Antti Heikkilän esitelmä 10.2.2019

edfgbv

Antti Heikkilä piti esitelmän Finlandia-talolla 10.2.2019. Ohessa on yksityishenkilön suoratoistona kuvaama video. Esitelmä oli laaja-alainen. Siinä on myös painonhallintaa koskevaa asiaa.
https://youtu.be/_mRjDhckhmM

79

867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin-on
      • puolitotuuksia

        Ketoruokavalion esittelyssä kerrotaan:
        "100 g leipää, pastaa tai pullaa sisältää 70 kcal". Oikeasti leipä ja pulla sisältävät n. 50 kcal ja keitetty pasta vain 20 kcal/100g.
        Vastaavasti "1000 g kaalia sisältää 20-30 kcal" - Finellin mukaan siinäkin on 50 kcal.
        Pikkujuttuja, mutta miehen joka väittää olevansa suomen johtava ravintoasiantuntija pitäisi olla tarkempi myös niissä. Jos niissä lipsuu, ei ole muutenkaan uskottava.
        Ravintoainejakautuma pitäisi hänen mukaansa olla: rasvaa 75%, proteiineja 20% ja hiilihydraatteja 5%.
        Lopuksi on kuva ketoruokavalioon kuuluvista ruoka-aineista: VHH- kasviksia ja lampaankyljyksiä. Ihmetyttää vain että kuvasta puuttuu varsinainen energialähde? Rasvaa pitäisi olla 3/4 energiasta joka tarkoittaa 200 g voita tai vastaavaa määrää muuta rasvaa päivässä. Kuva siis valehtelee.


      • hpv27
        puolitotuuksia kirjoitti:

        Ketoruokavalion esittelyssä kerrotaan:
        "100 g leipää, pastaa tai pullaa sisältää 70 kcal". Oikeasti leipä ja pulla sisältävät n. 50 kcal ja keitetty pasta vain 20 kcal/100g.
        Vastaavasti "1000 g kaalia sisältää 20-30 kcal" - Finellin mukaan siinäkin on 50 kcal.
        Pikkujuttuja, mutta miehen joka väittää olevansa suomen johtava ravintoasiantuntija pitäisi olla tarkempi myös niissä. Jos niissä lipsuu, ei ole muutenkaan uskottava.
        Ravintoainejakautuma pitäisi hänen mukaansa olla: rasvaa 75%, proteiineja 20% ja hiilihydraatteja 5%.
        Lopuksi on kuva ketoruokavalioon kuuluvista ruoka-aineista: VHH- kasviksia ja lampaankyljyksiä. Ihmetyttää vain että kuvasta puuttuu varsinainen energialähde? Rasvaa pitäisi olla 3/4 energiasta joka tarkoittaa 200 g voita tai vastaavaa määrää muuta rasvaa päivässä. Kuva siis valehtelee.

        Heikkilä voi pitää itseään johtavana ravitsemusasiantuntija vaan ei ole. Jos päivässä syö 200 g rasvaa niin sen saa esimerkiksi 1.5 kg keskirasvaista sianlihaa.

        Finelin mukaan perinteisessä ruisleivässä on 239 kcal/100 g. Viipaleen paino vaihtelee huimasti mutta jos on pieni viipale niin se painaa noin 15 g niin siinä on 36 kcal. 50 g on jo hyvin iso viipale ja siinä siis noin 120 kcal.


      • resepti
        hpv27 kirjoitti:

        Heikkilä voi pitää itseään johtavana ravitsemusasiantuntija vaan ei ole. Jos päivässä syö 200 g rasvaa niin sen saa esimerkiksi 1.5 kg keskirasvaista sianlihaa.

        Finelin mukaan perinteisessä ruisleivässä on 239 kcal/100 g. Viipaleen paino vaihtelee huimasti mutta jos on pieni viipale niin se painaa noin 15 g niin siinä on 36 kcal. 50 g on jo hyvin iso viipale ja siinä siis noin 120 kcal.

        Ei voi syödä keskirasvaista sianlihaa niin paljoa koska proteiinin saanti kasvaa kolminkertaiseksi. Sensijaan rasvainen pekoni sisältää 32% rasvaa ja 14% proteiinia joten 500 g pekonia olisi passeli päivän annos (1700 kcal). Pannulle irronneen rasvan voi imeyttää kahteen ruisleipäviipaleeseen niin saa samalla kuidut ja hiilarit,


      • hpv27
        resepti kirjoitti:

        Ei voi syödä keskirasvaista sianlihaa niin paljoa koska proteiinin saanti kasvaa kolminkertaiseksi. Sensijaan rasvainen pekoni sisältää 32% rasvaa ja 14% proteiinia joten 500 g pekonia olisi passeli päivän annos (1700 kcal). Pannulle irronneen rasvan voi imeyttää kahteen ruisleipäviipaleeseen niin saa samalla kuidut ja hiilarit,

        Tuosta ei rule ihan tarpeeksi rasvaa eli tarvitaan 600 g pekonia. Proteiinin määrä on sopiva. Nyt on vaan ongelmana se, että karppauspiireissä ei esitellä tuollaista määrää pekonia tai rasvaista makkaraa vaan esitellään juurikin noita lampaan kyljyksiä.


    • A-i

      Terveyssummit houkutteli ilmaisella terveyskirjalla ja jätin e-postini.
      Sain liittymän Terveyssummittiin ja esitelmiä, jossa seksikäs haastattelija haastatteli "nukkuvaa rukousta", lääkäri A. Heikkilää. Sellaista mongerrusta ei jaksanut kuunnella montaa minuuttia.
      Nassutusta ilman mitään sisältöä. Mitään kirjaa en saanut luettavakseni.
      Luottamus lääkäreihin on mennyt jo kauan sitten. Ovat kuin surkuhupaisat Veijo & hpv27 x
      Kiistelkööt he omilla areenoillaan puolesta ja vastaan. Kyllä eetteriin hälyä mahtuu.

      • näin-on

        Terveys summit poliklinikka Kruunuhaassa on 70 luvulta lähtien toimiva terveys asema, joka tarjoaa vaihtoehtoista hoitoa. Sinne kuuluu muitakin lääkäreitä kuin vihaamasi Heikkilä.
        Hoitomenetelmät perustuvat lisära- ja mikroravinteisiin, joita nykyinen ruoka sisältää rajoitetusti. No toiset tykkää hoitaa sairauttaan lääkkeillä, jotka eivät paranna vaan nimenomaan hoitavat. Toiset uskovat terveys summitin tarjoamiin palveluihin. Valinta on vapaata. Itse en tarvitse kumpaakaan palvelua, koska olen vaihtanut ruokavalioni aikaa sitten runsasrasvaiseksi ja vähähiilihydraattiseksi.


      • A-i
        näin-on kirjoitti:

        Terveys summit poliklinikka Kruunuhaassa on 70 luvulta lähtien toimiva terveys asema, joka tarjoaa vaihtoehtoista hoitoa. Sinne kuuluu muitakin lääkäreitä kuin vihaamasi Heikkilä.
        Hoitomenetelmät perustuvat lisära- ja mikroravinteisiin, joita nykyinen ruoka sisältää rajoitetusti. No toiset tykkää hoitaa sairauttaan lääkkeillä, jotka eivät paranna vaan nimenomaan hoitavat. Toiset uskovat terveys summitin tarjoamiin palveluihin. Valinta on vapaata. Itse en tarvitse kumpaakaan palvelua, koska olen vaihtanut ruokavalioni aikaa sitten runsasrasvaiseksi ja vähähiilihydraattiseksi.

        Minulla on ollut käytössä Vogelin luonnonmenetelmät, kuten Talmogården ja monen muun.
        Kerään joka vuosi puhtaita kasveja ja teen niistä öljyjä saunaan - samoin teetä jne.
        Jos ei jaksa kuunnella sitä jaaritusta, mitä se Heikkilä piti, niin ei se ole rassukan vihaamista.
        On kuulemma kirjoittanut uuden kirjan kymmenin korjauksin, joten ei sekään ukko usko edes itse omiin oppeihinsa. Onko kumma ettei minun luottamustani herätä?
        Saahan uuden rahasampon. Suomessa on muitakin luonnon menetelmin hoitavia.
        Kuunnelkaa te A.Heikkilää hartaasti, sillä jokainen tulee autuaaksi uskollaan.


      • näin-on
        A-i kirjoitti:

        Minulla on ollut käytössä Vogelin luonnonmenetelmät, kuten Talmogården ja monen muun.
        Kerään joka vuosi puhtaita kasveja ja teen niistä öljyjä saunaan - samoin teetä jne.
        Jos ei jaksa kuunnella sitä jaaritusta, mitä se Heikkilä piti, niin ei se ole rassukan vihaamista.
        On kuulemma kirjoittanut uuden kirjan kymmenin korjauksin, joten ei sekään ukko usko edes itse omiin oppeihinsa. Onko kumma ettei minun luottamustani herätä?
        Saahan uuden rahasampon. Suomessa on muitakin luonnon menetelmin hoitavia.
        Kuunnelkaa te A.Heikkilää hartaasti, sillä jokainen tulee autuaaksi uskollaan.

        Siis kasvissyöjä! Ei mulla ole mitään vastaan kasvissyöjiä eikä ketään muitakaan. Yritän vain puolustella esimerkiksi Heikkilää, jonka neuvoja olen noudattanut reilut kahdeksan vuotta. Tämän vuoksi en tarvitse lääkkeitä vaikka ikääkin on ja painoni kohdallaan.
        Kuunnelkaa te Fogelia, johon autuaasti uskotte. Yli puolet väestöstä on ylipainoisia ja useimpien lääkkeiden orjia.
        Heikkilä ei ole ollut väärässä missään kohdin kirjassa, mutta yleisen painostuksen vuoksi hän joutui muuttamaan tekstitystä. Kun mennään lillukan varsiin, niin löytyyhän sitä vikaa.
        Jos tiedät, mikä siellä on väärin niin olepa ystävällinen ja kerro se omin sanoin.


      • A-i
        näin-on kirjoitti:

        Siis kasvissyöjä! Ei mulla ole mitään vastaan kasvissyöjiä eikä ketään muitakaan. Yritän vain puolustella esimerkiksi Heikkilää, jonka neuvoja olen noudattanut reilut kahdeksan vuotta. Tämän vuoksi en tarvitse lääkkeitä vaikka ikääkin on ja painoni kohdallaan.
        Kuunnelkaa te Fogelia, johon autuaasti uskotte. Yli puolet väestöstä on ylipainoisia ja useimpien lääkkeiden orjia.
        Heikkilä ei ole ollut väärässä missään kohdin kirjassa, mutta yleisen painostuksen vuoksi hän joutui muuttamaan tekstitystä. Kun mennään lillukan varsiin, niin löytyyhän sitä vikaa.
        Jos tiedät, mikä siellä on väärin niin olepa ystävällinen ja kerro se omin sanoin.

        Mainitsin Vogelin, että ymmärtäisit toisena ikäihmisenä, että olen elänyt paljolta sen periaatteen mukaan, että samoista alkuaineista ihminen ja luonto on, vaikka eri reseptein.
        Vogen auttoi näkemään puoli vuosisataa sitten, että "Luonto paras lääkitsijä", kuten kohtuullisuus ja se asenne luomakuntaan kuin hänelläkin on.
        Vastaavia vogelilaisia löytyy joka kontinentista ja saamme heiltä informaatiota.
        En hyväksy eläinten kasvatusta nykyaikana ja tunnen olevani osasyyllinen syödessäni
        voita, juustoa, jugurttia, kananmunia, joskus kanaa, kalaa jne.
        Eläimillä on oikeus hyvään, luonnolliseen elämään loppuun asti. Ei mitään kopeissa kidutusta.
        Mutta tämä ei ole ihanne yhteiskunta, vaikka parannuksiakin tehdään.
        Pian saa uutta voikukanlehteä, nokkosta jne. - niistä minä koostun ;-D


      • näin-on
        A-i kirjoitti:

        Mainitsin Vogelin, että ymmärtäisit toisena ikäihmisenä, että olen elänyt paljolta sen periaatteen mukaan, että samoista alkuaineista ihminen ja luonto on, vaikka eri reseptein.
        Vogen auttoi näkemään puoli vuosisataa sitten, että "Luonto paras lääkitsijä", kuten kohtuullisuus ja se asenne luomakuntaan kuin hänelläkin on.
        Vastaavia vogelilaisia löytyy joka kontinentista ja saamme heiltä informaatiota.
        En hyväksy eläinten kasvatusta nykyaikana ja tunnen olevani osasyyllinen syödessäni
        voita, juustoa, jugurttia, kananmunia, joskus kanaa, kalaa jne.
        Eläimillä on oikeus hyvään, luonnolliseen elämään loppuun asti. Ei mitään kopeissa kidutusta.
        Mutta tämä ei ole ihanne yhteiskunta, vaikka parannuksiakin tehdään.
        Pian saa uutta voikukanlehteä, nokkosta jne. - niistä minä koostun ;-D

        Jokaisella on periaatteensa, joita tulisi kunnioittaa.
        Minä vastustan tehokasvatusta tai teho maataloutta, mikä tulee tuhoamaan elämän ainakin ihmisen osalta. Ennusteiden mukaan hyönteiset katoaa maapallolta, jos tätä menoa jatkuu 100:ssa vuodessa. Suurin syyllinen lienen on ympäristö myrkyt. Mitä sitten syödään, tosin meidän ei sitä tarvitse murehtia.


      • A-i
        näin-on kirjoitti:

        Jokaisella on periaatteensa, joita tulisi kunnioittaa.
        Minä vastustan tehokasvatusta tai teho maataloutta, mikä tulee tuhoamaan elämän ainakin ihmisen osalta. Ennusteiden mukaan hyönteiset katoaa maapallolta, jos tätä menoa jatkuu 100:ssa vuodessa. Suurin syyllinen lienen on ympäristö myrkyt. Mitä sitten syödään, tosin meidän ei sitä tarvitse murehtia.

        Ostin yli 20 vuotta sitten mökinpahasen. Se oli vesisuojelualuetta ja päätin ettei mitään myrkkyä maahan laiteta ja keräsin huolella maahan pudonneet lehdet ravinnoksi.
        En ymmärrä puutarhanhoitoa, jossa lehdet viedään pois ja maata myrkytetään.
        No, se vaikutus oli, että pensaat ja puut alkoivat rehottaa. Samoin ruoho ja sammaleet.
        Ihanaa kävellä sammaleella paljain jaloin kesällä! ;-)


      • näin-on
        A-i kirjoitti:

        Ostin yli 20 vuotta sitten mökinpahasen. Se oli vesisuojelualuetta ja päätin ettei mitään myrkkyä maahan laiteta ja keräsin huolella maahan pudonneet lehdet ravinnoksi.
        En ymmärrä puutarhanhoitoa, jossa lehdet viedään pois ja maata myrkytetään.
        No, se vaikutus oli, että pensaat ja puut alkoivat rehottaa. Samoin ruoho ja sammaleet.
        Ihanaa kävellä sammaleella paljain jaloin kesällä! ;-)

        Sama ajatus on meillä. lehdet pensaiden juurille jne. Vaimoni on enemmän puutarhahoidon perään, mutta joutuu sitä usein auttamaan. Nykyisin rivitalo takapihalla ei suuria tehdä, mutta jotain kuitenkin, muun muassa tomaatti kalea chili mauste kasvia jne..


      • A-i
        näin-on kirjoitti:

        Sama ajatus on meillä. lehdet pensaiden juurille jne. Vaimoni on enemmän puutarhahoidon perään, mutta joutuu sitä usein auttamaan. Nykyisin rivitalo takapihalla ei suuria tehdä, mutta jotain kuitenkin, muun muassa tomaatti kalea chili mauste kasvia jne..

        Luulin väitteleväni rva. "näin-on" kanssa. Kun on ikänsä harrastanut aikansa mukaista terveydenhoitoa ja liikuntaa, niin minua ei enää pitkiin esitelmiin saa. Asia on vanhaa.
        Myös ajatus, että "suolisto on toinen aivomme" on minulle tuttua ja tärkeää.
        Siksi suosin tuoretta maan päällä kasvanutta vihannesta ja hedelmää. Puhdasta vettä.
        Tosin juureksiakin hupenee pussi toisensa jälkeen. Punajuuri ja porkkana raakana.
        Intialaisesta ja kiinalaisesta terveydenhoidosta poimin itselleni sopivaa ohjelmaa.
        Vaikka en ole kuullut ihmisten sielläkään kuolemattomuutta saavuttaneen.
        Mutta siitä on jo todisteita, että Mc Donalsin ja vastaavien tullessa suosituiksi siellä,
        niin kansan hyvinvointi on laskenut ja länsimaiset sairaudet lisääntyneet nopeasti.
        Kun valkoinen riisi korvasi täysjyväriisin niin seurasi puutostauteja.
        Siitä voi vetää johtopäätöksiä. Tosin kiinalaiset ovat valmiita myrkyttämään jopa omat lapsensa halvoilla lisäaineilla pienen voiton saadakseen. Kartan kaikkea sieltäpäin.
        Mutta kaikenlaisia merileviä sun muita olen alkanut lisätä ravintooni.
        Enimmäkseen Islannin vesistä, jotka ovat kuulemma puhtaampia.
        Kun ruoassa on ravintoa, sitä tarvitsee vähemmän. Ei tule ahmittua liikoja.


      • hpv27
        näin-on kirjoitti:

        Siis kasvissyöjä! Ei mulla ole mitään vastaan kasvissyöjiä eikä ketään muitakaan. Yritän vain puolustella esimerkiksi Heikkilää, jonka neuvoja olen noudattanut reilut kahdeksan vuotta. Tämän vuoksi en tarvitse lääkkeitä vaikka ikääkin on ja painoni kohdallaan.
        Kuunnelkaa te Fogelia, johon autuaasti uskotte. Yli puolet väestöstä on ylipainoisia ja useimpien lääkkeiden orjia.
        Heikkilä ei ole ollut väärässä missään kohdin kirjassa, mutta yleisen painostuksen vuoksi hän joutui muuttamaan tekstitystä. Kun mennään lillukan varsiin, niin löytyyhän sitä vikaa.
        Jos tiedät, mikä siellä on väärin niin olepa ystävällinen ja kerro se omin sanoin.

        Korjatut virheet löytyvät Valtsun blogista. Esimerkiksi 'D-vitamiinia on lisätty rasvattomaan maitoon. Ongelma on siinä, että kyseinen vitamiini on D2-tyyppiä ja ylipäänsä D-vitamiini tarvitsee rasvaa imeytyäkseen, eli toimenpide rasvattoman maidon kohdalla on hyödytön.'

        on muuttunut muotoon '"Kirjan 4. painoksessa virheellinen väite maitoon lisätystä D2-vitamiinista on poistettu.(Kirjassa on edelleen maininta, että D-vitamiini tarvitsee rasvaa imeytyäkseen, ja että tämän vuoksi D-vitamiinin lisääminen maitoon olisi hyödytön toimenpide.)"'


      • hpv27

        Terveyssummitin järjestää Biomed Oy, joka on Kaarlo Jaakkolan perustama putiikki. Jaakkolasta ja muista veijareista 'Pehmeitä hoitoja, kovaa rahastusta: käsikirjoitus'.


      • Odotuslistalla

        Koska ilmestyy teos nimeltään: Kovaa hoitoa, kovaa rahastusta?


      • näin-on
        hpv27 kirjoitti:

        Terveyssummitin järjestää Biomed Oy, joka on Kaarlo Jaakkolan perustama putiikki. Jaakkolasta ja muista veijareista 'Pehmeitä hoitoja, kovaa rahastusta: käsikirjoitus'.

        Eiköhän kyseinen tervey summit perustanut aikoinaan Tuomas Tallberg. En kylläkään asiasta ole varma, mutta tallberg on ollut Jaakkolan esikuva.

        Tallberg oli edelläkävijä
        Tallbergin nekrologi vuonna 2014 kertoo hänen merkityksestään:
        ”Tallbergin keskeinen aikaansaannos oli bioimmunoterapiassa. Hän puolsi oppia, jonka mukaan syöpä ja muut immunologiset sairaudet ovat puutostauteja ja ehdotti, että kehon puolustusmekanismit voidaan
        aktivoida syömällä oikeita rasvoja, aminohappoja sekä hivenaineita.


      • hpv27
        näin-on kirjoitti:

        Eiköhän kyseinen tervey summit perustanut aikoinaan Tuomas Tallberg. En kylläkään asiasta ole varma, mutta tallberg on ollut Jaakkolan esikuva.

        Tallberg oli edelläkävijä
        Tallbergin nekrologi vuonna 2014 kertoo hänen merkityksestään:
        ”Tallbergin keskeinen aikaansaannos oli bioimmunoterapiassa. Hän puolsi oppia, jonka mukaan syöpä ja muut immunologiset sairaudet ovat puutostauteja ja ehdotti, että kehon puolustusmekanismit voidaan
        aktivoida syömällä oikeita rasvoja, aminohappoja sekä hivenaineita.

        Terveyssummitin sivulta "TerveysSummit on Suomen suurin terveystapahtuma, joka järjestettiin ensimmäisen kerran marras-joulukuussa 2017 ja uudelleen toukokuussa 2018." Biomedissä oli Arstila ja Tolonen.


      • näin-on

        Näköjään puhummme eri asiasta. Sillä lienen väliä. Kirjoitat kuitenkin putiikista, jolla ilmeiseti tarkoitat Kruunuhaassa sijaitsevaa terveysasemaa.
        Eli.
        Kruunuhaan Lääkärikeskus Oy Helsingin Antioksidanttiklinikka
        Aikaisemmin tämä sijaitsi, jos en väärin muista Liisankadlla.
        Terveystapahtuma ja terveysasema on kaksi eri asiaa.


      • hpv27
        näin-on kirjoitti:

        Näköjään puhummme eri asiasta. Sillä lienen väliä. Kirjoitat kuitenkin putiikista, jolla ilmeiseti tarkoitat Kruunuhaassa sijaitsevaa terveysasemaa.
        Eli.
        Kruunuhaan Lääkärikeskus Oy Helsingin Antioksidanttiklinikka
        Aikaisemmin tämä sijaitsi, jos en väärin muista Liisankadlla.
        Terveystapahtuma ja terveysasema on kaksi eri asiaa.

        Siis tuo Biomed on yritys Antioksidiklinikoiden takana ja sen perustivat Jaakkola, Tolonen ja Arstila. Tallberg antoi myös antioksidanttihoitoa mutta ei ollut ko. puljussa mukana. En tiedä luopuiko hän antioksidanteista kun niisä saatiin uutta tietoa (ts. ei tehoa ja lisää sairastumista joihinkin syöpiin). Summit on taas verkossa järjestettävä terveystapahtuma.

        Kannattaa lukea tämä 'Antioksidanttilisät mahdollisesti haitaksi rintasyöpähoitojen aikana'.


    • Kuulija

      Heikkilää moititaan syövän hoidon neuvoja.
      Tuottavani pikkutyttö ehkä 13 vuotta sitten, jolloin hän oli 2 v, sairastui leukemiaan. Sai stytostaatteja, kuten asiaan kuuluu ja selvisi hyvin.
      Nyt kuulin hänellä olevan kova kuume, joten äiti vei hänet lääkärille. Lääkäri kertoi, että tietyt stytostaatit heikentävät merkittävästi lapsen sydäntä. Tätä ei koskaan kerrottu lapsen vanhemmille täällä Suomessa. Perhe asuu tätä nykyä Englannissa, eli siellä kerrottiin totuus.

      Heikkilä yrittää myös kertoa totuuden, joista vaietaan.

      • hpv27

        Sytostaatit ovat myrkkyjä. Vaurioittavat enemmän nopeasti kasvavia syöpäsoluja mutta myös muita soluja. Kuten kaikilla lääkkeillä niistäkin on enemmän hyötyä kuin haittaa.

        Lisäravinteetkaan eivät tehoa syöpään 'Antioksidanttilisät ovat mahdollisesti haitaksi rintasyöpähoitojen aikana'.

        Heikkilän mukaan syövät aiheutuvat insuliiniresistanssista. Ei pidä paikkaansa.


    • Heikkilävalehtelee

      Heikkilä tuossa luennolla sujuvasti valehtelee, että Marina Heinonen ei ole väitellyt tohtoriksi eikä tehnyt tieteellistä tutkimuksia (Heinonen väitteli 1990 ja tehnyt toista sataa tieteellistä julkaisua). Lisäksi Heikkilä väittää, että Heinonen olisi elintarviketeollisuuden lahjoma. Tuosta voisi jo tehdä rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta. Toivottavasti Heikkilä vielä joku päivä joutuu käräjille.

    • Ystävän-puolesta

      Tuttavani tytär sairastui 13 vuotta sitten leukemiaan jolloin hän oli 2v. Hän selviytyi hyvin sairaudestaan. Nyt hän sai kovan kuumeen, jolloin hänen äiti vei hänet lääkäriin. Lääkäri selitti, että tietyt sytostaatit aiheuttavat sydämen heikkenemisestä. Tästä ei kerrottu Suomessa. Perhe asuu tällä hetkellä Englannissa.
      Tämä on niitä asioita joita Heikkilä tuo julki kirjassaan. Vaarallista tietoa.

      • hpv27

        Sytostaateilla on vakavia sivuvaikutuksia mutta niiden haitat ovat pienempiä kuin hyödyt. Syöpäkuolleisuus on laskenut runsaasti eli nykyään 2/3 selviää. Ennen miltei kaikki kuolivat.


      • molempiparempi

        Jos asiasta olisi kerrottu täällä niin olisivatko vanhemmat kieltäneet hoidot?
        Nyt ei ehkä olisi sitä kuumetta...


      • hpv27
        molempiparempi kirjoitti:

        Jos asiasta olisi kerrottu täällä niin olisivatko vanhemmat kieltäneet hoidot?
        Nyt ei ehkä olisi sitä kuumetta...

        Näinpä. Tuossa syy miksi syöpälääkärit pitävät Heikkilää vaarallisena. Heikkilän uudessa kirjassahan väitetään, että syövät johtuvat insuliiniresistanssista ja sytostaatit tappavat kolmasosan kuukaudessa joten tyhmempi jättää itsensä tai lapsensa hoitamatta.

        Jos Heikkilän seurakunnassa on 50 000 jäsentä ja kolmasosa sairastuu syöpään (tuo pätee keskivertoväestöön, sianrasvakarppaajista sairastunee suurempi osa) ja edes 10% sairastuneista jättää hoidot ja heistä kuolee se 80% niin ennenaikaisesti kuolleita on noin 1300.


      • mitenonnäyttökanssa
        hpv27 kirjoitti:

        Näinpä. Tuossa syy miksi syöpälääkärit pitävät Heikkilää vaarallisena. Heikkilän uudessa kirjassahan väitetään, että syövät johtuvat insuliiniresistanssista ja sytostaatit tappavat kolmasosan kuukaudessa joten tyhmempi jättää itsensä tai lapsensa hoitamatta.

        Jos Heikkilän seurakunnassa on 50 000 jäsentä ja kolmasosa sairastuu syöpään (tuo pätee keskivertoväestöön, sianrasvakarppaajista sairastunee suurempi osa) ja edes 10% sairastuneista jättää hoidot ja heistä kuolee se 80% niin ennenaikaisesti kuolleita on noin 1300.

        "Heikkilän uudessa kirjassahan väitetään, että syövät johtuvat insuliiniresistanssista ja sytostaatit tappavat kolmasosan kuukaudessa...."


        Kertoisitko kohdan/sivun, mistä tämä väite löytyy?


      • hpv27
        mitenonnäyttökanssa kirjoitti:

        "Heikkilän uudessa kirjassahan väitetään, että syövät johtuvat insuliiniresistanssista ja sytostaatit tappavat kolmasosan kuukaudessa...."


        Kertoisitko kohdan/sivun, mistä tämä väite löytyy?

        Lääkkeetön elämä -kirja, s. 133 sytostaattiväite
        'Brittiläisen arvion mukaan lähes kolmannes potilaista kuolee sytostaattihoitoihin ensimmäisen kuukauden aikana.'

        Lääkkeetön elämä -kirja, s. 137 insuliiniresistanssi
        'The Prostate -lehdessä vuonna 2008 julkaistu tutkimus ehdottaa hiilihydraattien rajoittamista ja insuliiniresistenssin huomioimista eturauhasyövän yhteydessä. Tutkijoiden mukaan hiilihydraattien rajoittaminen vaikuttaa suotuisasti myös tähän syöpään.'

        Nämähän löytyvät Valtsun blogista hyvin järjestettynä eli kannattaa katsoa sieltä.

        Kannattaa lukea myös se heran artikkeli, siinä on paljon juttua Heikkilän väitteistä.


      • hpv27
        mitenonnäyttökanssa kirjoitti:

        "Heikkilän uudessa kirjassahan väitetään, että syövät johtuvat insuliiniresistanssista ja sytostaatit tappavat kolmasosan kuukaudessa...."


        Kertoisitko kohdan/sivun, mistä tämä väite löytyy?

        Lainaus Heikkilän blogista: 'Maailmalla on leviämässä käsitys, että keskeisimpien syöpien kuten rintasyöpä, eturauhasen syöpä ja suoliston syöpä ovat pohjimmiltaan metabolisia sairauksia, joiden taustalla on insuliiniresistenssi. Eikö olisi järkevää keskittyä insuliiniresistenssin hoitoon elämäntapamuutoksin ennen syöpää eikä sitten, kun syöpä on iskenyt. Asiaa voisi verrata tupakointiin. On järkevää, ettei polta tai lopettaa tupakoinnin, millä voi estää niin sydänsairauksia kuin syöpääkin. Vaikka sairaus iskisi, silti kannattaa lopettaa tupakointi. Sama koskee insuliiniresistenssiä. Valitettavasti insuliiniresistenssi on tuntematon suurimmalle osalle lääkärikuntaa, kuten ilmeisesti arvon professorille. Ne, jotka tietävät, ovat hiljaa, etteivät joudu samanlaiseen ryöpytykseen kuin minä.'


      • hpv27
        mitenonnäyttökanssa kirjoitti:

        "Heikkilän uudessa kirjassahan väitetään, että syövät johtuvat insuliiniresistanssista ja sytostaatit tappavat kolmasosan kuukaudessa...."


        Kertoisitko kohdan/sivun, mistä tämä väite löytyy?

        Haatajan blogista 'Virallisen terveydenhuollon ongelmien ja ratkaisuvaihtoehtojen lisäksi kolmas kirjan kantava teema käsittelee erilaisten sairauksien taustalla olevia syitä. Merkittävin syy erilaisten sairauksien, kuten sydäntautien ja syövän taustalla on Heikkilän mukaan insuliiniresistenssi, joka on “Kaikkien sairauksien äiti” (s. 40).'


      • mitenonnäytönkanssa
        hpv27 kirjoitti:

        Lääkkeetön elämä -kirja, s. 133 sytostaattiväite
        'Brittiläisen arvion mukaan lähes kolmannes potilaista kuolee sytostaattihoitoihin ensimmäisen kuukauden aikana.'

        Lääkkeetön elämä -kirja, s. 137 insuliiniresistanssi
        'The Prostate -lehdessä vuonna 2008 julkaistu tutkimus ehdottaa hiilihydraattien rajoittamista ja insuliiniresistenssin huomioimista eturauhasyövän yhteydessä. Tutkijoiden mukaan hiilihydraattien rajoittaminen vaikuttaa suotuisasti myös tähän syöpään.'

        Nämähän löytyvät Valtsun blogista hyvin järjestettynä eli kannattaa katsoa sieltä.

        Kannattaa lukea myös se heran artikkeli, siinä on paljon juttua Heikkilän väitteistä.

        "Lääkkeetön elämä -kirja, s. 133 sytostaattiväite
        'Brittiläisen arvion mukaan lähes kolmannes potilaista kuolee sytostaattihoitoihin ensimmäisen kuukauden aikana.'"

        Mainitsemassasi blogissa tämä on korjattu Heikkilän kirjan uusimmassa painoksessa: "Väite on poistettu kirjan 4. painoksesta."

        "Lääkkeetön elämä -kirja, s. 137 insuliiniresistanssi
        'The Prostate -lehdessä vuonna 2008 julkaistu tutkimus ehdottaa hiilihydraattien rajoittamista ja insuliiniresistenssin huomioimista eturauhasyövän yhteydessä. Tutkijoiden mukaan hiilihydraattien rajoittaminen vaikuttaa suotuisasti myös tähän syöpään.'"

        Samoin tämä on korjattu uusimmassa Heikkilän kirjassa, kyseisen blogin mukaan: "Kirjan 4. painoksessa väitettä on korjattu asiallisesti. Korjatussa painoksessa todetaan, että kyseessä oli eläintutkimus."


      • näin-on
        hpv27 kirjoitti:

        Haatajan blogista 'Virallisen terveydenhuollon ongelmien ja ratkaisuvaihtoehtojen lisäksi kolmas kirjan kantava teema käsittelee erilaisten sairauksien taustalla olevia syitä. Merkittävin syy erilaisten sairauksien, kuten sydäntautien ja syövän taustalla on Heikkilän mukaan insuliiniresistenssi, joka on “Kaikkien sairauksien äiti” (s. 40).'

        Eikö se sitten mielestäsi insuliiniresistenssi ole ratkaisevassa asenmassa?
        Jos ihmisen systeemi ei pysty käyttämään hyväkseeen insuliinia, niin mitä sitten? Ei mitään, vai?


      • hpv27

        ?

        Eli siis Heikkilä väittää että insuliiniresistenssi on syöpien yksi perussyy. Nyt vaan pitäisi löytää tätä väitettä tukevia tutkimuksia. Heikkilä viittaa tässä yhteydessä yhteen rottatutkimukseen ja unohti luonnollisesti että kyseessä on rottatutkimus. Heikkilän mukaan insuliiniresistentin syy taas on hiilihydraatit (ei ole, ylipaino on merkittävin syy). Karppausta on kokeiltu joidenkin syöpien hoidossa huonolla menestyksellä ja tunnetusti karppaajat, jotka syövät eniten eläinrasvaa ja lihaa kuolevat yli 20% todennäköisemmin syöpiin kuin keskivertokarppaaja.

        Säästyykö suolisto-, eturauhas-, rinta, vatsa-, aivo- jne. syöviltä jos ei ole insuliiniresistenssiä? Näinhän pitäisi olla jos se on perussyy. Valtsu kirjoittaa tuosta sivulla 137 olleesta tutkimuksesta näin: 'Kyseisen tutkimuksen kirjoittajat eivät kirjoita, että hiilihydraattien rajoittaminen vaikuttaa suotuisasti eturauhassyöpään. He kuvailevat hiiritutkimuksen, jossa täysin hiilihydraatiton ruokavalio vaikutti suotuisasti syövän hiirimalliin ja spekuloivat että nämä hyödyt voisi olla mahdollista toistaa myös ihmisillä. Heikkilä siis vääristelee artikkelin kirjoittajien sanoja.'.

        Insuliiniresistenssi kyllä kasvattaa riskiä syöpiin, tekijänä saattaa olla kasvuhormonit ym..


      • hpv27
        mitenonnäytönkanssa kirjoitti:

        "Lääkkeetön elämä -kirja, s. 133 sytostaattiväite
        'Brittiläisen arvion mukaan lähes kolmannes potilaista kuolee sytostaattihoitoihin ensimmäisen kuukauden aikana.'"

        Mainitsemassasi blogissa tämä on korjattu Heikkilän kirjan uusimmassa painoksessa: "Väite on poistettu kirjan 4. painoksesta."

        "Lääkkeetön elämä -kirja, s. 137 insuliiniresistanssi
        'The Prostate -lehdessä vuonna 2008 julkaistu tutkimus ehdottaa hiilihydraattien rajoittamista ja insuliiniresistenssin huomioimista eturauhasyövän yhteydessä. Tutkijoiden mukaan hiilihydraattien rajoittaminen vaikuttaa suotuisasti myös tähän syöpään.'"

        Samoin tämä on korjattu uusimmassa Heikkilän kirjassa, kyseisen blogin mukaan: "Kirjan 4. painoksessa väitettä on korjattu asiallisesti. Korjatussa painoksessa todetaan, että kyseessä oli eläintutkimus."

        Kyllä eli Heikkilän kirjassa on ollut ja on edelleenkin vakavia virheitä. Jopa ihan perusteissakin. Ei insuliiniresistenssi ole kaikkien sairauksien äiti eikä sitä hoideta tehokkaasti karppaamalla vaan laihduttamalla. Jos insuliiniresistenssi aiheutuisi hiilihydraateista niin sitä olisi valtavasti länsimaiden ulkopuolella koska noissa maissa energiasta tulee huomattavan suuri osa hiilihydraatista mutta insuliiniresistenssi on länsimaiden vaiva.


      • KetoKalle
        hpv27 kirjoitti:

        ?

        Eli siis Heikkilä väittää että insuliiniresistenssi on syöpien yksi perussyy. Nyt vaan pitäisi löytää tätä väitettä tukevia tutkimuksia. Heikkilä viittaa tässä yhteydessä yhteen rottatutkimukseen ja unohti luonnollisesti että kyseessä on rottatutkimus. Heikkilän mukaan insuliiniresistentin syy taas on hiilihydraatit (ei ole, ylipaino on merkittävin syy). Karppausta on kokeiltu joidenkin syöpien hoidossa huonolla menestyksellä ja tunnetusti karppaajat, jotka syövät eniten eläinrasvaa ja lihaa kuolevat yli 20% todennäköisemmin syöpiin kuin keskivertokarppaaja.

        Säästyykö suolisto-, eturauhas-, rinta, vatsa-, aivo- jne. syöviltä jos ei ole insuliiniresistenssiä? Näinhän pitäisi olla jos se on perussyy. Valtsu kirjoittaa tuosta sivulla 137 olleesta tutkimuksesta näin: 'Kyseisen tutkimuksen kirjoittajat eivät kirjoita, että hiilihydraattien rajoittaminen vaikuttaa suotuisasti eturauhassyöpään. He kuvailevat hiiritutkimuksen, jossa täysin hiilihydraatiton ruokavalio vaikutti suotuisasti syövän hiirimalliin ja spekuloivat että nämä hyödyt voisi olla mahdollista toistaa myös ihmisillä. Heikkilä siis vääristelee artikkelin kirjoittajien sanoja.'.

        Insuliiniresistenssi kyllä kasvattaa riskiä syöpiin, tekijänä saattaa olla kasvuhormonit ym..

        Insuliiniresistenssi on suurin yksittäinen riskitekijä sydänkohtaukselle. Liika insuliini veressä paksuntaa sydänlihasta, jäykistää valtimoita ja aiheuttaa halkeamia verisuonten seinämiin ja aiheuttaa tulehduksia niihin.


      • katteekskäy
        KetoKalle kirjoitti:

        Insuliiniresistenssi on suurin yksittäinen riskitekijä sydänkohtaukselle. Liika insuliini veressä paksuntaa sydänlihasta, jäykistää valtimoita ja aiheuttaa halkeamia verisuonten seinämiin ja aiheuttaa tulehduksia niihin.

        Loistava keksintö! Tutkijat ovat tutkineet sydänkohtausten syitä yliopistoissa ympäri maapalloa vuosikymmenet eikä kenellekään ole tullut mieleen noin yksinkertainen selitys. Miten joku voi olla noin viisas? Ansaitsisit tuosta keksinnöstä Noopelin palkinnon.
        P.S. Löytyisikö tuohon keksintöön liittyvistä tutkimuksista jotakin kirjallista materiaalia?


      • eimuuta
        katteekskäy kirjoitti:

        Loistava keksintö! Tutkijat ovat tutkineet sydänkohtausten syitä yliopistoissa ympäri maapalloa vuosikymmenet eikä kenellekään ole tullut mieleen noin yksinkertainen selitys. Miten joku voi olla noin viisas? Ansaitsisit tuosta keksinnöstä Noopelin palkinnon.
        P.S. Löytyisikö tuohon keksintöön liittyvistä tutkimuksista jotakin kirjallista materiaalia?

        Suurentunut veren insuliinipitoisuus ennustaa sydän- ja verisuonitautikohtauksen vaaraa sekä kuolleisuutta myös pitkällä aikavälillä.

        Tämä käy ilmi Kuopion yliopiston tuoreesta väitöskirjasta, joka perustuu Helsingin Poliisitutkimuksen 22-vuotisseurantaan. Helsingin Poliisitutkimus oli ensimmäisiä väestötutkimuksia, jossa osoitettiin suurentuneen veren insuliinipitoisuuden ennustavan sepelvaltimotaudin vaaraa. Tutkimuksen viisivuotisseurannan havainnot julkistettiin 1979.

        Sen jälkeen on osoitettu, että suurentuneeseen insuliinipitoisuuteen ja sen taustalla olevaan kudosten heikentyneeseen insuliiniherkkyyteen liittyy muiden sydän- ja verisuonitautien vaaratekijöiden kasauma, ns. metabolinen oireyhtymä. Näitä vaaratekijöitä ovat lihavuus, erityisesti vyötärölihavuus, korkea verenpaine, veren rasvapitoisuuksien poikkeavuudet ja veren suurentunut glukoosipitoisuus.

        - Suurentunut insuliinipitoisuus ennusti vakavan sepelvaltimotautikohtauksen vaaraa koko seuranta-ajan, kertoo 22-vuotisseurannan tekijä, lääketieteen lisensiaatti Marja Pyörälä.


      • hpv27
        eimuuta kirjoitti:

        Suurentunut veren insuliinipitoisuus ennustaa sydän- ja verisuonitautikohtauksen vaaraa sekä kuolleisuutta myös pitkällä aikavälillä.

        Tämä käy ilmi Kuopion yliopiston tuoreesta väitöskirjasta, joka perustuu Helsingin Poliisitutkimuksen 22-vuotisseurantaan. Helsingin Poliisitutkimus oli ensimmäisiä väestötutkimuksia, jossa osoitettiin suurentuneen veren insuliinipitoisuuden ennustavan sepelvaltimotaudin vaaraa. Tutkimuksen viisivuotisseurannan havainnot julkistettiin 1979.

        Sen jälkeen on osoitettu, että suurentuneeseen insuliinipitoisuuteen ja sen taustalla olevaan kudosten heikentyneeseen insuliiniherkkyyteen liittyy muiden sydän- ja verisuonitautien vaaratekijöiden kasauma, ns. metabolinen oireyhtymä. Näitä vaaratekijöitä ovat lihavuus, erityisesti vyötärölihavuus, korkea verenpaine, veren rasvapitoisuuksien poikkeavuudet ja veren suurentunut glukoosipitoisuus.

        - Suurentunut insuliinipitoisuus ennusti vakavan sepelvaltimotautikohtauksen vaaraa koko seuranta-ajan, kertoo 22-vuotisseurannan tekijä, lääketieteen lisensiaatti Marja Pyörälä.

        Kannattaa kuitenkin pitää mielessä se, että Suomessa oli 1970 maailman korkein sydäntautikuolleisuus ilman insuliiniresistenssiä eli sydänkohtauksen saa kyllä ilman insuliiniresistenssiäkin kunhan kolesteriliarvot ovat huonot.


      • ennustettavuus
        eimuuta kirjoitti:

        Suurentunut veren insuliinipitoisuus ennustaa sydän- ja verisuonitautikohtauksen vaaraa sekä kuolleisuutta myös pitkällä aikavälillä.

        Tämä käy ilmi Kuopion yliopiston tuoreesta väitöskirjasta, joka perustuu Helsingin Poliisitutkimuksen 22-vuotisseurantaan. Helsingin Poliisitutkimus oli ensimmäisiä väestötutkimuksia, jossa osoitettiin suurentuneen veren insuliinipitoisuuden ennustavan sepelvaltimotaudin vaaraa. Tutkimuksen viisivuotisseurannan havainnot julkistettiin 1979.

        Sen jälkeen on osoitettu, että suurentuneeseen insuliinipitoisuuteen ja sen taustalla olevaan kudosten heikentyneeseen insuliiniherkkyyteen liittyy muiden sydän- ja verisuonitautien vaaratekijöiden kasauma, ns. metabolinen oireyhtymä. Näitä vaaratekijöitä ovat lihavuus, erityisesti vyötärölihavuus, korkea verenpaine, veren rasvapitoisuuksien poikkeavuudet ja veren suurentunut glukoosipitoisuus.

        - Suurentunut insuliinipitoisuus ennusti vakavan sepelvaltimotautikohtauksen vaaraa koko seuranta-ajan, kertoo 22-vuotisseurannan tekijä, lääketieteen lisensiaatti Marja Pyörälä.

        Lisääntynyt jäätelönsyönti ennustaa hukkumiskuolemia kesällä, mutta onko se niiden syy? Oluen kulutus ennustaisi ehkä paremmin.

        Sydänkohtausten ainoa syy on tukkeutuneet sepelvaltimot. Sepelvaltimotautia aiheuttavista hoidettavissa olevista riskitekijöistä tärkeimmät ovat tupakointi, kohonnut veren kolesteroli, kohonnut verenpaine ja diabetes. Minulla oli noista kolme ensimmäistä.
        Itse pidän pahimpana riskinä perintötekijöitä.


      • hpv27
        ennustettavuus kirjoitti:

        Lisääntynyt jäätelönsyönti ennustaa hukkumiskuolemia kesällä, mutta onko se niiden syy? Oluen kulutus ennustaisi ehkä paremmin.

        Sydänkohtausten ainoa syy on tukkeutuneet sepelvaltimot. Sepelvaltimotautia aiheuttavista hoidettavissa olevista riskitekijöistä tärkeimmät ovat tupakointi, kohonnut veren kolesteroli, kohonnut verenpaine ja diabetes. Minulla oli noista kolme ensimmäistä.
        Itse pidän pahimpana riskinä perintötekijöitä.

        Kannattaa tutustua esimerkiksi APOE-geeniin. Suomessa on sen nelosmuunnosta tavattoman paljon ja se altistaa huonoille kolesteroliarvoille.


      • KetoKalle
        hpv27 kirjoitti:

        Kannattaa kuitenkin pitää mielessä se, että Suomessa oli 1970 maailman korkein sydäntautikuolleisuus ilman insuliiniresistenssiä eli sydänkohtauksen saa kyllä ilman insuliiniresistenssiäkin kunhan kolesteriliarvot ovat huonot.

        Kolestrolista ei ole haittaa ellei verisuonten seinämissä ole vaurioita. Elimistö yrittää paikata noita verisuonten vaurioita mm. kolestrolilla ja kalsiumilla.

        Eläinrasvoja alettiin mustamaalaamaan suotta kun USA:ssa kasvinöljyn tuottajat halusivat suuremman siivun markkinaosuuksista. Ei esim. ole olemassa yhtäkään tutkimusta, jossa voi todettaisiin epäterveelliseksi.


      • hpv27
        KetoKalle kirjoitti:

        Kolestrolista ei ole haittaa ellei verisuonten seinämissä ole vaurioita. Elimistö yrittää paikata noita verisuonten vaurioita mm. kolestrolilla ja kalsiumilla.

        Eläinrasvoja alettiin mustamaalaamaan suotta kun USA:ssa kasvinöljyn tuottajat halusivat suuremman siivun markkinaosuuksista. Ei esim. ole olemassa yhtäkään tutkimusta, jossa voi todettaisiin epäterveelliseksi.

        Lueppas vaikka tämä: 'We Repeat: Butter is Not Back.' ja 'Eri rasvojen vaikutus kolesteroliin, rypsiöljy vahvoilla'.

        Aika pitkälti sydäntautitutkijat uskovat kolesterolin merkitykseen sydänkohtausten synnyssä. Familiaalinen hyperkolesterolemia on tutustumisen arvoinen asia jos uskoo ettei kolesteroliarvoilla ole väliä.

        Erilaisia salaliittoteorioita voi aina esittää mutta niillä ei ole todistusarvoa.


      • KetoKalle
        hpv27 kirjoitti:

        Lueppas vaikka tämä: 'We Repeat: Butter is Not Back.' ja 'Eri rasvojen vaikutus kolesteroliin, rypsiöljy vahvoilla'.

        Aika pitkälti sydäntautitutkijat uskovat kolesterolin merkitykseen sydänkohtausten synnyssä. Familiaalinen hyperkolesterolemia on tutustumisen arvoinen asia jos uskoo ettei kolesteroliarvoilla ole väliä.

        Erilaisia salaliittoteorioita voi aina esittää mutta niillä ei ole todistusarvoa.

        Katso sinä tämä Rasvainen Kupla. Iniössä syödään ravintosuositusten mukaisesti, mutta silti siellä ihmisillä on korkeat kolestroliarvot ja vähäinen määrä sydäninfarkteja. Korfulla ihmisillä on alemmat kolestrolit kuin Kreetalla mutta silti heillä on moninkertainen määrä infarkteja verrattuna Kreetaan.

        https://www.youtube.com/watch?v=mclf7YdLA2I

        https://www.youtube.com/watch?v=BGvydYOBaek


      • hpv27
        KetoKalle kirjoitti:

        Katso sinä tämä Rasvainen Kupla. Iniössä syödään ravintosuositusten mukaisesti, mutta silti siellä ihmisillä on korkeat kolestroliarvot ja vähäinen määrä sydäninfarkteja. Korfulla ihmisillä on alemmat kolestrolit kuin Kreetalla mutta silti heillä on moninkertainen määrä infarkteja verrattuna Kreetaan.

        https://www.youtube.com/watch?v=mclf7YdLA2I

        https://www.youtube.com/watch?v=BGvydYOBaek

        Nämä ovat ekologisia seikkoja joilla ei ole todistusarvoa. Lue nuo postaamani jutut ja kommentoi niitä. Eri m,aita ei voi verrata pelkillä tilastoilla vaan pitää seurata yksilöitä ja kun sydänkohtauksilla on useita riskitekijöitä niin yhteen keskittyminen johtaa harhaan. Varsinkin kun sekä kova rasva että huonot hiilihydraatit huonontavat kolesteroliarvoja. Laatikainen kirjoittaa rasvoista ja sydänkohtauksista 'Suomen sydänkuolleisuus on vähentynyt 80 %. Mikä on rasvan osuus?'.

        Sydäntautikuolleisuudessa on isoja eroja jopa maiden sisällä, asia selviää vaikkapa tästä 'An update on regional variation in cardiovascular mortality within Europe'.

        Kolesterolin ja sydänkohtauksien yhteyttä on tutkittu pitkään. Framinghamin tutkimuksessa on havaittu selvä yhteys kolesteroliarvojen ja sydänkohtausten välillä. Samoin Finriski-tutkimuksissa.

        Tuskinpa Iniössä syödään suositusten mukaisesti kun alle 10% syö täysin suositusten mukaan.


    • onneaelämään

      S => Syöpä saa energiansa veren sokerista eli verensokeri alas. Sokerin ja hiilihydraatin saanti mahdollisimman vähiin eli ketogeeninen dieetti. Lisäksi otan pillerin diabeteslääkettä (1 g metformiinia) auttamaan verensokerin alentamisessa. Nämä dieetimuutokset (ketogeeninen) ovat ohjelman ehkä tärkeimpiä osioita.

      • hpv27

        Veressä on aina tarpeeksi glukoosia syöpäsoluille ja syöpäsolut kykenevät käyttämään rasvaa.


      • elämänonnea

        Sikäli kuin olen tätä palstaa seuraamalla saanut asiasta oikean kuvan, niin verensokeri ei karppaamallakaan laske alle 4,0.
        Siitä riittää syöpäsoluille yllin kyllin ravintoa koska maksa kehittää koko ajan lisää glukoosia proteiineista.


      • hpv27
        elämänonnea kirjoitti:

        Sikäli kuin olen tätä palstaa seuraamalla saanut asiasta oikean kuvan, niin verensokeri ei karppaamallakaan laske alle 4,0.
        Siitä riittää syöpäsoluille yllin kyllin ravintoa koska maksa kehittää koko ajan lisää glukoosia proteiineista.

        Jeps, karppausta on kokeiltu joidenkin syöpien hoidossa mutta huonolla menestyksellä. Sen sijaan runsaasti lihaa ja eläinrasvaa sisältävät dieetit lisäävät syöpiin sairastumista.

        Luonnollisestikin karppausta käytettäisiin syöpien hoitoon jos siitä olisi apua. Eräs syöpien iso ongelma on ruokahaluttomuus joten en kyllä itse rupeaisi laihdutusruokavaliolle syöpäpotilaana.


      • eimuuta
        elämänonnea kirjoitti:

        Sikäli kuin olen tätä palstaa seuraamalla saanut asiasta oikean kuvan, niin verensokeri ei karppaamallakaan laske alle 4,0.
        Siitä riittää syöpäsoluille yllin kyllin ravintoa koska maksa kehittää koko ajan lisää glukoosia proteiineista.

        Kuinka te tälläästä kirijootatte notta ptoteiinista glukoosia tekee sillä olet väittännyt aivojen tarvitsevan välltämättä hiilareita???

        Onko oppi vuodet kesken?


      • hpv27
        eimuuta kirjoitti:

        Kuinka te tälläästä kirijootatte notta ptoteiinista glukoosia tekee sillä olet väittännyt aivojen tarvitsevan välltämättä hiilareita???

        Onko oppi vuodet kesken?

        Kyllä, aivot tarvitsevat välttämättä glukoosia ja sitä tehdään mm. proteiinista jos sitä ei saada ravinnosta. Tuo on eräs syy siihen miksi ihmisen verensokeri ei laske kovinkaan alas.


    • näin-on

      lillukan varsia taas poimitaan, joista ei ole omaa ymmärtämystä.

      • hpv27

        Jonkun mielestä Heikkilän virheet voivat olla lillukanvarsia mutta kun niitä on sen verran paljon että julkaisijakin luokittelee kirjan kokemusperäiseksi ei tietoon pohjautuvaksi niin kannattaisi miettiä mitä Heikkilän väitteistä uskoo.


    • näin-on

      Mihinäs hpv uskoo?

      Onhan tätä sattunut aikaisemminkin.
      Näin toimi sensuuri: Ruokakirjan 35 000 kappaleen painos poltettiin – Kirja pisti herkut mustalle listalle, mistä yritykset pillastuivat.

      https://www.aamulehti.fi/a/201469246

    • näin-on

      Noin kolmasosa suomalaisista käyttää täydentäviä tai vaihtoehtoisia hoitoja, naiset ja korkeasti koulutetut muita useammin. Monet potilaat eivät kuitenkaan uskalla kertoa lääkärilleen käyttävänsä näitä hoitoja, jotka virallinen lääketiede leimaa huuhaaksi ja uskomushoidoiksi.

      Voivatko vastakohdat täydentää toisiaan, vai onko vuoropuhelu mahdotonta?

      http://www.tiedetoimittajat.fi/tiedetoimittaja/huuhaata-vai-vaikuttavaa-hoitoa/?fbclid=IwAR2SBiaOpRzPwTQ3LLGUy_K1qlVZj_dIrq3Q9HUpgeMc6IRICfMTfxLJozs

    • näin-on

      Etkö sinä tiedä kenenkä palveluksesaa Marina Heinonen on. Jos hän kehuisi Heikkilää lopputili olisi varma.
      Vaikka turhaan minä tätä kirjoita sillä tämä poistetaan kuitenkin sääntöjen vastaisena.

      Heikkilä haastattelu Heikkilä- Kouri

      www.youtube.com/watch?v=Xu6rBSctPWM&fbclid=IwAR1bXGzN9msImB3JanVGvP7M7tBrtHwSlZwvH_Sa3dw7EXU719aVR_oDPNI

    • vieretäseurraava

      Asiallista keskustelu ei saa aikaiseksi, niinkain kun kaikenmaailman tollot kirjoittelevat omiaa, ja poistavat mielipiteet, jotka ei mielytä. Tästä tullaan tekemään juttu.

      • hpv27

        Täällä on käytössä keinoälyyn perustuva moderointi. Esimerkiksi massapostaukset poistetaan jne..


      • vieretäseurraava
        hpv27 kirjoitti:

        Täällä on käytössä keinoälyyn perustuva moderointi. Esimerkiksi massapostaukset poistetaan jne..

        Eli mielipiteet, jotka puolustavat Heikkilän oppeja poistetaan tekoälyyn asennetulla ohjelmistolla. Kätevää.


      • hpv27
        vieretäseurraava kirjoitti:

        Eli mielipiteet, jotka puolustavat Heikkilän oppeja poistetaan tekoälyyn asennetulla ohjelmistolla. Kätevää.

        Öh, ei. Massapostaukset ym. poistetaan automaattisesti. Heikkiläläiset toki suosivat kopiointia blogeista ym. ja kärsivät enemmän automaattimoderoinnista.


    • kl22566lll

      Turhaan hpv27 ja skeptikkorinki puolustatte itseänne, ei tällä palstalla saada mitään rakentavaa, koska poikkeavat mielipiteet poistetaan "sääntöjen vastaisena". Muilla aihealueilla ei ole sensurointia kuin poikkeustapauksessa.

      • fff225

        Ei tällä sivustolla saa levittää väärää ravitsemustietoa,siinä menee muuten ihmisiltä terveys.Tämä vähähiilihydraattinen karppausruoka on erittäin epäterveellinen.Tiedän sen omasta kokemuksesta.
        Vähähiilihydraattiset dietit palstakin pitäisi täältä kieltää kokonaan.


      • kysäsempä
        fff225 kirjoitti:

        Ei tällä sivustolla saa levittää väärää ravitsemustietoa,siinä menee muuten ihmisiltä terveys.Tämä vähähiilihydraattinen karppausruoka on erittäin epäterveellinen.Tiedän sen omasta kokemuksesta.
        Vähähiilihydraattiset dietit palstakin pitäisi täältä kieltää kokonaan.

        Voisiko kertoa juurta jaksain mikä tekee vähähiilarisesta vaarallisen?

        Tohtori Now on mys kieltänyt matameilta hiilarit tykkännään.


      • hpv27
        kysäsempä kirjoitti:

        Voisiko kertoa juurta jaksain mikä tekee vähähiilarisesta vaarallisen?

        Tohtori Now on mys kieltänyt matameilta hiilarit tykkännään.

        Jos hyvätkin hiilihydraatit korvataan lihalla ja eläinrasvalla niin mennään kyllä metsään. Kasviproteiiniin ja -rasvaan perustuva karppaus olisi toki terveellistä mutta sitä ei tällä palstalla edistetä.


      • eimuuta
        hpv27 kirjoitti:

        Jos hyvätkin hiilihydraatit korvataan lihalla ja eläinrasvalla niin mennään kyllä metsään. Kasviproteiiniin ja -rasvaan perustuva karppaus olisi toki terveellistä mutta sitä ei tällä palstalla edistetä.

        Sulla on uskonnollista hurmosta. Pistä linkki jos osaat.

        Ettei totuus unohdu. Euroopan eri maiden ruokatottumuksista ja niiden korrelaatiosta sydänkohtaukseen ja sydänkuolleisuuteen. ... Tekijät ovat tsekkiläisiä urheilututkijoita (mahtaako sielläkin varsinainen ravitsemustiede ja terveystiede olla hitaampia liikkumaan?).

        Tilastot puhuvat hyvin yksinkertaista kieltä: rasva (kaikki paitsi auringonkukkaöljy) yhdessä eläinperäisen proteiinin kanssa korreloi korkeampaan kolesteroliin JA matalampaan sydänkuolleisuuteen. Ja hiilarit, varsinkin viljan ja perunan kaltaiset nopeat hiilarit (ja juujoo, kokojyvä kuuluu tähän) korreloivat korkeampaan sydänkuolleisuuteen, vaikka kolesterolia tällöin laskevatkin. Suomeksi sen voisi sanoa h-y-v-i-n lyhyesti: elämä voittaa Euroopassa kun hiilarit korvataan rasvalla, eikä halveksuta eläinperäisiä tuotteita.


      • hpv27
        eimuuta kirjoitti:

        Sulla on uskonnollista hurmosta. Pistä linkki jos osaat.

        Ettei totuus unohdu. Euroopan eri maiden ruokatottumuksista ja niiden korrelaatiosta sydänkohtaukseen ja sydänkuolleisuuteen. ... Tekijät ovat tsekkiläisiä urheilututkijoita (mahtaako sielläkin varsinainen ravitsemustiede ja terveystiede olla hitaampia liikkumaan?).

        Tilastot puhuvat hyvin yksinkertaista kieltä: rasva (kaikki paitsi auringonkukkaöljy) yhdessä eläinperäisen proteiinin kanssa korreloi korkeampaan kolesteroliin JA matalampaan sydänkuolleisuuteen. Ja hiilarit, varsinkin viljan ja perunan kaltaiset nopeat hiilarit (ja juujoo, kokojyvä kuuluu tähän) korreloivat korkeampaan sydänkuolleisuuteen, vaikka kolesterolia tällöin laskevatkin. Suomeksi sen voisi sanoa h-y-v-i-n lyhyesti: elämä voittaa Euroopassa kun hiilarit korvataan rasvalla, eikä halveksuta eläinperäisiä tuotteita.

        Mo lue vaikka tämä 'Eating more whole grains linked with lower mortality rates'.

        Ekologisilla tutkimuksilla ei ole juurikaan todistusvoimaa koska ne eivät ota huomioon yksilöitä eivätkä menneisyyttä. Tsekkitutkijat eivät ottaneet edes huomioon eliniänodotetta. Venäläisillä miehillä on eliniänoletus vain 65 vuotta joten ikävakioitu sydäntautikuolleisuus on suurempaa.


    • Vitsikokoelma

      Ei tuo mikään esitelmä ollut. Luokittelisin sen lähinnä Stand Up -komiikaksi.
      Ei mitään asiaa, pelkkiä vitsejä.

    • KamalaaKasottavaa

      Pidä se kamera paikalla. Ei tota kestä vanha erkkikään.

    • näin-on

      Kyllä vain tilastojen mukaa suurin osa sydänkoleiden kolesteroli on ollut viiterevon tienoilla ja allekkin
      Norjassa viitearvo 7,9 mmol/l

      Kanadassa se oli 4,5 mmol/l eli nämä on täysin tuulesta temmattuja lukuja, joilla ei ole mitään tekemistä verisuonisairauksien kanssa.
      Eliniän odotteellakaan ei ole mitään merkitystä, jos loput elämästä pitää kituuttaa lääkepöhnässä jossain vanhainkodissa höppänä talossa kuten eräs edesmennyt ystäväni risti paikan, jos hän vietti viimeiset vuodet

      • hpv27

        Sydänkohtaustodennäköisyyteen vaikuttaa kolesteroliarvot koko elämän ajalta. Jos statiineilla pudotetaan kolesteroliarvoja niin ne voivat olla normaalit mutta vaurio jo tapahtunut. Siksi Framinghamissa on seurattu yksilöiden kolesteroliarvoja pitkään ja rakennettu siitä matemaattinen malli kolesterolin vaikutuksesta sydänkohtaustodennäköisyyteen.

        Sotket suositusarvot ja hoitorajat keskenään. Korkea kolesteroli altistaa myös Alzheimerille.


      • VarsinainenHuuHAA
        hpv27 kirjoitti:

        Sydänkohtaustodennäköisyyteen vaikuttaa kolesteroliarvot koko elämän ajalta. Jos statiineilla pudotetaan kolesteroliarvoja niin ne voivat olla normaalit mutta vaurio jo tapahtunut. Siksi Framinghamissa on seurattu yksilöiden kolesteroliarvoja pitkään ja rakennettu siitä matemaattinen malli kolesterolin vaikutuksesta sydänkohtaustodennäköisyyteen.

        Sotket suositusarvot ja hoitorajat keskenään. Korkea kolesteroli altistaa myös Alzheimerille.

        Statiinit ovat huuhaa-hoitoja, missä tulokset? Vai pitäisikö statiinit aloittaa jo lapsena?


      • hpv27
        VarsinainenHuuHAA kirjoitti:

        Statiinit ovat huuhaa-hoitoja, missä tulokset? Vai pitäisikö statiinit aloittaa jo lapsena?

        Familiaaalisessa hyperkolestemiassa statiinit aloitetaan jo lapsena.

        Tämä on aika hyvä juttu statiineista 'Totuus kolesterolista, osa 3'.


      • näin-on
        hpv27 kirjoitti:

        Sydänkohtaustodennäköisyyteen vaikuttaa kolesteroliarvot koko elämän ajalta. Jos statiineilla pudotetaan kolesteroliarvoja niin ne voivat olla normaalit mutta vaurio jo tapahtunut. Siksi Framinghamissa on seurattu yksilöiden kolesteroliarvoja pitkään ja rakennettu siitä matemaattinen malli kolesterolin vaikutuksesta sydänkohtaustodennäköisyyteen.

        Sotket suositusarvot ja hoitorajat keskenään. Korkea kolesteroli altistaa myös Alzheimerille.

        Saahan statiineja syödä, jos niistä tykkäää.
        Samaa mieltä kansssasi ovat useimmat ystäväni. Ikävää on se, että monet heistä ovat kovasti sairaaloisia. Satatiinit ei ole pelatanut heitä esimerkiksi aivoverenvuodolta. Ovat aina olleet Puskan kannattajia


      • satatiini
        näin-on kirjoitti:

        Saahan statiineja syödä, jos niistä tykkäää.
        Samaa mieltä kansssasi ovat useimmat ystäväni. Ikävää on se, että monet heistä ovat kovasti sairaaloisia. Satatiinit ei ole pelatanut heitä esimerkiksi aivoverenvuodolta. Ovat aina olleet Puskan kannattajia

        Satatiinejä syödään valtimotukosten (sydän- ja aivoinfarkti) ehkäisemiseksi. Aivoverenvuodon yleisin syy on hoitamaton verenpainetauti. Siksi satatiinit ei pelasta aivoverenvuodolta.


      • näin-on
        satatiini kirjoitti:

        Satatiinejä syödään valtimotukosten (sydän- ja aivoinfarkti) ehkäisemiseksi. Aivoverenvuodon yleisin syy on hoitamaton verenpainetauti. Siksi satatiinit ei pelasta aivoverenvuodolta.

        Yksi porukasta on saanut pari kertaa jalkaan veritulppaa.
        Tosiasiassa enhän minä kenenkään lääkityksiä tiedä, mutta kovin on vaha porukka sairaalloisia saavuttuani suomeen 30 vuoden jälkeen. Yksi kuollut syöpään ja yhdellä on ollut rintasyöpä
        Sääli joka tapauksessa.
        Meillä kummallakaan, kun ei ole toistaiseksi mitään ei edes lääkkeitä.
        Huomisesta ei tietenkään voi ennusta.


    • satatiini

      Suomessa aivoverenvuotoon sairastuu vuosittain noin 2 000 potilasta. Aivoverenvuotojen yleisin syy on korkea verenpaine, joka aiheuttaa muutoksia pienten aivoverisuonten seinämiin.
      Myös runsas alkoholin käyttö ja erilaiset kasvaimet ja rakenteelliset poikkeamat voivat aiheuttaa aivoverenvuotoja.
      "Aivoverenvuotopotilailla statiinilääkitys liittyi pienentyneeseen riskiin menehtyä seurannan aikana sekä parempaan toimintakykyyn. Aivoinfarktipotilailla lääkitys liittyi lisäksi pienentyneeseen riskiin sairastua uuteen aivoverenkiertohäiriöön."
      www.duodecim.fi/2018/08/31/statiinit-eivat-lisaa-aivoverenvuotoja-riskipotilailla/

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe