Käytettyjen diesel-autojen hakumäärät romahti

Traktorikuski

Suositun autotalli.com-palvelun tilastot osoittavat, että kiinnostus diesel-autoihin on romahtanut parissa vuodessa. Suurin syy tavalliselle autonkäyttäjälle on tietysti polttoaineen kallis hinta. Lisäksi täytyy maksaa vielä "dieselvero", joten kynnys hankkia diesel-auto on noussut korkealle.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/4a20b473-d50f-4dce-879d-42117b4aac03

5

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika-epätoivoista-taas

      Heh. Aika epätoivoinen kirjoitus sinulta... näitä artikkeleita on vuosikausia ollut iltapäivälehdet ja muut mielellään sensaatiohakuisia myyntijuttuja julkaisevat läpyskät pullollaan. Eipä niihin oikein enää jaksa innostua muut kuin sinunlaiset, joille tämä dieselasia on tainnut tulla suuri elämäntehtävä.

      Aika kaukana ollaan, jos nettikyselyiden perusteella aletaan tehdä tuollaisia johtopäätöksiä, jota sinäkin teit.
      No täytyyhän sitä kaikkensa yrittää, eikö niin, koska dieseleiden osuus autokannassa näyttää aina vaan kasvavan. Noista huolimatta.
      Se taitaa olla kovakin harmituksen paikka, vai mitä?

      🤣😂

    • Voihyvänenaika

      Vuosi sitten vaihdoin autoa ja etsin noiden palvelujen, myös autotalli.com, kautta kelvollista ja löysinkin. Minulla kriteereitteni joukossa ei kertaakaan ollut polttoaine. Ei, vaikka dieseliin lopulta päädyinkin.
      Mihinkähän lokeroon tilastossa minun kyselyni sijoittuivat tuossa ’polttoainepohjaisessa’ autotalli.com:n tilastossa? Kyselyitä tuli varmaankin kymmenkunta jo pelkästään autotalli.comiin. Nostiko vai laskiko tuon perusteella tehty päätelmä dieselautojen suosiota? Ilmeisesti laski, koska diesel ollut kriteerinä niissä yhdessäkään. .

    • sielläneseisoohallisssa

      Autojobbaritkin heräs vastaamaan. Suuressa merkkiliikkeessä oli haku "tarjousautot". Klikkasin siitä ja sain vastaukseksi pelkkiä dieseleitä.

    • ajatmuuttuu

      Tänä keväänä ei myydä kalliita diesel autoja käteisellä kenenkään pihasta,aika on nyt kyllä jo ihan toinen kun esim:vuosi sitten,kun vuosi sittenkin oli myyminen niin nyt on paljon vaikeampi tilanne.

      Minä sain kyllä ostettua nyt vuosi sitten halvan bensa auton alle,enkä taatusti tule vaihtamaan dieseliin enään,vaikka entinen diesel mies olenkin ja ajanut niillä pääsääntöisesti mutta ajat muuttui nyt ja minä sen mukana joten diesel on ainakin itärajalla pohjois-karjalassa todella historiallinen ja marginaali ryhmässä oleva kulkuneuvo tänäpäivänä.

    • faktankertoja

      Ehkä nettihakujen määrä on laskenut, mutta dieseleiden hakumäärä Ruotsista ja Euroopasta on ennätyslukemissa. Tuontimäärät ovat kaksinkertaistuneet neljässä vuodessa.

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/yha-useampi-kaytetty-auto-tuodaan-lansinaapurista-tai-on-ale-diesel-saksasta-kaytettyjen-autojen-tuonti-rajahdysmaisessa-kasvussa/6feac18f-9226-3229-b06f-ad9abd05fdb1

      "Kolmen viimeisimän kuukauden aikana kasvu on kiihtynyt, sillä elokuusta lokakuuhun ulottuvalla ajanjaksolla kasvua on tunnut jo 53 prosenttia verrattuna viime vuoteen."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3260
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2842
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2666
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2618
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2496
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2335
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1793
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1737
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1610
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1466
    Aihe