Mitään liian tunnistettavaa ei tarvitse kuvailla, mutta yleisesti.
Mitä kertoisit elinympäristöstäsi vaikkapa ulkomaalaiselle tai naiselle/miehelle, joka on ehkä tulossa vierailemaan luonasi tai on jopa muuttamassa luoksesi.
Miksi sinun kotiseutusi on paras paikka asua ja elää, mitä sieltä voisi hehkuttaa?
Mikä on parasta asuinseudussasi?
29
<50
Vastaukset
- 43-mies
Täällä on ihan hyvät palvelut ja liikunta mahdollisuudet. nyt asun syrjässä keskustasta mutta muutan lähemmän meren rantaan koska olisi sitten lyhyempi matka kalaan ja kauppaan.
Sanoisin ulkomaalaiselle että älä tule tänne, täällä ei ole sinänsä mitään nähtävää. Hyvä joukkoliikenne, palvelut lähellä, paljon vaihtoehtoja ja vapaus valita oman mielen mukaan. Kaikkea löytyy enemmän kuin tarpeeksi, joka lähtöön ja moneen makuun.
Helpottaa huomattavasti omien valintojen tekemistä.- Lateanyway
Lisäksi kalastaa voip etupihasta eteenpäin nydy saappailla. kesä suksilla. Tahi kuplan etupellilä, mikäli hepat jaksaa vetää
Lateanyway kirjoitti:
Lisäksi kalastaa voip etupihasta eteenpäin nydy saappailla. kesä suksilla. Tahi kuplan etupellilä, mikäli hepat jaksaa vetää
Tuohon kalastamiseen en ole panostanut. Ehkä tuon Kolera-altaan anti ei ole laadultaan paras mahdollinen? En edes yritä. Käyn mielummin kalstamassa marketin kalatiskiltä. Siellä nappaa joka kerta. Varma saalis. :)
- Ätmelsson
Niin mielipide asia tommonen. Mun mielestä suomessa ei missään ole hyvät julkiset kulkuyhteydet. Kyllä peräpohjolan korvessa kuuluu liikkua omalla autolla
Ätmelsson kirjoitti:
Niin mielipide asia tommonen. Mun mielestä suomessa ei missään ole hyvät julkiset kulkuyhteydet. Kyllä peräpohjolan korvessa kuuluu liikkua omalla autolla
Itsellä ei ole kokemuksia peräpohjolan korvesta ja kulkuyhteyksistä siellä, joten olen jäävi ottamaan tuohon kantaa.
Omalla alueellani liikenne pelaa hyvin ja pääsen joustavasti paikasta A paikkaan B. Oma auto ei ole välttämätön, vaikka toki sellainen tuolta autotallista löytyy. Parkkipaikan löytäminen on vaan välillä haastavaa (en puhu nyt mistään markettien jättihalleista ja parkkipaikoista).- Ätmelsson
tosi..typy kirjoitti:
Itsellä ei ole kokemuksia peräpohjolan korvesta ja kulkuyhteyksistä siellä, joten olen jäävi ottamaan tuohon kantaa.
Omalla alueellani liikenne pelaa hyvin ja pääsen joustavasti paikasta A paikkaan B. Oma auto ei ole välttämätön, vaikka toki sellainen tuolta autotallista löytyy. Parkkipaikan löytäminen on vaan välillä haastavaa (en puhu nyt mistään markettien jättihalleista ja parkkipaikoista).Euroopassa varmaan Pariisissa, Tukholmassa, Lontoossa, useammassa saksalaisessa kaupungissa, Madridissa ja Oslossa ihan hyvät julkiset yhteydet. Suomessa ei missään ole. Tosin Lapin julkisia en oo kokeillu
Ätmelsson kirjoitti:
Euroopassa varmaan Pariisissa, Tukholmassa, Lontoossa, useammassa saksalaisessa kaupungissa, Madridissa ja Oslossa ihan hyvät julkiset yhteydet. Suomessa ei missään ole. Tosin Lapin julkisia en oo kokeillu
Lapin julkisista tuli mieleen, olisi hauska kokeilla poro- tai moottorikelkkaajelua. En ole koskaan ollut kummankaan kyydissä.
Lapissa olen käynyt pari kertaa. Rovaniemellä ja Torniossa, sekä Saariselällä. Olisi kannattanut silloin liftata poron kyytiin. Harmi, se jäi kokematta. :)
Järvet ja suot, vastaan itekin.
En tosin tiedä, arvostaako kukaan soita :D- Metsässäkotini
Minunkin kotipaikkakuntani on järvien rikkomaa komeaa maisemaa.
Suohan on mitä ihanteellisin paikka. Suopursun tuoksu syksyisessä kuulakkaassa ilmassa, tyyni keli ja teeri liitää taivaanrannassa. Ai että. Metsässäkotini kirjoitti:
Minunkin kotipaikkakuntani on järvien rikkomaa komeaa maisemaa.
Suohan on mitä ihanteellisin paikka. Suopursun tuoksu syksyisessä kuulakkaassa ilmassa, tyyni keli ja teeri liitää taivaanrannassa. Ai että.Kauniisti kuvailtu. Se on just tuota.
Suossa on sellainen kirpakka tuoksu ja kaunis kaikessa karuudessaan, jotain alkukantaista. Saa aina pysähtymään ja katselemaan.
- Tämä-selvä
Ei täällä mikään muu ole hyvää kuin kaunis nainen naapurina.
- wanhaämmä
Täältä on lyhyt matka pois.
Maaseudun rauha, mutta palvelut kuitenkin aika lähellä
- toivoryynänen
Asun Helsingin keskustassa tuhannenneliömetrin puutalossa. Vanhat vaahterat ja koivut luovat kesäisin varjomaista tunnelmaa estäen samalla auringonvalon turmelevaa vaikutusta minun smaragdinvihreisiin silmiini. Pihapuutarhassa kasvaa kunnon hipsteri-tyyliin tomaattia, parsakaalia, kesäkurpitsaa, sipulia. Paprika kasvi sekä chardonay sukuun kuuluva viiniköynnös eivät aivan vielä selviä näin pohjoisista olosuhteista, mutta odotellaan kasvihuoneilmiön etenemistä.
Lämpöisenä tuulahtava syksy toivottaa ihmissieluparan nauttimaan kolmenkuukauden lepotauosta. Tsehovilaisesta tunnelmassa eläen voi nauttia juustopiirakasta, kaalikääryleistä, pusuhuulisesta kurppanaisesta, joka sulaen halaukseen mukautuu kehon yhtymiseen.
Alkaa tulemaan senverta jännäjuttua jotta talvi sekä keväinen mahlavirtaus jää salaisuudeksi.
Topi on Barokkimiehiä. - Ätmelsson
En oikeestaan keksi mitään muuta hyvää kun 24/7 teboil ja 24/7alepa aikalailla vieressä
- Aikamoista
Yksinkertaisesti luonto. Tietysti täältä pääsee myös pois, jos haluaa mutten halua.
- Tindermiess
Ison paikkakunnan etuja on että on paljon sinkkunaisia.
Kaikissa asuinpaikoissani rauhallisuus ja turvallisuus. Luonto ja maisemat. Ja kuitenkin inhimillisen matkan päästä tarvittavista palveluista. Tunnen itseni pahuksen onnekkaaksi.
No jos sinkkumielessä miettii niin aika tasa-arvoinen paikkakunta mikäli miettii mahdollisuutta löytää kumppani. En nyt ole ihmisten makuja ja suuntauksia tutkiskellut mutta jos numeroja katsoo niin miehillä ja naisilla on samat mahdollisuudet. Jos on nainen joka pitää naisista ja mies joka pitää naisista niin tilanne uuden kumppanin etsinnässä on nätisti sanoen haastava.
Jos taas on mies joka pitää miehistä ja nainen joka pitää miehistä niin molemmilla sinkkuus on sitten jo oma valinta. Sen verran vinossa on sukupuolijakauma. Johtuu siitä että lukio ja amis löytyy mutta korkeakouluun pitää sitten muuttaa.
Työpaikkoja löytyy ihan hyvin mutta suurin osa on duunaritason paikkoja. Ehkä jotakin pientä tuotekehitystä ja tutkimista jossakin löytyy mutta täällä esim sukupuolentutkimus ei tarkoita filosofista pohdintaa ppt-esityksellä vaan sitä että jos asia on epäselvä niin terveyskeskuslääkäri selventää.
Lapsiperheille tämä on hieno valinta. Päiväkoteja ja kouluja löytyy ja niitä on tasaisesti pitkin kaupunkia. Hoitopaikka löytyy helposti. Palkkataso ei ehkä ihan yllä etelän tasolle mutta eläminen on edullisempaa eli väittäisin että täällä saa eurolla enemmän.
Parkkitilaa on runsaasti ja parkkikiekko kannattaa pitää mukana ikkunan rapaamista varten. Muuhun ei ole käyttöä. Lisäksi täällä on hyvät liikuntamahdollisuudet sekä vireää kerho ja yhdistystoimintaa. Jos pitää veneilystä niin venepaikka varmaan löytyy ja sitten on henkilöstä ja veneestä kiinni mihin matka vie. Kaikki on mahdollista pienestä soutelusta mailmanympärysmatkalle.
Ehkä sellainen huonompi suuntaus on kivijalkamyymälöiden väheneminen. Ihmiset ovat löytäneet netin ja tilaavat sieltä. Joten yrittäjät otetaan tällä avosylin vastaan. Tietysti jos pitää vilkkaasta yöelämästä ja hektisestä sykkeestä niin tämä ei ehkä ole sitten paras valinta. Täällä vauhdikas yöelämä tarkoittaa että grillin autokaista on auki kahteen. Julkiseen liikenteeseen on sen verran panostettu että bussipysäkin tolpat on laitettu, kukaan ei oikein tiedä että miksi,Missä päin Suomea sä muuten asut, jos saan kysyä??
Oon itse tässä miettinyt, että mitä jos muuttaisi taas kerran vaihteeksi uudelle paikkakunnalle. Nykyään hieman haastavaa löytää mistää pidempiaikaista työpaikkaa, niin melkein sen vuoksi nykyisin täytyy olla valmis muuttamaan töiden perässä.DarkFear kirjoitti:
Missä päin Suomea sä muuten asut, jos saan kysyä??
Oon itse tässä miettinyt, että mitä jos muuttaisi taas kerran vaihteeksi uudelle paikkakunnalle. Nykyään hieman haastavaa löytää mistää pidempiaikaista työpaikkaa, niin melkein sen vuoksi nykyisin täytyy olla valmis muuttamaan töiden perässä.Pohjanmaallahan minä, sen pohjoisosissa.
Rantaviivaa jos miettii niin duunarit Porista etelään ja jos olet pidemmälle kouluttautunut niin Vaasa tai Oulu.
- helmiä_sioille
Täällä kukaan ei tunne sinua. Täällä kukaan ei halua tuntea sinua... :)
- helmiä_sioille
Tää on se hyvä juttu asuinpaikassani... :)
- helmiä_sioille
Eiku mää oon cunt. :D
- Nääs_kun_tuo_neula
no kyä sää nääs neulan tiärät?
Meri ja rannat. Silti palvelut lähellä.
Sekä 24/7 Alepa että metsä ihan vieressä.
- beethooven
Kirppikselle 990 m. Sille Suomen vanhimmalle ja kaikkein tunnetuimmalle.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.958726- 1743812
- 533309
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2582621- 492227
- 422055
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?292010- 481922
- 191803
- 601788