J. Rinta-Joupin "viimeisin" huijaus

Saksan Helmi

23

13386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A.II

      Kyllä nyt tietää ainakin, että mistä liikkeestä en autoa mene ostamaan.

    • ajelija

      Mun mielestä tuossa nyt ei mitään ihmeellistä!Kymmenvuotiaassa autossa on JO VIKOJA,kymmenvuotias ei siis ole uusi.
      Taisi vain tuo maksettu ylihinta ruveta kirvelemään.

      • mobile
        Jobbari kirjoitti:

        Joo, oikeasti muutaman tonnin autosta ( verot tietty) maksetaan käsittämättömiä hintoja.
        Ko. auton arvo Suomessa ehdottomasti max. 10 000-12 000 euroa.

        http://www.mobile.de/SIDdNyQgGDAm3gkh.70jizUUw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1109502106A1LsearchPublicD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C597%81T-t-vCaMkMoRDSmVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6D1100E17200Dc180D1995DC180HinPublicA2A0A0A0D1995A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=11&id=11111111157200587&

        Joopa joo. tarjolla 580 kpl, hinnat alkaen 3200 eur. Eli halvin, joka toimii on todennäköisesti n 5000 euron hintainen...


      • Hanssi
        mobile kirjoitti:

        Joopa joo. tarjolla 580 kpl, hinnat alkaen 3200 eur. Eli halvin, joka toimii on todennäköisesti n 5000 euron hintainen...

        No, kuinka se Saksassa 3000-4000 euron hintainen romu voi maksaa Suomessa 19 000 euroa?
        Toki hullu ei ole se, joka pyytää, vaan se joka maksaa, mutta sittenkin.
        Jos hyvän saa Saksasta 5000-7000:lla, ei se maksa vieläkään yli 12 000 euroa Suomessa.


    • karua

      karua touhu on maalimalla ... onneks olen onnellinen suomiauton ostaja , verot on ruovittu suolarahoista mut mut ...

      heeeeii , farkkupakukansaa mollataan veronkiertäjiks , samanlaisia veronkiertäjiä auton maahantuojatkin ovat !

      Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan sano vesa keskinen ...

    • mopo.nen

      Tuttuni kertoi että viikonlopun autonäyttelyssä autojouppi oli täynnä asiakkaita ostopuuhissa.

      Joten kohu meni ohitse..

    • Uskomatonta

      No voi vittu mitä äijiä! Ei tartte takuulla enää ostella joupin autoja! Muistan kyllä kertoa eteenpäin!

      • oulusta

        Eikö se ole ihan selvää että saksasta tuoduilla mersuilla on aina omat riskinsä. Siellähän ruuvataan mittareita ja ei todellakaan pelkästään myyntitarkoituksessa. Saksalainen autoverotus on semmoinen että mitä enemmän kilometrejä sitä kovempi verotus, näin kertoi saksassa asuva kaverini. Toki mittareita ruuvataan myös myyntimielessä.
        Ihan turhaan te Rinta-Jouppia morkkaatte. Ostajan pitää olla sen verran perillä asioista. Kun kyseessä on noinkin kalliin auton osto, niin eikö ostajan mielessä käynyt käyttää autoa autotohtorilla ennen ostoa? Siellä kyseiset ongelmat olisivat tulleet ilmi.
        Ostin juuri Rinta-Joupilta Toyota Carina E 2.0Turbodieselin ja ei minulla ole mitään moitittavaa autosta. Älkää yleistäkö yhden tapauksen perusteella!!!!!!!


      • laskeskelija
        oulusta kirjoitti:

        Eikö se ole ihan selvää että saksasta tuoduilla mersuilla on aina omat riskinsä. Siellähän ruuvataan mittareita ja ei todellakaan pelkästään myyntitarkoituksessa. Saksalainen autoverotus on semmoinen että mitä enemmän kilometrejä sitä kovempi verotus, näin kertoi saksassa asuva kaverini. Toki mittareita ruuvataan myös myyntimielessä.
        Ihan turhaan te Rinta-Jouppia morkkaatte. Ostajan pitää olla sen verran perillä asioista. Kun kyseessä on noinkin kalliin auton osto, niin eikö ostajan mielessä käynyt käyttää autoa autotohtorilla ennen ostoa? Siellä kyseiset ongelmat olisivat tulleet ilmi.
        Ostin juuri Rinta-Joupilta Toyota Carina E 2.0Turbodieselin ja ei minulla ole mitään moitittavaa autosta. Älkää yleistäkö yhden tapauksen perusteella!!!!!!!

        Ettei "tuttusi" vain edustanut suomalaista autoalaa, ainakaan ei tiennyt paskan vertaa mistä puhuu. Tiedot miten Saksassa autoja verotetaan löytyvät WWW:stä, mitä jos vaivautuisit itse ottamaan selvää?


      • oulusta
        laskeskelija kirjoitti:

        Ettei "tuttusi" vain edustanut suomalaista autoalaa, ainakaan ei tiennyt paskan vertaa mistä puhuu. Tiedot miten Saksassa autoja verotetaan löytyvät WWW:stä, mitä jos vaivautuisit itse ottamaan selvää?

        Mahdollista että tilanne on muuttunut siellä.
        Voisin hyvin suositella sinullekkin ottamaan asiasta selvää että onko näin ollut joskus, ettei tartteisi leikkiä kaikentietävää


      • sake
        oulusta kirjoitti:

        Mahdollista että tilanne on muuttunut siellä.
        Voisin hyvin suositella sinullekkin ottamaan asiasta selvää että onko näin ollut joskus, ettei tartteisi leikkiä kaikentietävää

        Oulun mies puhuu kyllä tosi paskaa.


      • Saksan mies
        oulusta kirjoitti:

        Eikö se ole ihan selvää että saksasta tuoduilla mersuilla on aina omat riskinsä. Siellähän ruuvataan mittareita ja ei todellakaan pelkästään myyntitarkoituksessa. Saksalainen autoverotus on semmoinen että mitä enemmän kilometrejä sitä kovempi verotus, näin kertoi saksassa asuva kaverini. Toki mittareita ruuvataan myös myyntimielessä.
        Ihan turhaan te Rinta-Jouppia morkkaatte. Ostajan pitää olla sen verran perillä asioista. Kun kyseessä on noinkin kalliin auton osto, niin eikö ostajan mielessä käynyt käyttää autoa autotohtorilla ennen ostoa? Siellä kyseiset ongelmat olisivat tulleet ilmi.
        Ostin juuri Rinta-Joupilta Toyota Carina E 2.0Turbodieselin ja ei minulla ole mitään moitittavaa autosta. Älkää yleistäkö yhden tapauksen perusteella!!!!!!!

        Vai että kaverisi kertoi tuollaisia, ja sinä uskot kaiken mitä kaverit puhuu. Joko kaverilla ei ollut mitään hajua saksalaisesta autoverotuksesta tai sinä ymmärsit kaveria väärin, juttu muuttui matkalla.

        Vaikka auto on kuinka kallis tahansa, pitää asiakkaan pitää pystyä luottamaan autoliikkeen antamiin tietoihin. Tuon kokoisesta talosta pitäisi jo löytyä asiantuntemusta, mutta ei näköjään ole. Tai sitten sitä on ja asiakkaita yritetään vedättää parempien katteiden toivossa, tai yritetään laittaa omat virheet kiertoon.

        Tutkippas sitä mainiota jouppi-tojotaasi vähän tarkemmin, voi paljastua yllättäviä asioita. Suomalaisiin rasvatukka limanuljaska autokauppiaisiin ei voi luottaa hetkeäkään. Minä ennemmin ostan autoni rehelliseltä perussaksalaiselta, jolle auto ei ole elämää suurempi asia.


      • V..........
        oulusta kirjoitti:

        Mahdollista että tilanne on muuttunut siellä.
        Voisin hyvin suositella sinullekkin ottamaan asiasta selvää että onko näin ollut joskus, ettei tartteisi leikkiä kaikentietävää

        Ei IKINÄ ole Saksassa maksettu mitään autoveroja minkään mittarilukeman perusteella! Herää!


      • Harrastaja
        Saksan mies kirjoitti:

        Vai että kaverisi kertoi tuollaisia, ja sinä uskot kaiken mitä kaverit puhuu. Joko kaverilla ei ollut mitään hajua saksalaisesta autoverotuksesta tai sinä ymmärsit kaveria väärin, juttu muuttui matkalla.

        Vaikka auto on kuinka kallis tahansa, pitää asiakkaan pitää pystyä luottamaan autoliikkeen antamiin tietoihin. Tuon kokoisesta talosta pitäisi jo löytyä asiantuntemusta, mutta ei näköjään ole. Tai sitten sitä on ja asiakkaita yritetään vedättää parempien katteiden toivossa, tai yritetään laittaa omat virheet kiertoon.

        Tutkippas sitä mainiota jouppi-tojotaasi vähän tarkemmin, voi paljastua yllättäviä asioita. Suomalaisiin rasvatukka limanuljaska autokauppiaisiin ei voi luottaa hetkeäkään. Minä ennemmin ostan autoni rehelliseltä perussaksalaiselta, jolle auto ei ole elämää suurempi asia.

        Yks auto on Juipilta ostettu, ja se saa riittää.
        Sen verran huonoa on siellä palvelu.


      • Deutschfinne
        oulusta kirjoitti:

        Mahdollista että tilanne on muuttunut siellä.
        Voisin hyvin suositella sinullekkin ottamaan asiasta selvää että onko näin ollut joskus, ettei tartteisi leikkiä kaikentietävää

        itse makselen vuosittain autostani täällä Saksassa. Tiedän tasan tarkkaan,että vero määräytyy moottorin kuutiotilavuuden ja sen päästönormin mukaan,minkä
        auto täyttää. Kilometrien määrä ei kiinnosta hevonpaskaakaan verottajaa. Ja terveisiä vaan sille Saksan tutullesi.


    • kiinnostaa

      Missäs sijaitsee tämä arvauskonttori olis pihassa noita romuja ja pitäis saada leimoja halvalla.Millaiset katsastajat näitä oikein ropaa, nyt meni usko siis näihin leimanikkareihin.Epäillys ollut että liikkeitten raadot saa hyviä lukuja ja yksittäisestä asiakkaasta tehrään kanta-asiakas eli määrätyt hylkäykset täytyy tulla muuten epäillään filungista.Hävettävää katsastusta,kukas noihin voi luottaa.

    • jokunen

      Tuon ikäisistä mersuista lähtee yli puolet vientiin Saksassa-suuntana Itä-Eurooppa ja Suomi.
      Tuolla 19000 eurolla saa jo 1-2 vuotiaan C-mersun
      Saksasta.

      • tilasto

        Noita C-sarjan Mersuja on Saksassa myyty koko 90-luvun noin 100.000 kappaletta VUOSITTAIN! Niitä siis on myyty Saksassa uutena noin miljoona kappaletta.

        On siis aivan paskapuhetta, että niitä tuotaisiin Suomeen sellaisia määriä, että sillä olisi mitään vaikutusta Saksan markkinoihin! Itä-Eurooppaan voi hyvinkin upota paljon suurempia määriä, mutta ei suomalaisten hankinnoilla ole mitään merkitystä, ts. saksalaisilla ei ole mitään tarvetta säilöä kaikkia pommeja tarhoissaan ja odottaa, että joku rohkea suomalainen tulee ostamaan.


    • tuostanoin

      Rintajoupilla mahtaa olla ammattimaiset jobbarit kun katsastavat auton ilman kattia vähäpäästöisenä..

    • mahdollista ja totta

      "Mittarikotelo sisältää ainoastaan piirilevyn, josta päästään mm. muuttamaan mittarilukemia."

      Ei C-sarjalaisen mittaristoa tarvise purkaa, mikäli mittarilukemaa halutaan muuttaa!

      Sitä (mittarilukeman muutos) ei itseasiassa kertakaikkiaan tehdä mistään "piirilevystä".

      Tässä on selvä sensaationhakuisuus tälle asialle.

      Looginen selitys on, että mittaristo ja tarkemmin nopeusnäyttö on jumittanut (tämä on C-sarjalaisen mittarivika) ja nopeusnäyttö on uusittu.
      Voi olla muitakin vikoja, mutta mittarilukemaa ei noin muunnella.

      Koko juttu tuntuu haisevan, eikä vähiten R-J:n suunnalta. Mutta meitä on moneksi.

    • markkupoika1

      Justiinsa..Kommentoin tätä vanhaa ja naurettavaa juttua..
      Ensiksi : Saksassa ei Todellakaan veroteta km mukaan ( itse siellä asuneena..) toiseksi : Kun tämän hintaluokan autoja ostelee ei kannattaisi aivan sumussa hosua vaan kaivelee myös itse perusasioita , kolmas: valitse kaverisi paremmin ja unohda kotikutoiset hörhöt jotka Luulee tietävänsä aina kaiken...
      Lisäksi : Olen Joupeilta ostanut 4 autoa ja viimeinen oli huippu " vedätys"..Mersu farkku , ajettu 420.000 vm 2005 . Kaikki huollot kirjassa viimeistä kilometriä myöten ja pirun siisti , kunnossa , katsastuksesta meni heittämällä läpi lukuunottamatta rekkarin valoa josta huomautus.. jne jne auto oli edullinen . Nyt mittarissa 620.000 ja vieläkin saan saman vaihdossa kun menen tuoreempaa hakemaan
      Ostan Kaikki vastakin heiltä.

      • LiimalettiProvisioRenki

        Persaukinen tissijoupin myyjäkö täällä romujaan kehuu


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3757
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      96
      3407
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2468
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1555
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      85
      1427
    Aihe