Niin miten muuten on tämä asia.Miettikää sitä kun tuotte auton (pommin piilovikaisen vikavalot nollattuna ym liikkeeseen vaihdossa kuka se kusettaja oikeasti on Te jotka olette Te
Antaako yksityinen takuun?
7
<50
Vastaukset
- Folio-
Onneksi laki on vähän muuttunut että yksityinen kun vie vikaisen auton liikkeeseen ja tietää/on peittänyt vian niin joutuu vastuuseen siitä<3 tuossahan on muutamia esimerkkejä Kamuxilla mm ja muillakin.
Se on itseasiassa helppokin selvittää onko ed omistaja tiennyt viasta vaihtaessaan autoaan!
Että ei tämä vaan yhteensuuntaan toimi nämä vastuut! JA EIHÄN PUHUTA EDELLEENKÄÄN TAKUUSTA EIHÄN?- k.jankko
Ei laki ole mihinkään muuttunut, yksityisen ja autoliikkeen välisessä kaupassa käytetään kuluttajansuojalakia ja yksityisten keskinäisessä kaupassa käytetään kauppalakia!
- lksikdi
Kyseessä on petos tai sen yritys. Jotkut ovat hyväuskoisen tietämättömiä siitä, ettei "mitätahansavikaista" autoa voi jättää autoliikkeeseen vaihdossa ja kaikki on siinä. Jotkut tekevät asian täysin tietoisesti. Autot ovat yhä monimutkaisempia ja niistä voi rikkoutua hyvinkin kallis osa. Kallista korjausta säikähtävä autoilija yrittää ujuttaa auton jonkin toisen huoleksi.
Tässä yhteydessa ei ole syytä puhua takuusta. Takuu on (yleensä) tavaran valmistajan myöntämä asia uudelle tavaralle. Nyt en aivan ymmärrä!
Olen vaihtanut lähes kaksikymmentä autoa, usein uudehkoja, milloin uusiin, milloin esittelyautoihin, eikä minun perään ole kukaan koskaan huudellut - paitsi kerran, jolloin olin unohtanut auton vaihtotilanteessa - yli 15v sitten - että taka-akselilla oli 14' -vanteet ja edessä 15. Nykyisin tämä ei kävisi päinsä, kun nykyautojen elektroniikka puuttuu tuohon.
Siitä muuten paljastui se, ettei se automyyjä näitä asioita tarkastele, vaan vaihdokki menee muitta mutkitta sellaisenaan myyntiin.
Minulle soitti sen vaihdokin uusi omistaja.
Kysyi, että olisiko niitä toisia oikeankokoisia renkaita?
Sanoin, että voi olla, mutta että kauppa on kyllä tehty - sellaisena kuin on - ehdoin!
Olin lisäksi riisunut tavaratilaan asennetun CD-vaihtajan, jolloin johdot mitä ilmeisemmin vähän "roikkuivat" siellä.
Asiasta ei tullut riitaa, ehkä myyjä kuitenkin hankki kaksi oikeaa vannetta.
En tiedä.
Autolla oli ajettu maantieajoa 3,5 v n. 50.000 km vuodessa, muuten tiptop.- Otsikkoon_vastaten
Yksityinen ei anna takuuta eikä ole vastuussa yhtään mistään, kun ei niistä vastaa merkkiliikekään
- Voivoiteitävellihousuja
Yksityinen autonsa kehuja piilovikojen peittäjä on kusettaja KAIKKI SEN TIETÄÄ VAI MITÄ KYLLÄ TE TIEDÄTTE SURKIMUKSET
- voivoiteitäjobbareita
Eihän se mitään peittämistä ole kun autoliikkeen myyjä ei tule edes katsomaan autoa vaan antaa hinnan vaihtoautolle vuosimallin js kilometrien mukaan näkemättä autoa ollenkaan!
näin ainakin oli pari vuotta sitten toyota espoossa,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904292
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?382562Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1052438Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1062211Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281937- 321925
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91597Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1901593- 291588
- 791386