Nii..miten on?
Ainakaan ketjuja luettuani en vakuuttunut asiasta. Ehkä on vain huonoja aloituksia..
Tv:Pertti-setä
Onko palstalla keskustelutaitoista väkeä
85
52
Vastaukset
Fohigddjovkh??
- wanhaämmä
Päläpälä kirjoitti:
Jgkiobbjk, kgucwgch! 🤣🤣 Yhjbkoctfhgub khkgr5cnoo, lhkgubkk....😬
Jhijijj!! 👍Krääh... jksöati tjkai. Jjksö... 🙄
Jksöit Sipilä! 🤪🤪 wanhaämmä kirjoitti:
Krääh... jksöati tjkai. Jjksö... 🙄
Jksöit Sipilä! 🤪🤪Nooo, hutguttugut tjkai thööks döi diu diu. Jjksööö.
Jkösöittyiddyvui Sippilä, stsuuukkl. 👏- JossainMuualla
Päläpälä kirjoitti:
Nooo, hutguttugut tjkai thööks döi diu diu. Jjksööö.
Jkösöittyiddyvui Sippilä, stsuuukkl. 👏Frthh stöks lafart!
Zögönd Niinistö ähäläwäbälä. JossainMuualla kirjoitti:
Frthh stöks lafart!
Zögönd Niinistö ähäläwäbälä.Tsaaah nyggesnyg tyk tyk hööm reuhmi mindds..😉
Äkkfvoogkg.- flowersreally
Tää oli kiinnostavin pätkä pitkään aikaan.
flowersreally kirjoitti:
Daah daa daa.😆
Khkgikmaa!!!flowersreally kirjoitti:
Yritän vielä kerran, vaikka tämän hokeminen maistuu jo puulta: H0M0!
- JokaisellaRooli
Iku-Turso kirjoitti:
Taso ei päätä huimaa.
Alemman tason miehet vain paikalla. Jännämiehet yökerhossa iskemässä naisia.
H0M0!
- Tämä-selvä
Onhan täällä mutta ei sitä viitsi kun joku tulee aina sotkemaan kaiken.
- wanhaämmä
Keskustelu. Se on homoille.
- AsianVierestä
Saako sinua homostella:)
Olet varmaan jo saanut vastauksen kysymykseesi, hyvin näyttää löytyvän!!
Iku-Turso kirjoitti:
En ole yllättynyt keskustelun tasosta, tätähän se on aina ollut.
H0M0!
Mitäs ihmeen älämölöä täältä kuuluu? :D
https://youtu.be/0O1zFVD-KX0?t=16- AsianVierestä
Tuleeko räkä nenästä ja voiko wanhaa ämmää vähän homostella...stella..ja jää kantaa.
https://www.youtube.com/watch?v=DiQRDTxlvk4 - Palstaonvalinta
Täällä on hyviä keskustelijoita. Ja keskustelut paikoitellen hyviä.
Aiheet ei juuri nytten ole kiinnostavia, eikä itselläkään ole mitään mielenkiintoista aihetta mielessä. Mutta sitten voi nousta ylös, mennä ulos ja vaikka hitsata International mccormic b 414;n astinlaudan tuen paikoilleen. Ei lonksahda kun hyppää siitä jatkossa. Onko Iku- turso sun sisäinen voimaeläimesi?
https://1.bp.blogspot.com/-K37nzjwx4cg/VInkoNlL59I/AAAAAAAACAU/CV_4CHdKAVU/s1600/aino.png
Ööö..Kysyitsä jotain?Minä olen Iku-Turso.
"Onko palstalla keskustelutaitoista väkeä?" oli kysymys.
Mitä olen selaillut ketjuja, niin aikamoista sontaa täällä kirjoitellaan. Jengiltä puuttuu kaiketi oikea elämä, siitä juttujen yksitoikkoisuusIku-Turso kirjoitti:
Minä olen Iku-Turso.
"Onko palstalla keskustelutaitoista väkeä?" oli kysymys.
Mitä olen selaillut ketjuja, niin aikamoista sontaa täällä kirjoitellaan. Jengiltä puuttuu kaiketi oikea elämä, siitä juttujen yksitoikkoisuusSä olet pympertti..Pyrtti!
Piste.
Mullapa onkin leikkielämä ja sepä vasta onkin kivaa..☺Wwuwuw kirjoitti:
Sä olet pympertti..Pyrtti!
Piste.
Mullapa onkin leikkielämä ja sepä vasta onkin kivaa..☺Mutta se on ihan eri kuin sun satuiluelämä...syöpineen ja yrityksines saada Pönttis mustikses..
Tilulilu.. 🤗Päläpälä kirjoitti:
Se on varmaan hällä cancer se sisäinen elukka...🤔
Ja kukas se siinä sitten on?
- macynhaamu
Päläpälä kirjoitti:
No macynhaamu.😝
Eli mä!☺️
Wwuwuw kirjoitti:
Mutta se on ihan eri kuin sun satuiluelämä...syöpineen ja yrityksines saada Pönttis mustikses..
Tilulilu.. 🤗Pönttis mustikseks....eikai kukaan nyt noin ajattele?
Teiltä kyllä puuttuu oikeasti oikea elämä jos palstasukkaisuus on ihan aito tunne. Minä kirjoittelin uteliaisuuttani Pönttiksen kanssa ja pidin kirjoittajaa hauskana, olin valmis tutustumaan oikeastikin.
Pönttis vain sattuu olemaan palstan sekopää Teknodonna joka on vuosikaudet kirjoitellut tänne valtavan määrän tekstiä ziljoonalla nikillä. Mulla ei ole syitä keskittyä häneen, saatikka yrittää tehdä häntä mustasukkaiseksi.
Mitä Heidiin tulee, niin meidän yhteiset opintomme päättyvät ensi viikolla. Sen jälkeen emme tule kohtaamaan samoissa opintoryhmissä vaan valmistumme molemmat omaan tahtiimme omia opintopolkujamme.
Emme ole keskustelleet väleistämme, eikä ole tarpeenkaan. Eilen näimme viimeksi koululla, ja Heidi antoi mulle numeronsa ja pyysi minulta numeroa. Numeroiden vaihto oli kyllä alunperin minun ideani, mutta Heidi mietti asiaa viikon verran.
Aika näyttää kuinka käy. Jos ikävä kasvaa ylitsekäymättömäksi, niin ehkäpä soittelemme ja tapaamme....- macynhaamu
Wwuwuw kirjoitti:
No niin.
Tervepä terve.. 🤗
Pälis!Terve!!🤗
Iku-Turso kirjoitti:
Pönttis mustikseks....eikai kukaan nyt noin ajattele?
Teiltä kyllä puuttuu oikeasti oikea elämä jos palstasukkaisuus on ihan aito tunne. Minä kirjoittelin uteliaisuuttani Pönttiksen kanssa ja pidin kirjoittajaa hauskana, olin valmis tutustumaan oikeastikin.
Pönttis vain sattuu olemaan palstan sekopää Teknodonna joka on vuosikaudet kirjoitellut tänne valtavan määrän tekstiä ziljoonalla nikillä. Mulla ei ole syitä keskittyä häneen, saatikka yrittää tehdä häntä mustasukkaiseksi.
Mitä Heidiin tulee, niin meidän yhteiset opintomme päättyvät ensi viikolla. Sen jälkeen emme tule kohtaamaan samoissa opintoryhmissä vaan valmistumme molemmat omaan tahtiimme omia opintopolkujamme.
Emme ole keskustelleet väleistämme, eikä ole tarpeenkaan. Eilen näimme viimeksi koululla, ja Heidi antoi mulle numeronsa ja pyysi minulta numeroa. Numeroiden vaihto oli kyllä alunperin minun ideani, mutta Heidi mietti asiaa viikon verran.
Aika näyttää kuinka käy. Jos ikävä kasvaa ylitsekäymättömäksi, niin ehkäpä soittelemme ja tapaamme....Palstasukkaisuus... 🤣
No voi päevää..Iku-Turso kirjoitti:
Pönttis mustikseks....eikai kukaan nyt noin ajattele?
Aika näyttää kuinka käy. Jos ikävä kasvaa ylitsekäymättömäksi, niin ehkäpä soittelemme ja tapaamme....No jos kassit saat tyhjennettyä, niin onnea. Elä kuitenkaan mene rakastumaan. Se vaan maustaa omaa parisuhdettaan pikku kikkailulla.
Saapasnaama kirjoitti:
No jos kassit saat tyhjennettyä, niin onnea. Elä kuitenkaan mene rakastumaan. Se vaan maustaa omaa parisuhdettaan pikku kikkailulla.
Motiiveista en voi olla varma, mutta minun arvioni mukaan Heidi ei ole nainen joka hakisi flirttiä ja huomiota muilta miehiltä.
Arvioisin että nyt kävi niin, että kiltti kotiäiti sattui rakastumaan vaikka sen ei pitänyt kuulua yhtälöön.
Minä en aio tehdä elettäkään asian suhteen. Jos käy niin, että hänen tunteensa ovat minua kohtaan niin vahvat että hän ei katso voivansa jatkaa nykyisessä suhteessaan, niin sylini on avoin jos hän eroaa.- Karkasikomoposetältä
Iku-Turso kirjoitti:
Motiiveista en voi olla varma, mutta minun arvioni mukaan Heidi ei ole nainen joka hakisi flirttiä ja huomiota muilta miehiltä.
Arvioisin että nyt kävi niin, että kiltti kotiäiti sattui rakastumaan vaikka sen ei pitänyt kuulua yhtälöön.
Minä en aio tehdä elettäkään asian suhteen. Jos käy niin, että hänen tunteensa ovat minua kohtaan niin vahvat että hän ei katso voivansa jatkaa nykyisessä suhteessaan, niin sylini on avoin jos hän eroaa.Ettei olisi nuhruinen Elloksen kuvasto sulla auki vessassa naisten alusvaateosaston kohdalta auki ja setämiesunelmat päässyt sekoittumaan todellisuuden kanssa?
- Kurppa-nainen
Oon varma että ette osaa keskustella naisten kanssa. Siksi olette kaikki yksinäisiä ja sinkkuja.
- Hyphfh
En mä oon sinkku ja yksinäinen!
- Nuuskakoolet
Saapasnaama kirjoitti:
Olen sinkku, mutten yksinäinen.
Jotenkin vaikutat ihsn Nuuskamuikkuselle. Ihan samanmoinen hihhuli, vaikkakin erilainen kun sun kirjoituksen sentään ymmärtää... jutut tosin samaa kategoriaa...
Nuuskakoolet kirjoitti:
Jotenkin vaikutat ihsn Nuuskamuikkuselle. Ihan samanmoinen hihhuli, vaikkakin erilainen kun sun kirjoituksen sentään ymmärtää... jutut tosin samaa kategoriaa...
En ole niin perillä Nuuskiksesta, mutta ihan hihhuloin tällä omalla nimimerkilläni :D. En tiedä uskallanko kysyä, mutta mitä kategoriaa?
- Whatever
Saapasnaama kirjoitti:
En ole niin perillä Nuuskiksesta, mutta ihan hihhuloin tällä omalla nimimerkilläni :D. En tiedä uskallanko kysyä, mutta mitä kategoriaa?
Ihan sekoa jankutusta vaan... ei sen kummempaa...
Mutta ihan sama. Jokainen olkoot mitä on.... nuuskakin. Whatever kirjoitti:
Ihan sekoa jankutusta vaan... ei sen kummempaa...
Mutta ihan sama. Jokainen olkoot mitä on.... nuuskakin.Yleensä sekoiluni liittyvät johonkin inside läppään. Eikä niitä jaksa jankuttaa kun sen max yhden illan. Pitää ottaa huomioon että syntymähulluuteni voi olla pahempaa sorttia kuin arvaankaan, vaikka terveen paperit olen ammattilaisilta saanutkin 🤔
On ainakin satunnaisesti. Toiset ovat hyvinkin luontevia keskustelijoita ja pystyvät jatkamaan juttua vaikka pyssyn silmästä.
Jotkut taas, kuten ak, taitaa olla enempi kommentaattoreita; pidempään juttuun lähtee harvemmin. Tai siis multa loppuu aika ja kun taas palaan, koko juttua viitti enää kaivella tiesmistähistoriasta.
Sitten on tietysti vain mielipiteensä ilmaisijat ja nokittelijat.
Mutta jos mielipidettä kysytään, nautin kyllä elävästä keskustelusta ja sen seuraamisestakin, vaikken itse osallistuisikaan.
Täällä on muuten hurjasti uusia rekkejä. Mistähän mahtaa johtua?- Höpsöellunen
Mistäkö johtuu? Sä käyt täällä sadan vuoden välein! 😂
Höpsöellunen kirjoitti:
Mistäkö johtuu? Sä käyt täällä sadan vuoden välein! 😂
No en mä nyt sentäs niin saatanan vanha ole! *näykkäsee kintusta*
Tai no.... palstavuosissa..... huoh....Muistan toki joskus itsekin osallistuneeni keskusteluihin jotka olivat mielenkiintoisia, mutta niitä on täällä liian harvoin.
Olen tietenkin hyvin valikoiva ihminen, ja tykkään enempi lennokkuudesta jutuissa. Silti juttujen tulisi pysyä mielestäni totuudessa, joten noiden kahden vaatimuksen yhteensovittaminen luonnistuu hyvin harvalta ihmiseltä.
Kaveripiirini on aina koostunut ihmisistä jotka muistuttavat enemmän fiktiivisiä hahmoja kuin aitoja ihmisiä, mutta noiden ihmisten seurassa elämä on antoisampaa. Totuus on se, että palstalta puuttuu mielenkiintoiset ihmiset.
Uusia rekkejä taisi tulla sen jälkeen kun ilmoitin boikotoivani trollaattoreita.Iku-Turso kirjoitti:
Muistan toki joskus itsekin osallistuneeni keskusteluihin jotka olivat mielenkiintoisia, mutta niitä on täällä liian harvoin.
Olen tietenkin hyvin valikoiva ihminen, ja tykkään enempi lennokkuudesta jutuissa. Silti juttujen tulisi pysyä mielestäni totuudessa, joten noiden kahden vaatimuksen yhteensovittaminen luonnistuu hyvin harvalta ihmiseltä.
Kaveripiirini on aina koostunut ihmisistä jotka muistuttavat enemmän fiktiivisiä hahmoja kuin aitoja ihmisiä, mutta noiden ihmisten seurassa elämä on antoisampaa. Totuus on se, että palstalta puuttuu mielenkiintoiset ihmiset.
Uusia rekkejä taisi tulla sen jälkeen kun ilmoitin boikotoivani trollaattoreita.Lennokkuus vaatii energiaa ja kykyä ajatella monipuolisesti. Väsyneenä, masentuneena tai ajatusten kuluttamina se ei onnistu. Sama mielikuvituksen kanssa.
Millaisia sun fiktiiviset hahmot kaveripiirissäsi ovat?- TOMKO
Iku-Turso kirjoitti:
Muistan toki joskus itsekin osallistuneeni keskusteluihin jotka olivat mielenkiintoisia, mutta niitä on täällä liian harvoin.
Uusia rekkejä taisi tulla sen jälkeen kun ilmoitin boikotoivani trollaattoreita.Täällä on luovia kirjoittajia perttipöräys ei tunne luovuutta
elisakettu kirjoitti:
Lennokkuus vaatii energiaa ja kykyä ajatella monipuolisesti. Väsyneenä, masentuneena tai ajatusten kuluttamina se ei onnistu. Sama mielikuvituksen kanssa.
Millaisia sun fiktiiviset hahmot kaveripiirissäsi ovat?Fiktiivisillä tarkoitin sitä, että minulla on kaveripiirissä ihmisiä joille sattuu ja tapahtuu niin paljon että moni ihminen ei edes usko että tarinat ovat tosia. Sama koskee itseänikin, aikoinaan tuntui että tapahtumia oli enemmän kuin mihin valveillaoloaika piisasi.
- Morjestavaan
elisakettu kirjoitti:
No en mä nyt sentäs niin saatanan vanha ole! *näykkäsee kintusta*
Tai no.... palstavuosissa..... huoh....Päh! Eläs nyt ala nipottamaan, oot niin huonokin siinä! 😁
- yllätyskö
Iku-Turso kirjoitti:
Fiktiivisillä tarkoitin sitä, että minulla on kaveripiirissä ihmisiä joille sattuu ja tapahtuu niin paljon että moni ihminen ei edes usko että tarinat ovat tosia. Sama koskee itseänikin, aikoinaan tuntui että tapahtumia oli enemmän kuin mihin valveillaoloaika piisasi.
ethän sinäkään usko 8-)
TOMKO kirjoitti:
Täällä on luovia kirjoittajia perttipöräys ei tunne luovuutta
Luova ihminen ilman elämänkokemuksia on lähes yhtä tylsä kuin muutkin syrjäytyneet.
Jos on luova, niin sitä soisi käytettävän ensin elämänkokemuksien kartuttamiseen.- ilmainen.neuvo
Iku-Turso kirjoitti:
En usko ilmiselviä valheita.
lopeta valehtelu;-)
Iku-Turso kirjoitti:
Fiktiivisillä tarkoitin sitä, että minulla on kaveripiirissä ihmisiä joille sattuu ja tapahtuu niin paljon että moni ihminen ei edes usko että tarinat ovat tosia. Sama koskee itseänikin, aikoinaan tuntui että tapahtumia oli enemmän kuin mihin valveillaoloaika piisasi.
Aika monelle sattuu ja tapahtuu. Ei se mitään niin ihmeellistä ole.
Jotkut märisee, että tapahtuis jotain. Sitten kun tapahtuu, niin tapahtuu ettei kyydissä meinaa pysyä.
Mutta onko se niin tähdellistä, että uskooko muut tai eivät? Eihän ne tapahtumat heitä koske. Miten itse niistä selviytyy ja mikä arvo on kokemuksilla, eikö se ole tärkeintä?Morjestavaan kirjoitti:
Päh! Eläs nyt ala nipottamaan, oot niin huonokin siinä! 😁
Nipotanpas. Mua et satavuotiaaks kantturaksi ala kutsumaan. Tulee muuten kaikkien kettujen isoisoisoäiti ja syö sut suihinsa. Ei riitä enää haukkupala pohkeesta.
Joo, olen ollut hieman estynyt palstailemasta.elisakettu kirjoitti:
Aika monelle sattuu ja tapahtuu. Ei se mitään niin ihmeellistä ole.
Jotkut märisee, että tapahtuis jotain. Sitten kun tapahtuu, niin tapahtuu ettei kyydissä meinaa pysyä.
Mutta onko se niin tähdellistä, että uskooko muut tai eivät? Eihän ne tapahtumat heitä koske. Miten itse niistä selviytyy ja mikä arvo on kokemuksilla, eikö se ole tärkeintä?Tälle palstalle on ajautunut kokoelma elämästään luopuneita ihmisiä, ja juttujen taso on sitä luokkaa. Mistä sitä lennokkuutta ammentaa kun elämä on jääkaapin, kotisohvan ja vessan ympärillä?
Iku-Turso kirjoitti:
Luova ihminen ilman elämänkokemuksia on lähes yhtä tylsä kuin muutkin syrjäytyneet.
Jos on luova, niin sitä soisi käytettävän ensin elämänkokemuksien kartuttamiseen.Luovuutta on myös heillä joille ei ole kehittynyt vielä paljon elämänkokemusta ja jopa ankeissa olosuhteissa voi kasvaa luovia henkilöitä.
Kaikki eivät kykene kanavoimaan samalla tavoin kokemuksiaan tai ajatuksenkulkuaan, näkyjään. On muistettava että taiteen/luovuuden ilmenemismuotoja on paljon.
Jos on luova millä tahansa alueella, se pitäisi antaa toisten käyttöön, tutkittavaksi. Yleensä se rikastuttaa näkemyksiä ympärillä ja johdattaa omaa luovuutta. Mitä se elämänkokemusten kartuttaminen ensin siinä muka on?- Estoinenellu
elisakettu kirjoitti:
Nipotanpas. Mua et satavuotiaaks kantturaksi ala kutsumaan. Tulee muuten kaikkien kettujen isoisoisoäiti ja syö sut suihinsa. Ei riitä enää haukkupala pohkeesta.
Joo, olen ollut hieman estynyt palstailemasta.Kukas sanoo, että sä oisit satavuotias? Aikamatkustat vaikka?
Ai? Mä kun luulin, että kiukuttelet vaan? 😝 elisakettu kirjoitti:
Luovuutta on myös heillä joille ei ole kehittynyt vielä paljon elämänkokemusta ja jopa ankeissa olosuhteissa voi kasvaa luovia henkilöitä.
Kaikki eivät kykene kanavoimaan samalla tavoin kokemuksiaan tai ajatuksenkulkuaan, näkyjään. On muistettava että taiteen/luovuuden ilmenemismuotoja on paljon.
Jos on luova millä tahansa alueella, se pitäisi antaa toisten käyttöön, tutkittavaksi. Yleensä se rikastuttaa näkemyksiä ympärillä ja johdattaa omaa luovuutta. Mitä se elämänkokemusten kartuttaminen ensin siinä muka on?Elämänkokemuksien kartuttaminen on elämistä. Kirjailija Heikki Turunen on jossakin haastattelussa todennutkin, että kirjailija ei voi uskottavasti kuvailla asiaa jota hän ei ole kokenut.
Epäilen että mies oli juuri jäänyt kiinni pettämisestä ja kohdisti lausuntonsa enempi puolisolleen, mutta onhan sanoissa suuri järki. Tällä palstalla se luovuus voidaan ilmaista vain verbaalisesti, ja kyllä minä ainakin huomaan milloin jutuista puuttuu elämän maku.- 56784
Iku-Turso kirjoitti:
Elämänkokemuksien kartuttaminen on elämistä. Kirjailija Heikki Turunen on jossakin haastattelussa todennutkin, että kirjailija ei voi uskottavasti kuvailla asiaa jota hän ei ole kokenut.
Epäilen että mies oli juuri jäänyt kiinni pettämisestä ja kohdisti lausuntonsa enempi puolisolleen, mutta onhan sanoissa suuri järki. Tällä palstalla se luovuus voidaan ilmaista vain verbaalisesti, ja kyllä minä ainakin huomaan milloin jutuista puuttuu elämän maku.Tunnistatko kaikki maut?
Estoinenellu kirjoitti:
Kukas sanoo, että sä oisit satavuotias? Aikamatkustat vaikka?
Ai? Mä kun luulin, että kiukuttelet vaan? 😝Kato kato, diksukka kaivelee mua haarukalla.
Joo, ei mulla on aikamatkustuskonetta. Köpöttelen vain kivikehissä. Vielä ei ole tapahtunut mitään ihmeellsitä. Tylsää. Vaikka kävin Invernessissä saakka.Iku-Turso kirjoitti:
Elämänkokemuksien kartuttaminen on elämistä. Kirjailija Heikki Turunen on jossakin haastattelussa todennutkin, että kirjailija ei voi uskottavasti kuvailla asiaa jota hän ei ole kokenut.
Epäilen että mies oli juuri jäänyt kiinni pettämisestä ja kohdisti lausuntonsa enempi puolisolleen, mutta onhan sanoissa suuri järki. Tällä palstalla se luovuus voidaan ilmaista vain verbaalisesti, ja kyllä minä ainakin huomaan milloin jutuista puuttuu elämän maku.No en voi väittää vastaankaan. Onhan se noinkin.
Joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Aikansa kaikkien aikojen myydyimpiä tai luetuimpia teoksia (Sinuhe egyptiläinen) ja Mika Waltari ei ollut koskaan edes käynyt Egyptissä. Silti lukijan mielikuvitus (tai sen puute) riitti korvaamaan loput.
Verbaliikasta tuli mieleen että joissakin kirjallisessa tuotannossa hnäiritsee myös se, että kirjoittaja selkeästi aliarvioi valmiiksi jo lukijansa. Mutta toisaalta taas, kun kaikki me ollaan erilaisia. Mistä helkkarista se kirjoittaja tietää, mikä uppoaa keneenkiin ja mikä ei?
Eli päästään tästä taas ikuiseen keskustelupalstakaruselliin. Lukija vähättelee kirjoittajan tuotosta ja kirjoittaja lukijan ymmärrystä. Tälläkin palstalla hyvin keskeinen teema. Entä jos kaikki ovat kuitenkin aivan väärässä ja mikään kirjoitetusta ei ole sitä miltä näyttää? Vaan se on tarkoitettu johdatettavan lukijan itsensä ajattelemaan (->manipuloimaan) tietyllä lailla? Onko lukijaa mahdollista manipuloida tekstillä harhaan? Tai onko lukijalla mahdollisuus manipuloida kirjoittaja kirjoittamaan tiettyjä asioista?- Tiettytonginvähän
elisakettu kirjoitti:
Kato kato, diksukka kaivelee mua haarukalla.
Joo, ei mulla on aikamatkustuskonetta. Köpöttelen vain kivikehissä. Vielä ei ole tapahtunut mitään ihmeellsitä. Tylsää. Vaikka kävin Invernessissä saakka.Sua pitää aina kopasta vähän. 😝
Ja vaikutat kirjoituksissas vähän liian vakavalta tänään. Koitan vähän herätellä hupsuuttaskin. Pönttiskin oli pari päivää kuin hellankoukku. Mutta tänään jo liepottaa kuin päivänpaiste, mikä muuten tänään vilahtikin. 😊
Joskus muuten ihmeellinen on ihan vieressä. Pitää vaan jotenkin ihmeentavalla pysähtyy..... ja voi sitä kokeilla muutakin kuin uupumusta.... köhöm!!!🤔 elisakettu kirjoitti:
No en voi väittää vastaankaan. Onhan se noinkin.
Joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Aikansa kaikkien aikojen myydyimpiä tai luetuimpia teoksia (Sinuhe egyptiläinen) ja Mika Waltari ei ollut koskaan edes käynyt Egyptissä. Silti lukijan mielikuvitus (tai sen puute) riitti korvaamaan loput.
Verbaliikasta tuli mieleen että joissakin kirjallisessa tuotannossa hnäiritsee myös se, että kirjoittaja selkeästi aliarvioi valmiiksi jo lukijansa. Mutta toisaalta taas, kun kaikki me ollaan erilaisia. Mistä helkkarista se kirjoittaja tietää, mikä uppoaa keneenkiin ja mikä ei?
Eli päästään tästä taas ikuiseen keskustelupalstakaruselliin. Lukija vähättelee kirjoittajan tuotosta ja kirjoittaja lukijan ymmärrystä. Tälläkin palstalla hyvin keskeinen teema. Entä jos kaikki ovat kuitenkin aivan väärässä ja mikään kirjoitetusta ei ole sitä miltä näyttää? Vaan se on tarkoitettu johdatettavan lukijan itsensä ajattelemaan (->manipuloimaan) tietyllä lailla? Onko lukijaa mahdollista manipuloida tekstillä harhaan? Tai onko lukijalla mahdollisuus manipuloida kirjoittaja kirjoittamaan tiettyjä asioista?Mika Waltari oli alkoholisti (tuurijuoppo), jolle kustantaja kustansi ulkomaanmatkoja joilta Waltari haki tuntumaa "oikeaan" elämään. Ilman noita kosteita ulkomaanmatkojaan hänen tuotantonsa olisi todennäköisesti ollut määrällisesti paljon vähäisempi ja ehkäpä laadullisestikin huonompi.
Tällä palstalla ei ole kirjailijoita, täällä on vain kiusanhenkiä jotka leikkivät kirjailijoita (koska kyvyt eivät riitä siihen että sillä kirjoittamisen taidolla eläisi).Tiettytonginvähän kirjoitti:
Sua pitää aina kopasta vähän. 😝
Ja vaikutat kirjoituksissas vähän liian vakavalta tänään. Koitan vähän herätellä hupsuuttaskin. Pönttiskin oli pari päivää kuin hellankoukku. Mutta tänään jo liepottaa kuin päivänpaiste, mikä muuten tänään vilahtikin. 😊
Joskus muuten ihmeellinen on ihan vieressä. Pitää vaan jotenkin ihmeentavalla pysähtyy..... ja voi sitä kokeilla muutakin kuin uupumusta.... köhöm!!!🤔Vakavalta? Mä varmaan vanhenin siinä sadan vuoden tauon aikana.
Jospa se prinssi tulisi vielä tälläistä ikäloppua mummelia suutelemaan, niin nuortuisi sitä kuka tahansa. Tai niin ainakin sadut väittävtä. Ai niin, oonks mä muistanu kertoa että minä uskon satuihin?Iku-Turso kirjoitti:
Mika Waltari oli alkoholisti (tuurijuoppo), jolle kustantaja kustansi ulkomaanmatkoja joilta Waltari haki tuntumaa "oikeaan" elämään. Ilman noita kosteita ulkomaanmatkojaan hänen tuotantonsa olisi todennäköisesti ollut määrällisesti paljon vähäisempi ja ehkäpä laadullisestikin huonompi.
Tällä palstalla ei ole kirjailijoita, täällä on vain kiusanhenkiä jotka leikkivät kirjailijoita (koska kyvyt eivät riitä siihen että sillä kirjoittamisen taidolla eläisi).Kukapa taiteilija ei olisi juoppo? Tai addikti? Tai ainakin jollain tavalla "erityislaatuinen"?
Keskustelupalstan tekee turvallisemmaksi paikaksi se, kun jokainen on vain tavallinen pulliainen ilman moisia taakkoja. Sen kun kynäilee omaksi ajankulukseen. Silloinhan ei pitäisi olla niin merkityksellistä, onko tuotos kovin laadukas, kun se on kustannettu jo allerin taholta luettavaan joskaan ei välttämättä ymmärrettävään muotoon. Ja onko lukijallekaan sillä niin suurta väliä, kun ei voi kovin suuria edes odottaa?
Mutta on mulla silti Teknodonnaa ikävä.elisakettu kirjoitti:
Kukapa taiteilija ei olisi juoppo? Tai addikti? Tai ainakin jollain tavalla "erityislaatuinen"?
Keskustelupalstan tekee turvallisemmaksi paikaksi se, kun jokainen on vain tavallinen pulliainen ilman moisia taakkoja. Sen kun kynäilee omaksi ajankulukseen. Silloinhan ei pitäisi olla niin merkityksellistä, onko tuotos kovin laadukas, kun se on kustannettu jo allerin taholta luettavaan joskaan ei välttämättä ymmärrettävään muotoon. Ja onko lukijallekaan sillä niin suurta väliä, kun ei voi kovin suuria edes odottaa?
Mutta on mulla silti Teknodonnaa ikävä.Keskustelupalsta on tuhoon tuomittu silloin, kun sinne ryntäävät ihmiset joilla ei ole asiaa, vaan halu päteä verbaalisella näppäryydellään.
Aikoinaan aloitellessani krav magaa, pääkouluttajamme tähdensi sitä, että kaikessa tekemisessä merkityksellisintä on loppupelissä tahto. Hän antoi esimerkiksi tilanteen, jossa karatemestari ja nälkiintynyt teinipoika ryhtyvät tappelemaan kadulta löytämästään voileivästä. Asetelman pointti oli se, että taitotaso ei ratkaise jos toiselta puuttuu motivaatio.
Tästä palstasta on tullut elämästä vieraantuneiden pikkunilkkien temmellyskenttä jossa sydän on lakannut vaikuttamasta ja tilalle on tullut ihmisten ja ihmisyyden halveksunta.Iku-Turso kirjoitti:
Keskustelupalsta on tuhoon tuomittu silloin, kun sinne ryntäävät ihmiset joilla ei ole asiaa, vaan halu päteä verbaalisella näppäryydellään.
Aikoinaan aloitellessani krav magaa, pääkouluttajamme tähdensi sitä, että kaikessa tekemisessä merkityksellisintä on loppupelissä tahto. Hän antoi esimerkiksi tilanteen, jossa karatemestari ja nälkiintynyt teinipoika ryhtyvät tappelemaan kadulta löytämästään voileivästä. Asetelman pointti oli se, että taitotaso ei ratkaise jos toiselta puuttuu motivaatio.
Tästä palstasta on tullut elämästä vieraantuneiden pikkunilkkien temmellyskenttä jossa sydän on lakannut vaikuttamasta ja tilalle on tullut ihmisten ja ihmisyyden halveksunta.Esimerkki oli erittäin hyvä.
Tavallaan olen kanssasi samaa mieltä. Tavallaan en ole.
Ensinnäkin haluaisin nähdä, että jokaisella ihmisellä olisi mahdollisuus, oikeus edes yrittää tuottaa sitä mitä sieltä pienestä sydämestään haluaisi sanoa. Oli se sitten miten vaatimatonta tai vähäpätöistä tahansa.
Ja itseään kunnioittava ihminen kunnioittaa myös toista sen verran, että antaa toisellekin puheenvuoron, tilaa välillä.
Ihmisyyden halveksunta on osittain totta. Ehkä heidän kohdallaan, jotka eivät kunnioita itseään. Voi olla muita syitä. Säilyttääkseen itsensä ja itsekunniotuksensa on ainoa vaihtoehto olla menemättä samalle tasolle. Nähtävä heidän halveksunnassa sitten se, että pitää entistä lujemmin kiinni omista moraalisista tai eettisistä arvoista ja moraalitekijöistä kiinni.
Minusta se olisi aika hatunnoston arvoinen teko. Ja enemmänkin.elisakettu kirjoitti:
Esimerkki oli erittäin hyvä.
Tavallaan olen kanssasi samaa mieltä. Tavallaan en ole.
Ensinnäkin haluaisin nähdä, että jokaisella ihmisellä olisi mahdollisuus, oikeus edes yrittää tuottaa sitä mitä sieltä pienestä sydämestään haluaisi sanoa. Oli se sitten miten vaatimatonta tai vähäpätöistä tahansa.
Ja itseään kunnioittava ihminen kunnioittaa myös toista sen verran, että antaa toisellekin puheenvuoron, tilaa välillä.
Ihmisyyden halveksunta on osittain totta. Ehkä heidän kohdallaan, jotka eivät kunnioita itseään. Voi olla muita syitä. Säilyttääkseen itsensä ja itsekunniotuksensa on ainoa vaihtoehto olla menemättä samalle tasolle. Nähtävä heidän halveksunnassa sitten se, että pitää entistä lujemmin kiinni omista moraalisista tai eettisistä arvoista ja moraalitekijöistä kiinni.
Minusta se olisi aika hatunnoston arvoinen teko. Ja enemmänkin.Tällä palstalla on kirjoittelijoita, joiden ainoa motiivi palstailla, on saada kiusata muut hengiltä omilla pikkunäppärillä saivarteluillaan. Tuo jengi on pyörinyt palstalla vuosikaudet.
Multa on kadonnut mielenkiinto touhuun, eihän täällä ole enää ketään jolla olisi halu kirjoitella rehellisesti itsestään ja tunteistaan/tuntemuksistaan. Täällä on vain virkaheittoja wiskimannekiineja ja salaperäisiä yöaikaan palstalla "töissä olevia" laaduntarkkailijoita.
Oksettaa koko touhu.Iku-Turso kirjoitti:
Tällä palstalla on kirjoittelijoita, joiden ainoa motiivi palstailla, on saada kiusata muut hengiltä omilla pikkunäppärillä saivarteluillaan. Tuo jengi on pyörinyt palstalla vuosikaudet.
Multa on kadonnut mielenkiinto touhuun, eihän täällä ole enää ketään jolla olisi halu kirjoitella rehellisesti itsestään ja tunteistaan/tuntemuksistaan. Täällä on vain virkaheittoja wiskimannekiineja ja salaperäisiä yöaikaan palstalla "töissä olevia" laaduntarkkailijoita.
Oksettaa koko touhu.Sussa nousee taas kyy(nisyys) esille.
Ikävä kuulla.
Itse näen palstalaisissa paljon hyvää. Jos vertaa vertaustasi vaikka uutisiin ja niihin "oikeisiin ihmisiin", niin voisin sanoa samaa.
Oksettaa koko touhu.elisakettu kirjoitti:
Sussa nousee taas kyy(nisyys) esille.
Ikävä kuulla.
Itse näen palstalaisissa paljon hyvää. Jos vertaa vertaustasi vaikka uutisiin ja niihin "oikeisiin ihmisiin", niin voisin sanoa samaa.
Oksettaa koko touhu.Palsta on mulle aika suuri pettymys, täällähän ei ole juurikaan oikeita ihmisiä, on vain avattaria.
En jaksa nyt keskustella aiheesta, joten suljen tablettini ja alan nukkumaan. Öitä.Iku-Turso kirjoitti:
Palsta on mulle aika suuri pettymys, täällähän ei ole juurikaan oikeita ihmisiä, on vain avattaria.
En jaksa nyt keskustella aiheesta, joten suljen tablettini ja alan nukkumaan. Öitä.Sanoissasi on pikemmin sellainen kaiku, että olet pettynyt ihmisiin, et palstaan. Oliko mahdollisesti omat odotteet avattaria?
Hyvää yötä Aki.
- Silsa
Kurppa on huonompi kuin ihana hoikka thaikku tyttönen.
- omamakunsakullakin
Ihan vapaasti saat olla sitä mieltä.
- helmiä_sioille
Ei ole. On vaan Perttejä... :D
- Pidähyvänäs
Flitttti vaatii hieman näyttlytaitoa, jota ei, luonnollisesti enää ole. Muikeeta naistenpäivää muuten.
- wanhaämmä
Sulla on aikamoisia ongelmia itsesi kanssa. Jankkaat tuota samaa päivästä, viikosta, kuukaudesta toiseen. Eipä sillä, saahan niitä huonoja kausia ihmisellä olla, mutta nyt on kestänyt liian pitkään. Vika ja parantamismahdollisuus on sussa itsessäsi, ei sun ulkopuolella. Ja kun se ei ole sulle vieläkään itsellesi selvinnyt, se tuskin selviääkään ilman ammattiapua. Oma asiasi toki, hakkaa päätäsi seinään ihan vapaasti niin kauan kuin haluat. Vaihtoehtojakin toki on..
- Liikaatrolleja
Joo. Kannattais aina herätyskellot soida, kun kaikki muut ihmiset jossain alkaa tuntua trolleilta. 😬
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2332172Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101808Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601436Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801215- 611075
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171068Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89994TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15990Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42834- 70832