Skodan sähköinen takaluukku tökkii

Auton äänenvaimennuksen yhteydessä lisäsin myös takaluukun kannen peltipintoihin maltillisen määrän vaimennuslevyä.

Nyt takaluukun kansi nousee kyllä (mielestäni kevyesti) ylös, mutta tipahtaa löysänä alaspäin. Eli moottorin pito puuttuu. Onkohan nuo moottorien turvarajat niin herkällä, että pienikin massan lisäys kannessa aiheuttaa moisen? Koitin poistaa sulakkeen, ja uudelleenohjelmoin ylärajan, ei haluttua tulosta. Jos kädellä pitää kantta siinä kohdassa, mihin moottori sen ajaa, niin hetken päästä kuuluu joku releen naksaus ja kansi jää ylös oikeaan kohtaan. Pienikin kannen painallus saa sen tipahtamaan alas päin.

Ennen kuin poistan ne vaimennusmateriaalit, voiko epäilemäni moottorien turvarajat koodata uudelleen muuttuneen massan takia?
Ilmoita

Tää on itäautopalsta!
3 VASTAUSTA:
Ja skoda jos mikä on todellinen itäauto, sen lähemmäs Ladaa ei pääse olematta Lada.
awinkawink kirjoitti:
Ja skoda jos mikä on todellinen itäauto, sen lähemmäs Ladaa ei pääse olematta Lada.
Skoda on Saksassa tehty auto. herran jumala näitä trolleja.
awinkawink kirjoitti:
Ja skoda jos mikä on todellinen itäauto, sen lähemmäs Ladaa ei pääse olematta Lada.
Perusteluja, kiitos?
Tietääkseni Skoda on sakalaisen firman toisessa Nato-maassa kasattu auto, siis mikä itä?

ps. Lada oli aikoinaan italialainen lisenssimalli, jota valmistettiin italialaisten rakentamassa tehtaassa, jonka nykyisin omistaa Nissan. Ei siis ihan perinteisempiä itäautoja.
+Lisää kommentti
Tuo on näiden itäautojen ominaisuus. Voisiko olla että moottorin pito paranee kunhan kesäkelit koittaa.
1 VASTAUS:
OIkeesti S K O D A .. on Itäblog auto..
+Lisää kommentti
Sulla näyttää tökkivän vain ajatus, mitähän jos hakisit apua ammattiauttajilta ensi kerralla kun tulee pakottava tarve kirjoittaa järjettömyyksiä keskustelupalstoille.
Ilmoita
Poikaystävä on tökkinyt liikaa alottaja-Teroa ja nyt on ryppynaru ihan löysä, ei sulje ja kaikki tulee ulos.
Ilmoita
Näissä itäautoissahan on sellainen ominaisuus, että tuon moottorin voi ohittaa. Niinpä sinulla on aito manuaaliversio ja moottori voi elää omaa elämäänsä. Ainakin skoodassa tuo pitäisi olla mahdollista.
1 VASTAUS:
SIIIS mitä tuolla täysin järjettömällä sepustelulla yrität esiin tuodä? Ehkä sitä, ettei sinulla ole järjen hiventä päässäsi.
+Lisää kommentti
Olisko takaluukun massa liian suuri? Meinaan nuo itäautot eivät ole niin tasalaatuisia että kaikki kuvitellut ominaisuudet toimisivat.
7 VASTAUSTA:
Siis mitä yrität tuolla järjettömällä sepustuksellasi esiin tuoda? Ehkä sitä, ettei Sinulla ole järjen hiventäkään päässäsi.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Täällä puhutaan itäautoista, vaikkapa skoodista. Yritä sinäkin kirjoittaa asiasta. Provoilut voit hoitaa muualla.
Jårmas kirjoitti:
Täällä puhutaan itäautoista, vaikkapa skoodista. Yritä sinäkin kirjoittaa asiasta. Provoilut voit hoitaa muualla.
Täällä todellakin puhutaan vain ja ainoastaan itäautoista, vaikkapa Popedasta, Volgasta, "mossesta", Ifasta, Trabantista, Wartburgista, Polonezista, Ja sieltä hyötyajoneuvopuolelta löytyy Kamazia, GAT:sia, UAZ:ia, Tatraa, ym.ym. Siis noitahan on kymmeniä merkkejä. Kuten ihan itse sanoit, provoilut voit hoitaa muualla.
Juuri näin, skoodahan on muuten edelleenkin parhaimpia itäblokin autoja. Ei anneta provojen hyppiä silmille.
Jårmas kirjoitti:
Juuri näin, skoodahan on muuten edelleenkin parhaimpia itäblokin autoja. Ei anneta provojen hyppiä silmille.
Voi lapsiparkaa, osaa kirjoittaa, mutta ei lukea, melkoisen outo yhdistelmä!
Kerrohan vielä miten tuo ylläoleva kommenttisi liittyy (mitenkään) itäautoihin, vaikkapa skoodiin? Menisitkö muualle provoilemaan, tuollahan on esim huuhaa palsta :-)
Jårmas kirjoitti:
Kerrohan vielä miten tuo ylläoleva kommenttisi liittyy (mitenkään) itäautoihin, vaikkapa skoodiin? Menisitkö muualle provoilemaan, tuollahan on esim huuhaa palsta :-)
Voi lapsiparkaa, osaa kirjoittaa, mutta ei lukea, Sinulle on kerrottu kymmeniä kertoja, miten asia on, ei vaan mene jakeluun!
Tosin ymmärrän, ettet edes Sinä voi olla niin typerä, ettet asiaa ymmärtäisi, miksi vielä täytyy aina vain, taas, ja vielä kerran provoilla, tiedäthän Sinä onneton, ettei kukaan ole samaa mieltä kanssasi.
Kerrothan vielä, miten tuo kommenttisi liittyy (mitenkään) itäautoihin, koska tuo yhteys on normaaleille ihmisille täysin käsittämätön.
Ethän enää yritä epätoivisesti vastata tähän juttuun länkyttämällä typerästi tuota mantraasi "itäautoihin, vaikkapa skoodiin". Itsestäsihän Sinä pellen teet jos vielä jatkat.
+Lisää kommentti
Sori, mutta saako škodaa siis SÄHKÖTOIMISELLA takaluukulla? Miten on Ladassa, saako sitä sähköisellä takaluukulla? Aika turhake tuollainen sähköinen takaluukku, ... , itäautojen konsepti on perinteisesti ollut auto ilman turhia härpäkkeitä. Kaikkea sitä kuuleekin.
5 VASTAUSTA:
Ei saanut, Octaviaa farmarina en kovin hyvin muista, kai siinä oli kaksiosainen takaluukku, MUTTA Skodan malli 1201 tuli lapsuudessa tutuksi. Se oli neli(4!)ovinen farmarimalli. Tiedätkö edes mallia?
Meidät lapset komennettiin sinne takapenkin taakse "sikaosastoon" aikuiset matkustivat penkeillä.
Takaovi oli ajan mukaisesti yksiosainen, reunastaan saranoitu, sivulle aukeava ovi, ei mikään takaluukku. Kun kerran olet itäautotuntija, muistaisitko, oliko se ovi oikea, vai vasenkätinen?

Kuljin aikoinaan työkaverin farmariLadalla töihin, muistini mukaan siinäkin oli aikalaisensa tapaan kaksiosainen takaluukku, ilman mitään sähköjä.
Kyllä ainakin Ocktaaviaan saa sähköluukun! Minulla nimittäin on. Tosin tuo toiminta ei kovilla pakkasilla mene ihan Strömsön mukaan mutta toimii pääsääntöisesti hyvin. Naapurissa on pari vuotta vanha Superbee ja siinä ei mitään ongelmia.

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Tuo on sinun oma vaihtoehtoinen totuutesi ja aatteesi. Älä tuputa sitä täysjärkisille, jotka ajattelevat omilla aivoillaan.
Väinämöinen- kirjoitti:
Tuo on sinun oma vaihtoehtoinen totuutesi ja aatteesi. Älä tuputa sitä täysjärkisille, jotka ajattelevat omilla aivoillaan.
Jos tuo Sinun "omilla aivoilla ajattelun" taso on tuota, kannattaisi pikaisesti lopettaa!
Miksi väität tuota faktaa, jonka vähintään miljoona itäblokin aikaan Suomessa eläneistä tietää, minun omaksi totuudeksi.
Mitähän jos ottaisit historiankirjat esiin ja alkaisit lukea OIKEITA totuuksia, wikipediasta löytyy ensiapua, pistä hakusanaksi "itäblokki". Älä Sinä tuputa tuota omaa totuuttasi paremmille tietäjille.
exitäautoilija kirjoitti:
Jos tuo Sinun "omilla aivoilla ajattelun" taso on tuota, kannattaisi pikaisesti lopettaa!
Miksi väität tuota faktaa, jonka vähintään miljoona itäblokin aikaan Suomessa eläneistä tietää, minun omaksi totuudeksi.
Mitähän jos ottaisit historiankirjat esiin ja alkaisit lukea OIKEITA totuuksia, wikipediasta löytyy ensiapua, pistä hakusanaksi "itäblokki". Älä Sinä tuputa tuota omaa totuuttasi paremmille tietäjille.
^^^ = nk. “besser wisser”. Vain hänellä ainutlaatuisella valitulla lapsella on suuri ja ainoa oikea totuus hallussaan. Kuulostaa itäblokin ajattelulta, jossa toisinajattelijat yritetään vaientaa eli sopii oikein hyvin myös tämänpäiväinen skooda-faneille.
+Lisää kommentti
Oiskohan siinä vaan vikaa sähkömoottorissa kun luukku ei pysy ylhäällä. Valmistustoleranssit itäautoissa on vähän suuremmat niin se voi aiheuttaa häikkää. V oisko kokeilla jollain toisella moottorilla? Purkaamoillahan näitä pitäisi olla hyvinkin.
1 VASTAUS:
Aivan. Itsekin hakisin jostakin purkaamolta pykälän verran järeämmän moottorin. Näitä itäblokin autoja on sen verran myyty, että jokunen on varmaan ehtinyt purkaamollekin.
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Skodan sähköinen takaluukku tökkii

Auton äänenvaimennuksen yhteydessä lisäsin myös takaluukun kannen peltipintoihin maltillisen määrän vaimennuslevyä.

Nyt takaluukun kansi nousee kyllä (mielestäni kevyesti) ylös, mutta tipahtaa löysänä alaspäin. Eli moottorin pito puuttuu. Onkohan nuo moottorien turvarajat niin herkällä, että pienikin massan lisäys kannessa aiheuttaa moisen? Koitin poistaa sulakkeen, ja uudelleenohjelmoin ylärajan, ei haluttua tulosta. Jos kädellä pitää kantta siinä kohdassa, mihin moottori sen ajaa, niin hetken päästä kuuluu joku releen naksaus ja kansi jää ylös oikeaan kohtaan. Pienikin kannen painallus saa sen tipahtamaan alas päin.

Ennen kuin poistan ne vaimennusmateriaalit, voiko epäilemäni moottorien turvarajat koodata uudelleen muuttuneen massan takia?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta