Mutta kun hän lähti, syttyi Jumalan viha,

Bileam-ei-uskonut

KR 1933/-38
4Moos. 22:22
Mutta kun hän lähti,
syttyi Jumalan viha,
ja Herran enkeli asettui tielle estämään häntä,
hänen ratsastaessaan aasintammallaan,
kaksi palvelijaa mukanansa.

Joh 3:36 Joka uskoo Poikaan [Jeesukseen,]
sillä on iankaikkinen elämä;
mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle [Jeesukselle],
se ei ole elämää näkevä,
vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

11

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikä-usko-vieläkään

      ilm. 2:14-16
      Mutta minulla on vähän sinua vastaan:
      sinulla on siellä [palstallasi]niitä,
      jotka pitävät kiinni Bileamin opista,
      hänen,
      joka opetti Baalakia virittämään Israelin lapsille sen viettelyksen,
      että söisivät epäjumalille uhrattua
      ja haureutta harjoittaisivat.

      Niin on myös sinulla niitä,
      jotka samoin pitävät kiinni nikolaiittain opista.

      Tee siis parannus;
      mutta jos et,
      niin minä tulen sinun tykösi pian
      ja sodin heitä vastaan suuni miekalla.

    • ruhjoo-mooabin-ohimot

      Mutta profetia oli totta lue vaikka:
      4.Mooseksen kirja:
      24:1 Kun Bileam näki, että Israelin siunaaminen oli Herralle otollista, ei hän enää mennyt niinkuin aina ennen ennusmerkkejä etsimään, vaan käänsi kasvonsa erämaahan.
      24:2 Ja kun Bileam nosti silmänsä ja näki Israelin leiriytyneenä heimokunnittain, niin Jumalan Henki tuli häneen.
      24:3 Ja hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Näin puhuu Bileam, Beorin poika, näin puhuu mies, jonka silmä on avattu. >> Jakeen lisätiedot
      24:4 Näin puhuu hän, joka kuulee Jumalan puheen, joka näkee Kaikkivaltiaan näkyjä, joka lankeaa loveen ja jonka silmät avataan.
      24:5 Kuinka ihanat ovat sinun majasi, Jaakob, sinun asuinsijasi, Israel!
      24:6 Niinkuin laajat purolaaksot, niinkuin puutarhat virran varrella, niinkuin aloepuut, Herran istuttamat, niinkuin setripuut vesien vierillä!
      24:7 Vettä läikkyy sen vesisangoista, ja sen laihot saavat runsaasti vettä. Agagia mahtavampi on sen kuningas, ylhäinen sen kuningasvalta.
      24:8 Jumala vei sen pois Egyptistä; sen sarvet ovat kuin villihärän. Se syö suuhunsa viholliskansat, heidän luunsa se murskaa ja lävistää heidät nuolillansa.
      24:9 Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"
      24:10 Silloin Baalak vihastui Bileamiin ja löi kätensä yhteen. Ja Baalak sanoi Bileamille: "Minä kutsuin sinut vihollisiani kiroamaan, ja nyt sinä olet siunannut heidät jo kolme kertaa.
      24:11 Mene tiehesi! Minä aioin sinua runsaasti palkita, mutta katso, Herra on sinulta palkan kieltänyt."
      24:12 Bileam vastasi Baalakille: "Enkö minä jo sanonut sinun sanansaattajillesi, jotka lähetit luokseni:
      24:13 'Vaikka Baalak antaisi minulle talonsa täyden hopeata ja kultaa, en sittenkään voisi rikkoa Herran käskyä, en tehdä mitään oman mieleni mukaan, en hyvää, en pahaa.' Minkä Herra puhuu, sen minäkin puhun.
      24:14 Ja nyt minä lähden kansani tykö, mutta sitä ennen minä ilmoitan sinulle, mitä tämä kansa on tekevä sinun kansallesi aikojen lopulla."
      24:15 Ja hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Näin puhuu Bileam, Beorin poika, näin puhuu mies, jonka silmä on avattu.
      24:16 Näin puhuu hän, joka kuulee Jumalan puheen ja saa tietonsa Korkeimmalta, joka näkee Kaikkivaltiaan näkyjä, joka lankeaa loveen ja jonka silmät avataan:
      24:17 Minä näen hänet, en kuitenkaan nyt, minä katselen häntä, en kuitenkaan läheltä. Tähti nousee Jaakobista, ja valtikka kohoaa Israelista. Se ruhjoo Mooabilta ohimot, päälaen kaikilta Seetin pojilta.
      24:18 Ja Edomista tulee alusmaa, Seir joutuu vihollistensa omaksi; mutta Israel tekee väkeviä tekoja.
      24:19 Ja Jaakobista tulee valtias, hän hävittää kaupungeista niihin pelastuneet."
      24:20 Ja kun hän näki Amalekin, niin hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Kansakunnista ensimmäinen on Amalek, mutta sen loppu on perikato."
      24:21 Ja kun hän näki keeniläiset, niin hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Järkkymätön on sinun asumuksesi, ja kalliolle on pesäsi pantu.
      24:22 Mutta sittenkin Kain hävitetään: ei aikaakaan, niin Assur vie sinut vangiksi."
      24:23 Ja hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Voi! Kuka jää enää elämään, kun Jumala tämän tekee!
      24:24 Laivoja saapuu kittiläisten suunnalta, ja ne kurittavat Assurin ja kurittavat Eeberin. Hänkin on perikadon oma."
      24:25 Senjälkeen Bileam nousi, lähti matkaan ja palasi kotiinsa; ja myöskin Baalak lähti tiehensä.

    • Ajankohtaista

      Ihmeellinen kohta on myös tämä :
      "Näin puhuu Bileam, Beorin poika,
      näin puhuu mies,
      jonka silmä on avattu.
      Näin puhuu hän,
      joka kuulee Jumalan puheen
      ja saa tietonsa Korkeimmalta,
      joka näkee Kaikkivaltiaan näkyjä,
      joka lankeaa loveen
      ja jonka silmät avataan:
      24:17 Minä näen hänet, en kuitenkaan nyt, minä katselen häntä, en kuitenkaan läheltä. Tähti nousee Jaakobista, ja valtikka kohoaa Israelista. Se ruhjoo Mooabilta ohimot, päälaen kaikilta Seetin pojilta.
      24:18 Ja Edomista tulee alusmaa, Seir joutuu vihollistensa omaksi; mutta Israel tekee väkeviä tekoja.
      24:19 Ja Jaakobista tulee valtias, hän hävittää kaupungeista niihin pelastuneet."

    • raha-ei-ole-rauha

      KR 1933/-38
      Joh. 3:36 Joka uskoo Poikaan,
      sillä on iankaikkinen elämä;
      mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle,
      se ei ole elämää näkevä,
      vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.

      • RauhanRuhtinas-on-Jeesus

        Rauha ei ole myöskään kommunismi eikä näytä olevan islamkaan, islamin rauha on suunnilleen samanlainen kuin leninistien = kun kaikki on alistettu heidän valtansa alle silloin tulee rauha.


    • Kristuksen-tunteminen

      Joh 3:36 Joka uskoo Poikaan,
      sillä on iankaikkinen elämä;
      mutta
      joka
      ei
      ole
      kuuliainen
      Pojalle,
      se
      ei
      ole
      elämää
      näkevä,
      vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

      • jumalan-suvun-tunteminen

        Minä uskon tytärtä, poika oli kuuluisa valheistaan.


      • suomi-käänny-pahuudesta

        KR 1933/-38
        Ilm. 2:21
        Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon,
        mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan


    • KoulussaKerrottiinTämä

      Rakkaani, ei sinun tarvitse enää uskoa Jumalaan.

      Tuolla ylhäällä on vain taivas ja avaruus.

      Tajuatko?

      • Kristus-on-vastaus

        Efe 2:1-10 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät,
        jotka olitte kuolleet rikoksiin ja synteihin,

        joissa te ennen vaelsit tämän maailman menon mukaan,
        ilmavallan hallitsijan,
        sen hengen hallitsijan,
        mukaan,
        joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,

        joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa,
        noudattaen lihan
        ja ajatusten mielitekoja,
        ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;

        mutta Jumala,
        joka on laupeudesta rikas,
        suuren rakkautensa tähden,
        jolla hän on meitä rakastanut,

        on tehnyt meidät,
        jotka olimme kuolleet rikoksiin,
        eläviksi Kristuksen kanssa
        - armosta te olette pelastetut
        ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt
        ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
        osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta,
        hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.

        Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta,
        ette itsenne kautta
        - se on Jumalan lahja -
        ette tekojen kautta,
        ettei kukaan kerskaisi.

        Sillä me olemme hänen tekonsa,
        luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten,
        jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut,
        että me niissä vaeltaisimme.


    • Kukamuumukaonparas

      Minä olen Jumalasi.

      Lopeta heti ihmisten kiusaaminen tällä surkealla ulinallasi tai laitan cheekin jatkamaan uraansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe