Antaako yksityinen takuun?

Yksityinenon00000

Niin miten muuten on tämä asia.Miettikää sitä kun tuotte auton (pommin piilovikaisen vikavalot nollattuna ym liikkeeseen vaihdossa kuka se kusettaja oikeasti on Te jotka olette Te

7

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Folio-

Onneksi laki on vähän muuttunut että yksityinen kun vie vikaisen auton liikkeeseen ja tietää/on peittänyt vian niin joutuu vastuuseen siitä<3 tuossahan on muutamia esimerkkejä Kamuxilla mm ja muillakin.
      Se on itseasiassa helppokin selvittää onko ed omistaja tiennyt viasta vaihtaessaan autoaan!

Että ei tämä vaan yhteensuuntaan toimi nämä vastuut! JA EIHÄN PUHUTA EDELLEENKÄÄN TAKUUSTA EIHÄN?

• k.jankko

Ei laki ole mihinkään muuttunut, yksityisen ja autoliikkeen välisessä kaupassa käytetään kuluttajansuojalakia ja yksityisten keskinäisessä kaupassa käytetään kauppalakia!

• lksikdi

Kyseessä on petos tai sen yritys. Jotkut ovat hyväuskoisen tietämättömiä siitä, ettei "mitätahansavikaista" autoa voi jättää autoliikkeeseen vaihdossa ja kaikki on siinä. Jotkut tekevät asian täysin tietoisesti. Autot ovat yhä monimutkaisempia ja niistä voi rikkoutua hyvinkin kallis osa. Kallista korjausta säikähtävä autoilija yrittää ujuttaa auton jonkin toisen huoleksi.

Tässä yhteydessa ei ole syytä puhua takuusta. Takuu on (yleensä) tavaran valmistajan myöntämä asia uudelle tavaralle.

• Nyt en aivan ymmärrä!
      Olen vaihtanut lähes kaksikymmentä autoa, usein uudehkoja, milloin uusiin, milloin esittelyautoihin, eikä minun perään ole kukaan koskaan huudellut - paitsi kerran, jolloin olin unohtanut auton vaihtotilanteessa - yli 15v sitten - että taka-akselilla oli 14' -vanteet ja edessä 15. Nykyisin tämä ei kävisi päinsä, kun nykyautojen elektroniikka puuttuu tuohon.
      Siitä muuten paljastui se, ettei se automyyjä näitä asioita tarkastele, vaan vaihdokki menee muitta mutkitta sellaisenaan myyntiin.
      Minulle soitti sen vaihdokin uusi omistaja.
      Kysyi, että olisiko niitä toisia oikeankokoisia renkaita?
      Sanoin, että voi olla, mutta että kauppa on kyllä tehty - sellaisena kuin on - ehdoin!
      Olin lisäksi riisunut tavaratilaan asennetun CD-vaihtajan, jolloin johdot mitä ilmeisemmin vähän "roikkuivat" siellä.
      Asiasta ei tullut riitaa, ehkä myyjä kuitenkin hankki kaksi oikeaa vannetta.
      En tiedä.
      Autolla oli ajettu maantieajoa 3,5 v n. 50.000 km vuodessa, muuten tiptop.

• Otsikkoon_vastaten

Yksityinen ei anna takuuta eikä ole vastuussa yhtään mistään, kun ei niistä vastaa merkkiliikekään

• Voivoiteitävellihousuja

Yksityinen autonsa kehuja piilovikojen peittäjä on kusettaja KAIKKI SEN TIETÄÄ VAI MITÄ KYLLÄ TE TIEDÄTTE SURKIMUKSET

• voivoiteitäjobbareita

Eihän se mitään peittämistä ole kun autoliikkeen myyjä ei tule edes katsomaan autoa vaan antaa hinnan vaihtoautolle vuosimallin js kilometrien mukaan näkemättä autoa ollenkaan!
        näin ainakin oli pari vuotta sitten toyota espoossa,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe