Voisiko olla mahdollista?

No_juu

https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/oppaat/psykoosi/Pages/psykoosiopas.aspx
"Psykoosi voi olla myös lyhytkestoinen ja ohimenevä, mutta Tietoa psykoosista -oppaassa keskitytään enimmäkseen pitkäkestoisen psykoosisairauden, skitsofrenian, kuvaamiseen ja hoitoon. On hyvä muistaa, että lyhyitä, ohimeneviä psykoosioireita voi liittyä myös muihin mielenterveyshäiriöihin."
No juu. Minä maallikkona en voi sanoa että olisi tuosta kyse. Vähän vaikeaa näin maallikon todeta tuollaista.

https://www.mielenterveysseura.fi/fi/mielenterveys/mielenterveyden-häiriöt/skitsofrenia
"Skitsofrenia vaikuttaa ajatteluun, tunteisiin ja käyttäytymiseen niin, että häiriöstä kärsivillä on vaikeuksia monissa tärkeissä inhimillisissä perustoiminnoissa. Skitsofrenian oireisiin kuuluvat muun muassa psykoottiset harha-aistimukset ja harhaluulot, puheen ja käyttäytymisen hajanaisuus sekä tahdottomuus ja tunteiden puuttuminen tai niiden vääristyminen."

https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2004/6/duo94165
"Aspergerin oireyhtymässä on viime kädessä kyse normaaliälyisellä tai lahjakkaan tasoisella henkilöllä jo lapsuudessa alkaneesta autistisesta kommunikaatiotoimintojen poikkeavuudesta, joka ydinoireiden ulkopuolella rajautuu liukuvasti muihin kehityksellisiin häiriöihin ja tunnettuihin psykiatrisiin oireyhtymiin. Erityisesti skitsofrenian kliinisissä ja neurobiologisissa löydöksissä on päällekkäisyyttä autismikirjon häiriöiden kanssa. Viimeksi mainitut häiriöt eroavat kuitenkin selkeästi skitsofreniasta taudinkuvan ja hoidon suhteen. Oireyhtymän tunnistamisella on merkitystä tukitoimien suunnittelun ja muiden samanaikaisten psykiatristen häiriöiden hoidon kannalta. "

Onhan tuo mahdollista. Voisi selittää jotain.

Teen tälle uuden aloituksen koska Hyväksi kaikkeen -ketju on loppumeterillä.

405

<50

    Vastaukset

    • poiuytrdfgh

      Jos sä viittaat mielenterveyshäiriöihin viitaten toisten kulttuurien parissa elämiini elämänkomkemuksiin, nähdäkseni kirjoituksesi ovat rasistisia ja tulee poistaa täältä-.

      • poiuytrdfgh

        Ovat myös henkistä ahdostelua nuo kirjoituksesi.
        Tunnen jo tämän ilmiön...tämä ilmiäö tulee Suomessa usein jos puhuu mitään liittyen toiseen kulttuuriin. Tuli kerran luurissakin. Kun aloin puhua toisesta kulttuurista, heti olis pitänyt mennä psykologille. Kysyin että tietääkös psykologi jotain aiheestani, vastaus oli ei tiedä eikä hänkään. Että tuetämättömät käyttäytyy noin, kun jokin on oman kulttuurinsa ulkopuolista. Mulle tuttu ilmiö koska oon elänyt monikulttuurista elämää miltei lapsesta asti.
        Luin muuten juuri että psykopaateilla jotka ei ole rikollisia on usein vaelteleva elämäntyyli.


      • poiuytrdfgh

        No ei meidän perheessä kukaan vaeltele. mut tuli mieleen tuokin


      • poiuytrdfgh

        Tästä syystä monikulttuurista elämää eläneen voi olla vaikea edes mennä mihinkään terapiaankaan, koska silloin omasta elämäntarinastaan joutuu poistamaan toiskulttuuriset kohdat, eikjö siinö terapiassa ole sitten enää mitään järkeä. Ja semmoseen rasistiseen terapiaan en ryhtyisi


      • poiuytfdfgh

        Tämä yksi kirjoittaja täällä on osa vastaavaa laajempaa ilmiötä. Hän ilmestyi heti tämän "mielentervesepäily" jutun kanssa, kun puhuin toiskulttuurisista. Tunnistakaa tämä PIILOrasismi


      • poiuytrdfgh

        Tätä on ollut jo ainakin 30 vuotta Suomessa lähes aina jos puhuu toiskulttuurisista.
        Siksi mä pidän tuosta kansainvälisestä seurasta, jossa ei epäillä mielenterveyshäiriötä siitä syystä että puhuu eri kulttuureista.


      • poiuytrdfgh

        Oon jopa tavannut lääkärin, jonka mielestä tuttavien pitäisi olla KOKONAAN suomalaisia, ei esim. sellaisia, joissa yksi jäsen ei ole kokonaan suomalainren. Olin ihan äimänä voiks tää olla totta...mutta totta on.


      • poiuytrdfgh

        teemat ei mulla vaihdu siksi että olisin narsisti vaan siksi etten halua olla semmonen joka päivästä toiseen jankkaa samaa eikä ikinä mitään uutta. aihetta ja ajatusta .
        toi riitelijä alkoi taas en enempääj uttuhinsa selostele


      • poiuytfdfgh

        Tuo kansainvälinen taiteilijaseuran nettikulttuuri on siitä mielenkiintoimen, ettei siellä ikinä kukaan riitele...siis näkyvästi netissä....ei siis yksikään koko äärikirjavasta seurueesta kolmeen vuoteen. Jos joku alkais siellä riidellä...oletan että kävis seuraajakato samantien.
        Minusta mielenkiintoista että niin villissä maailmassa on niin siisti nettikulttuuri


      • poiuytrdfgh

        Eräs syy yksinäisyyteeni Suomessa on tämä piilorasismi.
        Mutta kiva kun edes netin kautta pääsee paikkoihin, joissa sitä ei ole.
        Taideprojektini perustuu vielä osaltaan sisällöltään eri kulttuurien yhdistämiseen uudella tavalla ja yllätyksekseni soveltui varsin hyvin uudenaikaisen nykytaiteen joukkoon.
        Toiselle mielenterveyshäiriö on toiselle kehittybyttä kulttuuria. Noin ne arvot toimii.


      • poiuytrdfgh

        Minulla oli myös jotain kokemuksia ja ideoita, joita en oikein ihan viitsinyt kertoa neurologillekaan Suomessa, ettei kuulostaisi liian kummalliselle ja luultaisi joksikin häiriöksi. Mutta yllätys yllätys minulle selvisi että samat jutut kuuluu maailmalla sivystyneistön uusiin "harrastuksiin", joten enää en aihetta nolostele.


      • poiuytrdfgh

        Ensin minusta tuntui vähän itsestänikin, että olenkohan ryhtynyt tosissani harrastelemaan jotakin aika mielikuvituksellista, mutta ei sitten olletkaan.


      • poiuytrdfgh

        Joka tapauksessa esim. tuo maailma minua henk koht kiinnostaa, ei psykopaattini maailma. Psykopaattini maailmassa olen vain pakon edessä.


      • poiuytrdfgh

        Semmonen aivan liikojen luuleminen itsestään voi jopa aiheuttaa vaaroja.


      • poiuytrdfgh

        Mä olen siis lähinnä jumissa näissä tyhmissä jutuissa mm. psykopaattini kautta sen sijaan että voisin tehdä jotain älykkäämpää ja luovempaa.


      • poiuytrdfgh

        Maailma on todella kummallinen paikka. Melkein mikä vain on täällä mahdollista paitsi se että joku tietäisi jonkun elämän viidessä minuutissa.


      • poiuytrdfgh

        Tuli vielä mieleen että jos Asparger altistaa jollein vaivoille, psykopatialla on päinvastainen vaikutus, että voihan ajatella että se ei olis geneettisesti pelkästään huono mulle jos äiti olis psykopaatti.


      • poiuytrdfgh

        Mutta sanon vielä lopuksi saman minkä olen sanonut aiemminkin, mun mielestä älykkäiden impulssinhallintakykyisten impulsiivisten tai geneettisesti impulsiivisten esim psykopaattisten ym. poikkeavaneurologisten lääkitseminen voi olla vaarallista, koska lääkkeet heikentää älyä ja impulssikontrollia, joten sitten ei tiedä enää mitä kyseisenlaiset ihmiset tekee. Ei pidä luulla että lääkkeet tekisivät ihmiset turvallisiksi. Päinvastoin. Tällä palstalla muistan vielä käyneen psykopaatiksi esittäytyneen henkilön joka varoitteli lääkkeistä, mutta sitten viesti oli poistettu.
        Joten parempi olla sekoittamatta psykopaatteja ja psykooseja.


      • No_hei
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mutta sanon vielä lopuksi saman minkä olen sanonut aiemminkin, mun mielestä älykkäiden impulssinhallintakykyisten impulsiivisten tai geneettisesti impulsiivisten esim psykopaattisten ym. poikkeavaneurologisten lääkitseminen voi olla vaarallista, koska lääkkeet heikentää älyä ja impulssikontrollia, joten sitten ei tiedä enää mitä kyseisenlaiset ihmiset tekee. Ei pidä luulla että lääkkeet tekisivät ihmiset turvallisiksi. Päinvastoin. Tällä palstalla muistan vielä käyneen psykopaatiksi esittäytyneen henkilön joka varoitteli lääkkeistä, mutta sitten viesti oli poistettu.
        Joten parempi olla sekoittamatta psykopaatteja ja psykooseja.

        No, heitinpä otsakkeen ihan vain siksi että joku nyt vinkkasi tuollaista.

        "Terfgghjjkik

        14.2.2019 0:52
        Uusi
        Psykoosi näyttää olevan tyypillä, mutta mitäpä siitä."

        Mielestäni tein tämän otsakkeen ennemminkin vastuuntunnosta, jos jollain muulla olisi kokemusta/näkemystä tuollaiseen oireiluun kun minulla ei ole...
        Se että tämä ei saanut sinulta ihastunutta vastaanottoa ei ole minulle sensijaan mikään yllätys. Tottakai tiesin että tämä herättää voimakkaan vastareaktion sinussa.
        Mitä sanot noista lääkkeistä voi tietenkin pitää paikkansa, mutta huomautan että tällä palstalla ei ole ketään joka voisi sinua lääkitä tai täältä käsin edes reseptiä heittää.


      • poiuytrdfgh

        Oon ajatellut että jotkut minun vahvuudet vois tulla siitäkin, että jos äiti on psykopaatti, ko vaikka mulla on Aspergerhermosto, niin ennen tuota halvausta mulla on ollut hyvä kyky esiintyä eri tyyleillä mitä kykyä siis taideharrastuksissakin juuri kehitin. Pystyin saamaan niin eri tyylejä että mua miltei ajateltiin eri henkilöksi. Oon tosi surullinen tuon kyvy menettämisestä halvauksessa.


      • Ja_sanon

        Ja sanonpa vielä että minä en ole mitään nimiä tyylilleni uskollisesti aloitukseeni liittänyt kuten ei vinkaajakaan maininnut kenestä voisi olla kyse.
        Mutta joku anonyymi nyt omi huomiot itselleen.


      • poiuytrdfgh
        No_hei kirjoitti:

        No, heitinpä otsakkeen ihan vain siksi että joku nyt vinkkasi tuollaista.

        "Terfgghjjkik

        14.2.2019 0:52
        Uusi
        Psykoosi näyttää olevan tyypillä, mutta mitäpä siitä."

        Mielestäni tein tämän otsakkeen ennemminkin vastuuntunnosta, jos jollain muulla olisi kokemusta/näkemystä tuollaiseen oireiluun kun minulla ei ole...
        Se että tämä ei saanut sinulta ihastunutta vastaanottoa ei ole minulle sensijaan mikään yllätys. Tottakai tiesin että tämä herättää voimakkaan vastareaktion sinussa.
        Mitä sanot noista lääkkeistä voi tietenkin pitää paikkansa, mutta huomautan että tällä palstalla ei ole ketään joka voisi sinua lääkitä tai täältä käsin edes reseptiä heittää.

        Joo mutta asia tuli siksi mieleen, että pidän tosi huolestuttavana ilmiönä että anonyymeistä luureista yritetään houkutella ihmisiä hankkimaan lääkereseptejä, jollaisia henkilön tavanneet lääkärit eivät ole koskaan ehdotelleet.


      • poiuytrdfgh

        Niitä tosiaan ehdotellaan vielä useissa eri luureissa. ..usein jopa muutaman minuutin keskustelun perusteella.


      • poiuytrdfgh
        Ja_sanon kirjoitti:

        Ja sanonpa vielä että minä en ole mitään nimiä tyylilleni uskollisesti aloitukseeni liittänyt kuten ei vinkaajakaan maininnut kenestä voisi olla kyse.
        Mutta joku anonyymi nyt omi huomiot itselleen.

        Viittaat että teit tämän ketjun koska hyväksi kaikkeen ketjuni on loppumetreillä.


      • uskoisin
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Joo mutta asia tuli siksi mieleen, että pidän tosi huolestuttavana ilmiönä että anonyymeistä luureista yritetään houkutella ihmisiä hankkimaan lääkereseptejä, jollaisia henkilön tavanneet lääkärit eivät ole koskaan ehdotelleet.

        Et saa minkäänlaisia lääkereseptejä tapaamatta lääkäriä. Luurissa on ilmeisesti hienotuntisesti ehdotettu sinulle jonkun sortin lääkitystä tähän hermovaurioosi.


      • poiuytrdfgh

        Minäkin ehdottomasti tarvitsen hyvän älyn ja impulssikontrollin. Mun aivovaurio heikensi minun impulssikontrollia ja minulla on makua siitä mitä se voisi olla. Sillon aivovaurion aluksi se oli jotain ihan hirveää kun en meinnanut pystyä olemaan paikoillaan. Onneksi sitä oon yhä paremmin treenannut takaisin sitä impulssikontrollia ja treenaan yhä. .


      • uskoisin
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minäkin ehdottomasti tarvitsen hyvän älyn ja impulssikontrollin. Mun aivovaurio heikensi minun impulssikontrollia ja minulla on makua siitä mitä se voisi olla. Sillon aivovaurion aluksi se oli jotain ihan hirveää kun en meinnanut pystyä olemaan paikoillaan. Onneksi sitä oon yhä paremmin treenannut takaisin sitä impulssikontrollia ja treenaan yhä. .

        Älyä nyt tuskin pillereillä voidaan lisätä, mutta hermostovaurioihin niistä saattaa olla suurikin apu.


      • apuavaiei

        Minkälaisilla pillereillä olet saanut lisää älyä? Hermostovaurioihin on paljonkin eri lääkkeitä.


      • poiuytfdfgh

        Olen muutenkin todella vakuuttunut siitä kaikella logiikalla, että ympäristölle on sitä turvallisempaa mitä parempi impulssikontrolli impulsiivilla henkilöillä on. Se on oleellisinta. No ennen aivoivauriota minulla ei havaittu koskaan impulsiivisuutta paitsi että vastaan nopeasti ennenaikojaan. Aivovauriossa alkoi pelottaa etten pystyis hallitsemaan varsinkaan jos mua samalla manipuloidaan niin etten voi keskittyä itteeni . Siihen ei oo muuta lääkettä ku treenata ne kontrolli takaisin ja mahdollisimman selvin kirkkain päin.


      • poiuytrdfgh
        apuavaiei kirjoitti:

        Minkälaisilla pillereillä olet saanut lisää älyä? Hermostovaurioihin on paljonkin eri lääkkeitä.

        Puhut paskaa. Ei ainaklaan tollasia mun hermostovaurion kaltasia vaurioita korjaavia lääkkeitä ole olemassa.
        Kyllähän ihmisiä saatetaan lääkitä jos eivät kestä hermostovaurion aiheuttamia kipuja ja tuskia jne. mutta ei ne sitä vauriota paranna.


      • osaatkäyttäytyä

        Mitä ylpeilyn aihetta on impulssinkontrollissa? Mielestäni se on normaali ominaisuus terveellä henkilöllä.


      • poiuytrdfgh

        Mä olen harvinaisen kärsimyskestävä (johtuukohan psykopaatin geeneistä ? Minä , äitini ja mummoni on ja oli kärsimyskestäviä) Joten mä en tarvi lääkkeitä kärsimysten helpottamiseen.


      • eimustavalkoista
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Puhut paskaa. Ei ainaklaan tollasia mun hermostovaurion kaltasia vaurioita korjaavia lääkkeitä ole olemassa.
        Kyllähän ihmisiä saatetaan lääkitä jos eivät kestä hermostovaurion aiheuttamia kipuja ja tuskia jne. mutta ei ne sitä vauriota paranna.

        Niitä hermostovaurioitakin on monenlaisia, joten sinun on turha yleistää, etteikö niitä joitain voida hyvinkin korjata.


      • poiuytrdfgh
        osaatkäyttäytyä kirjoitti:

        Mitä ylpeilyn aihetta on impulssinkontrollissa? Mielestäni se on normaali ominaisuus terveellä henkilöllä.

        No mut toiset henkilöt haluaa tai tarvii treenata sitä erityisesti.
        Mä esim. valitsin jo nuorena elää selibaatissa. Jos en olis tota valintaa tehnyt, niin itseasiassa mulla olis ollut varmaan aika paljon miehiä nuorena.


      • osaatkäyttäytyä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mä olen harvinaisen kärsimyskestävä (johtuukohan psykopaatin geeneistä ? Minä , äitini ja mummoni on ja oli kärsimyskestäviä) Joten mä en tarvi lääkkeitä kärsimysten helpottamiseen.

        Miten tuo kärsimysten kestävyys nyt tähän liittyy? Puhuttiin impulsiivisuudesta.


      • poiuytrdfgh
        osaatkäyttäytyä kirjoitti:

        Miten tuo kärsimysten kestävyys nyt tähän liittyy? Puhuttiin impulsiivisuudesta.

        Siten että yleensö ihmiset tarvii lääkkeitä kärsimyksiin.
        Mutta jos ihminen ei kärsi kärsimyksistä, vaan on ihan reipas ja iloinen niistä huolimatta, niin turha on turhanpäiten impulssikontrollia heikentää erilaisia riskejä lisäten.


      • meneeoudoksi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        No mut toiset henkilöt haluaa tai tarvii treenata sitä erityisesti.
        Mä esim. valitsin jo nuorena elää selibaatissa. Jos en olis tota valintaa tehnyt, niin itseasiassa mulla olis ollut varmaan aika paljon miehiä nuorena.

        Siis mitä? Impulssiivisuuden harjoittamisen ja treenaamisen johdosta olet päätynyt selipaattiin.


      • poiuytrdfgh

        Maailmallahan noista käydään oikeudenkäyntejäkin, kun ihmiset on tehny rikoksia lääkkeiden vaikutuksesta.


      • MInäminä_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        No mut toiset henkilöt haluaa tai tarvii treenata sitä erityisesti.
        Mä esim. valitsin jo nuorena elää selibaatissa. Jos en olis tota valintaa tehnyt, niin itseasiassa mulla olis ollut varmaan aika paljon miehiä nuorena.

        "Jos en olis tota valintaa tehnyt, niin itseasiassa mulla olis ollut varmaan aika paljon miehiä nuorena."
        Minäminäminäminä.
        Se on maailman tosi että jos jossain on jaossa niin miehiä on jonoksi asti.


      • poiuytrdfgh
        meneeoudoksi kirjoitti:

        Siis mitä? Impulssiivisuuden harjoittamisen ja treenaamisen johdosta olet päätynyt selipaattiin.

        No ei nyt ihan noin.
        Mutta siis tämä oli vain esimerkki. Että jos impulsiiviset henkilöt eivät tietoisesti päätä esim. haluavansa olla hengennaisia, niin jos he vaan menisivät impulssien mukana niin siinä ei välttis olisi tolkkua. ..varsinkin jos kaverit on vielä impulsiivisempaa väkeä kuten mun aika pitkälti on ollut.
        Kyllä mun piti ottaa siinä nuorena todella jämerä ote kuinka ollaan hengennaisia.


      • poiuytrdfgh

        Tarkoitan että erityinen mieltymykseni on elää aivojen ja sydämen johdattamana impulssien sijaan.
        Ja vituttaa aivovauriot jotka heikentää tuota tavoitetta (ei tosin tässä selibaattiasiassa)


      • poiuytrdfgh

        Tämmösille henkilöille ku minä paras lääke pääkopalle on mahdollisuus älyllisesti riittävän haastaavaan toimintaan.
        Itseasiassa jos ootte huomannet äkillistä toipumista minun ajattelutoiminnoissa se asettuu samaan yhteyteen kun sain sellasen älyllisesti haastavan mutta tavallaan mulle sopivan tehtävän.


      • poiuytrdfgh

        Luin että älyllisen tason lasku altistaa psykoosille. Täten näkisin älyllisen tasom ylläpidon oleellosena mielenterveyden ylläpitämisessä ja mm. liian älyttömät keskustelut , kuten kaiken muunkin älyllistä tasoa laskevan, riskitekijänä mielenterveyden menetykselle.


      • poiuytrdfgh

        Jos saa aivovaurion...niitä älytoimintoja on sitten jossain vaiheessa mielestäni hyvä pinnistellä. Mä oon pinnistellyt ihan hirveesti ja olen sinällään tyytyväinen tuloksiin vaikka tulevat kyllä varsin hitaasti,
        Esim tän aivovaurion aiemmassa vaiheessa luin filosofosia kirjoija joista en oikeestaan tajunnut mitä niissä lukee, mutta nyt teksti on ihan normaalisti tajuttavaa.


      • poiuytrdfgh

        Se oli niissä luureissa ihan oikee neuvo se niinku harjoitella kävelemistä, mutta tuli vaan vähän liian aikaisessa vaiheessa kun en oikeen vielä pystynyt, mutta nyt tää kävelyharjoittelu on tosi hyvä.


      • poiuytfdfgh

        Lisäks mulle tulee ahdistuskohtauksia tyhmyydestä, mitä en oo kehdannut sanoa. Mitä älyllisempää menoa sitä vähemmän ahdistaa.


      • Minkähän
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tämmösille henkilöille ku minä paras lääke pääkopalle on mahdollisuus älyllisesti riittävän haastaavaan toimintaan.
        Itseasiassa jos ootte huomannet äkillistä toipumista minun ajattelutoiminnoissa se asettuu samaan yhteyteen kun sain sellasen älyllisesti haastavan mutta tavallaan mulle sopivan tehtävän.

        Minkähän sortin tehtävä oli kyseessä?
        Kun olet ehkä tiedostamattasi (defenssit!?) skipannut sellaisen elämään kuuluvan älyn lajin joka koskee tilanneyhteyksiä ja käytännöllistä järkeä, niin minusta ei kovin huippua sellainen äly. Mieluusti olen/olisin vähän vähemmällä varustettu kuin erittäin epäkäytännöllisellä järjen siivekkeellä (ehkä jopa kuvitellulla) varustettu pelkästään. Ainakaan ei moisella kannattaisi öykkäröidä...
        http://tieteentermipankki.fi/wiki/Filosofia:käytännöllinen_järki
        "Selite Käytännöllinen järki voi ottaa kantaa mm. käytännön tavoitteisiin, arkisen elämän ongelmiin ja yhteiskunnallisiin kysymyksiin."

        Lisäksi:
        https://www.iltalehti.fi/terveys/a/2016090522265227
        "Käsityksemme älykkyydestä voi olla aivan liian kapea. Psykologi Howard Gardner jakaa älykkyyden yhdeksään eri lajiin."


      • Tuo_nyt
        poiuytfdfgh kirjoitti:

        Lisäks mulle tulee ahdistuskohtauksia tyhmyydestä, mitä en oo kehdannut sanoa. Mitä älyllisempää menoa sitä vähemmän ahdistaa.

        Tuo nyt voisi olla melkein mitä vain. Lähestyn kahdesta suunnasta.
        Sinua ahdistaa jotkin jutut menneisyydessäsi (voisiko olla?)
        Voit olla myös täysin riippuvainen muiden älystä... Eli omasi ei toimi ja tarvitset jatkuvasti muita ihmisiä olemaan itsesi jatkeena...
        Eli tarvitset ns. lähdettä todistamaan sinun omaa kykeneväisyyttäsi, koet olevasi ns. jotain kun toiset ovat selkeän älyllisiä olentoja (mitä mahtaa tarkoittaakaan?!). Kokemuksesi itsestäsi ei ole sisäänrakentunut... Kaipaat jatkuvaa pönkitystä ja tunnet itsesi riittämättömäksi sellaisena kuin sitten ilmeisesti todellisesti olet jos muut eivät ole sinua koko ajan muuksi muuttamassa...

        IXX "Oikeestaan mun aivoilla pitää olla koko ajan älyllisesti haastavaa mieyittävää. Heti jos niillä ei ole yhteen tuntiinkaan, ne heittäytyy typeriksi kertakaikkiaan."XXI
        Kuten itsekin totesit.
        Etsit sitä itseäsi fiksumpaa seuraa voidaksesi todistaa omaa suuruuttasi...alituiseen, jatkuvasti, taukoamatta...


      • On_myös
        poiuytfdfgh kirjoitti:

        Lisäks mulle tulee ahdistuskohtauksia tyhmyydestä, mitä en oo kehdannut sanoa. Mitä älyllisempää menoa sitä vähemmän ahdistaa.

        On myös nähty tällä palstalla, että vaikka olet hokenut hokemasta päästyäsi sanaa -etiikka, eettisyys... Niin kun sinulle on tarjottu eettisyyttä koskevaa luettavaa niin et ole kommentoinut puolella sanalla linkkejä. Oletan että se olisi vaatinut sinulta ihan liikaa ja älysi ei siihen olisi riittänyt. Koska sen tiesit skippasit asian suvereenisti. Jatkat palstoilla vuodesta toiseen oman älysi hehkuttamista ja leveilet kaikenlaisella missä seurassa muka olet jne. Voitahan leveillä siellä toisessa seurassakin sitten näillä keskusteluilla joita muut täällä käyvät...lähinnä. Voit keksiä mitä vaan.
        Mitäpä täällä netissä voisi tehdä kun nämä avoimia palstoja jonka olet huomannutkin.
        Tavallaan sinä nyt omalta osaltasi tarjoat havaintomateriaalia siihen mitä narsismi (?!) on/voisi olla.
        Pelkkiä otaksumiahan tässä nyt on ja sellaisina pysyvät.


      • poiuytrdfgh

        Ei mut se on ihan käsittämätöntä että suurin osa ihmisiä ei ymmärrä että se on kriisi, jos yhtäkkiä menettää noin puolet kaikista kyvyistään-. Se on ihan mieletöntä.


      • poiuytrdfgh
        Tuo_nyt kirjoitti:

        Tuo nyt voisi olla melkein mitä vain. Lähestyn kahdesta suunnasta.
        Sinua ahdistaa jotkin jutut menneisyydessäsi (voisiko olla?)
        Voit olla myös täysin riippuvainen muiden älystä... Eli omasi ei toimi ja tarvitset jatkuvasti muita ihmisiä olemaan itsesi jatkeena...
        Eli tarvitset ns. lähdettä todistamaan sinun omaa kykeneväisyyttäsi, koet olevasi ns. jotain kun toiset ovat selkeän älyllisiä olentoja (mitä mahtaa tarkoittaakaan?!). Kokemuksesi itsestäsi ei ole sisäänrakentunut... Kaipaat jatkuvaa pönkitystä ja tunnet itsesi riittämättömäksi sellaisena kuin sitten ilmeisesti todellisesti olet jos muut eivät ole sinua koko ajan muuksi muuttamassa...

        IXX "Oikeestaan mun aivoilla pitää olla koko ajan älyllisesti haastavaa mieyittävää. Heti jos niillä ei ole yhteen tuntiinkaan, ne heittäytyy typeriksi kertakaikkiaan."XXI
        Kuten itsekin totesit.
        Etsit sitä itseäsi fiksumpaa seuraa voidaksesi todistaa omaa suuruuttasi...alituiseen, jatkuvasti, taukoamatta...

        Ei vaan siis se ahdistaa keskustella henkilön kanssa jonka ajattelu tuntuu ahtaammalle kuin oma.


      • poiuytrdfgh
        Tuo_nyt kirjoitti:

        Tuo nyt voisi olla melkein mitä vain. Lähestyn kahdesta suunnasta.
        Sinua ahdistaa jotkin jutut menneisyydessäsi (voisiko olla?)
        Voit olla myös täysin riippuvainen muiden älystä... Eli omasi ei toimi ja tarvitset jatkuvasti muita ihmisiä olemaan itsesi jatkeena...
        Eli tarvitset ns. lähdettä todistamaan sinun omaa kykeneväisyyttäsi, koet olevasi ns. jotain kun toiset ovat selkeän älyllisiä olentoja (mitä mahtaa tarkoittaakaan?!). Kokemuksesi itsestäsi ei ole sisäänrakentunut... Kaipaat jatkuvaa pönkitystä ja tunnet itsesi riittämättömäksi sellaisena kuin sitten ilmeisesti todellisesti olet jos muut eivät ole sinua koko ajan muuksi muuttamassa...

        IXX "Oikeestaan mun aivoilla pitää olla koko ajan älyllisesti haastavaa mieyittävää. Heti jos niillä ei ole yhteen tuntiinkaan, ne heittäytyy typeriksi kertakaikkiaan."XXI
        Kuten itsekin totesit.
        Etsit sitä itseäsi fiksumpaa seuraa voidaksesi todistaa omaa suuruuttasi...alituiseen, jatkuvasti, taukoamatta...

        Kuulostat hassulle kun ymmärrät niin väärin. Johtunee siitä ettet tiedä muusta kuin narsismista, niin selität sillä kaiken.


      • poiuytrdfgh

        Hekotan täällä ääneen, kun mä itse tunnen sen neurologisen ongelman päässäni mistä mun ilmiöni oikeesti johtuu. ..eiköä se oo mitään tuon suuntaistakaan.,


      • poiuytrdfgh
        On_myös kirjoitti:

        On myös nähty tällä palstalla, että vaikka olet hokenut hokemasta päästyäsi sanaa -etiikka, eettisyys... Niin kun sinulle on tarjottu eettisyyttä koskevaa luettavaa niin et ole kommentoinut puolella sanalla linkkejä. Oletan että se olisi vaatinut sinulta ihan liikaa ja älysi ei siihen olisi riittänyt. Koska sen tiesit skippasit asian suvereenisti. Jatkat palstoilla vuodesta toiseen oman älysi hehkuttamista ja leveilet kaikenlaisella missä seurassa muka olet jne. Voitahan leveillä siellä toisessa seurassakin sitten näillä keskusteluilla joita muut täällä käyvät...lähinnä. Voit keksiä mitä vaan.
        Mitäpä täällä netissä voisi tehdä kun nämä avoimia palstoja jonka olet huomannutkin.
        Tavallaan sinä nyt omalta osaltasi tarjoat havaintomateriaalia siihen mitä narsismi (?!) on/voisi olla.
        Pelkkiä otaksumiahan tässä nyt on ja sellaisina pysyvät.

        Ei minulla ole mitään ihmeen hienoa seuraa.


      • poiuytrdfgh

        Oon sielä rennosti enemmän vähän kuin kotonani, mitä en oo muualla...mun ei tarvi miettiä kuinka käyttäytyä siellä, vaan olla vaan...


      • poiuytrdfgh

        Se meni jo lapsena selkäytimeen...josta tosin poistui halvauksessa.


      • poiuytrdfgh

        Osasin jo kolme vuotiaana täydellisesti käyttäytyä oopperatalossa. Siellä oli silloin ulkomainen balettiseurue esittämässä baletin Carmen ja ihastuin ikiajoiksi.


      • poiuytrdfgh

        Kävelykykykään ei oikeen riitä tuohon


      • poiuytrdfgh

        Lapsena mun opettaja suositteli mulle pyrkiä Oopperan balettikouluun, mutta en sillon pyrkiny.
        Mä muistan ikuisesti kuinka mä rakastin mun opettajaa ja hyppäsin niin korkealle että lensin.


      • poiuytrdfgh

        Noh mä en hallitse mun kehoa nyt ollenkaan...mutta ei tuo minun sielustani ole lähtenyt...


      • Oliko
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Kuulostat hassulle kun ymmärrät niin väärin. Johtunee siitä ettet tiedä muusta kuin narsismista, niin selität sillä kaiken.

        "Tavallaan sinä nyt omalta osaltasi tarjoat havaintomateriaalia siihen mitä narsismi (?!) on/voisi olla.
        Pelkkiä otaksumiahan tässä nyt on ja sellaisina pysyvät."

        ☑️Oliko lauseparini liian hienostunut ja älyllinen että sen olisi voinut ymmärtää,
        vai oliko tarvetta sumuttaa...


      • Vai_en
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Kuulostat hassulle kun ymmärrät niin väärin. Johtunee siitä ettet tiedä muusta kuin narsismista, niin selität sillä kaiken.

        Vai en tiedä muusta kuin narsismista... Vai niin. Niinkö on. No johan kuulostaakin hassulta.

        Mutta en vitsailustasi huolimatta näe syytä lähteä merta edemmäs kalaan...🐟🐟🐟
        Meillä kaikilla on narsismimme ja se näyttäytyy niinkuin näyttäytyy kullakin ihmisyksilöllä.
        Sinun näyttäytyy tällä palstalla tietyllä tapaa, minun toisella...
        Mutta sinun narsismisi todellakin näyttäytyy minulle noin kuin sen näen.
        Minkäs teet minun näkemykselleni. Näen kuten näen. Näin on näreet.

        Mutta jos tuo on totta että en tiedä muusta kuin narsismista, niin miten ihmeessä olen selviytynyt ensimmäiset puoli vuosisataa hengissä ja terveenäkin vielä, kun en tiennyt silloin edes narsismista? Sinun teoriasi mukaan en ole tiennyt silloin yhtään mistään mitään.

        Terveiset akvaariosta.


      • poiuytrdfgh

        No hyvä sitten siitä minä sutten opin ettei minun kannata ottaa ihmisten puheita niin tosissani kuin olen ottanut, kun heidän päässä voi olla ihan mitä vain aivoituksia mihin tosissaan uskovat. Ilmankos aivan eksyin heitä kuuntelemalla.


      • poiuytrdfgh

        Mutta lienet olevan oikeassa ainakin tuosta akvaarioista.


    • Hirmuälykäs

      En nyt lukionkin 30 vuotta sitten keskeyttämään joutuneena hirveästi rehentelis niillä älynlahjoilla, aikka pari sivistyssanaa oot oppinutkin ja osaat auttavasti englantia.
      Kyllä nuo sun ristiriitaiset omakehu vuodatukses sun älys paljastaa.

      • poiuytfdfgh

        Minulla ei ole poikkeuksellisen korkeaa älyä, mutta olen kiinnotuksiltani aina ollut älyllisesti suuntautunut ihminen jopa siinä määrin että muut tuskastelleet ja nimittäneen filosofiksi ja neuvoneet koko nuoruuteni ajan ajattelemaan vähemmän.


      • poiuytfdfgh

        Tuo ominaisuus ei voinut kunnolla enää ilmetä aivovaurion aikana ja se on ollut todella tuskallista, siis tuskaa ei tuottanut kipu tai kärsimys vaan se ettei äly voi ilmetä luonnollisesti. ..hirvee kokemus.


      • poiuytfdfgh

        Sit apu olis enimmäkseen ollut semmosta mistä äly olis vaan laskenu....eli tuottanut lisää tuskaa


      • poiuytrdfgh

        Aivovaurio ja älyn lasku ei ole mikään sivuseikka....en tajia miten ihmiset ei ymmärtäneet että älyn lasku on todella hirveää ja vakavaa...äly on se joka tekee elämästä nautinnollisen ja arvokkaan tuntuisen. Älyn lasku on kutakuinkin pahinta mitä ihmiselle voi tapahtua, ja ei muka kriisi ?


      • poiuytrdfgh

        Mikä tuo elämään nautinnon on älyn kehitys, jalostuminen, hioutuminen, hienostuminen ...

        jos ton menettäöä menettää parhaan elämässä...se on HIRVEÄ KRIISI !


      • No_niinpä

        No niinpä teet. Mutta et välttämättä ole kokonaan oikeassa edes.
        Mitä tulee aspergeriin ja kirjastossa viihtymiseen, niin kuvaa hyvin sitä aspergerin epäsosiaalista puolta ja älyllistä kyvyttömyyttä siltä osin.
        "Interpsyykkinen älykkyys: Muiden ihmisten tunteiden ja motiivien aistiminen."
        Yksi yhdeksästä älyn lajista suorastaan surkeaa tasoa.
        Phuh. Onpa kiva puhua suoraan kun olen joutunut niiiiin kärsimään tuosta niiden tuttujeni kautta ja aina on vieläkin kaunisteltava asioita koreammiksi ja yhä koreammiksi.
        Suuri, ikävä ja kurja tyhmyyden laji kun ei ymmärrä toisia ihmisiä.
        🧡Hyvää ystävänpäivää...vain. Siitä huolimatta...


      • mietipäsitä
        poiuytfdfgh kirjoitti:

        Minulla ei ole poikkeuksellisen korkeaa älyä, mutta olen kiinnotuksiltani aina ollut älyllisesti suuntautunut ihminen jopa siinä määrin että muut tuskastelleet ja nimittäneen filosofiksi ja neuvoneet koko nuoruuteni ajan ajattelemaan vähemmän.

        Sekö on osoitus mielestäsi älykkyydestäsi, kun kanssaihmiset ovat sinuun tuskastuneet ja neuvoneet ajattelemaan vähemmän? Minusta älykäs henkilö käyttäytyy niin, että häneen ei tarvitse tuskastua.


      • poiuytrdfgh

        Mutta siinä ei todellakaan auta mikään tyhmistävä lääke...päinvastoin sellaset juurikin haittaa etenkin korkeita hienostuneita aivotoimintoja.


      • poiuytrdfgh

        No maailmassa ei olis viisaita jos he olis luovuttaneet vähemmän ajattelevien aivojen väsymiseen


      • poiuytrdfgh
        No_niinpä kirjoitti:

        No niinpä teet. Mutta et välttämättä ole kokonaan oikeassa edes.
        Mitä tulee aspergeriin ja kirjastossa viihtymiseen, niin kuvaa hyvin sitä aspergerin epäsosiaalista puolta ja älyllistä kyvyttömyyttä siltä osin.
        "Interpsyykkinen älykkyys: Muiden ihmisten tunteiden ja motiivien aistiminen."
        Yksi yhdeksästä älyn lajista suorastaan surkeaa tasoa.
        Phuh. Onpa kiva puhua suoraan kun olen joutunut niiiiin kärsimään tuosta niiden tuttujeni kautta ja aina on vieläkin kaunisteltava asioita koreammiksi ja yhä koreammiksi.
        Suuri, ikävä ja kurja tyhmyyden laji kun ei ymmärrä toisia ihmisiä.
        🧡Hyvää ystävänpäivää...vain. Siitä huolimatta...

        Minä oon hyvin herkkä toisille ihmisille ja minut hyvin tuntevat tietävät kyllä empaattisuuteni ja ne ketkä sitä tarvii sitä varmasti saa.

        Vai niin nykyään kirjastossa käyminen on merkki tyhmyydestä....
        Porukossa juopottelu osoittaa varmaan korkeinta älyä


      • koskaankuullutkaan
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mutta siinä ei todellakaan auta mikään tyhmistävä lääke...päinvastoin sellaset juurikin haittaa etenkin korkeita hienostuneita aivotoimintoja.

        Mitähän siitäkin seuraisi, jos söisit tyhmistäviä lääkkeitä, mitä ne sitten mahtaisivat ollakaan.


      • omissaoloissaanoleva
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minä oon hyvin herkkä toisille ihmisille ja minut hyvin tuntevat tietävät kyllä empaattisuuteni ja ne ketkä sitä tarvii sitä varmasti saa.

        Vai niin nykyään kirjastossa käyminen on merkki tyhmyydestä....
        Porukossa juopottelu osoittaa varmaan korkeinta älyä

        Et ymmärtänyt. Hän tarkoitti epäsosiaalista käytöstä, ei tyhmyyttä.


      • Hirmuälykäs
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minä oon hyvin herkkä toisille ihmisille ja minut hyvin tuntevat tietävät kyllä empaattisuuteni ja ne ketkä sitä tarvii sitä varmasti saa.

        Vai niin nykyään kirjastossa käyminen on merkki tyhmyydestä....
        Porukossa juopottelu osoittaa varmaan korkeinta älyä

        Empaattisuus ei tarkoita tunnetiloja joita saat toisista ihmisistä.
        Vaikka saisit niitä tunteita ylitsepursuavasti.
        Käytä googlea.


      • poiuytrdfgh
        Hirmuälykäs kirjoitti:

        Empaattisuus ei tarkoita tunnetiloja joita saat toisista ihmisistä.
        Vaikka saisit niitä tunteita ylitsepursuavasti.
        Käytä googlea.

        Mä tiedän oikein hyvin tunne-empatian ja kognitiivesen empatian ja niiden erot jne. Voisin kirjoittaa esseen aiheesta omasta päästäni. Minulla on hyvin voimakas tuo tunne-empatiaksi nimitetty. Ette minun tunnetta täällä netissä näe näin.


      • poiuytrdfgh

        Mutta tunne-empatia on niinkuin miltei oleellisimpia osia mun taidettakin...just minuinta minua, eikä se tyyppillisestikään Aspergerissa heikkene tieteellisestikään vaan usein jopa vahvistuu. Tunne-herkkyys on joidenkin mielestä autismiin liittyvä piirre.
        Se on kognitiivinen empatia joka näennäisesti heikkenee autismissa erilaisen maailman kokemistavan vuoksi. ..ja siksi ettei pysty välttämättä aistihavainnoimmaan muita niin tarkasti yms, Autismiin ei liity samanlaista empatian puutetta kuin narsismiin.


      • poiuytrdfgh

        En tiä mistä tuon päähänpinttymän ootte saanu. Vissiin monologin kirjoittamisesta, Mutta mulla on siihen ihan eri syy. Mä olen ihan erilainen jos mä yksinkertaisesti lopetan monologin siksi että joku tulee kertomaan murhettaan, jossa mun pitää auttaa.


      • poiuytrdfgh

        Tää monologi on tavallaan vaan minun yksi tajunnantila tai moodi...jossa vietän aika paljo aikaa. Mun kun lopetan monologin oon erilainen. Siis jos joku alkais jutella mulle tavallisesti avoimesti monologista huolimatta ni sit alan yleensä minäkin. Mut he ei usein ala. Mä odotan sitä.


      • Hirmuälykäs
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mä tiedän oikein hyvin tunne-empatian ja kognitiivesen empatian ja niiden erot jne. Voisin kirjoittaa esseen aiheesta omasta päästäni. Minulla on hyvin voimakas tuo tunne-empatiaksi nimitetty. Ette minun tunnetta täällä netissä näe näin.

        Kerroppas meillekin sitten, mitä sinun mielestäsi on tää "tunne-empatia".
        Suomeksi, menemättä jargonin taakse.
        Puhut ihan p:aa.


      • Poruk
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minä oon hyvin herkkä toisille ihmisille ja minut hyvin tuntevat tietävät kyllä empaattisuuteni ja ne ketkä sitä tarvii sitä varmasti saa.

        Vai niin nykyään kirjastossa käyminen on merkki tyhmyydestä....
        Porukossa juopottelu osoittaa varmaan korkeinta älyä

        "Vai niin nykyään kirjastossa käyminen on merkki tyhmyydestä....
        Porukossa juopottelu osoittaa varmaan korkeinta älyä"

        Porukassa juopotteleva saattaa hyvinkin olla merkittävän älykäs, myös sosiaalisesti. Kun taas kirjastossa käyvällä saattaa olla merkittäviä vaikeuksia nimenomaan Interpsyykkisen älykkyyden osalla (muiden ihmisten tunteiden ja motiivien aistiminen) ja tietenkin muillakin älyn osa-alueilla.

        Eli pikkuinen pölyjen tuuletus tuossa luutuneimpiin luuloihin🌬️.


    • Hirmuälykäs

      Lyhyen googletuksen perusteella tämä poiu perustaa viljelemänsä käsitteet Anna-lehden artikkeliin. Vau..

      • poiuytrdfgh

        Tämä on Aspergerkeskusteluissa yleinen teema ja se väärinkäsitys että Aspergereilla ei olisi empatiakykyä. Ihan jo eri Aspergerkeskusteluissa ihmiset keskustelee noista mitä noi tarkoittaa. Taisin oppia tunne ja kognitiivisen empatian eron ensimmäisen kerran viitisentoista vuotta sitten niistä


    • Hirmuälykäs

      No sanohan mitä on empatia?
      Siis ihan vain empatia.
      Se emosana siinä.

      • poiuytrdfgh

        Mulle se tarkoittaa mm. sitä että, jos toisella on jokin hätä, koen sen kuin hädässä olisi minä, mutta voimakkaammin.


      • poiuytrdfgh

        Jos toiselle tapahtuu epäoikeudenmukaisuutta, se itkettää.


      • poiuytrdfgh

        Oikreestaan kaikki toisten kärsimys tuntuu kuin minö kärsisin.
        Ja jos he voi hyvin, sitten minäkin. ..jos voin vieläö vakuuttua ettei mun tartte hätäillä että toisilla varmasti on kaikki hyvin, ni sit rauhotun


      • poiuytrdfgh

        Oikeestaan mun on jopa vaikee elää omaa elämää tai keskittyä siihen...kun mul on koko aika toi edellä mainittu tunteminen päällä


      • poiuytrdfgh

        En viitti j kaikkea kertoa tästä aiheesta se kuulostaisi jopa hassulle.
        Mä esim päivisin välillä höpisen itsekseni asunnossani: "Rakastan teitä kaikkia, rakastan teitä kaikkia, rakastan teitä kaikia "


      • Hirmuälykäs
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mulle se tarkoittaa mm. sitä että, jos toisella on jokin hätä, koen sen kuin hädässä olisi minä, mutta voimakkaammin.

        Voi miten ylimielistä!!!!!!!!!


      • poiuytrdfgh

        Teillä on kummallisia asenteita. Ei teille kannata puhua.
        Ehkä tuokin on mulla toiskulttuurista perua.


      • poiuytrdfgh

        Mutta nämä onkin henkilökohtaisia asioita eikä oikeastaan kuulu kyseltäviksi.


      • poiuytrdfgh

        Mutta maailma ois ainakin rauhallisempi eikä olis sitä paljon luureissa pelättyä vihaa jos kaikki rakastais kaikkia.


      • poiuytrdfgh

        Mun mielestä rakastaminen ei oo koskaan ylimielistä-


      • Hirmuälykäs
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mun mielestä rakastaminen ei oo koskaan ylimielistä-

        Ja rakkautta on sun tunnettilas?
        Koen ihmisen jopa syvemmin kuin ihminen itse. Vai miten se meni?


      • poiuytrdfgh

        Ymmärrän narsismin miltei toisinpäin kuin sinä.
        Ymmärrän narsismin ilmiönä, jossa henkilö ei rakasta omalla tunteellaan.


      • poiuytrdfgh

        Ei ole narsismia omata oma tunne ja tuntea sillä.
        Usein ihmiset vääntää mielestäni tämän asian nurinkurisesti.


      • poiuytrdfgh
        Hirmuälykäs kirjoitti:

        Ja rakkautta on sun tunnettilas?
        Koen ihmisen jopa syvemmin kuin ihminen itse. Vai miten se meni?

        Kuuntelet nähdäkseni aika huolimattomasti. Etkö ole vielä huomannut että jo toista vuotta juuri minä nimenomaan täällä hoen että toinen ihminen ei voi tuntea toista tätä itseään paremmin ?


      • poiuytrdfgh

        Minulla ei ole semmosta tunnetta että tietäisin sinusta jotain, eikä oikein siitäkään että miten narsismisi näyttäytyy.


      • poiuytrdfgh

        Ainoa mitä tiedän sinusta sinua enemmän on se ettei ajatuksesi ole vastaavia sen kanssa mitä minun sisimmässäni tapahtuu, ei silloinkaan kun ajattelet niiden koskevan minua.


      • poiuytrdfgh

        Mutta mulle ei tule tunnetta että vastaavasti tietäisin sinusta jotain. Voin vain kuunnella mitä itse itsestäsi sanot.


      • poiuytrdfgh

        Mun järjen mukaan on täysin mahdotonta, että tässä näytöllä näkyvaän tekstin perusteella voisin tietää mitä sen takana olevan kirjoittajan sisimmässä tapahtuu, vielä ottawn huomioon että jokaisen ihmisen tunnekokemuset niinkuin aivotkin ovat erilaiset. Minun täysin mahdoton tietää millaisilla aivoilla ja tunnekokemuksella ja elämänkokemuksilla oleva ihminen siellä on, täysin mahdoton,


      • poiuytrdfgh

        Ja olen edelleen hyvin ihmeissäni mistä ihmisille tulee se tunne, että he voisivat tietää tällaisia asioita. Osaako joku selittää ?


      • poiuytrdfgh

        Mä näen ainoana keinona selvittää tietoa tällaisista asioista on kysyä henkilöltä itseltään mitä hän tuntee, mitä hänen sisimmässään tapahtuu . Sen parempaa tietoa ei ole saatavissa-.


      • poiuytrdfgh

        Mun mielestä empatia on sitä että haluaa että toisella on kaikki hyvin tavalla jolla hän itse haluaa, eikä ole ainakaan kateellinen hänelle, vaan haluaa hänelle kaikkea mitä hän haluaa itse itselleen.


      • poiuytrdfgh

        Tunne-empatia on sitä että tulee surulliseksi siitä mikä tekee toisen surulliseksi ja iloiseksi siitä mikä tekee toisen iloiseksi jne.


      • poiuytrdfgh

        Tulee helpottunut olo kun toiselle tulee helpottunut olo, että sitten voi olla rauhassa kun tietää että toisella on ok olla.


      • poiuytrdfgh

        Että tulee helpottunut olo kun tietää että toisella on hyvä olla sisimmässään.


      • poiuytrdfgh

        Hänen omalla tavallaan, ei minun tavallani.


      • poiuytrdfgh

        Mutta jos toiselle tulee hyvä olla jollein toiselle ilkeilystä tai jonkun toisen huonosta olosta, siinä koen v ähän hankalaksi tuon tunne-empatian.


      • poiuytrdfgh

        Siksi narsistille on vaikea olla empaattinen, koska tavallaan se edellyttäisi itsen ryhtymistä ilkeäksi.


      • poiuytrdfgh

        Siksi ei voi sitten haluta ihan kaikkea mitä toinen haluaa itselleen.


      • poiuytrdfgh

        En näe siinä mitä ongelmaa vaikka toinen haluaisi olla kuningatar, ongelma tulee vastaa, jos hän haluaa olla ilkeä kuningatar


      • poiuytrdfgh

        Jos mielii olla kuningatar pitäis hänen käskyjensä noudattamisesta seurata hyviä asioita.


      • poiuytrdfgh

        Mutta jos hän sanoo: "Ja aina vain pahempaa on tulossa !"
        Niin katson aiheelliseksi kyseenalaistaa.
        Ihmettelen että niin moni ei näe siinä mitään kyseenalaista.


      • yliymmärryksen
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ymmärrän narsismin miltei toisinpäin kuin sinä.
        Ymmärrän narsismin ilmiönä, jossa henkilö ei rakasta omalla tunteellaan.

        Kuinka tämä pitäisi ymmärtää....narsismi on ilmiö, jossa henkilö ei rakasta omalla tunteellaan?????


      • poiuytrdfgh

        Henkilöllä ei ole kosketusta rakkaudentunteeseen toista kohtaan itsessään.
        Siis hänelle ei tule esim oloja: "Oi että kun se ja se ihminen on ihana, kumpa hänen elämänsä unelmat toteutuisi, eikä hänelle kävisi mitään vahingollista. Oi kun ajattelenkin hän on niin suloinen. "


      • poiuytrdfgh

        He ei tunne sitä itsessään omana hyvänä tunteena kuinka hyvältä se tuntuu kun toisella on hyvä olla, vaan enemmänkin he vissiin tuntee päinvastoin jonkinlaista ätrtymystä kun toisella on hyvä olla.


      • poiuytrdfgh

        Mun mielestä oikeestaan kateus on narsismia ja kaikki harmistuminen jostain toisen hyvästä. ..koska rakkaudessa se tuntuu hyvälle että heillä on jotain hyvää.


      • poiuytrdfgh

        Mun mielestä sekään ei ole narsismia jos joku kiltisti nautiskelee elämästään vaikka itseään peilistä ihaillen. Enemmänkin se on narsismia ketä se harmittaa. ..hän ei tunne rakkautta että toisella on mukavaa ihailla itseään peilistä.


      • poiuytrdfgh

        Tunne-empaattisen ihmisen tule itselleen hyvä olo toisen hyvästä olosta ja huono olo toisen huonosta olosta.
        Joka ei ole tunne-empaattinen, hönelle ei käy noin, vaan häntä harmittaa kun toisen on hyvä olo, kun hänen ei ole, tai hän voi tulla iloiseksi toisen epäonnesta kun sitten hänestä tuntuu, että hänellä itsellään menee aika hyvin kun vertaa. Mutta tunne-empaattiselle ei käy noi vaan hänelle tulee se sama tunne kuin sille toiselle. ..tai tarkemmin sanottuna sen verran saman tapainen mitä hänen erilaiset aivonsa voi tuottaa. ..koska kahta samanlaista tunnetta ei ole.


      • poiuytrdfgh

        Tunne-empaattinen tulee iloiseksi kun katselee iloista tai iloisia ihmisiä, tai epäluuloiseksi kun kuuntelee epäluuloisia ihmisiä. ..niinku mulle kävi luurissa. Ne ihmiset oli niin epäluuloisia suurin osa, että tulin sinä aikana kun sinne soittelin ihan vinksahtaneen epäluuloiseksi. Mut se tunne meni ohi minulta itseltäni kun oon vähemmän epäluuloisessa seurassa.

        Löysin muuten jonkin verran evidenssiä, että itseasiassa toisin kuin sanotaan, mielenterveysongelmat voivat tarttua.
        Luulen ettei asiasta puhuta ihan titta, sanotaan ettei ne tartu, koska ei haluta mielenterveyspotilaita eritettävän toisista, mikä ei olisikaan hyvä asia. Ei heitä pidä syrjiä minunkaan mielestäni eikä kartella. Mutta mielestäni olisi hyvä tiedostaa, että herkkiin hyvin empaattisiin ihmisiin mielenterveysongelmat voi tarttua kuten tunteet.


      • poiuytrdfgh

        Esim. pitäisin itselleni erottäin huonona vaihtoehtona jotain mielenterveysongelmaisten keskusteluryhmää. Sieltä kun tulisin kotiiin, mulla olis niitten kaikkien mielenterveysongelmat.


      • poiuytrdfgh

        Ennenkaikkea voimakkaasti tunne-empaattisella voi köydä noin. Kognitiivisesti voi olla empaattinen silleen vain älyllisesti ymmärtäen mutta pitäen etäisyyttä.
        Siksi kognitiivisesti empsaattisen on helpompi vaikuttaa empaattiselle kun ei hänen tarvi varoa kuinka hänen käy kuten tunne-empaattinen joka joutuu itse kokonaan huppeluksiin siihen toisen juttuun kun ryhtyy empatiaan toteuttamaan.


      • poiuytrdfgh

        Empatia on kutakuinkin kuvittelua itsensä toisen kenkiin. Tunne-empaattinen tuntee sen luissa ja ytimissään ihan kuin se olisi hän. Kognitiivisesti empaattinen voi vain ajatella sen teoreettisemmin kuvitellen. Uskon siihen selitykseen että yleensä jos on hyvä mielikuvitus on hyvä kyky empatiaan, ko se on itseasiassa itsensä kuvittelua toiseksi. Mä olen mennyt siinä joskus niin pitkälle etten tunnista enää itseäni ja siks olen nyt alkanut varoa sitä.


      • poiuytrdfgh

        Esim tässä äitini kohdalla tää on hankalaa kun mä sitten tunnen kuin olisin minun äiti tai minun äitini oluísi jotenkin minun kehossani ja olen alannut kammota sitä tunnetta. ..mieluummin olisin tää nuorempi ja nätimpi ja kiltimpi versio.


      • poiuytrdfgh

        Mä kerran päädyin keskustelemaan kammottavan ihmisen kanssa, se johti siihen että aloin kokea että olen hyvin kammottava ihminen. Se kesti monta vuotta.
        Jos keskustelen jonkun kamnssa joka on tehnyt jotain pahaa, minusta alkaa tunnetasolla tuntua että minä olen tehnyt sen pahan.


      • poiuytrdfgh

        Ja ku olen alaikäisestä asti treenannut sellaista meditaatiota jossa meditoidaan tavallaan olevansa yhtä kaiken kanssa ja rakastetaan sitä universaalisti. Ni vaikka en nykyisin tuota mietiskele, se on siellä mun aivoirakenteissa sekin oppi.


      • poiuytrdfgh

        Se tekee m inusta ja vanhemmistani aika erilaisia koska mulla on aika paljon semmosta monenlaista henkis-uskonnollista treeninkiä ollut ja mun vanhemmillani ei ollenkaan tietoakaan mistään sellasesta.


      • poiuytrdfgh

        Se aivovaurio tosin pitkälti romutti mun treeningit, mikä oli kanssa hirveä tragedia ja kriisi mulle. Tuntu että koko elämäntyö hajosi. Mun mielestä se että muut ei koe semmosta kriisiksi, johtuu siitä, ettei he ole empaattisia.


      • poiuytrdfgh

        Mä en voi kuvitellakaan että joku avautuisi mulle murhettaan ja vastaisin jotain että "ei toi oo mitään". ..tai että "en usko". Jos mä olisin sanonut "en usko" , en kyllä saisi öitäni nukutuksi vaan miettisin kaikki päivät, että mitä jos se olikin totta ja nyt tapahtuu jotain huonosti koska en tajunnu sitä.
        Voisin vaikeimmaissa tapauksessa sanoa että: "Tota anteeksi, mulla on nyt semmonen ongelma etten pysty edes käsittään onko sinun kertomus totta vai ei, että parempi etten puutu asiaan ko mulla on näin epäöselvä olo. "


      • poiuytrdfgh

        Mä en mitekään käsitä kuinka kukaan voi sanoa kärsivälle ihmiselle : Ei toi oo mitään tai jotain sen tapasta, vaikka näkee ihmisen kärsimyksen. Ja kuinksa he uskaltaa söhlätä toisen asiaa kuuntelematta ihmisen itsensä ohjeita. Mä en uskaltais.


      • poiuytrdfgh

        Mua ei saisi semmoseen edes suostumaan.


      • uskallus
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mä en voi kuvitellakaan että joku avautuisi mulle murhettaan ja vastaisin jotain että "ei toi oo mitään". ..tai että "en usko". Jos mä olisin sanonut "en usko" , en kyllä saisi öitäni nukutuksi vaan miettisin kaikki päivät, että mitä jos se olikin totta ja nyt tapahtuu jotain huonosti koska en tajunnu sitä.
        Voisin vaikeimmaissa tapauksessa sanoa että: "Tota anteeksi, mulla on nyt semmonen ongelma etten pysty edes käsittään onko sinun kertomus totta vai ei, että parempi etten puutu asiaan ko mulla on näin epäöselvä olo. "

        Minusta tuo kuulostaa oikealta ja hyvältä olla puuttumatta jos on epäselvyyttä tai epäilyttävää. En minäkään uskaltaisi sanoa etten usko, kun en tosiaan halua osakseni mitään vastuuta kuin sitten käykin asiassa.


      • poiuytrdfgh

        Mutta mä olen kerran tehnyt mitä mun ei toivottu tekevän ollessani itse hädissäni. Mutta toivonmukaan siitä ei mitään ongelmaa tullut.


      • poiuytfdfgh

        Teko oli jokatapauksessa virtuaalinen


      • poiuytrdfgh

        Siksi minunkin olisi mielestäni pitänyt uskoa, koska aina pitäisi ottaa huomioon että voi olla asioita joita ei itse ollenkaan tiedö eikö siksi pysty arvioimaan tilannetta.


      • poiuytrdfgh

        Mun vanhemmilla on tosi pahana sellanen vika että jos sanoo: "Älä tee noin, siitä on mulle haittaa", niin mun isä sanoo:; "Kyllä näin saa tehdä ei tässä ole mitään väärää, en mä mitään ole väärin tehnyt" ja tekee vaan.
        Valitettavasti tuon vanhempieni toiminnan alaisena pulassa päädyin itse samantapaiseen toimintatapaan, josta sain kunnolla satikutia. Noh, mö hyväksyn sen kun en oikeestaan itsekään kannata semmosta. Se tapahtu ku olin itse niin puristuksissa.


      • poiuytrdfgh

        Saamani satikuti tuntui armottomalle, mutta toisaalta mietin, että pitäisikö minun siitä ottaa opikseni kahdella tavalla : ei toistaa virhettäni ja toisaalta itsekin antaa ihmisille, jotka ei kuuntele kun pitäisi, satikutia.


      • poiuytrdfgh

        Kun kummallisesti se, että sain tuota satikutia suureksi yllätyksekseni oikeastaan vähän voimisti minua, mitä en olisi osannut odottaa,


      • Nykyisellään
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Saamani satikuti tuntui armottomalle, mutta toisaalta mietin, että pitäisikö minun siitä ottaa opikseni kahdella tavalla : ei toistaa virhettäni ja toisaalta itsekin antaa ihmisille, jotka ei kuuntele kun pitäisi, satikutia.

        " ei toistaa virhettäni ja toisaalta itsekin antaa ihmisille, jotka ei kuuntele kun pitäisi, satikutia."
        Nykyisellään, kuule olet sen verran sairauden puolella...
        Olet todella paljon sairauden puolella jos kuvittelet että kenenkään velvollisuus olisi kuunnella sinun loputonta kertomustasi. Joutuisit tosissasi rikolliselle tielle jos yrittäisit väkipakolla pakottaa ketään moiseen.
        Sinun tulee käsittää että tällä palstalla täysin, siis todella täysin vapaaehtoiset ihmiset sinua kuuntelemassa... Ja tosiaan, loputtoman kertomuksesi johdosta kaikkein vapaaehtoisimmatkin kuuntelevat niinkuin kuuntelevat.
        Sinun tulisi ymmärtää että kertomuksesi on niin pitkä että kenenkään elollisen olennon on täysin mahdotonta perehtyä siihen. Vaikka sinulla olisi elantonsa kuuntelemisestasi saava täyspäiväinen työntekijä noita miettimässä, niin se ei riittäisi koska hänenkin on levättävä joskus. Työpäivä on vain max 8h, yleensä vähän vähemmän.

        Joten: MIETI SITÄ.

        Lukuisat ristiriitasi ja saippuamaiset lipeämisesi aiheista saavat myös aikaan sen, että järkevä keskusteleva ote ei ole mahdollinen. Sinun kirjoituksesi rakentuvat osin harhaiselle ajattelulle itsestäsi henkilönä jolla muka tieteen metodit hallussa... Kun ei ole.


      • Olet
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mutta mä olen kerran tehnyt mitä mun ei toivottu tekevän ollessani itse hädissäni. Mutta toivonmukaan siitä ei mitään ongelmaa tullut.

        "Mutta mä olen kerran tehnyt mitä mun ei toivottu tekevän ollessani itse hädissäni. Mutta toivonmukaan siitä ei mitään ongelmaa tullut. "
        Olet tehnyt lukemattomia kertoja tekoja joita sinun ei ole toivottu tekevän.
        Ilmoittelet myös tällä palstallakin lukemattomia kertoja olevasi hädässä...

        Että se siitä yhdestä kerrasta.
        On sinulla illuusiot itsestäsi.


      • poiuytrdfgh
        Nykyisellään kirjoitti:

        " ei toistaa virhettäni ja toisaalta itsekin antaa ihmisille, jotka ei kuuntele kun pitäisi, satikutia."
        Nykyisellään, kuule olet sen verran sairauden puolella...
        Olet todella paljon sairauden puolella jos kuvittelet että kenenkään velvollisuus olisi kuunnella sinun loputonta kertomustasi. Joutuisit tosissasi rikolliselle tielle jos yrittäisit väkipakolla pakottaa ketään moiseen.
        Sinun tulee käsittää että tällä palstalla täysin, siis todella täysin vapaaehtoiset ihmiset sinua kuuntelemassa... Ja tosiaan, loputtoman kertomuksesi johdosta kaikkein vapaaehtoisimmatkin kuuntelevat niinkuin kuuntelevat.
        Sinun tulisi ymmärtää että kertomuksesi on niin pitkä että kenenkään elollisen olennon on täysin mahdotonta perehtyä siihen. Vaikka sinulla olisi elantonsa kuuntelemisestasi saava täyspäiväinen työntekijä noita miettimässä, niin se ei riittäisi koska hänenkin on levättävä joskus. Työpäivä on vain max 8h, yleensä vähän vähemmän.

        Joten: MIETI SITÄ.

        Lukuisat ristiriitasi ja saippuamaiset lipeämisesi aiheista saavat myös aikaan sen, että järkevä keskusteleva ote ei ole mahdollinen. Sinun kirjoituksesi rakentuvat osin harhaiselle ajattelulle itsestäsi henkilönä jolla muka tieteen metodit hallussa... Kun ei ole.

        En ole mitään tuollaista sanonut. Ne ovat sitten omisa sairaita ajatuksiasi. ..ja tällä kertaa en ala empaattisesti eläytymään niihin ja muuttumaan niiksi.


      • poiuytrdfgh
        Olet kirjoitti:

        "Mutta mä olen kerran tehnyt mitä mun ei toivottu tekevän ollessani itse hädissäni. Mutta toivonmukaan siitä ei mitään ongelmaa tullut. "
        Olet tehnyt lukemattomia kertoja tekoja joita sinun ei ole toivottu tekevän.
        Ilmoittelet myös tällä palstallakin lukemattomia kertoja olevasi hädässä...

        Että se siitä yhdestä kerrasta.
        On sinulla illuusiot itsestäsi.

        Käsittääkseni tämä on julkinen palsta jonne saan kirjoittaa. Jos en saa laittakaa minulle jokin virallinen ilmoitus asiasta. Ei kai sentään täällä tarvitse uskoa satunnaisia nettikirjoittajia niin että heidän mukaan pitäisi tomimaan alkaa jos ei ole kyse heitä koskevasta asiasta.


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        En ole mitään tuollaista sanonut. Ne ovat sitten omisa sairaita ajatuksiasi. ..ja tällä kertaa en ala empaattisesti eläytymään niihin ja muuttumaan niiksi.

        Mutta jos sitä tarkpoitat kun minun ei toivottu soittavan luuriin, mutta soitin silti johtuu siitä että jnoin joka toinen vastaaja sanoi, että voisin silti soittaa ja kehotti soittamaan. NIin ei ole mitenkään selvää kumoien kehoitusta minun olisi tullut noudattaa. Siksi olinkin hämmentynyt.


      • poiuytrdfgh

        En ole rikkonut mitään jos olen soittanut silti kuten luurissa on neuvottu.
        Puolet heistä neuvoi soittamaan ja puolet ei. Ja nähdäkseni se on heidän ongelmansa, ei minun, vaikka se on koitettu minun ongelmakseni laittaa.


      • Tietysti
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        En ole mitään tuollaista sanonut. Ne ovat sitten omisa sairaita ajatuksiasi. ..ja tällä kertaa en ala empaattisesti eläytymään niihin ja muuttumaan niiksi.

        Tietysti ne ovat omia sairaita ajatuksiani.
        Voit jopa kuvitella olevasi minä joka olen terve ja vahva ihminen
        ja voit kuvitella että minä olen heikko ja sairas sinä jolla harhaisia luuloja itsestään.

        Taas sitä narsismia sinussa.
        Narsisti hyppää vahvempien ihmisten saappaisiin lennossa maalaten asiat nurinkurisiksi.
        Siinä vain se ongelma, että sellainen hyppääminen ei ole aikuisten oikeasti mahdollista.

        Samalla saamme tässä vastausken kauvan sitten pohtimaamme kysymykseen voiko tällaisella nettipalstalla joku narsisti yrittää toimia omaan pussiinsa pelaten niitä tyypillisiä narsistipelejä.
        Tavallaan ei voi. Ne jotaka ovat seuranneet palstaa näkevät heti mistä kyse. Ja ne jotka eivät ole seuranneet eivät tiedä mistä kyse.

        ☑️No, tässä nyt näkyvä vastine.
        Käytän näkyvyyttä hyväkseni.
        Jos sinä sattuisit yrittämään samaa, lähden heti kirjoittelemasta.

        Huomaan että yrität keikuttaa todellisuutta silloin tällöin ja merkitsen ne kohdat että ne on sitten helppo löytää jos on tarvis.

        Sinulla todellisuudessa niin paljon vaikeuksia loogisessa johdonmukaisessa ajattelussa että et tule onnistumaan edes satunnaisissa yrityksissäsi.


      • poiuytrdfgh
        Olet kirjoitti:

        "Mutta mä olen kerran tehnyt mitä mun ei toivottu tekevän ollessani itse hädissäni. Mutta toivonmukaan siitä ei mitään ongelmaa tullut. "
        Olet tehnyt lukemattomia kertoja tekoja joita sinun ei ole toivottu tekevän.
        Ilmoittelet myös tällä palstallakin lukemattomia kertoja olevasi hädässä...

        Että se siitä yhdestä kerrasta.
        On sinulla illuusiot itsestäsi.

        Mutta nyt vaadin että kirjoitat tähän mitä tekoha olen tehnyt ?


      • poiuytrdfgh

        Siis kirjoita tähän mitä tekoja olen tehnyt ???

        Olen nyt pikkusen vihainen,
        Sitten en ole enää vihainen kun yksilöit tähän ei toivotut tekoni :


      • poiuytrdfgh

        Minkäluontoisista teoista on kyse ?


      • poiuytrdfgh

        Itse tiedän vain yhden tapauksen, jossa olen hieman sopimattomasti virtuaalisesti toiminut omassa äärimmäisessä tilanteessani ja se koskee yhtä ainoaa henkilöä.

        Minulla ei ole mitään muuta "tekoa" itselläni tiedossa.

        Joten kerropas minullekin, onhan minun tärkeä tietää mitä olen tehnyt mitä en tiedä tehneeni :


      • poiuytrdfgh

        Edelleenkään ihminen ei voi korjata, eikö tunnustaakaan tekoja joista hänelle ei anneta vihiäkään mitä ne ovat .


      • poiuytrdfgh

        Tuntuu jo että olisi kiva elää 24h poliisivalvonnassa, jotta selviäisi kunnolla millaisia tekoja minä teen.


      • Tällaisella
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Itse tiedän vain yhden tapauksen, jossa olen hieman sopimattomasti virtuaalisesti toiminut omassa äärimmäisessä tilanteessani ja se koskee yhtä ainoaa henkilöä.

        Minulla ei ole mitään muuta "tekoa" itselläni tiedossa.

        Joten kerropas minullekin, onhan minun tärkeä tietää mitä olen tehnyt mitä en tiedä tehneeni :

        "Mutta mä olen kerran tehnyt mitä mun ei toivottu tekevän ollessani itse hädissäni. Mutta toivonmukaan siitä ei mitään ongelmaa tullut. "

        Tällaisella palstalla nyt heikko vaatia mitään kun kirjoittajat nyt ovat mitä ovat vaatijoista puhumattakaan...

        Olet todella sokea itsellesi kuten myös muiden kirjoituksille.
        Jotan tässä nyt sellainen fiilis että kirjoittelen todella sairaalle henkilölle joka ei nyt mitään ota onkeensa, ei yhtään mitään.
        Sinulle lukemattomia kertoja sanottu
        mitä sinun ei toivota tekevän, ja aina olet tehnyt.
        Vetoat siihen että olet niin sairas.
        Siis teet joka tapauksessa, johtui mistä tahansa.
        Ei ole totta että et ole tehnyt.

        Teot:
        Palstalaisia kohtaan.
        Vanhempiasi kohtaan.

        Arvaapa mistä kyse.


      • poiuytrdfgh

        Ei kukaan mun läheinen usko minun olevan narsisti...ko minusta on kaiken aikaa ollut aivan toisentyyppistä päänvaivaa.


      • Sinun_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tuntuu jo että olisi kiva elää 24h poliisivalvonnassa, jotta selviäisi kunnolla millaisia tekoja minä teen.

        Sinun sairaassa utopistisessa täysin epätodellisessa kuvitelmassasi siitä mitä se voisi olla.


      • poiuytrdfgh
        Tällaisella kirjoitti:

        "Mutta mä olen kerran tehnyt mitä mun ei toivottu tekevän ollessani itse hädissäni. Mutta toivonmukaan siitä ei mitään ongelmaa tullut. "

        Tällaisella palstalla nyt heikko vaatia mitään kun kirjoittajat nyt ovat mitä ovat vaatijoista puhumattakaan...

        Olet todella sokea itsellesi kuten myös muiden kirjoituksille.
        Jotan tässä nyt sellainen fiilis että kirjoittelen todella sairaalle henkilölle joka ei nyt mitään ota onkeensa, ei yhtään mitään.
        Sinulle lukemattomia kertoja sanottu
        mitä sinun ei toivota tekevän, ja aina olet tehnyt.
        Vetoat siihen että olet niin sairas.
        Siis teet joka tapauksessa, johtui mistä tahansa.
        Ei ole totta että et ole tehnyt.

        Teot:
        Palstalaisia kohtaan.
        Vanhempiasi kohtaan.

        Arvaapa mistä kyse.

        Ei selvinnyt asia.
        Jos puhut edelleen siitä moneen ketjuun kirjoittamisesta, olen jo kertonut faktat mistä se johtui ja sitä ongelmaahan ei enää ole.

        Tiedätkö mitä ?
        Olen kymmenisen vuotta sitten joutunut nettikiusaamisen kohteeksi jossa minun sälamyhkäisesti väitettiin tehneen jotain mitä ei kerrota mtä. Noh kun asiaa hieman puitiin, ei ollut mitään.


      • poiuytrdfgh

        Ja kuten olen sanonut. MInun puolestani mielellään saa selvittää vaikka poliisi mitä minä olen tehnyt. Minulla ei ole mitään poliisilta salattavaa. Voin kertoa poliisille kaiken.


      • Me_muut
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Edelleenkään ihminen ei voi korjata, eikö tunnustaakaan tekoja joista hänelle ei anneta vihiäkään mitä ne ovat .

        "Edelleenkään ihminen ei voi korjata, eikö tunnustaakaan tekoja joista hänelle ei anneta vihiäkään mitä ne ovat . "

        Me muut voimme korjata. Teemme sitä alituiseen. Monet meistä käyvät itsekriittisesti nopeasti ja tottuneesti läpi kaikkea olemiseensa liittyvää. Se on useimmille normaali tapa elää. Joissain ammateissa oman toiminnan kertaus on edellytys onnistumiselle eikä työ onnistu ilman sitä kykyä.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Reflektio
        "Reflektio on yleiskäsite niille kognitiivisille ja affektiivisille toiminnoille, joilla yksilö pyrkii selvittämään kokemuksiaan tavoitteenaan uuden tiedon konstruointi tai uusien näkökulmien löytäminen. Reflektio on välttämätön sekä yksilön että organisaation oppimiselle. Syvällinen oppiminen edellyttää teorian ja käytännön ymmärtämistä. Reflektiivisessä prosessissa pyritään tähän tietoiseen ymmärtämiseen.

        Reflektio koostuu neljästä vaiheesta:

        tekeminen ja kokeminen
        kokemusten reflektointi - mitä opin, mitä tunsin?
        uusien oivallusten käsitteellistäminen ja oman teorian parantaminen
        uuden teorian testaaminen ja palautteen etsiminen

        Yksilöllistä reflektiivistä prosessointia tapahtuu mm. portfolion tai oppimispäiväkirjan kirjoittamisessa, samoin kuin vuorovaikutteisissa oppimisprosesseissa."

        Se että sinulla ei ole tuollaista kykyä kertoo paljon... Valitettavasti.
        Elät niin että sinua on syötettävä kädestä suuhun. Mitä oikeasti teet ja mitä sinun tulisi tehdä...
        Hyvä Luoja...


      • Herra_J
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ja kuten olen sanonut. MInun puolestani mielellään saa selvittää vaikka poliisi mitä minä olen tehnyt. Minulla ei ole mitään poliisilta salattavaa. Voin kertoa poliisille kaiken.

        "Ja kuten olen sanonut. MInun puolestani mielellään saa selvittää vaikka poliisi mitä minä olen tehnyt. Minulla ei ole mitään poliisilta salattavaa. Voin kertoa poliisille kaiken. "
        Herra Jumala!
        Olet ihan lapsi. Tai sitten äärettömän omituinen.
        Sinun pitäisi olla jossain palveluasumisessa. Et voi tulla toimeen yksin.
        Onko sinulle koskaan ehdotettu?


      • mietipäsitä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Edelleenkään ihminen ei voi korjata, eikö tunnustaakaan tekoja joista hänelle ei anneta vihiäkään mitä ne ovat .

        Niinpä kerran jo tehtyä ei voi korjata tekemättömäksi, mutta tapasi mukaan voit tekojasi vähätellä sanomalla olleesi "hädässä'" ja/tai aivovaurion vallassa.


      • poiuytrdfgh

        No kun kerta selvisin yksin 7 vuotta jonkinasteisesti halvaantuneena ja aivovammautuneena , niin kyllä minä nyt ainakin kun osaan jo kävelläkin taas.


      • uskomatonta
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ja kuten olen sanonut. MInun puolestani mielellään saa selvittää vaikka poliisi mitä minä olen tehnyt. Minulla ei ole mitään poliisilta salattavaa. Voin kertoa poliisille kaiken.

        Fyysinen ikä on 50 ja henkinen kehitys jäänyt lapsen tasolle.


      • Vaikka_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ei selvinnyt asia.
        Jos puhut edelleen siitä moneen ketjuun kirjoittamisesta, olen jo kertonut faktat mistä se johtui ja sitä ongelmaahan ei enää ole.

        Tiedätkö mitä ?
        Olen kymmenisen vuotta sitten joutunut nettikiusaamisen kohteeksi jossa minun sälamyhkäisesti väitettiin tehneen jotain mitä ei kerrota mtä. Noh kun asiaa hieman puitiin, ei ollut mitään.

        "Mutta mä olen kerran tehnyt mitä mun ei toivottu tekevän ollessani itse hädissäni. Mutta toivonmukaan siitä ei mitään ongelmaa tullut. "

        "Ei selvinnyt asia.
        Jos puhut edelleen siitä moneen ketjuun kirjoittamisesta, olen jo kertonut faktat mistä se johtui ja sitä ongelmaahan ei enää ole."
        Vaikka olisit kertonut mitä, olet lukemattomia ja taas lukemattomia kertoja tehnyt niin. Ihan palstalaisten väsyttämiseen asti olet tenyt niin.
        Ei ole mitään näyttöä siitä että et tekisi niin. Ei ole kauvaa aiaa kun teit valtavan come backin palstalle ja sullouduit terrorisoiden joka ketujua massiivisella tunkeutumisella.

        "Olen kymmenisen vuotta sitten joutunut nettikiusaamisen kohteeksi jossa minun sälamyhkäisesti väitettiin tehneen jotain mitä ei kerrota mtä. Noh kun asiaa hieman puitiin, ei ollut mitään. "
        Ainahan sinä päädyt siihen tulokseen että sinä et ole tehnyt mitään. Sinun päätelmäsi eivät ovat sillätavoin ainakin minulle täysin merkityksettömiä.

        Minua ei kiinosta kymmenen vuotta sitten tapahtuneet sinuun liittyvät harhat.


      • poiuytrdfgh

        Näissä kahdessa ketjussa vain kirjoitan. Harmittaako ?
        Omassa ketjussani ja sinun minuun viittaavassa ketjussa


      • poiuytrdfgh

        Miksi hoet kun tiedät jo itsekin ettei tuo ole totta ?


      • poiuytrdfgh
        Vaikka_ kirjoitti:

        "Mutta mä olen kerran tehnyt mitä mun ei toivottu tekevän ollessani itse hädissäni. Mutta toivonmukaan siitä ei mitään ongelmaa tullut. "

        "Ei selvinnyt asia.
        Jos puhut edelleen siitä moneen ketjuun kirjoittamisesta, olen jo kertonut faktat mistä se johtui ja sitä ongelmaahan ei enää ole."
        Vaikka olisit kertonut mitä, olet lukemattomia ja taas lukemattomia kertoja tehnyt niin. Ihan palstalaisten väsyttämiseen asti olet tenyt niin.
        Ei ole mitään näyttöä siitä että et tekisi niin. Ei ole kauvaa aiaa kun teit valtavan come backin palstalle ja sullouduit terrorisoiden joka ketujua massiivisella tunkeutumisella.

        "Olen kymmenisen vuotta sitten joutunut nettikiusaamisen kohteeksi jossa minun sälamyhkäisesti väitettiin tehneen jotain mitä ei kerrota mtä. Noh kun asiaa hieman puitiin, ei ollut mitään. "
        Ainahan sinä päädyt siihen tulokseen että sinä et ole tehnyt mitään. Sinun päätelmäsi eivät ovat sillätavoin ainakin minulle täysin merkityksettömiä.

        Minua ei kiinosta kymmenen vuotta sitten tapahtuneet sinuun liittyvät harhat.

        Ei kun muut siihen johtopäätökseen tulivat.


      • poiuytrdfgh
        uskomatonta kirjoitti:

        Fyysinen ikä on 50 ja henkinen kehitys jäänyt lapsen tasolle.

        Mikään ei viittaa siihen. Päinvastoin jo nuorena minut koettiin henkisesti kypsäksi vaikka ulkoisesti nuoren oloiseksi


      • Voi_olla
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ei kun muut siihen johtopäätökseen tulivat.

        Voi olla mitä tahansa, jos edes on.
        Onhan tälläkin palstalla trolleja joilta voidaan odottaa mitä tahansa, vaikka tukea sinun hölmöihin väittämiisi...
        EVVK


      • Tietysti
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mikään ei viittaa siihen. Päinvastoin jo nuorena minut koettiin henkisesti kypsäksi vaikka ulkoisesti nuoren oloiseksi

        Tietysti tietysti. Nyt on vain tapahtunut taantuminen sitten.
        Lähde etsimään palveluasuntoa.


      • Ei_pidä

        "Aivovaurio haittasi vaikutelmaa sittemmin , mutta ei niin oahoin enää"
        Ei pidä paikkaansa. Et selviydy yksin.


      • poiuytrdfgh
        Me_muut kirjoitti:

        "Edelleenkään ihminen ei voi korjata, eikö tunnustaakaan tekoja joista hänelle ei anneta vihiäkään mitä ne ovat . "

        Me muut voimme korjata. Teemme sitä alituiseen. Monet meistä käyvät itsekriittisesti nopeasti ja tottuneesti läpi kaikkea olemiseensa liittyvää. Se on useimmille normaali tapa elää. Joissain ammateissa oman toiminnan kertaus on edellytys onnistumiselle eikä työ onnistu ilman sitä kykyä.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Reflektio
        "Reflektio on yleiskäsite niille kognitiivisille ja affektiivisille toiminnoille, joilla yksilö pyrkii selvittämään kokemuksiaan tavoitteenaan uuden tiedon konstruointi tai uusien näkökulmien löytäminen. Reflektio on välttämätön sekä yksilön että organisaation oppimiselle. Syvällinen oppiminen edellyttää teorian ja käytännön ymmärtämistä. Reflektiivisessä prosessissa pyritään tähän tietoiseen ymmärtämiseen.

        Reflektio koostuu neljästä vaiheesta:

        tekeminen ja kokeminen
        kokemusten reflektointi - mitä opin, mitä tunsin?
        uusien oivallusten käsitteellistäminen ja oman teorian parantaminen
        uuden teorian testaaminen ja palautteen etsiminen

        Yksilöllistä reflektiivistä prosessointia tapahtuu mm. portfolion tai oppimispäiväkirjan kirjoittamisessa, samoin kuin vuorovaikutteisissa oppimisprosesseissa."

        Se että sinulla ei ole tuollaista kykyä kertoo paljon... Valitettavasti.
        Elät niin että sinua on syötettävä kädestä suuhun. Mitä oikeasti teet ja mitä sinun tulisi tehdä...
        Hyvä Luoja...

        Mikään ei viittaa siihen ettei minulla noita kykyjä olisi,
        Antakaa mulle melkein mikä vain yliopistokurssi , joka ei vaadi tietyn aineen pitkää ennakko-oppia kuten kielet ja matematiikka, niin pääsen siitä läpi jopa tällä aivovauriopäälläni, jos voin suorittaa sen menemättä paikanpäälle


    • poiuytrdfgh

      Ku laittasitte minun teot kameravalvontaan...nii tulisi hassuja tansseja aina sinne väliin...

      • Kuvittelin

        "No kun kerta selvisin yksin 7 vuotta jonkinasteisesti halvaantuneena ja aivovammautuneena , niin kyllä minä nyt ainakin kun osaan jo kävelläkin taas."

        Kuvittelin sinun vaihtavan rimpsua jo pari kommenttia sitten mutta kolmas kerta toden sanoo.
        Vai nyt aletaan puhua Magareenasta ja huvitella...

        Mutta kävelepä nyt lähimmän avun piiriin ja ota puheeksi palveluasuminen.
        Nyt kun kykenet siihen. Et voi tulla toimeen yksin. Tarvitset jatkuvaa neuvontaa.


    • poiuytrdfgh

      Tai tekisitte minusta jonkun tosi tv ohjelman jotta saisin hyvät ruoat

      • Kun_menet

        Kun menet sinne palveluasumisen piiriin ne hommaavat sinulle myös hyvät ruoat.
        Tiedät kai, että sinulla on siellä täydet itsemääräämisoikeudet, jos sitä pelkäät.

        Joten lähdehän liikkeelle sitten.


      • poiuytrdfgh

        Minä viihdyn nimenomaan yksinäni ja neurologi katsoi että kykenen lähinnä vain yksin tehtävään työhön jos johonkin. Toimintakykyni HEIKKENEE muiden läsnäolosta.


      • poiuytrdfgh

        Huvittavaa sinällään että ainoa tiedossani oleva sopimaton tekoni on kun erityiskiinnostukseeni liittyvä älyllinen ja luova kiinnostukseni meni vähän yli äyräiden..heh
        Tuommosta on varmaan käyny Aspergereille ennenkin


      • apulähempänä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minä viihdyn nimenomaan yksinäni ja neurologi katsoi että kykenen lähinnä vain yksin tehtävään työhön jos johonkin. Toimintakykyni HEIKKENEE muiden läsnäolosta.

        Harva henkilö seuraasi kestäisikään, joten on varmaan parempikin pysyä omissa oloissaan. Palveluasumisessakin voi elää itsekseen. Siinä on kumminkin se hyvä puoli, että joku hiukan katsoo vointisi perään.


      • poiuytrdfgh

        Että mun ei oikeestaan kuitenkaan ihan kauheesti tartte hävetä sitä onneks. ..ko mun älyllinen kiinnostus on kuitenkin osoitettavissa laadukkaaksi.


      • poiuytrdfgh

        Siinä joutuisi sitten kaikki tasapuolisesti käyttäytymään nätisti, ko minulle puhuessaan näkyisivät itsekin siina kamerassa.


      • suuretluulot

        Sinua ei poliisit niin tärkeänä henkilönä pidä, että alkaisivat edes tarkkailemaan.


      • poiuytrdfgh
        suuretluulot kirjoitti:

        Sinua ei poliisit niin tärkeänä henkilönä pidä, että alkaisivat edes tarkkailemaan.

        Joo ei varmaankaan, mutta noin periaatteessa ainoa mistä mitään hyötyä vois mulle olla.


      • poiuytrdfgh

        Kyllä yhtäkkiä kaikki alkais käyttäytyä niin nätisti, että oliskokaan mulla enää mitään sosiaalisia ongelmia ?


      • poiuytrdfgh

        Luuriinkin jopa voisi soittaa nautinnollisesti kun minä ja muut siinä tsemppais oikeen kunnolla.


      • etsiedäkritiikkiä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Kyllä yhtäkkiä kaikki alkais käyttäytyä niin nätisti, että oliskokaan mulla enää mitään sosiaalisia ongelmia ?

        Koet siis, että ongelmasi johtuvat muista henkilöistä.


      • Vain_netti
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Että mun ei oikeestaan kuitenkaan ihan kauheesti tartte hävetä sitä onneks. ..ko mun älyllinen kiinnostus on kuitenkin osoitettavissa laadukkaaksi.

        Vain netti-ihmeiden aikaan tuollainenkin on mahdollista, kanavilla joissa ei tarvitse esiintyä omana itsenään ja voi esittää olevansa mitä tahansa.

        Aspergeriin voi liittyä erityislahjakkuutta ja sinä ehkä käytät sen sisäsyntyisen resurssin netissä tunkeilemiseen. Esität tuota asiaasi ja jotkut jotka eivät jaksa perehtyä tarkemmin antavat sinun sitten olla missä ikinä oletkin...

        Totuus on kuitenkin se että tarvitset asumispalvelua ja jotain kevyttä terveydenhuoltoa ehkä. Yleensäkin niin että selviydyt ilman tätä narsismipalstaa ja vanhempiasi, jotka varmaan huokaisisivat helpotuksesta ehkä aluksi vähän ristiriitaisin tuntein jos menisit palveluasuntoon.

        Itseasiassa palveluasuntoihin ei niin vain mennä nykyään, että koitapa alkaa aktiiviseksi asian kanssa niin jotain positiivista voi seurata.


      • poiuytrdfgh

        Kuvitelkaa jos olis sellanen maailma jossa kaikki käyttäytyis silleen nätisti ..heh


      • oliskoihanne

        Uskotko puhelinkuuntelun vaikuttavan siihen, että kaikki kanssasi keskustelevat olisivat silloin samaa mieltä kanssasi, ettei vaan tule mitään kiistaa mistään? Kaikki kanssakäyminen sujuisi sinun ehtojesi mukaisesti.


      • poiuytrdfgh
        oliskoihanne kirjoitti:

        Uskotko puhelinkuuntelun vaikuttavan siihen, että kaikki kanssasi keskustelevat olisivat silloin samaa mieltä kanssasi, ettei vaan tule mitään kiistaa mistään? Kaikki kanssakäyminen sujuisi sinun ehtojesi mukaisesti.

        Uskon että suurinta osaa minulle tapahtuneesta ei olisi tapahtunut lainkaan, jos koko elämäni olisi mennyt poliisinauhalle.


      • poiuytrdfgh

        Ihan jo pelkästään tämä poliisista höpöttely, tuntuu jotenkin rauhoittavan olosuhteitani.


      • Tarkoitat
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Huvittavaa sinällään että ainoa tiedossani oleva sopimaton tekoni on kun erityiskiinnostukseeni liittyvä älyllinen ja luova kiinnostukseni meni vähän yli äyräiden..heh
        Tuommosta on varmaan käyny Aspergereille ennenkin

        "Huvittavaa sinällään että ainoa tiedossani oleva sopimaton tekoni on kun erityiskiinnostukseeni liittyvä älyllinen ja luova kiinnostukseni meni vähän yli äyräiden..heh
        Tuommosta on varmaan käyny Aspergereille ennenkin"

        Tarkoitat varmaan elinikäistä toimintaasi. Johon toimintaan liittyy myös muuta kuin vain pelkästään Aspergerille tyypillistä.Vaikka tavallaan se muukin on Aspergerille tyypillistä.
        ☑️Aloituksesta voi luntata mistä voi olla kyse.


      • poiuytrdfgh

        Mitä sinä höpiset ? Koitakko hämätä poliisia ? Mistä syystä ?


      • poiuytrdfgh

        Ko jotenkin tunnut ottaneen oikein työksesi jotten kuulostaisi vakavasti otettavalle, vaikken tiedä kuka oot ?


      • Eli_ala

        "Tuommosta on varmaan käyny Aspergereille ennenkin"
        https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2011/2/duo99304
        "On tärkeää tiedostaa, että Aspergerin oireyhtymässä yksilön toimintakyky voi olla oireiden vuoksi heikentynyt, vaikka älykkyys on yleensä normaali. Aikuisista asuu itsenäisesti englantilaisen arvion mukaan 31 - 50 % ja kokonaisuutena hyvin tai kohtalaisesti pärjääviksi on arvioitu yleensä selvästi yli puolet (Howlin 2000)."

        ☑️Eli ala pohtimaan palveluasumisen hyviä puolia.
        En ole tukemassa sinua täällä palstalla ikuisesti eivätkä muutkaan.


      • poiuytrdfgh

        Sinä tiedät että oon vakavasti otettava, et muuten jaksaisi


      • Minua

        Minua motivoi tässä tapauksessa tämän palstan elävyys.
        Samoin omat eettiset periaatteeni jos tielleni osuu hädänalainen.


      • Otan
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Sinä tiedät että oon vakavasti otettava, et muuten jaksaisi

        Otan jokaisen hyvin sairaankin ihmisen tarpeet erittäin vakavasti jos hän vaikuttaa hädänalaiselta eikä ole avun piirissä.


      • Suosittelen

        Suosittelen sinulle erittäin vakavasti (harmi ettet nyt tunne minua oikeasti etkä näe minua) hakeutumista jonkun kevyen avun piiriin. Saisit olla onnellinen jos pääse palveluasuntoon.


      • En_aio

        En aio tulla tänne palstalle jatkossa lopun elämääni kulmat kurtussa huolestuneena seuraamaan mitä sinulle kuuluu. Teen tämän tiettäväksi nyt.
        Kuten myös vanhempasi ovat poissa jonain päivänä.


      • poiuytrdfgh

        Täällä kirjassa I am Aspien woman , Tania A Marshall kerrotaan myös Aspergernaisesta joka on agentti . Hänellä on erityinen kyky havaita yksityiskohdat, valokuvamainen ylivertaisen pitkäaikainen muisti, yksinäisyyden kestokyky, pakkomielle ratkoa mysteerejä, oikeudenmukaisuudentaju, laatikon ulkopuolinen ajattelu, analyyttiset kyvyt, sitkeä kyky ajatteluun jne.
        Vannon ja vakuutan etten ole minkäänlainen agentti eikä minulla ole vähäisintäkään kiinnostusta agenttiuteen, vaikka minua on joskus sellaiseksi epäilty muutaman kerran, mutta tarkoitan , että Asperger ei ole mikään syy esim. poliisin väheksyä henkilön kertomusta,


      • seselvinnyt
        En_aio kirjoitti:

        En aio tulla tänne palstalle jatkossa lopun elämääni kulmat kurtussa huolestuneena seuraamaan mitä sinulle kuuluu. Teen tämän tiettäväksi nyt.
        Kuten myös vanhempasi ovat poissa jonain päivänä.

        Se on tuskin edes tarpeellista. Eipä tuo näy ottavan huomioon muiden mielipiteistä mitään, vaan vänkää kaikessa vastaan ja puolustelee itseään kaikin tavoin. Luistelee aiheesta, kun ei osaa antaa järjellistä vastinetta. Itse seuraan näitä keskusteluja huvittuneena. Jollain lailla hyvin poikkeava tyyppi ns. normaalista.


      • uskomatonta
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Täällä kirjassa I am Aspien woman , Tania A Marshall kerrotaan myös Aspergernaisesta joka on agentti . Hänellä on erityinen kyky havaita yksityiskohdat, valokuvamainen ylivertaisen pitkäaikainen muisti, yksinäisyyden kestokyky, pakkomielle ratkoa mysteerejä, oikeudenmukaisuudentaju, laatikon ulkopuolinen ajattelu, analyyttiset kyvyt, sitkeä kyky ajatteluun jne.
        Vannon ja vakuutan etten ole minkäänlainen agentti eikä minulla ole vähäisintäkään kiinnostusta agenttiuteen, vaikka minua on joskus sellaiseksi epäilty muutaman kerran, mutta tarkoitan , että Asperger ei ole mikään syy esim. poliisin väheksyä henkilön kertomusta,

        HEH HEH että tämäkin vielä.


      • poiuytrdfgh
        uskomatonta kirjoitti:

        HEH HEH että tämäkin vielä.

        No ihan vaan toisenlaiseksi esimerkiksi Aspergernaisesta, ettei he ole välttämättä mitään palveluasujia.


      • poiuytrdfgh

        Hassua että mulla oli nuorena yhdessä vaiheessa vähän aikaa haavena että minusta voisi tulla poliisi, mutta eihän toki voi kun olen fyysisesti erityisen heiveröinen.


      • poiuytrdfgh
        seselvinnyt kirjoitti:

        Se on tuskin edes tarpeellista. Eipä tuo näy ottavan huomioon muiden mielipiteistä mitään, vaan vänkää kaikessa vastaan ja puolustelee itseään kaikin tavoin. Luistelee aiheesta, kun ei osaa antaa järjellistä vastinetta. Itse seuraan näitä keskusteluja huvittuneena. Jollain lailla hyvin poikkeava tyyppi ns. normaalista.

        Kyllä osaan antaa järjellisen perustelun kaikkeen mitä sanon.


      • nähtyuseasti
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Kyllä osaan antaa järjellisen perustelun kaikkeen mitä sanon.

        Ei pidä paikkaansa tuo väite. Useaan kertaan alat selittelemään jotain aivan toista asiaa, kun huomaat ettet kykene järkevään vastaukseen.


      • Ei_tarv
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Täällä kirjassa I am Aspien woman , Tania A Marshall kerrotaan myös Aspergernaisesta joka on agentti . Hänellä on erityinen kyky havaita yksityiskohdat, valokuvamainen ylivertaisen pitkäaikainen muisti, yksinäisyyden kestokyky, pakkomielle ratkoa mysteerejä, oikeudenmukaisuudentaju, laatikon ulkopuolinen ajattelu, analyyttiset kyvyt, sitkeä kyky ajatteluun jne.
        Vannon ja vakuutan etten ole minkäänlainen agentti eikä minulla ole vähäisintäkään kiinnostusta agenttiuteen, vaikka minua on joskus sellaiseksi epäilty muutaman kerran, mutta tarkoitan , että Asperger ei ole mikään syy esim. poliisin väheksyä henkilön kertomusta,

        "Vannon ja vakuutan etten ole minkäänlainen agentti eikä minulla ole vähäisintäkään kiinnostusta agenttiuteen"
        Ei tarvitse vakuuttaa. On aivan selvää että sinun päälläsi ei tehdä mitään järjellistä työtä, ei ehkä yksinkertaistakaan tehdashommaa.
        "Kyllä osaan antaa järjellisen perustelun kaikkeen mitä sanon. "
        Noin väität mutta ei pidä paikkaansa.
        Ja joo, on siellä maailmalla noita. Mistäs sinulle tehtäisiin...


      • viisväärään

        Sinun psykopaattisi ei täällä keskustele, joten emme voi hänen hankaluudestaan antaa arviota. Tässä tulee nyt juuri selville se, kuinka luistelet itseesi kohdistuneesta kritiikistä, alkaen verrata sinusta sanottua ominaisuutta äitiisi.


      • poiuytrdfgh

        No koska en halua kirjoittaa tänne kaikkea ja aivan tunnistettavasti, ni saatan jättää pois aiheita jotka osaan juuri parhaiten


      • Psykopaattisi

        Psykopaattisi (johon genetiivit kopioit minulta) on jo iällä ja jonain päivänä häntä ei enää ole.


      • poiuytrdfgh

        Siis ihan tuolilla istuminen on aika vaikeeta.


      • poiuytrdfgh
        Psykopaattisi kirjoitti:

        Psykopaattisi (johon genetiivit kopioit minulta) on jo iällä ja jonain päivänä häntä ei enää ole.

        älä kiusaa, mun tulee hätä liikaa.. Pitös mun saada elää muutakin kuin ajatella häntä 50 vuotta, Mut ku on tunneherkkä ja rakastaa välillä psykopaattejakin


      • Minäkään
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        No koska en halua kirjoittaa tänne kaikkea ja aivan tunnistettavasti, ni saatan jättää pois aiheita jotka osaan juuri parhaiten

        Minäkään en kerro kuinka valtavan kaunis, älykäs ja sofistikoitunut olen, äärettömän rikas ja kulta vain kimaltaa ympärilläni🥇🥇🥇
        Sporttisuus ja urheiluautot ovat osa minua.
        En vain ole sitä täällä palstalla kertonut.

        Mutta lähde nyt etsimään sitä palveluasuntoa.


      • Ja_jos

        Ja jos sinulla on joku kyky niin ei se haittaa siellä palveluasunnossa ketään.


      • poiuytrdfgh

        Kertoistko mistä kumpuaa tarve mitätöidä minua ja vielä kun olen toipumaan päin tosi vaikeista vammoista ?


      • Sinulla
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        älä kiusaa, mun tulee hätä liikaa.. Pitös mun saada elää muutakin kuin ajatella häntä 50 vuotta, Mut ku on tunneherkkä ja rakastaa välillä psykopaattejakin

        Sinulla ei ole muuta ajattelemista koska roikut hänessä ja tässä palstassa.
        Kun pääset sinne palveluasumiseen niin voit omistautua myös muuhun.
        Kaikkien meidän vanhemmat ovat lähteneet/lähtevät jonain päivänä.
        Varsinkin sinun olisi se hyvä ymmärtää kun olet noin riippuvainen ja on tuota vammaisuutta.


      • poiuytrdfgh

        Siksikö ettei paljastuisi, että mä tosiaan vammauduin äkillisesti, enkä ole syntyjään sillätavoin vammainen ?


      • Koetko
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Kertoistko mistä kumpuaa tarve mitätöidä minua ja vielä kun olen toipumaan päin tosi vaikeista vammoista ?

        Koetko että palveluasunnoissa asuu itseäsi mitättömämpiä ihmisiä?
        Käyt vähän kraiveliin väliin enkä suvaitse sellaista. Vääristelet, peität ja yrität sumuttaa, enkä suvaitse sellaista.

        ☑️Väität että me täällä palstalla olemma syypäitä sinun ongelmiisi jopa.


      • TerveJärki_

        EVVK
        Mitä aiot veivata kun vanhempasi ovat poissa jos ovat poissa ennen sinua.

        Realisti tervellä järjellä


      • poiuytrdfgh
        Koetko kirjoitti:

        Koetko että palveluasunnoissa asuu itseäsi mitättömämpiä ihmisiä?
        Käyt vähän kraiveliin väliin enkä suvaitse sellaista. Vääristelet, peität ja yrität sumuttaa, enkä suvaitse sellaista.

        ☑️Väität että me täällä palstalla olemma syypäitä sinun ongelmiisi jopa.

        Joo koska mä tarviin aivovauriosta toipumiseen just toisensuuntaista virikettä ja mielikuvaa...


      • Tuolla
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Siksikö ettei paljastuisi, että mä tosiaan vammauduin äkillisesti, enkä ole syntyjään sillätavoin vammainen ?

        Tuolla ei ole mitään merkitystä. Olet nyt se mikä olet.
        Assin vaivat pahenevat ilmeisesti vanhemmiten nekin.

        Mutta minä lähden nyt.


      • poiuytrdfgh

        Mutta en koe siellä asuvia mitättömämmiksi ihmisiksi tietenkään...
        Moni siellä on varmaan terveemoikin kuin minö muutama vuosi sitten


      • Huits
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Joo koska mä tarviin aivovauriosta toipumiseen just toisensuuntaista virikettä ja mielikuvaa...

        " Joo koska mä tarviin aivovauriosta toipumiseen just toisensuuntaista virikettä ja mielikuvaa..."
        Mene komentelemaan sinne palvelutaloon.


      • poiuytrdfgh
        Tuolla kirjoitti:

        Tuolla ei ole mitään merkitystä. Olet nyt se mikä olet.
        Assin vaivat pahenevat ilmeisesti vanhemmiten nekin.

        Mutta minä lähden nyt.

        Tuo ei ole pelkästään epäempaattista vaan myös törkeää puhetta, jollaista toki ilmenee jopa apupalveluissa.


      • poiuytrdfgh

        Eihän ole väliä silläkään joillekin jos vanhukset nääntyy nälkään lääketokkurassa.
        Mut niin, se on epäeettistä....


      • ei.iästä.kiinni
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mutta en koe siellä asuvia mitättömämmiksi ihmisiksi tietenkään...
        Moni siellä on varmaan terveemoikin kuin minö muutama vuosi sitten

        Tuntuuko sinusta siltä, että olet liian terve ja hyväkuntoinen palveluasumiseen?


      • sairaudenmerkit
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tuo ei ole pelkästään epäempaattista vaan myös törkeää puhetta, jollaista toki ilmenee jopa apupalveluissa.

        Et tunnu kestävän minkäänlaista kritiikkiä itseäsi kohtaan, vaan koet olevasi ylivertainen muihin nähden.


      • sairaudenmerkit

        Silloinhan jopa palstallakin on huomattu ammattihenkilöiden jo aiemmin huomanneet samanlaiset terveysongelmasi.


      • poiuytrdfgh

        Ajatelkaa nyt järjellä. Eihän niin voi olla ettei sillä ole väliä missä kunnossa vammautuneet ihmiset olivat ennen vammojaan, koska sittenhän kaikki rikollisetkin voisivat jyllätä ihan vapaasti.
        Jos sellaiset seikat ei kiinnosta hoitajia, niin luulisi kuuluvan ainakin poliisin ja oikeuslaitoksen toimialaan.


      • poiuytrdfgh

        Tosin kyllä minua on kohdeltu nyt aivan asiallisesti oikeissa lääkäreissä niissä asioissa joissa olen asioinut. Ei siellä mitään tämmösiä törkeyksiä ole lauottu.


      • poiuytrdfgh

        Viisikin lääkäriä olen tavannut pahimmista vaivoista toivuttuani. Kaikki olivat ystävällisiä ja kohteliaita.


      • poiuytrdfgh

        Että siinä mielessä siltä osin asiat ovat normaalissa kunnossa.


      • poiuytrdfgh
        ei.iästä.kiinni kirjoitti:

        Tuntuuko sinusta siltä, että olet liian terve ja hyväkuntoinen palveluasumiseen?

        Sellainen ei ole ominausuuteni huomioonottaen sopiva asumismuoto minulle, koska minulle on KAIKKEIN tärkeintä oma rauha ja onnekkaasti nyt köyhänäkin olen sattunut saamaan harvinaisen rauhallisen asuinalueen asuinpaikakseni. On muitakin lääketieteellisiä syitä miksi minun pitää asua tässä.


      • poiuytrdfgh

        Minulla on terveyteni huomioonottaen ja köyhyyteni huomioonottaen sopivin majdollinen asuinpaikka., jossa toimintakykyni parhaiten toimii.


      • poiuytrdfgh

        Ja pakkohan minun on se purkaa, jos olen kuullut jotain mikä kuulostaa korvissani jollain tapaa epäeettiselle,


    • poiuytrdfgh

      Ihmettelinkin muuten että miksi äitini oli niin avulias Aspergerasian selvittämisessä, vaikka yleensä ei tee mitään edukseni. Hän varmaan tiesi, että Aspergeria tultaisiin käyttämään minua vastaan.
      Kuitenkin hän esitti minulle asian niin että hän viimein ymmärtää minua ja välimme korjaantuvat...ja olin tosi iloinen saada diagnoosin.

      • poiuytrdfgh

        Se oli ihan kauheaa että tuon onnettomuudesta syntyneen hermostovamman aikana minut yritettiin manipuloida unohtamaan kuka olen syntyjään.
        Olisin varmaan unohtanutkin, jos ei olisi tapahtunut jotakin todella kummallista mikä sai minut muistamaan.


      • poiuytrdfgh

        Olin ikäänkuin vahingossa puoliunessa melkein näkyjä nähden tokkurassa keksinyt jotain tietyllä tapaa älykästä...enkä edes tiennytkään että se oli älykästä kunnes se minulle paljastui tavallaan olevan.
        Niin aloin vähän kyseenalaistaa sitä luuritulkintaa ynnä muuta itsestäni...onneksi...


      • Ja_vielä

        "☑️Väität että me täällä palstalla olemma syypäitä sinun ongelmiisi jopa.

        Joo koska mä tarviin aivovauriosta toipumiseen just toisensuuntaista virikettä ja mielikuvaa... "

        Ja vielä syytät palstalaisia törkeiksi...
        Tulet esittämään tänne palstalle vaatimuksia muille kirjoittajille miten sinua pitää täällä netissä hoitaa tehostetusti ympäri vuorokauden valtavalla eettisesti oikealla intensiteetillä.

        KUULEHAN NYT😡
        Ja kuulkaa muutkin tätä...


      • poiuytrdfgh

        MIssä olen niin sanonut ?

        On kyllä törkeää sanoa vammautuneille (jos viestiä ei ole jo poistettu) että sillä ei ole merkitystä millaisia olivat ennen vammautumista, mutta hän on nyt sellainen millaiseksi vammautui


      • poiuytrdfgh

        Ei ollut sana sanalta noin, mutta ajatus oli tuo, kuulin samaa luurissakin


      • poiuytrdfgh

        Ja kyllä vammautumeita kuuluu kannustaa kuntoutumaan päin eikä toisinpäin. Siis mitä itsenäisempi vammainen, sen parempi.

        Siis kun soittelin luuriin etten pysty kunnolla käveleen...

        niin silläkö ei ole väliä miten liikuin ennen, sitten vaan isolla rahalla kuntouttamaan pyörätuoliin, ?
        Se pitää yrittää kuntouttaa sellaiseksi hyvin käveleväksi kuin oli.


      • poiuytrdfgh

        Minulta nyt vielä 8 vuoden jälkeenkin katoilee vammoja, äskettäin katos yhdet spasmit...kai jos ei ne nyt vielä pulpahda


      • poiuytrdfgh

        Oli tämmönenkin vuelä viime kesänä että jos intui risti-istuntaan toinen polvi meni melkein lattiaan ja toinen jäi tököttään melkein kattia kohti, eikä niitä saanut millään tasaparia...oli kuin ne olis luutuneet niin, mutta nyt ne on tasaparia


      • poiuytrdfgh

        Ja kun kehokin menee noin vänkkärään hermostovammoista kyllä ne helposti vaikuttaa aivotoimintoihinkin vaikkei olis hullukaan...


      • poiuytrdfgh

        Siis sekin kun silmien suunnistaminen ei onnistu....ei se vaikuta vaan niihin silmiin...


      • poiuytrdfgh

        Siis sen aivovaurion jälkeen mulla hoki viisikin vuotta päässä samat epämiellyttäv'ät sanat jotka mulle oli puhuttu sen vaurion alkuaikoina...
        Olin aivan jo epätoivonen jos ne hokee lopun ikää, mutta ne ei enää jankkaa niin pahoin...joskus vaan esim herätessä


      • poiuytrdfgh

        Valitettavasti kävi tällainen huono tuuri minulla.

        Samaan aikaan kun ihan muusta syystä sain sen hermostovaurion, ympärilläni oli harvinaisen epämiellyttävä sosiaalinen asetelma jossa minulle puhuttiin hyvin epämiellyttäviä sanoja....ja sitten nuo ilmiöt ikäänkuin yhdistyivät...


      • poiuytrdfgh

        Täten ne muiden epämiellyttävät puheet kääntyivät "kivasti" ikäänkuin minun pääni viaksi


      • poiuytrdfgh

        Mutta mitä hirveää tapahtui oli se että koko luuriväki alkoi toistella niitä sanoja sanoja kunnes sain selitetyksi heille että se on lopetettava. ..että ne ei lopu ikinä mun päästä jos he jatkaa sitä.


      • poiuytrdfgh

        Siitä tuli jotain aivan hirveöää kun he alkoi psykologisoimaan sitä palilaliaa...jouduin ihan ihmemaailmoihin sisäisesti niiden juttujen kanssa.
        Olen varma että kyseessä oli hokeva aivovaurio. Ne sanat oli niitä mitä oli mulle siihen aikaan puhuttu. Ei mikään mun psykologinen juttuni.


      • poiuytrdfgh

        M;utta siitä ne jumittu mun päähän hokemina ja sitten koska olen erittäin visuaalinen näin ne hirveät sanat myös kuvina. Tolleen psykopaatti sai minut valtaansa tavalla jolla en ollut ennen ollut. ..ja luurikierteeseen. Ainoa pelastus oli järkkäytyä eroon luurisoitoista minnekään. ...niin tässä tää aivotoiminta palailee.
        Sanoin heille luurissa että ei missään tapauksessa mitään terapiaa, koska siinä tapauksessa se mun vaiva ei lopu koskaan. Siis jos vielä hoetaan monta vuotta samaa. ..niin tottakai ne manipuloituu aivoihin yhä jykevämmin. Eivät uskoneet.
        No mut mun omilla konsteilla ne lievenee täs koko ajan, mutta se edellyttää myös niiden välttelyä jotka tän sai aikaan. Koska jos se saman tyyppinen hokeminen jatkuu, en voi parantua. Ja mun vanhemmat on päättäneet hokea lopun ikäänsä.


      • poiuytrdfgh

        Mutta minä olen päättänyt puhua ja kirjoittaa aina vain monipuolisemmin ja vaihtelevin sanoin. ...aivotoiminnan virkistämiseksi. ..jotta ne hokemat jää sieltä pois


      • poiuytrdfgh

        Ihan oikeesti tätä vaivaa parantaa älyllinen teksti, mitä älyllisempää sen parempi, ei ole noloa vaikka hokisi


      • Vaadit

        Vaadit tältä palstalta että täällä osallistutaan sadallakympillä sinun paranemisprosessiisi juuri oikealla tavalla huomioden sinun tarpeesi.
        Vaadit tältä palstalta tehostettua palvelua vuorokauden ympäri.
        PISTE😐


      • poiuytrdfgh

        Mutta kiitos kuitenkin vaivannäöstä


      • poiuytfdfgh

        Mutta joo mua alkoi nyt naurattaa toi ajatuksesi suomi24 erityiapalvelusta. No kiitoksia suomi24:lle


      • poiuytrdfgh

        Suomi 24 ei ehkä halua minun poistuvankaan koska lopetuslauseeni aina poistetaam. hassua


      • poiuytrdfgh

        Mutta joo ihan kiitokset siitä suomi24:lle että aina nää jutut täälläkin parempia on kuin ne tietyt hokemat.


    • poiuytrdfgh

      Yhden jutun tänne vielä kerron.
      Isäni muuten puhuu outoja, hän on kuulemma täysin ulkopuolinen henkilö minuun ja äitiini liittyvissä asioissa. Hän sanoo viitaten itseensä, että minun ei kannata puhua ulkopuolisille.
      Kun kysyin mitä hän oikein puhuu ? Hän vastasi: "En tiedä" ja sulki puhelimen.

      Mutta vielä toiseen asiaan liittyen Aspergeriin. Nähdäkseni usein Aspergereilla on kaksi vaihtiehtoa: Menestynyt elämä erityiskiinnostusten parissa tai vammainen elämä. Olen kokenut kumpaakin tavallaan, mutta nähdäkseni narsistinen vanhempi joka länttää sitä menestyvää puolta tekee sen että sitten elettäväksi jää se vammainen puoli varsinkin jos kuvio menee sellaiseksi että muutkin yhtyy siihen länttäämiseen. Tässä tämä yksinkertaisesti.
      Siksi mä ilmenen erilaisena ihmisenä ihmisryhmässä jossa tehdään sitä länttäämistä ja ihmisryhmässä, jossa ei tehdä. On kuin olisi siten kaksi minua. Ja kummankin ihmisryhmän ihmiset ihmettelee sitä toista. Tämä alkoi minulla jo nuorena kysymys: Kumpi olen minä ? Ja siitä on jopa ollut sosiaalista kiistaa kumpi minä olen ? Ja ihmiset saattaa jopa väittää sitä toista puolta mielikuvitukseksi. Mutta siis milloin mitäkin puolta. Sanoisin käytännöllisesti katsoen kumpikin on minä, mutta kyllä mun aito sisin on saanut mahdollisuuden ilmetä vain ja ainoastaan taiteen kautta.

      • poiuytrdfgh

        Nii, ja silloin kun rakastan , se on kanssa aitoa. Ja minä en ole esim. mustasukkainen ihminen melkein ollenkaan.


      • poiuytrdfgh

        Siis minulle ei koskaan tule tunnetta ilkeillä mustasukkaisuuden takia. Absoluuttisesti ei koskaan.
        Myös koska sellainen ei edes sopisi yhteen tuon empatiamääritelmäni kanssa ja mä noudatan omia filosofioitani.


      • poiuytrdfgh

        Yrittivät mm. luurissa sotkea filosofiani ja sen noudattamisen, mutta sehän ei tietenkään käy päinsä.


      • poiuytrdfgh

        Varsinkaan kun ei minun filosofiani ole mikään huonokaan. Kehtaan esittää sen paremmissakin piireissä tilaisuuden tullen.


      • integriteetti
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Siis minulle ei koskaan tule tunnetta ilkeillä mustasukkaisuuden takia. Absoluuttisesti ei koskaan.
        Myös koska sellainen ei edes sopisi yhteen tuon empatiamääritelmäni kanssa ja mä noudatan omia filosofioitani.

        Minusta olisi häpeällistä ilkeillä mustasukkaisuuden takia. Kyllä joku muu rakentavampi ilmaisu tai asian toteaminen pitäisi olla käytössä. Onneksi en ole itsekään kovin mustasukkaista sorttia. Itse asiassa vähän pelkään mustasukkaisia ihmisiä kun olen ollut niin kovin riepoteltu mustasukkaisten aikuisten taholta lapsena.

        On muuten varmaan vaikeaa säilyttää kokemusta itsestä ehyenä, jos ympäristöstä tulee kovin ristiriitaista tai vastakkaisia signaaleita.


      • poiuytrdfgh

        Joo taas ymmärrät niin hyvin.
        Mulle on tullut tosi paljon aina sitä vastakkaista signaalia.
        Yksi esimerkki on että minua vuosikymmeniä sanottiin samaan aikaan käsittämättömän rohkeaksi ja turhanpelkoiseksi yliherkäksi henkilöksi. Enimmäkseen tosin toiset ihmiset sanoi tuota toista ja toiset toista. Puhelin aina äidilleni, että kun siinä ei ole mitään tolkkua, että ihmiset vuoron perään noita viestittää...että päättäisivät edes kumpaa. Koska tollasessahan tilanteessa on myös kutakuinkin mahdoton muuttaa käytöstään sosiaalisesti toivotuksi kun kumpaankin suuntaan on väärään suuntaan.


      • poiuytrdfgh

        Joo ja kyllähän se tietenkin on oleellista jo itsekunnioituksen kannalta ettei mustasukkausuuden takia ilkeile. Kyllä mulla ainakin laskisi itsetunto jos ilkeilisin, joten eihän sellainen edes teoriassa auttaisi asiaa.


      • poiuytrdfgh

        Tulikin mieleen että jos joku ryhtyy siihen , niin siitähän varmaan helposti tulee kierre, jos ilkeilee ja itsetunto laskee sen takia ja mustasukkaisuus lisääntyy niin ilkeilee lisää mistä taas itsetunto laskee jne. Vois kuvitella narsisteilla käyvän noin.


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Yrittivät mm. luurissa sotkea filosofiani ja sen noudattamisen, mutta sehän ei tietenkään käy päinsä.

        Tähän vielä lisäänkin että sehän se kumma onkin mistä "auttajani" niin usein saavat päähänpiston, että ongelmani aiheuttaja olisikin hyvä filosofiani ja tarvitsisin avuksi sen sotkemista.
        Onneksi olen saanut sen jo siinä määrin julki ja näkyväksi, että tuo teoria ei enää ole uskottava.


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tähän vielä lisäänkin että sehän se kumma onkin mistä "auttajani" niin usein saavat päähänpiston, että ongelmani aiheuttaja olisikin hyvä filosofiani ja tarvitsisin avuksi sen sotkemista.
        Onneksi olen saanut sen jo siinä määrin julki ja näkyväksi, että tuo teoria ei enää ole uskottava.

        Minkälaista "apua" odotat saavasi näiltä auttajilta, jolloin siitä olisi sinulle mielestäsi hyötyä ja se apu ei sekoittaisi filosofiaasi, eikä aiheuttaisi lisää hermovauriota?


      • poiuytrdfgh

        Tietenkin ennenkaikkea apu jossa lähdetään liikkeelle konkreettisista faktoista, ei mielikuvista ja mielikuvituksesta. Selvitetään faktoja kuten tieteellisiä faktoja tai faktoja kuten poliisi faktoja selvittää ihan konkreettisia faktoja esim. tapahtumista ja teoista (jotta ei esim olisi kauheesti ongelmaa "teoista", joista kukaan ei osaa sanoa millaisista teoista tai missä tai kenen kanssa tai minkä tyyppisiä tai mistä syystä.)
        Eli mm. huomioidaan (kuten nyt on hyvin ympärilläni käytännössä huomioitukin) seikat, jotka aiheuttaa hermovaurioita. Ja ymmärretään että hermovaurio ei johdu siitä että filosofiassani olisi vika.


      • poiuytrdfgh

        Olen tunnesuuntautunut ihminen ja haluan olla, mutta en kuitenkaan tarvitse apua tunteisiin ja mielikuvitukseen suuntautuneissa ilmiöissä . Enemmänkin konkreetisissa hermoissa ja niihin liittyvissä toiminoissa, tapahtumissa jne. mitä koitin koko aika luuriin sanoa, mutta he on niin inspiroituneita tunne- ja mielikuvitusmaailmasta. Ymmärrän sen hyvin sillä olen itsekin, mutta en heidän laillaan. Ja siitä heidänlaisestaan tunnemielikuvitusmaailmasta on mulle haittaa.


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tietenkin ennenkaikkea apu jossa lähdetään liikkeelle konkreettisista faktoista, ei mielikuvista ja mielikuvituksesta. Selvitetään faktoja kuten tieteellisiä faktoja tai faktoja kuten poliisi faktoja selvittää ihan konkreettisia faktoja esim. tapahtumista ja teoista (jotta ei esim olisi kauheesti ongelmaa "teoista", joista kukaan ei osaa sanoa millaisista teoista tai missä tai kenen kanssa tai minkä tyyppisiä tai mistä syystä.)
        Eli mm. huomioidaan (kuten nyt on hyvin ympärilläni käytännössä huomioitukin) seikat, jotka aiheuttaa hermovaurioita. Ja ymmärretään että hermovaurio ei johdu siitä että filosofiassani olisi vika.

        Tieteellisiä, tai poliisifaktoja tulisi siis selvittää sinun trillerimäisestä elämästäsikö? Eiväthän "auttajat" ole tutkijoita, vaan keskusteluapuna sinulle itsesi kertomiin ongelmiin. Siitähän he saavat aiheen puhua, mitä itse heille kerrot.


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Olen tunnesuuntautunut ihminen ja haluan olla, mutta en kuitenkaan tarvitse apua tunteisiin ja mielikuvitukseen suuntautuneissa ilmiöissä . Enemmänkin konkreetisissa hermoissa ja niihin liittyvissä toiminoissa, tapahtumissa jne. mitä koitin koko aika luuriin sanoa, mutta he on niin inspiroituneita tunne- ja mielikuvitusmaailmasta. Ymmärrän sen hyvin sillä olen itsekin, mutta en heidän laillaan. Ja siitä heidänlaisestaan tunnemielikuvitusmaailmasta on mulle haittaa.

        He kuvittelee ihan hirveesti, eikä yhtään samanlaista kokemusmaailmaa kuin minä, ja menen aivan sekaisin empaattisesti eläytyessäni heidän tunnejuttuihinsa. (mielenterveyden menetyksen riski syntyy siitä minulle ) Siksi haluan vain viileän konkreettista faktasuuntautunutta apua tyyliin hammaslääkäri tai poliisi tai talonmies. Vaikka olenkin itse erittäin tunnesuuntautunut mielikuvitus ihminen. ..mutta juurikin siksi. Ja hmm...ei mitään lapsuuspsykologiaa, eikä ikävien tapahtumien elämistä mielikuvissa yhä uudelleen ja uudelleen niin että samalla kommentoidaan loukkaavasti. ..niin että hermosto toistaa sitten toistamistaan huonoja tunnekokemuksia. Se on todella äärimmäisen epäterveellistä ja sanoisin jopa vaarallista.


      • poiuytrdfgh
        41neurologistavaivaa kirjoitti:

        Tieteellisiä, tai poliisifaktoja tulisi siis selvittää sinun trillerimäisestä elämästäsikö? Eiväthän "auttajat" ole tutkijoita, vaan keskusteluapuna sinulle itsesi kertomiin ongelmiin. Siitähän he saavat aiheen puhua, mitä itse heille kerrot.

        Yleensä he halusi puhua muuta kuin minun aiheitani. siinähän se olikin. Kun aiheeni ei olleet heidän protokollaa. Siksi tulin ne puhumaan tänne.


      • poiuytrdfgh

        Koin itseni manipuloiduksi muihin aiheisiin joihin toistuvasti keskustelu yritettiin kääntää ja lähdinkin mielikuvituksessa mukaan niihin juttuihin mistä tuli ongelmaa.


      • poiuytrdfgh

        Olen todella mielikuvituksellinen ja eläytyväinen ja tavallaan voin osata puhua melkein mistä vaan vaikkei se liityisi mitään minuun. Mutta eksyn päässäni sitten. Ja minut on tavallaan helppo manipuloida, siksi minun ei pidäkään enää käyttää luuria.


      • poiuytrdfgh

        joten en odota enää apua luurista. Puran vain kokemukseni näin. Heillehän en olisi voinut sitä aidosti purkaa, koska olisin ollut syyllinen kaikkeen koska olen soittaja, jotka ovat tyhmempiä kuin vastaajat. ..ja olisin lopullisesti sairastunut syyllisyydentunteeseen täysin toimintakyvyttömäksi.


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Yleensä he halusi puhua muuta kuin minun aiheitani. siinähän se olikin. Kun aiheeni ei olleet heidän protokollaa. Siksi tulin ne puhumaan tänne.

        Eivät he muusta voi puhua kuin sinun asiaasi liittyvistä aiheista. Auttajat voivat katsoa asiaa eri suunnalta kuin sinä, jolloin koet sen manipuloinniksi, vaikka tarkoitus on saada sinutkin käsittelemään kokemuksiasi ilman ylettömiä tunteiluja.


      • poiuytrdfgh

        Vastaajat ovat viisaampia kuin soittajat, koska he ovat käyneet kurssin, jota soittajat eivät ole käyneet. Joku oikein selitti siitä kuinka hän on käynyt kurssin.


      • poiuytrdfgh

        Olen minäkin jotain kursseja käynyt. Olenkohan vähetellyt niiden arvoa. Voisin ehkä alkaa kovinkin itsevarmaksi koska olen käynyt montakin kurssia.


      • poiuytrdfgh

        Olen käynyt jopa vaikeampia kursseja oletan kuin luurivastaajan kurssi. Onkos minun käymillä kursseilla jotain arvoa ?


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Olen käynyt jopa vaikeampia kursseja oletan kuin luurivastaajan kurssi. Onkos minun käymillä kursseilla jotain arvoa ?

        Harhauduit TAAS koko aiheesta. Kenenkään paremmuudesta ja kurssien käynneistä ei ollut puhetta, vaan kyse oli siitä, minkälaista apua hait luureista, joka olisi sinua tyydyttänyt.


      • poiuytrdfgh
        41neurologistavaivaa kirjoitti:

        Harhauduit TAAS koko aiheesta. Kenenkään paremmuudesta ja kurssien käynneistä ei ollut puhetta, vaan kyse oli siitä, minkälaista apua hait luureista, joka olisi sinua tyydyttänyt.

        No olihan siinä kun minä en enää tiennyt edes omaa elämäntarinaan kun sekin tiedettiin paremmin.


      • 41neurologistavaivaa

        Kanssasi on mahdotonta käydä minkään tasoista järkevää keskustelua.


      • poiuytrdfgh

        Minun elämääni kysellään jopa vaivauttavuuteen asti, mutta MIKÄÄN minun elämästäni ei kuulu asiaan. Ainoa mikä vähän kuuluu on joku Asperger-


      • poiuytrdfgh
        41neurologistavaivaa kirjoitti:

        Kanssasi on mahdotonta käydä minkään tasoista järkevää keskustelua.

        Selitätkö millatavoin tämä ei ole järkevää mitä sanon ?
        Eikö se ole järkevää, että jos minua halutaan auttaa pitäisi kuunnella minun elämääni koskevia asioita ? (eikä mitätöidä kaikkea )
        Vammautuminen on erittäin oleellinen laahushameen käytön kannalta.


      • poiuytrdfgh

        Jos kehittyisi huipuksi laahushameen pyörittelijäksi, siitä saa jopa rahaa. (esimerkki vain eikä välttis minulle oleellisin)


      • poiuytrdfgh

        Isälleni kiitokset. Kuljetti minut joka päivä pitkän matkan autolla kurssille eri kaupunkiin, (ennen vammautumista)


      • poiuytrdfgh

        Selttäisitkö miten on selitettävissä, että aineena on minä ja toimen on kiinnostunut saamaan selville mitä tunnem, mutta mitä tahansa itsestäni kerron: kyvyn, vamman, ilon, surun, elämänkokemuksen, niin se ei kuulu asiaan.
        Eli mikä sitten kuuluu asiaan ?
        Tavallaan tuntuu että koko porukka on mennyt siinä mukaan siihen vanhempieni juttuun missä minun tunteillani , kyvyilläni, vammoiilani, elämänkokemuksillani ei ole mitään merkistystä vaan niin 100% mitätöintiä, ettei ne edes millään tavoin liity minua koskeviin asioiden käsittelyihin.

        Kuitenkin itsestäni tuntui kuin olisin löytänyt hieman itseäni takaisin kun muistelin tässä tänään laahushameenpyörittelyä, Jos joku tuntisi empatiaa MINUA kohtaan, tietäisi että esim. se menetys on kovin surullinen, mutta ei osaa kuvitella tunnetta, jos ei ole itsellään kokemusta tuosta nautinnosta.

        Niin se on vaan niin outoa ja aiheutti minulle itseni kadottavaa oloa ja aiheuttaa edelleen voimakkaasti jos muistelrn, että kysellään minun tunteistani, mutta kieltäydytään kuulemasta yhtäkään. Siinä alkaa ihmettele,''n myös mistä ilmiö johtuu.


      • empatiantarvetta
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Selttäisitkö miten on selitettävissä, että aineena on minä ja toimen on kiinnostunut saamaan selville mitä tunnem, mutta mitä tahansa itsestäni kerron: kyvyn, vamman, ilon, surun, elämänkokemuksen, niin se ei kuulu asiaan.
        Eli mikä sitten kuuluu asiaan ?
        Tavallaan tuntuu että koko porukka on mennyt siinä mukaan siihen vanhempieni juttuun missä minun tunteillani , kyvyilläni, vammoiilani, elämänkokemuksillani ei ole mitään merkistystä vaan niin 100% mitätöintiä, ettei ne edes millään tavoin liity minua koskeviin asioiden käsittelyihin.

        Kuitenkin itsestäni tuntui kuin olisin löytänyt hieman itseäni takaisin kun muistelin tässä tänään laahushameenpyörittelyä, Jos joku tuntisi empatiaa MINUA kohtaan, tietäisi että esim. se menetys on kovin surullinen, mutta ei osaa kuvitella tunnetta, jos ei ole itsellään kokemusta tuosta nautinnosta.

        Niin se on vaan niin outoa ja aiheutti minulle itseni kadottavaa oloa ja aiheuttaa edelleen voimakkaasti jos muistelrn, että kysellään minun tunteistani, mutta kieltäydytään kuulemasta yhtäkään. Siinä alkaa ihmettele,''n myös mistä ilmiö johtuu.

        Täällä kun ei varmaankaan ole muita, jotka olisi "laahushameita" pyöritellyt, niin on tosi vaikeeta silloin kuvitella tunnetta sen taidon menettämisestä. Aiemmin ei näistä "laahushameista" ole tosin ollut edes puhetta, niin ei tässä ole osannut antaa edes sitä myötätuntoa tuon osalta sinulle.


      • poiuytrdfgh

        Ja sitä paitsi en ole itse keksinyt soittaa luuriin, vaan asia eteni niin, että tuttava tarjoutui kuulemaan elämästäni ja sanoi, että jotenkin äitini muistuttaa psykopaattia ja myös neuvoi soittamaan luuriin.


      • poiuytfdcvb

        Ja kun minulle jäi vähän epäselväksi miten juttu siellä luurissa kulkee ja minkälainen juttu, niin tulin varmuuden vuoksi tänne kertomaan itse. Siellä kun oli vielä kaikenlaista erikoista vastaajaa kuten sanomassa: "Et tiedäkään kuka minä olen " ja joku sanomassa että hänen mielestään äitini on ihan kiva.


      • poiuytrdfgh

        Että siis tuntui ikäänkuin hieman pieneltä piiriltä. ..etenkin kun myös se joka neuvoi minua soittamaan luuriin, tuntee sekä äitini, että luuriväkeä ja äitini tuntee luuriväkeä sekä tuon henkilön.


      • poiuytfdfgh

        Tai enemmänkin tietää kuin tuntee, on tavannut-


      • poiuytrdfgh

        Mutta ilmoitan täällä julkisesti että minä en kuulu tuohon poppooseen, minulla on omat poppoot.


      • poiuytrdfgh

        Olen kiinnostunut filosofisista tutkimuksista, hameenhelmojen pyörityksistä sekä tunneilmaisusta maalauksilla ja tulen surulliseksi kaikesta mikä haittaa tuota.


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Olen kiinnostunut filosofisista tutkimuksista, hameenhelmojen pyörityksistä sekä tunneilmaisusta maalauksilla ja tulen surulliseksi kaikesta mikä haittaa tuota.

        Nämä samat kiinnostukset minulla on olleet kuusitoistavuotiaasta asti.


      • pyörittelehelmojasi

        Kertomasi mukaan kykenet nykyään jo kävelemään, niin eiköhän se helmojen pyörityskin jo onnistu.


      • poiuytrdfgh

        Jo ei ihan vaan oo meinannut vielä kerääntyä sisua niin vaativaan suoritukseen mutta joo yritän aloittaa senkin, kun siinä on tärkeää myös se tyyli ja estetiikka. ei niitä helmoja miten sattuu heilutella,


      • Kyllä_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Yrittivät mm. luurissa sotkea filosofiani ja sen noudattamisen, mutta sehän ei tietenkään käy päinsä.

        "Yrittivät mm. luurissa sotkea filosofiani ja sen noudattamisen, mutta sehän ei tietenkään käy päinsä. "
        Kyllä sinun kilometerittäin kirjoittamissasi viesteissä ei ole hölkäisenpöläystä filosofiaa..
        Sen enempää kuin sitä etiikkaakaan...
        Sen sijaan noita kahta sanaa, filosofia ja etiikka toistelet kuin papukaija orrellaan.

        ☑️Huomenna kun jaksan, otan kanssasi puheeksi filosofian perusteita.
        Odotas vain niin alan kysellä sinulta aiheesta...


      • poiuytrdfgh

        Minä jopa kyseenalaistan joitakin tiettyjä perinteisiä filosofian oppeja siksi en niitä kaikkia viitsi päntätä. Siis sellaisia joihin en usko. Minö olen nyt oopinut jostain kirjoista että niin kiva kuin Platon onkin, osa hänen opeistaan on ilmeisesti virheellisiä.


      • poiuytrdfgh
        Kyllä_ kirjoitti:

        "Yrittivät mm. luurissa sotkea filosofiani ja sen noudattamisen, mutta sehän ei tietenkään käy päinsä. "
        Kyllä sinun kilometerittäin kirjoittamissasi viesteissä ei ole hölkäisenpöläystä filosofiaa..
        Sen enempää kuin sitä etiikkaakaan...
        Sen sijaan noita kahta sanaa, filosofia ja etiikka toistelet kuin papukaija orrellaan.

        ☑️Huomenna kun jaksan, otan kanssasi puheeksi filosofian perusteita.
        Odotas vain niin alan kysellä sinulta aiheesta...

        tämä kyseenalaistamisen kykyni valitettavasti ei ole hyödyksi filosofian alkeisopinnoissa vaan hyödyttäisi vasta siellä loppuvaiheessa, enkö minä kestä opiskella niitä alkuvaiheita niin kauan. jotta pääsisin itse asiaani.


      • poiuytrdfgh

        Monessakaan asiassa en hallitse perusteita, vaan pelkät jatko-opinnot ikäänkuin


      • poiuytrdfgh

        Siksi käy usein niin, että minua ei uskota kun tiedän jotain oikein hyvin, koska perusopinnot puuttuu, mutta hahaa tietoni ovatkin sitä tarkemmin oikeita mitä pidemmälle opintoihin mennään. Ja sitten mulle ollaan vihaisia, mikä on pelottavaa .


      • poiuytrdfgh

        Mutta väitän että joskus perusopintojen puuttuminen voi nopeuttaa eksalteihin johtopäätöksiin pääsemistä. Perustelen tässä miksi.
        Tiede kehittyy koko ajan. Siis ei ole totuus vaan pyrkimys totuuteen. Välillä vanhoja oppeja kumotaan ja uusia tulee tilalle. Joskus perusoppinnot hyvin hallitseva jumittaa itseasiassa jo kumotussa opissa, ja hän on mahdollisesti työssäkin, jossa vielä toimitaan vanhan opin mukaan. Mutta se jolla ei ole perusopintoja, voi jo elää siihen uudempaan oppiin ajatuksensa perustaen.


      • Itsekriittisyyden_puute
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Monessakaan asiassa en hallitse perusteita, vaan pelkät jatko-opinnot ikäänkuin

        Tuohan taas on aivan mahdoton ajatus.
        Ns. pystyynkuollut.
        Kritiikitön omakehu haisee ja pahasti.


      • poiuytrdfgh

        Näitä asioita on ihan tavallisissa lukio-opinnoissa: Tiede ei ole totuus, vaan pyrkimys totuuteen.
        Jossain tavallisessa TV dokumoentissa (joita erittäin harvoin katsoin) kerrottiin siitä kuinka hitaasti uusi tieteellinen tieto saadaan käyttöön järjestelmissä.


      • poiuytrdfgh
        Itsekriittisyyden_puute kirjoitti:

        Tuohan taas on aivan mahdoton ajatus.
        Ns. pystyynkuollut.
        Kritiikitön omakehu haisee ja pahasti.

        Tiedätkö että on olemassa sellainenkin neurologinen ominaisuus, että henkiö ei kykene tekemään liian helppoja tehtäviä, siis ei todellakaan kykene, mutta selviää haastavammista tehtävistä.
        Ihmiset usein luulee tuota ylpistelyksi. Mutta sillä 100% ei ole mitään tekemistä ylpistelyn kanssa, vaan sellainenkin aivotoiminnallinen ominaisuus on olemassa. Se ehkä liittyy jotenkin siihen, että henkilö ei kykene saamaan hermostoaan toimivasti vireäksi jos tehtävä on liian tylsä.


      • poiuytrdfgh

        Tulipa tuosta mieleen jännä mielleyhtymä. Luin jostain että psykopaatit usein ei pysy vireinä, jos on monotonista. Mutta tuo ominaisuus todellakaan ei liity vain psykopaatteihin,


      • Itsekriittisyyden_puute
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tiedätkö että on olemassa sellainenkin neurologinen ominaisuus, että henkiö ei kykene tekemään liian helppoja tehtäviä, siis ei todellakaan kykene, mutta selviää haastavammista tehtävistä.
        Ihmiset usein luulee tuota ylpistelyksi. Mutta sillä 100% ei ole mitään tekemistä ylpistelyn kanssa, vaan sellainenkin aivotoiminnallinen ominaisuus on olemassa. Se ehkä liittyy jotenkin siihen, että henkilö ei kykene saamaan hermostoaan toimivasti vireäksi jos tehtävä on liian tylsä.

        Perusteet on silti osattava aivan kaikkien, että pystyy tekemään niitä haastavampia tehtäviä.
        Ihan sama kuin väittäisit, että et tunne auton hallintalaitteita, mutta olet loistava kuski.
        Eikä sellaista neurologista ominaisuutta ole olemassa.


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tiedätkö että on olemassa sellainenkin neurologinen ominaisuus, että henkiö ei kykene tekemään liian helppoja tehtäviä, siis ei todellakaan kykene, mutta selviää haastavammista tehtävistä.
        Ihmiset usein luulee tuota ylpistelyksi. Mutta sillä 100% ei ole mitään tekemistä ylpistelyn kanssa, vaan sellainenkin aivotoiminnallinen ominaisuus on olemassa. Se ehkä liittyy jotenkin siihen, että henkilö ei kykene saamaan hermostoaan toimivasti vireäksi jos tehtävä on liian tylsä.

        Moni virheellisesti luulee että tuo on mahdotonta. Se on heidän väärä luulo. Kyllä tuollekin ilmiölle löytyy tieteellisiä perusteita. Olen nyt valitettavasti unohtanut niitä .
        Ja itselläni on monta kertaa kokemus siitä, että en ole pärjännyt hyvin saman alan alkeiskurssilla mutta miltei ammattilaistasolla selviydyn hyvin.
        Joskus tästä tulee sosiaalisia kiitstoja kun minua ei oikein päästettäisi jatkokurssille ilman peruskurssia ja valitettavasti siihen moni oppini töksähtää. Mutta aina kun olen päässyt suoraan jatko-opintoon, minua on pidetty sopivana joukkoon.
        Itseasiassa tämä on jo peruja lapsuudestani, kun ollessani noin 7 -vuotias, minun harrastusopettaja pyysi minua tulemaan lisäksi ryhmään jossa oli isoja tyttöjä. Täytyy myöntää kyllä sitten oli jännää päästä sinne isojen tyttöjen ryhmään ja pärjäsin hyvin. Myös kun olin noin 14-vuotias menin harrastusryhmään, jossa melkein kaikki muut olivat aikuisia. Luokkatoverit ihmettelivät kuinka heidän lapsellisena pitämänään minua aikuiset naiset kutsuivat kanssaan keskusteluihin.


      • poiuytrdfgh

        Mutta mulla on se käsitys että Aspergerissa just hermosto kehityyy vähän poikkeuksellisella tavalla eikä useinkaan ihan tavallisen kehityskaaren mukaan.


      • poiuytrdfgh

        Olin kerran myös yksityisoppilaana taideopissa joskus 18-vuotiaana .
        Meitä oli samassa ryhmässä kaksi, Opettaja piti toista oppilasta kaiken aikaa minua edistyneempänä, teimme helppoja tehtäviä. kunnes kerran pyysin opettajaa kahden kesken kanssani ja esitin hänelle kokonaan oman taideteokseni. Opettaja alkoi päivitellä, että no jah herranjestas, että kuinka hän on voinut luulla toista oppilasta edistyneemmäksi kuin minä vaikka minähän olen varsin paljon edistyneempi niin ettei hän osannut aavistaakaan. (Tosin tuo taito meni halvauksessa)


      • poiuytrdfgh

        Tämä on tuottanut mulle hirveesti kärsimystä koko elämän ajan ja varsinkin koska sitä luullaan ylpistelyksi vaikka koko ominaisuus ei ole omassa vallassa. Olen suuren osan elämäni ajasta täystyökseni koittanut näytellä tyhmää ettei mulle oltaisi niin vihaisia. Mutta sitten tuli kauheita vaikeuksia sen tyhmän näyttelemisen takia, joten sekin oli pakko lopettaa.


      • poiuytrdfgh

        Psykopaattini tuntee tän ominaisuuteni kuin omat taskunsa ja saa sillä aikaan hänelle hauskaa sosiaalista hämminkiä. Hän tietää, että mä vaikutan idiootille ja juuri kun kaikki uskovat minun olevan idiootti, yhtäkkiä älyni välähtää.


      • Itsekriittisyyden_puute
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Moni virheellisesti luulee että tuo on mahdotonta. Se on heidän väärä luulo. Kyllä tuollekin ilmiölle löytyy tieteellisiä perusteita. Olen nyt valitettavasti unohtanut niitä .
        Ja itselläni on monta kertaa kokemus siitä, että en ole pärjännyt hyvin saman alan alkeiskurssilla mutta miltei ammattilaistasolla selviydyn hyvin.
        Joskus tästä tulee sosiaalisia kiitstoja kun minua ei oikein päästettäisi jatkokurssille ilman peruskurssia ja valitettavasti siihen moni oppini töksähtää. Mutta aina kun olen päässyt suoraan jatko-opintoon, minua on pidetty sopivana joukkoon.
        Itseasiassa tämä on jo peruja lapsuudestani, kun ollessani noin 7 -vuotias, minun harrastusopettaja pyysi minua tulemaan lisäksi ryhmään jossa oli isoja tyttöjä. Täytyy myöntää kyllä sitten oli jännää päästä sinne isojen tyttöjen ryhmään ja pärjäsin hyvin. Myös kun olin noin 14-vuotias menin harrastusryhmään, jossa melkein kaikki muut olivat aikuisia. Luokkatoverit ihmettelivät kuinka heidän lapsellisena pitämänään minua aikuiset naiset kutsuivat kanssaan keskusteluihin.

        Sinun väitteesi oli: en tarvitse perusopintoja tieteessä, voin siirtyä suoraan jatko-opintoihin.
        Perusteluna joku satubaletti tms kokemus:
        "Itseasiassa tämä on jo peruja lapsuudestani, kun ollessani noin 7 -vuotias, minun harrastusopettaja pyysi minua tulemaan lisäksi ryhmään jossa oli isoja tyttöjä. "
        Nerokasta.


      • poiuytrdfgh

        Ei kun kyllä sama pätee esim. esseekirjoitukseen.

        Osaan paremmin kirjoittaa vaativampia esseitä kuin vähemmän vaativia.


      • poiuytrdfgh

        siis ihan oikeesti. Kyllä tämä itsellekin tuntuu hieman oudolle välillä, mutta pakko asian on nyt vaan todeta olevan näin kun toistuvasti ilmiö toistuu eri asioissa.


      • poiuytrdfgh

        Se on se epätasainen kykyprofiili-ilmiö. Sitä ei voi kösittää mitä mä osaan ja mitä en osaa.
        Se tuntuu maalaisjärjelle epäloogiselle muttei se ole jos oikein neurologian opinnoissa mennään pitkälle,


      • poiuytrdfgh

        Mun kohdalla valitettavasti usein sattuu erilaisia virheitä, kun ihmiset ei voi arvata tätä, ja sitten mulle ollaan vihaisia. Tämä on ollut jo tiedossa ennen jo luurikokemustanikin, mutta valitettavasti luuri taas uutena ei uskonut kun yritin selittää. Mutta tämä ilmiö on havaittu jo kauan ennen luuria.


      • Itsekriittisyyden_puute
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ei kun kyllä sama pätee esim. esseekirjoitukseen.

        Osaan paremmin kirjoittaa vaativampia esseitä kuin vähemmän vaativia.

        Et osaa, jos sinulta puuttuu jo perustiedotkin aiheesta josta kirjoitat.
        Suollat vain käsittämättömän määrän puppua.


      • poiuytrdfgh

        Ei se mee noin.
        Minut maailman parhaitenkin tunteva henkilö sanoi että on ymmärrettävää että juuri tietty perusopintojeni puute aiheuttaa ymmärrettävästi ihmisille sellaisen ennakkoluulon, joka saa heidät käsittämään sanomani väärin.
        Itse väittäisin myös että se ennakkoluulo saa heidät ikäänkuin jopa kuulemaan väärin mitä mä sanoin,


      • poiuytrdfgh

        Katsos kyllä ne perustiedot tavallaan yleensä sisältyy monimukaisempaankin tekstiin, ei ne sieltä kokonaan puutu, jos niitä ei ole erikseen puusta veistetty. Mun on helpompi ajatella laajoja kokonaisuuksia kuin päntätä jotain yhtä käsitettä-


      • poiuytrdfgh

        esim. mitä maailmanlaajuisemmin saan ajatella niin se menee paremmin kuin esim . Suomen mittakaavassa ajattelu


      • poiuytrdfgh

        mitä monitieteisemmin saan ajatella sitä paremmin se menee kuin yksittäisen tieteen kohdalla


      • poiuytrdfgh

        ja tätä ilmentää jotenkin koko hahmoni...
        ainoa sosiaalinen seurue joka netissä on minuun liittynyt on tuo lähes kaikkein monikulttuurisin seurue mitä sieltä löytyy. Oli jotenkin hassua miten pelkästään minun ja maalaukseni kuva sai tuon aikaan. Ihmettelen itsekin mistä nuo ihmiset virtuaalisesti tunnisti minut tällaiseksi monikulttuuriseksi.


      • poiuytrdfgh

        Oikeestaan tähän kaikkeen on aivan yksinkertainen selitys. Olen aika taitava laatikon ulkopuolisessa ajattelussa mutta en laatikon sisäisessä ja perusopinnot on usein sitä laatikon sisäistä ja jatko-opinnoissa saa helpommin plussaa laatikon ulkopuolisista kyvyistä. ..kun perusopinnoissa ne voidaan jopa katsoa virheeksi.


      • poiuytrdfgh

        koko aikahan mä täälläkin tarjoilen teille hieman laatikon ulkopuolista näkökulmaa psykopatiailmiön käsittelyyn. mutta vaikka se vois olla kohdallani toimivin parhain tuloksin, se ei kelleen kelpaa. Miksi ? No kun se ei sovi sinne laatikkoon.


      • poiuytrdfgh

        Mun pitää kitua 7 vuotta turhaan vaan siksi että laatikkoon ei sovi sanoa että mun kehää kiertävän ajatuksen ongelma on psykopaattini käytöksen aiheuttama. joten mun vaan sitten pitää kiertää kehää ja kaikki ihmettelee että johan on kun ongelmaan ei ole mitään ratkaisua. .. Kerro meillekin jos joskus keksit sellaisen.


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mun pitää kitua 7 vuotta turhaan vaan siksi että laatikkoon ei sovi sanoa että mun kehää kiertävän ajatuksen ongelma on psykopaattini käytöksen aiheuttama. joten mun vaan sitten pitää kiertää kehää ja kaikki ihmettelee että johan on kun ongelmaan ei ole mitään ratkaisua. .. Kerro meillekin jos joskus keksit sellaisen.

        Sinun kehää kiertävän ajatuksen ongelma on psykopaattisi käytöksen aiheuttama???? Mitä ihmettä hän on tehnyt, tai sanonut, josta et pääse millään yli?


      • viitsiiköedesuskoatätä

        "Minä jopa kyseenalaistan joitakin tiettyjä perinteisiä filosofian oppeja siksi en niitä kaikkia viitsi päntätä. "

        Tämä vastauksesi paljastaa sinusta kyllä totuuden. Niin tyypillinen vastaus, että narsun tunnistuskarvani nousee pystyyn. Ei viitsi päntätä. Eipä vissiin, kun ei ymmärrä niin ei viitsi ja siten ne onkin mitätöitävä.

        Halveksit perusopintoja ja perusteita, jotka on hallittava, jotta sen päälle voi rakentaa ja jopa ymmärtää jotakin. Kyllä näyttää pokeria riittävän, kun keksit selityksiä selitysten perään, miksi olet jo niin iso tyttö, että voi aina olla ylemmällä kuin muut ikäisesi. Ihmeellistä on kuitenkin, että vaikka olet niin pätevä ja kaiken tietävä, niin et omia ongelmiasi osaa ratkaista, vaan levysi jauhaa samaa uraa. Toivon, että tuo nyt kanssasi keskusteleva saa grammarisi neulan hypätämään uraan, jotta pääset elämässäsi eteenpäin.


      • poiuytrdfgh

        Muissakin asioissa kannatan (olen aina kannatranut) syiden, en syyllisten hakemista.
        Puhuin aiheesta paljon ennen aivovauriotani.
        Sitten kävi niin traagisesti että sain hermostovaurion siten että se on ulkoisen tekijän aiheuttama teknisesti. Se teki sitten ongelmalliseksi hermostovaurion syys selvittelyn, kun koko aika kaikki vaan mietti ettei vain tuo ulkopuoolinen toimija tule syyllistetyksi. Tästä syystä oikeaa syytä sosiaalisesti kierreltiin mikä vakavasti vääristi ja valheellisti kaikkea asian käsittelyä.
        Ja se vaarantaa minut että sitäkin seikkaa peitellään etten ollut valmiiksi mitenkään sillätavoin vammainen henkilö, koska tuollainen asian vääristely altistaa minut jopa rikoksille...jos sillä ei ole mitään väliä milloin missäkin kunnossa olen ollut ja millainen henkilö ja millaisin kyvyin. Että manipuloidaan minua näin: "No nyt olet tollainen vammainen ja siitä lähdetään. Älä sitä enää mieti millainen olit ennen ja miksi sinusta tuli vammainen". Ei noin vain voi ajatella se altistaa minut jopa rikoksille. Ja siksi ongelmani on mielestäni enemmän sosiaalisesti poliisiasia. Poliisi pystyy paremmin ainakin minun terveyteni turvaamaan kuin lääkäri.


      • poiuytrdfgh

        Mutta siis edelleen kannatan syiden ei syyllisten hakemista. Tällä hetkellä minulla ei ole tiedossa syyllistä joka tulisi syyllistää, mutta syitä on tiedossa paljonkin,.
        Tuo kuuluu oikein filosofiaani: Haetaan syitä ei syyllisiä-


      • Itsekriittisyyden_puute
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Katsos kyllä ne perustiedot tavallaan yleensä sisältyy monimukaisempaankin tekstiin, ei ne sieltä kokonaan puutu, jos niitä ei ole erikseen puusta veistetty. Mun on helpompi ajatella laajoja kokonaisuuksia kuin päntätä jotain yhtä käsitettä-

        Näin kirjoittaa ihminen, joka ei kyennyt suorittamaan lukiota loppuun.


      • poiuytrdfgh

        Se syyllisten haku on vaarallista, koska se saa ihmiset pelkäämään ja alkaa kaikenlainen kummallinen salamyhkäinen syiden peittely, joka voi johtaa oikeisiin vaaroihin.


      • poiuytrdfgh
        Itsekriittisyyden_puute kirjoitti:

        Näin kirjoittaa ihminen, joka ei kyennyt suorittamaan lukiota loppuun.

        Kaikkia maailman asioita ei voi perustaa siihen onko suorittanut lukion vai ei.
        Olen kuitenkin suorittanut avoimia korkeakouluopintoja joitakin ja joskus saanut jopa täysiä pisteitä. Että minulla ei ole mitään sen tyyppisiä kognitiivisia ongelmia.


      • Hulluus
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        koko aikahan mä täälläkin tarjoilen teille hieman laatikon ulkopuolista näkökulmaa psykopatiailmiön käsittelyyn. mutta vaikka se vois olla kohdallani toimivin parhain tuloksin, se ei kelleen kelpaa. Miksi ? No kun se ei sovi sinne laatikkoon.

        "koko aikahan mä täälläkin tarjoilen teille hieman laatikon ulkopuolista näkökulmaa psykopatiailmiön käsittelyyn. mutta vaikka se vois olla kohdallani toimivin parhain tuloksin, se ei kelleen kelpaa. Miksi ? No kun se ei sovi sinne laatikkoon."

        Hulluus huipussaan!😖

        Ei noin ääliömäiseen kirjoitukseen voisi vastata mitään (kuten ei suurimpaan osaan muuhunkaan, lusikallahan tässä jo yritään syöttää jos väliin kerkeää).

        Syö nyt itse se juttusi. Kenelle sinä yrität omaa soppaasi syöttää. SINÄHÄN sen soppasi itse tarvitset ja sinun se on nieltävä.
        Ei voi olla että olet noin sekaisin että yrität nyt muille jotain tarjota.

        SYÖ SE JUTTUSI ITSE ÄLÄKÄ MUILLE SITÄ TYRKYTÄ.
        (Tarkennus: Käytät hyväksesi hankkimasi tiedot ja elät sen mukaan, meillä muilla ei taida olla edes ongelmaa enää, emme tarvitse noita videoita tuossa määrin ja jos tarvitsemme etsimme itse, hoida itsesi nyt vain)


      • poiuytrdfgh

        Yhden mieluisankin opintoni jouduin keskeyttämään koska toinen henkilö ei sietänyt opiskeluani ja vaati minua sen lopettamaan. Tuossakin opettaja oli kehunut minua poikkeuksellisen nopeasti oppivaksi. Se oli vieras kieli. Enkä edes ole hyvä kielissä yleensä mutta joistain syystö kieltä jossa kirjaimetkin ovat erilaiset ja luetaan eri suunnasta, opin nopeammin kuin kieliä joissa on nämä tutut kirjaimet. .


      • poiuytrdfgh

        Olisi kiva jatkaa tuota kieltä, jota jostain syystä opin helpommin kuin muita kieliä. Se ehkä johtuu siitä että tuo kieli näyttää minulle kauniille ja kiehtoo minua. Saa tuntumaan että siellä on mysteeri jonka haluan saada tietää.


      • En_nyt
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Oikeestaan tähän kaikkeen on aivan yksinkertainen selitys. Olen aika taitava laatikon ulkopuolisessa ajattelussa mutta en laatikon sisäisessä ja perusopinnot on usein sitä laatikon sisäistä ja jatko-opinnoissa saa helpommin plussaa laatikon ulkopuolisista kyvyistä. ..kun perusopinnoissa ne voidaan jopa katsoa virheeksi.

        "Olen aika taitava laatikon ulkopuolisessa ajattelussa mutta en laatikon sisäisessä ja perusopinnot on usein sitä laatikon sisäistä ja jatko-opinnoissa saa helpommin plussaa laatikon ulkopuolisista kyvyistä. ..kun perusopinnoissa ne voidaan jopa katsoa virheeksi. "
        En nyt tiedä onko mitään tuollaista ilmiötä olemassa edes.
        Miksi muilla ei ole tuollaisia ongelmia. Opettajat ovat ehkä eniten yliopistokoulutusta nauttinut ihmisryhmä ja yleensä jatkokouluttavat itseään ja ovat kiinnostuneita aina kaikesta uudesta...
        Kuitenkin he voivat opettaa alakoulussa eikä heidän päänsä mene sekaikaisin vaan lapset saavat oppinsa.
        En tiedä muita ihmisiä joilla olisi tuollaista ongelmaa. Olet kuvitellut kaiken.


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mutta siis edelleen kannatan syiden ei syyllisten hakemista. Tällä hetkellä minulla ei ole tiedossa syyllistä joka tulisi syyllistää, mutta syitä on tiedossa paljonkin,.
        Tuo kuuluu oikein filosofiaani: Haetaan syitä ei syyllisiä-

        Eli siis haluat selvittää syyn siihen, miksi psykopaattisi on aiheuttanut sinulle ongelman kehää kiertävistä ajatuksistasi. Se nyt tuskin on poliisiasia sen kummemmin kuin lääkärinkään alkaa selvittelemään psykopaattisi syitä sanoihinsa, tai tekoihinsa.


      • poiuytrdfgh

        Tuolla kirjassa I am Aspien woman, Tania A Marshall
        siellähän mainittiin Aspergernaisen pakkomielle ratkoa mysteerejä, joten mä opin nopeesti kun päästää aiheeseen joka tuntuu mysteeriselle joka mun pitää selvittää.


      • poiuytrdfgh

        Opin nopeesti kun tuntuu että siellä tosiaan on jokin uusi ovi joka mun pitää saada auki, enkä malta oottaa nähdä mitä sieltä löytyy. Tommonen tunne harvoin tulee missään perusopinnoissa. ..päinvastoin.


      • syyllistyä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mutta siis edelleen kannatan syiden ei syyllisten hakemista. Tällä hetkellä minulla ei ole tiedossa syyllistä joka tulisi syyllistää, mutta syitä on tiedossa paljonkin,.
        Tuo kuuluu oikein filosofiaani: Haetaan syitä ei syyllisiä-

        Tuo syyllisten puute voi sopia halvaantumiseesi, mutta jos kyse on poliisiasiasta niin varmaan joku on sitten syyllistynyt rikolliseen toimintaan suhteessa sinuun?


      • poiuytrdfgh
        41neurologistavaivaa kirjoitti:

        Eli siis haluat selvittää syyn siihen, miksi psykopaattisi on aiheuttanut sinulle ongelman kehää kiertävistä ajatuksistasi. Se nyt tuskin on poliisiasia sen kummemmin kuin lääkärinkään alkaa selvittelemään psykopaattisi syitä sanoihinsa, tai tekoihinsa.

        ymmärsit aivan väärin. Onko sulla aivotoiminta ihan kunnossa ?


      • Itsekriittisyyden_puute
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Yhden mieluisankin opintoni jouduin keskeyttämään koska toinen henkilö ei sietänyt opiskeluani ja vaati minua sen lopettamaan. Tuossakin opettaja oli kehunut minua poikkeuksellisen nopeasti oppivaksi. Se oli vieras kieli. Enkä edes ole hyvä kielissä yleensä mutta joistain syystö kieltä jossa kirjaimetkin ovat erilaiset ja luetaan eri suunnasta, opin nopeammin kuin kieliä joissa on nämä tutut kirjaimet. .

        Tuo tuskin on totta. Mielikuvituksellinen väite, että olet toisen opiskelijan vaatimuksesta joutunut keskeyttämään kurssin.
        Ellet sitten käyttäytynyt asiattomasti ja häirinnyt muiden opiskelua.
        Tämä Ihmetyttö-saaga vain jatkuu ja jatkuu...


      • todellaulkopuolinen
        En_nyt kirjoitti:

        "Olen aika taitava laatikon ulkopuolisessa ajattelussa mutta en laatikon sisäisessä ja perusopinnot on usein sitä laatikon sisäistä ja jatko-opinnoissa saa helpommin plussaa laatikon ulkopuolisista kyvyistä. ..kun perusopinnoissa ne voidaan jopa katsoa virheeksi. "
        En nyt tiedä onko mitään tuollaista ilmiötä olemassa edes.
        Miksi muilla ei ole tuollaisia ongelmia. Opettajat ovat ehkä eniten yliopistokoulutusta nauttinut ihmisryhmä ja yleensä jatkokouluttavat itseään ja ovat kiinnostuneita aina kaikesta uudesta...
        Kuitenkin he voivat opettaa alakoulussa eikä heidän päänsä mene sekaikaisin vaan lapset saavat oppinsa.
        En tiedä muita ihmisiä joilla olisi tuollaista ongelmaa. Olet kuvitellut kaiken.

        Nämä hänen kirjoituksensa todella ovat "laatikon ulkopuolisia", ja huomaan ettei ymmärrä sen peruslaatikon sisällöstä mitään, johon kaikki ymmärrys sisältyy .


      • poiuytrdfgh
        syyllistyä kirjoitti:

        Tuo syyllisten puute voi sopia halvaantumiseesi, mutta jos kyse on poliisiasiasta niin varmaan joku on sitten syyllistynyt rikolliseen toimintaan suhteessa sinuun?

        Ettekö todella ymmärtäneet mitä tarkoitin kun puhutte tollasia yksinkertaisia ?


      • poiuytrdfgh

        Se on eri asia jos olisin syntyjään jollain tavalla vammainen kuin jos jokin syy siltä osin täysin terveelle ihmiselle on aivan yllättaen vammauttanut hänet kuin salama kirkkaalta taivaalta. Oikeudellisten kysymysten kannalta tollanen on oleellista, enkä hyväksy luurilinjaa: sä nyt vaan olet vammanen eikö sitä mietitä miksi ja mistä syystä. Unohda mennyt itsesi ! En vaan hyväksy tollasta. Muutenhan toi voitais tehdä toisenkin kerran .


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        ymmärsit aivan väärin. Onko sulla aivotoiminta ihan kunnossa ?

        Kerrot että et halua syyllistä etsiä, koska sehän jo tiedetään äidiksesi, vaan syytä psykopaattisi aiheuttamaan ajatustesi kehää kiertävään ongelmaan. Mikä hänellä oli syynä tähän, näin sen toit kerronnassasi esille. Sitä on turha jälkikäteen muuksi väittää.


      • poiuytfdfgh

        Vamman aiheuttaja ei ole syyllinen tai rikollinen mutta on oleellista että kuitenkin vamma aiheutui ulkoisen tekijän johdosta, EI sisäsyntyisestä syystä


      • Ei_ole
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tiedätkö että on olemassa sellainenkin neurologinen ominaisuus, että henkiö ei kykene tekemään liian helppoja tehtäviä, siis ei todellakaan kykene, mutta selviää haastavammista tehtävistä.
        Ihmiset usein luulee tuota ylpistelyksi. Mutta sillä 100% ei ole mitään tekemistä ylpistelyn kanssa, vaan sellainenkin aivotoiminnallinen ominaisuus on olemassa. Se ehkä liittyy jotenkin siihen, että henkilö ei kykene saamaan hermostoaan toimivasti vireäksi jos tehtävä on liian tylsä.

        "Tiedätkö että on olemassa sellainenkin neurologinen ominaisuus, että henkiö ei kykene tekemään liian helppoja tehtäviä, siis ei todellakaan kykene, mutta selviää haastavammista tehtävistä.
        Ihmiset usein luulee tuota ylpistelyksi. Mutta sillä 100% ei ole mitään tekemistä ylpistelyn kanssa, vaan sellainenkin aivotoiminnallinen ominaisuus on olemassa. Se ehkä liittyy jotenkin siihen, että henkilö ei kykene saamaan hermostoaan toimivasti vireäksi jos tehtävä on liian tylsä. "

        Ei ole olemassa sellaista ominaisuutta.
        Toiminnot ikäänkuin automatisoituvat tasolla jossa ne tuntuvat "helpoilta". Esim oven aukaiseminen ja kiinni laittaminen ovat arkipäivän toimintoja joista ei vain usein jää muistijälkiä, kuitenkin teemme ne.
        Samoin osaamme ostaa vaikka viisi karkkipussia jos tahdomme ostaa ne joululahjaksi viidelle lapselle jotka tunnemme.
        Mitä tulee tekstin kirjoittamiseen, osaamme tehdä asiarungon, lisätä siihen asioita, poistaa tarvittaessa liikoja, löytää oleellisen ja osaamme tehdä juonimpiakin tekstejä, osaamme kirjoittaa joko lyhyesti tai pitkästi samasta aiheesta.
        Jos tuon tyyppiset asiat eivät onnistu niin kyse jostain kognitiivisesta häiriöstä TAI SIITÄ ETTÄ EI OLE KOSKAAN HARJOITELLUT NOITA VÄLTTÄMÄTTÖMIÄ TOIMINTOJA.

        Jos perustehtävät ovat sinulle vaikeita, sinun tulisi kohdata ne harjaannuttaa itseäsi sellaisissa.
        Kyllä sinä olet ilmeisen vaikea paketti missä tahansa juuri siksi että et tiedä milloin alkaa, milloin lopettaa ja milloin asia tullut valmiiksi ja milloin se on kesken.

        En luottaisi sinuun missään asiassa.


      • poiuytrdfgh

        En ole luonnostaan kävelykyvytön, en ole luonnostaan edes sen näköinen


      • poiuytrdfgh

        Jos minun luultaisiin olevan luonnostaan kävelykyvytön tai edes huonokaan kävelemään, niin sittenhän kukaan ei syyllistyisi mihinkään aiheuttaessan minulle kävelykyvyttömyyttä. Siten on oleellista että minulla on ollut erinoimainen hienomotoriikka jaloissani jopa ammattitasoa.


      • poiuytrdfgh

        Minä olen esiintynyt nuorena steppiä TV:ssä


      • Puhut_ihan
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        esim. mitä maailmanlaajuisemmin saan ajatella niin se menee paremmin kuin esim . Suomen mittakaavassa ajattelu

        "esim. mitä maailmanlaajuisemmin saan ajatella niin se menee paremmin kuin esim . Suomen mittakaavassa ajattelu"

        Puhut ihan täyttä puppua.
        Ei ole olemassa mitään "Suomen mittakaavaa" ajattelussa. Ehkä joku maantieteellinen tai luonnontieteellinen, yhteiskunnallinen suunnittelu yms. mutta et puhu tuollaisesta.

        Sinulle on tärkeää, että ikäänkuin pääsisit luistamaan ja pakenemaan. Mutta kyllä täällä nyt ihmisiä vastaamassa sinulle joilla tietoja enemmän useimmista asioista kuin sinulla.
        Minäkin olen lukenut paljon kansainvälistä kirjallisuutta jne.


      • poiuytrdfgh

        Lääkäri oli täysin välinpitämätön kun ilmoitin että jalat ovat menneet altani käyntini jälkeen.


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Se on eri asia jos olisin syntyjään jollain tavalla vammainen kuin jos jokin syy siltä osin täysin terveelle ihmiselle on aivan yllättaen vammauttanut hänet kuin salama kirkkaalta taivaalta. Oikeudellisten kysymysten kannalta tollanen on oleellista, enkä hyväksy luurilinjaa: sä nyt vaan olet vammanen eikö sitä mietitä miksi ja mistä syystä. Unohda mennyt itsesi ! En vaan hyväksy tollasta. Muutenhan toi voitais tehdä toisenkin kerran .

        Mistähän sen syyn päälleputoamiseesi voisi löytyä? Kaikenlaisia onnettomuuksia sattuu kaiken aikaa monille henkilöille, eikä niihin ole, eikä löydy mitään järjellistä syytä.


      • Kyllä_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Monessakaan asiassa en hallitse perusteita, vaan pelkät jatko-opinnot ikäänkuin

        ❌Et hallitse. Et hallitse yhtään mitään.❌

        Kyllä täällä nyt ihmisiä vastaamassa joilla näkemystä siihen että et todellakaan halliste paljoa mitään muuta kuin asiosta luistelua yrität.

        Että älä edes yritä minun kanssani.... Olet jo ajat päivät sitten komapstaunut kokonaan.


      • auttaakäveleväksi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Lääkäri oli täysin välinpitämätön kun ilmoitin että jalat ovat menneet altani käyntini jälkeen.

        Et siis saanut mielestäsi tarpeeksi myötätuntoa häneltä tapahtuneeseen jalkojen alta menoon, vai mikä siinä harmitti? Mitä hänen olisi pitänyt mielestäsi tehdä?


      • poiuytrdfgh

        Nämä ovat olleet onnettomuutta, ei ole syyllisiä, mutta nyt asiat ovat tiedossa ja lisää vammauttamisesta ilmoitan poliisille.


      • jäiepäselväksi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Jos minun luultaisiin olevan luonnostaan kävelykyvytön tai edes huonokaan kävelemään, niin sittenhän kukaan ei syyllistyisi mihinkään aiheuttaessan minulle kävelykyvyttömyyttä. Siten on oleellista että minulla on ollut erinoimainen hienomotoriikka jaloissani jopa ammattitasoa.

        Onko joku henkilö siis aiheuttanut sinulle kävelykyvyttömyyttä, vai johtuiko se siitä päälleputoamisestasi?


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Nämä ovat olleet onnettomuutta, ei ole syyllisiä, mutta nyt asiat ovat tiedossa ja lisää vammauttamisesta ilmoitan poliisille.

        Pidän myös toimivat kykyni kansainvälisesti näkyvänä.


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Nämä ovat olleet onnettomuutta, ei ole syyllisiä, mutta nyt asiat ovat tiedossa ja lisää vammauttamisesta ilmoitan poliisille.

        Ja kuinka uskot poliisin voivan tässä sinua auttaa? Mielestäni saisit avun psykiatrian puolelta.


      • poiuytrdfgh
        41neurologistavaivaa kirjoitti:

        Ja kuinka uskot poliisin voivan tässä sinua auttaa? Mielestäni saisit avun psykiatrian puolelta.

        Jos lisää vammoja tulee niin poliisille menee asiasta tutkinta. ..myös siinä tapauksessa että sitä ei tarvittaessa kuunnella kun kerron mistä minulle voi vammoja aiheutua. PISTE
        Mm- kävelen nyt ihan nätisti. PISTE
        hyvää jatkoa.


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytfdfgh kirjoitti:

        Vamman aiheuttaja ei ole syyllinen tai rikollinen mutta on oleellista että kuitenkin vamma aiheutui ulkoisen tekijän johdosta, EI sisäsyntyisestä syystä

        Niin eipä se päälleputoamisen johdosta seurannut kävelykyvyttömyys ole sisäsyntyistä, vaan onnettomuuden seurausta. sinulle on tärkeää selvittää, ettet ole siltä osin synnynnäisesti vajavainen. Syytä tähän ajatustesi kehää kiertävään ongelmaan on varmaan mahdoton löytää, vaikka syyllisen siihen tunnut tietävän.


      • steppaamaan
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Jos lisää vammoja tulee niin poliisille menee asiasta tutkinta. ..myös siinä tapauksessa että sitä ei tarvittaessa kuunnella kun kerron mistä minulle voi vammoja aiheutua. PISTE
        Mm- kävelen nyt ihan nätisti. PISTE
        hyvää jatkoa.

        Eikö siitä päälleputoamisestasi ole jo 7v ja olet kertonut parantuneesi käveleväksi ja niiden helmojen heilauttelukin alkaisi olla ajankohtaista, koska haluat entiset taitosi takaisin. Harvemmin sitä näin pitkän ajan jälkeen tapahtunut enää lisä vammoja aiheuttaa.


      • poiuytrdfgh
        41neurologistavaivaa kirjoitti:

        Niin eipä se päälleputoamisen johdosta seurannut kävelykyvyttömyys ole sisäsyntyistä, vaan onnettomuuden seurausta. sinulle on tärkeää selvittää, ettet ole siltä osin synnynnäisesti vajavainen. Syytä tähän ajatustesi kehää kiertävään ongelmaan on varmaan mahdoton löytää, vaikka syyllisen siihen tunnut tietävän.

        Juuri kerroin tapahtumien eri järjestyksen putosin päälleni koska luulin itselläni vielä olevan lkoordinaatiota kun olin päässyt köpelösti jaloilleni.

        Tiedätkö mitä ?
        Kuulostat kauheen samalle kuin yksi mies siellä luurissa selitti jopa minulle jopa oikeasti lainvoimaisesti oikeudessa tuomitun pahoinpitelyn olleen hyväntahtoista minun herättelyäni tajuttomuudesta.


      • poiuytfdfgh

        En keskustele enää kanssasi. Hyvää jatkoa.


      • Enpäusko
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Juuri kerroin tapahtumien eri järjestyksen putosin päälleni koska luulin itselläni vielä olevan lkoordinaatiota kun olin päässyt köpelösti jaloilleni.

        Tiedätkö mitä ?
        Kuulostat kauheen samalle kuin yksi mies siellä luurissa selitti jopa minulle jopa oikeasti lainvoimaisesti oikeudessa tuomitun pahoinpitelyn olleen hyväntahtoista minun herättelyäni tajuttomuudesta.

        "Kuulostat kauheen samalle kuin yksi mies siellä luurissa selitti jopa minulle jopa oikeasti lainvoimaisesti oikeudessa tuomitun pahoinpitelyn olleen hyväntahtoista minun herättelyäni tajuttomuudesta."
        Taas liian paksua uskottavaksi ja luultavasti narsistisen mielen tuottama vale.


      • poiuytrdfgh

        He kieltää siellä luurissa virallisissa asiakirjoissa lukevia asioita usein. Ja nekin mitä uskovat neuvovat välillä unohtamaan.
        Tein jopa kokeiluja paperi kädessäni: Uskotko jos sanon sinulle näin: ....
        Vastaus: En usko

        Ja olen täysin varma että olisin sen sijaan kyennyt keksimään kokonaan sepitettyjä tarnoita joita eivät epäilisi yhtään. Tehdäänkö kokeilu ? Voisin tehdä tään vaikka jonkun toimittajan kanssa . Laitettaisiin toinen pino tiedettyjä tositarinoita ja toinen täysin sepitettyjä tarnoita ja puhuttaisiin ne luurin, että mitä pidettäisiin totena mitä mielukuvituksena. ..Olis mielenkiintoinen tutkimus


      • poiuytrdfgh

        Projektin nimeksi vaikka : Voisiko olla mahdollista


      • poiuytrdfgh

        Tämmöset olis menneet hyvin läpi tään tyyliset: Olen Maija Möttönäinen . Mulla on kauhee kriisi kun ukko on jättänyt ja nyt meni työpaikkakin tuossa läheisessä leipomossa ja sitten kun mulla on tää alkoholiongelmakin, niin monet olis uskoneet että mulla on oikeesti eronnut ukko ja olen ollut leipomossa töissä ja juon alkoholia, vaikka mitään tollasta ei ole konkreettisesti olemassa minuun liittyen.


      • poiuytrdfgh

        Luultavasti kovaa kohtaloani ja todellista kriisiäni olisi oikein tunteella sydämellä empaattisesti surtu


      • poiuytrdfgh

        Esitinkin tän esimerkkini jollein kivalle rouvalle luurissa, hän muistaakseni ilmaisi hieman huvittuneesti niin että olisi saattanut uskoa höpötykseni


      • poiuytrdfgh

        Sitten selitin heille kauheesti että kannattaisi lähteä liikkeelle edes niistä joistain asioista, jotka pystyn varmuudella tietämään todeksi. Mutta ei sitä ollut monien helppo ymmärtää tuota ideaani. ..mikä hämmästyyttää itseäni...koska luokittelen ajatteluni asioihin jotka voin tietää ja joita en voi tietää...ja kaipasin tietoa asioissa joita en voi itse tietää, en asioissa jotka tiedän....toi oli se mun pointti...


    • poiuytrdfgh

      Tuli muuten mieleen, että olen hieman seurannut ulkomaalaista narsismikeskustelua lukemalla.
      Siellä on ihan hurjaa mitä ihmiset kertoo. (eikä kukaan epäile kertomuksia)

      • Miten_

        Miten se ruoho onkin niin vihreää siellä...


      • poiuytrdfgh

        No en nyt sanoisi niinkään.
        Mutta olen huomannut tämän nuoresta tytöstä asti että muualla usein ei kuulosta oudolle se mikä täällä Suomessa kuulostaa oudolle. Siinä on jokin kulttuuriero.


      • poiuytrdfgh

        Miksi meillä täällä Suomessa ei ole esimerkiksi tuollaisia yksityiskohtaisia narsismia käsitteleviä videoita kuin Youtubesta löytyy runsaasti, oikeastaan ollenkaan ? Minun miekestäni nuo videot ovat ainakin monet hyvin tarkoin olemassaolevia ilmiöitä kuvaavia.
        Erityisherkkyydestään ei Suomessa puhuttu ilmiönä oikeastaan ollenkaan ennenkuin joku käänsi Suomeksi aiheesta. Sitten se tuli tännekin.


      • poiuytrdfgh kirjoitti:

        No en nyt sanoisi niinkään.
        Mutta olen huomannut tämän nuoresta tytöstä asti että muualla usein ei kuulosta oudolle se mikä täällä Suomessa kuulostaa oudolle. Siinä on jokin kulttuuriero.

        Niin Suomi on pieni maa, väestöpohja on pieni, myös kielialueeltaankin, suomenkieliset narsismivideot tuskin tavoittaisivat kovin suuria joukkoja, kuten noi englanninkieliset.

        Mutta jotain kaiketi sentäs, sillä täälläkin vierailleella Nevanlinnalla ainakin on videoita, samoin jonkun Tommy Hellstenin videon jossa hän puhuu narsismista olen joskus katsonut.

        Mutta mikä estää tekemästä itse noita suomenkielisiä videoita, jos kiinnostusta riittää.
        Itse en tykkää videoista, luen mielummin artikkkeleita, kirjoja yms. ja tosiaan mieluusti suomen kielelle käännettynä, englannin taitoni ei ole niin sujuvaa. Joskus saatan jotain englannin kielisiä kirjoitusia vilkaistaja kyllä minä pääpiirteittän ymmärrän mitä niissä sanotaan.

        Mitä tulee muuten erilaisiin ilmiöihin, niin narsismiin, erityisherkkyyteen yms. liittyen niin kaikki ne ovat ns. tuontitavaraa. Suomi ei mikään edelläkävijä maa näissä asioissa, enkä hevin usko, että täällä moiseen kovin paljon rahoja tuhlattasiin, varsinkin kun tieto on jo olemassa ja helposti saatavilla.

        Ei täällä Suomessa muutenkaan ole ollut juurikaan sellaista kultuuria, että avauduttaisiin ongelmista. Mutta toki asenteet muuttuu täälläkin pikku hiljaa, yhä enevissä määrin tullaan ulos kaapista ja paljastetaan ettei kaikki olekkaan niin hyvin miltä se ulospäin näyttää.

        Voisin ajatella jotenkin niin, ettei suomalaiseen luonteenlaatuun niinkään kuulu edes pohtia ihmisten, edes sitä omaakaan luonteenlaatua eikä kovin helposti edes apuja haeta omaan psyykkiseen pahaan oloon.

        Toisaalta taas hyvinkin vieroksutaan heitä jotka syystä tai toisesta uupuvat ja kehtaavat vielä hakea apua, käyttää yhteiskunnan varoja moiseen "haihatteluun"

        Täällä vielä paljon ajatellaan niinkin, että parasta lääkettä ihmiselle on työ. Kyky rakastaa ja kyky tehdä työtä onkin jonkinlainen mielenterveyden kriteeri sekin. Kyllä vieläkin täällä ajatellaan, että ne masennukset ja muut ihmissuhde/psyykkiset vaivat siellä halkopinolla paranevat.

        Kun taas Amerikoissa kaikki vähänkin kynnelle kykenevät käyvät terapiassa ja ihmisten normaaleitakin ominaisuuksia diagnosoidaan ja kohta niihin kehitellään lääkkeitäkin. Sieltä ne "uudet tuulet" sitten rantatuvat meillekin.

        Rahastahan näissä myös monesti on kysymys, kannattaako piskuisen Suomen lähtemään tutkimaan näitä asioita sen kummemmin kun muut ovat sen jo tehneet. On olemassa sellainen sanonta kuin "kannattaako pyörää, enää uudestaan yrittää keksiä, kun se tehty jo"

        Tosiaan nykyään tietoa tulvii monenlaisista asioista ja ihmisille syötetään kaikenlaista, joka saa ihmiset epäilemään ja tarkkailemaan itseään ja toisiaan . Testejä pukkaa ja niitä tehdään. Onko minulla tuo oire/ominaisuus, olenko minä sitä ja tätä, entäs tuo toinen kyllä siinäkin jotain häikkää on.

        Harva kuitenkaan mihinkään tutkimuksiin lähtee, et luetun perusteella tosiaan tehdään niitä diagnooseja niin itsestä kuin toisesta.

        Mutta oli ny kuin oli, niin elettävä on tässä muuttuvassa maailmassa. Itseään kannattaa myös suojata liialliselta tiedolta. Sitäkin voi miettiä, että kun meillä on vaan tää yksi ainoa elämä, että miten haluasimme sen elää.

        Oletko sinä poiu koskaan ajatellut, miten suuren osan sinun elämästäsi vie tämä palsta plus niiden videoiden katselu ja englanninkieliset keskustelupalstat.

        Voisiko sinun elämässäsi olla jotain muutakin?
        Mitä jos hakisit apua itsellesi ?


      • En_usko
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        No en nyt sanoisi niinkään.
        Mutta olen huomannut tämän nuoresta tytöstä asti että muualla usein ei kuulosta oudolle se mikä täällä Suomessa kuulostaa oudolle. Siinä on jokin kulttuuriero.

        En usko että sinulle mikään kuulostaa miltään. Et osaa erotella etkä luokitella. Nielet purematta kaiken mikä kuulostaa yhtäänkään "fiiniltä".
        En viitsi enää vastata tuohon sinun suomi-shaisseesi.


      • Kyseinen
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin Suomi on pieni maa, väestöpohja on pieni, myös kielialueeltaankin, suomenkieliset narsismivideot tuskin tavoittaisivat kovin suuria joukkoja, kuten noi englanninkieliset.

        Mutta jotain kaiketi sentäs, sillä täälläkin vierailleella Nevanlinnalla ainakin on videoita, samoin jonkun Tommy Hellstenin videon jossa hän puhuu narsismista olen joskus katsonut.

        Mutta mikä estää tekemästä itse noita suomenkielisiä videoita, jos kiinnostusta riittää.
        Itse en tykkää videoista, luen mielummin artikkkeleita, kirjoja yms. ja tosiaan mieluusti suomen kielelle käännettynä, englannin taitoni ei ole niin sujuvaa. Joskus saatan jotain englannin kielisiä kirjoitusia vilkaistaja kyllä minä pääpiirteittän ymmärrän mitä niissä sanotaan.

        Mitä tulee muuten erilaisiin ilmiöihin, niin narsismiin, erityisherkkyyteen yms. liittyen niin kaikki ne ovat ns. tuontitavaraa. Suomi ei mikään edelläkävijä maa näissä asioissa, enkä hevin usko, että täällä moiseen kovin paljon rahoja tuhlattasiin, varsinkin kun tieto on jo olemassa ja helposti saatavilla.

        Ei täällä Suomessa muutenkaan ole ollut juurikaan sellaista kultuuria, että avauduttaisiin ongelmista. Mutta toki asenteet muuttuu täälläkin pikku hiljaa, yhä enevissä määrin tullaan ulos kaapista ja paljastetaan ettei kaikki olekkaan niin hyvin miltä se ulospäin näyttää.

        Voisin ajatella jotenkin niin, ettei suomalaiseen luonteenlaatuun niinkään kuulu edes pohtia ihmisten, edes sitä omaakaan luonteenlaatua eikä kovin helposti edes apuja haeta omaan psyykkiseen pahaan oloon.

        Toisaalta taas hyvinkin vieroksutaan heitä jotka syystä tai toisesta uupuvat ja kehtaavat vielä hakea apua, käyttää yhteiskunnan varoja moiseen "haihatteluun"

        Täällä vielä paljon ajatellaan niinkin, että parasta lääkettä ihmiselle on työ. Kyky rakastaa ja kyky tehdä työtä onkin jonkinlainen mielenterveyden kriteeri sekin. Kyllä vieläkin täällä ajatellaan, että ne masennukset ja muut ihmissuhde/psyykkiset vaivat siellä halkopinolla paranevat.

        Kun taas Amerikoissa kaikki vähänkin kynnelle kykenevät käyvät terapiassa ja ihmisten normaaleitakin ominaisuuksia diagnosoidaan ja kohta niihin kehitellään lääkkeitäkin. Sieltä ne "uudet tuulet" sitten rantatuvat meillekin.

        Rahastahan näissä myös monesti on kysymys, kannattaako piskuisen Suomen lähtemään tutkimaan näitä asioita sen kummemmin kun muut ovat sen jo tehneet. On olemassa sellainen sanonta kuin "kannattaako pyörää, enää uudestaan yrittää keksiä, kun se tehty jo"

        Tosiaan nykyään tietoa tulvii monenlaisista asioista ja ihmisille syötetään kaikenlaista, joka saa ihmiset epäilemään ja tarkkailemaan itseään ja toisiaan . Testejä pukkaa ja niitä tehdään. Onko minulla tuo oire/ominaisuus, olenko minä sitä ja tätä, entäs tuo toinen kyllä siinäkin jotain häikkää on.

        Harva kuitenkaan mihinkään tutkimuksiin lähtee, et luetun perusteella tosiaan tehdään niitä diagnooseja niin itsestä kuin toisesta.

        Mutta oli ny kuin oli, niin elettävä on tässä muuttuvassa maailmassa. Itseään kannattaa myös suojata liialliselta tiedolta. Sitäkin voi miettiä, että kun meillä on vaan tää yksi ainoa elämä, että miten haluasimme sen elää.

        Oletko sinä poiu koskaan ajatellut, miten suuren osan sinun elämästäsi vie tämä palsta plus niiden videoiden katselu ja englanninkieliset keskustelupalstat.

        Voisiko sinun elämässäsi olla jotain muutakin?
        Mitä jos hakisit apua itsellesi ?

        "Mutta mikä estää tekemästä itse noita suomenkielisiä videoita, jos kiinnostusta riittää."

        Kyseinen shaissea suoltava pulputtaja ei kykene sellaiseen. Ei erota oleellista ja epäoleellista, eikä mikä on vähän tai mikä on paljon... ym. paljon muitakin taitoja puuttuu mitä tarvitsisi videoiden tekoon.

        Plus shaissen tuottaja haluaa vain purnata.

        "Mitä tulee muuten erilaisiin ilmiöihin, niin narsismiin, erityisherkkyyteen yms. liittyen niin kaikki ne ovat ns. tuontitavaraa. Suomi ei mikään edelläkävijä maa näissä asioissa, enkä hevin usko, että täällä moiseen kovin paljon rahoja tuhlattasiin, varsinkin kun tieto on jo olemassa ja helposti saatavilla. "

        Claes Andersson ihan eilenissä tv:ssä kertoi, että lääketeollisuudella on intressejä saada yhä uuria ilmiöitä diagnoosien piiriin. Esim. nyt amerikoissa ollaan ajamassa ujoutta läpi...
        Joten suhtautukaahan nyt vähän kriittisemmin kaikkeenkin tuontiin, vaikka kuulostaisikin hienolta että joku juttu on ihan amerikoista asti tullut...


      • kultivoitua
        Kyseinen kirjoitti:

        "Mutta mikä estää tekemästä itse noita suomenkielisiä videoita, jos kiinnostusta riittää."

        Kyseinen shaissea suoltava pulputtaja ei kykene sellaiseen. Ei erota oleellista ja epäoleellista, eikä mikä on vähän tai mikä on paljon... ym. paljon muitakin taitoja puuttuu mitä tarvitsisi videoiden tekoon.

        Plus shaissen tuottaja haluaa vain purnata.

        "Mitä tulee muuten erilaisiin ilmiöihin, niin narsismiin, erityisherkkyyteen yms. liittyen niin kaikki ne ovat ns. tuontitavaraa. Suomi ei mikään edelläkävijä maa näissä asioissa, enkä hevin usko, että täällä moiseen kovin paljon rahoja tuhlattasiin, varsinkin kun tieto on jo olemassa ja helposti saatavilla. "

        Claes Andersson ihan eilenissä tv:ssä kertoi, että lääketeollisuudella on intressejä saada yhä uuria ilmiöitä diagnoosien piiriin. Esim. nyt amerikoissa ollaan ajamassa ujoutta läpi...
        Joten suhtautukaahan nyt vähän kriittisemmin kaikkeenkin tuontiin, vaikka kuulostaisikin hienolta että joku juttu on ihan amerikoista asti tullut...

        Ei nuo videot vaikuta lääketieteellisiltä vaan hyvinkin ihmissuhteellisilta ja humaaneilta ilmiön kuvauksilta suhtautumisehdotuksineen. Tuskin kukaan noissa on kehottanut hakemaan lääkettä narsismin uhriuteen. Ujous ominaisuutena on tuskin Suomessa ainakaan lääkittävä juttu, ehkä amerikoissa ja jossain etelässä sitä voidaankin pitää helpommin vikana. Kyllä kulttuurintuntemuksella ja tutkimuksella on paikkansa ja sanansa näissäkin asioissa.


      • poiuytrdfgh
        En_usko kirjoitti:

        En usko että sinulle mikään kuulostaa miltään. Et osaa erotella etkä luokitella. Nielet purematta kaiken mikä kuulostaa yhtäänkään "fiiniltä".
        En viitsi enää vastata tuohon sinun suomi-shaisseesi.

        Ei kun siis jos itse olen esim. nähnyt elävänä elämässä samaa mitä on jossain videossa, niin siitä voi tietää että se on siis olemassaoleva ilmiö....varsinkin jos se on hyvin yksityiskohtaisesti monimutkaisesti samanlaista melkein


      • poiuytrdfgh

        Tekin turhanpäiten istuttaisitte minut pyörätuoliin ja sijoittaisitte palveluasuntoon, vaikka toinen vaihtoehto on pinnistellä tuota helmojenheilutustaitoa takaisin koska pelkästään sellainen taito muuttaa sosiaalisen aseman hyvin paljon ja ratkaisevasti.


      • poiuytrdfgh

        Olette jotkut siitä outoa väkeä, että vaikka kertoo yksityiskohtaisesti miten jokin tapahtui, seuraavassa lauseessa olette jo unohtaneet ja kysytte saman kysymyksen lukemattomia kertoja vaikka olisin vastannut ja selventänyt useita kertoja ja sitten taas unohdatte vastauksen ja muistatte ihan väärin.
        Osaatteko selittää tämän ilmiön mitä se on ?
        Olen koko ikäni ihmetellyt sitä psykopaatilleni. Hän aina nauraa: "Aina sä tota sanot, että minähän selitin ".
        Mutta siis mä en oikein nymmärrä sitä miten jotkut ihmiset ei ymmärrä jotain asioita vaikka ne oikein tarkasti heille selittäisi. Itse koen lähes aina ymmärtäväni kaiken mikä selitetään perusteellisesti.


      • Sinun_kokonaisuutesi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Olette jotkut siitä outoa väkeä, että vaikka kertoo yksityiskohtaisesti miten jokin tapahtui, seuraavassa lauseessa olette jo unohtaneet ja kysytte saman kysymyksen lukemattomia kertoja vaikka olisin vastannut ja selventänyt useita kertoja ja sitten taas unohdatte vastauksen ja muistatte ihan väärin.
        Osaatteko selittää tämän ilmiön mitä se on ?
        Olen koko ikäni ihmetellyt sitä psykopaatilleni. Hän aina nauraa: "Aina sä tota sanot, että minähän selitin ".
        Mutta siis mä en oikein nymmärrä sitä miten jotkut ihmiset ei ymmärrä jotain asioita vaikka ne oikein tarkasti heille selittäisi. Itse koen lähes aina ymmärtäväni kaiken mikä selitetään perusteellisesti.

        "Mutta siis mä en oikein nymmärrä sitä miten jotkut ihmiset ei ymmärrä jotain asioita vaikka ne oikein tarkasti heille selittäisi. Itse koen lähes aina ymmärtäväni kaiken mikä selitetään perusteellisesti. "

        Sinun kokonaisuutesi ontuu.
        Kukaan tällaisella palstalla tuskin haluaa tukea mitään sinun virhekuvitelmia itsestäsi joita on käynyt ilmi runsaasti ja joita oikeastaan koko sinun "tuotantosi" edustaa.
        Tottakai saat löytää kohtaloasi kuvaavia videoita rauhassa, kuka tuohon puuttuisi edes. Ei siitä kyse.
        Eikä mikään pyörittelytanssi edusta mitään sellaista kokonaisvaltaista ettekö nyt voisi olla kuinka sairas tahansa. Pyörittelijätanssija voi olla sairas myöskin ajatuksiltaan eikä pyörittelytanssi todista ketään terveeksi kuin ehkä joiltain ruumiinosiltaan...toistaiseksi.

        Lopeta nyt jo tuo jauhaminen ja katoa kansainväliseen.
        https://www.youtube.com/watch?v=xW9VBLH-0_s

        Pakko heittää tuo viimeinen...ihan pakko😄.


      • Ei_tuoll
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Olette jotkut siitä outoa väkeä, että vaikka kertoo yksityiskohtaisesti miten jokin tapahtui, seuraavassa lauseessa olette jo unohtaneet ja kysytte saman kysymyksen lukemattomia kertoja vaikka olisin vastannut ja selventänyt useita kertoja ja sitten taas unohdatte vastauksen ja muistatte ihan väärin.
        Osaatteko selittää tämän ilmiön mitä se on ?
        Olen koko ikäni ihmetellyt sitä psykopaatilleni. Hän aina nauraa: "Aina sä tota sanot, että minähän selitin ".
        Mutta siis mä en oikein nymmärrä sitä miten jotkut ihmiset ei ymmärrä jotain asioita vaikka ne oikein tarkasti heille selittäisi. Itse koen lähes aina ymmärtäväni kaiken mikä selitetään perusteellisesti.

        "kysytte saman kysymyksen lukemattomia kertoja vaikka olisin vastannut ja selventänyt useita kertoja ja sitten taas unohdatte vastauksen ja muistatte ihan väärin."
        Ei tuollaista ilmiötä edes ole merkittävästi. Sinä ehkä vain käsität kommentit väärin...

        Miksi sinulle on tärkeää että toiset täällä palstalla ymmärtävät tilanteesi prikuulleen? Sinulle olisi tärkeää että itse pääsisit pois kytkystä vanhempiisi ja vanhempasi saisivat myös eron sinun tunkeilustasi. Samoin että sinun ei tarvitsisi tunkeilla, vaan saisit olla se mikä olet etkä olisi niin jumalattoman LÄHEISRIIPPUVA kaikista muista ihmisistä.

        Saisit oman elämän jossain palveluasumisessa.
        Mitä vähemmän olet pyörätuolissa siellä palvelujen piirissä sitä parempi.
        Mitä enemmän teet itse, sitä parempi.


      • poiuytrdfgh
        Sinun_kokonaisuutesi kirjoitti:

        "Mutta siis mä en oikein nymmärrä sitä miten jotkut ihmiset ei ymmärrä jotain asioita vaikka ne oikein tarkasti heille selittäisi. Itse koen lähes aina ymmärtäväni kaiken mikä selitetään perusteellisesti. "

        Sinun kokonaisuutesi ontuu.
        Kukaan tällaisella palstalla tuskin haluaa tukea mitään sinun virhekuvitelmia itsestäsi joita on käynyt ilmi runsaasti ja joita oikeastaan koko sinun "tuotantosi" edustaa.
        Tottakai saat löytää kohtaloasi kuvaavia videoita rauhassa, kuka tuohon puuttuisi edes. Ei siitä kyse.
        Eikä mikään pyörittelytanssi edusta mitään sellaista kokonaisvaltaista ettekö nyt voisi olla kuinka sairas tahansa. Pyörittelijätanssija voi olla sairas myöskin ajatuksiltaan eikä pyörittelytanssi todista ketään terveeksi kuin ehkä joiltain ruumiinosiltaan...toistaiseksi.

        Lopeta nyt jo tuo jauhaminen ja katoa kansainväliseen.
        https://www.youtube.com/watch?v=xW9VBLH-0_s

        Pakko heittää tuo viimeinen...ihan pakko😄.

        Sehän se tässä onkin ettei oikeassa maailmassa kukaan pysty todistamaan tietyistä selostuksistani koskien itseäni virheitä...paitsi kirjoitus huolimattomuus jne virheitä


      • poiuytrdfgh
        Sinun_kokonaisuutesi kirjoitti:

        "Mutta siis mä en oikein nymmärrä sitä miten jotkut ihmiset ei ymmärrä jotain asioita vaikka ne oikein tarkasti heille selittäisi. Itse koen lähes aina ymmärtäväni kaiken mikä selitetään perusteellisesti. "

        Sinun kokonaisuutesi ontuu.
        Kukaan tällaisella palstalla tuskin haluaa tukea mitään sinun virhekuvitelmia itsestäsi joita on käynyt ilmi runsaasti ja joita oikeastaan koko sinun "tuotantosi" edustaa.
        Tottakai saat löytää kohtaloasi kuvaavia videoita rauhassa, kuka tuohon puuttuisi edes. Ei siitä kyse.
        Eikä mikään pyörittelytanssi edusta mitään sellaista kokonaisvaltaista ettekö nyt voisi olla kuinka sairas tahansa. Pyörittelijätanssija voi olla sairas myöskin ajatuksiltaan eikä pyörittelytanssi todista ketään terveeksi kuin ehkä joiltain ruumiinosiltaan...toistaiseksi.

        Lopeta nyt jo tuo jauhaminen ja katoa kansainväliseen.
        https://www.youtube.com/watch?v=xW9VBLH-0_s

        Pakko heittää tuo viimeinen...ihan pakko😄.

        Kerro missä kohtaa ja miten kokonaisuus ontuu....tarkastelemme sitten asiaa

        Ei riitä sanoa että se ontuu, se pitää myös perustella se ontuminen


      • poiuytrdfgh

        Mut sen voin sanoa ongelmienratkonta on yleensä tosi paljon helpompaa yksin kuin keskustelemalla.

        Esim. jos mun äidin käytös aiheuttaa mun hermostossa jonkin ilmiön, niin sitten se aiheuttaa, eikä se asia siitä miksikään muutu että joku on eri mieltä. Kyllä silti mun hermosto on reagoinut silleen mun äidin käytökseen. tottahan minä sen itse tiedän.


      • poiuytrdfgh

        Siksi koen että ihmisen houkutteleminen puhumaan vaikeuksistaan on yksi niistä suurimmista huijauksista usein. Siihenhän äitinikin sanoi että nyt olen saanut opikseni, ettei kannata puhua.


      • poiuytrdfgh

        Ihmiset ihan oikeesti auttamisen nimissä hankaloittaa toistensa elämää. Sen näkee jo ihan siitä, että jos soittaisin jonnei ja sanoisin että jokin mitä he minulle sanoo, hankoittaa minun tilannetta, niin he silti tekee vaan niin ja sanoo edelleen, eli tahallaan hankoittaa. Ja tahallaan hankaloittaminen ei ole auttamista.


      • Enpäusko
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ei kun siis jos itse olen esim. nähnyt elävänä elämässä samaa mitä on jossain videossa, niin siitä voi tietää että se on siis olemassaoleva ilmiö....varsinkin jos se on hyvin yksityiskohtaisesti monimutkaisesti samanlaista melkein

        Jos näät videolla/elokuvassa jotain, se on sulle todiste siitä, että elämässä asiat on näin?
        Kato vaikka ET tai alien.
        Pahoittelut nimmarille en_usko: samankaltainen nimimerkki oli vahinko.


      • poiuytrdfgh

        Ei joku voi osata selittää jotain monimutkaista mitä minä olen kokenut minua tuntematta, jos sellaista ilmiötä ei olisi jotenkin minua laajemmin olemassa.


      • poiuytrdfgh
        Enpäusko kirjoitti:

        Jos näät videolla/elokuvassa jotain, se on sulle todiste siitä, että elämässä asiat on näin?
        Kato vaikka ET tai alien.
        Pahoittelut nimmarille en_usko: samankaltainen nimimerkki oli vahinko.

        Jos näkisin ET:n ja muut väittäis nähneensä samanlaisen, ni siitä olisikin sitten miettimistä :)


    • poiuytrdfgh

      Ihailem Suomen tulevaisuussuuntautuneisuutta josta olen ylpeä suomalaisuudessa

    Ketjusta on poistettu 95 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe