https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/21cc96b7-d09e-4d46-8448-a25071b02e04
"Enää 7 prosenttia suomalaisista vaihtaisi autonsa uuteen dieselautoon!"
Vanhanen sanoi: ostakaa dieseleitä. Ihmiset ostivat. Sitten diesel-autojen hinnat laskivat, ihmisten varallisuutta katosi. Nyt diesel-autot eivät ole enää minkään arvoisia, kukaan ei niitä enää halua.
Vanhanen! Kysykää, pitäisikö kuitenkin ostaaa dieseleitä??"?"?"
Ostakaa dieseleitä, kehotti Vanhanen
21
72
Vastaukset
- ToinenAnsaTulossa
Vielä kun ihmiset viisastuisivat eikä menisi samaan ansaan uudelleen, kuten nyt näkyy käyvän, kun siirtyvät bensa-autoihin.
Kun ilmastonmuutoshuoli ja toimenpiteet siirtyy vähitellen myös autoliikenteeseen, niin se on bensa-autojen menoa. Kokonaisuutena tämä on suurempikin ’kolaus’, koska koskee useampia ja todennäköisemmin keskimäärin pienituloisempiakin. Tämä ’kolaus’ on jo hetikohta tuossa ’nurkan takana’ kuten uutisoinneista voi helposti päätellä.
Polttomoottoriautoista kannattaa ilman muuta siirtyä lataushybreihin ja aina parempi, jos siirtyy sähkö-diesel-hybridiin. Kaikkein parasta tietysti siirtyä kokosähköön, jos ajotarve sen vain sallii kohtuudella.- EiJärkevääPerustetta
Miksi pitäisi siirtyä??
- ValtioKonkurssiin
EiJärkevääPerustetta kirjoitti:
Miksi pitäisi siirtyä??
Onko köyhempinkin PAKKO siiryä ?
Maksaako Kela siirtymisen, kuin hallitus rikkaille ?
KOKO Suomeenko pelkkiä sähikäisiä ?
Verotuksella nyt PAKKOvaihtoja, ohjausta ???
- Väärä_suunta
Niin, tuo Vanhasen toive ilmeisesti liittyi päästöjen vähentämiseen. Siinä mielessä se oli ihan oikea toive.
Tämä nykyinen tilannehan johtaa päästöjen lisääntymiseen. Ei sekään nyt ihan touvottava suunta ole. - paku-diesel
Diesel paku paras sillä jos veroluonteisia kiristyksia tulee niin ne tulee henkilöautoihin sillä paketti autoja ei sähköisenä ole markkinoilla kuin postin jakeluun soveltuvia tällä hetkellä ja hinta tuplat mitä normi pakettiauto ja näittää olevan 200km maksimi toiminta sädekkin ja kantavuus alle tonnin reippaasti eli ei toimi työkäytössäkään varsinkin kun peräkärryt mukana yleensä.
- AikanaKiviJaKausi
Ja mitähän aikakautta elettiin Vanhasen puheitten aikaan??
- Valtio.Konkurssiin
Onko köyhempinkin PAKKO siiryä ?
Maksaako Kela siirtymisen, kuin hallitus rikkaille ?
KOKO Suomeenko pelkkiä sähikäisiä ?
Verotuksella nyt PAKKOvaihtoja, ohjausta ??? - bmbn
Valtio.Konkurssiin kirjoitti:
Onko köyhempinkin PAKKO siiryä ?
Maksaako Kela siirtymisen, kuin hallitus rikkaille ?
KOKO Suomeenko pelkkiä sähikäisiä ?
Verotuksella nyt PAKKOvaihtoja, ohjausta ???"Maksaako Kela siirtymisen, kuin hallitus rikkaille ?"
Valtio maksaa sen saman 2000 euroa niin köyhille kuin rikkaille tässä tasa-arvon maassa.
Ei kannata olla köyhä.
Äänestän sitä puoluetta, joka mainostaa: "Älä tule köyhäksi. Opiskele, tee töitä, älä käytä rahojasi turhaan, elä terveellisesti, urheile tai liiku, vaurastu sen verran mitä palkkatuloilla voi vaurastua". Suomi on siinä mielessä hyvä maa, että täällä voi ihminen tienata sen verran riittävästi, että voi sähköauton ostaa, kunhan vaan
- Dieselikiinnnostaa
No nyt kannattaa ostaa dieseli, saa edullisesti hyviä autoja
- auto.ei.varallisuutta
"Sitten diesel-autojen hinnat laskivat, ihmisten varallisuutta katosi. "
Kaikkien arkiautojen hinta laskee jokainen päivä. Samoin se vie kaiken polttoaineen minkä siihen ostaa.
Täytyy olla todella typerä jos kuvittelee autoon laittamansa rahan olevan varallisuutta. Auto on kuluva käyttöesine.
Varallisuutta on maa, osakkeet, raha, kiinteistöt, yritys jne. Auto on vain kuluerä.- HinnatPutoo
Teslan omistajiahan vasta koetteleekin tämä uusien autojen hintaromahdus, siinä on kyse jopa kymppitonneista. Aivan eri luokkaa kuin käytettyjen autojen normaali vuosittainen hinnanlasku, joka ei varmasti tule kenellekään yllätyksenä.
Todennäköisesti muidenkin sähköautojen hinnat putoo vielä kovastikin.
Näin käy myös polttomoottoriautoille kun niitä aletaan vaihtamaan vaihtoehtoisiin käyttövoimiin. Se tapahtunee isommin joskus 2020-luvun lopulla. Tällä hetkelle sähkö näyttäisi olevan vahvoilla.
Kautta aikojen on päivitelty Suomessa autojen kovia hintoja ja toivottu niiden laskevan. Ja nyt kun ne näin on käymässä, niin sepä ei sitten olekaan hyvä juttu.
Josjoku on ostanut normaalin käyttöauton sijoituskohteena, niin täytyypä ihmetellä oikein tosissaan....
- eri.murheet
"Teslan omistajiahan vasta koetteleekin tämä uusien autojen hintaromahdus, siinä on kyse jopa kymppitonneista. "
Tunnen kaksi Tesla-kuskia. Kummallekaan yhden auton kymppitonnien arvonlasku ei merkkaa mitään. Että siinä mielessä on turha huolehtia heidän tappioistaan. - qerew
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5eeaf9a5-7184-43c6-a562-1f5a5174fdec
"Dieselin hinta voi kohota pilviin ensi vuonna"
"Edellinen dieselin hintapiikki nähtiin viime syksynä. Silloin dieselin hinta nousi bensalitran hinnalle ja paikka paikoin ohikin"
Taas saa kuunnella dieselautoilijoiden kitinää ja vikinää.- ei.mitään.hätää
Milloin on joku dieselautoilija vikissyt yhtään mistään?
Dieselautoiljat ajavat kunnon premiumpirsseillä eikä millään kinnereillä. Ainoita vikisijöitä ovat kaltaisesi kateelliset joilla ei ole omaa elämää vaan aika kuluu muiden ihmisten asioiden funtsaamiseen. - kyllätäänäinon
Aikansa kuule kutakin.
Itse ajelin dieselillä kauan oikein pitivät mersumiehenä,jota en tosin millään halunnut korostaa sen kummemin,siiryin sitten 70 sarjan volvoihin, no maalta muuto kaupunkiin ja nuo autot eivät sitten käyneet käteen kaupunkiajossa.Likäksi ne raksuttaa kovaäänisesti,niissä on vielä melkoinen verotuskin.
No päädyin bensa autoon vuosi sitten,tyytyväinen olen,diesel autoihin piti laittaa rahaa euroissa enemmän joka kantilta.
Ajan noin 30000km vuodessa joka on vähän,Bensasta maksan 50 - 60 senttiä litralta,eli kipaisen rajan takaan tosta tankin täyteen ja kanisterin,rajan takana näyttää jo olevan niin että diesel on jo kalliimpaa bensaan nähden eli se on jo muutunut siis venäjällä,käyn kerran viikkoon tankilla ym muut ostokset ja parturit jne.....
Dieselillä ei kannata ajaa vaikka se maksaisi 60 senttiä litralta,se on kertakaikkiaan ulkona jo markkinoilta.
Tekemäni päätöksen johdosta olen ollut tyytyväinen tähän ratkaisuun siirtyä bensa autoilijaksi,sitä menee ohjekirjan mukaan 5.5 l sadalle mutta arvioin se olevan 6l tietämillä tai ylikin pakkasilla kaupunkiajossa.
Kyllä rajantuntumilla esim:joensuu on jo alueena nykysiin sellainen ettei diesel autoja yksityinen hevillä myy hyvään hintaan,viimeinen 5 vuotta on ollut vaikeaa saada myytyä mersua tai volvoa kun lukema ylittää 300000km. Diesel ei kelpaa järkihinnalla vaan on polettava hinta tai on pidettävä auto ja maksettava vaan siitä.
Nythän en missään tapauksessa vaihtaisi enään dieseliin,sen aika on ohi oikeasti,vain kuljetus puoli käyttää dieseleitä,muut joutuvat myymään ne pilkka hinnalla pois. - Aikavaihtuunopeasti
kyllätäänäinon kirjoitti:
Aikansa kuule kutakin.
Itse ajelin dieselillä kauan oikein pitivät mersumiehenä,jota en tosin millään halunnut korostaa sen kummemin,siiryin sitten 70 sarjan volvoihin, no maalta muuto kaupunkiin ja nuo autot eivät sitten käyneet käteen kaupunkiajossa.Likäksi ne raksuttaa kovaäänisesti,niissä on vielä melkoinen verotuskin.
No päädyin bensa autoon vuosi sitten,tyytyväinen olen,diesel autoihin piti laittaa rahaa euroissa enemmän joka kantilta.
Ajan noin 30000km vuodessa joka on vähän,Bensasta maksan 50 - 60 senttiä litralta,eli kipaisen rajan takaan tosta tankin täyteen ja kanisterin,rajan takana näyttää jo olevan niin että diesel on jo kalliimpaa bensaan nähden eli se on jo muutunut siis venäjällä,käyn kerran viikkoon tankilla ym muut ostokset ja parturit jne.....
Dieselillä ei kannata ajaa vaikka se maksaisi 60 senttiä litralta,se on kertakaikkiaan ulkona jo markkinoilta.
Tekemäni päätöksen johdosta olen ollut tyytyväinen tähän ratkaisuun siirtyä bensa autoilijaksi,sitä menee ohjekirjan mukaan 5.5 l sadalle mutta arvioin se olevan 6l tietämillä tai ylikin pakkasilla kaupunkiajossa.
Kyllä rajantuntumilla esim:joensuu on jo alueena nykysiin sellainen ettei diesel autoja yksityinen hevillä myy hyvään hintaan,viimeinen 5 vuotta on ollut vaikeaa saada myytyä mersua tai volvoa kun lukema ylittää 300000km. Diesel ei kelpaa järkihinnalla vaan on polettava hinta tai on pidettävä auto ja maksettava vaan siitä.
Nythän en missään tapauksessa vaihtaisi enään dieseliin,sen aika on ohi oikeasti,vain kuljetus puoli käyttää dieseleitä,muut joutuvat myymään ne pilkka hinnalla pois.Noita dieselautojen lopun ennustajia on ollut täälläkin jo viitisen vuotta varmaankin. Ja yhä edelleen se tuntuu olevan monen mielessä se elämän suurin ja tärkein asia ja sitä sitten jaksetaan toitottaa. Ja nämä toitottajat ovat tietysti niitä joilla ei edes ole dieseleitä ja useimmilla ei koskaan ole ollutkaan. Liikuttavaa tämä huoli dieselautojen omistajista, todella liikuttavaa.
No noista ennustajista huolimatta dieselin osuus vain kasvaa autokannasta.
Se kasvaa käytettyjen tuonnin ansiosta, koska halutaan isompi auto ja niissähän diesel on edelleen ainoa järkevä moottori. Suuri osa suomalaisista ajelee alle kymppitonnin autoilla ja yleisin uudetkin taitaa pyöriä parinkympin nurkilla ja nimenomaan siksi, ettei varaa/halua ole kalliimpiin autoihin. Tässä hintaluokassa ei uusia dieseleitä ole ja käytetytkin alkavat olla jo hurjasti ajettuja ja isommat varmaankin jo kymmenkunta vuotta vanhoja. Vaihtoehtona tälle ostajakunnalle tuskin on pieni ja edullinen karvalakkiversioinen bensa-auto.
Vaihtoehto ovat käytännössä siis hakea isompi dieselauto Saksasta ja Ruotsista on houkutteleva ja helposti ymmärrettävä.
Nuokin haetut dieselautot nuorentavat Suomen autokantaa. Se tietysti on huono juttu, että nuo autot ovat päästöiltään yleensä Euro5 tai vanhempia eli v2014 malleja tai vanhempia. Toki nekin ovat kasvihuonekaasupäästöiltään vastaavia bensa-autoja vähäpäästöisempiä, mutta typpioksidipäästöt ovat isompia.
Dieselit ovat ja pysyvät niin kauan kuin polttomoottoriautoja liikenteessä on. Ammattiliikenne käyttää lähes poikkeuksetta dieseleitä ja koska näin on, niin dieselit ovat viimeisiä polttomoottoriautoja, joita liikenteessä näkyy. Aika naiivia on kuvitella, että vain yksityiskäytössä dieselit kiellettäisiin, kun dieselliikenne on kansantalouden ja yritystoiminnan kannalta elinehto ja siksi infra sitä varten on säilytettävä. Bensa-autoillahan ei tällaista ammattiliikenne-kytkentää ole, joten bensa-autojen poistuminen haittaisi lähinmä ’huvi- ja mukavuusliikennettä’. Ensilti usko, että bensa-autojakaan kukaan kieltämässä on ellei bensa-autojen suuret päästöt yhä kiristyvien päästörajoitusten vuoksi siihen aja. Todennäköisesti näiden suurien päästöjen vuoksi isot bensa-moottoriautot poistuvat aika nopeastikin lähitulevaisuudessa ainakin auton päävoimanlähteenä. Pienet alle litran moottoreilla varustetut bensa-autot ovat paremminkin ’turvassa’, jos ihan oikeasti päästöt alkavat näkyä viranomais- ja verotuspäätöksissä. - DieselOnIkuinen
VR Group on päättänyt ostaa 60 uutta dieselveturia sveitsiläiseltä teollisuuskonserni Stadlerilta. Maanantaina julkisuuteen kerrotun hankinnan arvo on noin 200 miljoonaa euroa.
Uudet veturit tulevat käyttöön pääosin tavaraliikenteeseen. Ne tehostavat VR:n mukaan ratapihoilla tehtävää vaihtotyötä sekä sähköistämättömien rataosien junaliikennettä.
Lisäksi veturit ovat huomattavasti nykyistä dieselkalustoa ympäristöystävällisempiä ja varmatoimisempia.
Ensimmäiset uudet dieselveturit aloittavat liikenteessä vuonna 2022. Koko kalustoerä toimitetaan Suomeen vuoteen 2025 mennessä. Näillä vetureilla korvataan vaiheittain 1960,-70 ja -80-luvuilla valmistetut dieselveturit.
- JokaisellekoUusiTesla
Tesla on saamassa oikuden kulkea pyöräteillä Hämiksellä ja Eirassa.
Tesla saa parkata myös bussipysäkeille.
Teslassa ei tarvitse käyttää talvirenkaita, kun ne ovat niin raskaita.
Teslalaa saa ajaa ylinopeutta,.
Teslalla saa harrastaa taxiliikennöintiä valtion piikkiin.
Tesla on Jeesuksesta seuraava, virsikirja tehdään uusiksi.
Hallitus kustantaa rikkaille uudet Teslat ja
köyhille korkeammat polttoaineverot.
Tässä Rikkaiden Vihreitten uusi puolueohjelma.
- tdikalliskorjaus
https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/diesel-saksassa-mita-oikeuden-paatos-tarkoittaa-vanhoille-dieselautoille/
joutuuko suomessa asentamaan tuhansien e katalysaattorin?- MihinPäädyit
No kun tuota ole vuoden verran mietiskellyt sen jälkeen kun tuo artikkeli yli vuosi sitten julkaistiin, niin mihin tulokseen olet päätynyt?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641506Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281379Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701318Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2201189- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201041Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että285956- 76954