NIGHTWISH EUROVIISUISSA!!!

I wish

Jokunen vuosi sitten oli Suomen euroviisuhistorian pahin moka, kun kansa olisi äänestänyt euroviisuihin Suomen karsinnassa NIGHTWISHin kappaleella SLEEPING SUN, mutta asiantuntijaraati lähettikin paikalle jonkun muun.. Ja menestys oli jälleen kerran yhtä päätähuimaavaa.

Mutta mikä tämä vuosi oli, ja kuka sinne kisoihin sitten menikään? Eihän se ollut Jari sillanpää?

Toisaalta, olisivatko euroviisut pilanneet Nightwishin imagon? Hienoa että vapailla markkinoilla bändi menestyy!

9

1639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tigris

En muista vuotta, mutta tapauksen kylläkin. Joku Åhlström tms. ruotsinkielisenniminen punatukkainen nainen sinne viisuihin sitten lähetettiin. Siis joku täysin nobody -ihminen, josta en ollut aiemmin kuullut enkä myöskään koskaan sen jälkeen. Tajutonta skeidaa oli se sen biisikin jossa laulettiin parilla sanalla erikseen kaikista pohjoismaista tms. ja jota se ei edes itse ollut säveltänyt/sanoittanut.

Huhhuh, oli siinäkin taas asiantuntijaraati...

• duke

Oishan se voinu menestyä, mutta kyllä mun mielestä bändiltä karisee hitusen uskottavuutta jos lähtee euroviisuhumppahölinään mukaan. Aika kauheetahan se olisi loppujen lopuksi...

• Joku**

Paitsi, että se biisi ei ollut Sleeping sun, vaan muistaakseni Sleepwalker.

• I wish

Ei, kyllä se oli sleeping sun. Lyödäänkö vetoa? ;)

• lenajesse
        I wish kirjoitti:

Ei, kyllä se oli sleeping sun. Lyödäänkö vetoa? ;)

Ihan über-pikahaulla netistä löytyi seuraava linkki...

http://www.kolumbus.fi/jarpen/2000.htm

...jonka perusteella Nightwishin kipale Suomen 2000-viisukarsinnoissa oli Sleepwalker.

Mulla pitäis olla parempaakin tekemistä lauantai-iltanan...kuin hillua netissä...:D

• I wish
        lenajesse kirjoitti:

Ihan über-pikahaulla netistä löytyi seuraava linkki...

http://www.kolumbus.fi/jarpen/2000.htm

...jonka perusteella Nightwishin kipale Suomen 2000-viisukarsinnoissa oli Sleepwalker.

Mulla pitäis olla parempaakin tekemistä lauantai-iltanan...kuin hillua netissä...:D

Ohhoh, no niinpäs olikin Sleepwalker. Se siitä minunkin muistini luotettavuudesta. Olisin melkein voinut laittaa pääni pantiksi, mutta onneksi kukaan ei ryhtynyt leikkisille.. ;)

• viisuharrastaja

Täydennetään nyt sen verran, että vuosi oli 2000, Suomen edustaja Nina Åström, ei Åhlström ja Nightwishin kappale TODELLAKIN Sleepwalker, ei Sleeping Sun...

Hyvä linkki muuten tuo, jonka edellinen kirjoittaja on laittanut tänne. Paljon faktatietoa ja varmasti luotettavaa faktatietoa viisuista. Kannattaa käydä tutustumassa.

• lillabelle

Oon samaa mieltä. Kyllä sellanen ois varmasti pärjänny,mutta ei ehkä ihan niiden tyyliin sopivaa... Mutta mikäs mä olen siihen mitään sanomaan. :)

• Euroviisu-fani

Kyl suomalaisten pitäis laittaa sinne joku hyvä tunnettu bändi kilpailemaan, ja joka on hyvä esiintyjä...Geir ei muuta kauheasti tehnyt kuin heilutti kättään...Kyl se Nightwish vois olla hyvä...tai no iha sama...kunhan vaa ei mitää surkeeta joka näyttää muurahaiselta kerikkaan verrattuna

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      232
      4451
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      75
      2874
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2413
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      43
      1697
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1389
    6. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      83
      1192
    7. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      919
    8. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      68
      882
    9. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      854
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      842
    Aihe