Patmoksella on blogikin hiipumassa

Kyllä minä mieleni pahoitin, kun ei ole tullut kuuteen päivään ainuttakaan blogi-kirjoitusta Patmoksen sivulle.
Edellisestä viihdyttävästä blogi-kirjoituksesta on jo lähes pari viikkoa, kun Ahvio toisti neljän vuoden takaisen vaalikirjoituksen.
Silloin vaaleissa ei tullut hänen toivomaansa tulosta....tai tulos oli oikeastaan hänen toivomansa, mutta edustajiksi valitut konservatiivit olivatkin vaalien jälkeen liberaaleja.

Mellerin ja muiden kirjoitukset ovat niin tylsiä, ettei niihin tule kommentteja, joten kaiketi he ovat kyllästymässä kirjoitteluun.
Ahvion kirjotuksiin kommentoidaan, mutta osa heidän omasta väestäänkin antaa Ahviolle täystyrmäyksen, joten kyllä siinä kirjoitushalut vähenee.
Blogi-sivusto muuttui välillä lukijoille maksulliseksi, joka on varma konsti saada blogi hiipumaan.

Lukijat maksaa mieluummin vaikka totuudenmukaisemmasta H. C. Andersenin tuotannosta.

28

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Blogeja kirjoitetaan silloin kun on asiaa 😂 Sinunkin kannattaisi tehdä aloituksia vain silloin kun sinulla on asiaa.
      Mutta seuraavaa blogia odotelessasi voit kuunnella tämän aamuisen toimittajien tunnin.

      Toimittajien tunti
      Keskustelua vanhusten-ja lastenhoidosta, koulumaailmasta ja Kalevalasta
      Satu Panula, Juha Ahvio ja Markku Vuorinen
      Toimittaa: Pasi Turunen

      https://www.patmosplus.fi/radio-ohjelmat/episodi?episode=14406

      • sössöt

        Perskuta!

        Perivät radion kuuntelustakin maksun :)


      • sössöt kirjoitti:

        Perskuta!

        Perivät radion kuuntelustakin maksun :)

        Eivät peri se on ihan ilmasta mutta Ylevero on pakollinen 🤓


      • sössöt kirjoitti:

        Perskuta!

        Perivät radion kuuntelustakin maksun :)

        Juu, kyllä

        Sitä minäkin olen joskus ihmetellyt.
        Pitää vielä kirjautuakin ja antaa heille osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero.

        https://www.patmosplus.fi/kayttaja/luo-tili


      • Pe.ku kirjoitti:

        Juu, kyllä

        Sitä minäkin olen joskus ihmetellyt.
        Pitää vielä kirjautuakin ja antaa heille osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero.

        https://www.patmosplus.fi/kayttaja/luo-tili

        Ei tarvitse mutta jos et tunne nettiä tuon enempää niin oletko ajatellut mennä jollekin peruskurssille🤔❓
        Eikös siellä teilläpäinkin niitä järjestetä vaikka työväenopistossa ❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei tarvitse mutta jos et tunne nettiä tuon enempää niin oletko ajatellut mennä jollekin peruskurssille🤔❓
        Eikös siellä teilläpäinkin niitä järjestetä vaikka työväenopistossa ❓

        Miten käy, jos ei rekisteröidy palveluun?


    • Trumpjee

      No niin taas mennään , odotinkin jo päivän pe.kua.

      • Pe.ku on Patmoksen ja Aa:n paras markkinamies 😂


      • Trumpjee
        usko.vainen kirjoitti:

        Pe.ku on Patmoksen ja Aa:n paras markkinamies 😂

        😀😂😁


      • usko.vainen kirjoitti:

        Pe.ku on Patmoksen ja Aa:n paras markkinamies 😂

        Ei kuitenkaan pärjää sinulle.


      • "No niin taas mennään , odotinkin jo päivän pe.kua. "

        Kiitoksia kehuista

        Joku toinen on puolestaan vetänyt herneen nenäänsä.
        Kaikille ei kelpaa rakentavat avaukset.


      • Pe.ku kirjoitti:

        "No niin taas mennään , odotinkin jo päivän pe.kua. "

        Kiitoksia kehuista

        Joku toinen on puolestaan vetänyt herneen nenäänsä.
        Kaikille ei kelpaa rakentavat avaukset.

        Jos palautteesi koskee Patmosta niin sinun kannattaa olla yhteydessä myös sinne 🤓 Mutta käytä hyväksesi myös Patmos Radion ohjelmatuotantoa ja arkistoja.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Pe.ku on Patmoksen ja Aa:n paras markkinamies 😂

        Te muut olette tosiaan vielä huonompia. Mikäs se Aa:n jäsenmäärä taas olikaan?


    • Ilmeisestikin joku patmoslainen on saanut kyltin asennustehtävän Leppävaaran asemalle?

      ttps://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000006020151.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=1&utm_source=tf-other&share=ac9bad59a1558fe21ece08b41ef55b54

      Jos on patmoslaisessa uskossa, niin voi ymmärtää kaikki muutin asiat väärin.

    • Nyt mennyt jo 8 päivää ilman kirjoitusta.
      Ovatkohan laittaneet vahingossa maksulliseksi myös itseltään?

      • Kuuntele Patmos Radiota, sieltä tulee hyviä ohjelmia 🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kuuntele Patmos Radiota, sieltä tulee hyviä ohjelmia 🤓

        Olen aikoinaan jo tarpeeksi itse kuunnellut. Ei sitä kuule yhtään enää jaksa.


    • 10 päivää oli Patmoksen blogissa hiljaiseloa, kunnes Laura Seppi alkoi kertomaan tarinaansa kyyhkysjahdista.

      Ja nyt 13 päivää myöhemmin on se varsinainen naurunpaikka, jota on suu virneessä odoteltu.
      Itse Juha Ahvio on lytännyt naiset.

      Ahvio sanoo perheen hallinnon ja rahavarojen määräämisen kuuluvan yksinomaan miehelle.

      Nainen ei siis saa ilman miehensä lupaa rahaa edes pyykkipoikien hankintaan, joilla voisi saada Juhan sukat narulle kuivumaan, pestyään ne ensin nyrkkipyykillä.

      Patmoksen lopun alku on edelleenkin aistittavissa.

      • >Patmoksen lopun alku on edelleenkin aistittavissa.

        Voi olla myös Ahvioiden avioliiton lopun alku. Tosin en tiedä varmaksi, onko pikku dosentti saanut narrattua jonkun kanssaan naimisiin. Yleensä näille seurakunnastaan joku palvoja löytyy.


      • Joko luit uusiman ja kuuntelit kaikki radioarkistot ja luit kaikki Ahvion kirjat 🤓❓
        Tässä uusin blogi, pysytkö kommentoimaan asioita❓

        Mitä kansallismielisyys, nationalismi, todella on?

        Radio Patmoksen taajuuksilla meneillään olevassa Isänmaa tänään -ohjelmasarjassa käsittelen suomalaiskansallisen aatteen eli fennomanian historiallisia ja raamatulliskristillisiä juuria. Tässä sarjassa esiin nostamiini näkökulmiin liittyen tarkastelen tässä kirjoituksessa hieman laajemmin avainkysymystä, johon vastaaminen on oleellisen tärkeää: Mitä kansallismielisyydellä, nationalismilla, todella tarkoitetaan?

        1. Nationalismin määritelmä ei ole itsestään selvä

        Teologian tohtori Pasi Jaakkola kirjoittaa nationalismin olemuksesta uskonnonpedagogiikan alan väitöskirjansa Topeliaaninen usko: Kirjailija Sakari Topelius uskontokasvattajana (2011), sivulla 56, seuraavasti:

        ”Perinteisesti nationalismin kukoistuskauden on nähty alkaneen Ranskan suuresta vallankumouksesta 1789 ja johtaneen 1800-luvulla joukkoliikkeenä kansalaisyhteiskuntien muodostumiseen. Aate ei kuitenkaan syntynyt tyhjästä, vaan sen kehitykselle on nähtävissä syvät juonteet jo varhaisemmassa historiassa. Tämä myös tarkoittaa, ettei nationalismin synty suinkaan ollut rationalistisen valistusfilosofian suora hedelmä, jonka romantiikka kasvatti kypsäksi, vaan sen syntyyn ovat voimakkaasti vaikuttaneet niin historian myytit, uskomukset kuin uskontokin.”

        ”Nationalismin ja uskonnon voimakas kytkös on kuitenkin viime vuosikymmeninä jäänyt vähälle tutkimukselle erityisesti poliittisessa ja aatehistoriassa. Tämä kaventaa kuvaamme ja käsitystämme siitä, mitä nationalismi olennaisesti oikeastaan on ja miten se on saanut syntynsä. Muutkin tutkijat ovat huolestuneet samasta asiasta ja valittelevat, että tutkimus, joka käsittelee uskonnon merkitystä nationalismissa, on suurelta osin marginalisoitunut kirkkohistorian ja uskontotieteen oppiaineisiin.”

        Jaakkola nostaa esiin tärkeän seikan. Nykyään valtavirtainen ja ”poliittisesti korrekti” käsitys nationalismista ja sen luonteesta nojaa pitkälti materialististalouspainotteisiin marxilaislähtöisiin filosofisiin esiymmärryksiin ja on siten vahvasti näiden ennakko-oletusten ehdollistama. Kuitenkin varsinaisen akateemisen nationalismitutkimuksen piirissä tilanne ei ole lainkaan näin yksioikoinen.

        2. Kaksi perusnäkemystä nationalismista

        Käsitykset nationalismin luonteesta voidaan karkeasti jakaa kahteen perusnäkemykseen, samaan tapaan kuin professori Pauli Kettunen menettelee artikkelissaan ”J. V. Snellman ja nationalismi” Ilkka Niiniluodon ja Risto Vilkon toimittaman teoksen J. V. Snellman – filosofi ja valtio-oppinut (Suomen Filosofinen Yhdistys, 2006) sivuilla 147–167.

        Kansakuntien alkuperäisyyttä korostavien olemuksellisten näkemysten mukaan kansallisuudet ovat juurtuneet vanhoihin ja kestäviin etnisiin identiteetteihin ja muodostavat pysyvän yhteiskunnalliskulttuurillisen kehyksen. Tällaista käsitystä on edustanut esimerkiksi London School of Economicsin sosiologian, etnisyyden ja nationalismin tutkimuksen professori Anthony D. Smith (1939–2016).

        Kansakunnallisuuden moderniutta, poliittistaloudellisuutta ja konstruktiivista luonnetta korostavien näkemysten mukaan kansakunnat ovat taloudellispoliittisten eliittien keinotekoisia rakennelmia, jotka eivät ole pysyviä. Tällaista käsitystä on erittäin vaikutusvaltaisesti edustanut teollisuuskapitalismiin, sosialismiin ja nationalismiin erikoistunut historioitsija Eric Hobsbawm (1917–2012). Hän oli elinikäisen vakaumuksellinen marxisti, jonka aate ohjasi häntä hänen akateemisissa analyyseissään, kuten ilmenee 8.10.2018 päivätystä AEON-julkaisun artikkelista ”The Voice of Hobsbawm”.

        Ei ole mitenkään annetusti itsestään selvää, että Hobsbawm-tyyppinen vahvaan marxilaismaterialistiseen filosofiseen esiymmärrykseen nojaava luonnehdinta nationalismin luonteesta ja kansallisuuksien olemuksista tai sellaisten puuttumisista olisi oikeaan osunut tai pätevä. Pasi Jaakkolankin väitöstutkimus osaltaan osoittaa, että Anthony D. Smithin ja hänen kanssaan samoilla linjoilla olevien tutkijoiden näkemys nationalismista olemuksellisiin etniskulttuurillisiin identiteetteihin nojaavana on oikeaan osuvampi ja mielekkäämpi kuin marxilaismaterialistiset näkemykset.

        On syytä pitää mielessä, että nykyjulkisuudessa nationalismin ylle langetettu negatiivinen leima on selkeästi poliittisideologisen tarkoitushakuinen, ei historiallinen eikä filosofisempiirisestikään itsestään selvän oikeaan osunut. Jos me 1930-luvusta jotain voimme oppia niin ainakin sen, että, kuten israelilainen nationalistiajattelija Yoram Hazony kirjansa The Virtue of Nationalism (Basic Books, 2018) sivuilla 37–43 perustelee, hitleriläinen kansallissosialismi ei edustanut nationalismia, vaan keskitetyn rotuimperiumin rakentamista. Hitlerin Kolmannen valtakunnan historia yhdessä Stalinin Neuvostoliiton historian kanssa opettavat meille paitsi totalitaarisen jatkuu....
        https://www.patmos.fi/blogit


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Patmoksen lopun alku on edelleenkin aistittavissa.

        Voi olla myös Ahvioiden avioliiton lopun alku. Tosin en tiedä varmaksi, onko pikku dosentti saanut narrattua jonkun kanssaan naimisiin. Yleensä näille seurakunnastaan joku palvoja löytyy.

        Niinpä, enpä tullut ajatelleeksi mahdollisuutta, että Ahvio olisi poikamies.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Joko luit uusiman ja kuuntelit kaikki radioarkistot ja luit kaikki Ahvion kirjat 🤓❓
        Tässä uusin blogi, pysytkö kommentoimaan asioita❓

        Mitä kansallismielisyys, nationalismi, todella on?

        Radio Patmoksen taajuuksilla meneillään olevassa Isänmaa tänään -ohjelmasarjassa käsittelen suomalaiskansallisen aatteen eli fennomanian historiallisia ja raamatulliskristillisiä juuria. Tässä sarjassa esiin nostamiini näkökulmiin liittyen tarkastelen tässä kirjoituksessa hieman laajemmin avainkysymystä, johon vastaaminen on oleellisen tärkeää: Mitä kansallismielisyydellä, nationalismilla, todella tarkoitetaan?

        1. Nationalismin määritelmä ei ole itsestään selvä

        Teologian tohtori Pasi Jaakkola kirjoittaa nationalismin olemuksesta uskonnonpedagogiikan alan väitöskirjansa Topeliaaninen usko: Kirjailija Sakari Topelius uskontokasvattajana (2011), sivulla 56, seuraavasti:

        ”Perinteisesti nationalismin kukoistuskauden on nähty alkaneen Ranskan suuresta vallankumouksesta 1789 ja johtaneen 1800-luvulla joukkoliikkeenä kansalaisyhteiskuntien muodostumiseen. Aate ei kuitenkaan syntynyt tyhjästä, vaan sen kehitykselle on nähtävissä syvät juonteet jo varhaisemmassa historiassa. Tämä myös tarkoittaa, ettei nationalismin synty suinkaan ollut rationalistisen valistusfilosofian suora hedelmä, jonka romantiikka kasvatti kypsäksi, vaan sen syntyyn ovat voimakkaasti vaikuttaneet niin historian myytit, uskomukset kuin uskontokin.”

        ”Nationalismin ja uskonnon voimakas kytkös on kuitenkin viime vuosikymmeninä jäänyt vähälle tutkimukselle erityisesti poliittisessa ja aatehistoriassa. Tämä kaventaa kuvaamme ja käsitystämme siitä, mitä nationalismi olennaisesti oikeastaan on ja miten se on saanut syntynsä. Muutkin tutkijat ovat huolestuneet samasta asiasta ja valittelevat, että tutkimus, joka käsittelee uskonnon merkitystä nationalismissa, on suurelta osin marginalisoitunut kirkkohistorian ja uskontotieteen oppiaineisiin.”

        Jaakkola nostaa esiin tärkeän seikan. Nykyään valtavirtainen ja ”poliittisesti korrekti” käsitys nationalismista ja sen luonteesta nojaa pitkälti materialististalouspainotteisiin marxilaislähtöisiin filosofisiin esiymmärryksiin ja on siten vahvasti näiden ennakko-oletusten ehdollistama. Kuitenkin varsinaisen akateemisen nationalismitutkimuksen piirissä tilanne ei ole lainkaan näin yksioikoinen.

        2. Kaksi perusnäkemystä nationalismista

        Käsitykset nationalismin luonteesta voidaan karkeasti jakaa kahteen perusnäkemykseen, samaan tapaan kuin professori Pauli Kettunen menettelee artikkelissaan ”J. V. Snellman ja nationalismi” Ilkka Niiniluodon ja Risto Vilkon toimittaman teoksen J. V. Snellman – filosofi ja valtio-oppinut (Suomen Filosofinen Yhdistys, 2006) sivuilla 147–167.

        Kansakuntien alkuperäisyyttä korostavien olemuksellisten näkemysten mukaan kansallisuudet ovat juurtuneet vanhoihin ja kestäviin etnisiin identiteetteihin ja muodostavat pysyvän yhteiskunnalliskulttuurillisen kehyksen. Tällaista käsitystä on edustanut esimerkiksi London School of Economicsin sosiologian, etnisyyden ja nationalismin tutkimuksen professori Anthony D. Smith (1939–2016).

        Kansakunnallisuuden moderniutta, poliittistaloudellisuutta ja konstruktiivista luonnetta korostavien näkemysten mukaan kansakunnat ovat taloudellispoliittisten eliittien keinotekoisia rakennelmia, jotka eivät ole pysyviä. Tällaista käsitystä on erittäin vaikutusvaltaisesti edustanut teollisuuskapitalismiin, sosialismiin ja nationalismiin erikoistunut historioitsija Eric Hobsbawm (1917–2012). Hän oli elinikäisen vakaumuksellinen marxisti, jonka aate ohjasi häntä hänen akateemisissa analyyseissään, kuten ilmenee 8.10.2018 päivätystä AEON-julkaisun artikkelista ”The Voice of Hobsbawm”.

        Ei ole mitenkään annetusti itsestään selvää, että Hobsbawm-tyyppinen vahvaan marxilaismaterialistiseen filosofiseen esiymmärrykseen nojaava luonnehdinta nationalismin luonteesta ja kansallisuuksien olemuksista tai sellaisten puuttumisista olisi oikeaan osunut tai pätevä. Pasi Jaakkolankin väitöstutkimus osaltaan osoittaa, että Anthony D. Smithin ja hänen kanssaan samoilla linjoilla olevien tutkijoiden näkemys nationalismista olemuksellisiin etniskulttuurillisiin identiteetteihin nojaavana on oikeaan osuvampi ja mielekkäämpi kuin marxilaismaterialistiset näkemykset.

        On syytä pitää mielessä, että nykyjulkisuudessa nationalismin ylle langetettu negatiivinen leima on selkeästi poliittisideologisen tarkoitushakuinen, ei historiallinen eikä filosofisempiirisestikään itsestään selvän oikeaan osunut. Jos me 1930-luvusta jotain voimme oppia niin ainakin sen, että, kuten israelilainen nationalistiajattelija Yoram Hazony kirjansa The Virtue of Nationalism (Basic Books, 2018) sivuilla 37–43 perustelee, hitleriläinen kansallissosialismi ei edustanut nationalismia, vaan keskitetyn rotuimperiumin rakentamista. Hitlerin Kolmannen valtakunnan historia yhdessä Stalinin Neuvostoliiton historian kanssa opettavat meille paitsi totalitaarisen jatkuu....
        https://www.patmos.fi/blogit

        Koska Juhis ei varmaankaan osallistu palstan keskusteluun, voisit alustaa keskustelua esittämällä joitakin ajatuksia hänen esittämistään näkökohdista, ja sitten lähdemme keskustelemaan niiden pohjalta.

        Sitä odotellessa: "Pasi Jaakkolankin väitöstutkimus osaltaan osoittaa, että Anthony D. Smithin ja hänen kanssaan samoilla linjoilla olevien tutkijoiden näkemys nationalismista olemuksellisiin etniskulttuurillisiin identiteetteihin nojaavana on oikeaan osuvampi ja mielekkäämpi kuin marxilaismaterialistiset näkemykset."

        Onko nationalismin syvin sisältö todella olemuksellisiin etniskulttuurillisiin identiteetteihin nojaava ja voimmeko tällä perusteella hylätä marxilaismaterialistiset näkemykset? Mitä mieltä olet?


      • WikiEiKerro

      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Koska Juhis ei varmaankaan osallistu palstan keskusteluun, voisit alustaa keskustelua esittämällä joitakin ajatuksia hänen esittämistään näkökohdista, ja sitten lähdemme keskustelemaan niiden pohjalta.

        Sitä odotellessa: "Pasi Jaakkolankin väitöstutkimus osaltaan osoittaa, että Anthony D. Smithin ja hänen kanssaan samoilla linjoilla olevien tutkijoiden näkemys nationalismista olemuksellisiin etniskulttuurillisiin identiteetteihin nojaavana on oikeaan osuvampi ja mielekkäämpi kuin marxilaismaterialistiset näkemykset."

        Onko nationalismin syvin sisältö todella olemuksellisiin etniskulttuurillisiin identiteetteihin nojaava ja voimmeko tällä perusteella hylätä marxilaismaterialistiset näkemykset? Mitä mieltä olet?

        Hän oli osannut kopioida ainoastaan pienen osan Ahvion kirjoituksesta.


      • Hyvä.Snellman
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Koska Juhis ei varmaankaan osallistu palstan keskusteluun, voisit alustaa keskustelua esittämällä joitakin ajatuksia hänen esittämistään näkökohdista, ja sitten lähdemme keskustelemaan niiden pohjalta.

        Sitä odotellessa: "Pasi Jaakkolankin väitöstutkimus osaltaan osoittaa, että Anthony D. Smithin ja hänen kanssaan samoilla linjoilla olevien tutkijoiden näkemys nationalismista olemuksellisiin etniskulttuurillisiin identiteetteihin nojaavana on oikeaan osuvampi ja mielekkäämpi kuin marxilaismaterialistiset näkemykset."

        Onko nationalismin syvin sisältö todella olemuksellisiin etniskulttuurillisiin identiteetteihin nojaava ja voimmeko tällä perusteella hylätä marxilaismaterialistiset näkemykset? Mitä mieltä olet?

        "Snellman oli perusnäkemykseltään myös talousnationalisti, joka korosti yksityisen omistuksen ja vastuullisen taloudellisen toiminnan merkitystä ja torjui sosialismin."

        Kyllä Snellmannin ajatuksia voi tukea, hän myös hylkäsi globalismin.

        "Snellman torjui selkeästi kosmopolitismin, eli nykytermein globalismin, ja ajatuksen maailmanvaltiosta, kuten professori Juha Sihvola nimenomaisesti toteaa ”Snellman ja ulkopolitiikka” artikkelissaan J. V. Snellman – filosofi ja valtio-oppinut -teoksen sivuilla 205 ja 214. Snellman siis edusti realistista Suomi ensin -linjaa, näin nykytermiä jälleen soveltaakseni."


      • Pe.ku kirjoitti:

        Hän oli osannut kopioida ainoastaan pienen osan Ahvion kirjoituksesta.

        Kai sinä itsekin osaat niitä etsiä 🤔❓


    • Ahvio näyttää lopettaneen entisestä suosikkiaiheeestaan, USA:n politiikasta, kirjoittamisen. Harmillista, sillä niistä riitti paljon juttua tälläkin palstalla.

      • Väliaikaisesti, koska täällä on tavallistakin jännemmät vaalit. Myöhemmin varmaan palataan päiväjärjestykseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi mies

      En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8807
    2. Mietin aina vain

      Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3469
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

      Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2660
    4. Kysely lieksan miehille

      Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      80
      2040
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

      Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2030
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

      kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      357
      1747
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

      Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1442
    8. FinFamin ryhmät

      Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1211
    9. Olen vähän

      Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1095
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

      JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      68
      1050
    Aihe