Jumala on YKSI!

Maailmalla tapahtuu ja kunkin meistä elämässä riittää sitä omaa draamaa. On kuitenkin asia joka pysyy, yksi asia, Jumala joka on YKSI! Hänen tahtoonsa ja käskyihinsä alistuen saavutamme paratiisin.

118

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, mitä sitten 🤔❓

• Jos sinua ei Jumala ja paratiisi kiinnosta nii eipä mitään.

• bismillah kirjoitti:

Jos sinua ei Jumala ja paratiisi kiinnosta nii eipä mitään.

Sanoinko niin 🤔❓

• Ei se ihan ole. Jumalia on keksitty tuhansittain eri puolilla maailmaa. Sodan jumaliakin on ollut useita.

Raamatussa on sellainen kanta, että "kaikilla kansoilla on oma jumalansa". Se ei enää päde.

Olemme ilman sitä yhtäkään Jumalaa.

• A.Urinko

Jumala on ihmisen kokema fyysinen pelkotila.

• Änyel

Näinkö on? "Pelko tila" ? Miten kukaan voi pelätä mitään mihin ei usko? Sinä siis.. et usko. Se mitä sinä pelkäät . On minulle Rakkaus ja Pelastus!

• Anonyymi

Siltä pelastut mitä pelkäät.

• MoikkaMusu

Vain islamissa alistutaan. Islam = alistua. Kristinuskossa pelastutaan pelkästä armosta.

• Totta, kirjaimellisesti islam tarkoittaa alistumista (Jumalalle).Islamissa uskonnollisella lailla (šaria) on keskeinen merkitys.

• "Kristinuskossa pelastutaan pelkästä armosta."

Paavalin harhaoppia tuo.

• bismillah kirjoitti:

"Kristinuskossa pelastutaan pelkästä armosta."

Paavalin harhaoppia tuo.

Muslimille varmaan onkin 😂😂😂

• usko.vainen kirjoitti:

Muslimille varmaan onkin 😂😂😂

Mikä muslimifetissi sinulla on?

• Minä kai täällä vähiten islamista ja muslimeista kirjoittelen. Kenellä siis muslimifetissi?

• bismillah kirjoitti:

Mikä muslimifetissi sinulla on?

Minä en pidä islamista koska se on saatanallinen harhaoppi 😉

• usko.vainen kirjoitti:

Kovasti tunnut siitä kirjoittelevan.

• bismillah kirjoitti:

Kovasti tunnut siitä kirjoittelevan.

Ihan yhtä paljon kuin sinä Paavalista 😂

• usko.vainen kirjoitti:

Ihan yhtä paljon kuin sinä Paavalista 😂

Kumpi on siis islamiin kallellaan? Sinä islamista paasamisinesi vai minä Paavali-kirjoituksillani?

• bismillah kirjoitti:

Kumpi on siis islamiin kallellaan? Sinä islamista paasamisinesi vai minä Paavali-kirjoituksillani?

Sinä näytät olevan Paavaliin kallellaan 😂
        Mutta uskotko, että Jeesus kuoli ristillä ja nousi ylös kolmantena päivänä 🤔❓

• usko.vainen kirjoitti:

Sinä näytät olevan Paavaliin kallellaan 😂

En ole! Jos olet yhtään kykenevä ymmärtämään lukemaasi et ole voinut välttyä huomaamasta, että katson Paavalin olevan suuri harhaopettaja. Mitä tulee kysymykseesi, jos muistisi on hieman pidempi kuin kultakalalla muistanet, että kävimme jo läpi tämän kysymyksen tässä taannoin. Älä jankkaa!

• bismillah kirjoitti:

En ole! Jos olet yhtään kykenevä ymmärtämään lukemaasi et ole voinut välttyä huomaamasta, että katson Paavalin olevan suuri harhaopettaja. Mitä tulee kysymykseesi, jos muistisi on hieman pidempi kuin kultakalalla muistanet, että kävimme jo läpi tämän kysymyksen tässä taannoin. Älä jankkaa!

• Niin, on olemassa vain yksi Jumala. Kuinka siis kenelläkään voi olla muuta kuin sama Jumala. Eri asia on, kuka ketä / mitä haluaa palvella ja rukoilla, toinen ainoaa oikeaa Jumalaa, toinen epäjumalai ja kummituksia.

• Änyel
        bismillah kirjoitti:

Hyvä pojat! Jatkakaa!!

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Totta, kirjaimellisesti islam tarkoittaa alistumista (Jumalalle).Islamissa uskonnollisella lailla (šaria) on keskeinen merkitys.

Kristinuskossakin lailla on keskeinen asema ajattele vaikka Jeesuksen opetusta lain katoamattomuudesta. Kristityn on parhaansa mukaan täytettävä laki, mutta koska se meiltä synnin alaisilta väkisinkin jää vajaaksi, tarvittiin ristin uhri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinuskossakin lailla on keskeinen asema ajattele vaikka Jeesuksen opetusta lain katoamattomuudesta. Kristityn on parhaansa mukaan täytettävä laki, mutta koska se meiltä synnin alaisilta väkisinkin jää vajaaksi, tarvittiin ristin uhri.

Kristinuskon oppia on perisynti: Aatamin ja Eevan lankeemuksen takia ihmiskunta joutui perisynnin tilaan, syntisyyteen, jossa eivät voi uskoa ja tehdä niin kuin pitäisi. Pelastus ei siis ole 10-prosenttisesti ihmisen pinnistelyä, eikä kuin Jumala olisi jokin viimeistelijä, joka lisää pistettä iin päälle.

Roomalaiskirje:
        3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
        3:11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
        3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
        3:13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
        3:14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
        3:15 Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
        3:16 hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
        3:17 ja rauhan tietä he eivät tunne.
        3:18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."

5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet -

Efesolaiskirje:
        2:1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
        2:2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
        2:3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin...

- Tuossa puhuttiin uskovista, että eläviksi tehtyjä uskon saamisen kautta, vaikka perisynnin tilassa oltiin kuin kuolleita.

• usko.vainen kirjoitti:

Ajattelet samoin kuin muslimit sinusta ja kavereistasi.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Ajattelet samoin kuin muslimit sinusta ja kavereistasi.

Olet samanlaista saastaa kuin mušIímitkin🤮🤮🤮🤮🤮🤮

• Anonyymi kirjoitti:

Olet samanlaista saastaa kuin mušIímitkin🤮🤮🤮🤮🤮🤮

Olen erilainen kuin muslimit.

Eli mikä minusta tekee saastaa?

• Onko sekin minussa saastaa, että autan köyhiä, ja itse asun vaatimattomasti?

Minä pidän melkoisensa saastana sinua, joka tuossa taas valehtelee. Minä nimittäin vihaan valehtelua. Hän on menossa Vantaalle vasta ensi viikolla yhdeksi päiväksi.

• Kysyjäx

Ei sitten niin pätkäkään kiinnosta "alistua" jollenkin mitättömälle teidän jumalalle. Miksi ihmeessä niin pitäisi tehdä, että ryhtyä kunnioittamaan jotakin demokratian vastaista hörhöä, joka ensi töikseen haluaa kieltää sananvapauden...

• räävä-räyhikselle

Miten jumala estää sanavalauden, räyhis?

• Änyel
        räävä-räyhikselle kirjoitti:

Öööö🤯 sananvalauden!? Älä 🤑🤑🤑🤑

• räävä-räyhikselle kirjoitti:

Ei mitenkään estä edes ”sananvalautta”, Räyhis, sillä Hänhän ei koskaan tee mitään. Raamatun mukaan kyllä kieltää sananvapauden.

• A.Urinko

Raamatussa jumala pelkää kaikkea,siksi hän käskee tappaa päättömästi,tämä paljastaa että jumala on täysin fyysinen. Baabelin rakentajilla oli hankittuna aikansa tietämys kosmoksesta,tämä aiheutti toisissa pelkotilan, ja taas pelkojumala koki tarpeelliseksi hävittää ja tuhota kaiken ympäriltään.

• Tiedätkö miksi Baabelin tornia rakennettiin🤔❓

• Anonyymi

<<Raamatussa jumala pelkää kaikkea,siksi hän käskee tappaa päättömästi,tämä paljastaa että jumala on täysin fyysinen. <<

Se on aivan järjetön määrä, että mitä yksi Jumala juo viiniä - tahtoo sitä uhrilahjaksi VT:ssä, mutta määrät eivät ole mitenkään pieniä. Pari lasillista vielä ymmärtäisi, mutta... Jos alkoholimäärä jotenkin vaikuttaa tuohon uhoamiseen ja tappamishaluun?

• Anonyymi kirjoitti:

<<Raamatussa jumala pelkää kaikkea,siksi hän käskee tappaa päättömästi,tämä paljastaa että jumala on täysin fyysinen. <<

Se on aivan järjetön määrä, että mitä yksi Jumala juo viiniä - tahtoo sitä uhrilahjaksi VT:ssä, mutta määrät eivät ole mitenkään pieniä. Pari lasillista vielä ymmärtäisi, mutta... Jos alkoholimäärä jotenkin vaikuttaa tuohon uhoamiseen ja tappamishaluun?

Voi ajatella myös mielenvikaisuutta, jos on koko ajan mielessä tappaminen.

Jotkut haluavat sen valtakuntaan.

• Änyel

Jumala pelkää ?? ! 😅. OMG!!

• Anonyymi

Tietysti pelkää - eihän se olisi muuten VT:ssä määrännyt tapettavaksi sitä ihmeidentekijää, joka houkutteli toisen Jumalan luokse. Jos olisi ollut varma asemastaan, olisi vain ylimielisesti sanonut, että siinähän yrittää.

• Eikiitosjeesus

Jumala on yksi pe...le.
      Jumala on yksi hailee.

• AteistiVaan

Kristillinen Jumala on kolmen persoonan kokonaisuus, mutta 1 1 1=1 kirkolliskokouksen päätöksellä.

• Paavalilaisen harhaopin synnyttämä kristinuskon vääristelmä ja sen kolmen jumalan kopla ovat tuominneet valtavan määrän ihmisiä kadotukseen. Jeesus nimenomaan varoitti susista lampaiden vaatteissa. Paavali tuhosi kristinuskon sisältä päin vääristämällä Jeesuksen opetukset täydellisti luodessaan vainajahenkikultin ja myyden ajatuksen pakanoille. Pakanoihin upposi moinen täydestä ja luonnollinen jatko olikin kolme jumalaa, isä, poika ja alun perin Maria. Yrityksissä selittää epätoivoisesti kyseessä olevan yhä monoteistinen uskonto Maria korvattiin (virallisissa) versioissa Pyhällä Hengellä. Huomattava on kuitenkin, että Maria saa edelleen katolisissa piireissä valtaosan rukouksista. Millään päätöksillä ei matemaattisia tosiasioita voi muuttaa. 1 1 1=3!

• Eikiitosjeesus

Juuri noin. Jumala on siis epätosi jo matemaattisesti todistettunakin.

• bismillah kirjoitti:

Paavalilaisen harhaopin synnyttämä kristinuskon vääristelmä ja sen kolmen jumalan kopla ovat tuominneet valtavan määrän ihmisiä kadotukseen. Jeesus nimenomaan varoitti susista lampaiden vaatteissa. Paavali tuhosi kristinuskon sisältä päin vääristämällä Jeesuksen opetukset täydellisti luodessaan vainajahenkikultin ja myyden ajatuksen pakanoille. Pakanoihin upposi moinen täydestä ja luonnollinen jatko olikin kolme jumalaa, isä, poika ja alun perin Maria. Yrityksissä selittää epätoivoisesti kyseessä olevan yhä monoteistinen uskonto Maria korvattiin (virallisissa) versioissa Pyhällä Hengellä. Huomattava on kuitenkin, että Maria saa edelleen katolisissa piireissä valtaosan rukouksista. Millään päätöksillä ei matemaattisia tosiasioita voi muuttaa. 1 1 1=3!

Miten todistat Allahin olemassa olin 🤔❓

• bismillah kirjoitti:

Paavalilaisen harhaopin synnyttämä kristinuskon vääristelmä ja sen kolmen jumalan kopla ovat tuominneet valtavan määrän ihmisiä kadotukseen. Jeesus nimenomaan varoitti susista lampaiden vaatteissa. Paavali tuhosi kristinuskon sisältä päin vääristämällä Jeesuksen opetukset täydellisti luodessaan vainajahenkikultin ja myyden ajatuksen pakanoille. Pakanoihin upposi moinen täydestä ja luonnollinen jatko olikin kolme jumalaa, isä, poika ja alun perin Maria. Yrityksissä selittää epätoivoisesti kyseessä olevan yhä monoteistinen uskonto Maria korvattiin (virallisissa) versioissa Pyhällä Hengellä. Huomattava on kuitenkin, että Maria saa edelleen katolisissa piireissä valtaosan rukouksista. Millään päätöksillä ei matemaattisia tosiasioita voi muuttaa. 1 1 1=3!

Miten todistat Allahin olemassa olon 🤔❓

• Anonyymi

Oletko sitä mieltä, että kun kristinusko ja islami erosivat 700-luvulla, ja vaikka heidän tärkein profeetta on Jeesus, niin he vaihtoivat tuolloin myös Jumalan? Vai vaihtoiko kristinusko Jumalan, ja islamilaiset veivätkin sen vanhan?

• kui2

Mihin seurakuntaan aloittaja kuuluu, onko joku uusi liike jossa opetetaan jotain uutta kristinoppia /n haaraa? en ole koskaan kuullut versiosta jota täällä julistat.
      Kaikenlaista uuden näkemyksen julistajaa tänne ilmestyy kukaan ei vain suostu koskaan kertomaan mitä ryhmittymää edustaa, outoa salailua, vakuutetaan vaan että tiedetään kuinka uskoa "oikein" ja että totuus on hallussa, kummaa touhua.

Vahva epälys tulee että sitä ollaan ns. yhden miehen/naisen seurakunta ja sellaisia taitaa olla aika montakin ja kaikki erilaisen "opin" omaavaa.

• Luehan Uutta Testamenttia. Löydät helposti eron vääristeltyjen Jeesuksen opetusten (paavalilaisen kummitususkon vääristämiä) ja aitojen profeetta Jeesuksen opetusten väliltä. Todellinen Jeesus oli juutalaisille (ja vain heille) lähtetty opettaja. Hän opetti, että Jumala on YKSI,kuten Jumala itse on meille ilmoittanut. Löydät myös todisteet sille, että Paavali halusi tuhota Jeesuksen aloittaman liikkeen juutalaisuuden sisällä, jossa hän ei väkivalloin liikkeen ulkoa päin toimimalla onnistunut. Niinpä Paavali teki sen, minkä vain läpeensä paha tai riivauksen vallassa oleva voi tehdä, eli luopui alan oppineena varmasti läpikotaisin tuntemastaan Jumalan opetuksesta ja selkeistä kielloista ja loi kummitususkonnon. Kun tuntee tuon ajan pakanauskontoja ei ole ihme että ajatus löi läpi pakanoiden keskuudessa. Kun sitten roomalaiset (pakanat) ottivat kimmitususkonnon omakseen on loppu (surullista) historiaa.

En ole yhden miehen seurakunta, vaan luterilainen joka uskoo YHTEEN Jumalaan ja seuraa Jeesuksen opetusta. En suvaitse monijumalaista pakanaoppia! En rukoile ihmisiä! En kumarra ihmisiä!

• kui2
        bismillah kirjoitti:

Luehan Uutta Testamenttia. Löydät helposti eron vääristeltyjen Jeesuksen opetusten (paavalilaisen kummitususkon vääristämiä) ja aitojen profeetta Jeesuksen opetusten väliltä. Todellinen Jeesus oli juutalaisille (ja vain heille) lähtetty opettaja. Hän opetti, että Jumala on YKSI,kuten Jumala itse on meille ilmoittanut. Löydät myös todisteet sille, että Paavali halusi tuhota Jeesuksen aloittaman liikkeen juutalaisuuden sisällä, jossa hän ei väkivalloin liikkeen ulkoa päin toimimalla onnistunut. Niinpä Paavali teki sen, minkä vain läpeensä paha tai riivauksen vallassa oleva voi tehdä, eli luopui alan oppineena varmasti läpikotaisin tuntemastaan Jumalan opetuksesta ja selkeistä kielloista ja loi kummitususkonnon. Kun tuntee tuon ajan pakanauskontoja ei ole ihme että ajatus löi läpi pakanoiden keskuudessa. Kun sitten roomalaiset (pakanat) ottivat kimmitususkonnon omakseen on loppu (surullista) historiaa.

En ole yhden miehen seurakunta, vaan luterilainen joka uskoo YHTEEN Jumalaan ja seuraa Jeesuksen opetusta. En suvaitse monijumalaista pakanaoppia! En rukoile ihmisiä! En kumarra ihmisiä!

Kaikki eri opin kannattajat ehdottavat Raamatun lukua, pitäiskö lukemise johtaa aina samaan johtopäätökseen kui kunki kehoittaja erilainen oppi on?? -Sellainenhan on mahdotonta.

Sitä paitsi monet oman oppinsa julistajat toisaalta sanovat että kukaan muu kuin "oikea" uskovainen ei voi Raamatun tekstejä ymmärtää eli kehoitus lukea itse romahtaa siihen.

No, revipä siitä sitten sotkusta se "oikea oppi".

Jeesus sanoi myös että Isä ja minä olemme yhtä ja että kuku on nänyt hänet on nähnyt Isän, mihinkä skippaat sellaiset kohdat ja millä perusteella? Kuinka voit olla luterilainen jos noin hartaasti uskot itse kehittämääsi oppiin, että jaat sitä toisillekin totuutena, käytkö kirkossa vaikka vakaumuksellinen käsityksesi on täysi jotain muuta?

Miksi nimimerkkisi on tuo? se viittaa Islaminuskoon tai muistuttaa aivan sen kannattajien nimiä

Se tuppaa olemaan niin että jokaikinen poimii ne määrätyt kohdat ja skippaa loput pois ja kaikki tekevät sen eritavalla!

• kui2 kirjoitti:

Kaikki eri opin kannattajat ehdottavat Raamatun lukua, pitäiskö lukemise johtaa aina samaan johtopäätökseen kui kunki kehoittaja erilainen oppi on?? -Sellainenhan on mahdotonta.

Sitä paitsi monet oman oppinsa julistajat toisaalta sanovat että kukaan muu kuin "oikea" uskovainen ei voi Raamatun tekstejä ymmärtää eli kehoitus lukea itse romahtaa siihen.

Jeesus sanoi myös että Isä ja minä olemme yhtä ja että kuku on nänyt hänet on nähnyt Isän, mihinkä skippaat sellaiset kohdat ja millä perusteella? Kuinka voit olla luterilainen jos noin hartaasti uskot itse kehittämääsi oppiin, että jaat sitä toisillekin totuutena, käytkö kirkossa vaikka vakaumuksellinen käsityksesi on täysi jotain muuta?

Miksi nimimerkkisi on tuo? se viittaa Islaminuskoon tai muistuttaa aivan sen kannattajien nimiä

Se tuppaa olemaan niin että jokaikinen poimii ne määrätyt kohdat ja skippaa loput pois ja kaikki tekevät sen eritavalla!

"Jeesus sanoi myös että Isä ja minä olemme yhtä ja että kuku on nänyt hänet on nähnyt Isän, mihinkä skippaat sellaiset kohdat ja millä perusteella?"

Kirjoitin jo tästä:

"Löydät helposti eron vääristeltyjen Jeesuksen opetusten (paavalilaisen kummitususkon vääristämiä) ja aitojen profeetta Jeesuksen opetusten väliltä."

Lainaamasi kohta on paavalilaista kummitusoppia.

• bismillah kirjoitti:

"Jeesus sanoi myös että Isä ja minä olemme yhtä ja että kuku on nänyt hänet on nähnyt Isän, mihinkä skippaat sellaiset kohdat ja millä perusteella?"

Kirjoitin jo tästä:

"Löydät helposti eron vääristeltyjen Jeesuksen opetusten (paavalilaisen kummitususkon vääristämiä) ja aitojen profeetta Jeesuksen opetusten väliltä."

Kuoliko Jeesus ristillä ja nousi ylös kolmantena päivänä 🤔❓

• kui2
        bismillah kirjoitti:

Kirjoitin jo tästä:

Minkä perusteella teet tuota jakoaRaamatusta mikä siel on oikeaa ja mikä valetta, mistä tiedät että Jeesus itse on sanonut "jumala on yksi" mutta ei noita muita asioita joihin viittasin , ne ovat siellä Jeesuksen sanomina yhtälailla, - Tuntuuko sinusta vain siltä?

Pitäisikö minun siis löytää Raamatusta just se "totuus" mitä sinä nyt kauppaat, minähän kysyin tätä jo! Miksi olet bismillah, mihin se viittaa?
        Et vastannut kysymyksiini oikeastaan mitään, niin käy aina.

• kui2 kirjoitti:

Lestadiolaiset eivät ehdota. Heillä uskom tulee setämiehiä kuuntelemalla.

• RepeRuutikallo kirjoitti:

Lestadiolaiset eivät ehdota. Heillä uskom tulee setämiehiä kuuntelemalla.

Siis usko tulee. Usein myös Usko.

• bismillah kirjoitti:

Luehan Uutta Testamenttia. Löydät helposti eron vääristeltyjen Jeesuksen opetusten (paavalilaisen kummitususkon vääristämiä) ja aitojen profeetta Jeesuksen opetusten väliltä. Todellinen Jeesus oli juutalaisille (ja vain heille) lähtetty opettaja. Hän opetti, että Jumala on YKSI,kuten Jumala itse on meille ilmoittanut. Löydät myös todisteet sille, että Paavali halusi tuhota Jeesuksen aloittaman liikkeen juutalaisuuden sisällä, jossa hän ei väkivalloin liikkeen ulkoa päin toimimalla onnistunut. Niinpä Paavali teki sen, minkä vain läpeensä paha tai riivauksen vallassa oleva voi tehdä, eli luopui alan oppineena varmasti läpikotaisin tuntemastaan Jumalan opetuksesta ja selkeistä kielloista ja loi kummitususkonnon. Kun tuntee tuon ajan pakanauskontoja ei ole ihme että ajatus löi läpi pakanoiden keskuudessa. Kun sitten roomalaiset (pakanat) ottivat kimmitususkonnon omakseen on loppu (surullista) historiaa.

<<Löydät myös todisteet sille, että Paavali halusi tuhota Jeesuksen aloittaman liikkeen juutalaisuuden sisällä>>

Olen lukenut Uutta testamenttia enkä ole löytänyt todisteita. Voisitko laittaa todisteet, siis Raamatun paikka, niin jatketaan keskustelua.

• Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

<<Niinpä Paavali teki sen, minkä vain läpeensä paha tai riivauksen vallassa oleva voi tehdä, eli LUOPUI ALAN OPPINEENA varmasti läpikotaisin tuntemastaan Jumalan opetuksesta ja selkeistä kielloista ja loi kummitususkonnon. Kun tuntee tuon ajan pakanauskontoja ei ole ihme että ajatus löi läpi pakanoiden keskuudessa.<<

Hänhän luovutti tuon uuden uskonnon Jumalan hyvältä tuoksuvana uhrilahjana VT:n vihaiselle Jumalalle, joka vaati ihmeidentekijän tappamista (ihan oman oppinsa mukaan) ja pisti ruumiinsyönnillä ja verenjuonnilla kristityt palvomaan saatanaa. Varmisti, että uhrilahjoja riittää jatkossakin.

• Anonyymi
        kui2 kirjoitti:

<<No, revipä siitä sitten sotkusta se "oikea oppi". <<

Oikea oppihan löytyy tietysti logiikasta.

• DeadManWalks

Alistuminen kuvaa hyvin islamia, jota itse sanakin yhdeltä puoleltaan kuvaa - nöyrtymistä. Ja juuri alistumista ja nöyrtymistä Jumalan tahtoon.

Kristinuskon voima ei rakennu nöyrtymiselle, vaan tätä uskontoa kuvaa parhaiten yksi sana: Vapaus.

Kristillinen usko on vapautta kuolemasta, pahuudesta, synnistä, väärästä omastatunnosta. Se on vapautta elää, tuntea sielussaan ruumista myöten vapaus, jossa voi vaikka tanssia huolettomana lumisateessa puhtaasta ilosta. Kristillinen usko antaa vapauden iloita elämästä, rakkaudesta, läheisistä, Jumalan lahjoista, Jumalan läsnäolosta, tuntea aidosti Jumalan rakkauden ympäröivän Jumalan lapsen totaalisesti.

Siinä missä islam on nöyrtymistä ja alistumista, kristillinen usko on vapautta elää Jumalan tahdon mukaisesti rakkauden vuoksi ja vapaaehtoisesti. Kristillinen usko on vapautta elää hyvällä omallatunnolla, vapautta pyrkiä parempaan ja toisenlaiseen elämään, sellaiseen jota Jumala haluaa.

Siksi olen kristitty.

• Mitä Suomen islamiin kääntyneet ovat asiasta puhuneet, he juurikin löysivät tuon kaiken mukavan islamista mutta eivät kristinuskosta.

• <<Siinä missä islam on nöyrtymistä ja alistumista, kristillinen usko on vapautta elää Jumalan tahdon mukaisesti rakkauden vuoksi ja vapaaehtoisesti.>>

Kyllä kristittykin alistuu Jumalan tahtoon.:)

• Yksi_usko kirjoitti:

<<Siinä missä islam on nöyrtymistä ja alistumista, kristillinen usko on vapautta elää Jumalan tahdon mukaisesti rakkauden vuoksi ja vapaaehtoisesti.>>

Kyllä kristittykin alistuu Jumalan tahtoon.:)

jatkoa

Tai en tiedä alistuuko, mutta pitäisi alistua.

• aloittaja.oikeassa

Kyllä Matt. 25 luku kertoo muusta kuin että armosta yksinomaan pelastuisi. Jumala on yksi, Paavali ei ole Jumala.

• ksksksnzb

Kukaan muu kuin tietämätön muslimi ei pidä Paavalia jumalana.

• ksksksnzb kirjoitti:

Kukaan muu kuin tietämätön muslimi ei pidä Paavalia jumalana.

Onkoss joku pitänyt? Kukaan muu kuin barbaarinen monijumalainen ei pidä Jeesusta jumalana, eikä Mariaa, eikä henkeä. Jumala on YKSI!

• Vapaus

"Vapaasyntyinen on sääty-yhteiskuntaan liittyvä termi. Sillä tarkoitetaan ihmistä, joka ei ole syntynyt orjaksi tai muuten epävapaaksi. Vapaasyntyisiä luokkia ovat useimmiten olleet porvaristo, aateli (sotilasluokka) ja papisto, joskin on ollut myös yhteiskuntia, joissa edellä mainitut luokat eivät ole olleet täysin vapaasyntyisiä. Pohjoismaissa myös talonpojat ovat olleet vapaasyntyisiä. "

Antiikin demokratioissa vain vapaasyntyiset miehet olivat oikeutettuja ottamaan osaa päätöksentekoon ja nauttivat täysistä kansalaisoikeuksista. Rangaistukseksi vapaa mies saatettiin asettaa epävapaaseen asemaan, toisin sanoen menettämään kansalaisoikeutensa, vaikkei tätä varsinaiseksi orjaksi alistettukaan. Yleensä kaikissa yhteiskunnissa vapaan miehen oikeuksiin on kuulunut aseenkanto-oikeus. "

Laki ei ole orjuus, mutta orjuus voi olla laillista, kuten on ollutkin.

Jos taas juutalaiset ovat tarinan mukaan olleet Egyptissä orjuudessa, se ei tarkoita että he ovat syntyneet orjiksi ja heidän pitäisi pysyä orjina.

• VoiHerraJessusPerkele

Jumala on yksi? Ymmärsitkö mitä olit sanomassa?
      Jumala on ristiinnaulittu saatana.
      Jos Jumala on totta, sitten kaikki muu on valhetta. Jumala on valehtelija?

• nhd

"Hänen tahtoonsa ja käskyihinsä alistuen saavutamme paratiisin."

Onko hänen "tahtonsa ja käskynsä" ilmaistu Mooseksen laissa, kymmenessä käskyssä, evankeliumeissa vai missä?

Miksi "paratiisin"? Miksei "taivasta" tai "uutta taivasta ja uutta maata"?

• Moraalilaki löytyy kymmnestä käskystä 🤓

• Ihminen luotiin paratiisiin ja sinne hän myös on palaava aikojen lopussa.

• usko.vainen kirjoitti:

Moraalilaki löytyy kymmnestä käskystä 🤓

Juuri näin!

• bismillah kirjoitti:

Juuri näin!

Aivan, pelkkä moraalilaki.

• rabbiini
        usko.vainen kirjoitti:

Ei noussut.

• usko.vainen kirjoitti:

Miten niin "pelkkä" moraalilaki? Heti ensimmäisenä kerrotaan:

"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

Miksi haluat palvoa kummituksia?

• bismillah kirjoitti:

Miten niin "pelkkä" moraalilaki? Heti ensimmäisenä kerrotaan:

"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

Kuoliko Jeesus ristillä ja nousiko Hän kuolleista kolmantena päivänä❓🤔

• nhd
        bismillah kirjoitti:

Ihminen luotiin paratiisiin ja sinne hän myös on palaava aikojen lopussa.

Paratiisista uskovien lopullisena päämääränä eivät puhu kuin muslimit. Ollaksesi luterilainen, jollaiseksi itseäsi väität, tiedät hyvin vähän kristinuskosta.

• nhd kirjoitti:

Paratiisista uskovien lopullisena päämääränä eivät puhu kuin muslimit. Ollaksesi luterilainen, jollaiseksi itseäsi väität, tiedät hyvin vähän kristinuskosta.

Kyllä minä tiedän ns. "kristinuskosta" (paavalilaisesta monijumalaisesta harhaopista) enemmän kuin keskivertosuomalainen, väittäisin. Monikaan ei tunnu tietävän Jeesuksen todellisesta opetuksesta, kuka hän oli, miksi Jumal hänet lähetti ja mitä hän opetti. Ns. kristinusko syntyi pakanamaailmassa paavalilaisen harhaopin runtelemana Jeesuksen opetusten vääristelmänä kummitususkomus-monijumaluus-kauhistuksena. Kyllä minä kristinuskon tunnen.

• usko.vainen kirjoitti:

Kuoliko Jeesus ristillä ja nousiko Hän kuolleista kolmantena päivänä❓🤔

• bismillah kirjoitti:

En minä palvo kummituksia mutta sinä vedät huonosti tuon luterilaisen roolisi😁
        Vain muslimit ja jehovat käyttäyvät kuin sinä, kumpi olet 🤔❓

• usko.vainen kirjoitti:

En minä palvo kummituksia mutta sinä vedät huonosti tuon luterilaisen roolisi😁
        Vain muslimit ja jehovat käyttäyvät kuin sinä, kumpi olet 🤔❓

En vedä mitään roolia. Olen luterilaisen kirkon jäsen ollut ikäni. Uskon Jumalaan. Yhteen Jumalan, kuten Hän meille itsensä ilmaisee Raamatun ensilehdiltä alkaen. Vainajahenkien palvonta on tuon yhden ja ainoan Jumalan käskyllä kielletty. Miksi sinä palvot kuolleen ihmisen haamua?

• bismillah kirjoitti:

En vedä mitään roolia. Olen luterilaisen kirkon jäsen ollut ikäni. Uskon Jumalaan. Yhteen Jumalan, kuten Hän meille itsensä ilmaisee Raamatun ensilehdiltä alkaen. Vainajahenkien palvonta on tuon yhden ja ainoan Jumalan käskyllä kielletty. Miksi sinä palvot kuolleen ihmisen haamua?

Luterilaisen kirkon jäsen voi olla kuka tahansa ei siellä kysytä mihin ihminen uskoo😂
        Mutta ole toki jäsen vaikka et tunnustakaan Athanasiuksen etkä muitakaan uskotunnustuksia jotka ovat evl.kirkon perusta 👳🏻‍♂️

• usko.vainen kirjoitti:

Luterilaisen kirkon jäsen voi olla kuka tahansa ei siellä kysytä mihin ihminen uskoo😂
        Mutta ole toki jäsen vaikka et tunnustakaan Athanasiuksen etkä muitakaan uskotunnustuksia jotka ovat evl.kirkon perusta 👳🏻‍♂️

Väitit minua joksikin jota en ole. Olen luterilainen.

• bismillah kirjoitti:

Väitit minua joksikin jota en ole. Olen luterilainen.

Et sinä mikään luterilainen ole vaikka luterilaisen kirkon jäsen oletkin. Et ole somalikaan vaikka Somaliaan muuttaisit 👳🏻‍♂️
        Luterilainen on se joka tunnustaa luterilaista uskoa ja luterilaiset tunnustuskirjat.

• usko.vainen kirjoitti:

Et sinä mikään luterilainen ole vaikka luterilaisen kirkon jäsen oletkin. Et ole somalikaan vaikka Somaliaan muuttaisit 👳🏻‍♂️
        Luterilainen on se joka tunnustaa luterilaista uskoa ja luterilaiset tunnustuskirjat.

Mitä sinä taas vaidat maalia. Kuka tässä somaleista puhuu ja mihinkään muuttamisesta. Minut on liitetty lapsena luterilaiseen kirkkoon ja siinä olen pysynyt. En ole vaihtanut mihinkään muuhun yhteisöön. Se mihin uskon on YKSI Jumala ja tunnustan Hänen lakinsa.

• bismillah kirjoitti:

Mitä sinä taas vaidat maalia. Kuka tässä somaleista puhuu ja mihinkään muuttamisesta. Minut on liitetty lapsena luterilaiseen kirkkoon ja siinä olen pysynyt. En ole vaihtanut mihinkään muuhun yhteisöön. Se mihin uskon on YKSI Jumala ja tunnustan Hänen lakinsa.

Ihan samalla tavalla et voi olla somali vaikka asuisit Somaliassa kuin et voi olla luterilainen vaikka olet evl.kirkon jäsen 😃

Et tunnusta luterilaista uskoa, etkä sen uskontunnustusta joten ET ole luterilainen, niin ykisnkertaista se on.

• usko.vainen kirjoitti:

Ihan samalla tavalla et voi olla somali vaikka asuisit Somaliassa kuin et voi olla luterilainen vaikka olet evl.kirkon jäsen 😃

Et tunnusta luterilaista uskoa, etkä sen uskontunnustusta joten ET ole luterilainen, niin ykisnkertaista se on.

Mitä laitalahkolaiselle kuuluu se kuka on luterilainen ja kuka ei?

• KTS kirjoitti:

Mitä laitalahkolaiselle kuuluu se kuka on luterilainen ja kuka ei?

Ihan yhtä paljon kuin palestiinalaisterroristillekin 😂

• usko.vainen kirjoitti:

Melkoisen arrogantti olet kun katsot voivasi määritellä mitä kukin on!

• bismillah kirjoitti:

Melkoisen arrogantti olet kun katsot voivasi määritellä mitä kukin on!

Ihan helpoa se on kun ihminen joka piiloutuu palejen lipun taakse ja kirjoittaa
        ”AINA tarpeen vaatiessa täällä iskemässä sinua vasten kuonoa.
        😂”

• KTS kirjoitti:

SE pitää paikkaansa että minä hiillostan sinua täällä kunnes kuivut rusinaksi.

Et sinä minua pysty hiostamaan vaikka kuinka terrorismiasi harjoittaisit Hamasin tapaan 😂🇮🇱

• No, älä vetelehdi sitten 😂😂😂

• usko.vainen kirjoitti:

No, älä vetelehdi sitten 😂😂😂

Me kristityt olemme olleet täällä kauemmin kuin trolli. Se olet sinä joka lähdet jos joku lähtee. Jämpti niin.

• KTS kirjoitti:

Me kristityt olemme olleet täällä kauemmin kuin trolli. Se olet sinä joka lähdet jos joku lähtee. Jämpti niin.

Vai, olet tullut jäädäksesi kuonohommiin, sellaista se islam on 🤨

• usko.vainen kirjoitti:

Moraalilaki löytyy kymmnestä käskystä 🤓

Ensimmäisissä käskyissä kielletään myös sananvapaus.

• Änyel

Niinpä...rukoiletko kanssani?Jee!

• Kysyjäx

miten siellä teidan taivaassa elämä olisi muka paremmin kuin täällä nykyisessä elämässä? voisitko selittää?

• Anonyymi

"miten taivaassa on paremmin kuin täällä?" 😇 Hmm. Et voi tietää ellet halua itse kokea ja yrittää niin että pääset kokemaan. Mikä olisi sinun "taivaasi"? Se on se mitä rakastat eniten...toki se voisi olla myös helvettisi mutta paras paikka sinulle kuitenkin. Hyvää matkaa!😘

• <<Jumala joka on YKSI>>

Joh. 1:18
      "Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt.
      Ainoa Poika, joka itse on Jumala
      ja joka aina on Isän vierellä,
      on opettanut meidät tuntemaan hänet."

Vanhan Perheraamatun mukaan tuo kohta kuuluu:
      "Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt;
      ainokainen Poika, joka on Isän helmassa,
      on hänet ilmoittanut."

Englanninkielisessä Raamatussa puhutaan povesta (bosom). Kirkkoisien "kolminaisuus" on vaikea ymmärtää. Mutta Kirk Schneider ottaa asian selvennykseksi esille Jumalan Rakkauden. Jumala on Rakkaus. Rabbi Schneider opettaa, että Rakkaus luonnostaan antaa. Koska Jumala on Rakkaus, niin Hän tarvitsee jonkun antamaan. Hänellä (Isällä) on aina ollut sydämessään Hän, ota me kutsumme Pojaksi. Tämän vuoksi Jeesus sanoo, että jos näet minut (Jeesuksen), näet Isän.

Joh. 1:1 sanoo: "Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona ja Sana oli Jumala.".

(lähde: https://www.youtube.com/watch?v=LdNmMZnghsc)

• Siis Jumala on Rakkaus ja Jumala näytti ihan konkreettisesti Rakkauden. Jeesus (joka on yhtä Isän kanssa) näytti millaista (ja mikä) on Jumalan Rakkaus.:)

• Yksi_usko kirjoitti:

Siis Jumala on Rakkaus ja Jumala näytti ihan konkreettisesti Rakkauden. Jeesus (joka on yhtä Isän kanssa) näytti millaista (ja mikä) on Jumalan Rakkaus.:)

Vähän huvittaa.

Kun itse pääjumalasta ei VT:ssa rakkautta löydy, niin UT:ssa Jeesus (joka on yhtä Isän kanssa) näytti mitä on rakkaus.

• Anonyymi

<<Jumala näytti ihan konkreettisesti Rakkauden<<

Missä se näkyy? Tässä tarinassako:

<<Juuri näin kummalliselta kristinuskon Jumala näyttää; luo ensin epätäydellisen ihmisen ja väittää sitä omaksi kuvakseen, ja tekee ihmiselle källin luomalla viekoittelevan käärmeen, ja - jos tämäkään ei riitä - niin luo vielä puun, josta ei saa syödä - mutta ei tässä vielä kaikki - luo myös sellaisen puun, josta ei missään nimessä saa syödä, vaan joutuu karkoittamaan ihmisen paratiisista.<<

• Anonyymi kirjoitti:

<<Jumala näytti ihan konkreettisesti Rakkauden<<

Missä se näkyy? Tässä tarinassako:

<<Juuri näin kummalliselta kristinuskon Jumala näyttää; luo ensin epätäydellisen ihmisen ja väittää sitä omaksi kuvakseen, ja tekee ihmiselle källin luomalla viekoittelevan käärmeen, ja - jos tämäkään ei riitä - niin luo vielä puun, josta ei saa syödä - mutta ei tässä vielä kaikki - luo myös sellaisen puun, josta ei missään nimessä saa syödä, vaan joutuu karkoittamaan ihmisen paratiisista.<<

Niin: me olemme Jumalan kuva: eli kun katsomme mitä me olemme tiedämme mitä Jumala on. Mutta me olemme niin erilaisia keskenämme.

Raamatussa on erikoisia puita, joita ei ole ollut missään muualla. Kuin kirjoituksissa.

• Anonyymi

<<Mutta me olemme niin erilaisia keskenämme. <<

Juurihan tuo selvisi, kun juutalaisilla onkin eri luomiskertomus kuin mitä on Raamatussa, ja siinä Adamin ensimmäinen vaimo, Lilith, synnytti demonilapsia - osa on tietysti heidän jälkeläisiään, kun Paavali osaa pahuuttakin kuvata niin osuvasti, eikä siitä kuulemma ihminen pääse Paavalin mukaan irti, vaan Jumalan on kuoltava puolesta - ja osa on sitten avaruuslapsia, kun ne jättiläiset, Jumalan pojat lisääntyivät ihmisen kanssa siellä VT:ssä ja sitten on ihan tavallisia ihmisiäkin.

• Anonyymi kirjoitti:

<<Mutta me olemme niin erilaisia keskenämme. <<

Juurihan tuo selvisi, kun juutalaisilla onkin eri luomiskertomus kuin mitä on Raamatussa, ja siinä Adamin ensimmäinen vaimo, Lilith, synnytti demonilapsia - osa on tietysti heidän jälkeläisiään, kun Paavali osaa pahuuttakin kuvata niin osuvasti, eikä siitä kuulemma ihminen pääse Paavalin mukaan irti, vaan Jumalan on kuoltava puolesta - ja osa on sitten avaruuslapsia, kun ne jättiläiset, Jumalan pojat lisääntyivät ihmisen kanssa siellä VT:ssä ja sitten on ihan tavallisia ihmisiäkin.

Ei kannata ihmetellä, että olen ateisti.

• Yksi_usko kirjoitti:

Siis Jumala on Rakkaus ja Jumala näytti ihan konkreettisesti Rakkauden. Jeesus (joka on yhtä Isän kanssa) näytti millaista (ja mikä) on Jumalan Rakkaus.:)

"Jeesus (joka on yhtä Isän kanssa)"

Jumala on yksi, transsendentti, Luoja....Jeesus oli ihminen, profeetta, Mooseksen ennustama.

• Anonyymi

Mistä Jumala tuli maapallona tuntemallemme taivaankappaleelle ja miksi Hän loi edellytykset tuntemillemme elämänmuodoille?
      Mihin tarvitaan ihmistä, joka tuhoaa itseltään elävän elämän edellytykset., Vielä ei ole tullut vastaan niin uskovaista kuin muunlaistakaan ihmistä, joka olisi valmis lopettamaan tämän järjettömyyden oman elintasonsa ja hyvinvointinsa hinnalla.
      Rakkaudesta ja Uskosta kirjoitellaan paljon, mitä ne oikeasti ovat, pelkkiä tyhjiä sanoja ja lupauksia (ko)?

• Anonyymi

Parempia kysymyksiä, kuin mitä muualta olen lukenut pitkään aikaan.
        Tosin minä olen muotoillut saman tyyppisiä ajatuksia erilaisiksi kysymyksiksi. Niissä kuvastuu ehkä ironia tai nihilismi.

Jos Jumala kerran tuhoaa maailman, miksi sitten alun perin loi sitä ollenkaan?
        Saako Jumala jotain perverssiä, sadistista nautintoa siitä, että on vaivannut ihmisiä, aiheuttanut riesaa ja sotkua?

Ehkä ongelma on siinä, että Jumala haluaa näytellä rakkaudellista hyväntekijää, ja sen takia piti aiheuttaa riesaa, sotkua, ongelmaa, jonka keskelle ilmestyy auttajaksi. Ja teeskennellä, että joku muu riesat aiheutti.

Jumala on ristiinnaulittu saatana. Tekeytyy valkeuden enkeliksi.

• Anonyymi

Älä kuule muuta sano. Juuri näin kummalliselta kristinuskon Jumala näyttää; luo ensin epätäydellisen ihmisen ja väittää sitä omaksi kuvakseen, ja tekee ihmiselle källin luomalla viekoittelevan käärmeen, ja - jos tämänkään ei riitä - niin luo vielä puun josta ei saa syödä - mutta ei tässäkään vielä kaikki - luo myös sellaisen puun, josta ei missään nimessä saa syödä, vaan joutuu karkoittamaan ihmisen paratiisista.

Minusta kaikki tuo kuulostaa vain tekosyyltä päästä ihmisestä eroon, mutta tehdä se nyt näin monen mutkan kautta, niin Jumala sai sen näyttämään siltä, kuin ihminen itse olisikin ollut syyllinen.

Haloo, itsehän Jumala ihmisen loi ja sen käärmeenkin ja kaikki mahdollist puut siellä paratiisissa.

• Tieteessä on saatu selville seuraavaa: Tellus on tuhon oma muutaman miljardin vuoden kuluttua kun aurinko muuttaa muotoaan. Olemme täysin auringon varassa.

Mutta mikään ei ole ikuista: avaruus on tavallaan yhtä sekasortoa törmäilyineen.

• Anonyymi

Juuri maapallon ohitti jokin meteoriitti, joka olisi tuhonnut kokonaisen kaupungin törmätessään, ja sen tulo palloa kohti huomattiin vasta vuorokausi aikaisemmin. Kyllä minä ihmettelen, että miten ne onnistuvat muka kurkistamaan ja päättelemään jotakin valovuosienkin päähän omien sanojensa mukaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Juuri maapallon ohitti jokin meteoriitti, joka olisi tuhonnut kokonaisen kaupungin törmätessään, ja sen tulo palloa kohti huomattiin vasta vuorokausi aikaisemmin. Kyllä minä ihmettelen, että miten ne onnistuvat muka kurkistamaan ja päättelemään jotakin valovuosienkin päähän omien sanojensa mukaan.

On olemassa lainalaisuuksia. Tähtiä sammuu eli menevät pois.

Tätä maata ei olisi ilman, että tuli törmäys kuuhun.

• Anonyymi

Juu. Jumala on yksi lysti.

• Anonyymi

<<Maailmalla tapahtuu ja kunkin meistä elämässä riittää sitä omaa draamaa. On kuitenkin asia joka pysyy, yksi asia, Jumala joka on YKSI! Hänen tahtoonsa ja käskyihinsä alistuen saavutamme paratiisin.<<

Millä tavalla tuo tahtoon alistuminen tapahtuu ja mistä saadaan nuo käskyt? Paratiisia vartoi myös tulinen miekka ja kerubit - miten ne ohitetaan?

• En ole tähän mennessä tavannut ihmistä, joka olisi alistunut Jumalan tahtoon ja käskyihin..

Niin moni luulee ja valehtelee.

• Anonyymi

Aloittajakin ilmeisesti haluaa ainostaan jotenkin "säväyttää"? tekemällä aina vain uusia samantyyppisiä jankuttavia aloituksiaan.

(kui2)

No säväyttelepä nyt. :)

• Anonyymi

ps, olikin joku "entinen" aloitus.

(kui2)

• Anonyymi

Jumala ON yksi!

Isä ja Poika ja Pyhä Henki ovat yksi. Aamen!

• Anonyymi

Jumala on yks hailee.
        Voit kuvitella ittelleen siitä mieluisen version. Se ei vaikuta eikä ole vaikuttanut muuta kuin painolastina jokaisen korvien välissä.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      119
      7616
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      81
      7104
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5314
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4825
    5. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      243
      4373
    6. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4346
    7. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4285
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      4018
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      59
      3153
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48