Galla-uppi

Ja sitten tärkeätä ! Oletko rikkinäinen? Kyllä vai ei ?

47

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Galla = sappea. Ja Jeesukselle annettiin sappinestettä. Syntisille näyttää olevan myöskin mun gallupit niin kuin ne joisivat sappinestettä..

• katsotko.peiliin

Nyt se on vihdoinkin tapahtunut !

Saviksesta on itsestään tullut "synnitön" !

Ihan sama sanoma ja sydämen asenne on hänelläkin, kuin tälläkin toisella ulkokultaisella:

9 Niin hän puhui vielä muutamille, JOTKA LUOTTIVAT ITSEENSÄ, LUULLEN OLEVANSA VANHURSKAITA, ja YLENKATSOIVAT MUITA, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

• SavisValehteleeTaas

Savis tietoisesti eksyttää.

Jeesukselle ei tarjottu juotavaksi kenenkään sappinesteitä.

Sappineste on se, sairauden kyseessä ollen, mahalaukussa oleva, (kelta-) vihreä, hiutaleinen lieju, joka yleensä tulee oksennuksena ulos, tai esim. sairaalassa, nenämahaletkun kautta katetripussiin.

Mitään tällaista ei Jeesukselle tarjottu. Mikä pettymys Savikselle!

Toisekseen, tuota todella tarjottua, kuivaa viiniä, johon oli sekoitettu kipua lievittävää lääkettä, Jeesus KIELTÄYTYI juomasta.

Savis pilkkaa Pyhää Henkeä, suoraan nauraa Hänelle, väärentämällä Raamatun sanaa ja sanoen tuon väärennöksen olevan muka Pyhästä Hengestä lähtöistä.

• SeSanaSeisooVahvana
        SavisValehteleeTaas kirjoitti:

Savis tietoisesti eksyttää.

Jeesukselle ei tarjottu juotavaksi kenenkään sappinesteitä.

Sappineste on se, sairauden kyseessä ollen, mahalaukussa oleva, (kelta-) vihreä, hiutaleinen lieju, joka yleensä tulee oksennuksena ulos, tai esim. sairaalassa, nenämahaletkun kautta katetripussiin.

Mitään tällaista ei Jeesukselle tarjottu. Mikä pettymys Savikselle!

Toisekseen, tuota todella tarjottua, kuivaa viiniä, johon oli sekoitettu kipua lievittävää lääkettä, Jeesus KIELTÄYTYI juomasta.

Savis pilkkaa Pyhää Henkeä, suoraan nauraa Hänelle, väärentämällä Raamatun sanaa ja sanoen tuon väärennöksen olevan muka Pyhästä Hengestä lähtöistä.

Jumalan sana itse todistaa Savista vastaan, joka jo heti kahdessa kohdin opettaa vastoin sanaa.

1. Kyse ei ollut kenenkään sappinesteistä, eikä Jeesus
        2. juonut Hänelle todellisuudessa tarjottua viiniä, johon oli sekoitettuna mirhaa, maultaan kitkerää, huumaavaa ja kipualievittävää ainetta:

Matt. 27:34
        he tarjosivat hänelle juotavaksi katkeralla nesteellä sekoitettua viiniä; mutta maistettuaan hän ei tahtonut sitä juoda

Mark. 15:23
        Ja he tarjosivat hänelle mirhalla sekoitettua viiniä, mutta hän ei sitä ottanut.

Luuk. 23:36
        Myös sotamiehet pilkkasivat häntä, menivät hänen luoksensa ja tarjosivat hänelle hapanviiniä

"Te eksytytte kun ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa" (= Pyhä Henki. Matteus 22:29)
        "Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. (Joh. 14:26)
        .

• Tokkiisa

En ole.

• voi.savis

Olen rikkinäinen ja keskeneräinen !

Ja tulen olemaan sitä varmaan elämäni loppuun asti, sillä minusta ei tule synnitöntä eikä täydellistä, eli toisin sanoin siis, minusta ei tule Jumalaa !

Minä toki saan kasvaa ja eheytyä Herran armosta päivä päivältä, mutta työsarkaa minussa varmasti riittää paljon Herralle.

2. Kor. 4:16 Sentähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu.

Mutta tälläiseen Raamaatulliseen päivä päivältä uudistumiseen, ei Savis usko !

Hän uskoo, että Jumala muuttaa SIMSALABIM hänet täydelliseksi ja synnittömäksi, eli siis toisin sanoin Jumalaksi jopa.

Niin pitkällä hän on menestysteologiaan eksymisessään, vaikka itse ei sitä näe eikä tajua, umpi sokea kun on omalle tilalleen ja näille eksytyksille, joihin hän on jo todella syvälle eksynyt.

• sapettaako
    • Ja kaikki rikkinäisyys joka syntiinlankeemuksen kautta tuli sinulle ja ihmiskunnalle kuoli Kristuksessa ja Uusi ehjä Uusi Aadamin kautta tuli joka pitäisi olla sinä . Mutta vastustat sitä ja haluat pitää sun rikkinäisyys . >> ei ole hänessä rikkinäisyys >>>> 2. Kor. 5:17
      Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. JA JOS ET USKO TÄMÄN ILMOITUKSEN NIIN LUE Rom 6

• voi.savis

Olet sinä Savis kyllä niiiin sekaisin näine oppeinesi, että ei mitään mittaa eikä määrää.

Ihmisestä tuleekin siis uudestisyntymässä täydellinen ja synnitön ja täysin ehyt, eikä mitään Hengen pyhitystä, eikä uudistumista, eikä eheytymistä enää tarvitakkaan mukamas !

Voi Savis, ymmärtämättömyytesi on kohta varmaan jo selvinnyt muillekin.

7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
        9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.

7 Aina oppivaiset, ja ei koskaan totuuden tuntoon tulevaiset.
        9 Mutta ei heidän pidä silleen menestymän; sillä heidän hulluutensa pitää kaikille julki tuleman, niinkuin niidenkin oli.

• ettekö.hokaa
        voi.savis kirjoitti:

Olet sinä Savis kyllä niiiin sekaisin näine oppeinesi, että ei mitään mittaa eikä määrää.

Ihmisestä tuleekin siis uudestisyntymässä täydellinen ja synnitön ja täysin ehyt, eikä mitään Hengen pyhitystä, eikä uudistumista, eikä eheytymistä enää tarvitakkaan mukamas !

Voi Savis, ymmärtämättömyytesi on kohta varmaan jo selvinnyt muillekin.

7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
        9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.

9 Mutta ei heidän pidä silleen menestymän; sillä heidän hulluutensa pitää kaikille julki tuleman, niinkuin niidenkin oli.

Saviksella oli viisas Hengellinen idea sinulle mietittäväksi, jos sitä et hokannut.
        Sinä olet hengessäsi, mutta savis vaikuttaa olevan Hengessä.
        Siis kaksi h-ta, toinen pienellä, eli ihminen, mutta kun se isolla H-lla, se onkin Herran Hengessä, Jumalantyö.
        Kattoskaas, se riittää Elämänkirjaan ja iankaikkisen elämän armolahjaan sisälle.
        Siinä ihminen ylistää Herraansa, eikä katsele, kuin te pientä h-tanne ja oooon niiin aina rikki - perinne oppineisuuden mantraaminen päälle.
        Miiiiiinäääää vaeveeveavaevaenen maaaatkamies maaaan.... ja ryömitään matosena.

Savis nostaa päänsä ja katselee Mestariaan. Näin pikaisesti näkisin hänen sielunsa todistuksen. Katsokaas- -- käärmeen pää on poljettu.

• Risa.ku.mikä
        ettekö.hokaa kirjoitti:

Saviksella oli viisas Hengellinen idea sinulle mietittäväksi, jos sitä et hokannut.
        Siis kaksi h-ta, toinen pienellä, eli ihminen, mutta kun se isolla H-lla, se onkin Herran Hengessä, Jumalantyö.
        Kattoskaas, se riittää Elämänkirjaan ja iankaikkisen elämän armolahjaan sisälle.
        Siinä ihminen ylistää Herraansa, eikä katsele, kuin te pientä h-tanne ja oooon niiin aina rikki - perinne oppineisuuden mantraaminen päälle.

Savis nostaa päänsä ja katselee Mestariaan. Näin pikaisesti näkisin hänen sielunsa todistuksen. Katsokaas- -- käärmeen pää on poljettu.

Ahaa. Tunnustat ihan omalla suullasi, että sinussa on sama henki kuin Saviksessa. Niin sitä pitää!

• voi.savis
        ettekö.hokaa kirjoitti:

Herää jo sinäkin menestysteologian harhoistasi, joihin näköjään uskot Saviksen kanssa !

Vaikka Savis kuinka yrittäisi "katsella" mestariaan, ei se tee hänestä mitään ehyttä, eikä täydellistä, eikä synnitöntä.

Se Sanan Totuus, johon tuokin Sanan vääristely ja eksytys perustuu sanoo:

2. Kor. 3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.

Tässäkin sanotaan, että MUUTUMME, siinä ei sanota, että muutuimme jo !

Mutta Savis ei ymmärrä taas tämänkään Raamatunkohdan oikeaa sanomaa, joka siis on se, että kun uudestisyntynyt uskova(peittämättömin kasvoin) katsoo Herran kirkkautta, niin se tarkoittaa sitä, että kun uskova tutkii Sanaa, ja Henki siis avaa sitä Sanaa uskovalle, niin se Elävä Sana pesee ja puhdistaa ja eheyttää uskovaa päivä päivältä !!!

Savis taas ei selvästikkään lue Sanaa, sillä hänen raamatun tuntemuksensa on aivan olematonta !

Lisäksi hänelle ei Henki avaa Sanaa Eläväksi Totuudeksi, joten se Sana ei Savista pyhitä, eikä muuta muutenkaan yhtään mihinkään !

Kuten JO lainasin, niin Savis kun ei siis saa Herralta opetusta Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla, niin ei hän mihinkään pyhity ja siksi siis SAVIS ON AINA, IHMISILTÄ OPETUSTA OTTAMASSA, MUTTA EI VOI TULLA KOSKAAN TOTUUDEN TUNTEMISEEN !

Joten SAVIS EI KATSELE MESTARIAAN, vaan hän uskoo ihmis oppeihin ja niitä ihmisiltä hän ammentaa itselleen vain opetusta, ja siksi hän onkin niin kovin moniin harhaoppeihin jo sekaantunut ja eksynyt !

• Tokkiisa

Ehyt olen Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta kertakaikkiaan.

• Ylimmäiseltä.papiltamme

No, nyt. Tuo oli oiekaa puhetta. On nähtävä itsensä Kristuksessa, ja on Jumalantyö.
        Avot. Ontuvat eeriksonit ovat terveitä - Jeesus vie - ja Henki kirkastaa Sijaisuhrimme täydellistä lunastusta.

• Oi mikä uuskarismaattinen fraasi ja hokeaminen . Missä hurmostilassa mahdat olla kun lausut tuon >>> Ehyt olen Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta kertakaikkiaan.

• Ei ne hoksaa että kaikki mitä kirjoitan on suoraan Pyhästä Raamatusta mitä Pyhä Henki on antanut minulle ja opettanut. Elikkä ei kukaan voi tehdä lihansa ehjäksi lihan avulla. Kun ei vanha Adam koskaan parantuu. Eikä Jumala myöskään parantaa vanha. Kasvatusohjelma joka Petri Paavola opetuslapsin kanssa lanseera uskoville avuksi on perkeleestä koska se joka pitäisi Kuolla ristillä hän yrittää kasvatusohjelmalla saada ehjäksi tämän joka pitäisi kuolla ja poistua kaste hautaan . mutta kun ei ole saanut ylhäältä viisaus niin ei voi nähdä Kristuksen salaisuus joka on suuri.

• s-seutulainen

Savis, etkö sinä todellakaan ymmärrä - tai, ethän sinä ymmärrä, omavanhurskautesi on kerrassaan räikeää. Tuomitsevaisuutesi ja rakkaudettomuutesi suorastaan tulee silmille teksteistäsi.
        Sinä korostat kovasti rakkauden kaksoiskäskyä. Eikä tuo muilta peräämäsi rakkaus ainakaan sinun kirjoituksistasi juurikaan esille tule.

• voi.savis

Sinä Savis et itse vaan ymmärrä sitä, että mitä sinä kirjoitat ja minkä varmaksi väität !

Mitä tässä sanotaan Savis ?

Room. 7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,

Sisällinen ihminen siis !

Mutta sitten Paavali kirjoittaa myös:

18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

Paavali tuon sanoman lopussa vielä kertoo todellisuuden omasta tilastaan, jota hän tarkkaan edellä kuvasikin noiden sanojen kautta:

24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

Eli hän siis sanoo, että tuo taistelu hengen ja lihan välillä jatkuu, ja siihen tilaan Paavalinkin oli tyydyttävä ja se siedettävä.

Mutta Paavali siis sanoo ja opettaa uskoville, että KUOLETTAKAA sitä lihaanne !

Hän ei kirjoita uskoville, että "on jo kuoletettu" !

Kol. 3:5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,

Ef. 4:22 että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,

Ef. 4:25 Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa

Kol. 3:8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.

Kol. 3:9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa

Jaak. 1:21 Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.

1. Kor. 5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat;

Tämä siis vaatii toimenpiteitä ja sitoutumista Hengen pyhitystyöhön, sillä uskova ei itseään kykene parantelemaan eikä pyhittämään !

Gal. 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.

Mutta sitä lihaasi sinä Savis siis et ole haudannut yhtään mihinkään, etkä kykene sitä hautaamaankaan, vaikka kuinka vaahtoaisit sitä !

Siis ei menestysteologian loputon "itselleen uskottelu" jankkaaminen sinua sinun omasta lihastasi vapauta, vaan Pyhän Hengen opetus ja kasvatus ja eheytys eli kokonaisvaltainen pyhitystyö vain kuolettaa niitä "maallisia jäseniä" eli lihaamme, joka yhä on kiusanamme koko maanpäällisen elämämme ajan !

Jos Savis edes ymmärtäisit sen perus asian, että kun Paavali puhuu siitä "vanhasta ihmisestä", joka on haudattu ja se "uusi ihminen" on sijaan tullut, niin se siis ei tarkoita todellakaan sitä, että "lihamme", eli toisin sanoin "lihan tahtomme" eli toisin sanoin "oma itsekäs tahtomme" ei siinä kohtaa kuollut todellakaan, vaan se meillä uskovilla kaikilla yhä on, niin se olisi jo paljon !

Mutta kun tätäkään perus asiaa et tajua, niin kaikki menee kohdallasi ihan sekoiluksi.

Eikä Savis Pyhä Henki opeta valhetta ja harhaoppeja, se on ihan joku toinen henki, joka sinulle noita "synnittömyys" ja "täydellisyys" ja menestysteologian oppeja opettaa !!!

Joten lopeta tuollaiset pullistelusi ja valehtelusi !

• RienaajaOlet
        voi.savis kirjoitti:

Sinä Savis et itse vaan ymmärrä sitä, että mitä sinä kirjoitat ja minkä varmaksi väität !

Mitä tässä sanotaan Savis ?

Room. 7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,

Sisällinen ihminen siis !

Mutta sitten Paavali kirjoittaa myös:

18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

Paavali tuon sanoman lopussa vielä kertoo todellisuuden omasta tilastaan, jota hän tarkkaan edellä kuvasikin noiden sanojen kautta:

24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

Eli hän siis sanoo, että tuo taistelu hengen ja lihan välillä jatkuu, ja siihen tilaan Paavalinkin oli tyydyttävä ja se siedettävä.

Mutta Paavali siis sanoo ja opettaa uskoville, että KUOLETTAKAA sitä lihaanne !

Hän ei kirjoita uskoville, että "on jo kuoletettu" !

Kol. 3:5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,

Ef. 4:22 että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,

Ef. 4:25 Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa

Kol. 3:8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.

Kol. 3:9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa

Jaak. 1:21 Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.

1. Kor. 5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat;

Tämä siis vaatii toimenpiteitä ja sitoutumista Hengen pyhitystyöhön, sillä uskova ei itseään kykene parantelemaan eikä pyhittämään !

Gal. 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.

Mutta sitä lihaasi sinä Savis siis et ole haudannut yhtään mihinkään, etkä kykene sitä hautaamaankaan, vaikka kuinka vaahtoaisit sitä !

Siis ei menestysteologian loputon "itselleen uskottelu" jankkaaminen sinua sinun omasta lihastasi vapauta, vaan Pyhän Hengen opetus ja kasvatus ja eheytys eli kokonaisvaltainen pyhitystyö vain kuolettaa niitä "maallisia jäseniä" eli lihaamme, joka yhä on kiusanamme koko maanpäällisen elämämme ajan !

Jos Savis edes ymmärtäisit sen perus asian, että kun Paavali puhuu siitä "vanhasta ihmisestä", joka on haudattu ja se "uusi ihminen" on sijaan tullut, niin se siis ei tarkoita todellakaan sitä, että "lihamme", eli toisin sanoin "lihan tahtomme" eli toisin sanoin "oma itsekäs tahtomme" ei siinä kohtaa kuollut todellakaan, vaan se meillä uskovilla kaikilla yhä on, niin se olisi jo paljon !

Mutta kun tätäkään perus asiaa et tajua, niin kaikki menee kohdallasi ihan sekoiluksi.

Eikä Savis Pyhä Henki opeta valhetta ja harhaoppeja, se on ihan joku toinen henki, joka sinulle noita "synnittömyys" ja "täydellisyys" ja menestysteologian oppeja opettaa !!!

Joten lopeta tuollaiset pullistelusi ja valehtelusi !

Pitäsit sinäki joskus mölyt mahassas.
        Mittää muuta ossaa ku vänkyttää päivät läppeesä tuota tuomiotaan.

• Hirveen.rikki

Joo! Olen todellakin hyvin, erittäin rikkinäinen! 😪 Tämänhän Savis haluaa kuulla ja nähdä.

Mutta mitä hittoa se Savis-psykopaatille kuuluu? Vedätkö tästä tiedosta tumppuusi?

Ei minua haittaa vastata, olen totuuden puolta. Voisin jättää vastaamattakin.

Mutta empatia-kyvyttömälle idiootille kysyjälle, lisäksi kakkuna kirsikan päällä, hellarille, ei mieleen juolahdakaan kuinka sydämetön tuollainen kysymys voi joillekin olla.

Kenelle Savis kerää näitä tietoja? Kukin vastaa hänelle omalla vastuullaan.

Hellarien lapsiuhrit on jo pienestä asti murrettu ja alistettu vastaamaan seurakunnan kuulustelijoille, näin jo pikkulapsen mieli rikotaan, avaamaan sadisteille hänen omaa, herkkää yksityiselämäänsä.

Kyseessä on satanistinen toiminta, tarkoitan siis nimenomaista satanismia.

Savis luultavasti on vain tyhmä.

"Tyhmyydellä on maailmassa saatu eniten pahaa aikaan."

• Pelottaaminua

Just näin,ihme psykoja ovat lahkolaiset.

• RabbuuniJeesus

Meidät on pyhitetty Jeesuksen uhrin perusteella iänkaikkisesti kertakaikkiaan.

• PyhäJaRisa

Pyhitys ja rikkinäisyys eivät liity toisiinsa. Pyhitetty kristitty voi kuitenkin olla myös itsenään rikkinäinen.

• JeesusYksin

Pyhitetty Herrassa ja synnit sovitettu. Jumalan ehyeksi tekemä Jeesuksen sovitustyön kautta.

• voi.savis

Sinä siis uudestisyntymisessä vapauduit kaikista sisäisistä rikkinäisyyksistäsi ?

Eli kaikki lapsuuden traumat sun muut sait jättää siinä hetkessä taaksesi, eivätkä ne enää vaikuta mitenkään sinun toimintasi enää ?

Näinkö on siis ?

• JeesusYksin
        voi.savis kirjoitti:

Sinä siis uudestisyntymisessä vapauduit kaikista sisäisistä rikkinäisyyksistäsi ?

Eli kaikki lapsuuden traumat sun muut sait jättää siinä hetkessä taaksesi, eivätkä ne enää vaikuta mitenkään sinun toimintasi enää ?

Näinkö on siis ?

Uusi luomus Kristuksessa. Hengellisin silmin. Liha nyt on mitä on, saastunut ja pois poikennut.

• voi.savis
        JeesusYksin kirjoitti:

Uusi luomus Kristuksessa. Hengellisin silmin. Liha nyt on mitä on, saastunut ja pois poikennut.

En minä tuota sinulta kysynyt ollenkaan, se nyt on selvä Raamatun opetuksen mukaan, että vanha on kuollut ja uusi sijaan tullut !

Minä kysyin vain sitä, että sekö siis poisti sinusta kaiken rikkinäisyyden ja sinäkö eheydyit täysin siinä uudestisyntymisessäsi ?

Nyt et siis enää pelkää yhtään mitään ja olet vapaa kaikista sielusi haavoista ja niiden vääristävistä ja pahoista vaikutuksista elämääsi ?

• JeesusYksin
        voi.savis kirjoitti:

En minä tuota sinulta kysynyt ollenkaan, se nyt on selvä Raamatun opetuksen mukaan, että vanha on kuollut ja uusi sijaan tullut !

Minä kysyin vain sitä, että sekö siis poisti sinusta kaiken rikkinäisyyden ja sinäkö eheydyit täysin siinä uudestisyntymisessäsi ?

Nyt et siis enää pelkää yhtään mitään ja olet vapaa kaikista sielusi haavoista ja niiden vääristävistä ja pahoista vaikutuksista elämääsi ?

" Mä olen musta kurja ja päivän pilttama, mut yljän pukimissa oon aivan ihana".

• herätkää

Takkia kääntelemälläkö sitä taivaspaikka ansaitaan?

• voi.savis
        JeesusYksin kirjoitti:

" Mä olen musta kurja ja päivän pilttama, mut yljän pukimissa oon aivan ihana".

Eli muut ihmiset siis näkevät sinussa pelkän Kristuksen, eivätkä sinun rikkinäisyytesi ja lihasi enää tee vahinkoa lähimmäisillesi ?

Tämä tälläinen "piiloutuminen" on yksi näistä Saviksen eksytyksistä myös, eli moni uskova väittää, että Jumala ei enää näe heidän syntejään, kun Kristus on edessä ja peitteenä ikäänkuin.

Ihan järjen vastainen harha, sillä kyllä Isä näkee joka ikisen tekemämme synnin ja ne siis pitää rehdisti tunnustaa niin Jumalalle, kuin myös niille ihmisille, joita vastaan olemme rikkoneet.

Tunnustamaton synti siis pysyy !

1. Joh. 1:9 JOS me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

Mutta jos siis emme sitä tee, niin syntimme pysyvät ja jäämme puhdistumattomiksi, eli jalkojen pesua vaaaditaan, eikä ilman sitä, eli pyhitystä eli pyhityselämää, ei ole pelastusta.

Hepr. 12:14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

Mutta mitä siis Sana sanoo näistä syntinsä tunnustamattomista ja katumattomista ja kieltäjistä ja peittelijöistä ?

1. Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

1. Joh. 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Selvää sanomaa, eikö totta ?

• SivustaLaitan
        herätkää kirjoitti:

Takkia kääntelemälläkö sitä taivaspaikka ansaitaan?

Niin. Hääpuku yllä.

• herätkää

Niinpä. Hääpuku. Kirjoituksissa joku heitettiin pimeyteen kiristelemään hampaitaan. Tämä ystävä ei saanut sanaa suustaan, selittääkseen hääpuvuttomuutensa.

Mitä arvelet? Ovatko hääpuvuttomat teeskentelijöitä, pelkureita, jotka eivät todellisuudessa koskaan ole halunneetkaan ottaa vastuuta tekemisistään?

• voi.savis
        SivustaLaitan kirjoitti:

Niin. Hääpuku yllä.

Oletko sinä lukenut ajatuksella tätä ollenkaan ?

Roomalaiskirje 13
        11 Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.
        12 Yö on pitkälle kulunut, ja päivä on lähellä. Pankaamme sentähden pois pimeyden teot, ja pukeutukaamme valkeuden varuksiin.
        13 Vaeltakaamme säädyllisesti, niin kuin päivällä, ei mässäyksissä ja juomingeissa, ei haureudessa ja irstaudessa, ei riidassa ja kateudessa,
        14 vaan pukekaa päällenne Herra Jeesus Kristus, älkääkä niin pitäkö lihastanne huolta, että himot heräävät.

Tässä puhutaan siis uudestisyntyneille uskoville !

Eli "olette pukeneet" ja silti siis sanotaan, että "pukekaa päällenne Kristus" !

Mikä onkaan tämän mukaan siis uskovan todellinen tila ?

Onko ja pysyykö hän kaiken aikaa puettuna, vai näkyykö alastomuuden häpeä ?

Tässäkin siis sama sanoma:

22 että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
        23 ja uudistua mielenne hengeltä
        24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
        25 Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.
        26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
        27 Älkääkä antako perkeleelle sijaa.

Se sanoma on kaiken aikaa sama, eli ilman pyhitystä, ei kukaan ole näkevä Jumalaa, eli pelkkä uudestisyntyminen ei riitä yhtään mihinkään vielä, vaikka moni uskova sellaiseen laittomuuteen vajoaakin.

Siis laittomuus on oikeasti sitä, että uskova ei siis aktiivisesti pyri Jumalan Hyvään Tahtoon, eikä hän tutki itseään Sanalla, eikä elä siis Hengen jatuvassa pyhityksessä, vaan toimii yhä kuten uskosta osaton !

Eli uskova siis elää sydämen syvässä paatumuksessa synneissään, haluamatta edes pyhittyä ja puhdistua ja vapautua synneistään, eli toisin sanoin elää lihan mukaan, eli lihassa, eli lihan tahdossa, eli omassa itsekkäässä tahdossaan siis välittämättä ja haluamatta alistua ja alistaa itse itseään Jumalan tahtoon ja Hengen johdatukseen .

Tämä on Saviksen tie, joka Raamatun mukaan siis vie kadotuksen:

Hepr. 12:14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

Sananl. 16:25 Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.

• SivustaLaitan
        voi.savis kirjoitti:

Oletko sinä lukenut ajatuksella tätä ollenkaan ?

Roomalaiskirje 13
        11 Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.
        12 Yö on pitkälle kulunut, ja päivä on lähellä. Pankaamme sentähden pois pimeyden teot, ja pukeutukaamme valkeuden varuksiin.
        13 Vaeltakaamme säädyllisesti, niin kuin päivällä, ei mässäyksissä ja juomingeissa, ei haureudessa ja irstaudessa, ei riidassa ja kateudessa,
        14 vaan pukekaa päällenne Herra Jeesus Kristus, älkääkä niin pitäkö lihastanne huolta, että himot heräävät.

Tässä puhutaan siis uudestisyntyneille uskoville !

Eli "olette pukeneet" ja silti siis sanotaan, että "pukekaa päällenne Kristus" !

Mikä onkaan tämän mukaan siis uskovan todellinen tila ?

Onko ja pysyykö hän kaiken aikaa puettuna, vai näkyykö alastomuuden häpeä ?

Tässäkin siis sama sanoma:

22 että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
        23 ja uudistua mielenne hengeltä
        24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
        25 Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.
        26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
        27 Älkääkä antako perkeleelle sijaa.

Se sanoma on kaiken aikaa sama, eli ilman pyhitystä, ei kukaan ole näkevä Jumalaa, eli pelkkä uudestisyntyminen ei riitä yhtään mihinkään vielä, vaikka moni uskova sellaiseen laittomuuteen vajoaakin.

Siis laittomuus on oikeasti sitä, että uskova ei siis aktiivisesti pyri Jumalan Hyvään Tahtoon, eikä hän tutki itseään Sanalla, eikä elä siis Hengen jatuvassa pyhityksessä, vaan toimii yhä kuten uskosta osaton !

Eli uskova siis elää sydämen syvässä paatumuksessa synneissään, haluamatta edes pyhittyä ja puhdistua ja vapautua synneistään, eli toisin sanoin elää lihan mukaan, eli lihassa, eli lihan tahdossa, eli omassa itsekkäässä tahdossaan siis välittämättä ja haluamatta alistua ja alistaa itse itseään Jumalan tahtoon ja Hengen johdatukseen .

Tämä on Saviksen tie, joka Raamatun mukaan siis vie kadotuksen:

Sananl. 16:25 Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.

En ole.

• harhaoppisetsynnittömät
        SivustaLaitan kirjoitti:

Niin. Hääpuku yllä.

Mutta sen hääpuvun eli lahjavanhurskauden alla asuu edelleen rikkinäinen ihminen. Kristityn tila selviää viimeistään nettipalstoja lukiessa, ellei ole sitä ennen uskaltanut katsoa itseään rehellisesti peilistä.

• herätkää

Liha on turmeltunut, synnin alaiseksi myyty. Paavali mainitsee asiasta jotain sinne päin, että en siis enää tee syntiä minä vaan minun lihani joka on synnin alaiseksi myyty.

Voidaan näin ollen ajatella, että minä ulkoistan synnin tekemisen oman hengellisyyteni ulkokehälle. Ajatus on vaarallinen. Pahimmillaan se saattaa johtaa vaikka minkälaisiin synteihin, ja kuvottavaan tekopyhyyteen.

En nyt tehnytkään syntiä minä, vaan minun turmeltunut luontoni. Turmeltunut luontoni himoitsee naisen vittua, turmeltunut luontoni saa minut valehtelemaan, varastamaan, pettämään, elostelemaan. Saanhan toki anteeksi. Sillä enhän minä sitä tehnyt, vaan turmeltunut luontoni.

Olenko jotenkin ymmärtänyt väärin mitä Paavali oikeasti tarkoittikaan?

• voi.savis

Tämähän siellä taustalla on juuri.

Eli omat väärät toimet "ulkoistetaan" jonkun muun teoiksi, eikä niistä siten oteta mitään vastuuta itse, vaikka ne onkin itse tehty.

Eli milloin syytetään sitä ulkoista "syntiä", milloin taas kaikki on saatanan vikaa ym ym

Savis itse on sanonut, että hänen ei tarvitse enää anteeksi pyydellä !

Se kertoo sydämen asenteesta todella paljon.

Eli Saviksen siis ei tarvitse katua eikä tunnustaa eikä siten pyydellä anteeksi syntejään, kun on täysin vapaa kaikesta vastuusta itse !

Surkuhupaisaa hänen ajattelu ja toimintatavassaan on taas se, että muita hän kuitenkin vaatii tilille ja uhkailee kadotuksella !

Eli hänellä on täysin eri säännöt itselleen ja sitten toisille ihan päinvastaiset.

Hän itse siis saa armon, mutta muut sen sijaan joutuvat ankaralle tuomiolle !

Koko hänen touhunsa on siis aivan järjetöntä/järjenvastaista !

• 0976

Tainuri Savisen Gallubit

• 87557

Taikuri Savisen Gallubit

• KolmasKertaTodenSanoo

Taikuri Savisen gallupit.

• terveetomahyväiset

Tämä ketju on hyvä esimerkki ihmisen rikkinäisyydestä. Toivoa parantumisesta on vain niillä, jotka uskaltavat rikkinäisyyden itselleen myöntää. Ne, jotka ulkoistavat rikkinäisyyden muihin, ovat toivon tuolla puolen.

• voi.savis

Mutta niinhän Jeesus jo sanoi fariseuksista ja kirjanoppineista !

" Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. "

10 Ja kun hän aterioi hänen kodissaan, niin katso, tuli monta publikaania ja syntistä, ja he aterioivat Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa.
        11 Ja kun fariseukset sen näkivät, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Miksi teidän opettajanne syö publikaanien ja syntisten kanssa?"
        12 Mutta kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
        13 Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

Siis jakeessa 13 puhutaan näistä "terveistä" eli tuo vanhurskas sana tässä tarkoittaa siis omavanhurskaita, jotka eivät parannusta tarvitse.

Johannes Kastaja jo näki heidän haluttomuutensa parannukseen, eli ulkokultaisuutensa ja omavanhurskautensa hedelmät:

6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
        7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
        8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä,
        9 Älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
        10 Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.

Ja sama sydämen asenne on siis Saviksella kuin tälläkin fariseuksella, joka siis luotti itseensä, eli omaaan vanhurskauteensa vain:

9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

Eli muitten syntejä kyllä syynätään ja tuomitaan, mutta omille synneille ollaan umpisokeita !

Muita ihmisiä halveksitaan ja poljetaan, ja samalla nostetaan itse itseään toisten kustannuksella.

Eli Saviksen perus sanoma kuuluu siis:

" Tehkää parannus, TE syntiset ! "

Se siis ei mene: " Tehkäämme parannus, ME syntiset ! "

Luetaan profeetan esimerkki, vaikka hän siis kehoitti kuitenkin Jumalan lähettämänä muita parannukseen:

Jes. 6:5 Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."

• Samaatietä

Tämä palsta on mikä on. Täällä voi kuka vain kirjoittaa mitä vain ja kenenä vain ja mistä vain.

Aivan outo paikka. En luota ollenkaan koko palstaan.

• herätkää

Minun kohdallani, nämä kaikki mainitsemasi seikat huomioon ottaen, luottamus vain enenenee.

• herätkää kirjoitti hyvin >>
      19.2.2019 14:38
      Uusi
      Liha on turmeltunut, synnin alaiseksi myyty. Paavali mainitsee asiasta jotain sinne päin, että en siis enää tee syntiä minä vaan minun lihani joka on synnin alaiseksi myyty.

Voidaan näin ollen ajatella, että minä ulkoistan synnin tekemisen oman hengellisyyteni ulkokehälle. Ajatus on vaarallinen. Pahimmillaan se saattaa johtaa vaikka minkälaisiin synteihin, ja kuvottavaan tekopyhyyteen.

En nyt tehnytkään syntiä minä, vaan minun turmeltunut luontoni. Turmeltunut luontoni himoitsee naisen vittua, turmeltunut luontoni saa minut valehtelemaan, varastamaan, pettämään, elostelemaan. Saanhan toki anteeksi. Sillä enhän minä sitä tehnyt, vaan turmeltunut luontoni.

Olenko jotenkin ymmärtänyt väärin mitä Paavali oikeasti tarkoittikaan? <<<

No ! Pitäisi ymmärtää että Paavali ostettiin Jeesuksen kalilla verellä vapaiksi Synneistä ja lihasta.

• herätkää

Ei ostettu vapaaksi synneistä ja lihasta. Paavali itse toteaa : Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaisi minut tästä kuoleman ruumiista?

Jos henki onkin vapaa, tai sielu, ruumis ei ole. Se on synnin alaiseksi myyty. Vasta kun tämä nahka revitään päältä, on ihminen todella vapaa.

• s-seutulainen
        herätkää kirjoitti:

Ei ostettu vapaaksi synneistä ja lihasta. Paavali itse toteaa : Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaisi minut tästä kuoleman ruumiista?

Jos henki onkin vapaa, tai sielu, ruumis ei ole. Se on synnin alaiseksi myyty. Vasta kun tämä nahka revitään päältä, on ihminen todella vapaa.

AMEN!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      3410
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1673
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1533
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1429
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1374
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1306
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1228
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1049
    9. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      27
      979
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      962
    Aihe