Uuden pakun tavaratila pitäisi vaneroida. Mitä eristettä (esim.lasivilla) on käytetty pellin ja vanerin välissä lämpöeristeenä. Onko kokemuksia. Entä pitääkö lattiavaneri ruuvata kiinni vai riittääkö esim. sikaflex liimaus.
Tavaratilan vanerointi
4
4925
Vastaukset
- laho vikaako
lattian voi toki liimata,mut äläs prklees mee villottaa seiniä,ei jää ilmarakoja,ruostuu hetkes
- ruuvaa
Johtosarjoihin
- olla hyväkin
Omaani kyllä laitoin lasivillaa, kun sattui olemaan juuri sopivasti, kyllä ääni vaimeni huomattavasti, sieltäsuunnalta, täytyy kesällä kurkata miten villat kuivina, olleet silloin 1,5 vuotta, sitten paljon viisaampi
Joskus katsonut villaseinien sisään -70 luvun autoon, ei ollut mitään sanottaavaa, villat oli niinkuin juuri laitettu, ekä seinäpeltissäkään ollut mitään huomautettavaa
Asunotovaunut oli ennen villalla, ja niissä se ominaisuus etteivät olleet markinä, niinkuin nykyisin jää kosteus eristeeseen kiinni, ei lähde millään
- PLa
Routamatolla. Katto erittäin huolellisesti, koska siellä kosteuden tiivistyminen on voimakkainta. Parasta olisi liimata peltiin.
Villallakin voi eristää, mutta silloin on huolehdittava kosteuseristyksestä; villa päästää kostean ilman peltiin, missä se kylmällä ilmalla tiivistyy vedeksi. Villan kiistattomana etuna on hyvä melun vaimennus.
Olen parista pakusta repinyt pohjafanerin irti, ekassa oli liimattu muutamalla pisteellä ja toisessa oli pop-niitit sekä jokin pikipahvi "räminän"vaimentimena.
Pohjafanerin ja peltipohjan väliin pitäisi laittaa pikimatto tai vastaava vaimentamaan ääntä.
Routamatto (telttapatja) on plyeteenivaahtoa joka on täysin umpisoluinen eriste. 37 mm vastaa 27 mm polyuretaania eristyskyvyltään. Vaimentaa toki ääntä, mutta ei lähellekään vastaa avosoluisia rakenteita.
Tätä routamattoa löytynee muoviliikkeistä yleisesti
http://www.termonova.fi/home.cfm?lang=fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895095
- 514012
- 232073
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161775Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271717- 151414
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹261185Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201006T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43971- 21960