Kevät toi autoliikkeeseen untamon

Menestyjä.HKI

Kevät toi kevät toi... ja autoliikkeisiin un-taa-mon.

Keväisin auringonvalo saa autokuumeiset Untamot liikkeelle; samoilla unelmoinneilla mennään, kuin aloituksessa joulurahankerjääjien kanssa. Unelmoidaan jostain, johon ei kynnet riitä. Ja kun ei riitä, unelmoidaan että autokauppias olisi päästään niin vialla, että vaihtoautonhyvitys olisi siellä pilvilinnojen tasalla, jonka Untamo omastaan tahtoisi. 
Toisin sanoen oma ropponen isonlaisesti rikki, lompsa tyhjillään eli perse auki ja nyt mieli tekisi ehjään ja parempaan vaihtaa muutaman saturaisen välirahoilla tai vaikka päikseen vaihdellen.

Ei tule onnistumaan. Tuhlaat kauppiaan kallista aikaa (15sek) kun vaihtoehdotuksesi rypistyy virtuaaliroskikseen klikaten.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sossurahallako

      Eikö se vain kaupalla elä huijarijoppari,vai millä?

      • OmillaAutoillaRahoilla

        Kannattavalla kaupalla; kyllä.
        Untamo-unelmoijan ehdoilla tehdyillä kaupoilla; ei.

        Kaikkien Untamoiden kanssa kauppaa ei kaupanteon ilosta pidäkään tehdä.


      • rosvojopparit
        OmillaAutoillaRahoilla kirjoitti:

        Kannattavalla kaupalla; kyllä.
        Untamo-unelmoijan ehdoilla tehdyillä kaupoilla; ei.

        Kaikkien Untamoiden kanssa kauppaa ei kaupanteon ilosta pidäkään tehdä.

        M3meinaat,että joparin kusetukseen alistuttava? Joppari kaivaa hangesta kotteroitaan..


      • apinahäkin_drump
        rosvojopparit kirjoitti:

        M3meinaat,että joparin kusetukseen alistuttava? Joppari kaivaa hangesta kotteroitaan..

        Ei autoa toki kukaan pakota ostamaan, jos noin pelottaa/jännittää.
        ...eikä myymään. Jos ei haluu.


    • lsjfkldsfjkksd

      taasko alkaa jobbarin mielenterveys horjua kun samat masentavan näköiset romut seisoo häkkitarhan pihalla kuukaudesta ja vuodesta toiseen, kassan pohja häämöttää, laskuja on paksu pinkka maksettavana ja vapaa-aikaa riittää kirjoittelemaan suomi24:n paskaa kunnes ulosottomies vie tietokoneenkin...

    • TervetuloaTakaisin

      Paitsi untamot, niin myös näköjään epätoivoiset peltihallijobbarit heräilevät tuskastaan auringonvalon myötä uskoen parempaan tulevaisuuteen ja kesäautokaupan virkistymiseen.

      Olet palannut taas tänne meitä ilahduttamaan. Mikään ei ole muuttunut... aina joku on näköjään haksahtanut muutaman satasen loppuunajetun ruostepesän hankintaan, kun vielä voimia riittää asiakkaiden haukkumiseen....

      • HyvääKevättäSinulle

        Voimia sinullekin.
        Parempaan tulevaisuuteen ei auta pelkästään siihen uskominen; tekemällä pärjää, ehjiä autoja myymällä ja nimenomaan Un-ta-mo jättämällä pois kauppaehdokkaista, ihan kohtuullisen hyvinkin pärjäileekin... läpi vuoden. Kevätkauppoja "maailman ja oman taluden pelastajana" nilkuttelut ei ole tätä päivää; kauppaa, ilman Un-ta-moita, pitää kyetä tekemään läpi vuoden.
        Asiakasvalikointi, myyntiin tulevien autojen valikointi. Siinäpä ne; läpi vuoden pärjäämisen edellytykset, omaa asiansa osaavaa kauppatapaa unohtamatta.


    • Hehhee

      Kuule, ei vois vähempää kiinnostaa jos yksi jobbari jättää vastaamatta ostotarjouspyyntöihini.
      Jos nyt edes sattuisi tulleen lähetettyä jostain kumman syystä sinullekin sellainen. Useiden pyyntöjen joukosta se todennäköisesti jää jopa huomaamatta, kun keskittyy niihin mielenkiintoisiin ja vakavasti otettaviin.

      Minähän sitä autoa olen hankkimassa ja sinä yrität niitä myydä, yksi kymmenistä muista. Minulle kyseessä on valinta useista eri vaihtoehdoista ja sinulle jää yleensä vain yhden vaihtoehdon tarjoaminen. Arvaapa huviksesi kumpi on kaupanteossa se määräävä ja päättävä osapuoli. Suuret on sulla luulot asemastasi....

      • ParempaaKevättäSinulle

        Vai niin, kuule...

        Osuit (vahingossa tosin) asian ytimeen: SINÄ olet tarvitsemassa autoa, MINÄ en ole tarvitsemassa juuri sinua ostajaksi. Totta on, että vastaavanlaisia autoja voi olla useitakin myynnissä, mutta yhtälailla faktaa on, että juuri tuon auton tarvitsevia/haluavia on satoja, jopa tuhansia. Se on "aikainen lintu madon nappaa" tyyppinen tilanne, kun MINULLA on jotain, jonka sata halukasta haluaisi ostaa tai omaansa vaihtaa. MINÄ valikoin, kenen kanssa kaupan teen. Et sinä.
        Arvaappa vielä sinä uudestaan, kumpi on se kaupanteossa määräävä ja päättävä osapuoli.


      • Hehhee
        ParempaaKevättäSinulle kirjoitti:

        Vai niin, kuule...

        Osuit (vahingossa tosin) asian ytimeen: SINÄ olet tarvitsemassa autoa, MINÄ en ole tarvitsemassa juuri sinua ostajaksi. Totta on, että vastaavanlaisia autoja voi olla useitakin myynnissä, mutta yhtälailla faktaa on, että juuri tuon auton tarvitsevia/haluavia on satoja, jopa tuhansia. Se on "aikainen lintu madon nappaa" tyyppinen tilanne, kun MINULLA on jotain, jonka sata halukasta haluaisi ostaa tai omaansa vaihtaa. MINÄ valikoin, kenen kanssa kaupan teen. Et sinä.
        Arvaappa vielä sinä uudestaan, kumpi on se kaupanteossa määräävä ja päättävä osapuoli.

        Eipä ihme, että olet vaikeuksissa, kun ihan perusasiat näyttä sulla olevan hukassa.
        Kuule, minulla on rahat ja halu hankkia auto. Sinulla, kuten kymmenillä muillakin kilpailijoillasi saattaa, huom saattaa, olla minulle sopiva auto. Joudutte kilpailemaan siitä keneltä sen hankin. Tahdin määrään minä, sinä hyväksyt sen tai et. Jos et hyväksy etkä jätä tarjousta ja joku kilpailijasi hyväksyy jättämällä minulle sopivan tarjouksen , olet hävinnyt.

        Se on näin yksinkertaista. Minulle tässä pointti on löytää sopiva auto, ei muuta. Sinun lienee syytä miettiä mikä on sinun pointtisi.


      • Kauppiaiden.LIITTO
        Hehhee kirjoitti:

        Eipä ihme, että olet vaikeuksissa, kun ihan perusasiat näyttä sulla olevan hukassa.
        Kuule, minulla on rahat ja halu hankkia auto. Sinulla, kuten kymmenillä muillakin kilpailijoillasi saattaa, huom saattaa, olla minulle sopiva auto. Joudutte kilpailemaan siitä keneltä sen hankin. Tahdin määrään minä, sinä hyväksyt sen tai et. Jos et hyväksy etkä jätä tarjousta ja joku kilpailijasi hyväksyy jättämällä minulle sopivan tarjouksen , olet hävinnyt.

        Se on näin yksinkertaista. Minulle tässä pointti on löytää sopiva auto, ei muuta. Sinun lienee syytä miettiä mikä on sinun pointtisi.

        En. Ole. Vaikeuksissa. Kiitos vaan huolissaan olostasi...
        SINULLA on juuri tarve ja halu ostaa juuri minun auto. Miksi? Se on halvin, johon sinulla on varaa... TAHDIN määrään minä. Kenelle myyn, kenelle en. Se on näin vitunyksinkertaista. Pointti. Piste.


      • Hehhee
        Kauppiaiden.LIITTO kirjoitti:

        En. Ole. Vaikeuksissa. Kiitos vaan huolissaan olostasi...
        SINULLA on juuri tarve ja halu ostaa juuri minun auto. Miksi? Se on halvin, johon sinulla on varaa... TAHDIN määrään minä. Kenelle myyn, kenelle en. Se on näin vitunyksinkertaista. Pointti. Piste.

        Taidat olla vähän yksinkertainen. Yksinkertaisempi kuin aluksi luulinkaan....

        Sinä elät myymällä autoja. Yksi sadoista muiden joukossa ja kilpailet ostajien huomioista ja rahoista. Siis minun, asiakkaan.
        Minä ostan auton javalinnan varaa on valtavasti. Valitsen autoni jonkun teistä sadoista kauppiaista, jos osaatte sellaisen minulle myydä. Toki hinta on merkityksellinen, mutta ei ainoa, joka ratkaisee. Kun sinulla ilmeisesti on tarjolla vain halpoja autoja, niin tuskin kohtaammekaan autokauppa-asioissa. Sinulla ei ole sellaisia autoja, joista olen kiinnostunut, kun en käy peltihalleissa enkä kanahäkkivarastoissa autoa etsimässä.

        Minä pyydän tarjousta kiinnostavista autoista ja sinä esität vaihtoehdon, jos sinulla sellainen on eikä tässä ’työjärjestyksessä’ ole mitään epäselvyyttä. (Voit tietysti lähetellä mainoksia muulloinkin, mutta ne menevät sinne minne muutkin mainokset eivätkä johda mihinkään jos asia ei ole ajankohtainen). Samoin tekee muutkin, joilta tarjouksen pyydän. Asiakas eli minä määrään tahdin ja päätän.

        Sinun tarpeesi myydä auto on suurempi kuin minun tarpeeni on se ostaa. Toki voit olla myymättä minulle aivan kuten minä voin olla ostamatta juuri sinulta. Seuraavat kymmenet muut vaihtoehdot ovat tarjolla. Kumpikohan tuossa ketjussa häviää lopulta, jos tuollainen pidempään, mietihän...

        Mikä kohta asiakas-kauppias - välisessä suhteessa on sinulle eniten epäselvää? Kaikki perusasiat näyttää olevan, mutta ostain on hyvä lähteä liikkeelle. Kerro, voin selittää kokemukseeni ja taustaani perustuen.


    • MiksiSinulta

      Kerropa edes yksi syy, miksi sinulta kannattaisi ostaa auto, miksi asiakas vaivautuisi. Teitä kauppiaitahan on kymmeniä ellei satojakin valittavaksi.

    • Mainosvessassa

      Untamon pierunhajuiseen pienpuljuun ei kukaan täyspäinen menekään.

      • sdkfskljklfjkljkfl

        Untamolla pitää olla halvat huvit kun kalliimpiin ei ole varaa. Piereskelyharrastustakin tosin haittaa alituinen nälkä mutta ainahan voi suulla tehdä tekopieruja ja taas naurattaa...


    • HyvänTekeväisyys

      Harva liike myy Opel Astra farmaria alle sadalla eurolla.

      • ooppelia.en.osta

        Kauppaan kuuluu autoliikkeen mainoksen pitäminen takalasissa vähintään 3kk ajan. Tuon hintainen auto vaan ei välttämättä kestä edes kolmea päivää ajokunnossa. Lisäksi katsastus on jo huhtikuussa viimeistään edessä, katsastuksen läpäisy on kyseenalaista joten voi jäädä se 3kk mainoskampanja tekemättä, paljonko se "sopimusrikkomus" tuleekaan sitten maksamaan höynälle joka menee ostamaan tuon?


    • KauppaKäyErinomaisesti

      Näitä "fiksuja", eli aikarosvo-turhakkeita joutuu pois hätistelemään muissakin merkeissä kauppiaan aikaa varastamassa, kuin "sieltä ja tuolta ja ruåttista ainaski saa halvemmalla"... ostaa mistä tahtoo, ei autokauppiaita vttuakaan liikauta turhakkeen haaveilut.

      • Vuosia_maailmalla

        Samanlaiset kokemukset aikoinaan kun toin suomalaisille autoja Euroopasta. Toiveena oli useimmilla saada "Saksan halvin"ja sen pitäisi olla huippukunnossa. Eihän tuollainen yhtälö toteudu koskaan joten parempi oli kohteliaasti toivottaa parempaa onnea nettiä selatessa. En nimittäin koskaan lähtenyt "katselemaan" sitä Saksan halvinta edes lähelle koska tiesin jo etukäteen lopputuloksen. Eikä siitä katselusta ikinä rahaa saanut. Lopetinkin autojen välittämisen muutamassa vuodessa ja nykyisin olen tehnyt vain tutuille ja joillekin sukulaisille keikkaa Suomesta käsin jos kohde on ollut jo ilmoituksen perusteella hyvä.


    • Jookostahei

      Keksi jotain uutta juttua välillä, rupeaa olemaan aika säälittävää määkimistä.

      • olisko.herttoniemestä

        Säälittävä on itse määkijäkin.


    • hintatietoinen

      Laita hinta/laatu kohdilleen, niin kyllä se kauppa alkaa käymään.

      • KylläSeSiitä

        Juuri noin ja lisäksi hieman huomion kiinnittämistä asenne- ja asiakaspalvelupuoleen, niin eiköhän peltihallissa ja pihavarastossakin ala kiertoa tulla. Kyllä halpojen ja runsaastiajetuilla vanhoilla autoillakin on ostajakuntansa. Ei kannata vaipua epätoivoon


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3075
    3. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    4. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    5. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe