Miltä tuntuu vanheta ätmi?

Sinkkunainen25

Käsi housuissaKysymys on suunnattu palstan yli 30 v ätmeille joita palstalla on 98 % miehistä.
Miltä tuntuu kun ikäisesi nainen ei halua sinua, miltä tuntuu olla lihava ruma ätmi vuonna 2019?

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mklbgflrt

      Pahaltahan se tuntuu.

      Esitän vastakysymyksen: mitä tämä vastaus sai sinut tuntemaan?

    • No jos vastausta aletaan purkamaan tuola lopusta niin olen kyllä antanut itselleni luvan olla armollinen tuon ulkonäön suhteen. Sanoo peili illalla hampita harjatessa vaikka mitä niin silti vain uskottelen olevani tavis ja peili on väärässä.
      Tuon lihavuden kanssa onkin sitten jo vähän haastavampaa kun painoindeksin mukaan pitäisi kuutisen kiloa laihduttaa. Toki salilla minulle sanottiin etä ei kannata paljoa laihduttaa vaan mennä kehonkoostumusmittaukseen joka oikeasti kertoo missä mennään. Salilla tietysti tulosten kannalta mukavaa jos hieman on massaa mutta kun hiihtelee tuollaisia 15-20km lenkkejä niin välillä käy mielessä että alle 80 kiloisena liikkuisi keveämmin.

      En voi kyllä kiistää etteikö välillä pistäisi miettimään tuo asia etten ikäiselleni naiselle kelpaa. Sitä kun kävelee hiljaisessa talossa ihan vain omine ajatuksineen niin odotan vain milloin alan puhumaan wilsonille Tom Hanksin tapaan. Tuon naisettomuuden tuoman ajoittaisen yksinäisyyden kanssa kyllä pärjää kunhan ei altistaisi itseään uusille pettymyksille. Treffeille tulleet oharit, keksityt tekosyyt joita ei edes yritetä peitellä tai jo kättelyssä todetut meillä ei ole kemiaa kommentit nakertavat miestä kyllä rotan lailla.

      Mitä vanhenemiseen tulee, niin ,vaikka naiset meille keski-ikäisille miehille tästä nauraa, niin kyllä minä ajattelin hakea vielä sitä menetettyä nuoruutta. Voi tietysti tulla yllätyksenä mutta olen siinä myös osin onnistunut. Voimaa ja kestävyyttä on nyt enemmän kuin nuorena mutta kyllä sitä rehellisyyden nimissä on todettava että pesälle syöksyessä (kyse siis pesäpallosta) usein on käynyt mielessä että nuorena olisin ehtinyt.
      Samoin vaeltamiset joihin nuorena ei ollut mahdollisuutta on nyt toteutuneet. Samoin monet asiat joista nuoruudessa haaveilin ovat taloudellisen tilanteen vuoksi nyt mahdollisia eli siinäkin mielessä ne nuoruuden haaveet ovat toteutuneet.

      Vielä tuntuu että vanheneminen on rikkaus kun on ajatus siitä että jotakin uutta ja tavoiteltavaa voi olla edessä. On se sitten uusi työtehtävä, harrastus; tunnepuolella taas se viimeinen rakkaus tai kenties kokemus kun pidät lastenlasta sylissä enimmäisen kerran.

      Kyllähän se vanheneminen myös mietityttää. Entä jos tulevaisuudessa tulee hetki kun saavut kotiin ja kuuntelet taas seinäkellon tasaista sointia ja syöt jo kolmatta päivää kalasoppaa. Katsot kaapin päällä olevaa kuvaa lapsista ja lapsenlapsista ja onnellisena voit todeta että heillä menee hyvin. Muistelet jo mennyttä työuraasi tai tajuat että olet jo nyt urasi huipulla eikä sieltä ole mitään uutta tulossa. Tuleeko vanhemmiten olo että enää ei saa riemua ja iloa siitä että heittääkin sopan loput pois ja hakee grilliltä rllakebabin vaan mielessä käy että jokohan tämä kaikki on nähty ja hidas liukeneminen ahtojäihin tai ripustutuminen oksalle talipalloksi tiaisille olisi houkutavampi vaihtoehto.

      • 86jg8686jg

        Älä nyt.. Ap ei taatusti tarkoittanut sinua. Onkin pitänyt monta kertaa kiittää jutuistasi. Olet mielestäni palstan fiksuin kaveri. Jos jodotat lapsenlapsia, niin olet kuitenkin ollut parisuhteessa. Ei 6kg ole paljon ylipainoa, jos käyt salillakin.


      • 86jg8686jg kirjoitti:

        Älä nyt.. Ap ei taatusti tarkoittanut sinua. Onkin pitänyt monta kertaa kiittää jutuistasi. Olet mielestäni palstan fiksuin kaveri. Jos jodotat lapsenlapsia, niin olet kuitenkin ollut parisuhteessa. Ei 6kg ole paljon ylipainoa, jos käyt salillakin.

        Kiitoksia vaan sinulle.

        Kyllähän minä eilen mietin että kirjoittelenko tästä mutta kun vedin reilusti yläkanttiin mieskirjoittelijoiden määräksi 30 niin tuohon prosenttimäärään tuli vielä 29,4 miestä. Siitä voisi pyöristää yhden pois ja se olisi kyllä nimimerkki pujottelija. Lisäksi, kysymyksen asettelusta huolimatta, aihe on ihan hyvä ja usein sitä pohtinut sillä yksi ajatus itsellä on elämäntapavalinnoissa teema "kohti hyvää vanhuutta".
        Tietysti vielä jos vastaavaan naisten ketjuun tulee viitisenkymmentä viestiä eikä me miehet saada tänne edes kymmentä huomionarvoista viestiä niin ollaan hävitty tääkin taistelu.

        Itse myös mietin että onko kontrasti miesten ja naisten kesken näin iso vai alkaako jo omasta elämästä värit haalistua. Tuolta kun naisten puolelta lukee niin niillä on rakkaat ja läheiset tuossa vierellä, niitä arvostetaan ja halutaan vaalia. Harrastuksia löytyy ja ne tuottavat sisältöä elämään, pitäen samalla fyysisen kunnon korkealla samoin kuin haasteellinen työ joka tuottaa taloudellista turvaa siihen malliin että joutuu uusia tilejä aukomaan kun vanhat täytyy. Puhumattakaan siiitä että sinkkuus on oma päätöds kun voi valita minkä ikäistä ja väristä sekä karsastuksen ja taittovian omistavaa oria lähtee taluttamaan.

        Itsellä nyt vapaapäivä työstä joka nyt ei mitään muuta enää anna kuin toimeentulon ja todennäköisesti tällä mennään eläköitymiseen saakka, Hiihtäessä minua hikoiluttaa ja väsyttää sekä salilla painotkin tuntuu raskailta. Matot on nyt arkisesti ulkona tuulettumassa ja aloitan moppaamisen kunhan käyn kaupassa kun maito on loppu. Ilman sitä ei kunnon lättyjä saa tehtyä. Kaupasta tulen taas tyhjään mökkiin kun tyttö on menossa koulun jälkeen salille ja sieltä kavereille.

        En tiedä mitä muut miehet on mieltä mutta vaikka naiset ehkä on hieman värikynää laittaneet mukaan niin aika iso on ero kun ajattelee tätä hetkeä tai odotuksia tulevaisuudessa. Naiset vain luontevasti navigoivat aallokosta kohti vanhuuden satamaa kun meikäläinen ainakin tuntuu ajavan kölinsä melko moneen karikkoon. Ei sillä että tän ikäinen mies enää kölillä mitään tekee mutta jos tämä olisi Suomi pienoiskoossa niin olisin aika huolissani meistä miehistä.


      • kjhgkh7687jgjh
        M184 kirjoitti:

        Kiitoksia vaan sinulle.

        Kyllähän minä eilen mietin että kirjoittelenko tästä mutta kun vedin reilusti yläkanttiin mieskirjoittelijoiden määräksi 30 niin tuohon prosenttimäärään tuli vielä 29,4 miestä. Siitä voisi pyöristää yhden pois ja se olisi kyllä nimimerkki pujottelija. Lisäksi, kysymyksen asettelusta huolimatta, aihe on ihan hyvä ja usein sitä pohtinut sillä yksi ajatus itsellä on elämäntapavalinnoissa teema "kohti hyvää vanhuutta".
        Tietysti vielä jos vastaavaan naisten ketjuun tulee viitisenkymmentä viestiä eikä me miehet saada tänne edes kymmentä huomionarvoista viestiä niin ollaan hävitty tääkin taistelu.

        Itse myös mietin että onko kontrasti miesten ja naisten kesken näin iso vai alkaako jo omasta elämästä värit haalistua. Tuolta kun naisten puolelta lukee niin niillä on rakkaat ja läheiset tuossa vierellä, niitä arvostetaan ja halutaan vaalia. Harrastuksia löytyy ja ne tuottavat sisältöä elämään, pitäen samalla fyysisen kunnon korkealla samoin kuin haasteellinen työ joka tuottaa taloudellista turvaa siihen malliin että joutuu uusia tilejä aukomaan kun vanhat täytyy. Puhumattakaan siiitä että sinkkuus on oma päätöds kun voi valita minkä ikäistä ja väristä sekä karsastuksen ja taittovian omistavaa oria lähtee taluttamaan.

        Itsellä nyt vapaapäivä työstä joka nyt ei mitään muuta enää anna kuin toimeentulon ja todennäköisesti tällä mennään eläköitymiseen saakka, Hiihtäessä minua hikoiluttaa ja väsyttää sekä salilla painotkin tuntuu raskailta. Matot on nyt arkisesti ulkona tuulettumassa ja aloitan moppaamisen kunhan käyn kaupassa kun maito on loppu. Ilman sitä ei kunnon lättyjä saa tehtyä. Kaupasta tulen taas tyhjään mökkiin kun tyttö on menossa koulun jälkeen salille ja sieltä kavereille.

        En tiedä mitä muut miehet on mieltä mutta vaikka naiset ehkä on hieman värikynää laittaneet mukaan niin aika iso on ero kun ajattelee tätä hetkeä tai odotuksia tulevaisuudessa. Naiset vain luontevasti navigoivat aallokosta kohti vanhuuden satamaa kun meikäläinen ainakin tuntuu ajavan kölinsä melko moneen karikkoon. Ei sillä että tän ikäinen mies enää kölillä mitään tekee mutta jos tämä olisi Suomi pienoiskoossa niin olisin aika huolissani meistä miehistä.

        Toivottavasti sinulla on myös sellaisia harrastuksia, joissa on mahdollisuus tavata naisia -jos et käy baareissa tai ole treffipalstoilla. Olen huomannut myös värien haalistumisen ja elämän muuttumisen yksitoikkoiseksi. Samalla luonteen särmät ovat hioutuneet, mutta on tullut myös tasapainoisuutta. En ole sohvaperuna, mutta ei tee enää sillä tavalla mieli nähdä maailmaa, mitä nuorena. Nuoruus ja hulluus, sekä spontaanius ovat kaukana takana. Tyttö varmaan tuo paljon iloa elämääsi.


      • kjhgkh7687jgjh kirjoitti:

        Toivottavasti sinulla on myös sellaisia harrastuksia, joissa on mahdollisuus tavata naisia -jos et käy baareissa tai ole treffipalstoilla. Olen huomannut myös värien haalistumisen ja elämän muuttumisen yksitoikkoiseksi. Samalla luonteen särmät ovat hioutuneet, mutta on tullut myös tasapainoisuutta. En ole sohvaperuna, mutta ei tee enää sillä tavalla mieli nähdä maailmaa, mitä nuorena. Nuoruus ja hulluus, sekä spontaanius ovat kaukana takana. Tyttö varmaan tuo paljon iloa elämääsi.

        Baareissa ei nyt ihan joka vuosi ja salilla ja hiihto yksin, sähly miesporukalla joten aika heikko sieltä löytää. Treffipalstat olen jättänyt mutta tinderi on asennettu vaikka hiljaista sielläkin. Tosin ruuhka-Suomessa olisin ehkä jo parisuhteessa. Sen verran tuli treffipyyntöjä ko sovellukseen; eli olen väärässä paikassa väärään aikaan. Jos oiotaan niin sinkkuus siis osittain oma valinta.

        Muuten samoilla fiiliksillä kanssasi; mitäpä jos kaivettaisiin jostakin tuo sponttaanius takaisin?


    • RumaLäskiMies
    • Ätmi-

      Miltä se naiset tuntuu olla jännämiehen käyttämä patja. Luuletteko että miehet rakastaa teitä, ei ne rakasta. Ne käyttää teitä patjana

    • 123d123123

      en haluaisi ikäistäni naista. ei kelpaa yli 25 vuotias.

    • Mä en ole koskaan pitänyt itseäni ätminä..En edes silloin aikoinaan kun oli vielä poikuus tallella, mutta siis vanheneminenhan on perseestä.. En mä tykkää yhtään, eikä tässä ole mitään hyvää vaikka kunto onkin vielä hyvä nelikymppisenä terveellisten elämäntapojen myötä..
      Fakta on se, että vuodet kiitää ja missä vaiheessa alkaa tulla sitten enemmänkin kremppaa? Jää nähtäväks, mutta päivä kerrallaan ja toivotaan, et jossain vaihessa löytyis mukava elämänkumppani, että voisi vielä viettää mukavia aikoja yhdessä ja tokihan vanheneminenkin on kivempaa sen oman murusen kanssa...Niin, kyllähän se yksin vanheneminen kieltämättä mietityttää. Nuoruus vuodethan meni sinkkuna vallan nätisti.. Ehkäpä nyt olisi parisuhteen aika..

      • EiPuurojaKeittele

        Pitempään yksin olleen turha kuvitella liikoja, et ole tottunut juttelemaan naisten kanssa.
        Hermoheikkoja epäsosiaalisia miehiä ei tänä päivänä naiset katsele.


      • EiPuurojaKeittele kirjoitti:

        Pitempään yksin olleen turha kuvitella liikoja, et ole tottunut juttelemaan naisten kanssa.
        Hermoheikkoja epäsosiaalisia miehiä ei tänä päivänä naiset katsele.

        Mitä sä mun elämästä tiedät ja mitä olen kenenkin kanssa jutellut..
        Noh..Netissä pitää aina varautua siihen, et joku tulee pätemään. Tietää kaiken tuntemattomien ihmisten elämästä. Toisaalta kyllä sellaisia ihmisiä on irl. myöskin, että jos olet päivää sanonu muutaman kerran, niin he kokee, et he tietää sun yksityiselämästä kaiken... Tää on mun mielestä vaan niin vitun hupaisaa elämässä.


    • SeeMeFight

      Kuka ei vanhenisi ja lopulta kuolisi? Elämä on taistelu joka päättyy kuolemaan. Eroa on vain tavassa jolla kannamme kärsimyksemme.

      Yksin olen ollut koko elämäni. Kavereita ei ole ollut sitten lapsuuden. Treffeilläkään en ole käynyt. Mutta jos sielunkumppanuutta ei ole, olen mieluummin yksin. Ehkä minulla ei ole edes sellaista. Mitä enemmän ihmisiä tuntee, sitä vähemmän heidän kanssaan haluaa olla tekemisissä. Ihmiset ovat pohjimmiltaan itsekkäitä ja moraaliltaan heikkoja, että lopulta heistä on vain riesaa ja vahinkoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe