Konepäälystöliitolla on nyt näytön paikka nuorten työllistämiseksi

Uusi sopimus mahdollistaa nyt nuorten mestareiden työllisyyden parantamisen suomalaisten mestareiden osalta . Ainut vaara on , nykyiset siiffit ja luottamusmiehet , voivat torpata suomalaisten mestareiden työpaikkojen lisääntymisen itsekkäillä päätöksillään , oman etunsa säilyttämiseksi.
Jos työllisyys ei parane nuorilla , voi katseen kääntää liiton johtoon ja kysyä miksi näin kävi.
Ilmoita


59 Vastausta

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.


Pääasia on että sinua vituttaa olematon sosiaaliturva:)))
8 VASTAUSTA:
No sieltähän se ensimmäisen sosiaalituella elävän veroloisen , merimiehen , konepäällystöliiton luottamusmiehen , kommentti tulikin alle aikayksikön. On varsin ymmärrettävää jos älykäs insinööri siirtyy muuhun liittoon kuin "vitutuksessa elävään " Konepäällystöliitoon.
muitakinon kirjoitti:
No sieltähän se ensimmäisen sosiaalituella elävän veroloisen , merimiehen , konepäällystöliiton luottamusmiehen , kommentti tulikin alle aikayksikön. On varsin ymmärrettävää jos älykäs insinööri siirtyy muuhun liittoon kuin "vitutuksessa elävään " Konepäällystöliitoon.
Taas tuli laiva suomen lipun alle, Laihian Koli & Koksi yhtiön ''Haaga''
Ikävää kun et saanut jobia:))))
kosanikäyttöinen kirjoitti:
Taas tuli laiva suomen lipun alle, Laihian Koli & Koksi yhtiön ''Haaga''
Ikävää kun et saanut jobia:))))
Moniko suomalainen mestari sai sieltä töitä?
eläkeläinenvaan kirjoitti:
Moniko suomalainen mestari sai sieltä töitä?
Kaksi
kosanikäyttöinen kirjoitti:
Taas tuli laiva suomen lipun alle, Laihian Koli & Koksi yhtiön ''Haaga''
Ikävää kun et saanut jobia:))))
Joo on tosi harmi kun vain kaksi suomalaista mestaria sai töitä verovaroilla tuetusta laivasta , muut ulkolaisia. Ei kerry veroeuroja suomeen , merenkulun tukeen.
eläkettäodotellessa kirjoitti:
Joo on tosi harmi kun vain kaksi suomalaista mestaria sai töitä verovaroilla tuetusta laivasta , muut ulkolaisia. Ei kerry veroeuroja suomeen , merenkulun tukeen.
Jos ymmärrys on noin heikkoa, ei ihme että olet ilman jobia.....
lisäätabujanaamaan kirjoitti:
Jos ymmärrys on noin heikkoa, ei ihme että olet ilman jobia.....
On hienoa kun liiton napamiehissä on järjen jättiläisiä , on ymmärrystä asioista.
mensassa kirjoitti:
On hienoa kun liiton napamiehissä on järjen jättiläisiä , on ymmärrystä asioista.
Juuri näin.
+Lisää kommentti
Miten se sen mahdollistaa?
Ilmoita
Valtava verotuki merenkulkijoille vääristää kilpailua työmarkkinoilla. Tuottavassa työssä maapuolelle ei kyetä kilpailemaan palkan suuruudessa merenkulun hurjien ansioiden kanssa, koska tukea ei verovaroista heru. Kokki laivalla tienaa tuplaten mitä kokki maissa. Sama asentajien kohdalla , korjausmies laivalla tienaa tuplaten mitä asentaja maissa. Taitaa olla sama mestareilla merellä tupla palkka koska maissa työskentelevät veroissa maksaa erotuksen.
16 VASTAUSTA:
On se harmillista että sinä et kelpaa mihinkään:))))))))
liity_persuihin kirjoitti:
On se harmillista että sinä et kelpaa mihinkään:))))))))
Taitaa persuille tulla pieni jytky , tai ainakin tussahdus.Kannattaako muuten persut merenkulun verotukia , monen miljardin maataloustukia he ainakin osittain puoltavat. Halvemmaksi veronmaksajille tulisi liputtaa laivat ruotsiin ja pitää laivatyöpaikat suomalaisilla.
järjenjättiläisiä kirjoitti:
Taitaa persuille tulla pieni jytky , tai ainakin tussahdus.Kannattaako muuten persut merenkulun verotukia , monen miljardin maataloustukia he ainakin osittain puoltavat. Halvemmaksi veronmaksajille tulisi liputtaa laivat ruotsiin ja pitää laivatyöpaikat suomalaisilla.
''Halvemmaksi veronmaksajille tulisi liputtaa laivat ruotsiin ja pitää laivatyöpaikat suomalaisilla.''

Moneen kertaan laskettu ja uutisoitu että noin ei kävisi.
Henkilön tulisi lukea muutakin kuin Aku Ankkaa.....
jobiaetkurjaikinäsaa kirjoitti:
''Halvemmaksi veronmaksajille tulisi liputtaa laivat ruotsiin ja pitää laivatyöpaikat suomalaisilla.''

Moneen kertaan laskettu ja uutisoitu että noin ei kävisi.
Henkilön tulisi lukea muutakin kuin Aku Ankkaa.....
Tuskin ruotsalaiset filsuja viikarille tuo töihin , sveeamammoja toki muutamia tulisi , näin kertoo akuankka. Mutta halvempaa kuitenkin olisi tuo veronmaksajille.
Kyllä mestarina maissa tienaa paremmin kuin merellä.
1steng kirjoitti:
Kyllä mestarina maissa tienaa paremmin kuin merellä.
Harva maamies tienaa saman kuin merimies , onhan se kyllä totta. Merimiehen palkassa on verotukea lähes puolet. maamies maksaa merimiehen palkkatuen.
maamiesten kirjoitti:
Harva maamies tienaa saman kuin merimies , onhan se kyllä totta. Merimiehen palkassa on verotukea lähes puolet. maamies maksaa merimiehen palkkatuen.
Kuka maksaa sinun laitoshoidon ??
maamiesten kirjoitti:
Harva maamies tienaa saman kuin merimies , onhan se kyllä totta. Merimiehen palkassa on verotukea lähes puolet. maamies maksaa merimiehen palkkatuen.
Vuosiansio nousi 20000 euroa kun siirryin laivatyöstä maihin.
1steng kirjoitti:
Vuosiansio nousi 20000 euroa kun siirryin laivatyöstä maihin.
Mikä varustamo, mikä jobi ?
Mikä jobi maissa ?
hispani kirjoitti:
Mikä varustamo, mikä jobi ?
Mikä jobi maissa ?
Ylikirjalla ykkösenä, maissa tarkastajana.
1steng kirjoitti:
Ylikirjalla ykkösenä, maissa tarkastajana.
Norjan meriturvallisuusviranomaisten mukaan aluksen moottoriongelmien syynä olivat koneiden liian alhaiset voiteluöljytasot.

– Päätelmiemme mukaan moottoririkko aiheutui matalan öljynpaineen seurauksena, viranomaisten keskiviikkona julkistamassa raportissa kerrotaan.
1steng kirjoitti:
Vuosiansio nousi 20000 euroa kun siirryin laivatyöstä maihin.
Olet aivan oikeassa , verovaroilla elävät merenkulun tarkastajat , veroloiset , entisessä TRAFI:ssa ovat palkkakeisareita koulutukseensa nähden. Entisen TRAFIN:n palkkakulut per pää ovat valtionhallinon kaikista korkeimmat.
1steng kirjoitti:
Ylikirjalla ykkösenä, maissa tarkastajana.
Sitten heräsit, kävit kusella, laskit kissan ulos ja menit takaisin nukkumaan.
mrtoh kirjoitti:
Sitten heräsit, kävit kusella, laskit kissan ulos ja menit takaisin nukkumaan.
Työvoimapula on suomen kasvun este kertoo EK:n johtomies. Samaa tarinaa jauhaa STTK:n johto.
Konepäällystöliito aloitti työvoimapulan akuutin hoidon hyväksymällä filsut ja virolaiset verorahoilla tuettuihin laivatyöpaikkoihin. Ei ole enää pulaa mestareista mutta nyt on pulaa työpaikoista mestareille.
työvoimapulaako kirjoitti:
Työvoimapula on suomen kasvun este kertoo EK:n johtomies. Samaa tarinaa jauhaa STTK:n johto.
Konepäällystöliito aloitti työvoimapulan akuutin hoidon hyväksymällä filsut ja virolaiset verorahoilla tuettuihin laivatyöpaikkoihin. Ei ole enää pulaa mestareista mutta nyt on pulaa työpaikoista mestareille.
Suomessa on työvoimapula koska suurinosa työttömistä on kädettömiä hanttimiehiä.
Laivamestarit haetaan taksilla himasta jos vapaita löytyy.
Sekamiehityssopimuksella ei saa tukiaisia, vieläkään.
näinsevaanmenee kirjoitti:
Suomessa on työvoimapula koska suurinosa työttömistä on kädettömiä hanttimiehiä.
Laivamestarit haetaan taksilla himasta jos vapaita löytyy.
Sekamiehityssopimuksella ei saa tukiaisia, vieläkään.
Vai taksilla haetaan? Kirjapalkkaa tarjotaan ja jos ei kelpaa ei pääse töihin.
+Lisää kommentti
Parhaiten on menestynyt SMU edunvalvonnassa. Lyhyt koulutus ja kova palkka , parhaat poosut 5000 euroa kuukaudessa 1:1 vuorottelussa. Palolan pulju on pettänyt jäsenensä täysin. Filsut ja virolaiset elää suomalaisilla veroeuroilla leveästi kotimaassaan suomalaisen teollisuusduunarin rahoilla.
9 VASTAUSTA:
Voi että:)))))))))))))))))
samaa_skeidaa kirjoitti:
Voi että:)))))))))))))))))
Lienee totta toinenpuoli , vai ?
puolitotuus kirjoitti:
Lienee totta toinenpuoli , vai ?
Totuus on tuolla jossain...helposti löydettävissä, kaikkien luettavissa. Jos vain äly riittää......
älmer kirjoitti:
Totuus on tuolla jossain...helposti löydettävissä, kaikkien luettavissa. Jos vain äly riittää......
Harmi kun kukaan tällä palstalla ei tunnu tietävän mikä on totta ja mikä on tarinaa. Yksi totuus on että merenkulku saa rahaa veronmaksajilta lähes 200 000 000 euroa vuodessa. Tämä tuki mahdollistaa kannattamattoman liiketoiminnan pyörittämisen , kuten myös on tilanne suomalaisella maataloudella , joskin sen kustannukset maatalouden osalta ovat kymmenkertaiset pelkkien tukiaisten osalta merenkulkuun nähden.
almer kirjoitti:
Harmi kun kukaan tällä palstalla ei tunnu tietävän mikä on totta ja mikä on tarinaa. Yksi totuus on että merenkulku saa rahaa veronmaksajilta lähes 200 000 000 euroa vuodessa. Tämä tuki mahdollistaa kannattamattoman liiketoiminnan pyörittämisen , kuten myös on tilanne suomalaisella maataloudella , joskin sen kustannukset maatalouden osalta ovat kymmenkertaiset pelkkien tukiaisten osalta merenkulkuun nähden.
Merenkulun tukea perustellaan huoltovarmuudella sotatilan aikana. Samaa soopaa syydetään maataloustuen tarpeella. Tosiasiassa tuet mahdollistavat kannattamattoman " harrastuksen " maanomistajille ja merimiehille. Maanomistajat muka viljelevät ja merimiehet muka työskentelevät. Jos tukiaisia ei maksaisi vientiteollisuuden toimijat veroina , homma loppuisi kun maksajaa ei löytyisi.
almer kirjoitti:
Harmi kun kukaan tällä palstalla ei tunnu tietävän mikä on totta ja mikä on tarinaa. Yksi totuus on että merenkulku saa rahaa veronmaksajilta lähes 200 000 000 euroa vuodessa. Tämä tuki mahdollistaa kannattamattoman liiketoiminnan pyörittämisen , kuten myös on tilanne suomalaisella maataloudella , joskin sen kustannukset maatalouden osalta ovat kymmenkertaiset pelkkien tukiaisten osalta merenkulkuun nähden.
Ei ne tuet ihan kahtasataa miiliä ole...:)))
Monet tuet on palautuksia miehistön tai varustamon maksuista...

https://shipowners.fi/kilpailukyky/merenkulun-avainluvut/

https://api.hankeikkuna.fi/asiakirjat/152f4a67-c6f4-42c1-a070-f3527548d826/1d3366c9-b1d4-4ec7-8201-47ef88d9fbcd/KIRJE_20171211075936.pdf

https://www.ts.fi/uutiset/talous/3696628/Ulosliputus+uhkaa+jos+miehistotuki+katoaa

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/artikkeli-1.224591
harrastetuki kirjoitti:
Merenkulun tukea perustellaan huoltovarmuudella sotatilan aikana. Samaa soopaa syydetään maataloustuen tarpeella. Tosiasiassa tuet mahdollistavat kannattamattoman " harrastuksen " maanomistajille ja merimiehille. Maanomistajat muka viljelevät ja merimiehet muka työskentelevät. Jos tukiaisia ei maksaisi vientiteollisuuden toimijat veroina , homma loppuisi kun maksajaa ei löytyisi.
Jos KELA ei maksaisi sinulle tukiaisia, joutuisit töihin !!
kauhea_ajatuskin_vai kirjoitti:
Jos KELA ei maksaisi sinulle tukiaisia, joutuisit töihin !!
Veronmaksaja maksaa merimiehelle tukea , saa nukkua työpaikalla torkkupeiton alla kuten eräät kansanedustajat. Kelan tuki on pieni merimiehen tukeen nähden. KELA:sta ne merimiehenkin sairaslomat maksetaan , jooko?
päivähuoneesta kirjoitti:
Veronmaksaja maksaa merimiehelle tukea , saa nukkua työpaikalla torkkupeiton alla kuten eräät kansanedustajat. Kelan tuki on pieni merimiehen tukeen nähden. KELA:sta ne merimiehenkin sairaslomat maksetaan , jooko?
Et vaivaudu ikinä ottamaan asioista selvää ??
+Lisää kommentti
Kyllä muillekin tukia maksetaan kuin merimiehille. Maanomistajien vuosilomia tuetaan verovaroista 140 miljoonalla eurolla kesässä. Pelkästään kymmenen vuoden kesälomat maanjusseille maksaa veronmaksajille 1,4 miljardia euroa.
4 VASTAUSTA:
Suomessa on n.50 000 maatilaa, useimpia hoitaa pariskunta.
140 milliä sadalletuhannelle....1400 per nenä. Kyllä maajussin ja -muijan kelpaa...
Paljonko kuluu kelalta verovaroja sinun elättämiseen ??
yllätyyllätys kirjoitti:
Suomessa on n.50 000 maatilaa, useimpia hoitaa pariskunta.
140 milliä sadalletuhannelle....1400 per nenä. Kyllä maajussin ja -muijan kelpaa...
Paljonko kuluu kelalta verovaroja sinun elättämiseen ??
Konepäällystö liiton luottamusmiesten yhteiskunnallinen ymmärrys ja tietämys taitaa olla aika vaatimaton , esitettyjen laskelmien perusteella. Jos sama laskentatapa on vierasmaalaisten mestareiden vaikutuksesta suomalaisten mestareiden työttömyyteen, on varsin selvää miksi suomalaisia mestareita on paljon työttömänä.
laskentakaava kirjoitti:
Konepäällystö liiton luottamusmiesten yhteiskunnallinen ymmärrys ja tietämys taitaa olla aika vaatimaton , esitettyjen laskelmien perusteella. Jos sama laskentatapa on vierasmaalaisten mestareiden vaikutuksesta suomalaisten mestareiden työttömyyteen, on varsin selvää miksi suomalaisia mestareita on paljon työttömänä.
Ote ne pillerit....
laskentakaava kirjoitti:
Konepäällystö liiton luottamusmiesten yhteiskunnallinen ymmärrys ja tietämys taitaa olla aika vaatimaton , esitettyjen laskelmien perusteella. Jos sama laskentatapa on vierasmaalaisten mestareiden vaikutuksesta suomalaisten mestareiden työttömyyteen, on varsin selvää miksi suomalaisia mestareita on paljon työttömänä.
Hän on hyvä ja esittää sen oikean laskentakaavan.
+Lisää kommentti
Vain työtön ja viljatilallinen ei saa lomitustukea , se kuuluu eläinten hoitajille , olet taas väärässä.
Vuosilomaa vain päätoimisille maatalousyrittäjille
Vuosilomaa saavat vain päätoimiset kotieläintalouden yrittäjät, jotka osallistuvat päivittäin välttämättömiin kotieläintöihin omalla tehtäväosuudellaan. Tilalta käsin harjoitettu yritystoiminta ei vie vuosilomaoikeutta, ei myöskään mikään maatalouteen liittyvä tilan ulkopuolinen yritystoiminta eikä opiskelu. Jos maatalousyritystyön lisäksi hakija harjoittaa tilan ulkopuolella Yrittäjien eläkelain YEL-vakuutuksen alaista yritystoimintaa tai hänellä on työ- tai virkasuhde, määritetään hänen päätoimisuutensa ns. työaikavertailun avulla. Maatalousyrittäjällä on oikeus vuosilomaan, jos hänen maatalouteen käyttämä työaikansa on vähintään yhtä suuri kuin muuhun työhön käyttämänsä aika. Työttömyysetuutta saava maatalousyrittäjä ei ole päätoiminen.
Ei ole ihme jos laskelmasi ovat taas kerran jostain muualta kun tietämyksestä.
Ilmoita
Liitojohtajat hehkuttavat miten torjuivat sekamiehityksen lisäyksen raamisopimukseen. Miten voi enää vähentää suomalaisten mestareiden määrää laivalla jos siellä ei ole ainuttakaan suomalaista mestaria jäljellä. Tietysti voidaan sanoa että virolainen mestari on lähes suomalainen , jolloin virolaisen paikkaa ei vienyt filippiiniläinen. Koska suomalaisille mestareille saadaan verovaroilla tuettuja jobeja suomalaisiin laivoihin?
6 VASTAUSTA:
Verovaroilla tuetissa kiuluissa seilaa vain härmäläisiä. Varustamot joiden paateissa on ns.sekamiehistyssopimu, ei saa tukea.
Sinä olet joku perkeleen sekakäyttäjä ja nistejä ei laivoihin päästetä.
Anonyymi kirjoitti:
Verovaroilla tuetissa kiuluissa seilaa vain härmäläisiä. Varustamot joiden paateissa on ns.sekamiehistyssopimu, ei saa tukea.
Sinä olet joku perkeleen sekakäyttäjä ja nistejä ei laivoihin päästetä.
EU-säännösten mukaista työvoimakustannustukea saavat alukset merkitään Suomen kauppa-alusluetteloon. Käytännössä kauppa-alusluetteloon on merkitty kaikki merkittävät ulkomaanliikenteessä toimivat rahti- ja matkustaja-alukset, joista rahtialuksia on selvä enemmistö (Kuvio 5). Esimerkiksi vuonna 2014, kauppa-alusluetteloon merkittyjen alusten osuus varsinaisesta kauppalaivastosta oli noin 16 prosenttia. Bruttovetoisuudella tarkasteltuna vastaava osuus oli lähes 91 prosenttia. (Trafi 2015c.) Toisin sanoen, määrällisesti kauppa-aluksia on vähän, mutta tilavuudeltaan ne kattavat suurimman osan kauppalaivastosta. Viro ei maksa kyseistä EU:n hyväksymää tukea , joten virolaiset tulevat suomen lipun alle nauttimaan verovaroin kustannettua palkkaa. Ruotsalaisten maksaman tuen määrä on vähentynyt voimakkaasti viimeisten vuosien aikana , suomalaisen tuen vastaavasti kasvaessa.
Anonyymi kirjoitti:
Verovaroilla tuetissa kiuluissa seilaa vain härmäläisiä. Varustamot joiden paateissa on ns.sekamiehistyssopimu, ei saa tukea.
Sinä olet joku perkeleen sekakäyttäjä ja nistejä ei laivoihin päästetä.
Sekamiehityssopimus koskee muita kuin EU kansalaisia.
Anonyymi kirjoitti:
EU-säännösten mukaista työvoimakustannustukea saavat alukset merkitään Suomen kauppa-alusluetteloon. Käytännössä kauppa-alusluetteloon on merkitty kaikki merkittävät ulkomaanliikenteessä toimivat rahti- ja matkustaja-alukset, joista rahtialuksia on selvä enemmistö (Kuvio 5). Esimerkiksi vuonna 2014, kauppa-alusluetteloon merkittyjen alusten osuus varsinaisesta kauppalaivastosta oli noin 16 prosenttia. Bruttovetoisuudella tarkasteltuna vastaava osuus oli lähes 91 prosenttia. (Trafi 2015c.) Toisin sanoen, määrällisesti kauppa-aluksia on vähän, mutta tilavuudeltaan ne kattavat suurimman osan kauppalaivastosta. Viro ei maksa kyseistä EU:n hyväksymää tukea , joten virolaiset tulevat suomen lipun alle nauttimaan verovaroin kustannettua palkkaa. Ruotsalaisten maksaman tuen määrä on vähentynyt voimakkaasti viimeisten vuosien aikana , suomalaisen tuen vastaavasti kasvaessa.
Miksi lainaat ikivanhaa kun viime vuotinenkin olisi saatavilla ???
Anonyymi kirjoitti:
Miksi lainaat ikivanhaa kun viime vuotinenkin olisi saatavilla ???
Joskus on sanottu että vanhassa vara parempi. On katsojan silmässä mikä tilasto parhaiten sopii kulloiseenkin tilanteeseen , vanha vai uusi. Oliko ikivanhavanha parempi , vaiko huonompi , oman ajatusmaailman kannalta verrattuna uusimpaan , asiallinen kysymys?
Tosiasia on että suomalaisille mestareille on verovaroilla kustannetuissa laivoissa vähän työpaikkoja.
Anonyymi kirjoitti:
Joskus on sanottu että vanhassa vara parempi. On katsojan silmässä mikä tilasto parhaiten sopii kulloiseenkin tilanteeseen , vanha vai uusi. Oliko ikivanhavanha parempi , vaiko huonompi , oman ajatusmaailman kannalta verrattuna uusimpaan , asiallinen kysymys?
Tosiasia on että suomalaisille mestareille on verovaroilla kustannetuissa laivoissa vähän työpaikkoja.
Vanhan sanonnan mukaan on : Vale , Emävale , Tilasto. Kaikkia käytetään tilanteen mukaan , myös mestareiden vapaista työpaikoista , joita tuntuu joko olevan tai sitten ei , katsojan mielentilan mukaan.
+Lisää kommentti
Kovasti puhutaan työntekijä pulasta , paljonko lienee työttömiä meripuolen mestareita? Josko joku viisas tietäisi?
6 VASTAUSTA:
Mestareita ei ole työttöminä, perämiehiä seilaa puolikkaan jobilla.
Anonyymi kirjoitti:
Mestareita ei ole työttöminä, perämiehiä seilaa puolikkaan jobilla.
Täkkärit pääsevät miehistön töihin , mestarit joutuvat kortistoon , koska koneosastolla vain harvassa laivassa on suomalaiselle jyvitettyä miehistövakanssia. Siis täkkäreillä on jotain työtä , mestarit lojuu kortistossa.
Anonyymi kirjoitti:
Täkkärit pääsevät miehistön töihin , mestarit joutuvat kortistoon , koska koneosastolla vain harvassa laivassa on suomalaiselle jyvitettyä miehistövakanssia. Siis täkkäreillä on jotain työtä , mestarit lojuu kortistossa.
Sekakäyttäjä horisee:))))
Anonyymi kirjoitti:
Sekakäyttäjä horisee:))))
Verovaroilla kustannetulla suojatyöpaikalla torkkupeiton omistaja on taas herännyt aamupäiväunilta ja innostunut tuottamaan päivän työn , kommentin nettiin.
Anonyymi kirjoitti:
Verovaroilla kustannetulla suojatyöpaikalla torkkupeiton omistaja on taas herännyt aamupäiväunilta ja innostunut tuottamaan päivän työn , kommentin nettiin.
Ja kuitenkun kaikessa lyhykäisyydessään pesee pilleristin jutut ihan 6-0
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuitenkun kaikessa lyhykäisyydessään pesee pilleristin jutut ihan 6-0
Mestareiden työttömyys on korkea johtuen ulkomaalaisesta työvoimasta. Myös täkkäreillä vaikeuksia työnsaannissa.
+Lisää kommentti
STTK:n johtaja vaatii lisää ulkomaista työvoimaa suomeen . Merimiesten korkea työttömyys osittain johtuu suuresta ulkomaalaisten työntekijöiden määrästä jotka ovat täyttänyt verovaroilla tuetut laivatyöpaikat. Nyt STTK vaatii että näiden työttömien merimiesten työttömyyskorvaustakin pitäisi pienentää. Tällaisia vaatimuksia ei ole Lääkäriliitosta kuulunut , mutta heillä onkin lähes täystyöllisyys.
1 VASTAUS:
Insinöörien edusmiehet akavalaisessa liitossa ehdottaa intialaisille IT insinööreille 6000 euron minimipalkkaa. Paljonko filippiiniläinen meri-insinööri mahtaa tienata suomalaisessa laivassa? Virolaisethan jo tienaavat ainakin saman kuin suomalaiset , ellei jo hieman enemmän?
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Konepäälystöliitolla on nyt näytön paikka nuorten työllistämiseksi

Uusi sopimus mahdollistaa nyt nuorten mestareiden työllisyyden parantamisen suomalaisten mestareiden osalta . Ainut vaara on , nykyiset siiffit ja luottamusmiehet , voivat torpata suomalaisten mestareiden työpaikkojen lisääntymisen itsekkäillä päätöksillään , oman etunsa säilyttämiseksi.
Jos työllisyys ei parane nuorilla , voi katseen kääntää liiton johtoon ja kysyä miksi näin kävi.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta