUS:
Laivaliikenteestä ja päästöistä ei koskaan sanota sanaakaan sen enempää kuin lentoliikenteestä.
Niistä pitäisi saada todellista faktaa esiin ja vasta sitten vertailla henkilöautoliikenteeseen ja samoin kuorma-autojen päästöihin ja niistäkin ensin todelliset luvut esiin.
Sama juttu teollisuuden osalta.-
Sitten voi jotain todellisuutta tulla esiin kun nuo tiedot ovat esillä.
Yhden vanhan rahtilaivan päästöt ovat valtsavat ja niistä ei puhuta.
+Lisää kommentti
Hiiletön liikenne 2045 – polkuja päästöttömään tulevaisuuteen Liikenteen ilmastopolitiikan työryhmän väliraportti

JULKAISUJA 9/2018 Hiiletön liikenne 2045 – polkuja päästöttömään tulevaisuuteen Liikenteen ilmastopolitiikan työryhmän väliraportti

https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/161029/LVM_09_2018_Liikenteen_Ilmastopolitiikan_valiraportti.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Selvitystä lukiessa tulee mieleen onko selvityksessä kirjoitettu jatko-osaa Harry Potter fantasiakirjasarjaan jossa velhopoika Harry Potter suunnittele ja tekee ystäviensä Ron Weasleyn ja Hermione Grangerin kanssa käydessään Tylypahkan taikakoulua mitä ihmeellisempiä suunnitelmia ja toteuttaa ne sormia tai taikasauvaa näpäyttämällä. Tai onko kysymyksessä jatko-osa H C Anderseinin suureen satukirjaan. Yhtä vankalla pohjalla oli myös hölmöläiset jotka ammensivat vettä avannosta toiseen samoin väliraportissa ehdotetut toimenpiteet ja tavoitteet sekä niitten soveltaminen elävään elämään.

Koko raportti on kuin peruskoulun ala-asteelle olisi annettu tehtäväksi kirjoittaa selvitys jostain ohjeella keksikää jotain: ) Totuus on kuitenkin se että jos työryhmän taustatiedot ja materiaalin ilman riittävän syvällisisiä taustojen selvityksiä niin parempaa ei ollut edes odotettavissa. Vanha sanonta pitää tässäkin paikkansa kun annat pähkinöitä saat apinoita. Ainoa mitä tuolla selvityksellä ja julkisella kirjoittelulla saatiin aikaan oli se että tämän hetken päästöttömin vaihtoehto eli uusimmat ja päästöttömimmät DIESELIT, alkaen valmistuksesta sen käyttöön saatiin mustamaalattua kaikkien päästöjen äidiksi ja syntipukiksi ottamalla vertailuun vuosikymmeniä vanhaa dieseltekniikkaa ja huomioimalla sähköautoilusta aiheutuvista päästöistä vain murto-osa sähköautoilun aiheuttamista päästöistä ja tulevista kaivostoiminnan aiheuttamista ympäristöhaitoista jotka jäävät jälkipolvien riesaksi. Sanoin unohdettiin jmillä tavoin tuotetulla sähköllä näitä miljoonia sähköautoja ladataan. Sähköautotkaan eivät kulje pyhällä hengellä kuten ilmastopolitiikan työryhmä näyttää uskovan. Sähköautojen ladataan Keski-Euroopassa ja useimmissa muissakin maissa kivihiilellä tuotetulla sähköllä eli sähköautojen tarvitseman sähkön tuottamiseen poltetun kivihiilen saasteet leviävät yläilma kerroksissa maasta- ja maanosasta toiseen. Että sellaisia ohjeita työryhmä miettii tyhmän kansan pään menoksi
Ilmoita
Mikset tuonut julki puolueettomia julkaisuja? Öljy, ja autoalan julkaisut rahariippuvaisia joissa ei oteta esiin öljyntuotannon päästöjä, kuinka paljon ne ovat? Kukaan ei tiedä, vain öljyalan omia "arvioita".

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/23b-2018/sahkoauton-co2-kuorma-syntyy-valmistuksessa/?shared=927341-5d989ae4-500&fbclid=IwAR3eHpuCCdVwWf12SUhMzbFmvvydsE0Era_fBErGR3FHleHQhI1GZiG1Ea8
3 VASTAUSTA:
TM:n taulukon mukaan autojen CO2 päästöt on laskettu 10 vuodelta.
Tässä ei ole otettu huomioon sähköauton akun kestoa. Jos kuitenkin laskettaisiin akun kestävän 5 vuotta, nousee sähköauton päästöt reilusti.
Käyrää vertaamalla pääsee sähköauto vasta kuuden vuoden päästä alemmalle CO2-päästöissä kuin polttomoottoriauto. Mutta jos akun kesto olisikin alempi???

Mielestäni sähköautosta annetaan liian positiivinen kuva.
Tätä samanlaista kusetusta tapahtuu myös yksityisautoilulle vaikka muu CO2 päästöistä 91% tulee muualta.
Teollisuus, raskas- ja laiva- sekä lentoliikenne. Ei näistä päästöistä puhuta juurikaan. Esimerkiksi teollisuuden päästöt olivat muutama vuosi sitten noin 40%. Yli neljä kertaa enempi kuin yksityisautoilla.
Teollisuus saa silti energiatukea, joka otetaan yksityisautoilijoilta.
Muutamalla sanalla ihan esimerkin omaisesti , noihin perusteluihisi ja hienoihin käyriisi.
1. ”Tsinghuan yliopiston tutkimus, jossa 28 kilowattitunnin akuston valmistuksen CO2-päästöksi todettiin akkukemiasta riippuen 2 705–3 061 kilogrammaa”
Kiinalainen totuus tutkimuken taustasta, Kiinassa jossa akkujen valmistus tapahtuu pääsääntöisesti hiilivoimalla tuotetulla energialla. Se siitäja sn puhtaudesta.

2. Ajon aikainen päästö ”Polttomoottoriautossa ajon aikainen päästö vastaa polttoaineenkulutusta, ja uudet WLTP-päästömittausten arvot alkavat olla melko vertailukelpoisia todellisuuden kanssa. Laboratoriokokeen ja koetun todellisuuden ero selittyy pitkälti sillä, että laboratoriokokeessa ei käytetä ilmastointilaitetta tai sähköä kuluttavia lisälaitteita” Hyvä vertailu Auto jossa ei käytetä talvella lämmityslaitetta, penkinlämmittimiä tai kesällä ilmastointia. Imeisesti ajetaan pimeällä myös ilman valoja.

3. ”Autokaupasta lähtiessä bensiini-Konan CO2-jalanjälki on 5,6 tonnia ja sähkö-Konan 14,6 tonnia. Ero on huima! Mutta bensiini-Kona alkaa kuroa eroa nopeasti kiinni, ja jo kolmen vuoden jälkeen autot ovat tasoissa 16,6 hiilidioksiditonnissa”
HUOM!
Nämä ”Autokaupasta lähtiessä” eteenpäin esitetyt luvut ovat juuri se harhaanjohtava kupla jota pakkosyötetään joka käänteessä kuluttajille. Päästöjen laskenta tulisi laskea kumulatiivisesti siitä kun akkujen materiaalit rikastetaan ja jalostetaan, koko auton valmistus tuotantoketjun läpi kunnes aina sinne saakka kun ongelmajäteakut on saatu turvallisesti hävitettyä lisättynä ajoaikaisilla päästöillä.

4. Ajonaikainen säästö ei ole juurikaan vertailukelpoinen missään vaiheessa. Päästösäästö tulisi laskea siitä miten puhtaalla energialla akut ladataan. ja mitä päästöjä syntyy litiumin kaivostoiminnasta ja rikastamisesta lisättynä kaivosalueiden paluttamisesta takaisin luonnon tilaan Vai halutaanko nämä aikanaan tyhjiin pumpatut kaivokset jättää lastemme ja lastenlapsien murheeksi saasruttamaan puhdasta luontoamme.

5. Missä luuraa Vihreät luonnosuojelijat nyt vaalien alla? Ovat rakentamsaa sähköautointoilullaan ympäristöpommia olemattomailla taustatiedoillaan. On myös muistettava että ilman hiilijalanjälkeä maanlaajuista latausverkkoakaan ei rakenneta ja ylläpidetä. Puhumattakaan kymmenien miljoonienkäytöstä poistettujen akkujen ongelmajätevuorista. Eiköhän olisi ensin syytä lähteä selvittämään nämä ja sen jälkeen miettiä miten edetään jatkossa

Tämä on loputon suo jolle hiilijalanjälkeä on vaikea lähteä arvioimaan edes suuntaa antavasti muutoin kuin toteamalla että tämänhetkisen kokemuksen pohjalta koko juttu on hyppy tuntemattomaan. Varmaa on vain se että tämän kokeilu- ja vielä testivaiheessa olevan tekniikan varaan näin vähäisillä kokemuksilla ei kannata kovinkaan suuria toiveita asettaa.

Nykytekniikalla sähköautolla matka mummolaan esim.Helsingistä Ouluun talviolosuhteissa lämmityslaitteet päällä -20astetta talvisäässä auto jolle luvattu n. 400 km toimintamatka hyytyy jossain Heinolan ja Jyväskylän puoilivälissä. Silloin on parasta ottaa hotellihuone , viedä auto lämpimään talliin että akusto lämpenee ja ottaa vastaan vitaa- tämä lämmittely ja lataus vie yhteensä 8-10 tuntia . Tässä latauksella pääset taas 200-250 km ja sama 8-10 tunnin lämmittely- latauslepoja ja sen jälkeen voit hyvällä onnella päästä Oluluun. Ikävää on se että joululuaatto on ohi ja mummin riisipuurot kinkkuineen ovat kerenneet hyytymään yhtä kuiviksi kuin uuden upean sähköautosi akku. Jos epäilet asiaa osta tullainen kehitysversio ja kokeile.
Mummolaan-matkaaja kirjoitti:
Muutamalla sanalla ihan esimerkin omaisesti , noihin perusteluihisi ja hienoihin käyriisi.
1. ”Tsinghuan yliopiston tutkimus, jossa 28 kilowattitunnin akuston valmistuksen CO2-päästöksi todettiin akkukemiasta riippuen 2 705–3 061 kilogrammaa”
Kiinalainen totuus tutkimuken taustasta, Kiinassa jossa akkujen valmistus tapahtuu pääsääntöisesti hiilivoimalla tuotetulla energialla. Se siitäja sn puhtaudesta.

2. Ajon aikainen päästö ”Polttomoottoriautossa ajon aikainen päästö vastaa polttoaineenkulutusta, ja uudet WLTP-päästömittausten arvot alkavat olla melko vertailukelpoisia todellisuuden kanssa. Laboratoriokokeen ja koetun todellisuuden ero selittyy pitkälti sillä, että laboratoriokokeessa ei käytetä ilmastointilaitetta tai sähköä kuluttavia lisälaitteita” Hyvä vertailu Auto jossa ei käytetä talvella lämmityslaitetta, penkinlämmittimiä tai kesällä ilmastointia. Imeisesti ajetaan pimeällä myös ilman valoja.

3. ”Autokaupasta lähtiessä bensiini-Konan CO2-jalanjälki on 5,6 tonnia ja sähkö-Konan 14,6 tonnia. Ero on huima! Mutta bensiini-Kona alkaa kuroa eroa nopeasti kiinni, ja jo kolmen vuoden jälkeen autot ovat tasoissa 16,6 hiilidioksiditonnissa”
HUOM!
Nämä ”Autokaupasta lähtiessä” eteenpäin esitetyt luvut ovat juuri se harhaanjohtava kupla jota pakkosyötetään joka käänteessä kuluttajille. Päästöjen laskenta tulisi laskea kumulatiivisesti siitä kun akkujen materiaalit rikastetaan ja jalostetaan, koko auton valmistus tuotantoketjun läpi kunnes aina sinne saakka kun ongelmajäteakut on saatu turvallisesti hävitettyä lisättynä ajoaikaisilla päästöillä.

4. Ajonaikainen säästö ei ole juurikaan vertailukelpoinen missään vaiheessa. Päästösäästö tulisi laskea siitä miten puhtaalla energialla akut ladataan. ja mitä päästöjä syntyy litiumin kaivostoiminnasta ja rikastamisesta lisättynä kaivosalueiden paluttamisesta takaisin luonnon tilaan Vai halutaanko nämä aikanaan tyhjiin pumpatut kaivokset jättää lastemme ja lastenlapsien murheeksi saasruttamaan puhdasta luontoamme.

5. Missä luuraa Vihreät luonnosuojelijat nyt vaalien alla? Ovat rakentamsaa sähköautointoilullaan ympäristöpommia olemattomailla taustatiedoillaan. On myös muistettava että ilman hiilijalanjälkeä maanlaajuista latausverkkoakaan ei rakenneta ja ylläpidetä. Puhumattakaan kymmenien miljoonienkäytöstä poistettujen akkujen ongelmajätevuorista. Eiköhän olisi ensin syytä lähteä selvittämään nämä ja sen jälkeen miettiä miten edetään jatkossa

Tämä on loputon suo jolle hiilijalanjälkeä on vaikea lähteä arvioimaan edes suuntaa antavasti muutoin kuin toteamalla että tämänhetkisen kokemuksen pohjalta koko juttu on hyppy tuntemattomaan. Varmaa on vain se että tämän kokeilu- ja vielä testivaiheessa olevan tekniikan varaan näin vähäisillä kokemuksilla ei kannata kovinkaan suuria toiveita asettaa.

Nykytekniikalla sähköautolla matka mummolaan esim.Helsingistä Ouluun talviolosuhteissa lämmityslaitteet päällä -20astetta talvisäässä auto jolle luvattu n. 400 km toimintamatka hyytyy jossain Heinolan ja Jyväskylän puoilivälissä. Silloin on parasta ottaa hotellihuone , viedä auto lämpimään talliin että akusto lämpenee ja ottaa vastaan vitaa- tämä lämmittely ja lataus vie yhteensä 8-10 tuntia . Tässä latauksella pääset taas 200-250 km ja sama 8-10 tunnin lämmittely- latauslepoja ja sen jälkeen voit hyvällä onnella päästä Oluluun. Ikävää on se että joululuaatto on ohi ja mummin riisipuurot kinkkuineen ovat kerenneet hyytymään yhtä kuiviksi kuin uuden upean sähköautosi akku. Jos epäilet asiaa osta tullainen kehitysversio ja kokeile.
Hienosti kirjoitettu. Toivottavasti myös vihervasurit lukisivat tekstisi.

SDP:kin oli pikavauhtia (10 vuodessa) vaihtamassa 700.000 kpl sähköautoa Suomen liikenteeseen. Miten tämä on mahdollista kun maassamme myydään vuosittain reilu 120.000 kpl uutta auto. Teoriassa siihen menee 6 vuotta mutta käytännössä 60 vuotta.
Esimerkiksi ensimmäiset hybridi-autot tulivat markkinoille 22 vuotta sitten. Silti Suomen liikenteessä 2018 tilaston mukaan on vain 13.000 kpl hybridiä ja täyssähköautoja 2.400 kpl.
Siinä onkin vihervasureilla tekemistä että päästään 700.000 kpl ja silti hiilijalanjäljen pieneneminen on enemmän kuin epävarma.
SDP:n vaalilupaus karahti kuin kirves kiveen.

On myös otettava huomioon, että Suomen kaikista CO2 päästöistä 9% tulee yksityisautoilusta.
Väestön kasvun hurja lisääntyminen ja sen mukaan kulutushyödykkeiden valmistuksen lisääntyminen ovat suurin saastuttaja.
Vaikka kansakunta ajaisi polkupyörällä, tulee maapallo saastumaan elinkelvottomaksi seuraavan 50 - 100 vuoden aikana.

Ainoa konsti saada hiilijalanjälki tasapainoon on suojella luontoa. Globaalisesti lisätä metsäpinta-alaa.
Myös maailman väestömäärä on saatava jyrkkään laskuun. Suomi on tässäkin mallimaa, mutta se ei jostain syystä kelpaa päättäjillemme.
Hiilen poltto totaalisesti lopetettava.
Miljoonat kehitysmaista tulevat hakemaan "turvapaikkaa", joka myös lisää saastumista.

Mikä puolue uskaltaa ottaa vaalisloganiksi tämän:
"Suojele luontoa vähentämällä väestön kasvua!"
+Lisää kommentti
1. Sähköauto voi olla iso saastuttaja - tärkeintä on katsoa koko energiapalettia ja elinkaarta
Lue:
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/sahkoauto-voi-olla-iso-saastuttaja-tarkeinta-on-katsoa-koko-energiapalettia-ja-elinkaarta-6752745

2. Edes kahden tonnin hankintatuki ei auta - sähköauto ei vaan kuluttajalle kelpaa

https://www.talouselama.fi/uutiset/edes-kahden-tonnin-hankintatuki-ei-auta-sahkoauto-ei-vaan-kuluttajalle-kelpaa/8d3e8b36-64b1-3c61-80f2-245e16a95d86

3. Miksi en osta täyssähköautoa, sain somessa sapiskaa" - Täyssähköauto vaatii kymmeniä vuosia tai satojatuhansia kilometrejä ohittaakseen lataushybridin hinnassa ja puhtaudessa

https://www.talouselama.fi/uutiset/edes-kahden-tonnin-hankintatuki-ei-auta-sahkoauto-ei-vaan-kuluttajalle-kelpaa/8d3e8b36-64b1-3c61-80f2-245e16a95d86

Tämä sähkoautojen pakkosyötto on sama kuin lähettäisi perheen ajamaan lappiin vai puolella tankillista bensaa . Taas yksi hypetys lisää joka painii samassa sarjassa kuin SOTE uudistus
Ilmoita
2 VASTAUSTA:
Tuo edellä oleva linkki perustuu pääasiassa carboncounter.n laskelmiin joka on puolueeton taho.

http://carboncounter.com/
Hesaan lisää fillariteitä Vihreitten lapsille.
Kaupat konkurssiin kun autot sabotoidaan.
+Lisää kommentti
Lasse, 51, ei osta sähköautoa – “En voi matkustaa Helsingistä Nuorgamiin ilman latausongelmia”

https://www.iltamedia.com/en-koskaan-osta-sahkoautoa/
Ilmoita
YLLÄTTÄÄKÖ?
Dieseleitä on Suomessa enemmän kuin koskaan:
Yksi asia on kuitenkin muuttunut!tiistai 12.02.2019 klo 10:29
Dieselautoille on markkinoilla edelleen hyvä kysyntä, sanoo Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio. Uusien dieseleiden myyntimäärien väheneminen ei johdu kysynnän puutteesta vaan dieselautomalliston ohenemisesta.

- Uutena myytyjen dieselhenkilöautojen määrä on vähentynyt, mutta se johtuu ennen kaikkea siitä, että pieniä A, B ja C-segmentin autoja ei ole enää valikoimissa, sanoo Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio Iltalehdelle.
KANNATTAA LUKEA JUOLELLA SEURAAVAN LINKIN TAKAA LÖYTYVÄ AJANTASAINEN TIETO!
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ebecd161-9d8a-4597-8a37-6028a89a00ef
1 VASTAUS:
Juuri katsastin 1.5dci dieselini, Qassu, Nio arvo 0.1.
Karsatusmies Aykkösellä ihmetteli arvoa, kun saisi olla 0.5.
Käytän Dieselin lisäainetta, jolla setaaniluku nousee ja hiilityppi palaa puhtaammin. Ja parhaita moottoriöljyjä niin turbo tykkää.
Egr, Scv venttiilit toimivat loistavasti.
Mieletön dieselin mollaaminen on poliittista populismia.
Vuodesta 2009 lähtien dieselit ovat vähäpäästöisiä, eivät enää savuuta.
+Lisää kommentti
Vihreitten politiikka on tökeröä mutu populismia joka ei perustu todelliseen tekniseen tietämykseen vaan joukko huuhaa hömppään . Jos tuollainen Puhtautta ja luonnon arvoja puheissaan edustava puolue tutustusi factoinin niin jokainen heistä ajaisi tällä hetkellä viimeisintä polttomoottoritekniikkaa edustavalla pienipäästöisellä Diesel autolla tai junalla ja lopettaisi joutavan hörhöilyn sähköautoilun nimissä ja Suomen muuttamisen sähköautojen ykkösmaaksi.
Halutaanko tänne litiumkaivoksia jotka saastuttaa luontoa ja vesistöjä. Halutaanko tänne akkujen hautausmaita ja halutaanko täällä romuttaa toimivat polttoaineiden jakeluasemat ja verkosto? Eikö olisi fiksumpaa kehittää olemassa olevaan tekniikkaan ja siihen sopivia kotimaisia biopolttoaneita joita voidaan jakaa olemassa olevan jakeluverkon kautta ja jotka toisivat kymmeniä tuhansia työpaikkoja Suomeen? Teille vihreille suorat terveiset. HÄVETKÄÄ TUULIVIIMÄISTÄ TOIMINTAANNE. tutustukaa kaikkiin tarjolla oleviin vaihtoehtoihin ja antakaa järjelle aikaa löytää oikeat ja Suomessa toimivat ratkaisut.
Ilmoita
No käyppä kysymässä vaihtoarvoa omalle TDI autolle

saat puolet vähemmän kuin vastaavasta TSI autosta...
1 VASTAUS:
Tästähän tässä juuri on kysymys.
Dieselhysterian lietsomisella on varmasti saatu jotkut autokaupat uskomaan huuhaa propadandaan jota lehdistö ja julkinen sana on innolla ruokkinut kun mitä ilmeisemmin mitään muita kansaa kiinnostavia aiheita ei ole löydetty ja hallituksen autovero ja päästöpoukkoilu on ollut jatkuvasti muuttuvaa. Myös autokauppa yrittää tätä hömppää käyttää hyväkseen tarjoamalla dieselistä hieman vähempilahjaiselta vaikuttavalle jotain olematonta hintaa. Eri asia on kuka antaa vetää itseään nenästä. Sen verran tuossa on perää että vanhimpia diesel nokipönttöjä ei kukaan halua ottaa vaihdossa ei myöskään vanhoja bensamyllyjäkään. TSI ole kovinkaan haluttua tavaraa kun muistaa siinä ilmenneet tekeniset moottoriviat ja DSG laatikoiden hajoamiset. Sitäpaitsi parista yksilöstä ja parissa paikassa pyydetty tarjous voi olla reunasta reunaan eikä anna mitään todellista kuvaa.
+Lisää kommentti
Tämäkin todistaa että koko sähköauto teknologia on vielä lapsen kengiaaä
Suomen ainoat sähkökuorma-autot löytyvät Vantaalta – "teknologisesti vielä aika kaukana tavaraliikenteen käyttövoimaksi”

https://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/liikenne/suomen-ainoat-sahkokuorma-autot-loytyvat-vantaalta-teknologisesti-viela-aika-kaukana-tavaraliikenteen-kayttovoimaksi-6758534
Ilmoita
Kiittäkäämme koko sotkusta kuitenkin kaiken huijauksen ja kusetuksen äitiä, Konsernia joka asensi autoihinsa tarkoituksella huijausohjelmiston vääristämään todellisuutta.
Ilmoita
Hyvä että kansa alkaa näkemään asiat oikeasta näkökulmasta.
Poliitikkojen ilmastokeskustelussa autokauppaan ja yksityisautoiluun liittyvä keskustelu on mennyt dieselien osalta väärille raiteille ja autokauppa lähtenyt sitä vielä myötäilemään. Suomen autokaupan alan tulisi ryhdistäytyä ja estää disinformaation levittäminen jossa dieseleistä puhuttaessa mielikuviin edelleen nousee ns. ”veteraani- ja museodieselit” kun vertailuun tulisi nostaa uudet ”sivistyneet vähäpäästöiset dieselit” joilla ei ole mitään tekemistä vanhojen ”nokivasaroiden kanssa joiden käyttöä hyvästä syystä esim. saksassa pyritään rajoittamaan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15564803/ruotsalaiset-valtasivat-suomen-dieselautomarkkinat
Ilmoita
Mielenkiintoista luettavaa vihervasureille
Sähköauto voi olla iso saastuttaja - tärkeintä on katsoa koko energiapalettia ja elinkaarta

https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/sahkoauto-voi-olla-iso-saastuttaja-tarkeinta-on-katsoa-koko-energiapalettia-ja-elinkaarta-6752745
Ilmoita
Lapasesta lähtenyt dieselautojen huuhaa keskustelu tulisi jo jopettaa. Kun toimittajien sopulilaumalla ei loytynyt mitään järkevää kirjoitettavaa niin alettiin dieselautojen mustamaalaus ottamalla dieselien vanha tekniikka hapaisiin kun tasapuolisuuden nimissä olisi otänyt keskustella myös bensiiniautoista. Lopullisesti nämä toimittajaressuka ja viherpiipertäjät ovat munanneet itsensä kun uudet diseleit vat osoittautuneet puhtaimmaksi tekniikassa verrattuna jopa sähköautoihin.
Viimieisimpien diselautojen simpien typenoksidipäästöt ovat uskomattoman alhaisia
Saksan autoliitto ADAC on testannut kolmentoista uuden dieselauton NOx- eli typenoksidipäästöt. Tien päällä tehtyjen testien tulokset ovat pysäyttäviä, mutta tällä kertaa siitä syystä, että useiden autojen myrkylliset NOx-päästöt olivat lähes nollassa – yhden Mercedes-Benzin kohdalla jopa täysin nollassa.
LUE
https://www.facebook.com/121762994501561/posts/2533466319997871/
Ilmoita
Vois hyvällä syyllä sanoa että vuoden vale- tai tyhmin julkaistu uutinen oli Iltalehdessä
"Diesel-autojen myynti romahti vuodessa 20 % Suomessa – kannattaako dieseliä enää ostaa?
Diesel-autojen myynti Suomessa on viime vuosina laskenut. Yksi syistä on bensiinimoottorien suorituskyvyn parantuminen." Voiko Suomen toimittajien taso olla enää enemmän kuralla?
Asialla oli samppa.rautio@iltalehti.fi 16.11.2018 klo 17:30

Melkein ainoa jalat maassa kulkeva toimittaja taitaa olla Iltalehden Penti J Rönkkö joka on vaivautunut selvittelemään asioita ja niiden taustoja hieman syvemmältä.

Suurimman sopulilauman UFO jhavainnot voi jättää omaan arvoonsa . Jutut joissa on vain yritetty hakea huomiota prehtymättä factoihin, taustoihin ja kehityksen kulkuun. Yksi asia on ainakin varmaa em. juttua se että dieseleiden määrä on jo nyt Suomessa yksityisestä maahantuonnista johtuen suurempi kuin koskaan joten dieselien suosion laskusta levitetyt jutut eivät perustu muuhun kuin vilkaaseen mielikuvitukseen ja asioihin perehtymättömyyteen , eli "hevosmiesten tietottoiomiston" tietoihin.

Uusien j ja lähes uusien dieseleleiden myynti on noussut yksityisen maahantuonnin kautta joka ei näy uusien rekisteröintinä ja tulee nousemaan myös Suomessa uutena myytyjen kohdalla koska pienemmät päästöt vaikuttaa autoveroon alentavasti, dieselien kulutus on 20-30% pienempi, moottorit ovat suuremman vääntönsä johdosta miellyttäviä liikenteessä ajaa ja toimintavarmuus aivan eri luokkaa bensiiniautoihin verrattuna.

Se että Dieseleiden hinnat ovat laskeneet ei johdu siitä että hintoja olisi pitänyt laskea kysynnän alenemisesta johtuen vaan siitä että mitä pienemmät päästö ovat sitä pienempi on myös autovero joka vaikuttaa suoraan auton verolliseen hintaan.

Diesel tekniikka on kehittynyt viimeisinä vuosina suurin harppauksin ja niin paljon että bensiiniautot ovat jääneet päästöjen supistuksessa roimasti jälkeen. jRaskaamman suurempien päässtöjen ja siten suuremman autoveron pohjalta besiiniauton ostaja voi. joutua maksamaan tuhansia euroja enemmän kuin vastaavan dieselauton ostaja joka saa puhtaamman ja vähemmän saastuttavan auton halvemmalla ostaessaan dieselin. Miksei lehdet kirjoita näitä factoja?

Ainoa tällä hetkellä kilpaileva vaihtoehto Dieselille on sähköauto mutta ei vielä kehityksen tässä vaiheessa kun toimintamatkat ovat vain300- 400 km optimaalisissa käyttöolosuhteissa, talvella nekin supistuu noin 40 %: lla 150-200 km:riin. Bensiiniautot pärjää vain kaiken pienimmässä kokoluokassa mutta siinäkin vain hinnallaan.

Jos haluatte olla mukana Suomen ”ilmaston puhdistamistalkoissa” ostakaa uusia dieseleitä se on varmin tapa laskea liikenteen päästöjä.
LUE:
https://www.facebook.com/121762994501561/posts/2533466319997871/
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Dieselautojen mustamaalaus huuhaata

ACutotalli.comin ja Iltalehden käsittämätön Dieselkauhun lietsominen ihmetyttää?

Todellinen HUU HAA uutinen julkaistiin sunnuntai 10.02.2019 iltalehdessä. "Diesel-autojen kysyntä romahtaa - mitä käy jälleenmyyntiarvolle? Tilastot kertovat, että kuluttajien kiinnostus käytettyihin diesel-autoihin on romahtanut parissa vuodessa. Tämä saattaa vaikuttaa diesel-autojen jälleenmyyntiarvoihin" Mihinkään todellisuuteen pohjautuvaa faktaan perustumatta juttu kuitattiin lopuksi " Iltalehti selvitti marraskuussa, miten paljon dieselien hinnat ovat laskeneet ja kannattaako diesel-autoa enää ostaa. Lue juttu: Kannattaako dieseliä enää ostaa?"
Kysymys kuuluu : Tulikohan tuossa huomioitua Ruotsista ja Saksasta tuotujen uudehkojen dieselautojen räjähdysmäinen kasvu. Kymmeniä tuhansia Dieseleitä tuodaan vuosittain nyt Ruotsista ja Saksasta jolloin hinnat itse maahantuotuina jäävät roimasti halvemmiksi. Tämä heijastuu myös käytettyjen Dieseleiden hintaan kun niitä myydään edelleen Suomessa. Uusien dieselautojen hintojen lasku johtuu niiden pienentyneistä päästöistä joka vaikuttaa suoraan alentavasti autoveroon ja siten auton myyntihintaan. Uusien Dieseleiden päästöthän alittaa nykyisin selkeästi bensiiniautojen päästöt joten vastaava dieselauto on usein halvempi kuin suurempipäästöinen bensiiniauto. laskeneet niin se johtuu soraan siitä että dieseleiden päästöt ovat suhteessa besiiniautoihin pienentyneet joka vaikuttaa suoraan autoveroon alentavasti ja sitä kautta auton hintaan

Lopettakaa tämä joutava itsenne nolaaminen typerillä tilastoillanne ja lukekaa seuraavien linkkien taustalla olevat faktat. Noilla factoihin perustumattomilla jukaisuillanne aiheutatte vain suurimmalle asiakaskunnallenne eli autokaupalle mittavia vahinkoja vaihtoautovarastojen hinnoitteluun ja ohjaatte kuluttajia täysin hakoteille. Jutun laatijoille ohjeeksi, kun raavitte päätänne noita juttuja kirjoitellessa niin varokaa ettei tikkuja mene kynsienne alle se voi olla kiusallista kun factat paljastuu..

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/1a1f7419-0b2e-4140-84fb-af33ef629404

https://www.apu.fi/artikkelit/sahkoauto-ei-ole-lainkaan-niin-puhdas-kuin-moni-kuvittelee-polttomoottoriauton-kokonaispaastot-pienemmat-jopa-50-000-ajokilometriin-asti

https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/yhdysvaltain-autoliitto-tutki-sahkoautoja-ja-yllattyi-pakkanen-pudottaa-ajomatkaa-keskimaarin-40-6757533

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/öljyala-dieselauto-kulkee-sähköautoa-puhtaammin-1.190352

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/artikkeli-1.230514

https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/polttomoottoriautojen-kielto-ei-onnistukaan-eu-maalta-noin-vain-tarkeinta-olisi-miettia-se-mita-autoihin-tankataan-6756720?utm_source=Teta_Aamukirje&utm_medium=email&utm_campaign=Teta_Aamukirje

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/acea-kaikki-uudet-dieselit-lapaisivat-paastokokeet-tien-paalla-lopetetaan-mustamaalaaminen/83d7aadd-d133-3757-923b-ebec90e823d0

Ja lopuksi tämä julkaisunne ilman päätä tai häntää

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/4a20b473-d50f-4dce-879d-42117b4aac03?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=email&utm_campaign=email_il_uutiskirje

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta