Sosiaalinen media

Enolemitään

Hieman ehkä erikoinen kysymys. Olenko sittenkään kyllin hyvä?
Suhteen alusta lähtien mies on ylpeillyt sillä ettei käytä somea, koska se on typerä muoti-ilmiö, ja ihmiset käyttää sitä oikeasti vain lähinnä seuranhakuun. No, oma mielipide on vähän eri.
Hieman tekopyhää, koska tiedän hänen olleen aktiivinen somettamisen suhteen kovastikin ennen muinoin.
Asia ei muuten häiritsisi, jollei melkein joka päivä saa kuulla jotain asiaan liittyvää huomiota. Ja sitä enemmän olen alkanut miettimään.
Esim. Facebookissa hän ei juurikaan enää käy, ei tykkää mistään kuvistani, jutuistani yms. Ajattelin pitkään ihan neutraalisti että hän ei vain käytä sitä.
Mies teki myös tilin instagramiin, ja siellä hän kyllä näemmä viihtyy joka päivä, ja tykkää ja seurailee muita naisia, paitsi ei mistään minun kuvistani vaikka seuraakin.
Vähän olen alkanut kyllä miettimään, että onko tämä nyt jotain ihan tarkoituksellista.
Ja olenko niin tylsä ja merkityksetön, ettei missään edes vaivauduta vilkaisemaan...
Mielestäni en mikään ruminkaan ole, joskaan en mikään isompi kuuluisuus.
Suhteessa on ehkä muitakin merkkejä, että minun tarpeitani ei niin oteta huomioon, eikä laiteta ensisijalle, mutta aivan erityisesti tämä pieni asia on nyt saanut eri lailla havahtumaan ja ahdistumaan.

1

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätämieltäaloituksesta

      Hetkinen, asutteko te yhdessä?
      Jos ette, ymmärrän ihan pikkuriikkisen ongelmaasi, teidän seurustelusuhteenne ei ole vakiintunut, et tiedä vielä rakastatko miestä vai et. Et tiedä rakastaako mies sinua vai ei.

      Kuitenkin oletan että teillä on yhteinen koti kun noin tarkkaan tiedät miehen liikkeet somessa.
      Jos asutte yhdessä, en ymmärrä kysymystäsi lainkaan, koska olen sitä mieltä, että parisuhteessa olevien pitäisi ja pitää kehua, moittia, kannustaa/antaa palautetta toisiaan/toisilleen vain ja ainoastaan kasvotusten, ei ikinä, ei ikipäivänä somessa.
      Some ei ole parisuhteen asioiden hoitoa varten, eikä kahdenkeskistä kanssakäymistä varten tarkoitettu. On totaalisen väärin mennä kommentoimaan oman puolison tekemisiä some-kanavaan! On tosi lapsellista, typerää ja kana-aivomaista pyytää/vaatia/edes toivoa julkisia kommentteja omalta puolisolta somekuviin. Siis ei voi olla typerämpää kuin oman rakkaan kuittaus -näytätpä hyvältä- johonkin kuvaan. Se kertoo pelkästään siitä, että noilla kahdella ei ole enää edes minkäänlaisia puhevälejä keskenään. Piste ja huutomerkkejä perään!!!!!

      Sosiaaliset mediat, ihan sama mikä "kanava" on kyseessä, siellä on tarkoitus viestitellä parisuhteen ulkopuolisille ihmisille ja sellaisia ns. yleisesti hyväksyttäviä, julkisia asioita.
      Ennen siellä sovittiin asioita sukulais/kaveri/harrasteporukan kesken ja samalla kerrottiin kuulumisia. Käytiin kevyttä keskustelua erilaisista asioista ja viestiteltiin sellaisten ihmisten kanssa jotka olivat jossain hevon kuusessa toisella puolella maapalloa.

      Nykyään somessa vain huudetaan, hei katsokaa minua, sanokaa että minä näytän hyvältä/syön terveellisesti/harrastan/teen/elän paremmin kuin joku toinen. Somen varjolla mainostetaan ja hankitaan elantoa/haetaan hyväksyntää jota kasvokkain ei saada, kun ei olla koskaan kasvokkain kun siihen ei ole aikaa kun ollaan vain naama kiinni kännykän tai tietokoneen ruudussa!

      Jos yhdessä asuvien pitää hakea hyväksyntää puolisoltaan omiin tekemisiinsä samalta ikkunalta kuin parisuhteen ulkopuolisilta tyypeiltä, niin kannattaisi ottaa pää pois sosiaalisesta mediasta ja alkaa tekemään jotain kimpassa sen saman katon alla asuvan tyypin kanssa silleen ihan fyysisesti läsnäollen. Parisuhde ei ole somepeukkuja. Parisuhden on yhdessä olemista ja yhdessä tekemistä, saman pöydän ääressä istumista, juttelua, halaamista, syleilemistä, puhumista, nauramista, kimppasaunomista, ruuan laittoa yhdessä, siivoamista, pyykinpesua, harrastamista, elämää yhdessä ja myös paljon seksiä. Parisuhde on fyysistä ja henkistä läsnäoloa samassa tilassa.
      Somepeukut ja kommentit ovat muita ihmisiä varten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe