Herään päiväunilta tuttuun ääneen, pitääkin mennä katsomaan mikä siellä kolisee. Valjaat! Nyt pääsee taas ulos. En malta pysyä nahoissani, täytyy kuitenkin rauhoittua ja olla hetki paikallaan. Saa isäntä laitettua valjaat päälle. Ulko-ovi aukeaa ja tuoksujen sekamelska täyttää kuonon. Pihaportista en saa mennä ensin, huono näkyvyys kävelytielle. Niin paljon uusia hajuja taas tullut päivän aikana, tarvitsee tarkistaa onko tuttuja käynyt liikenteessä.
Kävelemme vähän matkaa pururataa pitkin ja käännymme polulle metsäkallioden suuntaan. Aurinko lämmittää mukavasti turkkia ja kuulen lintujen laulua. Lumi on alkanut sulamaan jo hyvää tahtia. Märkää on tosin jokapuolella, mutta se ei minun tahtia haittaa. Juoksen edestakaisin hangen päällä ja nuuskin kaikki painaumat pohtien kuka on täällä kävellyt. Matkalla tulee muutama kivenkolo mitkä pitää tarkistaa, ei sitä tiedä vaikka löytyisi jotain kivaa.
Kallioiden päältä katselen tarkkaavaisesti alas metsään, tällä kertaa siellä ei näy liikettä. Välillä näen oravan juoksentelevan siellä. Matka jatkuu. Sitten se tapahtuu, löydän mielenkiintoisen hajun hangesta, mutta en näe siinä mitään. Tarvitsee siis tonkia vähän syvemmälle. Kaivan ja kaivan. Vieläkään en näe mitään, mutta kyllä kuononi aistii oudon hajun. Vielä vähän jos kaivaisi. Noh, mitään ei näy. Parempi varmuuden vuoksi heittäytyä siihen maaten ja kieriä pari kertaa. Josko se haju tarttuisi.
Kallioiden jälkeen saavumme taas pururadalle ja matka taittuu kotia kohti. Matkalla on jäinen alamäki. Vähän aristelen ensin, mutta huomaan tassuni pitävän hyvin liukkaallakin. Katson taaksepäin ja näen isännänkin tulevan varovasti alas, onneksi hänellä on nastat niin ei kaadu. Ennen kotiovea pitää vielä tarkistaa, olisiko joku jättänyt hajuviestejä lähettyville. Sisälle mentäessä odotan maltillisesti tassujen kuivausta. Sitten otetaan valjaat pois, väliovi aukeaa ja rynnistän sisälle namitettavaksi, kissatkin saavat herkkua samalla. Vähän aikaa ihmettelen ja menen takaisin jatkamaan päiväuniani.
Koiran kevätpäivä.
2
<50
Vastaukset
En olisi arvannut sinua koiraksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2292075Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101788Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601346Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801185Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171028Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89974TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15960- 46945
- 70822
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42814