"Juoksusi annan anteeksi sinulle"

Tuli tänään pohdittua että tiedättekö muita lauluja, jotka käsittelisivät sinkkupalstalla suosittuja aiheita tai käyttäisivät sinkkupalstalle tyypillistä terminologiaa? Ja pitää sitten olla suht tunnettuja kappaleita, eli mitkään "katkeroituneen Pentin 63 v" Youtubeen postaamat omat epäviralliset "laulut" eivät nyt kelpaa.

Sinkkupalstalla pyörimisen takia en kykene tulkitsemaan tuota otsikossa mainittua "juoksusi annan anteeksi sinulle" -kohtaa enää mitenkään muuten kuin siten, mihin "juoksujen juoksemisella" täällä viitataan... Kenties laulaja itsekin tarkoitti sanoituksessaan juuri sitä.

Mutta itsellä ei "Tahroja paperilla" lisäksi tule muita mieleen. Ellei nyt tietyllä tapaa "Delilah"-kappaletta lasketa myös näihin, siinähän kuvataan nainen vähintäänkin yhtä petollisena kuin mitä sinkkupalstalla perusnaisen ajatellaan olevan.

Tai noh, toteaahan se Baddingkin yhdessä kipaleessa että "Naisiin ei voi pieni poikanen luottaa, ne suuren ikävän sydämeen tuottaa".

64

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AsianVierestä

Onko eka Hassisen Koneesta? Tahrat paperilla Eput ja Delilah kansan tunnetuksi tekemä.
      Kisa tiedätkö kenen esittämiä:)

• pihallatipunen

Ei ole Hassisen Koneesta vaan tuosta mainitusta Eppujen biisistä.

• Delilah taisi olla aikanaan Tomppa Jonesin kappale.

• AsianVierestä
        M184 kirjoitti:

Delilah taisi olla aikanaan Tomppa Jonesin kappale.

Jep, muutama suomalainenkin halusi olla Tomppa mutta Tapaniksi jäivät.

• Kunnonshittiä

No Nordinin kipaleet kertoo k&k miesten maailmasta. Lupaa maasta taivaisiin kaiken naiselle.

https://youtu.be/a-CL06nIs_I

Tuossa kanssa sopiva kipale näitten palstaruikutusten mukaan. Yhyytellään toisten perään, kun oma elämä on ihan rakentamatta identiteettiä myöten.

Kyllä on ärsyttävää kamaa, veri turskuaa korvista jos kuuntelee...

• AsianVierestä

Tässä ympäri maailman anarkiaa ja elämästä helpompaa.

https://www.youtube.com/watch?v=4uIb0MY_YBM

• AsianVierestä
    • Timo tahtoo ja Mies jonka ympäriltä tuolit viedään..

• Palsta tulee mieleen kun tuo Timo tahtoo soi :-D

• jasesuoksinauraenpois

Tapasin viehättävän naisen
      Ehdotin lasillista luonani
      Hän sanoi mikäpä siinä
      Mutta juoksi nauraen pois
      Tapasin valloittavan naisen
      Ehdotin valaistuksen himmentämistä
      Hän sanoi mikäpä siinä
      Tapasin hehkeän naisen
      Ehdotin kosteaa suudelmaa
      Hän sanoi mikäpä siinä
      Tapasin hurmaavan naisen
      Ehdotin kosteaa suudelmaa
      Ehdotin kiihkeää syleilyä
      Hän sanoi mikäpä siinä
      Tapasin kiihkeän naisen
      Ehdotin kosteata suudelmaa
      Ehdotin vaatteiden vähentämistä
      Hän sanoi mikäpä siinä
      Tapasin elämäni naisen
      Ehdotin kosteata suudelmaa
      Ehdotin vaatteiden vähentämistä
      Ehdotin sukupuoliyhteyttä
      Mutta hän sanoi no mikäs se siinä
      Ja juoksi hirveästi nauraen pois

• Nämä nyt tulivat mieleen kun hetken pohdiskelin.

Tapani Kansa - Päättyneet on päivät; naisen petollisuudesta.
      Tapani Kansa-Tulkaa tytöt takaisin; naisten muuttuminen.
      Paula Koivuniemi- Sen siksi tein; ero jossa mes jää ilman selitystä.
      Froikkarit - Avioero; miten nainen saa erossa kaiken.
      Matti ja Teppo- Kissankultaa; nainen ei ollut mitä esittää.
      Hovimuusikko Ilkka- hän; miten tasa-arvo menee liiallisuuksiin.
      leevi and the leavings kerro terveiset lapsille; naisen lähtemisen helppous.
      Lapinlahden linnut-se ei käy; näkemys Suomalaisista miehistä.
      Esittäjää en tiedä - sontsan alla; näkemys Suomalaisista naisista.

Sitten yksi kappale joka ui palstan kanssa vastavirtaan.
      ANNE JA ANNELI MATTILA & JANNE TULKKI - Sielu salamoi

• Radio millenium- ei enää pelitä-;seuran löytämisen vaikeus
        Freud Marx Engels & Jung: En Koskaan Mene Sänkyyn Ruman Naisen Kanssa -viinalla saa naisia.
        Juice- eksä pese sitä koskaan; hygieniasta on vissiin valitettu puolin ja toisin.
        Leevi and the Leavings Turkmenialainen tyttöystävä- nainen ulkomailta.

• macynhaamu
        M184 kirjoitti:

Radio millenium- ei enää pelitä-;seuran löytämisen vaikeus
        Freud Marx Engels & Jung: En Koskaan Mene Sänkyyn Ruman Naisen Kanssa -viinalla saa naisia.
        Juice- eksä pese sitä koskaan; hygieniasta on vissiin valitettu puolin ja toisin.
        Leevi and the Leavings Turkmenialainen tyttöystävä- nainen ulkomailta.

Leevi and the Leavings, välimerkittömän miehen mantraan sopiva kappale- Sopivasti lihava!

Viinamies voisi istua myös kuskina Teuvon maanteidenkuninkaan.. kyydissä tai puikoissa.

Sopiipa palstan teemoihin myös Kikan sukkula venukseen. Ja Ismo Alanko Vittu kun vituttaa. Tai Tommy Tabermanin feat Vera, Kiitti vitusti.

• pihallatipunen
    • AsianVierestä
    • AsianVierestä
      • macynhaamu

Haha, tarkoitat varmaan yksipuolista hullaantumista mun suunnasta sinne Morteniin päin? Täähän kävis mun suuhun hyvin tässä( kin) tapauksessa...

https://youtu.be/eJHH59kxQGc

Jos sun korvat kestää kuunnella...😉

• macynhaamu

Hullujenhuoneella töissä ja muka naiset ei tykkää hoitajaksi aikovista miehistä...????

https://youtu.be/MhqEFv9WHt0

Ehkäpä tuossa on riskinsä...

• AsianVierestä
        macynhaamu kirjoitti:

Haha, tarkoitat varmaan yksipuolista hullaantumista mun suunnasta sinne Morteniin päin? Täähän kävis mun suuhun hyvin tässä( kin) tapauksessa...

https://youtu.be/eJHH59kxQGc

Jos sun korvat kestää kuunnella...😉

No johan oli pläjäys:)

• mklbgflrt

En pysty edes laskemaan kaikkien niiden suomenkielistenkään laulujen määrää, mitä on tehty jännämiehistä, ja siitä kuinka naiset ovat heikkoina heihin. Naislaulajien esittäminä ja usein kirjoittaminakin.

• Ai niin, olihan sitä se jokin joka meni suunnilleen "Miksi naiset aina rakastuvat miehiin mustiin?" Ja kertosäkeessä vielä hoettiin "Me halutaan olla neekereitä"...

• Yogamies

Jännämiesten ihannointia

Sanni:
      "Keräilen mustelmia
      Saan sulta niitä
      Kun käännyt pois niin haluun sua vaan enemmän"
      "Sun kaa oon enemmän elossa ku koskaan
      Oot mulle oman elämäni Jigsaw"

Suzanne Vega:
      "They only hit until you cry
      After that you don't ask why"

Diandra:
      "Vaikka oot kiltti ja kiva sekä kunnollinen, ja mun tunteita kunnioitat
      Haluun gansterin herkän ja vaarallisen, jolla on huonoja ideoita
      Paha poikaa"

Kikka
      "Sinussa on roimaa alkumiehen voimaa
      Kanna minut metsään apinamies!"

• Sannihan itse asiassa laulaa melkein pelkästään siitä mistä palstalla nykynaisia haukutaan eli irtoseksistä.

• Pitää esittää vastalause: Luka kertoo kaltoin kohdellusta lapsesta. Paljon muuta jännää Suzanne osaa kertoa miehistä sitten myöhemmin.

• pihallatipunen
        scrg kirjoitti:

Pitää esittää vastalause: Luka kertoo kaltoin kohdellusta lapsesta. Paljon muuta jännää Suzanne osaa kertoa miehistä sitten myöhemmin.

"Pitää esittää vastalause: Luka kertoo kaltoin kohdellusta lapsesta"

Juuri noin.

• pihallatipunen kirjoitti:

Juuri noin.

Solitude Standing on hieno albumi. Se alkaa Tom's Dinerillä jonka Suzanne laulaa ilman säestystä ja päättyy saman kappaleen instrumentaaliversioon. Vähän ärsyttävää että kipale on usein esitetty (esim. radiossa) jonkinlaisella disco- tai hiphop taustalla ahdettuna.

• Mietin.vaan
        pihallatipunen kirjoitti:

Juuri noin.

Mä olen aina luullut että siinä on kyse parisuhdeväkivallasta, mutta koskaan ei ole tullut mieleen että siinä mitenkään ihannoitaisiin sitä, tai esitettäisiin että se (mun luulojeni mukaan) nainen on muuta kun uhri. Mutta lienet oikeassa.

• scrg kirjoitti:

Pitää esittää vastalause: Luka kertoo kaltoin kohdellusta lapsesta. Paljon muuta jännää Suzanne osaa kertoa miehistä sitten myöhemmin.

Ok, täytyy päästä miettiä uudestaan

• Yogamies kirjoitti:

Ok, täytyy päästä miettiä uudestaan

On varmaan joitain Luka-nimisiä tyttöjäkin, mutta kun on sivuraiteelle jouduttu, niin jatketaan sillä tiellä. Suzanne Vega on kaksikielinen, koska hänen isäpuolensa on Puerto Ricosta. Laulusta on myös espanjankielinen versio ja siinä sukupuolta ei voi kyseenalaistaa. Me llamo Luka. El nino del piso dos. Eli poika kakkoskerroksesta ja naisen esittely olisi kaiketi Me llama Luka, vaikka naisten nimet yleensä päättyvät espanjassa a:han ja miesten nimet o:hon.

• scrg kirjoitti:

On varmaan joitain Luka-nimisiä tyttöjäkin, mutta kun on sivuraiteelle jouduttu, niin jatketaan sillä tiellä. Suzanne Vega on kaksikielinen, koska hänen isäpuolensa on Puerto Ricosta. Laulusta on myös espanjankielinen versio ja siinä sukupuolta ei voi kyseenalaistaa. Me llamo Luka. El nino del piso dos. Eli poika kakkoskerroksesta ja naisen esittely olisi kaiketi Me llama Luka, vaikka naisten nimet yleensä päättyvät espanjassa a:han ja miesten nimet o:hon.

"Eli poika kakkoskerroksesta ja naisen esittely olisi kaiketi Me llama Luka"

Ei mene noin, verbeissä o-pääte tulee sanan loppuun yleensä aina jos on kyse "minä"-muodosta (esim. minäkin naisena voisin sanoa "juego futbol", "miro la tele", "leo libros"), sanoi sen sitten mies tai nainen. Substantiiveihin taas pätee tuo maskuliini/feminiini (esim. chico vs china, nino vs nina - mutta toisaalta taas nainen on ihan vaan mujer).

Mutta joo, se kyllä paljastaa että kyse on pojasta kun käytetään sanaa "nino".

• palstalutka kirjoitti:

"Eli poika kakkoskerroksesta ja naisen esittely olisi kaiketi Me llama Luka"

Ei mene noin, verbeissä o-pääte tulee sanan loppuun yleensä aina jos on kyse "minä"-muodosta (esim. minäkin naisena voisin sanoa "juego futbol", "miro la tele", "leo libros"), sanoi sen sitten mies tai nainen. Substantiiveihin taas pätee tuo maskuliini/feminiini (esim. chico vs china, nino vs nina - mutta toisaalta taas nainen on ihan vaan mujer).

Mutta joo, se kyllä paljastaa että kyse on pojasta kun käytetään sanaa "nino".

Kiitos korjauksesta. Ei ole ihan vahvimpia kieliä tuo espanja. Katsoin vain että llama muotokin on olemassa.

• scrg kirjoitti:

Kiitos korjauksesta. Ei ole ihan vahvimpia kieliä tuo espanja. Katsoin vain että llama muotokin on olemassa.

Eikös nimensä voi sanoa myös Yo soy Luka? (ralliespanjalla)

• scrg kirjoitti:

Joo, "llama"/ "se llama" sanotaan silloin kun kuvataan kolmatta persoonaa eli "hänen nimensä on", siinäkään ei väliä sukupuolella.

• palstalutka kirjoitti:

Joo, "llama"/ "se llama" sanotaan silloin kun kuvataan kolmatta persoonaa eli "hänen nimensä on", siinäkään ei väliä sukupuolella.

Ok. Ja se sama rakenne toimii, kun sanoo pitävänsä jostain. Me gusta / Me gusto... ?

• scrg kirjoitti:

Eikös nimensä voi sanoa myös Yo soy Luka? (ralliespanjalla)

Kyllä voi, ja ihan korrektia espanjaa olisi. Sananmukaisesti tuo vain tarkoittaa "minä olen Luka", ja se toinen lause tarkoitti "nimeni on Luka". Eli ihan sama kumpaa käyttää. Itseasissa voi myös pudottaa tuon sanan "yo" pois ja sanoa vain "Soy Luka" (ihan kuten suomeksikaan ei tarvitse sitä sanaa "minä" vaan voi vaan sanoa "olen").

• palstalutka kirjoitti:

Kyllä voi, ja ihan korrektia espanjaa olisi. Sananmukaisesti tuo vain tarkoittaa "minä olen Luka", ja se toinen lause tarkoitti "nimeni on Luka". Eli ihan sama kumpaa käyttää. Itseasissa voi myös pudottaa tuon sanan "yo" pois ja sanoa vain "Soy Luka" (ihan kuten suomeksikaan ei tarvitse sitä sanaa "minä" vaan voi vaan sanoa "olen").

Jooh. La Bambassa lauletaan "Soy capitan"

• scrg kirjoitti:

Jooh. La Bambassa lauletaan "Soy capitan"

Ja sitten kun vielä kuvailee pukeutumisensa "Tengo la Camisa negra", niin tarvittava Tinder-espanja onkin jo hallussa.

• scrg kirjoitti:

Ok. Ja se sama rakenne toimii, kun sanoo pitävänsä jostain. Me gusta / Me gusto... ?

Siinä taas oikea muoto on "Me gusta" jos pitää jostain asiasta, mutta lause "pidän sinusta" meneekin "Me gustas (tu)" (siitä oli se laulukin aikanaan), tämä siksi että tässä tapauksessa verbin päätteen määrää lauseen objekti joka toimiikin tavallaan subjektina (tavallaan sananmukaisesti "asia/henkilö x miellyttää minua"). Me gusto olisi "pidän itsestäni" joten aika harvoin varmaan ihmiset sitä käyttävät.

• Ätmelsson

Vanha nainen hunningolla

• solitaryman
    • macynhaamu
      • macynhaamu

• macynhaamu

• normipäivä
    • macynhaamu
      • 6888493

Onpas sulla korkea käsitys palstamiehistä. Noihan oli tosi hyviä miehiä: hyvännäköisiä, itseensä luottavia mutta itseironisia, ja soittotaitoisia. Eikä vallan pahat kropatkaan.

Ei taida yksikään palstamies olla noista kenenkään veroinen. Ei "lavalla" eikä sen ulkopuolella.

• mklbgflrt

• macynhaamu
        6888493 kirjoitti:

Onpas sulla korkea käsitys palstamiehistä. Noihan oli tosi hyviä miehiä: hyvännäköisiä, itseensä luottavia mutta itseironisia, ja soittotaitoisia. Eikä vallan pahat kropatkaan.

Ei taida yksikään palstamies olla noista kenenkään veroinen. Ei "lavalla" eikä sen ulkopuolella.

Niin en tiedä hainko juuri ironiaa vai kyseenalaistinko palstan miehet, minusta nää on kaikki vaan ihmisiä. Pienen heiton päässä siitä mitä on olla onnellinen...esityshän oli hilpeä ja hilpeyttä tää palstakin vähän kaipais.

Rasputin taas oli ruma mies, mutta suosittu naisten keskuudessa. Miesten vihaama ja yhä edelleen hänestä jaksetaan laulaa, sillä ainainen kateus naismarkkinoilla pärjäämisestä ei lähde kulumallakaan...ei vaikka se näin vitsinä kulkee suusta suuhun.

Jopa kylpypyyhkeisillään hyvässä asemassa olevat jaksaa äijästä jammata.

Nainen on ihme otus, se saa niinkin itsenäiseksi ja ylvääksi rakennetun otuksen kuin mies vaikeroimaan.

• pihallatipunen
        6888493 kirjoitti:

Nii ja noi Porkka Playboyssit on porilaisia, eikä täällä ole kai muita porilaisia miehiä kuin "väliä". Turkulaisia taitaa olla enemmistö...feikkihenkilöineen.

• macynhaamu

• macynhaamu
        macynhaamu kirjoitti:

Yhtä hyvin se voisi olla hän. Palstan ukko.

https://youtu.be/TPqZs7Vl_xg

Eikö?

Varsin tavallisen näköinen mies, mutta jestas että ääni on kultaa. :)

https://youtu.be/Ob9WtNANGzI

Yhtä hyvin se voi olla sisinkin kultaa, mistä ne kaikki kauniit sanat pulppuaa ja aatokset...

• macynhaamu
        macynhaamu kirjoitti:

Varsin tavallisen näköinen mies, mutta jestas että ääni on kultaa. :)

https://youtu.be/Ob9WtNANGzI

Yhtä hyvin se voi olla sisinkin kultaa, mistä ne kaikki kauniit sanat pulppuaa ja aatokset...

Tai mies jolla ei ole leveitä hartioita eikä lumiauran kokoista leukaa, mutta mahdottoman miellyttävät piirteet kasvoissaan...kaunis ja komea samaan aikaan...

https://youtu.be/Z6qnRS36EgE

Smokie...

• AsianVierestä
    • helmiä_sioille
    • Kakkossmiess

Senkin laiskat palstalaiset. Linkitätte vaan, ettekä vaivaudu selittämään lyriikoita tai ajatuksianne

• moniuloitteisempaa

Tahroja paperilla biisissä Martti Syrjä tosiaan laulaa noin, mutta palstalaisten ätmien mielestä noin ajatteleva olisi aisuri. Minusta taas Martti ei laulussa vaikuta lainkaan aisurilta, vaan pikemminkin paljon elämää nähneeltä mieheltä, joka antaa naiselle anteeksi mokansa (pettämisen), koska itsekin on mokailuun taipuvainen ja osaa laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Tosin vaimo taitaa olla päätöksensä tehnyt.

• Minusta on Eppu Normaali on tuossa luuseri ruikuttaja niin kuin monesti muutenkin. Mikä on ollutta se on mennyttä. Tyhmää itkeä maahan kaatunutta hapantunutta maitoa.

• Rakettitiede

"Juoksusi annan anteeksi sinulle" viitannee tosiaan uskottomuuteen.

• elämää-koettu

"Kutsun saaneena tulin, lähdin kui varas, säikähdin viimein
      Kun itseeni tarttuneen, tajusin varttuneen
      Imin sut kuiviin, tarttui mun huiviin tuoksusi
      Teit saman minulle, juoksusi annan anteeksi sinulle

Vain tahroja paperilla, älä siis suutu
      Ei niistä asiat miksikään muutu
      Ei se että meillä oli retkemme, eikä se että meillä oli hetkemme
      Voi tuuli kylmästi kutittaa selkää, se eteenpäin työntää, älä siis pelkää
      älä huoli siitä, sillä meillä oli retkemme, aa aa aa...
      Muista, että meillä oli.. hetkemme"

Aika kaukana palsta-ätmin elämästä.

"Teit saman minulle, juoksusi annan anteeksi sinulle"

"Vain tahroja paperilla, älä siis suutu
      Ei niistä asiat miksikään muutu
      Ei se että meillä oli retkemme, eikä se että meillä oli hetkemme"

Kysymys parisuhteesta, jossa on ollut monenlaisia vaiheita ja on tullut eron hetki. Mies tekee lopullisen päätöksen, mutta nainen on jo suuttunut ja kenties samoilla mielin.

• macynhaamu
    • Jukka Pojan Kylmästä Lämpimään on ihan hyväksyttävä biisi, sillä se on miehen laulama, mutta Anna Abreun coverista ajattelen vain ja ainoastaan negatiivista.

• mitä-negatiivistä

Anna Abreuhan on siis puoliksi portugalilainen ja muistelee nuoruuden poikaystäväänsä toisessa kotimaassaan.

• tässäselitys
        mitä-negatiivistä kirjoitti:

Anna Abreuhan on siis puoliksi portugalilainen ja muistelee nuoruuden poikaystäväänsä toisessa kotimaassaan.

Näin valoitti Vain Elämäässä', miksi koki Jukka Pojan biisin itselleen läheiseksi. itse Pohjoisen tyttönä olen suunnannut ajatuksissani biisin etelä-suomessa asuvalle nettitutulleni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      98
      3407
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      307
      1860
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      247
      1687
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      96
      1557
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      411
      1516
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      430
      1417
    7. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1380
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1157
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      348
      997
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      277
      992
    Aihe