Odotamme Herran tulemusta ...

minävainHerranoma

Shalom!
Tässä eräänä aamuna kun heräsin, näin kuvan punatiilisestä rivitalosta ja näin, kuinka sen ikkunoiden ja seinien läpi nousi keltaisia sieluja, ylös taivaalle, joissakin näkyi vielä hento ihmisen muoto ..
Rukoilin Herralleni ja jäin Hänen läsnäoloonsa, nukahdin kuitenkin vielä hetkeksi ja aloin nähdä unta:

" Olin kotosalla ja vielä oli aamu, koska unisena tein aamu touhujani. Näin keittiön ikkunasta pellolle ja pelto oli täynnä, vieri vieressä olevia traktoreita. Mieheni jotain siitä ilmoittikin, että tulevat joukolla tekemään pellolle jotakin ...
Yritin siinä muistella mitä se oli ja olin muistavinaan, että ottavat pellosta köyhtyneen pintakerroksen pois ja sitten siihen tuodaan uusi maakerros jossa on hyvä lanta seassa.
Mietin, että on hyvä kun on traktoreita noin paljon niin työ käy nopeaan.

Siinä touhuillessa alkoi kohta miehiä tulla sisälle, olivat ilmeisesti sopineet että talosta saa työmiehet ruokaa. Olin hieman hämmentynyt, sillä en tästä ollut tietoinen, mutta aloin kuitenkin järjestelemään syötävää, aivan kuin olisin ollut asiasta tietoinen.
Minulla oli onneksi monta pöytää mihin heitä alkoi hiljakseen asettua ja jokunen nainen tuli mukana.
Kohta huomasin, että näiden seassa oli joitakin uskovia siskoja ja veljiäkin. He eivät olleet unessa sen näköisiä kun oikeasti tiedän heidän olevan. Esim. "Sisar" tuli sisälle ja näki pöydällä erään muovipussin johon olin säilönyt raamatunlause kortteja ja oli siellä muitakin pieniä onnittelu kortteja.
Sisar otti pussin ja ilmoitti:
- " No niin, nyt kun olemme hyvässä Hengessä, älkäämme antako sen laskea vaan luetaan näitä kortteja, ..".
Eräs uskova veljeni yritti minua siinä jututtaa, asetuttuaan yhteen pyöreään pöytään. (hän muutti joulun tinoilla lappiin, kun löysi sieltä kihlatun).Yritin siinä kiireissäni hänelle vastailla, mutta keskustelu jäi hieman vajaaksi.
Kohta huomasin että istuin itsekkin pitkässä kahvipöydässä, kuin juhlapöydässä ja kaikille kaadettiin kahvia. Nyt olinkin jo jonkun kainuun sukulaisen talossa, jossa nämä juhlat alkoi.
Eräs mies mumisi, että vieläköhän täällä olevilta tilallisilta heltyisi rahaa johonkin kyläkeräykseen?
Mietin ihmeissäni, että eihän nämä tilat ole enää entisensä. Ne eivät enää toimi eikä ole tuottavia ja niiden rakentajat ovat jo monasti nukkuneet pois.
Sitten minun kohdalleni tultiin kaatamaan kahvia ja huomasin että tämä oli jo edesmennyt äitini, joka minulle kaatoi tuon kahvin. Äiti sanoi hiljaisella äänellä minulle jotain, mutta en saanut siitä selvää.
Näin kuinka edessäni olevassa pitemmässä pöydässä oleva tarjoilija oli hyvin nopea tahtinen tarjoilussaan ja helmat vain liehuivat hänen tarjoillessaan.
Äiti kaatoi kahvia pöydässämme hyvin hitaasti ja verkkaisesti. Ajattelin, pitäiskikö minun siirtyä auttamaan, mutta sitten totesin hymyillen että eihän tässä ole mihinkään kiire ..."
Siihen uni loppui.

Kun heräsin, sain kuin vahvistukseksi ensimmäiseen näkyyni kuvan, jossa oli maassa paljon (mänty) puita, joista oli latvat ja tyvet pois, eikä niissä ollut oksia, ne odottivat kerääjäänsä. Keskellä olevan ison puun päällä, oli toinen puu, kuin poikkipuu ja olivat siinä kuin ristin muodossa. Tätä päällimäistä puuta, poikkipuuta jokin liikutti edestakaisin, ylös ja sitten alas siihen keskipaikkaan jossa sen kuului ollakkin, ristin muodossa. Se oli kuin olisi gif kuvaa katsellut. Kuvat olivat hyvin selkeät.

Halleluja Hän saapuu Viktor Klimenko : https://www.youtube.com/watch?v=DTO5vFJEjVo

Kiitin Herraa, tiesin että nuo kuvat kertoivat siitä, että pian Hän tulee meidät noutamaan, Hän on tuo puiden kerääjä, jota nuo puut maassa odottivat ja kerroin kuinka Häntä minäkin odotin jatkuvasti ja alati ja pyysin vielä johdatusta ja ohjausta tähänkin päivään.

1.Tess.4:13-18 Paavali sanoo: - "Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole. 14. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan. 15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. 16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; 17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. 18. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla."

51

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymystä

Mihin uskot?

• minävainHerranoma

Olen luterilainen ... mutta .. iso mutta, harvoin enää käyn kirkossa, sillä koen että se ei enää elä niinkuin Sanassa sanotaan. Vierailen kyllä muissakin seurakunnissa silloin tällöin, mutta uskossani kuulun siihen seurakuntaan, mikä ei ole ihmiskäsin rakennettu. Tuon seurakunnan pää on Jeesus Kristus ja me Hänen jäseniään ... Jeesus on ollut turvani 6 vuotiaasta asti ja vahvasti Hän elää minussa. 2010 Hän kutsui minut uskon kasteelle, joka on oma pitkä tarinansa ja iloitsen siitä, että ymmärsin ottaa tuon kutsun vastaan. Nykyään olen alkanut pitää kotikokouksia, sillä koen sen elämässäni myös Herran suunnitelmaksi ...

• minävainHerranoma

Helluntai srk. on usein minua kosikellut kun vierailen siellä, mutta .. haluan olla vapaa, Jeesuksessa Kristuksessa!

• Kysymystä
        minävainHerranoma kirjoitti:

Olen luterilainen ... mutta .. iso mutta, harvoin enää käyn kirkossa, sillä koen että se ei enää elä niinkuin Sanassa sanotaan. Vierailen kyllä muissakin seurakunnissa silloin tällöin, mutta uskossani kuulun siihen seurakuntaan, mikä ei ole ihmiskäsin rakennettu. Tuon seurakunnan pää on Jeesus Kristus ja me Hänen jäseniään ... Jeesus on ollut turvani 6 vuotiaasta asti ja vahvasti Hän elää minussa. 2010 Hän kutsui minut uskon kasteelle, joka on oma pitkä tarinansa ja iloitsen siitä, että ymmärsin ottaa tuon kutsun vastaan. Nykyään olen alkanut pitää kotikokouksia, sillä koen sen elämässäni myös Herran suunnitelmaksi ...

Mitä ajattelet aikuiskasteesta, pelastaako se?

• minävainHerranoma

Ensinnä, Jeesus eli elämänsä meille esimerkiksi ja kävi myös siksi kasteella, joten sillä on suuri merkitys, jota en missään nimessä väheksy ja toiseksi, jos se ei olis tärkeää, miksi Jeesus kutsui minut tuolle kasteelle? Minun on pakko uskoa, että sillä on jokin oleellinen merkitys.
        Jos se ei olisi tärkeää niin tuskin Jeesus olisi vaivautunut kaikkeen siihen, mikä edelsi tuon kutsun vastaan ottoa ja sen täyttymystä.

• Kysymystä

Ensinnä, Jeesus eli elämänsä meille esimerkiksi ja kävi myös siksi kasteella, joten sillä on suuri merkitys, jota en missään nimessä väheksy ja toiseksi, jos se ei olis tärkeää, miksi Jeesus kutsui minut tuolle kasteelle? Minun on pakko uskoa, että sillä on jokin oleellinen merkitys.
        Jos se ei olisi tärkeää niin tuskin Jeesus olisi vaivautunut kaikkeen siihen, mikä edelsi tuon kutsun vastaan ottoa ja sen täyttymystä.

Jos ei käy aikuiskasteella, joutuuko kadotukseen?

• minävainHerranoma

En lähde tuollaista tuomiota jakamaan, mutta omalta kokemus pohjalta tiedän sen tärkeäksi ja samalla osoitamme Herralle kuuliaisuutta ja uskollisuutta. Sinä upotetaan vanha elämä ja uusi luomus saa sijan. Eli tuo kaikki tapahtuu henkimaailmassa, jota emme näe, mutta uskossa ojennaudumme sitä kohden.

Tässä tuo kaste kertomukseni, joka on kyllä aika pitkä, koska se tapahtui pitkän ajan sisällä:
        https://sinettisormus.blogspot.com/2018/02/uskonkaste-olen-myos-miettinyt-miten.html

• KysynToisin

En lähde tuollaista tuomiota jakamaan, mutta omalta kokemus pohjalta tiedän sen tärkeäksi ja samalla osoitamme Herralle kuuliaisuutta ja uskollisuutta. Sinä upotetaan vanha elämä ja uusi luomus saa sijan. Eli tuo kaikki tapahtuu henkimaailmassa, jota emme näe, mutta uskossa ojennaudumme sitä kohden.

Tässä tuo kaste kertomukseni, joka on kyllä aika pitkä, koska se tapahtui pitkän ajan sisällä:
        https://sinettisormus.blogspot.com/2018/02/uskonkaste-olen-myos-miettinyt-miten.html

Onko kaste autuuskysymys?

• minävainHerranoma

Täydyn sanoa etten minäkään kaikkea tiedä, olen vain ollut kuuliainen sille mihin minua on kutsuttu, kyseenalaistamatta sitä.

• Kysymystä

Täydyn sanoa etten minäkään kaikkea tiedä, olen vain ollut kuuliainen sille mihin minua on kutsuttu, kyseenalaistamatta sitä.

Itse uskon ettei kaste ei ole autuuskysymys. Usko Jeesukseen on.

• kävitaieikasteella
        Kysymystä kirjoitti:

Itse uskon ettei kaste ei ole autuuskysymys. Usko Jeesukseen on.

Ei ole.samaa tietä tässä tallotaan.

• 1234567---

Helluntai srk. on usein minua kosikellut kun vierailen siellä, mutta .. haluan olla vapaa, Jeesuksessa Kristuksessa!

Helluntaiseurakunnissa on sunnuntai pyhänäpäivänä, pyhäkouluineen. Monet julistavatkin, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.
        Hyvä että et ole liittynyt helluntaiseurakuntiin. Uskoakseen totuuteen ei välttämättä tarvitse liittyä mihinkään. Totuus on tärkein.

• pelastaataieipelastaa
        Kysymystä kirjoitti:

Mitä ajattelet aikuiskasteesta, pelastaako se?

Raamattu ei puhu mitään aikuiskasteesta, eikä tunne sitä, niin se ei voi pelastaa.
        Raamattu ei myöskään puhu mitään lapsikasteesta, eikä tunne sitä, niin sekään ei pelasta.
        Raamattu puhuu uskovien upotuskasteesta hautaustoimituksena, niin se pelastaa.

Olette yhdessä hänen, Jeesuksen, kanssa haudatut kasteen kautta kuolemaan.

Roomalaiskirje:6:4 "Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman"

• yksikaste

Joka on kerran kastettu se riittää ei joudu kadotukseen jos ei aikuis kastetta ole saanut.
      Sisäinen usko ja uskollisuus Jeesuksessa on tärkeämpi, kuin toinen kaste.

• herätkää

Näin viime yönä unta että olin vanhan ystäväni kanssa menossa kalaan. Ystävän, jota en ole nähnyt vuosiin. Vermeitä kuntoon laitettaessa meren äärellä siihen tulla tupsahtikin kaunis, hyvin tuntemani nuori nainen. Hän nyt jostain syystä jätti virvelinsä minulle ja lähti ystäväni kanssa samalla paatilla kalaan. Olen ystäväni kanssa miehiä (toim. huom.) Jostain syystä en ollut ollenkaan mustasukkainen ystävälleni vaan menin venevajaan hakemaan jotain. Löysinkin vanhan täysinäisen jozo suolapurkin. Ajattelin ottaa sen mukaan kalojen suolaamiseksi. Oikeasti ällötti, sillä en voi sietää sätkiviä kaloja. Inhoan kalastamista ja toivoin etten saa saalista laisinkaan.

Kesken lähtlpuuhieni huomasin jo muinaisen ystäväni kaahavan pois autollansa, ja minulle tultiin sanomaan jotta löytyy toinenkin tie merelle. Lähdin sitä ajelemaan, mutta koskaan en päässyt merelle, sillä heräsin.

• minävaiHerranoma

Meille on anettu erilaisia tehtäviä. Jotkut uskon vahvistuessa, lähtevät kalastamaan uskottomia noihin syviin vesiin ja jotkut kalastavat rannalta. Mutta kaikki on tarpeellista ja on hyvä, että on joku joka pitää huolen, ettei Jumalan Sana käy suolattomaksi ja mauttomaksi.
        Amen. :)

• herätkää

Melko hyvin oivallettu. Nimittäin unen alussa tarkoitukseni olikin virvelöidä rannalta, mutta jostain syystä tuli hinku lähteä veneilemään. Ehkä niin ei ollut minulle tarkoitettukaan...

• Rauhan tervehdys.

Daavid lankesi Uurian vaimoon, kun jäi kotiin eikä lähtenyt muiden kanssa sotaan. Tässä unessasi oli varoitus tuosta toiselle tielle lähtemisestä, johon ilmeisesti liittyi vanhan maailman ystävä, ja joka ei vienytkään perille.

Näkisin itse tuossa unessa varoituksen sivulle jäämisen kohdalla, joka mahdollisesti on edessäsi.

Siunausta, MM.

• minävainHerranoma

Amen, Ingenjör.
        Myös tämä tulkinta voi olla hyvinkin osuva tähän.

• Lupakysyä

Minä näen unesi vain unena.

• herätkää

Myös igenjör liippaa läheltä. Nimittäin, olen todellakin jättänyt kaiken. Ihmisiin, kristittyihin, ja ennen kaikkea itseeni pettyneenä. Tämä näkökanta antoi myös paljon ajattelemisen aihetta. Tietysti uni voi olla vain uni, mutta harvempi niistä jää kovinkaan hyvin mieleen herätyksen jälkeen.

• minävainHerranoma

Siunattua Ystäväänpäivää teille kaikille, olette sydämessäni rakkaat!

11. Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
      12. Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
      13. Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
      14. Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
      15. En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
      Joh.15.

Kerron vielä, että tänään rukous hetkelläni, näin kuvan, jossa oli valtavan suuri punatiilinen kirkko, ja sen piha alue oli suuri aukio.
      Näin 2 ihmistä ja he molemmat kantoivat tuonne kirkon sisälle omaa, melko isoa pöytää ...

Tätä olen niin paljon Herralta rukoillut, että työni Hänessä vahvistuisi , niin kuin minulle on profetoitukkin, että hengellinen työni tulee kasvamaan. Pidän tällähetkellä noita kotikokouksia joiden on sanottu kasvavan. Ehkä Herra, juurit tätä tuolla kuvalla halusi kertoa. Kun työ kasvaa, tarvitaan uusia pöytiä. Tuo kirkko oli valtava, mutta niinhän se on, että kun teemme työtä Jumalalle, on Hänen taivaallinen seurakuntansa valtava, sinne me kaikki mahdumme, on vain itsestämme kiinni, kuka haluaa lähteä siihen mukaan ..

Kiitos Jeesus! Näitä uskovia siskoja ja veljiä kaipaan lisää ja tiedän, että niin Sinäkin, Jeesus! Kiitos että saan kulkea kanssasi, tätä ihmeellistä matkaa!
      Amen.

• Lupakysyä

Oletko mies / nainen?

• minävainHerranoma

... minä olen kohta 60 vuotias mummo ... :)

• Lupakysyä

... minä olen kohta 60 vuotias mummo ... :)

Pidät siis kotikokouksia. Käykö joku siellä puhumassa ? Tai rukoiletteko ja keskustelette keskenänne?
        Tai millaisia nuo kokoukset ovat?

• minävainHerranoma

Rukoilemme yleensä keskenämme ja jaamme sitä, minkä koemme, että Pyhä Henki tahtoo jakaa. Myös keskustelemme keskenämme. Tilaisuus on vapaa muotoinen, emme pönkity mihinkään kaavoihin, jokainen kokous on erilainen. Olemme saaneet keskuuteemme ihanan 90 vuotiaan evankelista, Jorma Tapanaisen. Hän on oikein "vanhan ajan evankelista". Hänestä on tullut meille miltei vakijäsen, niin hän rakastui näihin hetkiimme, jonka nimesin Rukousyhteys hetkeksi. Käviä määrä on vain hiljakseen lisääntynyt ja kohta tarvisimme jonkun puolueettoman maaperän, minne kokoontua ... mutta, kaikki olemme yhtä tyhjätaskuja, joten Jumala tässä vain voi auttaa. Hänelle mikään ei ole mahdotonta. Ylistys on myös keskeinen osa, kokouksen alussa ja lopuksi juomme ne kahvit. Olemmme saaneet kuulla valtavia todistuksia, selviytymis tarinoita, ihmisiä jotka ovat käyneet aivan pohjalla ja lopulta saaneet pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa.
      Kaikki ovat olleet tervetulleita ja rakkaus on keskuudessamme aivan käsin kosketeltavaa.
      2015. syyskuussa, vain kerran päätin, että nyt pitää alkaa tehdä jotain ja aloitin nuo kokoukset. Pian alkoi muutkin kysyä, saanko minäkin pitää? Ja totta kai, eihän tämä yksin minun ole ja nyt meitä on 5 "emantää", jotka pidämme näitä vuorotellen, n. kerran kuussa.

• minävainHerranoma

Ps. olemme kyllä haaveilleet myös , että saisimme joskus vieraaksemme ulkopuolisia puhujia, mutta sekin on raha kysymys. Puhujalla pitäisi olla vapaaehtoinen halu tulla ..

• minävainHerranoma

... tässä on enemmän luettavaa, tästä uskon taipaleeltani, joka alkoi jo tuolta 6 vuotiaan tyttösen elämästä. Kirjoitin ne ensin arkistoon ja nyt, noin vuosi sitten, aloin nostaa niitä kaikkien luettavaksi. Eräs rakas uskon veli auttoi minua tekemään tuon blogin, kun mikään tietokone nero en ole.
        Alussa nuo tekstit tuli pitempinä, kunnes sain päivitettyä ne tähän päivään ja tänään saan tuoda niitä sen mukaan miten jaettavaa on ollut ja ihmeesti sitä kyllä on ollut. Olen tuonut niitä päiväkirjamaisesti. En tätä ensin ajatellut tuoda, mutta kun on ollut noita kysymyksiä, niin täältä voisi ehkä jotain avautua: https://sinettisormus.blogspot.com/

• minävainHerranoma

Tuo kokouksien aloittaminen liittyi siihen, että kun asun täällä maalla, milte keskellä metsää, ilman ajokorttia, tuntui, että harvoin pääsin mihinkään. Joskus erään uskovan siskon kanssa olemme käyneet jossain. Mieheni ei liioin usko ja ei halua siksi noihin tilaisuuksiin.
        Ihmeekseni hän antoi minulle kuitenkin luvan alkaa pitää noita ja pientä siementä jo hänelläkin välillä näkyy orastavan, vaikka välillä tuntuu että tulee sitä takapakkiakin.
        Kun en kerta minä pääse mihinkään, tulkoon uskovat veljet ja siskot minun luokseni ja sehän toimii.
        Moni on sanonut minulle tästä uskon kasvustani, että juuri siksi olenkin uskossani pelastunut, kun en ole liioin muilta oppeja saanut.
        Olen saanut kokea, kuinka Jumala itse on minua kouluttanut ja kouluttaa edelleen , loppuun asti, sillä se on pitkä koulu ja etenee jokaisella henkilökohtaisella tasolla, jollakin hitaammin ja joillakin nopeammin ja niin on myös tehtäviemme laita. Emme saa koskaan verrata itseämme toisiin, sillä Jumala on tehnyt meille kaikille aivan oman henkilökohtaisen suunnitelman, meille on annettu omat askelmerkit joita pitkin käydä, välillä mukitellen, mutta palaten kuitenkin noihin askeliin ...

• Lupakysyä

... tässä on enemmän luettavaa, tästä uskon taipaleeltani, joka alkoi jo tuolta 6 vuotiaan tyttösen elämästä. Kirjoitin ne ensin arkistoon ja nyt, noin vuosi sitten, aloin nostaa niitä kaikkien luettavaksi. Eräs rakas uskon veli auttoi minua tekemään tuon blogin, kun mikään tietokone nero en ole.
        Alussa nuo tekstit tuli pitempinä, kunnes sain päivitettyä ne tähän päivään ja tänään saan tuoda niitä sen mukaan miten jaettavaa on ollut ja ihmeesti sitä kyllä on ollut. Olen tuonut niitä päiväkirjamaisesti. En tätä ensin ajatellut tuoda, mutta kun on ollut noita kysymyksiä, niin täältä voisi ehkä jotain avautua: https://sinettisormus.blogspot.com/

Kävin kuuntelemassa youtubessa Jorma Tapanaisen "pelastus sanoma Jeesuksesta" videon. Hän saarnasi, että lapsikaste ei pelasta, vaan tarvitaan parannus, jolloin Jeesus m, Pyhö Henki tulee asumaan ihmiseen.
        Uskon samoin kun hän saarnaa.

• Lupakysyä
        Lupakysyä kirjoitti:

Kävin kuuntelemassa youtubessa Jorma Tapanaisen "pelastus sanoma Jeesuksesta" videon. Hän saarnasi, että lapsikaste ei pelasta, vaan tarvitaan parannus, jolloin Jeesus m, Pyhö Henki tulee asumaan ihmiseen.
        Uskon samoin kun hän saarnaa.

Kotikokouksista. Eikös niitä pidetty jo raamatun aikoina ja pidetään edelleenkin.

• minävainHerranoma

Amen! Siunattu olet! :)

• minävainHerranoma

Totta, jo Jeesuksen aikaan, pidettiin "kotikokouksiin". Niin kuin Jeesuskin kokoontui yhdessä opetuslapsineen.
        Sitten tuli vatikaani ja kirkon ajat ja nuo kokoukset vähenivät, olivatko ehkä joskus "luvattomiakin"? Nyt, kun näkyy merkkejä kirkkojen ja seurakuntien romahtamisesta on yhtä aikaa kotikokoukset lisääntyneet, hiljakseen. Ne alkaa pienistä puroista, leviten ympärilleen.
        On ennustettu, että näistä alkaa se suuri herätys ...

• Lupakysyä

Totta, jo Jeesuksen aikaan, pidettiin "kotikokouksiin". Niin kuin Jeesuskin kokoontui yhdessä opetuslapsineen.
        Sitten tuli vatikaani ja kirkon ajat ja nuo kokoukset vähenivät, olivatko ehkä joskus "luvattomiakin"? Nyt, kun näkyy merkkejä kirkkojen ja seurakuntien romahtamisesta on yhtä aikaa kotikokoukset lisääntyneet, hiljakseen. Ne alkaa pienistä puroista, leviten ympärilleen.
        On ennustettu, että näistä alkaa se suuri herätys ...

En ole kuullut tuollaisesta ennustuksesta, enkä uskalla oikein ottaa kantaa herätykseen. Ajattelen, että herätys on kokonaan Herran käsissä. Mutten ollenkaan pidä ihmeenä, että herätys tulisi kotikokouksien kautta, kun näkee missä tilassa seurakunnat ja kirkot ovat.

• 1234567---
        Lupakysyä kirjoitti:

En ole kuullut tuollaisesta ennustuksesta, enkä uskalla oikein ottaa kantaa herätykseen. Ajattelen, että herätys on kokonaan Herran käsissä. Mutten ollenkaan pidä ihmeenä, että herätys tulisi kotikokouksien kautta, kun näkee missä tilassa seurakunnat ja kirkot ovat.

Ei ole herätystä näköpiirissä ! Naiset vaan hääräilevät pastoreina Raamatun vastaisesti. Monet hyväksyvät homo ja lesboliitot, saoin kuin abortitkin. Jumalan antama sapatti ei käy suurelle osalle pyhäpäiväksi.
        Seurailtu on mutta herätystä ei näy ei kuulu.

• minävainHerranoma

Amen. Nuo ovat noita yleisiä keskusteluja tuolla kentällä. Tärkeintä on olla Herran kasvojen edessä ja seurata Häntä, Jeesusta Kristusta.

• Lupakysyä
        1234567--- kirjoitti:

Ei ole herätystä näköpiirissä ! Naiset vaan hääräilevät pastoreina Raamatun vastaisesti. Monet hyväksyvät homo ja lesboliitot, saoin kuin abortitkin. Jumalan antama sapatti ei käy suurelle osalle pyhäpäiväksi.
        Seurailtu on mutta herätystä ei näy ei kuulu.

Jos tulee herätys, se on Herrasta, jos ei tule, se on Herrasta. En halua tuohon ottaa kantaa.
        Naiset voivat häärätä, kunhan eivät saarnaa.

• minävainHerranoma

Jumalan Sanassa on selkeästi määritelty homoparit, niin miehet kuin naiset. Tämä on yksi kynnys kysymys, mikä kaivaa kirkonkin perustaa. Minä yritän elää Sanan mukaan. Tosin .. ei yksikään meistä ole täydellinen ..
        Meidän keskuudessamme on pari, jonka tiedämme ja ovat todistaneetm että Jumala on heidät parantanut lespoudesta kuin homoudesta. Moni huutaa ettei tuo voi olla mahdollista. Mutta kyllä voi! Jumalalle on kaikki mahdollista. Ei ole kysymys ihmisten teoista, vaan Jumalan.

• minävainHerranoma

... ja tuolla naiseudella minua on ruoskittu toistuvasti ... vaikka Raamatussa on paljon vahvoja ja tunnettuja Jumalan naisia.

• 1234567---

... ja tuolla naiseudella minua on ruoskittu toistuvasti ... vaikka Raamatussa on paljon vahvoja ja tunnettuja Jumalan naisia.

Raamattu tuntee monia naisprofeettoja esim. Hulda. Filippuksella oli neljä tytärtä neitsyttä, joilla oli profetoimisen lahja.
        Pappina/pastorina, ei voi naiset toimia. Seurakunnan kaisijan tulee olla nuhteeton yhden vaimon mies.

Vallanalaisuus tämä: Jumala on Kristuksen pää Kristus seurakunnanpää ja mies vaimon pää.

Jumalan seurakunnassa on Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Sapatti on Jumalan merkki.

• minävainHerranoma

Tämä Sanan paikka puhutteli tänään:

11. ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
      12. ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
      13. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
      14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
      15. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.

• 1234567---

Mitä kumottiin ristillä: Kaikki ne käskyt ja lait säädöksineen, jotka varjona esikuvallisesti viittasivat Kristukseen, kuten uhrilait. Ne kumoutuivat ristillä. Enää ei tarvitse uhrata karitsoita. Katso Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnin.

Jeesus ei tullut kumoamaan lakia ja profeettoja.

• herätkää

Minä myös uskon vahvasti, että nyt on jälleen tupakokousten aika. Organisaatiot kangistuvat ja korkeakirkoistuvat. Pieniä yhteisöjä syntyy paljon. Herra on puhunut monille. Kenties näistä "ulkopuolelle leirin" syntyneistä spontaaneista kokoontumisista syntyy uutta hengen liikehdintää. On vain ymmärrettävä että aina näissä tilaisuutensa näkee koittavan myös käärmeet. Valheveljet, luonnevikaiset oman edun tavoittelijat, ja harhaanjohtajat. Näille on pantava sulku.

• Lupakysyä

Kotikokouksissa on varmasti helpompi toteuttaa tuota sulkua.
        Herra on ouhunut myös minulle näyin, että kirkot ja seurakunnat tulee käärmeen hallintaan.

• minävainHerranoma

Jukka Partala eräässä kokouksessa sanoi, että on hyvä, että kotikokoukset lisääntyvät. Siellä uskovat voivat olla turvassa. Lisääntynyt väkivalta ja viha on helppo kohdentaa kirkkoihin, joissa noita ampumisia on alkanut tapahtua. Kaikki tietävät missä yleiset kirkot ovat ja ne on helppo löytää. Kotikokoukset ovat yleensä suljetumpia.
        Tuo on valitettava totuus, joka tulee enenemään ja aika pahenemaan.

• Lupakysyä

Jukka Partala eräässä kokouksessa sanoi, että on hyvä, että kotikokoukset lisääntyvät. Siellä uskovat voivat olla turvassa. Lisääntynyt väkivalta ja viha on helppo kohdentaa kirkkoihin, joissa noita ampumisia on alkanut tapahtua. Kaikki tietävät missä yleiset kirkot ovat ja ne on helppo löytää. Kotikokoukset ovat yleensä suljetumpia.
        Tuo on valitettava totuus, joka tulee enenemään ja aika pahenemaan.

Ja oppi seurakunnissa / kirkoissa on alkanut pilaantumaan.

• minävainHerranoma

Näin on, valitettavasti. Jos olisin yksinäinen, olisin varmaankin eronnut jo kirkosta, mutta mieheni ei sitä hyväksy. Hän kerran sen minulle vahvasti ilmoitti. Onhan meidät siellä vihitty ...
        Jumalalle olen sanonut, että vaikka mieheni vuoksi olen vielä kirkossa kiinni/ maallisesti, niin sydämeni on ympärileikattu Kristuksen seurakuntaan. Toivon sen riittävän ...

• minävainHerranoma

Sydämen asenne on tärkeä ...

• Lupakysyä

Näin on, valitettavasti. Jos olisin yksinäinen, olisin varmaankin eronnut jo kirkosta, mutta mieheni ei sitä hyväksy. Hän kerran sen minulle vahvasti ilmoitti. Onhan meidät siellä vihitty ...
        Jumalalle olen sanonut, että vaikka mieheni vuoksi olen vielä kirkossa kiinni/ maallisesti, niin sydämeni on ympärileikattu Kristuksen seurakuntaan. Toivon sen riittävän ...

Minäkin kuulun kirkkoon. Näen, että se on vain maallinen instanssi. Lapsena minut on sinne liitetty.
        Raamatussa lukee, ettei mikään voi erottaa teitä Jumalasta.
        Ainoastaan epäusko, synti erottaa ihmisen Jumalasta.

• minävainHerranoma

Amen!

• minävainHerranoma

ps. ... niin tuosta kokouksestamme vielä. Meidän joukkomme koostuu, eri seurakunnista, eli meillä ei ole rajoja, ketkä ei saisi tulla, vaan kaikki on yhtä tervetulleita, seurakunnasta riippumatta ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      43
      6034
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      36
      3759
    3. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      63
      3532
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      508
      3056
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      232
      2235
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      159
      2096
    7. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      52
      2062
    8. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      30
      1707
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1371
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1343
    Aihe