Onko immeisillä kokemuksia erilaisista teltoista mitä voisivat suositella? Tarkoitus olisi lähteä vaeltamaan keväällä ja jättää kaupungin mölyt ja pölyt taakse ainakin joksikin aikaa.
Kokemuksia teltoista?
41
3733
Vastaukset
- JossainMuualla
Teltta. Niin.
-Teltassa maakosteus nousee ylös ja tekee elämästäsi nihkeää ja kalseaa
-Hajut jalostuvat kosteudessa vaikka teltassa on "ilmanvaihto"
-Selän alla on juurakko, hitusen paikkaa vaihtaen rakka
-Reissukaverin hanuri on hampaissasi (tämä voi olla hyvä juttu tai sitten ei)
-Osassa teltoissa pystyttäminen vie aikaa
Nykyisin käytän riippumattoa ja laavukangasta.
-Telttaan verrattuna kevyempi
-Telttaan verrattuna miellyttävämpi nukkua
-Telttaan verrattuna keskimäärin kuivempaa
-Telttaan verrattuna raikasta
Siis virkeämpi mieli ja matka maittaa.
Ainoa huono asia on kahden puun tarve.
Muuten aivan ylivoimainen ratkaisu ajalle kevät-kesä-syksy.
Minulla on monien mielestä yli-iso tarppi, mutta ei ole tullut kummenpia kosteusvaurioita edes harvinaisen pahalla säällä.
Riippumatossa on mukana tuplapohja ja hyönteisverkko.
Viileällä kelillä (-5 - 5) vähän lämpimämpi makuupussi sekä tuplapohjan väliin 3-4 mm paksun ylijäämämakuualustan.
Näin ei pääse kylmä yllättämään alapuolelta, vaikka makuupussi onkin lytyssä.
Riippumaton kiinnittämiseen käytän "hippejä" tai "tree huggers" ja kiinnitykseen menee sekunteja.
Tarpin kiinnityksessä joutuu muutaman narun ja kiilan laittamaan.
Suosittelen.Ei niitä olis sellaisia taiteltavia riippumattotelineitä olemassa? Minkä vois ottaa mukaan helposti. Tietysti painoa siitä tulee, jos se on aikuista elopainoa kannattelevaa matskua.
Hiilikuituputki olis kevyttä, mutta kookasta kanniskella reissussa. Kaksi puuta yleensä helposti löytyy...
Et sitten jännitä koskaan, mikä elukka tulee sinuu morjestamaan leirilles?Päläpälä kirjoitti:
Ei niitä olis sellaisia taiteltavia riippumattotelineitä olemassa? Minkä vois ottaa mukaan helposti. Tietysti painoa siitä tulee, jos se on aikuista elopainoa kannattelevaa matskua.
Hiilikuituputki olis kevyttä, mutta kookasta kanniskella reissussa. Kaksi puuta yleensä helposti löytyy...
Et sitten jännitä koskaan, mikä elukka tulee sinuu morjestamaan leirilles?Ottaa pari taimea mukaan ja tökkäsee ne maahan ja odottaa. 😝
Dissi kirjoitti:
Ottaa pari taimea mukaan ja tökkäsee ne maahan ja odottaa. 😝
Ottaa pari lisää ja kasvattaa itselleen hirsitöllin, siinä ootellessa. :D
Päläpälä kirjoitti:
Ottaa pari lisää ja kasvattaa itselleen hirsitöllin, siinä ootellessa. :D
Näppärää, mutta kätevää. 😁👍
- JossainMuualla
Päläpälä kirjoitti:
Ei niitä olis sellaisia taiteltavia riippumattotelineitä olemassa? Minkä vois ottaa mukaan helposti. Tietysti painoa siitä tulee, jos se on aikuista elopainoa kannattelevaa matskua.
Et sitten jännitä koskaan, mikä elukka tulee sinuu morjestamaan leirilles?En tiedä telineistä, jostain syystä on aina löytynyt kaksi puuta.
Kolmen vuoden aikana on kerran tullut jännä-herätys.
Jokin, kohtuullisen kookas, tummahko eläin oli rapistelemassa rinkassa (jalkojen kohdalla).
En tiedä kumpi yllättyi ja pelästyi enemmän, mutta elukka poistui aika liukkaasti. Muistelinkin että olin törmännyt jossain juurikin tuollaiseen riippumattomalliin.
https://imgur.com/gallery/AeJR4
Vaikuttaa kätevältä ja ei ole hirveästi isompi makuupussista loppujenlopuksi. Aino juttu sitten jos haluaa parkkeerata vaikka pariksi päiväksi jonnekkin järven rantaan ihmettelemään. Suunnitelmissa on ottaa ainakin koira mukaan ja kenties toinen kissoistanikin. Miten niiden kanssa tuo sitten, teltassa mahtuisivat rankalla säälläkin sisään. Tarvii vielä pohtia tätä vaihtoehtoa.- JossainMuualla
Irvokas kirjoitti:
Muistelinkin että olin törmännyt jossain juurikin tuollaiseen riippumattomalliin.
https://imgur.com/gallery/AeJR4
Vaikuttaa kätevältä ja ei ole hirveästi isompi makuupussista loppujenlopuksi. Aino juttu sitten jos haluaa parkkeerata vaikka pariksi päiväksi jonnekkin järven rantaan ihmettelemään. Suunnitelmissa on ottaa ainakin koira mukaan ja kenties toinen kissoistanikin. Miten niiden kanssa tuo sitten, teltassa mahtuisivat rankalla säälläkin sisään. Tarvii vielä pohtia tätä vaihtoehtoa.Mielenkiintoinen.
En ole kokenut "perinteisen" riippumaton asentoa tai pussimaisuutta hankalaksi.
Pää vain pikkuisen ylemmäksi kuin jalat ja se on siinä.
Voin nukkua matossa selälläni tai kyljelläni.
Minulla on DD Hammocks Frontline metsään ja se on hyvä. JossainMuualla kirjoitti:
Mielenkiintoinen.
En ole kokenut "perinteisen" riippumaton asentoa tai pussimaisuutta hankalaksi.
Pää vain pikkuisen ylemmäksi kuin jalat ja se on siinä.
Voin nukkua matossa selälläni tai kyljelläni.
Minulla on DD Hammocks Frontline metsään ja se on hyvä.Mie taas en ole kokeillut riippumattoja, sillä paraiten nukun joko vatsallani tai kyljelläni.
Mitä tulee varsinaisesti aloittajan kysymykseen, niin miellyttävimpänä vaihtoehtona pidän oleskelun ja nukkumisen kannalta intistä tuttua puolijoukkuetelttaa tai vastaavaa. Itselläni on Savotan Hawu4 teltta.
Tuossa ongelmallinen tosin on kokonaisuuden älytön paino (13,5kg kaminan kanssa), joka miellyttävään kantamiseen vaatii kolmen hengen porukan, vaikka yksinkin kyllä kantaa. (Teltan voi halkaista kahteen noin yhtäpainavaan osaan ja kamina on about saman painoinen)- JossainMuualla
pete_pjn kirjoitti:
Mie taas en ole kokeillut riippumattoja, sillä paraiten nukun joko vatsallani tai kyljelläni.
Mitä tulee varsinaisesti aloittajan kysymykseen, niin miellyttävimpänä vaihtoehtona pidän oleskelun ja nukkumisen kannalta intistä tuttua puolijoukkuetelttaa tai vastaavaa. Itselläni on Savotan Hawu4 teltta.
Tuossa ongelmallinen tosin on kokonaisuuden älytön paino (13,5kg kaminan kanssa), joka miellyttävään kantamiseen vaatii kolmen hengen porukan, vaikka yksinkin kyllä kantaa. (Teltan voi halkaista kahteen noin yhtäpainavaan osaan ja kamina on about saman painoinen)Riippumatto painaa 850 gr.
Laavukangas sellaiset 650 gr
Snörret sun muut varmaankin 400 gr
On siinä hieman eroa alle 2 kg vastaan 13.5 kg.
Entäs halot?
Kannatko nekin? JossainMuualla kirjoitti:
Riippumatto painaa 850 gr.
Entäs halot?
Kannatko nekin?Talvi ajan ulkopuolella en kanna kaminaa mukana ollenkaan, joten ei ole tarvetta myöskään haloille.
Talvella ennen matkaan lähtöä reittisuunittelun yhteydessä vartmistan että suunnitellussa hohteessa on klapeja poltettavaksi. Tämä tosin rajoittaa sitä minne ja missä voi kulkea.JossainMuualla kirjoitti:
Riippumatto painaa 850 gr.
Entäs halot?
Kannatko nekin?Ja kyllä. Sitä en kiellä, etteikö riippumatto järjestelmä olisi kevyt kuljettaa mukana.
Mutta en näe sen vastaavan omia tarpeitani miellyttävään nukkumisen suhteen.JossainMuualla kirjoitti:
En tiedä telineistä, jostain syystä on aina löytynyt kaksi puuta.
Kolmen vuoden aikana on kerran tullut jännä-herätys.
Jokin, kohtuullisen kookas, tummahko eläin oli rapistelemassa rinkassa (jalkojen kohdalla).
En tiedä kumpi yllättyi ja pelästyi enemmän, mutta elukka poistui aika liukkaasti.Kääh, se oli kontio tai hirvi!? Mä olen nukkunut paljon muksuna teltassa, vanhempien kanssa tosin. Ne oli sellasia eräjormia, että moni kesä pakattiin teltta matkaan ja koira messiin. Makuupussit ja tyynyt, ajeltiin jonnekin Lapin korpeen ja millon minnekin. Teltta pystyyn ja kärsälleen.
Aikuisena en ole ollut kauheen innokas telttailemaan. Musta on tullut aika arka, yöt mettässä vois olla liikaa mulle. :D
Mutta tommonen puuteltta ja riippumatto hyttysverkolla kyllä olis kiva ihan tuossa kotipuutarhassakin. Voisin siellä nukkua yöt ..vähän googlettelin kaikkien ketjuun tulleiden nimien perusteella noita makuupaikkoja ja telttoja.
Aika kivoja ratkaisuja.pete_pjn kirjoitti:
Mie taas en ole kokeillut riippumattoja, sillä paraiten nukun joko vatsallani tai kyljelläni.
Tuossa ongelmallinen tosin on kokonaisuuden älytön paino (13,5kg kaminan kanssa), joka miellyttävään kantamiseen vaatii kolmen hengen porukan, vaikka yksinkin kyllä kantaa. (Teltan voi halkaista kahteen noin yhtäpainavaan osaan ja kamina on about saman painoinen)Eipä sitä ihan viitsi ruveta kantamaan puoljoukkuetelttaa mukana. Sissitelttakin aika iso. Varmasti hyviä jos ei tarvitse koko ajan siirtyä. Tullut kanssa intissä nukuttua monet yöt niissä.
Tuo DD Frontline Hammock vaikuttaa kanssa näppärältä. Hintakin huomattavasti halvempi kuin tuossa Amok Draumr:ssa.Päläpälä kirjoitti:
Kääh, se oli kontio tai hirvi!? Mä olen nukkunut paljon muksuna teltassa, vanhempien kanssa tosin. Ne oli sellasia eräjormia, että moni kesä pakattiin teltta matkaan ja koira messiin. Makuupussit ja tyynyt, ajeltiin jonnekin Lapin korpeen ja millon minnekin. Teltta pystyyn ja kärsälleen.
Aikuisena en ole ollut kauheen innokas telttailemaan. Musta on tullut aika arka, yöt mettässä vois olla liikaa mulle. :D
Mutta tommonen puuteltta ja riippumatto hyttysverkolla kyllä olis kiva ihan tuossa kotipuutarhassakin. Voisin siellä nukkua yöt ..vähän googlettelin kaikkien ketjuun tulleiden nimien perusteella noita makuupaikkoja ja telttoja.
Aika kivoja ratkaisuja.Hirvi on komea otus. Joskus 15 kesäisenä isovanhempien luona kasvimaan laidalle tuli ihmettelemään metsän reunalta. Kyllä sitä vähän arvuutteli missä mennään, kun ekaa kertaa näki luonnossa silloin.
Nuorena ei tullut paljoa telttailtua tai muutenkaan luonnossa oltua. Nyt vanhemmiten on alkanut kiinnostaa huomattavasti enemmän ja viihtyy oikein hyvin metsässä, kasvimaalla ja kalassa. Kyllästynyt kaupunkiin hyvinkin pitkälti. Jatkuva liikenteen taustamelu ja kaikilla tuntuu olevan koko ajan kiire jonnekkin.Irvokas kirjoitti:
Hirvi on komea otus. Joskus 15 kesäisenä isovanhempien luona kasvimaan laidalle tuli ihmettelemään metsän reunalta. Kyllä sitä vähän arvuutteli missä mennään, kun ekaa kertaa näki luonnossa silloin.
Nuorena ei tullut paljoa telttailtua tai muutenkaan luonnossa oltua. Nyt vanhemmiten on alkanut kiinnostaa huomattavasti enemmän ja viihtyy oikein hyvin metsässä, kasvimaalla ja kalassa. Kyllästynyt kaupunkiin hyvinkin pitkälti. Jatkuva liikenteen taustamelu ja kaikilla tuntuu olevan koko ajan kiire jonnekkin.Olen muutaman kerran ajanut hirven rinnalla ja toivonut ettei se päätä kääntyä kohti, tai lähinnä lähde tulemaan kohti. Meillä landella joskus hirviä eksyi pihaan, äiti on kerran juossut kirkuen ovesta sisään, kun hirvi paukkasi kasvimaalle samaan aikaan, kun äiti oli kitkemässä penkkiä. Hirvi säikähti kirkumista ja äiti hirveä...kumpikin juoksi ihan taukkina pitkin pihaa... :)
Äiskällä sattui olemaan vielä isän 45 jalassa jotka lonksui juostessa, hyvä ettei juossut itseään rähmälleen...
Onhan se aika mörököllejä, isoja aikuiset urokset vallankin. Yksi hirvenpää on komeillut joskus vanhempien seinällä...pappa vainaan hirvestys saalis.
Itellä on kääntynyt niin, että penskana tuli oltua vanhempien mukana pitkin suomea. Joka kesä jossain reissussa. Norjassakin käytiin pari kertaa, mutta en hirveesti enää muista kun sieltä täältä jotain...asuttiin kaupungissa. Joten se oli vanhemmille justiinsa pakopaikka tuo luonto, mökit, telttailut ja asuntoautoilut yms. :)
Mä olen asunut maaseudulla niin kauan, että olen käytännössä aina ollut luonnon keskellä. Ei oo kaivannut mihinkään, kun on ollut järvi vieressä, metsä ja pellot ihan vieressä...tontin ympärillä.
Nyt asutaan asutusalueella, mutta maalaismaisemat on tässä ympärillä vielä, kunnes tääkin on kaavoitettu täyteen uusia pientalotontteja...kaiken aikaa tulee uusia.
Mutta vielä on luonto vieressä. :)
Ymmärrän, minusta ei olis enää kaupunkilaiseksi sanan varsinaisessa merkityksessä. Palvelut on ajomatkan päässä, mutta ei liian lähellä eikä liian kaukana. :) Kävellen kyllä ei kauppaan jaksa lähteä...taino eihän 10 kilsaa kauhee matka ole kävellä.
Sun tarttis varmaan miettiä maalle muuttoa?- flowersreally
pete_pjn kirjoitti:
Tuossa ongelmallinen tosin on kokonaisuuden älytön paino (13,5kg kaminan kanssa), joka miellyttävään kantamiseen vaatii kolmen hengen porukan, vaikka yksinkin kyllä kantaa. (Teltan voi halkaista kahteen noin yhtäpainavaan osaan ja kamina on about saman painoinen)Tommosessa Tentsilessä nukkuu mukavasti myös masullaan.
Päläpälä kirjoitti:
Olen muutaman kerran ajanut hirven rinnalla ja toivonut ettei se päätä kääntyä kohti, tai lähinnä lähde tulemaan kohti. Meillä landella joskus hirviä eksyi pihaan, äiti on kerran juossut kirkuen ovesta sisään, kun hirvi paukkasi kasvimaalle samaan aikaan, kun äiti oli kitkemässä penkkiä. Hirvi säikähti kirkumista ja äiti hirveä...kumpikin juoksi ihan taukkina pitkin pihaa... :)
Äiskällä sattui olemaan vielä isän 45 jalassa jotka lonksui juostessa, hyvä ettei juossut itseään rähmälleen...
Onhan se aika mörököllejä, isoja aikuiset urokset vallankin. Yksi hirvenpää on komeillut joskus vanhempien seinällä...pappa vainaan hirvestys saalis.
Itellä on kääntynyt niin, että penskana tuli oltua vanhempien mukana pitkin suomea. Joka kesä jossain reissussa. Norjassakin käytiin pari kertaa, mutta en hirveesti enää muista kun sieltä täältä jotain...asuttiin kaupungissa. Joten se oli vanhemmille justiinsa pakopaikka tuo luonto, mökit, telttailut ja asuntoautoilut yms. :)
Mä olen asunut maaseudulla niin kauan, että olen käytännössä aina ollut luonnon keskellä. Ei oo kaivannut mihinkään, kun on ollut järvi vieressä, metsä ja pellot ihan vieressä...tontin ympärillä.
Nyt asutaan asutusalueella, mutta maalaismaisemat on tässä ympärillä vielä, kunnes tääkin on kaavoitettu täyteen uusia pientalotontteja...kaiken aikaa tulee uusia.
Mutta vielä on luonto vieressä. :)
Ymmärrän, minusta ei olis enää kaupunkilaiseksi sanan varsinaisessa merkityksessä. Palvelut on ajomatkan päässä, mutta ei liian lähellä eikä liian kaukana. :) Kävellen kyllä ei kauppaan jaksa lähteä...taino eihän 10 kilsaa kauhee matka ole kävellä.
Sun tarttis varmaan miettiä maalle muuttoa?Ollut varmaan aika näky tuo äitisi ja hirven kohtaaminen :D
Tuommoinen seutu olisikin hieno mitä kuvailit tuota. Kyllähän sitä maalle voisi hyvinkin muuttaa, ei ole sidoksia tällä hetkellä oikeastaan mihinkään. Noh, kesällä mennä mummin mökkiä ja liiteriä remppaamaan Varkauden suuntaan. Asuu vähän syrjässä ja siellä on isot kasvimaat ja metsää. Raivata vaikka kasvimaa samalla ja istuttaa jotain. Järvikin aika lähellä. Saa siellä puuhata kaikenlaista sitten. Tiedä vaikka sieltä suunnalta löytyisi emäntäkin. :)
Kymmenen kilsaa aika sopiva fillarilla polkasta vielä. Kärry tai satulalaukut kiinni ja menoksi. Talvella tietty vähän eri juttu jos lunta paljon eikä kunnolla aurattu. Potkukelkalla railakkaasti niin että helemat paukkuu :PIrvokas kirjoitti:
Ollut varmaan aika näky tuo äitisi ja hirven kohtaaminen :D
Tuommoinen seutu olisikin hieno mitä kuvailit tuota. Kyllähän sitä maalle voisi hyvinkin muuttaa, ei ole sidoksia tällä hetkellä oikeastaan mihinkään. Noh, kesällä mennä mummin mökkiä ja liiteriä remppaamaan Varkauden suuntaan. Asuu vähän syrjässä ja siellä on isot kasvimaat ja metsää. Raivata vaikka kasvimaa samalla ja istuttaa jotain. Järvikin aika lähellä. Saa siellä puuhata kaikenlaista sitten. Tiedä vaikka sieltä suunnalta löytyisi emäntäkin. :)
Kymmenen kilsaa aika sopiva fillarilla polkasta vielä. Kärry tai satulalaukut kiinni ja menoksi. Talvella tietty vähän eri juttu jos lunta paljon eikä kunnolla aurattu. Potkukelkalla railakkaasti niin että helemat paukkuu :PHeh, silmät oli suurena äiskällä ja mekkala oli kamala. En ehtinyt sitä hirveä näkemään, mutta isä sanoi, että se juoksi yhtä vauhkona pitkin pihaa ja etsi aukkoa mistä paeta. :)
Meillä oli silloin tontti viellä vain osin aidattu, myöhemmin vasta koirien takia aidattiin se kauttaaltaan. Että ei lähde löjöön ja poikakoirat tule vierailulle. Tyttökoiria oli muutama siinä vanhemmilla, mun koira yhtenä hyvin usein. Tahtoi aina ne kulmakunnan poikakoirat löytää matkojenkin päästä tiensä tiettyinä aikoina pihaan...
Nythän sulla olisi sitten hyvä tilaisuus funtsia, jos maalle muuttaminen kiinnostaa. Että mistäpäin se mukava oma paikka löytyisi. :)
Aika hyvin löytyy taloja ja maapaikkoja tällä hetkellä, mitä olen välillä myytäviä katsellut. No nyt paat suihketta kainaloon ja peset parran puhtaaksi, pilkettä silmäkulmaan ja kattelet siellä Varkaudessa kesällä josko sieltä löytyskin mukava simasuu kainaloon. :D
Sehän se oliskin onnen paikka. Löytys kulta mussukka ja ehkäpä se kotikin sieltäpäin sitten. <3 :)
heh, mulla on aina monen monituista ruokakassia mukana, kun perhe popsii. Autolla tarvii semmoset kantamukset hinata kotiin. Mutta kesällä tommonen reissu olis hyvää kuntoiluakin. Meiltä menee hyvä kevyenliikenteen väylä kyllä, vaikka keskustaan saakka.
Niin meinaat, että pois alta, jahvat tulloo tyylillä? ;P
Hehe, sehän olis mukavan rempseetä!Päläpälä kirjoitti:
Heh, silmät oli suurena äiskällä ja mekkala oli kamala. En ehtinyt sitä hirveä näkemään, mutta isä sanoi, että se juoksi yhtä vauhkona pitkin pihaa ja etsi aukkoa mistä paeta. :)
Meillä oli silloin tontti viellä vain osin aidattu, myöhemmin vasta koirien takia aidattiin se kauttaaltaan. Että ei lähde löjöön ja poikakoirat tule vierailulle. Tyttökoiria oli muutama siinä vanhemmilla, mun koira yhtenä hyvin usein. Tahtoi aina ne kulmakunnan poikakoirat löytää matkojenkin päästä tiensä tiettyinä aikoina pihaan...
Nythän sulla olisi sitten hyvä tilaisuus funtsia, jos maalle muuttaminen kiinnostaa. Että mistäpäin se mukava oma paikka löytyisi. :)
Aika hyvin löytyy taloja ja maapaikkoja tällä hetkellä, mitä olen välillä myytäviä katsellut. No nyt paat suihketta kainaloon ja peset parran puhtaaksi, pilkettä silmäkulmaan ja kattelet siellä Varkaudessa kesällä josko sieltä löytyskin mukava simasuu kainaloon. :D
Sehän se oliskin onnen paikka. Löytys kulta mussukka ja ehkäpä se kotikin sieltäpäin sitten. <3 :)
heh, mulla on aina monen monituista ruokakassia mukana, kun perhe popsii. Autolla tarvii semmoset kantamukset hinata kotiin. Mutta kesällä tommonen reissu olis hyvää kuntoiluakin. Meiltä menee hyvä kevyenliikenteen väylä kyllä, vaikka keskustaan saakka.
Niin meinaat, että pois alta, jahvat tulloo tyylillä? ;P
Hehe, sehän olis mukavan rempseetä!On kanssa narttukoira. Juoksun aikana siteitä tulee hommattua, sillä on semmoset housut kanssa sitä varten ettei tiputtele joka paikkaan. Kerran olin siteitä katsomassa kaupassa niin sattui myyjä siihen paikalle. Kysyi että minkälaisia tarvitsee, onko jotain tiettyä merkkiä mitä käyttää? Totesin siihen että ei se niin väliä kun nartulle tulee. Katsoi aika pitkään kunnes lisäsin, koiralle siis. :D
Niin, eipä sitä vielä tiedä mihin se elämä kuljettaa. :) Voi tulla vastaan vielä kaikkea.
Eikös se ollut siinä vanhassa mainoksessa juurikin silleen? :P https://youtu.be/rnn0eOIXVOMIrvokas kirjoitti:
On kanssa narttukoira. Juoksun aikana siteitä tulee hommattua, sillä on semmoset housut kanssa sitä varten ettei tiputtele joka paikkaan. Kerran olin siteitä katsomassa kaupassa niin sattui myyjä siihen paikalle. Kysyi että minkälaisia tarvitsee, onko jotain tiettyä merkkiä mitä käyttää? Totesin siihen että ei se niin väliä kun nartulle tulee. Katsoi aika pitkään kunnes lisäsin, koiralle siis. :D
Niin, eipä sitä vielä tiedä mihin se elämä kuljettaa. :) Voi tulla vastaan vielä kaikkea.
Eikös se ollut siinä vanhassa mainoksessa juurikin silleen? :P https://youtu.be/rnn0eOIXVOMVarmaan katsoi pitkään. Että johan puhuu naisesta karskisti, narttu ja ei väliä. x)
Sä vaikutat mukavalle ja reippaalle kaverille, jotenkin aattelen että meet mihin vaan, hyvä tulee. :)
Justiinsa toi! Loistava mainos, ennen mainokset oli jotenkin humoristisempia, nyt ne on vähän liian money talks.... :/Päläpälä kirjoitti:
Varmaan katsoi pitkään. Että johan puhuu naisesta karskisti, narttu ja ei väliä. x)
Sä vaikutat mukavalle ja reippaalle kaverille, jotenkin aattelen että meet mihin vaan, hyvä tulee. :)
Justiinsa toi! Loistava mainos, ennen mainokset oli jotenkin humoristisempia, nyt ne on vähän liian money talks.... :/Kyllähän se katsoi. :P
Kiitos. Vaikutat kanssa ihan mukavalta.
Kyllä siitä aina jotain tulee, kun ei hötkyile turhia. ^^
Juuh sano, ennen huumori oli omasta mielestäni muutenkin parempaa. Tai sitten vaan tullut vanhaksi. Kohta huutelen kakaroille "Get off my lawn!"- JossainMuualla
Päläpälä kirjoitti:
Kääh, se oli kontio tai hirvi!? Mä olen nukkunut paljon muksuna teltassa, vanhempien kanssa tosin. Ne oli sellasia eräjormia, että moni kesä pakattiin teltta matkaan ja koira messiin. Makuupussit ja tyynyt, ajeltiin jonnekin Lapin korpeen ja millon minnekin. Teltta pystyyn ja kärsälleen.
Aika kivoja ratkaisuja.Ei kuule mitään käsitystä.
Jokin hirveä pienempi ja kettua suurempi kuitenkin.
Jos ulkona nukkuminen hirvittää, niin pihalla on hauska nukkua kesäisin riippumatossa.
Hyvää siedätyshoitoa sinullekin. JossainMuualla kirjoitti:
Ei kuule mitään käsitystä.
Jokin hirveä pienempi ja kettua suurempi kuitenkin.
Jos ulkona nukkuminen hirvittää, niin pihalla on hauska nukkua kesäisin riippumatossa.
Hyvää siedätyshoitoa sinullekin.Siedätyshoitoa nimenomaan itsekin ajattelin. Mä oon vähän säikky pimeällä ja pihalla,missä näkee huonosti mutta kuulee hyvin.😲
Se sun puuhun viritettävä maastokuosinen sänky hyttysverkkoineen ei ois pahan hintanenkaan, semmosen ihan oikeesti voisin homnata tohon pihalle puitten väliin. Ulkona saa kyllä makeet unet hapen puolesta...- JossainMuualla
Päläpälä kirjoitti:
Siedätyshoitoa nimenomaan itsekin ajattelin. Mä oon vähän säikky pimeällä ja pihalla,missä näkee huonosti mutta kuulee hyvin.😲
Se sun puuhun viritettävä maastokuosinen sänky hyttysverkkoineen ei ois pahan hintanenkaan, semmosen ihan oikeesti voisin homnata tohon pihalle puitten väliin. Ulkona saa kyllä makeet unet hapen puolesta...Hommaa riippumattoilun aloitukseen joku kaveriksi naapuripuihin.
Ensin vaikka kesäinen iltapala pihalla, kesän tuoreita kasviksia ja vaikka savusiikaa. Jälkiruoaksi mansikoita ja kermavaahtoa.
Sitten notkumista ja juttelua riippumatoissa ja lopulta unta silmiin.
Sellainen pehmeä startti. JossainMuualla kirjoitti:
Hommaa riippumattoilun aloitukseen joku kaveriksi naapuripuihin.
Ensin vaikka kesäinen iltapala pihalla, kesän tuoreita kasviksia ja vaikka savusiikaa. Jälkiruoaksi mansikoita ja kermavaahtoa.
Sitten notkumista ja juttelua riippumatoissa ja lopulta unta silmiin.
Sellainen pehmeä startti.Oi, tuo kuulosti hyvälle. Täällähän vilistää romantikkoja joka puolella. :)
Itselläni on Hannah. Mallia en muista. Vastaa ehkä tuota convert telttaa.
- voittanut joskus jonkin Erä-lehden testin
- loppuun asti ajatellutyksityiskohdat
- kupolimalli mahdollistaa yöpymisen, vaikkei maakiiloille löytyisi paikkaa (kalliolla)
- siedettävän hintainen myös
voisi ehkä olla kevyempiNäyttää näppärältä eikä paina kovin paljoa. Kerätä muutama vaihtoehto ja käydä kiertelemässä liikkeissä sitten katsomassa paikanpäällä jos mahdollista.
- flowersreally
Mulla on Hannah Falcon kahdelle hengelle, olen ollut tyytyväinen, painaa reilu 2 kiloa. Hyvin on pelittänyt hyvinkin erilaisissa olosuhteissa.
Lisäksi olen päässyt nukkumaan Tentsilessä aika paljon, se on sellainen jämäkämpi ja kehitelty versio riippumatosta, jossa on katos ja hyttysverkot ja muitakin herkkuja. Omaksi en ole vielä raaskinut ostaa mutta ehkä olisi jo aika, tosi kiva vaihtoehto silloin kun tietää että puita löytyy.Hannah vaikuttaa aika sopivalta, mitä lueskelin arvosteluja siitä enemmän. Niin on aika suosittu kevyt teltta. Käydä katsastamassa partioliikkeessä minkälainen se sitten oikeasti on ja tehdä hintavertailuja.
Tentsile on aika hieno. Eipä semmoista kyllä vielä.- flowersreally
Irvokas kirjoitti:
Hannah vaikuttaa aika sopivalta, mitä lueskelin arvosteluja siitä enemmän. Niin on aika suosittu kevyt teltta. Käydä katsastamassa partioliikkeessä minkälainen se sitten oikeasti on ja tehdä hintavertailuja.
Tentsile on aika hieno. Eipä semmoista kyllä vielä.Joo, siinä on kanssa sellainen eteinen (itse asiassa kaksi) varusteille, ihan kätevää.
Tentsileen ihastuin viime kesänä kun oli niin kuuma, siinä oli mukava nukkua ihan omassa pihassakin, taisi pari kuukautta ylittyä etten nukkunut sisällä juuri ollenkaan. flowersreally kirjoitti:
Joo, siinä on kanssa sellainen eteinen (itse asiassa kaksi) varusteille, ihan kätevää.
Tentsileen ihastuin viime kesänä kun oli niin kuuma, siinä oli mukava nukkua ihan omassa pihassakin, taisi pari kuukautta ylittyä etten nukkunut sisällä juuri ollenkaan.Mikäs sen mukavampaa kuin tähtitaivaan alla nukkuessa raittiissa ilmassa ja säästää sähköä samalla kun ei tarvitse ilmastointilaitteita.
Kehuja olen kuullut teltasta Halti Luola 2 Tent.
Helppo kuulemma kasata ja purkaa. Lisäksi eteisteltta varusteille eli ei tarvi niiden kanssa nukkua jos ei halua.- Anonyymi
Minä etsin kevyttä kahden hengen telttaa ja Halti Luola 2 harkinnassa. Täällä se on ainakin rankattu parhaaksi edulliseksi kevyeksi teltaksi: https://mujo.fi/parhaat-kevyet-teltat/.
Kannattaa katsastaa youtubesta jotain videoita. Niissä monet kertoo varusteistaan.
https://youtu.be/_Dfr81FpXdk
Mä oon tykännyt tään häiskän videoista. Tää testailee kaikenlaista ja on aika eräjorma kyllä... varmaan löytyy muitakin...Täytyykin katsastaa, flunssa vielä päällänsä niin hyvää aikaa pällistellä :)
Olen katsellut tuota Primitive Technology kanavaa jonkin verran.
https://youtu.be/_7985zBEM3o
- senköhalusittietää
Suosituksia on vaikee antaa. Joskus teltan pystytys käy käden käänteessä ja joskus vie enempi aikaa.
- Mies30-
On mulla huvilateltta, ei pääse vesi läpi ja pari makuualustaa. Kesällä parit festarit käyn joten teltta pitää olla.
- Mies30-
Oon käynyt myös vaeltamassa lapissa mutta silloin vuokraan mökin jossa saunaan pääsee. viime vuonna kävelin 70 km matkan lapissa erämaajärvelle. Mukana on kuitenkin pieni kevyt teltta joka pitää sadetta hyvin jos siis alkaa kunnolla satamaan.
- eitarttetelttoja
kerran tai kaksi, armeijaa lukuunottamatta, olen teltassa nukkunut ja muuten ihan vaan makuupussissa tai pelkällä patjalla ja täkillä talvellakin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382292Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671557Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 631124
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171108TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852