Kiima ja kiintymys

7570

Niiden keskinäiset suhteet.

Nuorena riittää kunhan tavoitettavissa on joku haaroista halki, suopeamielinen ihminen.
Jos sitten sattuu löytymään jotain muutakin yhteistä kuin vietin purkamisen tyydytys niin saattaahan tuosta tulla jatkoakin. Lyhempään tai pitempään.

Jos löytyy muutakin yhteistä ja nimenomaan pitempään jatkuvaan arkielämään liittyvää, niin silloinhan tilanne saattaa johtaa pysyvämpäänkin yhteiseloon.

Olemme vaimoni kanssa olleet "suhteessa" 52 vuotta ja avioliitossa syksyllä 50 vuotta.
Molempien ikääntyminen on vähentänyt kiiman osuutta suteessamme mutta vastaavasti syventynyt kiintymys on ylläpitänyt intiimitoimintaa.
En halua väittää, että kiintymys korvaa täysin fyysisten muutosten aiheuttaman hiipumisen mutta kokonaisuus, fyysinen tarve ja kiintymys ylläpitävät kokonaisuutta kohtuullisen hyvin kunha terveys säilyy.

9

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No noiden välinen suhde vaihtelee hyvin parisuhteeta riippuen. Monille riittää pelkkä kiintymyskin.

      • kukintavallaan

        Kiintymys pitää yhdessä, rakkaudesta ei ole voinut puhua enää vuosikymmeneen. Se hekuma mitä seksi on tuottanut ei ole enää tietoakaan joten sen harrastaminenkin on jäänyt. Arkipäivän kumppanuus riittää. Ja jos nyt katson puolisoani niin ei oikein tee mielikään.


      • 7570
        kukintavallaan kirjoitti:

        Kiintymys pitää yhdessä, rakkaudesta ei ole voinut puhua enää vuosikymmeneen. Se hekuma mitä seksi on tuottanut ei ole enää tietoakaan joten sen harrastaminenkin on jäänyt. Arkipäivän kumppanuus riittää. Ja jos nyt katson puolisoani niin ei oikein tee mielikään.

        Minä arvelen, että vaimoni painopiste on enemmän kiintymyksen puolella minuun verrattuna.
        Hyvä, että sillä sentään on "heijastusvaikutusta".
        Eihän toki 71v vaimoni ole näöltään enää erotiikan papitar mutta syvä, keskinäinen tuntemus, mukaan luettuna minun oikkuni, tasoittavat "ajan patinaa" rukasti.
        Mutta alussa mainitsemani suhde muuttuu hiljalleen koko ajan.


      • Äijä74nyt
        7570 kirjoitti:

        Minä arvelen, että vaimoni painopiste on enemmän kiintymyksen puolella minuun verrattuna.
        Hyvä, että sillä sentään on "heijastusvaikutusta".
        Eihän toki 71v vaimoni ole näöltään enää erotiikan papitar mutta syvä, keskinäinen tuntemus, mukaan luettuna minun oikkuni, tasoittavat "ajan patinaa" rukasti.
        Mutta alussa mainitsemani suhde muuttuu hiljalleen koko ajan.

        Tuskin sinäkään.


      • 7570
        Äijä74nyt kirjoitti:

        Tuskin sinäkään.

        Jos tarkoitat pidänkö itseäni erotiikan messiaana niin enhän toki. Pääasia on, että vaimoni pitää minua hieman sen suuntaisena. Johtuuko hänen käsityksensä niukasta vertailumateriaalista? Ehkä?
        Yleishahmosta totean mielelläni, että rasva% on reilusti viitealueella ja viskeraalirasva iköluokkani alueen alarajalla.
        Lihasta on reilusti yli taviksen paitsi reisissä joissa kerroin on vain 1,2.
        Labratulokset ovat mairittelevia mutta jääköön muu kehuminen.
        Eiköhän tuossakin ole jo riittävästi nälvimisen aihetta!


    • 43456446

      Niin koko homman tarkoitus oli saada meidät lisääntymään. Lisääntyminen onnistui ja jälkikasvu selvisi aikuisuuteen. Elämämme on siis tehnyt tehtävänsä.

    • terveysjamuisti

      Filosofi vastasi, kun kysyttiin hyvän elämän reseptiä: "Hyvä terveys ja huono muisti". Noilla pääsee jo pitkälle

    • turhauttavaaon

      Kyllä erektiot olli tuttua aina 48 vuoteen asti ja usein myös vaimoskan harmiksi, aina oli väärä aika tehdä se kun kiima oli kova. Kun sairaus iski siinä hävis kiima ja erektiot, nyt vaimoska on salaa ja hiljaisesti tyytyväinen kun en herää esim, aamuerektioon tai saunan jälkeen kun vaimo rasvailee en tule iholle ja ehdota kuten hyvään aikaan.

      • Retikka

        Voi harmi, jotenkin on aina sääli kun tuo niin paljon mielihyvää ja energiaa antava seksuaalinen kanssakäyminen hiipuu noin aikaisin.

        Minä vaimo 60 v ja mieheni 64 v tykätään yhä edelleen seksistä mutta tosi on, että se kiima ei ole sellaista kuin ennen vaikka haluaisikin. Erektiokaan ei aina kestä mutta mitäs siitä. Enemmän se tosin haittaa miestäni kuin minua.

        Pientä flirttiä pitää aina olla, ainakin meillä. Yhdessä olemme olleet 41 vuotta ja vielä kipinää löytyy, ei se roihua kuin ennen mutta kytee kivasti kuitenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      273
      2288
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1103
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1041
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      862
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      789
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      690
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      670
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      669
    Aihe