Nothing breaks like a heart

Avopuoliso (nainen) ilmoittaa parin kymmenen yhdessäolo vuoden jälkeen, että kaipaa omaa aikaa ja haluaa muuttaa omaan asuntoon. Syyksi tähän hän ei oikein osaa sanoa muuta kuin, että näkee suhteen enää kaverillisena eikä tunne suurta intohimoa meikäläistä kohtaan.
Löytyiskö kokemuksia, miten tässä kohtaa pitäisi toimia? Meillä on kaksi lasta ja heidän tulevaisuus on tietenkin tärkeintä.
Lämpeneekö suhde jos pyrin muuttumaan jotenkin vai kannattaako antaa vaan olla

2

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalevi_stadista

      Ihan saman tekstin mun exä sanoi mulle. Pitkän ajan jälkeen tajusin että hän olikin rakastunut. Meillä on kolme lasta ja 19 vuotta takana. Aluksi se sanoi että huoltajuus voi jäädä mulle, mutta sossun käynti muutti kaiken. Lisäksi muutti hevon helvettiin puolenvuoden päästä erosta. Siinä meni mun tapaamisoikeudet. En todellakaan suosittele eroa niin kauan kun lapset on pieniä. Keskustelu kaksin ja ammattiauttajan kanssa kannattaa jos ei ole alistamista tai väkivaltaa. Lapset etusijalle. itsekkyys sivuun vaikka vain muutamaksi vuodeksi. Tehkää sopimuksia ja muutoksia parisuhteeseen, sopikaa vaikka ero päivä vuoden tai parin päähän. Koittakaa tosissaan etsiä sitä kipinää joka oli alussa. Uudet suhteet ja uusioperhekokemukset ovat niin vaikeita että lapset niissä kärsii. Lukekaa juttuja uusioperheistä. Koittakaa samaistua siihen miten vaikeeta ja vaikeeksi elämä voi muuttua. Erostani on jo kahdeksan vuotta ja kolmenvuoden kohdalla luulin että olen käsitellyt eron. vieläkään en anna itselleni enkä puolisolle anteeksi sitä että ei haettu apua. Tällä hetkellä mun neljä lasta asuu kaikki eri osoitteessa, Ollaan lastensuojelun asiakkaita. Yx on lastenkodissa. Lasten palavereita on jatkuvasti, kumpaankin lapseni exään oon yhteydessä ja nähään jatkuvasti. uusioperheenkin kokeilin ja siitä lähdettiin lastenkanssa turvakotiin kun olikin väkivaltainen. Kyllä tämän Suomenmaa on täynä alkoholisteja. Yritän olla turvallinen isä ja pelastaa mitä pelastettavissa on mutta en tiedä mihin se riittää. huumeet ja viina tulee mukaan pienille lapsille. Tässä sitä yksin yritän hoitaa lapsia ja viedä sinne sun tänne. Ei uusioperheissä kukaan nainen exän lapsia rakasta tai huolehdi. kyllä suurin osa näistä ajattelee vain itseään. Kolmanne liiton lopussa en uskaltanut jättää lastani yksin kolmanne exän kanssa. Kyllä se on niin että lapsista välittää oikeesti vain biologiset vanhemmat ja heidän yhteiset välit ovat hyvin tärkeä lapsen hyvinvoinnin kannalta. Tuossa teidän tunnetilassa ei pysty näkemään niitä onnellisia hetkiä joita teillä on ollut, näkee vain kaiken synkän. Aikaa toisille, aikaa olla yksin, omia menoja, seksiä myös muiden kanssa. näköalojen avartamista. Kysykää lapsilta haluavatko ne että te eroatte. Sitten kun lapset on täysikäisiä voitte mennä minne haluatte. Tässä kun itse mietin koska minulla olisi aikaa hankkia suhde tai seksikumppani niin sen aika on viiden vuoden kuluttua. Tällähetkellä aikaa on joka toinen torstai 3h ja joka toinen lauantai ilta. Ketä kiinnostaisi sellainen suhde. Lapset oon halunnut ja niistä pidän huolen kunnes kuolen.

      • aikamoista

        Kalevillestadista.
        Sekavasta jutustasi poimin seuraavia kohtia.
        Ensin sanot, että sulla on 3 lasta 19 vuotta kestäneestä parisuhteesta.
        Sitten kerrot, että sulla on 4 lasta ja ne kaikki asuu eri osoitteissa.
        Sanot, että -kolmannen-liiton lopussa et uskaltanut jättää lastasi eksän kanssa.
        Sanot, että olette lastensuojelun asiakkaita ja yksi lapsistasi on lastenkodissa.
        Sitten sanot, että yrität yksin hoitaa lapsia ja viedä sinne sun tänne.
        Lopuksi sanot ettei sinulla ole hetkeäkään omaa aikaa.

        Siis häh????
        Sinulla on yhteensä 3 tai 4 tai 7 kersaa??? Vai onko niitä tätäkin enemmän?
        Sinulla on ollut vähintään -kolme- parisuhdetta, sinä aikana kun sinulla on jo ollut lapsia.
        Kaikki sinun lapset asuvat jossain muualla, olet kuitenkin yksin vastuussa lapsistasi omien sanojesi mukaan. Miten sinulta onnistuu tuo neljässä eri osoitteessa asuminen samaanaikaan???
        Eikös se lastenkodin henkilökunta siellä olevaa kersaa hoida ollenkaan kun sinä joudut sielläkin 24/7 läsnäolemaan?

        Olet halunnut ja saanut monta lasta, mutta et ole yhdellekään heistä kyennyt antamaan turvallista kotielämää. Miksi sinä olet hypännyt suhteesta toiseen?
        Miksi teit uusia lapsia sen sijaan, että olisit keskittynyt jo olemassa olevien lastesi kotiolojen turvaamiseen ja parantamiseen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe