Katkera veli

Häpeän-kuilu

Otettiin pitkästä aikaa veljen kanssa vähän kaljaa. Minulle oli täys yllätys, kuinka nopeasti veli muuttui kaunaiseksi. Lopula se oli jo sitä mieltä, että minä olin ansainnut ihan selkäsaunan, jo yksinomaan sen takia, että isä oli kohdellut minua aina silkkihansikkain.

Jostakin se kaivoi vyön ja ryhtyi toteuttamaan uhkaustaan. Sain pistää ihan tosissani hanttiin ja pitkän aikaa. Monta kertaa oli tipalla, mutta silloin vyö olikin ulottumissa tai minä onnistuin vääntymään irti hänen otteestaan. Ajatus, että hän paukuttaisi remmillä pakarani punaisiksi tuntui mielettömän häpeälliseltä. Onneksi minulle, että hän oli enemmän humalassa kuin minä.

Olen muutaman päivän miettinyt asiaa. Oliko kaikki vain pilaa? Miettiikö hän tuollaisia asioita selvinkin päin? Pitääkö minun varoa kehden kesken kohtaamista? En ymmärrä niin huono veli olleeni, että mintua pitäisi noin häpeällisella tavalla käsitellä. En edes kehtaa puhua hänen kanssaan asiasta, niin häpeällisessä koulussa olin.

87

5036

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iceiceice

Toinen puoli asiassa lienee myös totta tämä kaunaisuus. Selvinpäin asiaa veljesi ei asiasta kerro. Syystä tai toisesta. Muuta kalja tekee sen että ” uskaltaa tai rohkenee” asiasta mainita, väkivaltaisesti. Ota puheeksi teidän molempien ollessa selvinpäin, vaikka ei olisi helppoa puheeksi ottaa, kehtaamisesta huolimatta. Itselläni on väkivaltainen isä, selvinkin päin. Hänelle ei puheet asiasta auttaneet. Toivon kuitenkin sinä ja veljesi pystytte keskustelemaan asioista.

• Häpeän-kuilu

Jos otan puheeksi asian hänen kanssaan, niin luultavasti avaan Pandoran lippaan, olkoonpa hän selvin päin tai humalassa, lopputulos voi olla jonkin asteinen katastrofi. Kaiken taustalla on kuitenkin melko varmasti kateus. Minä olen satsannut opiskeluun ja työhön, hänen maailmansa on täyttynyt liikunnasta ja kavereista. Nuorena ihminen on mukaavuuden haluinen, mutta nyt olemme siirtyneet kunnianhimoiseen ikäkauteen ja vaaka on alkanut kääntyä uuteen asentoon.

Luultavasti hän olisi onnessaan, jos pääsisi haastamaan minut fyysisesti, leikillään tai tosissaan.
        Selvinpäin se olisi varmaankin leikkiä, mutta humalassa täyttä totta.

• Anonyymi
        Häpeän-kuilu kirjoitti:

Jos otan puheeksi asian hänen kanssaan, niin luultavasti avaan Pandoran lippaan, olkoonpa hän selvin päin tai humalassa, lopputulos voi olla jonkin asteinen katastrofi. Kaiken taustalla on kuitenkin melko varmasti kateus. Minä olen satsannut opiskeluun ja työhön, hänen maailmansa on täyttynyt liikunnasta ja kavereista. Nuorena ihminen on mukaavuuden haluinen, mutta nyt olemme siirtyneet kunnianhimoiseen ikäkauteen ja vaaka on alkanut kääntyä uuteen asentoon.

Luultavasti hän olisi onnessaan, jos pääsisi haastamaan minut fyysisesti, leikillään tai tosissaan.
        Selvinpäin se olisi varmaankin leikkiä, mutta humalassa täyttä totta.

Sinuna pitäisin hajuraon. Niin humalassa hän ei ollut, etteikö itse muistaisi mitä oli tehnyt.
        Koska ei osaa itse asiasta puhua, ei ole sinunkaan siihen puuttua. Joskus voit vain sanoa, ettet ikinä enää avaa kaljapulloa kanssasi, tiedät kyllä miksi.
        Sisaruskateus on raakaa. Se ei koskaan lopu.
        Muista se kun teillä joskus on perinnönjako.

• Harmittaako

Me veljen kanssa leikittiin ihan rouvimman puoleisia piiskaleikkeja nuorena, varmaan monet muutkin veljekset ovat sitä tehneet. Minä olin se nuorempi veli. Vanhemmiten se läpsyttely alkoi hävettää ja lopulta sitä pisti hanttiin ihan tosissaan. En osaa sanoa, missä vaiheessa se loppui, jossain 15-20 vuoden välillä.

Aikuisena teki mieli joskus haastaa veli mutta jäi tekemättä, olis ollut noloa hävitä siinä koitoksessa. Se kuitenkin painoi aina hieman enemmän kuin minä ja sillä oli runsaasti kokemusta piiskan antamisessa, minulta kokemus puuttui täysin.

• fgrtyu

Humala nostaa pintaan vanhat kaunat ja kateudet. Se on jopa hämmentävää kun selvin päin kaikki ennallaan ja siten humalassa räjähtää julki jotain umpivanhaa. Itse en moisen sukulaisen kanssa humalatilanteeseen haluaisi enää toiste joutua. Hirvittävän alistavalta vallankäytön yritykseltä veljesi toiminta kuulostaa. Ihan selkäpiitä karmii... varmasti ikävä ja häpeää nostattava kokemus sinulle.

• Juopon-poika

Minulle eräs hyvinkin rutinoitunut juoppo väitti, että humalainen ymmärtää täysin mitä hän on tekemässä. Humala ei ole oikeudessakaan lieventävä asianhaara. Olisiko näistä seikoista pääteltävissä, että humalainen puhuu totuuden, koska selvinpäin ei kehtaa sitä tehdä.

• Anonyymi

Joo-o, siksi monet juovat, kun eivät uskalla selvänä ... mitään. Mutta mikään / mihinkään oikeuttava tapa hoidella asioitaan se ei ole eikä se saisi asiain haaroja lieventääkään, päinvastoin. - Nm. Humala ja hulluus ovat synonyymejä

• Kannustaja

Otat vaan kiltisti selkääsi, niin kyllä ne välit siitä paranevat!

• Voivoo

Olet varmaan oikeassa. Taustalla on kateus. Taitaa olla isoveli. Se lisää kateuden tunnetta ja katkeroittaa, jos pikkuveli pärjää paremmin ja on tehnyt viisaampia valintoja. Ei tuohon ole lääkettä. Ehkä ei kannata ottaa paria kaljaa enempää veljen kanssa kahdestaan.

• Anonyymi

Otin yhden veljen kaljan ja sain selkäsaunan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Otin yhden veljen kaljan ja sain selkäsaunan.

Varastaminen onkin vakava rikos. Tarvitset kunnolla piiskaa.

• Viiden-veljen-mies

Saattoihan veljesi vain testailla sinua. Se, että hän oli monta kertaa lähellä onnistua, kertoo siitä, ettei hän sittenkään ollut tosissaan. Hän sai kuitenkin viestin perille siitä, että kumpi teistä on oikeasti pomo.

• Anonyymi

Kahdeksan vuotta sitten veli järjesti kunnon piiskajaiset, sen jälkeen meillä on mennyt ihan mukavasti. Aluksi mietin poliisille menoa, mutta mitäpä hyötyä siitä olisi. Parin vuoden kuluttua rikos taitaa vanheta. Näin meillä.

• Anonyymi

Olen pannut merkille, että jos piiskaaja uskoo pystyvänsä jonkun piiskaamaan, niin hän siihen pystyy. Samoista lähteistä olen saanut myös tietää, että jos pelkää saavansa selkäsaunan, niin sen kyllä melkoisella varmuudella saa.

On vain kaksi vaihtoehtoa: Kyllä ja ei. Asianomaiset kyllä tietävät ennakolta kumpi voittaa kyseisen matsin.

• NipnhIKOI

Kysy veljeltäsi mitä helvettiä se meuhkasi. Saatte välinne selväksi.

• xcvbnm

Kysy veljeltäsi mitä helvettiä se meuhkasi ja todennäköisesti saat sen selkäsaunan.

• Anonyymi

Murkun kuumina vuosina oli meno sitä luokkaa, että pari kertaa jouduin veljen polville poikittain, veli antoi kurinpalautusta "veljen kädellä". Seuraavana päivänä välit olivat jo kuin ei mitään olisi tapahtunut. Paljon enemmän olisi hävettänyt ja suututtanut selkäsauna isän toimesta. Veli oli voimiensa puolesta ja muutenkin minulle idoli ja pani minut itsenikin yrittämään parastani. Eikä se polvelle joutuminen tuntunut niin pahalta, se oli kuin sarjakuvasta otettu vitsi, ei tosi elämää.

Kaverit joskus kyselivät veljen voimatasoja, minä tietenkin ylpeänä kerroin, että riski jätkä on.

Nykyään meillä on ihan hyvät välit.

• Anonyymi

Selkäsauna veljeltä menee vielä huumorin piikkiin, harvoinko nuoretmiehet toisiaan kurittavat. Veljesi kuitenkin tietää, kuinka siinä sinun käy, jos tosissaan kokeilette. Eikö se ole melkein sama asia piiskaako veli oikeasti, vai leikitteleekö hän pelkällä ajatuksella.

Mutta jos pyrstölleen saa isältään, niin se on pelkkää häpeää.

• Anonyymi

Meiltä väkivaltainen isä hävisi perheestä kun olin 12-vuotias. Oli jotenkin keveämpi ja ilosempi tuntu koko perheessä kun se lähti. Sitä iloa kesti vain hetken, sillä 3 vuotta minua vanhempi veli astui hänen sijaansa ja taas meikäläinen sai kasvattavia selkäsaunoja vitaalla ja taatusti paljaalle.

Ei minua hävetä puhua asiasta, vaikka vielä 15-vuotiaana veljen polville jouduin. Saamani kuritus lähinnä lisäsi halujani tehdä pahuuksia. Enkä usko, että teini-ikäistä enää piiskaamalla kuriin saa.

• Anonyymi

Moni on saanut veljeltään turpaansa: ei kuulosta kovinkaan mukavalta kulkea ympäriinsä silmä mustana ja huuli halki. Paljon fiksumpaa olisi jos veli kahdenkesken antaisi oikeasti piiskaa. Tuskin se edes kamalasti nolottaisi, koska sinä jo valmiiksi tiedät, että veljesi siihen pystyy. Teidän välit paranisivat kummasti, kun veli saisi näyttää olevansa oikeasti isoveli. Sitä paitsi miehet pitävät fyysistä voimaa hyvin tärkeänä ominaisuutena ja veljesi olisi siinä ykkönen, se olisi tärkeä asia hänelle.

• Anonyymi

Ei aloittajan kannata niin tosissaan ottaa, maailma esittäytyy sinulle melkoisen värikkäänä ja jännittävänä, sellaista elämä on. Mutta vielä jäät jälkeen jos kerron omista kokemuksistani.

Heti kun muutin kotoa pois alkoi velipuoli tehdä "tarkastuksia" minun kämpälle. Moitittavaa löytyi ja usein katselmus päättyi siihen, että sain piiskaa häneltä. Ei mitään hirveätä kiduttamista, mutta häpeän tuotto olikin siinä tärkeämpi pointti ja sitä kyllä kertyi minulle runsaasti. Kämppä oli peruja velipuolen isältään ja ajatuksena oli, että veli kaupungissa käydessään voi yöpyä myös siinä, siksipä hänellä on avain.

En kehdannut mitenkään tehdä numeroa veljen tekemisistä, vaan jäin odottamaan, että hieman vielä vanhenen ja voimistun niin näytän hänelle mistä kana kusee. Niin ei kuitenkaan käynyt, veli kävi ahkerammin salilla ja hän kehittyi taitavaksi nujertamaan minut. Raippa meillä laulelee vieläkin, viimeksi juhannuksena, vaikka olen jo kolmekymppinen.

Olen varma, että veljellä on fetissi asiassa. Omaa tilaani en osaa arvioida, ehkä asia on iän myötä alkanut kutkuttamaan minua, mutta jos tilanteen saisi poikki pelkällä napin painalluksella, niin varmasti olisin sitä jo käyttänyt. Kun selkäsaunan anto on ajankohtainen, itsellani ei taatusti jäykisty mikään, adrenaliinit on huipussa , haukon henkeä ja sydän jyskyttää. Se on vielä paljon jännenpää kuin vuoronsa odottaminen urheilukisoissa. Tuosta kaikesta olen päätellyt ettei minulla ainakaan ole fetissiä. Mutta veli näyttää sen innokkaammalta, mitä enemmmän yritän karkuun tai selvitä puhumalla. Uskon hänen piiskaavan muitakin, koska hän on erittäin taitava sidonnoissaan ja käsittelyssä. Ainakin hän on etukäteen tarkasti miettinyt kuinka homman hoitaa. Olen aivan altavastaaja meidän matseissa, vaikka me kokomme puolesta painittaisiin samassa sarjassa.

Kiusallinen puoli asiassa on myös se, että veli tekee asiasta numeron, ainakin kun ollaan kahden kesken. Onko mahdollista ettei häneltä karkaa jotakin muidenkin korville. Joka tapauksessa täytyy olla kiitollinen niistä asioista, jotka ovat hyvin hänen ja minun suhteessa. En voi syyttää, että hän olisi pakottanut minua mihinkään pahaan, no onhan ne selkäsaunatkin pakottamista, mutta niitä ei lasketa. Hän on ahkera ja siisti mies ja olen varma, että jos joutuisin vaikeuksiin, niin hän olisi ensimmäisenä auttamassa, muutenkin kuin vitsan kanssa.

Jos tämä teksti joutuu veljeni käsiin, niin hän lukee sellaisiakin asioita, joista emme ole koskaan puhuneet. Siitäpä näkee, että me olemme maailman hulluinmat veljekset – varsinkin hän.

• Anonyymi

Jos joku saa vielä aikuisena veljeltään rehellisen selkäsaunan, niin on syytä ruveta kuntoilemaan.

• Anonyymi

Veljekset voivat olla fyysisiltä ominaisuuksiltaan niin erilaisia, että siinä ei kuntoilu auta. Oma veljeni on karhun veroinen voimiltaan, minä en pääse lähellekään hänen lukujaan. Tietenkin voi juosta karkuun, mutta veli on kova juoksija lyhyillä matkoilla, pärjään hänelle vain pitkillä matkoilla ja sellainenkin vaatii etumatkaa, muuten juoksu päättyy hyvin lyhyeen. Yksi typeryys penskana juostessa häntä karkuun oli mutkittelu, koska perässä tulija voi oikoa mutkat.

• Anonyymi

Aktiivimallilla taataan katkeruus etukäteen. On täysin turhaa ryhtyä väittämään tietoisesti asiain tilasta niin, ettei tiedä.

• Anonyymi

Onneksi olen näin vanhana vielä hyväkuntoinen niin ei saa kiinni kuin autolla tai mopolla. En ole koskaan saanu selkääni veljiltäni. Loinpa samalla pakosuunnitelman siltä jos sattuu saamaan selkääni ihan vaan siksi etten ole saanu.

• Anonyymi

En ole minäkään saanut koskaan selkään veljeltä, mutta muuten hän on kyllä mahtiaan esitellyt monella tapaa. Esim. pistämällä hartiani mattoon, ei päästä kulkemaan ovista, riistää minulta esineitä, ei päästä minua lähtemään sohvalta, onpa hän jonkun kerran vienyt minut väkisin ulos. Ja tietenkin aina pitäisi olla mittelemässä urheilusuorituksilla voimia. Veljellä on vastustamaton halu esitellä voimiaan.

Minäkin tarvitsisin ilmeisesti jonkinlaisen pakosuunnitelman.

• Anonyymi

Minä sain kerran veljen kädestä puheideni takia. Ei arvaisi kuinka helposti parikymppinen jätkä voi saada selkäänsä muutaman vuoden vanhemmalta veljeltään. Pari nykäisyä, ensin verkkarit alas ja sitten polvien päälle mahalleen. Ei kunnolla kerennyt tajuta mitä tapahtuu, kun pakarat jo soivat. Se opetus pysyi muistissa ja leimasi elämääni ainakin kymmenen vuotta.

• Anonyymi

Ei siinä pakosuunnitelmat auta, kun veli yllättää. Ei ollut mitään syytä, veli päätti kuitenkin näyttää kuinka käy, jollei hänen typeriä ideoitaan noudata. Vaikka oli minua nuorempi, niin leikki aina pomoa.

• Anonyymi

Veli pisti multa halutessaan turvan tukkoon yhdellä lauseella, esim sanomalla:
      – Olet kunnolla taikka minä annan sulle selkäsaunan.
      Vaikka en varsinaisesti häneltä koskaan selkääni saanut, niin kuitenkin pelkäsin häntä niin paljon, että tottelin heti. Ilmeisesti tuollainen asetelma oli mahdollinen siksi, että meillä kotona käytettiin piiskaa. Eikä varsinkaan kavereiden nähden huvittanut ruveta kokeilemaan mitä tapahtuu. jos en tottele.

• Anonyymi

Itse olen saanut nuorempana monesti veljeltäni selkäsaunan. En voi niistä valittaa, koska siihen aikaan laki salli piiskaamisen. Ei veli koskaan mukiloinut tai pahoinpidellyt, antoi vain risua paljaalle pyllylle. Hankkiessani selkäsaunaa tiesin ihan tarkkaan mitä seuraa, jos kärähdän tekemisistäni.

Syitä kurinpalautukseen oli useita, juopottelu, tupakointi, aikatauluista lipsuminen, valehtelu, tehtävien laiminlyönti jne. Lapsena ja nuorena sen hyväksyi, että meillä on tällaiset säännöt ja niitä noudatetaan.

Olin jo hyvän matkaa yli kahdenkymmenen, kun veli minut viimeisen kerran piiskasi. Olin juhannuksena ryypiskellyt ja oksensin makuuhuoneen latialle. Ei auttanut, vaikka seuraavana päivänä siivosin jälkeni. Aluksi veli naureskeli, että hän joutuu piiskaamaan aikuisen miehen. En minäkään asiaan vakavasti suhtautunut, mutta lopulta tilanne meni kuitenkin niin pitkälle, että tosissaan väännettiin. Lopputuloksena minä sain takapuoleni kirjavaksi ja vakavan varoituksen viinan vaaroista.

Koin saamani selkäsaunan ihan asialliseksi, eikä se minua hävettänyt. Eikä hävetä sekään, että veli on senkin jälkeen joskus uhannut minut piiskata. Hän on isompi ihan kirjaimellisesti ja tunnettu periaatteistaan ja fanaattisuudestaan joissain asioissa. Itse uskon, että ne 10-20 piiskauskertaa ovat kuitenkin olleet minulle eduksi.

Tuon juhannuksena saamani selkäsauna teki minulle selväksi, että vanhan lain aikan syntyneinä meillä noudatetaan vanhaa lakia. Ja veli ohjaa tarvittaessa vieläkin minua. Hän on fyysisesti vahva mies edelleen, mutta hieman joustavampi kuin ennen.

• Anonyymi

Kuulostaa lähinnä huvittavalta, että aikuinen mies saisi veljeltään selkäsaunan. Tosin tiedän tapauksen, jossa teini-ikäinen poika sai remmiä 3 vuotta vanhemmalta veljeltään. Mutta että ihan aikuinen saisi oikeasti selkäänsä.

• Anonyymi

Olen 3 vuotta veljeäni vanhempi nyt jo aikuisia kumpikin. Olen vuosien saatossa joutunut nujuamaan hänen kanssaan paljonkin, tosin selkäsaunaa en ole koskaan häneltä saanut. Mutta kehtaan näin kasvottomana tunnustaa, että halutessaan hän pystyisi minut helposti piiskaamaan. Luultavasti hänellä on lihasmassaa parikymmentä kiloa enemmän kuin minulle.

Tietenkin se saattaa sivullista huvittaa, jos joku veljetään vitsaa saa. Muta piiskattua se kyllä lujasti hävettää.

• Anonyymi

Pervoisten suku korttia.

• Anonyymi

Pahoinpitely kiellettiin 30 vuotta sitten.

https://yle.fi/uutiset/3-7182651

Herää kysymys että kuulutteko johonkin "uskonnolliseen ryhmään"?

Mene juttelemaan psykologin kanssa asiasta, se maksaa jonkun verran mutta on sen väärti.
      Sinun pitää jättää taaksesi tuo asenne että veljesi saa lyödä sinua ja että "se on sinulle hyväksi".
      Todella tosi fanaattinen (huonolla tavalla) ja että on tunnettu "periaatteistaan" kertoo sen että on pelkästään joustamaton ja omahyväinen.
      Juttele asiantuntijan kanssa.

Jos vielä lyö, niin tee poliisi-ilmoitus.
      Sinua, aikuista miestä ei saa pahoinpidellä. Sillä nimenomaan pahoinpittelyähän tuo on. Pahoinpitely on lainvastaista.
      Nähtävästi veljesi nauttii VALLASTA millä saa hallita sinua.

• Anonyymi

Tuskin löytyy Suomesta sellaista aikuista miestä, joka menee poliisille kertomaan, että veli on antanut minulle piiskaa. Tuskin on koskaan käräjiä käyty aikuisen miehen remmikestistä.

• Anonyymi

Teidän pitäisi enemmän kaljotella yhdessä ja keskustella syvällisiä.

• Anonyymi

Olen saanut veljeltä selkäsan montakin kertaa, eli remmillä peräposket raitaiseksi. Ei ole minua ärsyttänyt, koska on fyysisesti vahvempi, niin kaipa hän on muutenkin fiksumpi, eli tietää mikä on tarpeen ja oikein. Eikös se ole ihan luonnon laki, että vahvempi on aina oikeassa.

• Anonyymi

Ketjun aloittajalle omista kokemuksistani. Veljeni muistelee mielellään niitä kunnian päiviä, kun piiskasi minut. Neljänkymmen vuoden ajan hän on aina silloin tällöin palannut asiaan.

• Anonyymi

Mieluummin selkäsaunan ottaa omalta veljeltään kuin vieraalta. Olen muutaman kerran sellaisen saanut, vaikka se on aiheesta annettu, niin kuitenkin siinä on jonkin verran leikkiä mukana. Veli puhuu asiasta naureskellen, myös minä lyön sen leikiksi, jos joku jotakin alkaa multa kyselemään.

• Anonyymi

Olin 14 v kun sain pari vuotta vanhemmalta veljeltä selkäsaunan. Oli ilmeisen helppo toimenpide, ei minun sätkimiset paljoa suoritusta haitanneet. Ja tuo piiskaus ainakin minun kohdallani kantoi hyvän sadon.

• Anonyymi

Eikö se olisi nolouden huippu, jos sinä pistät täysillä vastaan ja veli kuitenkin piiskaa. Leikkimielellä otat vähän remmiä, niin säilytät kasvosi.

• Anonyymi

Olin 16 kun sain 3 vuotta vanhemmalta veljeltä remmiä perseelle. Veli oli melkoinen korsto ja pirun voimakas salilla puurtaja. Mun oli pakko kertoa heti koulussa kavereille minkä takia mun takapuoli on kipeä. Jos joku olisi yhtään aukonu päätään, niin mä olisin kutsunut sen meille kokeilemaan kuinka itse selviää.

• Anonyymi

Sukulaiset ovat pahimpia. Olin syntynyt serkkuni kanssa samana vuonna, hän oli muutaman kuukauden vanhempi. Hän oli aina iso ja roteva minun verrattuna. Oli varmaan kehityksessäkin pari vuotta minua edellä. Oltiin 16 vuotta selvitty ilman riitaa, periaate oli, että hän meni edeltä ja minä perästä.

Mutta sitten kerran tuli riita, ihan kuin joku olisi sen noitunut tyhjästä. Minä pistin kovasti hantiin suusanallisesti, uhmasin serkun määräysvaltaa ihan tosissani. Hän oli käytännön mies ja ilmoitti, että hän antaa minulle selkäsaunan, niin homma korjaantuu.

Minun eriävää mielipidettä ei asiassa huomioitu. Sain tuoretta pajunvitsaa paljaalle takamukselle ihan kunnolla. Jälkihoitona vielä uhkaus, että jollen käyttäydy kunnolla, niin homma uusitaan entistä tulisempana.

• Anonyymi

Onpa harmi, että sinun kävi noin. Itse haaveilin koko nuoruuteni, että vanhempi veli olisi piiskannut minut oikeasti. Hän olisi varmasti siihen pystynyt ja minä olisin nauttinut, mutta siitä ei koskaan tapahtunut.

• Anonyymi

Meillä kotona oli sellainen käytäntö, että vanhin veli tiesi jäävänsä isännäksi taloon, joten hän oli "apulaispomo" ja hänellä oli piiskausoikeus jo hyvin nuoresta. Alamaisia hänellä oli muutama, joten piiskattavia löytyi herkästi. Piiskaa sai niin vanhaksi, kun veli pystyi piiskauksen hoitamaan.

Sopis varmaan aloittajankin perheeseen.

• Anonyymi

Olen saanut veljeltä selkäsaunan vaikka protestoin ja tappelin vastaan täysillä. Piiskaamisen jälkeen tuli selkeä rauhallinen olo vaikka takapuolta kuumotti. Veljeä minä jollakin tavalla ihailin, kun pystyi tuollaisen tempun tekemään ja piiskasi perheen mustanlampaan.

• Anonyymi

Aika monelle nuorelle miehelle tekisi hyvää, jos joku joskus piiskaisi. Se toimisi huumevalistuksena, innostaisi ahkeruuteen, vierottaisi typeryyksistä jne.

• Anonyymi

Minulle veli opetti, että kolmekymppinen kone on paljon tehokkaampi kuin kaksikymppinen. Uhkasi piiskaavansa minut ja pisti ison pyörän pyörimään. Kaatoi minut lattialle, eikä päästänyt millään ylös. Minä hölmöykissäni tappelin vastaan kaikin voimin, mutta eihän sitä satakiloisen ukon alta niin vaan nousta. Lopulta olin maitohapoilla ja henki hapatuksissa. Silloin veli nousi päältäni ja nappasi minut ristivyöstä. Kaikki tapahtui hyvin nopeasti. Säikähdys vain ja minä makasin hänen polvillaan . Vasemmalla kädellään hän tarrasi reitensä alitse minua oikean käden ranteesta. Lukko oli naksahtanut kiinni, ei siitä kestävyysjuoksija enää karkuun pääse.
      Seuraavana tunsin kuinka vilpoinen ilma hyväili kalleuksiani ja samassa alkoi mäiske pakarillani.

Aluksi yritin vapautua vääntämällä itseni lattialle, mutta kolmikymppinen kone oli minulle liikaa kova vastus. Yritin jaloilla ponnistaa lattiasta, mutta ei siitäkään mitään apua ollut, joten rauhoituin "nauttimaan" piiskauksesta. Tiesin, että se loppuu aikanaan ja jatkuu kuuluisalla veljen puheella.

• Anonyymi

Olen saanut veljeltä aikuisena selkäsaunan, enemmän tai vähemmän aiheesta. Onneksi piiskaaja oli oma veli, jos joku vieras olisi sen tehnyt, niin nyt sen tietäisivät kaikki. Veljeni on pari vuotta minua nuorempi, mutta kun olemme jo yli kolmekymppisiä, niin iällä ei ole mitään merkitystä. Olen tiennyt kohta 20 vuotta, että veli on minua voimakkaampi, joten siihen ajatukseen olen jo tottunut.

Veli olisi voinut viedä tekemiseni poliisiasiaksi, mutta päätti itse hoitaa rankaisun ja olen ollut tyytyväinen, että on tuollainen veli katsomassa perään. Jos kunnolla piiskataan ja lopuksi uhataan uusinnalla, niin lopputulos on parempi kun käräjillä istuminen ja sakkojen maksaminen. Vaikka kuinka hävetti, niin jouduin veljelle myöntämään, että hän teki oikein. Tällä hetkellä tulemme ihan mukavasti toimeen keskenämme, minulla ei ainakaan ole mitään hampaankolossa. Eikä veli ole asiasta huudellut , mistä olen hänelle kiitollinen.

• Anonyymi

Olemme n. nelikymppiset veljekset, aina kun tavataan muistellaan vanhoja ja hullutellaan. Veljeä alkoi kiinnostaa, että vieläkö hän saisi minut piiskattua. Sitä piti ihan koittaa. Vajaassa kymmenessä minuutissa jouduin tunnustamaan, että hän voitti.
      Suositteli minulle salilla käyntiä.

• Anonyymi

Niinhän siinä lopulta kävi, että veli pääsi yllättämään.

• Anonyymi

Syytä en kehtaa sanoa, mutta veli alkoi vainota minua niin kauan, että sai minut lopulta piiskattua.

• Anonyymi

Onko ymmärrettävä niin, että jos kaksi tai sitä useampi mies piiskaa yhteistuumin yhden miehen, niin piiskattu kehtaa tehdä asiasta rikosilmoituksen. Mutta jos yksi mies itsekseen piiskaa toisen miehen takapuolen riemunkirjavaksi, niin piiskattu ei kehtaa tehdä asiasta rikosilmoitusta?

• Anonyymi

Piiskaa haluava homopoika löytää helposti piiskaajan, se on oma veli. Heteroveli on sen verran voimakkaampi ja dominoivampi, että hän homoveljen pystyy piiskaamaan ja vieläpä aikuisenakin.

Kirjoitti: Kokemusasiantuntija

• Anonyymi

Isoveli on alusta asti holhonnut lapsellista pikkuveljeä. Eli jos joku pitää piiskata, niin kyllä se on pikkuveli.

• Anonyymi

Minä olen oppinut pelkäämään veljeäni niin paljon, ett jos hän sanoisi minulle:"Odota tässä, minä käyn hakemassa piiskan, niin saat selkääsi." Minä jäisin luultavasti kiltisti odottamaan. Olen monet selkäsaunat häneltä saanut ja kaikille niille kerroille on tyypillistä, että en tohdi juurikaan pullikoida vastaan. Tietenkin kun kipu kasvaa tarpeeksi alan sätkimään. mutta ei siitä enää ole apua.

Jälkeenpäin häpeän arkuuttani. Muutan totuuta ajatelemalla, että veli on niin pirun karismaattinen, että vie minua kun hullua tukasta.

• Anonyymi

Jos kävisi niin, että veli minut piiskaisi niin kaikki vastuu siirtyisi hänelle. Minä heittäytyisin mitään osaamattomaksi kakaraksi. Veli saisi huolehtia vanhusten asiat, suvun yhteinen omaisuus olisi myös hänen vastuullaan, kuten tieasiat, metsänhoito, rakennusten maalaukset ja muut remontit.

Saattaisin mnä joskus häntä auttaa, jos sattuisi huvittamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kävisi niin, että veli minut piiskaisi niin kaikki vastuu siirtyisi hänelle. Minä heittäytyisin mitään osaamattomaksi kakaraksi. Veli saisi huolehtia vanhusten asiat, suvun yhteinen omaisuus olisi myös hänen vastuullaan, kuten tieasiat, metsänhoito, rakennusten maalaukset ja muut remontit.

Saattaisin mnä joskus häntä auttaa, jos sattuisi huvittamaan.

Oot katkera. Iteppä oot taakkas itelles ottanu. Ei kaikkien tarvitse olla osana noita asioita. Ei voi pakottaa.
        Oot varmaan vielä joku pakkoyrittäjäkin.

Takuulla ei ota vastuulleen mitään eikä kyllä vaadikkaan mitään perintöäkään. 😂 Pidä tukkis ja mantus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oot katkera. Iteppä oot taakkas itelles ottanu. Ei kaikkien tarvitse olla osana noita asioita. Ei voi pakottaa.
        Oot varmaan vielä joku pakkoyrittäjäkin.

Takuulla ei ota vastuulleen mitään eikä kyllä vaadikkaan mitään perintöäkään. 😂 Pidä tukkis ja mantus.

Perintö jaetaan lasten kesken tasan. Ja vastuutakin jaetaan sen mukaan kuin kukin pystyy hoitamaan.

Sinullekin olisi täällä pieni yllätys, jos tänne asti joskus selviät. Veli piiskaisi sinusta esille kiltin kansalaisen, joka ei olisi ollenkaan keteellinen. Päin vastoin saisit leveillä, että olet saanut vitsasta niin hyvin paljaalle, ettei kukaan toinen koko maakunnassa.

• Anonyymi

Minua ei ole veli koskaan piiskannut, ainakaan vielä. Jos tilanne riistäytyy hallinnasta, niin veli vie minut pihalle jäähtymään ja sisälle päsen vasta kun olen rauhottunut. Eniten nolottaa, jos kaverit näkevät kun lennän pihalle.

• Anonyymi

Minulla on kaksi veljeä, jotka ovat lihaksikkaita ja lihavia. Lihavuudesta olen joskus aukonut heille päätäni ja yrittänyt todistaa, että läski on eri asia kuin lihas. Lopputuloksena olen saanut kummaltakin muodollisesti piiskaa.

• Anonyymi

Nyt se sitten tapahtui, veli tiesi minun olevan yksin mökillä, niin tuli käymään. Tällä kertaa se oli selvin päin ja ilmoitti palauttavan minut maanpinnalle. Pakenin sisälle ja pistin oven lukkoon, mutta ulkona oli vara-avain, jonka sijainnin velikin tiesi ja kohta me oltiin sisällä molemmat.

Mietin, että otan piiskat vapaaehtoisesti, niin silloin ei hävetä niin hirveästi. Mutta tosi tilanteessa sitä alkaa kuitenkin vääntämään vastaan. Mutta veli on sen verran isompi ja voimissaan, että turhaan minä pyristelin. Olisin minä hieman parempaan matsiin pystynyt, mutta tunnen veljen ja tiedän, että saan nyrkistä, jollei piiskaaminen onnistu. Hänen mielestä sukulaiset piiskataan, vieraille annetaan nyrkistä.

Nyt sitten ollaan keskimäärin tasapainossa: minä häpeissäni ja veli varmasti onnessaan.

• Anonyymi

Pitihän sitä hölmöyksissään kokeilla, kun en uskonut, että veli pystyy minut piiskaamaan. Veli voitti 3-0 ja sai minusta sellaisen yliotteen, että on se on kestänyt tähän päivään asti.

• Anonyymi

Jaa, kyllä minua isobroidi kiusasi varhaisteininä, töni, löi, potki ja haukkui. Homma loppui kun eräänä päivänä tuli mitta täyteen ja löin hampaat sisään häneltä, koskaan…siis koskaan ei enää kiusannut sen jälkeen!

• Anonyymi

Minä päätin korjata tilanteen puhumalla 10 vuotta vanhan selkäsaunan. Olin ottanut pari kaljaa rohkaisuksi, kun juhannuksen kunniaksi aukaisin sanaisen arkkuni. Veli veti herneen nokkaan, että häntä arvostellaan. Sitten se keksi, että olin rikkonut lupaukseni, jonka olin antanut saadessani piiskaa edellisen kerran. Se paskiainen muisti vieläkin ihan sanatarkasti mitä minä olin silloin luvannut.

Siitä alkoi sellainen kuulustelu ja uhkailu että oksat pois. Kohta se oli ensimmäisen kerran minua rinnuksissa kiinni. Ihmettelin kuinka kiukkuiseksi mies voi tulla parista oluesta. Kello löi seitsemän samaan aikaan kuin veli mainitsi ensimmäisen kerran selkäsaunan. Kun kello löi kahdeksan, niin kaikki oli jo ohi. Veli oli hakenut pihakoivusta vitsan, repinyt minulta takapuolen paljaaksi ja antoi virvoittavia tietoiskuja raipallaan. Monta sarjaa niitä tuli ja kyllä sattui kipeästi. Äkkiä minä tajusin, että tässä talossa ei ikävuosia lasketa. Jouduin antamaan monenlaista lupausta, ennen kuin veli suostui lopettamaan.

Puoli tuntia mietittyäni asiaa, olin valmis astumaan veljen eteen, mutta ei minulla hänelle mitään asiaa ollut. Mutta veli kysyi, että olinko minä kunnossa, johon vastasin myöntävästi, vaikka kirvelyä tuntui siellä sun täällä.
        - Ei mun kannattaisi ketään humalassa piiskata, se saattaa äityä melkoisen kovaksi humalassa. Ei sun kuitenkaan kannata mua härnätä, sä tiedät kuinka siinä käy. Pikkusenkin jos on viinaa päässä niin mä en suostu millään lopettamaan leikkiä kesken. Oon ma joskus piiskannut suakin suuremman jätkän.

Ensimmäinen ajatus joka sai kasvoilleni hymyn häivähdyksen, oli ajatus siitä, että mä haastan tuon äijän uudestaan 10 vuoden kuluttua, mutta silloin sen on oltava selvä. Saa sitten nähdä kuinka kenenkin käy.

• Anonyymi

Veli on hoitanut minun alkoholiongelmaa tehokkaasti vitsalla.

• Anonyymi

Hyvä venäläinen tapa hoitaa juoppoja. En ole nähnyt missään annosteluohjetta, kuinka monta iskua ja kuinka monta kertaa päivässä.

• Anonyymi

kuri

• Anonyymi

Sun kannattaa ottaa etäisyyttä veljeesi. Ei tuo ole normaalia käytöstä. Miksi hän otti ikäänkuin vanhemmille kuuluvan roolin ja oikeuden rangaista sinua. Varo tuollaista ihmistä. Hän on vaarallinen jos ottaa ensi kerralla kättä pidempää et välttämättä selviä tai tulee vielä pahempi kohtaus. Älä suostu enää olemaan hänen kanssaan kahdestaan missään. Hänellä saattaa olla vaikka mitä ongelmia ja purkaa sinuun pahan olonsa. Nuo päättyy joskus todella ikävästi, joten et ole veljeydestä huolimatta hänelle velkaa olla hänen kanssaan. Hän ei ole isäsi. En tiedä mitä rankaisijaa hän leikkii.

• Anonyymi

Hän olisi halunnut piiskata veljensä, ilmeisesti saisi siitä nautintoa. Mutta oli liian humalassa, operaatio ei onnistunut. Selvinpäin veli varmaan saisi piiskaa, mutta häveliäisyys ja järkisyyt estävät veljen kurittamisen.

Aika hyvässä turvassa on pikkuveli, jollei ole tähän mennessä vielä huomannut veljeä väkivaltaiseksi.

• Anonyymi

Ei kannata ryypätä perheen kans silloin on suuri todennäköisyys päästä hengestään

• Anonyymi

En varmastikaan ole ainoa joka on veljeltään oikeasti piiskaa saanut. Murkussa siihen on suuri mahdollisuus, minäkin tunnen kaverin, jonka veljensä on piiskannut. Jos veljesten välit ovat kuin taistelukukoilla, niin tilanne rauhoittuu kummasti, kun heikompi veljeksistä asiallisesti piiskataan vahvemman toimesta. Minusta tuntui kuin murkku olisi päättynyt siihen, ei vitut. ollenkaan niin paljoa. Eikä tarvinnut mekastaa turhista.

• Anonyymi

Parikymmentä vuotta sitten olin luisumassa todella huonoon seuraan, mutta vanhempani eivät tajunneet asiaa. Onneksi veli oli kärryillä tilanteessa ja alkoi ohjailla minua. Jollen totellut sai todella nolosti piiskaa. Aikanaan se oli valtavan hävettävä asia, mutta nykyisin olen kiitollinen veljen puuttumisesta asiaan, eikä hävetäkään niin hirveästi.

• Anonyymi

Rippikouluikäisenä sain veljeltä kunnolla risupiiskaa. Aikuisena ajattelen, että se kuritus oli oikea-aikaista ja kaikella tapaa minulle hyödyksi.

• Anonyymi

16-vuotiaana kokeiltiin kavereiden kanssa vähän ryypätä, överiksi meni ainakin minun osalta. Käry kävi ja seuraavana päivänä isoveli ja isä tulivat selkäsaunaa antamaan. Veli hyökkäsi käsiksi, repi minut sängystä ja nappasi mahalleen syliinsä. Isä nykäisi housuni alas ja pisti vitsan töihin. Sattu niin pirusti ja minä huusin täysillä. Piiskaajilla ei ollut kiirettä, harvaann tahtiin mutta lujasti lyötiin.

En muista mitä ukko sanoi, mutta 24-vuotias veljeni aukoi päätään heti kun jäimme kahden. Uhkaisi, että jos vielä tapaa minut humalassa, niin hän piiskaa minut omakätisesti ja siitä onkin leikki kaukana.

En tohtinut enää ennen armeija-aikaa ryypätä. Ajatus, että veli piiskaisi tuntui todella häpeälliseltä ja hyvinkin mahdolliselta. Mieluummin vältin ryyppyporukoita, kuin jouduin veljen kanssa selkkaukseen. Olin jo kolmekymppinen, kun otin veljen nähden viinaa ja veli härnäsi kysymällä: "Minkäslainen sopimus meillä oli viinan suhteen?"
      Jonkinlainen väristys meni kehoni läpi tunsin punastuvani, ei muuta.

• Anonyymi

Minulla oli nuorena kaverit, veljekset, joita toinen oli pari vuotta vanhempi veljeään. Nämä veljekset "leikkivät" piiskaleikkejä vielä teini-ikäisenä. Joskus pääsin näkemään kuinka se tapahtui.

Myöhemmin olen miettinyt, että kummalla heista oli piiskausfetissi? Sivullisen silmin näytti, että kumpikin osapuoli oli tosissaan.

• Anonyymi

Hän sanoisi selvin päin, et kännisten jorinoita älä niistä välitä.

Mun veli jos ollaan mökillä samaan aikaan, ottaa koko ajan olutta ja sit alkaa kysymysten tulva, ennen syyttely nyt ei niinkään.
      Se et pysyköön suutari lestissään ja antaa muiden olla niinkuin on, silloin kaikki on hyvin.
      Sitten se soittaa yöt läpeensä biisejä, kaikki samat mitä on kuullut jo.

Otan aiheet puheeksi seuraavana aamuna.

• Anonyymi

Minun veli väittää, että on joutunut piiskaamaan minut pari vuotta sitten. Se on kertonut siitä kavereilleen ja muillekin. Minulla ei ainakaan ole minkään laista muistikuvaa asiasta.

• Anonyymi

Minä tiedän saaneeni piiskaa monta kertaa, mutta vain parista tapuksesta minulla on jonkinlaisia mustikkuvia. Nuo harvat kerrat sijoittuvat piiskaushistoriani loppupäähän. Uskoisin teini-käisenä ihan "kerjänneeni" selkäsaunoja.

• Anonyymi

Aloittajalle terveiset! Kaksi asiaa on ainakin tosia sinun tapauksessa:
      1. Veljesi haluaa piiskata sinut.
      2. Halutessaan hän pystyy sinut myös piiskaamaan.

• Anonyymi

Minä kuulun siihen aateliin, joka on saanut piiskaa vanhemmalta veljeltä. Se hyöty siitä on ollut, etten vieläkään tupakoi. Tietenkin se hävetti, kun veli antoi piiskaa paljaalle pylylle. Isä ei olisi enää pystynyt siihen. Lohduttelin itseäni ajatuksella, että muutaman vuoden kuluttua olisin yhtä riski kuin veli. Mies on kai luonnostaan sellainen, että hän kunnioittaa rehelistä voittajaa. "Matsin" häviäminen hävettää, mutta voimaa kunniotetaan. Minulla oli luokkakaveri, joka avoimesti kaikkien kuullen kertoi, että veli oli hänet eilen piiskannut. Halusi pullistella veljensä voimilla.

Nykyisin ajattelen, että oli hyvä kokemus saada veljeltä selkäsaunan.

• Anonyymi

Nyt vaalien jälkeen on helppo härnätä veljeä ja toivoa, että hän hermostuisi ja antaisi minulle vitsaa lujalla kädellä.

• Anonyymi

Tästä on jo vuosia kulunut, kun isä uhkasi minut piiskata. Onneksi se ei kuitenkaan toteutunut, olis varmasti hävettänyt minua. Veli seurasi tapahtumien kulkua ja kun isän silmä vältti, niin hän päätti piiskata minut. Minua tuleva matsi pelotti niin hirveästi, että aivan vapisin. Helpon tuntuisesti veli minut nujersi ja sain vitsaa paljaile pakaroille ihan kunnolla.

Hirveasti tapaus hävetti, mutta pikku hiljaa minua alkoi kiehtoa piiskan saaminen. Vain häpeä ja kipu jarruttaa minua hakeutumasta kuritettavaksi. Piiskaaajankin jo tietäisin, viinalla rohkaistune hän ryhtyisi varmasti toimeen. On riski, karismaattisen näköinen mies, joka osaa hommat hoitaa.

• Anonyymi

Minulla on vanhempi veli, mutta ei hän ole minulle mitään väkivallan tekoja tehnyt. Ainoastaan joskus ottaa pääni kainaloonsa ja hieroo rystysillään päälakeani. Ei se satu, enkä ymmärrä mikä viesti siihen liittyy.

• Anonyymi

Hirveän noloa se oli, mutta parempi kuitenkin kuin nyrkeillä hampaiden katkominen. Minulla oli luokkakaveri, jolta oli hammas poikki ja tietenkin minä kuvittelin, että veljensä on lyönyt sen nyrkillä. Veljen raivoa minä lähdin karkuun, kun tilanne kuumeni liikaa. Mutta veli oli kuin karhu se porskutti perässä ja lujaa. Pisin karkumatkani oli tuskin sata metriä. Veljen suurin raivo oli jo ohi. Pari minuuttia puhallettuaan hän rupesi toimeen ja antoi minulle risua paljaalle. Punaiset jäljet piilotin housuillani ja vannoin itselleni, että vielä tulee aika, jollin veli saa maistaa vitsaa itse.

• Anonyymi

Eipä saata tulla sellaista päivää, että sinä veljesi piiskaisit. Minä katsoin vanhoja valokuvia ja hoksasin, että minun piiskaaminen veljeltä ei mikään urotyö ollut. Sillä murkussa muuttaman vuoden ero ratkaisee asian aina vanhemman veljen hyväksi. Aikuisena ollaan sitten saman kokoisia ja ilman kostoa.

• Anonyymi

Olen minäkin veljeltä kunnolla vitsaa saanut, en ehkä olisi saanut, jos olisin tohtinut käyttää nyrkkejäni tai hampaita. Meillä oli sellaiset normit, joita myös noudatettiin. Ei puremista, ei nyrkkejä, eikä potkimisia. Jos noita normeja olisi rikkonut, niin isä olisi vaihtunut kurittaja.

Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8878
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2358
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe