Näin Helluntaikirkkoon kuuluva paikallisseurakunta mainostaa ja kehuu itseään:
### Tervetuloa seurakuntaan!
SEURAKUNTA on meille todellinen PERHE, johon toivotamme tervetulleeksi uusia jäseniä jatkuvasti. Niin myös sinut, ovatpa lähtökohtasi tai elämäntilanteesi mitkä tahansa. ###
- Köyhät älkää vaivautuko?!? (emme välitä teistä)
TÄTÄ EI OPETETA JA PANNA KÄYTÄNTÖÖN KRISTINUSKON KESKEISTÄ SANOMAA
A. TASAUS KÖYHIEN AUTTAMISEKSI SRK:N TEHTÄVÄNÄ
2. Korinttolaiskirje 8:
13 Sillä ei ole tarkoitus, että muilla olisi huojennus, teillä rasitus, vaan tasauksen vuoksi tulkoon tätä nykyä teidän yltäkylläisyytenne heidän puutteensa hyväksi,
14 että heidänkin yltäkylläisyytensä tulisi teidän puutteenne hyväksi, niin että syntyisi tasaus,
15 niinkuin kirjoitettu on: "Joka oli paljon koonnut, sille ei jäänyt liikaa, ja joka oli koonnut vähän, siltä ei mitään puuttunut".
B. LÄHIMMÄISEN RAKKAUDEN OSOITUS KÄRSIVILLE JA KÖYHILLE
1. Kor. 12:26
Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.
Mark. 14:7
Köyhät teillä on aina keskuudessanne, ja milloin tahdotte, voitte heille tehdä hyvää, mutta minua teillä ei ole aina
C. LAUPIAS SAMARIALAINEN
- Miksi seurakunnat eivät osoita laupeutta ja lähimmäisen rakkautta köyhälle?
Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"
Jeesus vastasi ja sanoi: "Eräs mies vaelsi Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui ryövärien käsiin, Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan'.
Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin".
--- Tätä ahneet papit eivät opeta (rahasta) ---
40
<50
Vastaukset
- Siunauksen_Avaimet
Kohta A (tasaus srk:ssa) koskee seurakuntaperhettä.
Kohta B (köyhä ja/tai kärsivä jäsen srk:ssa) koskee srk:n jäsentä
Kohta C (akuutin avun tarpeessa oleva) lähimmäinen - Kirjakääröt
Luuk.10:34 Biblia (1776) Ja tuli ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti siihen öljyä ja viinaa, ja pani juhtansa päälle, ja vei hänet majaan, ja korjasi häntä.
- Jopi48
Miik.3:11 Sen päämiehet jakavat oikeutta lahjuksia vastaan, sen papit opettavat maksusta, ja sen profeetat ennustelevat rahasta. Mutta Herraan he turvautuvat, sanoen: Eikö Herra ole meidän keskellämme? Ei tule meille onnettomuutta. Jer.5:12.
- Siunauksen_Avaimet
Omavanhurskaiset, palkkapaimenet, ulkokultaiset yms.
tuskin pystyvät olemaan LAUPEITA kärsiville tai köyhille srk:n ruumiin jäsenille.
ORGANISAATIO TARVITSEE RAHAUHREJA MUTTA JUMALA EI TAHDO RAHAUHREJA
Matt. 9:13
Mutta menkää ja OPPIKAA, mitä tämä on: 'LAUPEUTTA minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä." - Pastori_Tee_Parannus
Se on suurimpia ongelmia sillä pastorit eivät tiedä ja halua tehdä parannusta synneistään.
Onko pastorillasi usko ilman tekoja(laupeutta):
Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin". - Jobinpostia
Hoos.6:6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja.
- Kirjakääröt
Jaak.2:13 Biblia (1776) Sillä armotoin tuomio pitää hänen päällensä tuleman, joka ei laupiutta tehnyt; ja laupius kehuu tuomiota vastaan.
- kamalaaaa
missähän mahtaa nyt olla se paskakärpänen, joka täällä heti vouhotti, kun kirjoitit aamun varhaisina tunteina muutaman kommentin?
Kirjakäärön ikioman paskakärpäsen mukaan jumlattomalla kirjakääröllä ei ole rauhaa eikä hän saa nukutuksi.
- Totuuson1234
2. Amos.8:11-12. KATSO , PÄIVÄT TULEVAT SANOO HERRA , HERRA, jolloin minä lähetän nälän maahan; en leivän nälkää enkä veden janoa, vaan Herran sanojen kuulemisen nälän.
12. Silloim he hoippuvat merestä mereen, pohjoiseta itään; he samoavat etsien Herra sanaa, mutta eivät löydä.
Amos.9:8. Katso, Herran, Herran silmät ovat syntitä valtakuntaa vastaan, ja minä hävitän sen maan pinnalta; kuitenkaan en minä Jaakobin heimoa kokonaan hävitä, sanoo Herra.
Jes.30:12-13. Sentähden, näin sanoo Israelin Pyhä; Koska te halveksitte tätä sanaa ja luotatte väkivaltaan ja vääryyteen ja siihen turvaudutte,
13. niin tämä synti on oleva kuin repeämä korkeassa muurissa, joka uhkaa sortua ja pullistuu; se särkyy äkkiä, yhtäkkiä.
Heb.4:7.12. niin hän taas määrää päivän, tämän päivän", sanommalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu;
"Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
12. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
Heb.6:1-2. Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta; parannusta kuoleista töistä ja uskoa Jumalaan.
2. oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuoleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.
3. Ja niin me tahdomme tehdä, jos vain Jumala sallii.
Jaak.4:15-17. sen sijaan, että teidän tulisi sanoa; "Jos Herra tahtoo ja me elämme, niin teemme tämän tai tuon".
16. Mutta nyt te kerskaatte ylvästelyssänne. Kaikki sellainen kerskaaminen on paha.
17. Joka siis ymrtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.
Luuk.12:47. Ja sitä palvelijaa, joka tiesi herransa tahdon, mutta ei tehnyt valmistuksia eikä toiminut hänen tahtoansa mukaan, rangaistaan monilla lyönneillä.
Mat.24:4.11-14. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille; "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti pelastuu.
14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikkessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
1.kor.15:19-20. Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.
20. Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.- Kyllätyytyväisyys
Kuulkaa kuulkaa Herran ,Herran , päivä on tullut ,luopumisen palata sanan ääreen,
- ValheenLyhyetJäljet
Miksi aloittaja puhuu papeista, kuitenkin tarkoittaen helluntailaisia saarnamiehiä? Milloin hellareille on tullut papit? Aloittaja ei ole rehellinen tässä vähässäkään vaan yrittää johdattaa pahat ajatukset omistaan kristillisten kirkkojen papistoihin, leimata muita.
Hellarit kuten adventistitkaan EIVÄT ole kristittyjä. Tosin ainakin hellarit koko 100 vuoden historiansa aikana kovasti ovat yrittäneet eksyttää ihmisiä uskomaan niin.
Olisikin aika outoa, jos joku heikäläinen alkaisi yhtäkkiä opettaa "kristinuskon keskeistä sanomaa". Parempi kun pysytte omissa harhaopeissanne.- Olenmaaillikkovaan
Kyllä tää on maalikon sisäistä hätää, opetuksen tarpeesta seurakunnissa, anteeksi sisäisetä huudostani tero Lahsesta
- Tiuskija
Olenmaaillikkovaan kirjoitti:
Kyllä tää on maalikon sisäistä hätää, opetuksen tarpeesta seurakunnissa, anteeksi sisäisetä huudostani tero Lahsesta
OK. Anteeksi hätiköity tiuskaisuni. Aamukahvi on vielä juomatta...
Kirjoituksesi on oikein hyvä. Siunausta. - Olenmaalikko
Tiuskija kirjoitti:
OK. Anteeksi hätiköity tiuskaisuni. Aamukahvi on vielä juomatta...
Kirjoituksesi on oikein hyvä. Siunausta.Et sinä tiuskinnut olen tottunut ritiikkiin, ja toivottovasti haukkusivat minua nyt ne ei pysty,kun on kysymys Jumalan puhtaasta sanasta, siunausta teille kaikille
- Vieraskäsite-Laupeus
Kristinuskoon, lähimmäisen rakkauteen ja "pelastusvarmuuteen"
EI riitä usko vaan tarvitaan
LAUPEUTTA.
ONKO pastorisi laupias?
Oletko sinä LAUPIAS?- Vastaanvieraskäsite
Mun Pastorini on Herramme Jeesus Kristus, hän pelastaa. elänyt joka sanan mitä kirjoitan elämässäni todeksi, nykyään olen luopunut kaikesta maallisesta olen 24/7 sanan rukouksen Hengessä, Luopumus on suuri seurakunnissa, miten käy sellaisen ihmisen joka etsii Jeesusta elämäänsä, kirjoita ainoastaan niistä aiheista mitkä olen elänyt todeksi Jumalan sanaa puhtaasti, sanana, sanan ääressä Raamattu opetta minua, Enkä minä Raamattua jos joku lukee sanaa niin siemen on kylvettu, ei siinä minullakaan mennyt kuin 37 vuotta, nyt on ikää 71 ei hätäillä sen uskoon tulonkanssa, Se on Jumalan työ kylvö kuuluu meille
- SamassaHengessä
Oikein sanoit - Nyt on luopumisen aika!
- Pertti39
Elämme nyt suomessa vaarallista aikaa ja Jumalan tuomiot on alkaneet ja siksi pitää hylätä kevytkentäisyys ja etsiä koko sydämmestä Jumalaa Jeesuksen kautta. Linkki puheeseen suomen kohtalosta. https://www.youtube.com/watch?v=v1xtf5KYFt8&feature=youtu.be&t=1846
- RauhaNYT
Jumalan tuomiot alkoivat jo ennen maailman luomista ja sitä samaa tuomiota se on ollut läpi Maapallon historian.
Oletan, että ed. video sisältää Lännen sotapropagandan, "profetiaksi" muokattuna, joten en viitsi vaivautua.
Ajat ovat maailmassa aina vaaralliset, mutta etenkin silloin jos ryhdytään antamaan tukea sodalle.
Jos sota syttyy, kysyykö kukin täällä itseltään: "Mitä mielialaa minä levitin internetissä muille lukijoille? Kannustinko sotaan, levittämällä vihamielialaa itäistä naapuriamme vastaan, jolloin myös he, internettiä lukevina, saivat suomalaisista vihollisen mielikuvan? Vai: toiminko rauhan puolesta, pyrkien kirjoittamaan suvaitsevasti ja hyväksyen myös heidän, itänaapurimme ajatuksista, toiveista, kansasta, ihmisistä, kulttuurista, pyrkien vahvistamaan rauhan mielialaa? Olenko minä, sotaa puoltavilla ja "ennustelevilla" vihakirjoituksillani osasyyllinen sotaan?"
Sodan sytyttyä nämä kysymykset ovat käytännön kannalta jo myöhäiset, nämä tulee kunkin kohdallaan miettiä NYT. Teennäinen "katumus" olisi sodan sytyttyä myöhäistä, vastenmielistä ja tekopyhää, kun maatamme jyrätään joka suunnalta ja kansaamme kaatuu kuin heinää.
NYT on aika toimia rauhan puolesta. Mutta Lännen fundamentalistithan ovat jo kauan, kaukonäköisesti demonisoineet kaikki rauhanpuheet! Länsi tahtoo ja sen rahamiehet, sotateollisuus tarvitsee sotaa. - Putin-rauhanruhtinas
Vain hullu uskoo että Venäjä ja Amerikka ovat rauhan asialla historiassa, tänään ja tulevaisuudessa.
Ei Putin ole mikään "rauhanruhtinas" ja eikä islam "rauhan uskonto". - Kiitoksia.puheenvuorosta
Putin-rauhanruhtinas kirjoitti:
Vain hullu uskoo että Venäjä ja Amerikka ovat rauhan asialla historiassa, tänään ja tulevaisuudessa.
Ei Putin ole mikään "rauhanruhtinas" ja eikä islam "rauhan uskonto".Venäjä on kuitenkin se, joka aivan selkeästi on tahtonut osoittaa rauhan tahtoa. USA taas, koko olemassaolonsa aikana ei ole montaakaan rauhanpäivää nähnyt. USA:lla on jatkuvasti sotilaita joka maailman kolkilla ja nyt ne on huomanneet pienen Suomemme.
Tässä maassa tunnutaan pitävän itsestäänselvyytenä, että kansa ajattelisi Venäjän olevan vihollisemme. Meiltä ei edes kysytä! Suomenruotsalaiset, RKP ja Ruotsi eivät salli rauhan- ja kauppasuhteidemme vahvistuvan Venäjän kanssa! Tuo samainen joukko on kautta historiamme sotinut Venäjää vastaan meidän maallamme, meidän kansamme kustannuksella. He omistavat mediat, heillä on rahavalta, he estävät mm. todellisen suomenhistorian opetuksen koululaitoksessamme! Meille on vuosisatoja syötetty Ruotsin valheita.
Jokin aika sitten löytyi Ruotsista yli 1500 vuotta vanha miekka. Ruotsi metelöi heti sen olevan viikinkien miekka! 1500 vuotta sitten viikinkejä eli "ruotsalaisia" ei edes ollut pohjolassamme, he saapuivat vasta 900-luvulla möykäten ja ryöstellen meidän suomalaismaillemme, häätäen saamelaiset pohjoiseen ja vallaten heidän maansa, jossa nyt on, vasta n. 1000 vuotta herrastellut Gauthiod, Ruotsin ja Norjan kuningaskunnat! Miekka on siis muinaissuomalainen!
Ruotsalaiset ovat sotaisaa ryöstelijäkansaa. Jatkuvaa sodanlietsontaa valheuutisoinnein, nyt Saviksen mukaan levittävät oikein ohjeita joka kotiin, mitä tehdä, kun sota syttyy! Ruotsi tuntuu kovasti tietävän tulevasta sodasta! USA ja Venäjä vaan eivät ole sellaisesta vielä puhuneet!
USA:ta hyödyttää sota muiden maaperällä, samoin Ruotsia, mutta Venäjää ei sota Suomen maaperällä hyödytä, he eivät varmasti halua jenkkejä lähelle Pietaria. Mutta jos on pakko, tottahan kenen tahansa järki sanoo, että silloin Venäjän todellakin täytyy asettaa sotansa kauas itärajalta! Länsi-Suomeen ja Lappiin, jos mahdollista. Ja koska Ruotsi niin kovin tätä sotaa haluaa, niin toki hekin (toivottavasti) tulevat saamaan osansa. Taputan käsiäni kun ensimmäinen Iskander osuu Tukholmaan. Tällainen olisikin hurreille uusi kokemus! Että kerrankin heitä itseään ammutaan! - Kommentoija
Suomessa on ollut venäläisiä sotilaita historian aikana.
Nyt on islam sotilaita täällä ja amerikkalaisia sotilaita harjoituksissa.
Ei enää venäläisiä.
Mitä seuraavaksi?
Suomi ei ole enää itsenäinen valtio.
Itsenäisen valtion eräänä tunnusmerkkinä on oma raha.
Raamatun profetioiden mukaan islamvaltiot ja Venäjä haluavat tuhota Israelin Googin sodassa. - OmaMaaMansikka
Kommentoija kirjoitti:
Suomessa on ollut venäläisiä sotilaita historian aikana.
Nyt on islam sotilaita täällä ja amerikkalaisia sotilaita harjoituksissa.
Ei enää venäläisiä.
Mitä seuraavaksi?
Suomi ei ole enää itsenäinen valtio.
Itsenäisen valtion eräänä tunnusmerkkinä on oma raha.
Raamatun profetioiden mukaan islamvaltiot ja Venäjä haluavat tuhota Israelin Googin sodassa.No se ei oo meidän murheemme.
Suomalaisia tulisi koskettaa oman maan ja kansan etu. - RauhanRuhtinastaOdottaes
Juupa, tiedättehän kuinka islam ja venäjä kahvikuppikavereita? Julkosuudessa on ollut kaauan sitten, presidenttitason ilmoitus, ettEI hamas/hizbollah ole terrorijärjestöjä!
OmaMaaMansikka kirjoitti:
No se ei oo meidän murheemme.
Suomalaisia tulisi koskettaa oman maan ja kansan etu.Ja persu hillo toloppa ja iso jytky.
- Siunauksen_Avaimet
Profetiani:
"Löytääkö Jeesus uskoa ja laupeutta maanpäältä kun tulee takaisin".
Tutkikaa onko se Jumalasta.- Miekkaillaan
Nämä just on oikeita profetaalisia sanoja mutta jatkan Jeesus itse sanoi en rauhaa vaan miekan, sanan mieka
- elopellontyömies
Laupeudessa usko muuttuu eläväksi uskoksi ja Jumalan tuntemus kasvaa.
Haluatko olla uskossa LAUPIAS?
Sinä vähenet ja Kristus kasvakoon Sinussa.- Tiedätätäonkomitään
En ole enää muuta kuin tulesta temmattu kekäle, jos sitäkään täysin arvoton kasvamisen näkee jos ja kun armosta toivottavasti voin itse mennä lämpösempään paikkaan mutta ilmeisesti uskoossa olessa voi olla pinene pieni kipinä armon varassa
- Tunnetvarmastinäitä
Kaikki uskovat eivät ole laupiaita.
- Tietommeonvajavaista
Israelin kansa lähti erämaa vaellukselle 2,5 miljoonaa ihmistä 40 vuoden aikana vain 2 pelastu joosua ja kaaleppi, kyllä se laupeus on hyvin harvassa,
- OleLaupias
Montako ihmistä tänäpäivänä pelastuu?
Kaikkiko jotka uskovat?
Myöskö armovarkaat?
Ne jotka ovat tehneet parannuksen ja olleet laupiaita lähimmäisiä kohtaan, pelastuvatko ne Jeesuksen seuraajat?? - Jumalanarmahtavan
Onneksi vain Jumala tietää, pelastusksesta kukaan ei nää edes teoista senkin Jumala päättä Kristuksessa, mehä tiedetään sanasta miten armovarkaille käy miksi näi ei Enkeli ruhtinas Miikael kironnut saatanaa vaan sanoi tuomitkoon Herra sinut
- UskonYtimessä
Jeesus itse antoi seuraajilleen esimerkin laupeudesta.
- ArmovarkaanTie
Armovarkaat eivät peri Taivasten Valtakuntaa.
Missä sinun laupeuden astiasi on?
Jeesus antoi esimerkin laupeudesta. - sitä.ja.tätä
Kuis sie Tero sieltä lahest oikein pappiloi mittaelet?
Jos historiaa mittaileisit, näkisit todella pappis- puolen säädyt ym. historiankin mitassa- kirkon suuret omaisuudet, ym.
Sitten vilikuuleisit sitä helluntaikirkkoas.
Eiks siellä lahes- ole tämä Hurstikin toiminut? Kuis sie sillee sitten ajattelet, ettei tietoa köyhän juttuihisi olis, kun Heikki ja Mikko - on oikein asiantuntiasukua.
Veikko - Mikon isä - on oppineisuus isä ollut Mikolle ja lehes toiminut seurakuntasi paimenena. Eikös homma pelaa- vai eikö silmäs näe?
Mikon veli Heikki - hän hoitaa hesanpäätä ja taitaa tytär jatkaa- kun isä jää eläkkeelle, ehkä suurin syy siihen on fyysisen sairauden rajoittama elämä.
Puhun siksi, että luulisin, että lahes on hommat hoidettu niillä resusseilla, mitä on.
Ei ole valtiokirkon omaisuutta, metsiä, eikä kunnaita - vaan se, minkä seurakunta on paikallisesti pystyyn saattanut, Kotirannan leiripaikkoineen, joissa myös jokaista palvellaan.
Itse en ole paikkasi kirkossa, mutta ehkä jotain rahtuja sieltä olen kuulon perusteella tuntenut.
Kirkon "mainos" on aivan mukiin menevä, jossa varmasti köyhillä on paikkansa.
Mutta, myös "rikkaillakin", sillä he sydämestään uhraten, mahdollistavat köyhän osan, siihen leipäkoriin ja kalapulliin, eri toiminnoissa.
Jos heitä ei olisi, niin luulisin, että köyhän tuottama tulo, ei kattaisi niitä seiniä, joista maksatte verot, sähköt, vedet, vakuutukset, pihanhoidon, ym. ym. mitä yhteiskunnassa on toimittava, jos toimii.
Sitten olisi pantava kaikille "jäsenmaksu" - jos rikkaat puuttuisi penkkiä kuluttamasta.
Niin, eiköhän seurakuta ole se Kristusruumis - hänen hoitamansa ja hän on sen kymmenyksensä ansainnut - jaettavaksi toinen toisellemme, sen mukaan, kun rakkaudessa on toimintaan sitä annettu.- Vastaanlahesonkaikpäin
En noit säätylöit oon selvillä, mutta huomautin mikkoa kun kehuu olevansa eläkkeellä, et kuis papis-sukua oleva kavari tääl Lahes tekköö, sain satikutia kun puutuin, kun mainitsin Veikon työstä, et varmasti Heikki veli tarviisi apua, arvokkaan työn jatkajaksi. Arvaat kuinka hää suut minä tiijän Jumalan johdatukseni, kyllä varmaan tietää, kysyin kun tuli sydämelle, ei näille Lahen vanhemmistolle voi mitään puhua, hyö kun ovat niin viisaita että nimitti evankeliumin asiantuntian Hannun oiken erikois-asiantuntia, täälä päin ei sanaa saa muualta kuin Raamatusta ja jäämällä pois seurakunnasta.
Kristinuskokin on lahko , Jeesuksen opetus raamatussa on ainoa puhdas asia ja kaikki mitä ihminen sen ympärille rakentaa on lihan sössötystä ja itsekkään ihmisen (pahan) juonitteluja.
Seuratkaa Jeesusta älkääkä ihmisten keksimiä "kuvioita".Rahaa ja suinausta HELLkirkossa...
- OtaVaarin-TeeParannus
Helluntaikirkon teoria n:o 1
- Papit käyttävät seurakunnastaan nimitystä "perhe" (uskovatko he itsekkään tuohon?)
Valitettavasti todellisuus "perheestä" on toinen.
Vallalla on oma nokkimisjärjestys ja auta armias jos päädyt ravintoketjun alapäähän.
Raamatussa puhutaan seurakuntaruumista, sen jäsenistä, jäsenien arvostuksesta ja köyhien jäsenten avustamisesta (kts. tasaus Raamatusta).
Srk-ruumis ei voi olla eriseurainen, ahne, vähempiarvoisten jäsenten syrjäyttämistä, ulkokultainen, valtataistelua yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1212348Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2142000Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j611503Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1751314- 551238
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751036Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa63962Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36907- 52894
- 31855