....mökkiläisille tiedoksi että puukiukaat ovat ennen juhannusta kielletty koska PAH yhdisteitä tulee piipusta liikaa...Heti ilmoitus poliisille jos naapuri mökkiläinen polttaa puuta.
Juhannuksena ei polteta puukiuasta...
24
<50
Vastaukset
- poltanpärekattoja
Kyllä puukiuas palaa siinä missä puinen venekkin kokossa. Puinen kiuas kannattaa pilkkoa polttopuiksi.
- saunamajuri
En ole koskaan nähnyt puusta tehtyä kiuasta, ja epäilenkin moisen kiukaan olevan sellainen "kertalämmitteinen".
- SaunaEversti
saunamajuri kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt puusta tehtyä kiuasta, ja epäilenkin moisen kiukaan olevan sellainen "kertalämmitteinen".
Itse poltan yhden kokonaisen saunan joka kesä....ei kai kukaan käytä samaa saunaa 2 kertaa???!!!Vain köyhimykset käyttää samaa 2 kertaa!
- SaunaPresidentti
SaunaEversti kirjoitti:
Itse poltan yhden kokonaisen saunan joka kesä....ei kai kukaan käytä samaa saunaa 2 kertaa???!!!Vain köyhimykset käyttää samaa 2 kertaa!
Ei kai kukaan käytä saunaansa kertaakaan sen jälkeen, kun sinä olet sen polttanut.
- Saunamaisteri
SaunaEversti kirjoitti:
Mulla menee vähintään kolme saunaa kesässä, päätyönäni rakennan itselleni saunoja.
- Tape9
Lämmitän juhannuksenakin rantasaunan klapeilla, laitan savustimeen klapeja ja terassitakkaan laitan klapivalkean. Ja kuolen onnellisena!
Joo eihän tässä tavallinen ihmisraukka saa tehdä enää mitään. Kohta annetaan varmaan hengitysohjeetkin ettei liian nopea tai liian hidas. Ja ulkona ei saa missään nimessä piereskellä. Vaikka ei vielä tuota olisi tutkittukaan niin voihan olla että ..................
- hiukkasen
taruolento kirjoitti:
Joo eihän tässä tavallinen ihmisraukka saa tehdä enää mitään. Kohta annetaan varmaan hengitysohjeetkin ettei liian nopea tai liian hidas. Ja ulkona ei saa missään nimessä piereskellä. Vaikka ei vielä tuota olisi tutkittukaan niin voihan olla että ..................
Älä syö pikee, tulee pien hiukkasia perseestä piertäessä.
hiukkasen kirjoitti:
Älä syö pikee, tulee pien hiukkasia perseestä piertäessä.
On sitäkin kokeiltu. Uusi asfaltti ja pehmeä vielä. Ei ollut hyvä purkka.
- puhkuri
taruolento kirjoitti:
Olen jo kauan antanut ohjeistuksia jättää joka 2. uloshengitys väliin, niin CO2 -päästöt putoavat 50 prosenttia...vaikeeta?
- TuIi_IuonnoIIista
Tuli on koko ihmiskunnan perusta, ja tuleen tuijottaminen usein saakin kivikautisia ajatuksia mieleen. Vihreät haluavat kai kieltää koko tulen?
- PuutaPesään
Kuka noitten Helsingin hörhöjen jutuista mitään piittaa. Istukoot vain kapineteissään pressasta alkaen. Täällä maalla lämpiävät saunat vielä senkin jälkeen kun siellä Helsingin kapineteissä on valta moneen kertaan vaihtunut.
Hyvä niin ja oikein. itse asun kuitenkin Helsingissä mutta omassa kodissani on lattiasta lähes kattoon asti ulottuva valkoinen kakluuni.
Käytän sitä aina jos kotona on kylmä, välillä makkaranpaistoon ja välillä vaan tunnelman luomiseen.
Jos maailma tähän kaatuu niin antaa rymistä vaan. Olen menettänyt niin paljon viimeisen kolmen vuoden aikana (mieheni sairastuminen, poikani menettäminen ja nyt äitini sairastuminen) että en jaksa helvetti ajatella tuota hiukkaspäästöjuttua yhtään.
Sitäpaitsi lämmitysmielessä olevat tulisijathan lepäävät kesällä.Ja uskotko jos väittävät että heidän mökeillään ei ole puusaunaa. Lämmittävät puulla itse ja puhuvat toista. Heille riittää että muut tekevät mutta eihän nämä asiat heitä itseänsä koske.
- Ankkastukki
Tokko kaikki suomalaisten tulisijat saastuttavat niin pajon yhteensä kuin joku Kuolan alue yksistään.
En usko, että ihminen voi mitään, jos maapallo päättää jäädyttää meidät tai tappaa kuumuuteen. Olisi vain hyvä, että liika väestö katoaisi. Mukaan luettuna itseni, vanha muija. - ei.heilauta
Poltetaan sitten pihalla kokkoa, kyllästettyä puuta, märkiä oksia ja havuja, risoja kumisaappaita, autonrenkaita, muovia, jäteöljyä yms ekoystävällistä.
- onnekkaasti
Sähkökiukaassa voi käyttää hiilisähköä.
- HerratPalelkoon
Suomalainen kulttuuri kielletty? Kuka natsirasisti tuollaista kehtaa ehdottaa?
- hhjytred
Jos ne pienhiukkaset on niin tappavia mitenkä tämä suomenkansa on olemassa vielä, eikä ole kuollut jo sukupuuttoon kun suomalaiset ovat asuneet savupirteissä ja saunatkin on olleet savusaunoja.
- Llvvk
hhjytred kirjoitti:
Jos ne pienhiukkaset on niin tappavia mitenkä tämä suomenkansa on olemassa vielä, eikä ole kuollut jo sukupuuttoon kun suomalaiset ovat asuneet savupirteissä ja saunatkin on olleet savusaunoja.
Ja keski-ikä nousee koko ajan, miten mahdollista?
hhjytred kirjoitti:
No osuit just asian ytimeen hyvä. Että silleen.
hhjytred kirjoitti:
Niin, valonlähde oli päreet palamassa ja kehitys kun kulki niin tuli öljylamput tai mikä niiden oikea nimitys lienee ollut mutta savuttivat kyllä ajan kanssa pirtin mustaksi.
Savusauna on edelleenkin mielestäni number one, nokisempi oli kun tuli saunasta pois kun sinne mennessä oli ollut. Iho tuoksui savulle vielä seuraavana aamuna.
- maantierosvo
Lopetan sitten saunan ja takan lämmityksen kun pystyvät aitaamaan joka kesäiset metsäpalot.
- Pysykaukanajussina
Teen oikein kunnon juhannuskokon ja heitän tuon lajin olennot sinne kärventymään. Loppuupahan nuo noin hullut puheet ainakin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 843987
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353011Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992243Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?311978Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian271791- 311780
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell611720Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271547Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91507- 281491