Skodan sähköinen takaluukku tökkii

PikaistaApuaKaivataan

Auton äänenvaimennuksen yhteydessä lisäsin myös takaluukun kannen peltipintoihin maltillisen määrän vaimennuslevyä.

Nyt takaluukun kansi nousee kyllä (mielestäni kevyesti) ylös, mutta tipahtaa löysänä alaspäin. Eli moottorin pito puuttuu. Onkohan nuo moottorien turvarajat niin herkällä, että pienikin massan lisäys kannessa aiheuttaa moisen? Koitin poistaa sulakkeen, ja uudelleenohjelmoin ylärajan, ei haluttua tulosta. Jos kädellä pitää kantta siinä kohdassa, mihin moottori sen ajaa, niin hetken päästä kuuluu joku releen naksaus ja kansi jää ylös oikeaan kohtaan. Pienikin kannen painallus saa sen tipahtamaan alas päin.

Ennen kuin poistan ne vaimennusmateriaalit, voiko epäilemäni moottorien turvarajat koodata uudelleen muuttuneen massan takia?

135

3554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolmekaajaajarakki

      Tää on itäautopalsta!

      • awinkawink

        Ja skoda jos mikä on todellinen itäauto, sen lähemmäs Ladaa ei pääse olematta Lada.


      • Skdafacta
        awinkawink kirjoitti:

        Ja skoda jos mikä on todellinen itäauto, sen lähemmäs Ladaa ei pääse olematta Lada.

        Skoda on Saksassa tehty auto. herran jumala näitä trolleja.


      • kniwakniwa
        awinkawink kirjoitti:

        Ja skoda jos mikä on todellinen itäauto, sen lähemmäs Ladaa ei pääse olematta Lada.

        Perusteluja, kiitos?
        Tietääkseni Skoda on sakalaisen firman toisessa Nato-maassa kasattu auto, siis mikä itä?

        ps. Lada oli aikoinaan italialainen lisenssimalli, jota valmistettiin italialaisten rakentamassa tehtaassa, jonka nykyisin omistaa Nissan. Ei siis ihan perinteisempiä itäautoja.


      • Anonyymi
        Skdafacta kirjoitti:

        Skoda on Saksassa tehty auto. herran jumala näitä trolleja.

        Skoda muka tehty Saksassa? Mitäs pervitiiniä olet taas nappaillut, kuuluuko sinusta taas puoli maailmaa Saksaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda muka tehty Saksassa? Mitäs pervitiiniä olet taas nappaillut, kuuluuko sinusta taas puoli maailmaa Saksaan?

        Osaatko lukea?
        Skoda on saksalaisen konsernin toisessa Nato-maassa kasattu auto!
        Ei puoli maailmaa toki kuulu Saksaan, ei siihen kuulu itäblokkaan, joten mikä on itä-auto?
        En alennu tuohon nappailuun, olet todella ulkona kuin lumiukko.

        ps. olet todella nolo trolli.


      • Anonyymi
        kniwakniwa kirjoitti:

        Perusteluja, kiitos?
        Tietääkseni Skoda on sakalaisen firman toisessa Nato-maassa kasattu auto, siis mikä itä?

        ps. Lada oli aikoinaan italialainen lisenssimalli, jota valmistettiin italialaisten rakentamassa tehtaassa, jonka nykyisin omistaa Nissan. Ei siis ihan perinteisempiä itäautoja.

        Hohhoijaa näitä epätoivoisia jormia. Turkki on myös NATO-maa, siis melkein länsimaa jorman mielestä. Škoda on Itä-Eurooppaan perustettu itäautopaja, joka nyt sattuu nykyään olemaan Volkkarin pelastama ja omistuksessa.


    • watsap

      Tuo on näiden itäautojen ominaisuus. Voisiko olla että moottorin pito paranee kunhan kesäkelit koittaa.

      • jaromin

        OIkeesti S K O D A .. on Itäblog auto..


    • haetosiaanapua

      Sulla näyttää tökkivän vain ajatus, mitähän jos hakisit apua ammattiauttajilta ensi kerralla kun tulee pakottava tarve kirjoittaa järjettömyyksiä keskustelupalstoille.

    • myöhäistä.itkeä

      Poikaystävä on tökkinyt liikaa alottaja-Teroa ja nyt on ryppynaru ihan löysä, ei sulje ja kaikki tulee ulos.

    • Hiipparit

      Näissä itäautoissahan on sellainen ominaisuus, että tuon moottorin voi ohittaa. Niinpä sinulla on aito manuaaliversio ja moottori voi elää omaa elämäänsä. Ainakin skoodassa tuo pitäisi olla mahdollista.

      • haetosiaanapua

        SIIIS mitä tuolla täysin järjettömällä sepustelulla yrität esiin tuodä? Ehkä sitä, ettei sinulla ole järjen hiventä päässäsi.


    • Jorma-taas-moi

      Olisko takaluukun massa liian suuri? Meinaan nuo itäautot eivät ole niin tasalaatuisia että kaikki kuvitellut ominaisuudet toimisivat.

      • haetosiaanapua

        Siis mitä yrität tuolla järjettömällä sepustuksellasi esiin tuoda? Ehkä sitä, ettei Sinulla ole järjen hiventäkään päässäsi.


      • Jårmas

        Täällä puhutaan itäautoista, vaikkapa skoodista. Yritä sinäkin kirjoittaa asiasta. Provoilut voit hoitaa muualla.


      • haetosiaanapua
        Jårmas kirjoitti:

        Täällä puhutaan itäautoista, vaikkapa skoodista. Yritä sinäkin kirjoittaa asiasta. Provoilut voit hoitaa muualla.

        Täällä todellakin puhutaan vain ja ainoastaan itäautoista, vaikkapa Popedasta, Volgasta, "mossesta", Ifasta, Trabantista, Wartburgista, Polonezista, Ja sieltä hyötyajoneuvopuolelta löytyy Kamazia, GAT:sia, UAZ:ia, Tatraa, ym.ym. Siis noitahan on kymmeniä merkkejä. Kuten ihan itse sanoit, provoilut voit hoitaa muualla.


      • Jårmas

        Juuri näin, skoodahan on muuten edelleenkin parhaimpia itäblokin autoja. Ei anneta provojen hyppiä silmille.


      • haetosiaanapua
        Jårmas kirjoitti:

        Juuri näin, skoodahan on muuten edelleenkin parhaimpia itäblokin autoja. Ei anneta provojen hyppiä silmille.

        Voi lapsiparkaa, osaa kirjoittaa, mutta ei lukea, melkoisen outo yhdistelmä!


      • Jårmas

        Kerrohan vielä miten tuo ylläoleva kommenttisi liittyy (mitenkään) itäautoihin, vaikkapa skoodiin? Menisitkö muualle provoilemaan, tuollahan on esim huuhaa palsta :-)


      • haetosiaanapua
        Jårmas kirjoitti:

        Kerrohan vielä miten tuo ylläoleva kommenttisi liittyy (mitenkään) itäautoihin, vaikkapa skoodiin? Menisitkö muualle provoilemaan, tuollahan on esim huuhaa palsta :-)

        Voi lapsiparkaa, osaa kirjoittaa, mutta ei lukea, Sinulle on kerrottu kymmeniä kertoja, miten asia on, ei vaan mene jakeluun!
        Tosin ymmärrän, ettet edes Sinä voi olla niin typerä, ettet asiaa ymmärtäisi, miksi vielä täytyy aina vain, taas, ja vielä kerran provoilla, tiedäthän Sinä onneton, ettei kukaan ole samaa mieltä kanssasi.
        Kerrothan vielä, miten tuo kommenttisi liittyy (mitenkään) itäautoihin, koska tuo yhteys on normaaleille ihmisille täysin käsittämätön.
        Ethän enää yritä epätoivisesti vastata tähän juttuun länkyttämällä typerästi tuota mantraasi "itäautoihin, vaikkapa skoodiin". Itsestäsihän Sinä pellen teet jos vielä jatkat.


      • Anonyymi
        haetosiaanapua kirjoitti:

        Voi lapsiparkaa, osaa kirjoittaa, mutta ei lukea, Sinulle on kerrottu kymmeniä kertoja, miten asia on, ei vaan mene jakeluun!
        Tosin ymmärrän, ettet edes Sinä voi olla niin typerä, ettet asiaa ymmärtäisi, miksi vielä täytyy aina vain, taas, ja vielä kerran provoilla, tiedäthän Sinä onneton, ettei kukaan ole samaa mieltä kanssasi.
        Kerrothan vielä, miten tuo kommenttisi liittyy (mitenkään) itäautoihin, koska tuo yhteys on normaaleille ihmisille täysin käsittämätön.
        Ethän enää yritä epätoivisesti vastata tähän juttuun länkyttämällä typerästi tuota mantraasi "itäautoihin, vaikkapa skoodiin". Itsestäsihän Sinä pellen teet jos vielä jatkat.

        Niin tietysti. Itse provojen provo a.k.a. provojorma kutsuu kaikkia muita provoiksi. Kovin on yksinäistä viimeinen taistosi tuulimyllyjä vastaan. Škoda on parhaiten tunnettu ja vakiintunut itäauto länsimaissa nykyään. Jotkut jopa pitää skodaa synonyyminä itäautolle aivan kuten guuglaus on synonyymi nettihaulle vaikka sitten käytettäisiin muuta kuin Googlea.


    • itäautoblues

      Sori, mutta saako škodaa siis SÄHKÖTOIMISELLA takaluukulla? Miten on Ladassa, saako sitä sähköisellä takaluukulla? Aika turhake tuollainen sähköinen takaluukku, ... , itäautojen konsepti on perinteisesti ollut auto ilman turhia härpäkkeitä. Kaikkea sitä kuuleekin.

      • exitäautoilija

        Ei saanut, Octaviaa farmarina en kovin hyvin muista, kai siinä oli kaksiosainen takaluukku, MUTTA Skodan malli 1201 tuli lapsuudessa tutuksi. Se oli neli(4!)ovinen farmarimalli. Tiedätkö edes mallia?
        Meidät lapset komennettiin sinne takapenkin taakse "sikaosastoon" aikuiset matkustivat penkeillä.
        Takaovi oli ajan mukaisesti yksiosainen, reunastaan saranoitu, sivulle aukeava ovi, ei mikään takaluukku. Kun kerran olet itäautotuntija, muistaisitko, oliko se ovi oikea, vai vasenkätinen?

        Kuljin aikoinaan työkaverin farmariLadalla töihin, muistini mukaan siinäkin oli aikalaisensa tapaan kaksiosainen takaluukku, ilman mitään sähköjä.


      • Nykyitäautoilija

        Kyllä ainakin Ocktaaviaan saa sähköluukun! Minulla nimittäin on. Tosin tuo toiminta ei kovilla pakkasilla mene ihan Strömsön mukaan mutta toimii pääsääntöisesti hyvin. Naapurissa on pari vuotta vanha Superbee ja siinä ei mitään ongelmia.


      • Väinämöinen-

        Tuo on sinun oma vaihtoehtoinen totuutesi ja aatteesi. Älä tuputa sitä täysjärkisille, jotka ajattelevat omilla aivoillaan.


      • exitäautoilija
        Väinämöinen- kirjoitti:

        Tuo on sinun oma vaihtoehtoinen totuutesi ja aatteesi. Älä tuputa sitä täysjärkisille, jotka ajattelevat omilla aivoillaan.

        Jos tuo Sinun "omilla aivoilla ajattelun" taso on tuota, kannattaisi pikaisesti lopettaa!
        Miksi väität tuota faktaa, jonka vähintään miljoona itäblokin aikaan Suomessa eläneistä tietää, minun omaksi totuudeksi.
        Mitähän jos ottaisit historiankirjat esiin ja alkaisit lukea OIKEITA totuuksia, wikipediasta löytyy ensiapua, pistä hakusanaksi "itäblokki". Älä Sinä tuputa tuota omaa totuuttasi paremmille tietäjille.


      • vaka.vanha
        exitäautoilija kirjoitti:

        Jos tuo Sinun "omilla aivoilla ajattelun" taso on tuota, kannattaisi pikaisesti lopettaa!
        Miksi väität tuota faktaa, jonka vähintään miljoona itäblokin aikaan Suomessa eläneistä tietää, minun omaksi totuudeksi.
        Mitähän jos ottaisit historiankirjat esiin ja alkaisit lukea OIKEITA totuuksia, wikipediasta löytyy ensiapua, pistä hakusanaksi "itäblokki". Älä Sinä tuputa tuota omaa totuuttasi paremmille tietäjille.

        ^^^ = nk. “besser wisser”. Vain hänellä ainutlaatuisella valitulla lapsella on suuri ja ainoa oikea totuus hallussaan. Kuulostaa itäblokin ajattelulta, jossa toisinajattelijat yritetään vaientaa eli sopii oikein hyvin myös tämänpäiväinen skooda-faneille.


      • exitäautoilija
        vaka.vanha kirjoitti:

        ^^^ = nk. “besser wisser”. Vain hänellä ainutlaatuisella valitulla lapsella on suuri ja ainoa oikea totuus hallussaan. Kuulostaa itäblokin ajattelulta, jossa toisinajattelijat yritetään vaientaa eli sopii oikein hyvin myös tämänpäiväinen skooda-faneille.

        En ole Skoda-fani, kun en ikinä ole omistanut, en edes ajanut kyseisellä merkillä, mutta jokainen TÄYSIJÄRKINEN ymmärtää, mitä itäautot aikoinaan olivat.
        JOS Sinulla on oikea totuus hallussasi "itä- autoista", olisitko ystävällinen ja kertoisit mitä "itäautot" tänä päivänä ovat?
        Jokainen täysijärkinen tajuaa, että itäblokki on sortunut jo neljännea vuosisataa sitten, missä se SINUN ainoa oikea tieto on? Eipä ole vielä näkynyt?
        Kuten olen moneen kertaan sanoonut, itäautomääritelmä ei ole sen enempää minun kuin Sinunkaan mielipiteistäsi kiinni, kyllä se oli aikoinaan Suomen valtion kauppapolitiikkaa.


      • Anonyymi
        exitäautoilija kirjoitti:

        En ole Skoda-fani, kun en ikinä ole omistanut, en edes ajanut kyseisellä merkillä, mutta jokainen TÄYSIJÄRKINEN ymmärtää, mitä itäautot aikoinaan olivat.
        JOS Sinulla on oikea totuus hallussasi "itä- autoista", olisitko ystävällinen ja kertoisit mitä "itäautot" tänä päivänä ovat?
        Jokainen täysijärkinen tajuaa, että itäblokki on sortunut jo neljännea vuosisataa sitten, missä se SINUN ainoa oikea tieto on? Eipä ole vielä näkynyt?
        Kuten olen moneen kertaan sanoonut, itäautomääritelmä ei ole sen enempää minun kuin Sinunkaan mielipiteistäsi kiinni, kyllä se oli aikoinaan Suomen valtion kauppapolitiikkaa.

        Nyt puhutaan itäautoista, ei itäblokista tai sen historiasta. Onpa näköjään vaikeaa!


    • Jkikgk

      Oiskohan siinä vaan vikaa sähkömoottorissa kun luukku ei pysy ylhäällä. Valmistustoleranssit itäautoissa on vähän suuremmat niin se voi aiheuttaa häikkää. V oisko kokeilla jollain toisella moottorilla? Purkaamoillahan näitä pitäisi olla hyvinkin.

      • andrei-

        Aivan. Itsekin hakisin jostakin purkaamolta pykälän verran järeämmän moottorin. Näitä itäblokin autoja on sen verran myyty, että jokunen on varmaan ehtinyt purkaamollekin.


    • Anonyymi

      Jaa, kuinkahan tuo yhtälö toimii esmes skoodan tulevassa sähköauto versiossa...? Meinaan että olisko silloin skoodassa tarpeeksi sähköä, että takaluukku toimisi moiteetta.

    • Anonyymi

      Miksi äänenvaimennusta skodaan se on riittävä , kun viimeviikolla koe ajoin useita uusia autoja niin skoda , siis tavallinen octavia oli hiljaisin kaikista ja ajossa oli premium mersedes , kia, audi, no toyota oli meluisin, bmw .
      Menkää mittari mukana sinne autoon niin tarvi arvella melua ja huuhdella täällä omiaan.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On jo menty...
        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001785112.html
        "Kovaääninen kansanauto idästä: Skoda Octavia..."

        Tuo oli jonkun autotoimittajana ammattitaidottoman TALOUStoimittajan oma, henkikilökohtainen mielipide, jota sadat typerykset ovat tänne linkittäneet, MUKA totuutena! Ei sillä hörhöllä mitään mittaria ollut mukanaan , kunhan höperöitsi. Jotkut typerykset tuon "totuuden" vielä uskovat, kun eivät ymmärrä tuota selkeää tekstiä, vaan haluavat lukea rivien välistä.


      • Anonyymi

        Niin, koville se ottaa joillekin kun huomaa olleensa täysin väärärässä. Kun teille iskee faktaa pöytään melumittareilla niin sekään ei kelpaa. Vedäpä itse jotain vaikka tuosta melusta, eipä taida löytyä. Kunhan sieltä puun takaa vaan huudellaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, koville se ottaa joillekin kun huomaa olleensa täysin väärärässä. Kun teille iskee faktaa pöytään melumittareilla niin sekään ei kelpaa. Vedäpä itse jotain vaikka tuosta melusta, eipä taida löytyä. Kunhan sieltä puun takaa vaan huudellaan...

        Eipä ole faktaa vieläkään näkynyt, siis kuka on mitannut, milloin ja missä, tulokset esiin!
        Ei ne toimittajien mututuntemukset mitään faktoja ole.


      • Anonyymi

        Olet nolo provo, tyypillistä itäautoillekin. Käy kurkaamassa sivulla, jos osaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet nolo provo, tyypillistä itäautoillekin. Käy kurkaamassa sivulla, jos osaat.

        Olet vielä nolompi provo, et osaa vastata, kuka on mitannut, milloin ja missä?
        Jos tuollasta faktaa on olemassa, pistä ne sivujen osoitteet esiin, JOS osaat.


      • Anonyymi

        Olet copy paste provo. Se on nolointa (huom superlatiivi) mitä voi olla. Ilmeisesti tyypillstä itäblokin meininkiä :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet copy paste provo. Se on nolointa (huom superlatiivi) mitä voi olla. Ilmeisesti tyypillstä itäblokin meininkiä :-)

        Mikä on copy paste provo?
        Et siis vieläkään osannut vastata yksinkertaiseen kysymykseen: kuka on mitannut, milloin ja missä???
        Noloudessa ei varmasti ole sinua ylittänyttä. Tuosta muinaisesta itäblokistakaan et lapsiparka tiedä yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on copy paste provo?
        Et siis vieläkään osannut vastata yksinkertaiseen kysymykseen: kuka on mitannut, milloin ja missä???
        Noloudessa ei varmasti ole sinua ylittänyttä. Tuosta muinaisesta itäblokistakaan et lapsiparka tiedä yhtään mitään.

        Niin, lukemisen ymmärtäminen on kaiken a & o. Sinuun viittasin tuossa copy paste kommentilla, joten turhaa nillitystä. "Muinaisesta" itäblokista minun ei tarvitse tietää mitään, ainoastaan nykyistä itäautoista - juuri tämä palsta, joille se on nimettykin. Eihän ole vaikeaa... :-))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, lukemisen ymmärtäminen on kaiken a & o. Sinuun viittasin tuossa copy paste kommentilla, joten turhaa nillitystä. "Muinaisesta" itäblokista minun ei tarvitse tietää mitään, ainoastaan nykyistä itäautoista - juuri tämä palsta, joille se on nimettykin. Eihän ole vaikeaa... :-))

        Ei tosiaankaan ole vaikeaa, paitsi sinulle on täysin mahdotonta linkittää: kuka on mitannut, koska ja missä?
        JOKAINEN vähäiselläkään ymmärryksellä varustettu tietää, että "nykyiset itäautot" ovat täysin mahdoton ajatus.
        Lopettaisitko jo, sinä äidin pikku tissiposki tuon hyödyttömän nillityksesi.


      • Anonyymi

        Nilli-nilli...tämä on itäautopalsta eikä muuksi muutu; onko tuo nyt ihan oikeasti noin vaikeaa. Joten sinun on vain nieltävä se ja lopetettava trollaaminen.

        Tosiasioiden hyväksyminen auttaa kipuilussa. Ihan oikeasti, itäautoja on olemassa ja uusia tulee linjalta koko ajan, vaikkapa noita skoodia. Onhan niissä omat puutteensa tai sanotaanko ominaisuudet, mutta täydentävät mukavasti tuota niiden slaavilaista ilmapiiriä, eikös niin. Tuo takaluukku juttu on mainio esimerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nilli-nilli...tämä on itäautopalsta eikä muuksi muutu; onko tuo nyt ihan oikeasti noin vaikeaa. Joten sinun on vain nieltävä se ja lopetettava trollaaminen.

        Tosiasioiden hyväksyminen auttaa kipuilussa. Ihan oikeasti, itäautoja on olemassa ja uusia tulee linjalta koko ajan, vaikkapa noita skoodia. Onhan niissä omat puutteensa tai sanotaanko ominaisuudet, mutta täydentävät mukavasti tuota niiden slaavilaista ilmapiiriä, eikös niin. Tuo takaluukku juttu on mainio esimerkki.

        Ei tosiaankaan ole vaikeaa, paitsi sinulle näyttää olevan mahdotonta ymmärtää yksinkertaistakaan tosiasiaa.
        En tosin usko, että edes Sinä olisit niin typerä ettet selkeitä faktoja ymmärtäisi, mutta mikä saa ihmisen trollaamaan aina vaan ja taas kymmeniä viestejä.
        Sovitaanko, että lopultakin lopettaisit tuon paskanjauhannan. Ei se faktoja muuksi muuta, lässytät noita typeryyksiäsi kuinka paljon hyvänsä.


      • Anonyymi

        Eli toistan; nilli-nilli-nilli... loppuiko argumentit :-) Olennainen osa Itäautofilosofiaa on tiettujen ominaisuuksien hyväksyminen, kuten skoodan kova ajomelu, pieni ruostuminen, takaluukun jumi jne. Ja sen on ihan fine. Skooda on itäautojen parhammistoa.
        No, tässä joukossa on sitten niitä peeloja, jotka ovat nyt hankkineet skoodan ja kuvittelevat että skooda Neuvostoliiton hajottua olisi yht äkkiä muuttunut länsiautoksi. Näin ei vaan todellisuudessa ole... mikäs nyt itäauton muuttaisi länsiautoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli toistan; nilli-nilli-nilli... loppuiko argumentit :-) Olennainen osa Itäautofilosofiaa on tiettujen ominaisuuksien hyväksyminen, kuten skoodan kova ajomelu, pieni ruostuminen, takaluukun jumi jne. Ja sen on ihan fine. Skooda on itäautojen parhammistoa.
        No, tässä joukossa on sitten niitä peeloja, jotka ovat nyt hankkineet skoodan ja kuvittelevat että skooda Neuvostoliiton hajottua olisi yht äkkiä muuttunut länsiautoksi. Näin ei vaan todellisuudessa ole... mikäs nyt itäauton muuttaisi länsiautoksi.

        Katohan, nillittäjältä loppui argumentit, tosin tuo äidin pikku tissiposki ei ole elänyt päivääkään itäblokin aikaa.
        "Itäautofilosofiaa" onko tuon typerämpää juttua kuultukaan?
        Ei kai vaadi suuriakaan ennustajanlahjoja sanoa, että tuo vajakki vielä vastaa tähänkin viestiin, eihän oman typeryytensä esiintuonti paljoa vaadi.


      • Anonyymi

        Katos vaan; copy-paste provoilija iski jälleen :-)) eli nilli-nilli vaan. Et osannut edelleenkään laittaa edelliseen kommenttiisi mitään uutta. Kiva kun ei tarvinnut pettyä.
        Jos, peelo, oikein yrität voit tästä minun kommentista saada jotain "uutta" omaan seuraavaan kommenttiisi. Kertaan vielä, että tässä yhetydessä on tarkoitus puhua skoodan sähköisen takaluukun moottori toiminnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katos vaan; copy-paste provoilija iski jälleen :-)) eli nilli-nilli vaan. Et osannut edelleenkään laittaa edelliseen kommenttiisi mitään uutta. Kiva kun ei tarvinnut pettyä.
        Jos, peelo, oikein yrität voit tästä minun kommentista saada jotain "uutta" omaan seuraavaan kommenttiisi. Kertaan vielä, että tässä yhetydessä on tarkoitus puhua skoodan sähköisen takaluukun moottori toiminnasta.

        Katohan, nillittäjältä loppui argumentit!
        Kuten sanoin, eihän oman typeryytensä esiintuonti paljoa vaadi.
        Ei kai vaadi suuria ennustajanlahjoja sanoa, että tuo vajakki yrittää vielä vastata tähänkin viestiin, vaikka faktat ovat lopussa, ymmärtäisi jo lopettaa tuon hyödyttömän nillityksen.


      • Anonyymi

        Nilli-nilli vaan! Provoilijalle tiedoksi, että tässä pitää keskustella itablokin autoista. Ei ihan aikuisten oikeasti voi olla noin vaikeaa., ellei sitten ole ihan tinalo.

        Nimittäin, tuo muihin asioihin keskittyminen tässä yhteydessä osoittaa ainakin sen että lukemisen ymmärtäminen on jäänyt hieman vaiheeseen. Tai sitten copy/paste vaihe on ainoa mihin kykenee. Tai, voisiko olla tyyppivika...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nilli-nilli vaan! Provoilijalle tiedoksi, että tässä pitää keskustella itablokin autoista. Ei ihan aikuisten oikeasti voi olla noin vaikeaa., ellei sitten ole ihan tinalo.

        Nimittäin, tuo muihin asioihin keskittyminen tässä yhteydessä osoittaa ainakin sen että lukemisen ymmärtäminen on jäänyt hieman vaiheeseen. Tai sitten copy/paste vaihe on ainoa mihin kykenee. Tai, voisiko olla tyyppivika...

        Sinulta on jo kerran kysytty: mikä on TINALO??????? Mikset vastannut???
        Vai onko luetun ymmärtäminen jäänyt vähän vaiheeseen?
        Sinulla on paha tyyppivika kun et ymmärrä yksinkertaisintakaan suomenkielistä tekstiä!
        Olet kerrankin oikeassa, tällä palstalla keskustellaan vain ja ainoastaan itäblokin autoista, miksei SINULLA ole YHTÄKÄÄN juttua palstan aiheesta?
        Ei vaadi suuriakaan ennustajanlahjoja, että tuo vajakki yrittää vielä kerran vajavaisella ymmärryksellään vastata tähän viestiin, oman typeryytensä esiintuominen ei toki ole rikos, se on pelkkää nillitystä, lopettaisi jo.


      • Anonyymi

        Hei provo, tämän palstan aihe on itäautot. Et siis, tinalo, osannut pysyä aiheessa vieläkään. Mars matkaan ja lukemisen ymäärtämisen kurssille.
        Olisit edes yrittänyt otaa kantaa tuohon skoodan takaluukku asiaan. Eli mikä tässä on on taas niin vaikeaa...? PS Tinalo = tyyppi joka ei kykene / ei osaa pysyä aiheessa vaan sekoilee omituisia copy / paste juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei provo, tämän palstan aihe on itäautot. Et siis, tinalo, osannut pysyä aiheessa vieläkään. Mars matkaan ja lukemisen ymäärtämisen kurssille.
        Olisit edes yrittänyt otaa kantaa tuohon skoodan takaluukku asiaan. Eli mikä tässä on on taas niin vaikeaa...? PS Tinalo = tyyppi joka ei kykene / ei osaa pysyä aiheessa vaan sekoilee omituisia copy / paste juttuja.

        Ennustin siis ihan oikein, ei tuo vajakki voinut pysytellä poissa, vaan sekoilee noita copy/paste juttujaan.
        Tuo "tinalo" lienee tuon idiootin ihan oma keksintö, kas kun kukaan muu ei ole moista sanaa koskaan havainnut: tosin suomenkieli on sopimuksanalainen juttu, jokainen voi keksiä siihen uudissanoja, ja noita murresanoja ei aina kaikki yleiskieltä puhuvat ymmärrä.
        Kysyin jo kerran, kysyn uudestaan, tämä on itäautopalsta: täällä keskustellaan vain ja ainoastaan itäblokin autoista: MIKSEI SINULLA IDIOOTILLA OLE YHTÄKÄÄN PALSTAN AIHEESEN KUULUVAA KIRJOITUSTA?


      • Anonyymi

        Hei provo. Kuten jo totesin, täällä puhutaan itablokin autoista esim skoodista ja juuri tämän keskustelun aihe on skoodan takaluukku. Tähän olen osallistunutkin ja tuonut oman lisäarvon.

        Sinä tinalo taas jankutat nytkin jotain ihan asiaan liittymätöntä. Yritä nyt ymmärtää että esimerkiksi tuo suomenkieli kommentti ei kuulu mitenkään itäautoihin. Joten voisitko vaikka mennä jonnekin muualle nillitämään. Niin, ja tuo aikaisemmin sinulle ehdotettu kurssi lukemisen ymmärtämisestä on näköjään validi edelleenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei provo. Kuten jo totesin, täällä puhutaan itablokin autoista esim skoodista ja juuri tämän keskustelun aihe on skoodan takaluukku. Tähän olen osallistunutkin ja tuonut oman lisäarvon.

        Sinä tinalo taas jankutat nytkin jotain ihan asiaan liittymätöntä. Yritä nyt ymmärtää että esimerkiksi tuo suomenkieli kommentti ei kuulu mitenkään itäautoihin. Joten voisitko vaikka mennä jonnekin muualle nillitämään. Niin, ja tuo aikaisemmin sinulle ehdotettu kurssi lukemisen ymmärtämisestä on näköjään validi edelleenkin.

        MIKSEI SINULLA IDIOOTILLA OLE, VIELÄKÄÄN, YHTÄKÄÄN PALSTAN AIHEESEEN KUULUVAA KIRJOITUSTA?


      • Anonyymi

        Tuota noin... tuo sinun, tinalo, piti sitten päästä sanomaan klo 23:52 ja kommenttisi myös liittyi näihin itäautoihin, tietysti, buaa-a. Suosittelen hankkimaan elämän, oikean sellaisen.

        Näissä itäautoissa tuo takaluukun toiminta voi olla tosiaan hiukka problemaattinen. Varsinkin jos varustukseen liittyy sähköinen toimilaite. Mitäs mieltä olette toverit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katos vaan; copy-paste provoilija iski jälleen :-)) eli nilli-nilli vaan. Et osannut edelleenkään laittaa edelliseen kommenttiisi mitään uutta. Kiva kun ei tarvinnut pettyä.
        Jos, peelo, oikein yrität voit tästä minun kommentista saada jotain "uutta" omaan seuraavaan kommenttiisi. Kertaan vielä, että tässä yhetydessä on tarkoitus puhua skoodan sähköisen takaluukun moottori toiminnasta.

        Huomasitko, idiootti, väitit ensi jonkun MITANNEEN vuoden 2013 Skoda Octavian meluisaksi, erään taloustoimittajan toimesta? Sitten Sinulta kysyttiin moneen kertaan linkkiä mittaustuloksiin? minkähän takia tuota ei tullut?
        Kuten sinun tyyliisi sopii, et välittänyt kysymyksistä vaan vaihdoit puheenaihetta. Nyt väität, että oletkin koko ajan puhunut Skodan takaluukusta, josta Sinun aikaisemmissa viesteissä ei ollut sanaakaan.
        Kuten JOKAINEN täysijärkinen ihminen näkee, tuon aloittajan typerä aloitus oli niin provo kuin olla voi, ei sitä kukaan voi ottaa vakavasti.
        Keksit ihan ite sanan "tinalo", jonka väitit tarkoittavan tyyppiä, joka ei kykene/osaa pysyä aiheessa? NO, itsestäänhän paha pappi saarnaa!
        VIELÄKÄÄN et osannut vastata kysymykseen: miksei jutuissasi ole yhtäkään kirjoitusta palstan aiheesta?


      • Anonyymi

        Yritä nyt pysyä aiheessa, ihan aikuisten oikeasti. Trollaaminen, varsinkin noin läpinäkyvä on tylsää.

        Onko sinulla kokemuksia skoodan sähköisestä takaluukusta? Jos ei ole, etkä halua siitä keskustella, niin avaa sitten tähän samaa teemaan; itäautoihin liittyvä, joku muu vaikkapa skoodaa koskeva keskustelu. Nuo vesivuodot ovat hyvä esimerkki, johon useammat skoodan omistajat ovat törmänneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä nyt pysyä aiheessa, ihan aikuisten oikeasti. Trollaaminen, varsinkin noin läpinäkyvä on tylsää.

        Onko sinulla kokemuksia skoodan sähköisestä takaluukusta? Jos ei ole, etkä halua siitä keskustella, niin avaa sitten tähän samaa teemaan; itäautoihin liittyvä, joku muu vaikkapa skoodaa koskeva keskustelu. Nuo vesivuodot ovat hyvä esimerkki, johon useammat skoodan omistajat ovat törmänneet.

        MIkset SINÄ, idiootti ole vieläkään kirjoittanut yhtäkään juttua palstan aiheesta?
        Tämän palstan aihe on itäblokin autot, SINÄKIN olet tuon faktan jutuissasi kirjoittanut, mutta miksi, oi miksi, et kirjoita yhtäkään juttua aiheesta, jonka SINÄ itsekin olet hyväksynyt?
        Miksi pitäisi aloittaa uusi keskustelu, täällähän ei vieläkään ole keskusteltu pätkääkään palstan aiheesta, tuon aloittajan trollaus on niin älytöntä, ettei siihen voi kukaan järjellinen ihminen vastata.
        Trollaaminen, varsinkin noin läpinäkyvä, on tylsää, mutta senhän SINÄ jo tiedätkin!
        ps, en käyttänyt mitään copy/paste toimintoa, vaan kirjoitin ihan joka sanan.

        ps2 Sovittaisiko siitä, ettei enää jätketa tätä älytöntä viesteilyä, me molemmat tiedämme miten asiat ovat?


      • Anonyymi

        Niin, minä ainakin tiedän että tämä on itäauto palsta ja tässä keskustelussa jutellaan skoodan sähköisestä takaluukusta. Asia, jota sinä et ole vieläkään sisäistänyt, vaikka kuinka rautalankaa väännetty. Sinultä tulee pelkää provoilua ja copy / pastea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, minä ainakin tiedän että tämä on itäauto palsta ja tässä keskustelussa jutellaan skoodan sähköisestä takaluukusta. Asia, jota sinä et ole vieläkään sisäistänyt, vaikka kuinka rautalankaa väännetty. Sinultä tulee pelkää provoilua ja copy / pastea.

        Miksei SINULLA, aidin pikku tissiposki ole VIELÄKÄÄN, YHTÄKÄÄN juttua palstan aiheesta?
        Me molemmat tiedämme, mikä on palstan aihe, miksi SINULTA ei ole VIELÄKÄÄN tullut YHTÄKÄÄN juttua palstan aiheesta?
        Kuten on jo todettu, alottajan juttu on niin provo kuin olla voi, joten siihen ei voi kukaan täysipäinen vastata.
        ps. miksi SINULTA tulee pelkkää provoa ja copy/pastea!


      • Anonyymi

        Viime viikolla koeajoon Škoda Superin, Lada Vestan, Rolls-Royce Dropheadin ja Bentley Continental avomallin. Škoda oli hiljaisin. Siksi valitsin Skodan. TV. jorma


    • Anonyymi

      Tuota ilmeisesti ollut jonkun verran. Käy ohjelmoimassa tuo moottori uudelleen ja homma pelittää taas; pajalla tietävät.

    • Anonyymi

      Täällä ei kyllä saa laittaa skodasta yhtään negatiivista tosielämään perustuvaa kokemusta kun nämä toverit ovat täällä kilvan julistamassa sitä valheeksi. Perusteluna ovat uskottavat : minun skodalla on ajettu ilman öljynvaihtoa miljoona kilometriä eikä ole tarvinnut edes ajovalopolttimoja vaihtaa koko aikana, mummolla oli skoda dsg vaihteistolla jolla ajettiin maailman ympäri 5 kertaa ja merten ylitykset se toimi veneenä jne jne.

      • Anonyymi

        Missä tuollaista on sanottu?????
        Pistä ne sivujen osoitteet esiin???
        Sinulla ei kyllä ole mistään asiasta mihinkään tosielämään perustuvaa kokemusta,lapsiressukka.
        Olet tähän mennessä typerin provo ikinä.


      • Anonyymi

        Saa ja on jopa toivottavaa kertoa ongelmista jne...
        Mutta ne pitäisi olla oikeita ja omakohtaisia kokemuksia, eikä ystävämme Toyohörhön provokatiivisia hölmöilyjä.


    • Anonyymi

      Sama juttu, pari kertaa jäänyt jalka tai käsi väliin. Pelottavaa..

    • Anonyymi

      Oletko kokeillut vääntävämpää moottoria? Biltemasta saa. Noissa nykyisissä itäautoissa on sähkömoottoreiden lähtöarvot hiukka matalat. Ennenhän ei mitään ongelmaa ollutkaan, kun niissä ei ollut sähköluukkuja.

    • Anonyymi

      Kuten satoja kertoja on jo todistettu: NYKYISIÄ ITÄAUTOJA EI OLE OLEMASSAKAAN! Häpeä jos osaat, aikuinen? ihminen.

      • Anonyymi

        Duoda duoda... skooda on ollut ja on edelleen itäauto. Missähän niin todetaan, että ei olisi? Laitapa linkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Duoda duoda... skooda on ollut ja on edelleen itäauto. Missähän niin todetaan, että ei olisi? Laitapa linkki.

        Voi hyvä lapsi, miksi pitäisi laittaa linkki juttuihin, joita täällä on toistettu jo vuosikausia!
        Lukisit noita aikaisempia juttuja, kyllä se totuus sieltä esiin tulee!


      • Anonyymi

        eli et kykene, tuotakaan tekemään. Ja vain koska mitään sellaista ei ole. Skooda oli itäauto 70 - luvulla ihan samalla tavalla kuin nykysin. Ei pitäisi olla kovin vaikeaa ymmärtää.
        Ja vielä kertauksena; tämän ketjun aihe on skoodan sähköinen takaluukku. Jos et kykene tuomaan siihen mitään lisäarvoa, pysy hiljaa. Tai avaa oma ketju, jossa voit toistaa omaa itäauto mantraasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli et kykene, tuotakaan tekemään. Ja vain koska mitään sellaista ei ole. Skooda oli itäauto 70 - luvulla ihan samalla tavalla kuin nykysin. Ei pitäisi olla kovin vaikeaa ymmärtää.
        Ja vielä kertauksena; tämän ketjun aihe on skoodan sähköinen takaluukku. Jos et kykene tuomaan siihen mitään lisäarvoa, pysy hiljaa. Tai avaa oma ketju, jossa voit toistaa omaa itäauto mantraasi.

        Kyllä tuo "itäautomantra" on ihan sinun itsesi keksimä!
        Jokainen, siis ihan jokainen TÄYSIJÄRKINEN tietää, mitä itäautot silloin aikoinaan olivat, miksi niitä silloin oli ja miksi niitä ei enää tänäpäivänä ole olemassakaan.
        Ei pitäisi olla kovin vaikeaa ymmärtää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo "itäautomantra" on ihan sinun itsesi keksimä!
        Jokainen, siis ihan jokainen TÄYSIJÄRKINEN tietää, mitä itäautot silloin aikoinaan olivat, miksi niitä silloin oli ja miksi niitä ei enää tänäpäivänä ole olemassakaan.
        Ei pitäisi olla kovin vaikeaa ymmärtää!

        Tämä nyt on sitten vain sinun väittämäsi, joka ei perustu mihinkään kuin omiin pilvilinnoihisi ja jolle et harmiksesi juurikaan saa mistään tukea. Mikä saa ihmisen kieltämään historian, ihmettelen vaan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo "itäautomantra" on ihan sinun itsesi keksimä!
        Jokainen, siis ihan jokainen TÄYSIJÄRKINEN tietää, mitä itäautot silloin aikoinaan olivat, miksi niitä silloin oli ja miksi niitä ei enää tänäpäivänä ole olemassakaan.
        Ei pitäisi olla kovin vaikeaa ymmärtää!

        Jokainen tietää, että silloiset itäautot ovat täysin samoja kuin nytkin; merkkiä mtyöten. Eli ei se tuon vaikeampaa ole.
        Vinkki; paranna lukihäiriösi, aihe on nimittäin skoodan sähköinen takaluukku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä nyt on sitten vain sinun väittämäsi, joka ei perustu mihinkään kuin omiin pilvilinnoihisi ja jolle et harmiksesi juurikaan saa mistään tukea. Mikä saa ihmisen kieltämään historian, ihmettelen vaan....

        Voi hyvä lapsi, miten voit väittää minun väittämäkseni sitä tosiasiaa, minkä JOKAINEN itäautoaikaan elänyt autoilija tietää.
        Minulla on toki tukea niistä sadoista kirjoituksista joissa kerrotaan Suomen valtion muinaisesta autokauppapolitiikasta, ja vuosikymmeniä sitten tapahtuneesta itäblokin hajoamisesta. Missä sinun faktasi ovat?
        Opettelisit sinäkin historiaa.


      • Anonyymi

        Älä sekoita politiikkaa mihinkään autoiluun! Kaipaamaasi faktaa löytyy tämän ketjun otsikosta ja jos et usko katso = lue ketjun aihe :-) Palstalla jutellaan vain ja ainoastaan itäautoista ja tämän nimenomaisen ketjun aihe on; toistan, aihe on skoodan sähköinen takaluukku.

        Jos oikein yrität, olen ihan varma että kykynet tuomaan vähän lisäarvoa mainittuun itäautoilu aiheeseen, jookos...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sekoita politiikkaa mihinkään autoiluun! Kaipaamaasi faktaa löytyy tämän ketjun otsikosta ja jos et usko katso = lue ketjun aihe :-) Palstalla jutellaan vain ja ainoastaan itäautoista ja tämän nimenomaisen ketjun aihe on; toistan, aihe on skoodan sähköinen takaluukku.

        Jos oikein yrität, olen ihan varma että kykynet tuomaan vähän lisäarvoa mainittuun itäautoilu aiheeseen, jookos...

        Voi hyvä lapsi, kuten huomasit, ellet ole täysi typerys, ketjun aloittajan juttu on niin provo kuin olla voi, pelkkää valhetta. Siihen ei minulla todellakaan ole tämän enempää "lisäarvoa".
        Tämän palstan otsikko on todellakin "itäautot" kuten älykkäästi huomasit!
        Tosin et näemmä ymmärrä pätkääkään, mitä se sana tarkoittaa
        Se oli aikoinaan ainoastaan politiikkaan, vai väitätkö, että Suomen autokauppa esim. silloin -50luvulla oli vapaata markkinataloutta. Mitä muuta on se, että Suomessa oli tarkkaan säädellyssä autokaupassa kahta erilaista kohtelua, riippuen auton valmistusmaasta?
        Opettelit todellakin historiaa, faktoja esiin, ei mitään juupaseipäs väitteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvä lapsi, kuten huomasit, ellet ole täysi typerys, ketjun aloittajan juttu on niin provo kuin olla voi, pelkkää valhetta. Siihen ei minulla todellakaan ole tämän enempää "lisäarvoa".
        Tämän palstan otsikko on todellakin "itäautot" kuten älykkäästi huomasit!
        Tosin et näemmä ymmärrä pätkääkään, mitä se sana tarkoittaa
        Se oli aikoinaan ainoastaan politiikkaan, vai väitätkö, että Suomen autokauppa esim. silloin -50luvulla oli vapaata markkinataloutta. Mitä muuta on se, että Suomessa oli tarkkaan säädellyssä autokaupassa kahta erilaista kohtelua, riippuen auton valmistusmaasta?
        Opettelit todellakin historiaa, faktoja esiin, ei mitään juupaseipäs väitteitä.

        Sinulla onkin ihan omat itäautomääritelmät. Onnea myyntikampanjaasi ja "mukavia" kilometrejä Skodalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvä lapsi, kuten huomasit, ellet ole täysi typerys, ketjun aloittajan juttu on niin provo kuin olla voi, pelkkää valhetta. Siihen ei minulla todellakaan ole tämän enempää "lisäarvoa".
        Tämän palstan otsikko on todellakin "itäautot" kuten älykkäästi huomasit!
        Tosin et näemmä ymmärrä pätkääkään, mitä se sana tarkoittaa
        Se oli aikoinaan ainoastaan politiikkaan, vai väitätkö, että Suomen autokauppa esim. silloin -50luvulla oli vapaata markkinataloutta. Mitä muuta on se, että Suomessa oli tarkkaan säädellyssä autokaupassa kahta erilaista kohtelua, riippuen auton valmistusmaasta?
        Opettelit todellakin historiaa, faktoja esiin, ei mitään juupaseipäs väitteitä.

        Mitähän provoilua on kysyä tuossa aloituksesa skoodan sähköisestä takaluukusta? Eikö muka skoodassa ole takaluukkua? Väärin, kyllä on. Eikö skodassa ole takaluukku ole sähköinen. Väärin, voi olla, jos raksit sen oston tilauksen yhteydessä.

        Eikä tässä myöskään ole kysymys mistään historiasta. Nyt puhutaan nykyajan itablokin autoista. Tuskinpa monessä länsiautossakaan oli sähköistä takaluukkua 50-luvulla. Että revipä siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän provoilua on kysyä tuossa aloituksesa skoodan sähköisestä takaluukusta? Eikö muka skoodassa ole takaluukkua? Väärin, kyllä on. Eikö skodassa ole takaluukku ole sähköinen. Väärin, voi olla, jos raksit sen oston tilauksen yhteydessä.

        Eikä tässä myöskään ole kysymys mistään historiasta. Nyt puhutaan nykyajan itablokin autoista. Tuskinpa monessä länsiautossakaan oli sähköistä takaluukkua 50-luvulla. Että revipä siitä.

        Kuten täällä on jo satoja kertoja todistettu, nykyajan itäblokkia ei ole olemassakaan. Itäautoista puhuttaessa on aina kysymys vain ja ainoastaan historiasta. Esim. Skodan mallissa 1201 oli sivulta saranoitu, yksiosainen takaovi, ei siis mikään sähkoinen luukku, mitähän pitäisi repiä?
        Ettekö te provoilijat ikinä kyllästy lässyttämään typeryyksiänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla onkin ihan omat itäautomääritelmät. Onnea myyntikampanjaasi ja "mukavia" kilometrejä Skodalla.

        Opettelisit sinäkin historiaa, tietäisit, mitä itäautot aikoinaan olivat. Ja ei se ei todellakaan ole sen enempää minun kuin sinunkaan keksimä määritelmä, kyllä se perustuu muinaiseen Suomen kauppapolitiikkaan.
        ps. koska en koskaan ole ajanut Skodalla en tiedä niitten mukavista kilometreistä, kertoisitko asiantuntijana lisää?


      • Anonyymi

        Missä sanotaan että itäautoilu liittyy kauppapolitiikkaan? Höpo-höpö, tuohon voi vain todeta, että skooda on nykyajan itäautoista paras! Allakirjoitat varmaan väitteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä sanotaan että itäautoilu liittyy kauppapolitiikkaan? Höpo-höpö, tuohon voi vain todeta, että skooda on nykyajan itäautoista paras! Allakirjoitat varmaan väitteen.

        En allekirjoita väitettä, itäautoija ei voi määritellä ilman tietoa muinaisesta Suomen kauppapolitiikasta.
        Hopöttele niin paljon kuin haluat, pistä vaikka hakusanaksi ITÄBLOKKI, ja noita muitakin sivuja on Google täynnä, joissa kerrotaan totuus. Miksei totuus kelpaa, voit ottaa ihan itse selvää, miksi et etsisi totuutta, vaan tyydyt omiin typeriin ennakkoluuloihisi.
        Itäautomääritelmä ei todellakaan ole sen enempää minun kuin sinunkaan keksintöä.


      • Anonyymi

        Tulepa itse sieltä historiasta oikeasti ihan nykyaikaan. Saat todeta että itäautofilosofia elää ja kukkuu erittäin hyvin skodan muodossa, edelleen. KVG moodi toimii lapsilla ja teini-ikäisillä, ei aikuisten maailmassa, jossa perustelut ovat ihan muuta maata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulepa itse sieltä historiasta oikeasti ihan nykyaikaan. Saat todeta että itäautofilosofia elää ja kukkuu erittäin hyvin skodan muodossa, edelleen. KVG moodi toimii lapsilla ja teini-ikäisillä, ei aikuisten maailmassa, jossa perustelut ovat ihan muuta maata.

        Koska itäblokkia ei enää ole, siellä ei myöskään valmisteta valtion omistamissa tehtaissa mitään itäautoja. Puhumattakaan siitä että Suomen autokaupassa olisi erilaista kohtelua autojen saatavuudessa ja verokohtelussa joka perustuisi vain ja ainoastaan auton valmistusmaahan.

        Kuten jokainen täysipäinen ymmärtää, "itäautofilosofia" (typerä sana) oli vain tätä, siis pelkkää historiaa nykypäivänä.
        Mitähän jos sinä"aikuinen" ottaisit selvää historiasta, jos olen väärässä, pistä niitä perusteluja esiin, ei tuollainen eipäsjuupas- väittely ole mitään "aikuisten maailmaa".
        ps. Itäautomääritelmä ei todellakaan ole sen enempää minun kuin sinunkaan mielipiteistä kiinni, kyllä siihen on olemassa faktaa.


      • Anonyymi

        Eipä ole "faktaa" näkynyt... tuossa ylempänä olevassa kommentissakaan. Siis ihan aikusten oikeasti, mistä teitä "tietäjä" oikein sikiää...? Kantsii käydä vaikka itäautojen kokoontumis miitteissä. Skoodat on siellä makhatava enemistö, varsinkin kun lasketaan nämä nykyisetkin skooda karokit etc. mukaan. Ja tältäkin palstalta löytyy Taloussanomien juttu kovaäänisestä itaautosta, skoodasta. Että näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole "faktaa" näkynyt... tuossa ylempänä olevassa kommentissakaan. Siis ihan aikusten oikeasti, mistä teitä "tietäjä" oikein sikiää...? Kantsii käydä vaikka itäautojen kokoontumis miitteissä. Skoodat on siellä makhatava enemistö, varsinkin kun lasketaan nämä nykyisetkin skooda karokit etc. mukaan. Ja tältäkin palstalta löytyy Taloussanomien juttu kovaäänisestä itaautosta, skoodasta. Että näin.

        Mikset, lapsiressukka edes osaa lukea?
        Tuossa ylläolevassa kommentissa oli koko totuus itä"autofilosofiasta" (todella typerä ilmaisu). Miksei SINULLA ollut mitään perusteluja todistaa juttuani vääräksi?

        "Itäautofilosofia ei todellakaan ole sen enempää SINUN kuin minunkaan mielipiteistä kiinni, kyllä se oli muinaista SUOMENvaltion kauppapolitiikkaa.

        ps.Kun kumpikaan meistä ei ole käynyt yhdessäkään itäautojen kokoontumismiitissä, siellähän oli tosi MAKHTAVA enemistö nykyautoja? Ja tuo Taloussanomien typerä juttu on moneen sataan kertaan linkitetty tänne, kukaan ei ole tosin osannut vieläkään kertoa, mitä se todistaa?


    • Anonyymi

      Siinä on rajakytkin asennettu väärinpäin. Käy skoodahuollossa. Ne tietää tuon satavarmasti.

    • Anonyymi

      Jos vaiva vielä olemassa, asenna siihen tukevampi työntöjousi. Ei valu alas; testattu. Noi sähköiset hömpötykset itäautojen osalta kannattaa unohtaa.

      • Anonyymi

        Kirjoituksesi ei kuulu tälle palstalle, paitsi jos haluat tuoda esiin täydellisen typeryytesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksesi ei kuulu tälle palstalle, paitsi jos haluat tuoda esiin täydellisen typeryytesi?

        Täällä, provoilija, puhutaan itä-autoista. Edellinen kommenttisi ei liittynyt mitenkään itä-autoihin. Miten meni niinkuin omasta mielestä...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä, provoilija, puhutaan itä-autoista. Edellinen kommenttisi ei liittynyt mitenkään itä-autoihin. Miten meni niinkuin omasta mielestä...?

        Omasta mielestä meni niin, että itäautoista ei tuo provoilija kertonut yhtään mitään, miksi hän vaivaitui tuomaan typeryyttänsä esiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omasta mielestä meni niin, että itäautoista ei tuo provoilija kertonut yhtään mitään, miksi hän vaivaitui tuomaan typeryyttänsä esiin.

        Taidat olla trolli, joka täällä surkuttelee kohtaloaan. Ostit itäauto skoodan, jonka luulit olevan premiumia, mutta sitten naapuri kertoi totuuden....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omasta mielestä meni niin, että itäautoista ei tuo provoilija kertonut yhtään mitään, miksi hän vaivaitui tuomaan typeryyttänsä esiin.

        Kerropa, ipana, milloin ihastuit juuri Škodaan?


    • Anonyymi

      Saitko luukun pelittämään? Tuossa ylempänä on asiallinen ohje tuosta servon vaihdosta. Kantsii kokeilla.

      • Anonyymi

        Olisko niin, että noita itäblokin autojen ominaisuuksia ei lähdettäsi kauheasti rukkaamaan. Meinaan juttu voi mennä tosi hankalaksi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko niin, että noita itäblokin autojen ominaisuuksia ei lähdettäsi kauheasti rukkaamaan. Meinaan juttu voi mennä tosi hankalaksi...

        Ja höpö höpö; kyllä ainakin Kuopiossa eräs paikallinen varaosaliike myy tuohon korjaussarjaa. Ja toimiii laakista.


    • Anonyymi

      Tee mitä teet, mutta älä ainakaan poista noita vaimennusmateriaaleja. Voin sanoa suoraan, että siinä lirutat kintuillesi. Toimii ehkä pienen ajan, mutta sitten huomaat, että ajomelu on lisääntynyt.

    • Anonyymi

      Täältä myös kannatus vahvemmalle moottorille! Ei muuta kuin Kesto-Auton tiskille, siellä kaverit auttaa.

    • Anonyymi

      Asiaa en hyvin tunne, mutta veikkaan, että nyky itäblokin autoissa ei ole vielä sähköistä takaluukkua vaan manuaali systeemi on korvattu jollakin mekaanisella rakenteella.

    • Anonyymi

      Kuulostaa kyllä itäautojen ominaisuudelta. Voisiko tuon sähkötulon jotenkin kytkeä pois? Irroita vaikka sulake.

    • Anonyymi

      Parasta olisi purkaa koko sähköviritelmä ja laittaa yksinkertaiset jouset tilalle. Toimii kunnes jousi ruostuu puhki

      • Anonyymi

        Tuota mietinkin, mites, kumpi paree työntävä jousi vai vetävä jousi? Rosterista ne kuitenkin tätyyy olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota mietinkin, mites, kumpi paree työntävä jousi vai vetävä jousi? Rosterista ne kuitenkin tätyyy olla.

        Suuriko ilo tuo sitten on kun kori ruostuu tuhkaksi ympäriltä mutta rosteri-jouset vielä pelittää? Tasaisuus osien laadussa on olennaista! Kiinalaista meltorautaa voi aivan hyvin käyttää Skodan jousissa.


    • Anonyymi

      Onkohan tuo normi logiikaohjattu luukku vai käytetäänkö noissa itäautoissa jotain muuta systeemiä?

      • Anonyymi

        Jeps. muu systeemi on... veiviohjattu logiikka ja vaatii säännöllisen voitelun.


    • Anonyymi

      Tuli mieleen, että mittasitko tuota peltipinnan paksuutta? Siellä voi nimittäin olla vähän paksumpaa tavaraa seassa ja silloin tuo luukun massa on liian suuri. Ja moottori ei toimikaan optimaalisesti.

      • Anonyymi

        Jotenkin tuntuu, että näissä nykyisissä itäautoissa on vaan kaksi maalipintaa vastakkain, alla ja päällä. Välissä toki kerros pohjamaalia.


    • Anonyymi

      Saitko luukun pelittämään? Muutkin olisivat kokemuksista kiitollisia.

      • Anonyymi

        Nyt tosiaan toimii, ainakin täällä! Korvasin servon vähän vahvemmalla työntöjousella, ja nyt taatusti pysyy ylhäällä. Tosin luukun sulkeminen vaatii nyt kaksi kättä, mutta käy kunnon jumpasta.


      • Anonyymi

        Ja pointti oli....? Niitä apujahan hemmot juurikin hakee, ja siten ongelmat ratkeaa, kuten edellä. Vahva jousi ja no problemos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tosiaan toimii, ainakin täällä! Korvasin servon vähän vahvemmalla työntöjousella, ja nyt taatusti pysyy ylhäällä. Tosin luukun sulkeminen vaatii nyt kaksi kättä, mutta käy kunnon jumpasta.

        Kiitos vinkistä ja asiallisesta viestistä näiden häiriöiden joukossa jotka yrittää estää keskustelua jopa teknisistä asioista. Täytyy kokeilla.


    • Anonyymi

      Itse olen päätynyt suikuttamaan luukun sisälle uretaania. Vaimentaa hieman ja homma toimii. Tosin saako tuota ärsyttävää rekan peruutusääntä takaluukusta millään pois kytkettyä? Esim. Naapurin bmw:ssä ei ole moista äänimerkkiä.

    • Anonyymi

      Miksi ostit Sokotan ???
      Toyota olisi ollut parempi.

    • Anonyymi

      Oletko ihan varma, että takaluukku on tehty pellistä? Laitoin Skooda SuperBeehen lisäsumuvalon taakse viime viikolla ja ei luukku mielestäni ollut peltiä.

    • Anonyymi

      Tuon releen voi tosiaan ohjelmoida uudelleen. Siinä sivulla muoviruuvin alla asteikko; väännä vähän vastapäivään ja kokeile luukkua. Jos pito edelleenkään ole riittävä, napsu tai pari yhä vastapäivään ja a vot. Eikun uusi testi.

      • Anonyymi

        Veikkaan että on mallikohtaisia toleransseja. Mulla (Kamic) tuossa operaatiossa napsu tarkoitti koko kierrosta. Mutta toimii, ja onhan siinä se asteikko.


    • Anonyymi

      Laskitko kuinka paljon massa muuttui tuossa operaatiossa?

    • Anonyymi

      Kannattaa muistaa, että ei lähde itäautojen kanssa mopolla moottoritielle. Skodan takuun vakioehtoihin kuuluu, eittei alkuperäistä vaimennusta tule mennä sörkkimään. Nyt sulla ei ole enää takuuta, loistavaa.

      Jos meluhaitta on liian kova, osta suosiolla jokin oikeasti laakudas auto, esim. S-sarjan mersu. Tuollainen typerä peräreikä pitkällä skodiin päin suuntautunut merkkiuskollisuus on sairasta.

    • Anonyymi

      Tuntuu kyllä siltä että nuo uudet rajat on kuitattava oikealla korjaamolla. Varmaan pitäisi olla asiaan tarkoitettu mittarikin.

      • Anonyymi

        Pitää olla merkkikorjaamo. Muussa tapauksessa takuu loppuu.


    • Anonyymi

      Sinuna ostaisin kokonaan uuden moottorin. Kun alkuperäisestä on mennyt "pito" niinn sitähän et saa palautettua millään keinolla.

    • Anonyymi

      Käy kokeile tämän vuoden malleja, esmes Karog. Taatusti ei töki. Kannessa riittää vääntöä kuin pienessä kylässä.

    • Anonyymi

      On tuo minusta parempi kuin että se jäätyisi kiinni. Viis siitä vaikka vaimennus puuttuisinkin.

    • Anonyymi

      Ehkä kuitenkin parempi jos jäätyy kiinni niinkuin ovatkin. Eipä tarvitse aikaa tuhlata kun vie lähimpään sulattoon.

    • Anonyymi

      Sähköt tökkii hyvin usein Skodissa kuten nyt patteriskodissakin.

    • Anonyymi

      Lujaa Laatua Skoda.

    • Anonyymi

      Ikävää että luukku tökkii. Manuaali olisi parempi. Siinäkin on kyllä jäätymisongelmat talvella.

    • Anonyymi

      Näissä itälootissa on sähkövikoja.

    • Anonyymi

      tökkii, tökkii kun on itäautolaatua niin sähköt ei pelaa.

    • Anonyymi

      Tökkii, tökkii, kuten koko muukin auto jos ajamaan lähdet.

    • Anonyymi

      Tökkii niin kuin koko autokin.

    • Anonyymi

      Skodukka tökkii, onko tuo nyt ihme. On, idän ihme!

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1331
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      996
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe