Olen 62v mies ja hiihtänyt kilpaa vuosia.Parhaimmillani ollut kaksi kertaa kolmas sm-kisoissa 50 km.Viikko sitten kaveri sai houkuteltua kuntosalille ja kokeilin penkkiä ja vetoa.Nostin penkiltä 80kg ja vedin maasta 175kg.Kaverin neuvomalla tekniikalla joka ei varmaankaan ollut paras mahdollinen.Joten kyllä voimaa saa raskailla töillä ja hiihtämällä.Olen 177cm 75kg.
Voimaa ilman salia
37
73
Vastaukset
- Kerkkokannus
Nuo tulokset on sen verran surkeat että ei kyllä suksiminen tuo voimaa.
Eikä hiihto saavutuksetkaan taida olla ihan viimeaikaiset...
No aika kultaa muistot.- Kjljjkjkj
62 vuotiaalle ne on kyllä ihan hyvät...
- veeäm43
Hiihtäminen jäykistää, hidastaa ja haittaa maksimivoiman kehittymistä.
Tosin tuon maven haluaisin nähdä. Mitähän ne raskaat työt mahtavat olla? Unohtuuko jotain?
Vastaavasti voisin kertoa, että sydänvikaisena, kolmesti suolistosyöpäleikattuna, 74 vuotisena ihmisrauniona, jolta saliyrittäjä kielsi salin alkuopastuksen, ilman ohjeita vedin maasta 200kg mutta painoni olikin 87kg:n tuntumassa.
Johtunee siitä, etten hiihdä laikaan, saati kilpaa.
Jotain minultakin unohtuu. Vanhuuden dementiaa.- Jhkjhkjvn
...ja korvaus hoidolla....
- veeäm43
Jhkjhkjvn kirjoitti:
...ja korvaus hoidolla....
Unohtuu jotain muutakin. Esimerkiksi "sydänvika" ja saliyrittäjän kieltäytyminen antamasta, jäsenyyteen kuuluvasta alkuopastuksesta.
Sydänvika oli sydämen tilapäinen hapen puute 1992 kun selvittelin päivettyneen afrikkalaisen kanssa auton omistussuhteita. Näkyy sydänfilmissä pienenä mm2:n oikaisuna. Täysin harmiton ja huomamaton.
Saliyrittäjä piti opastusvaatimustani perusteettomana. Tiesi punttitaustani ja epäili motiiviani kun pyysin erästä salin palkkalistoilla olevaa fittnestyttöä hoitamaan velvollisuutensa.
Unohtunut korvaus auttaa palautumisessa eli voi vetää napakammat viikkotreenit.
Unohtui myös, ettei toinen polvi enää hyväksy pohjakyykkyä eikä edes submax mavea.
Unohtaenkin voi lesoilla. - Hienoa
veeäm43 kirjoitti:
Unohtuu jotain muutakin. Esimerkiksi "sydänvika" ja saliyrittäjän kieltäytyminen antamasta, jäsenyyteen kuuluvasta alkuopastuksesta.
Sydänvika oli sydämen tilapäinen hapen puute 1992 kun selvittelin päivettyneen afrikkalaisen kanssa auton omistussuhteita. Näkyy sydänfilmissä pienenä mm2:n oikaisuna. Täysin harmiton ja huomamaton.
Saliyrittäjä piti opastusvaatimustani perusteettomana. Tiesi punttitaustani ja epäili motiiviani kun pyysin erästä salin palkkalistoilla olevaa fittnestyttöä hoitamaan velvollisuutensa.
Unohtunut korvaus auttaa palautumisessa eli voi vetää napakammat viikkotreenit.
Unohtui myös, ettei toinen polvi enää hyväksy pohjakyykkyä eikä edes submax mavea.
Unohtaenkin voi lesoilla.Tämä se jaksaa aina kertoa nämä tuloksensa, hyvä homma.
- Raimo62
Raskailla töillä tarkoitan metsätöitä.Tein 25v metsätöitä ja raksalla 12v,hiihdän 4kr viikossa ja olen vetänyt paljon leukoja.Ennätys 42 49v. Painolla 70kg.Tänä päivänä menee 30 leukaa.Käsillä kävely onnistuu myös.Joten näillä eväillä kokeilin punttia myös.Voin sanoa että joka ei ole ikinä nostanut,niin voi mennä kokeilemaan miltä tuntuu.Oli siellä salilla nuoria miehiä jotka oli jo nostellut vuoden niin eipä se maastaveto ollut juuri kovempi.
- veeäm43
Raimo62 kirjoitti:
Raskailla töillä tarkoitan metsätöitä.Tein 25v metsätöitä ja raksalla 12v,hiihdän 4kr viikossa ja olen vetänyt paljon leukoja.Ennätys 42 49v. Painolla 70kg.Tänä päivänä menee 30 leukaa.Käsillä kävely onnistuu myös.Joten näillä eväillä kokeilin punttia myös.Voin sanoa että joka ei ole ikinä nostanut,niin voi mennä kokeilemaan miltä tuntuu.Oli siellä salilla nuoria miehiä jotka oli jo nostellut vuoden niin eipä se maastaveto ollut juuri kovempi.
Juuri sen vuoksi kysäisinkin.
Melko harva "bodailija"tekee maastavetoa eikä kukaan näkemäni edes tuolla mainitsemallasi painolla.
Vedätkö leuat myötäotteen "retkulla" vai vastaotteen "kynttilänä" täysipitkinä?
Ilman omaa kokemusta monesta 100kg tuntuu mitättömälle mutta se saattaa pystymetsän tavikselle tuottaa yllätyksen.
Aamupäiväkävijöistä minun lisäksen mavettaa vain yksi, minua noin 7 vuotta nuorempi pappa ( 220kg ).
Paras esitys oli kun kahdenkympin pinnassa oleva, treenanneen näköinen heppu veti sumolla muutaman ykkösen 100kg:lla. Vastoin ohjeita pudottaen tangonriiputuskorkeudelta ja sen jälkeen ylpeä silmäys ympäri salia ajatuksella "huomattiinko". Ainakin saliyrittäjä kuuli.
Teen mavet pyramidina mutta sunnuntaisin kun alla olevat liikehuoneustot ovat suljettuina.
Ps. Olen edelleenkin sitä mieltä, että hiihto jäykistää ja vie terävyyden/räjhtävyyden. Kisatessani muinoin olumpianostoissa totesin tuon ensimmäisenä talvena. Aerobisena liikuntamuotona se on mielestäni ylivoimainen tapa.
Mavehan vaatii vain raakaa jähyämistä. Tietenkin tarttee olla tuntuma tekemiseen ja omaan kroppaan. - Raimo62v
veeäm43 kirjoitti:
Juuri sen vuoksi kysäisinkin.
Melko harva "bodailija"tekee maastavetoa eikä kukaan näkemäni edes tuolla mainitsemallasi painolla.
Vedätkö leuat myötäotteen "retkulla" vai vastaotteen "kynttilänä" täysipitkinä?
Ilman omaa kokemusta monesta 100kg tuntuu mitättömälle mutta se saattaa pystymetsän tavikselle tuottaa yllätyksen.
Aamupäiväkävijöistä minun lisäksen mavettaa vain yksi, minua noin 7 vuotta nuorempi pappa ( 220kg ).
Paras esitys oli kun kahdenkympin pinnassa oleva, treenanneen näköinen heppu veti sumolla muutaman ykkösen 100kg:lla. Vastoin ohjeita pudottaen tangonriiputuskorkeudelta ja sen jälkeen ylpeä silmäys ympäri salia ajatuksella "huomattiinko". Ainakin saliyrittäjä kuuli.
Teen mavet pyramidina mutta sunnuntaisin kun alla olevat liikehuoneustot ovat suljettuina.
Ps. Olen edelleenkin sitä mieltä, että hiihto jäykistää ja vie terävyyden/räjhtävyyden. Kisatessani muinoin olumpianostoissa totesin tuon ensimmäisenä talvena. Aerobisena liikuntamuotona se on mielestäni ylivoimainen tapa.
Mavehan vaatii vain raakaa jähyämistä. Tietenkin tarttee olla tuntuma tekemiseen ja omaan kroppaan.Vetelen leukoja eriotteilla.Myötäote on se jota kuitenkin eniten käytän.Meitä on 5-6 miestä jotka treenaa vain leukaa , joista pari kilpailee sm-kisoissa.Hiihto antaa parhaan kuntopohjan.Se on totta että hiihto jäykistää,mutta itse voimistelen aika paljon ja pelaan lentistä myös.Omasta mielestä olen ketterä ja nopeakin.Kyllä minä jätän puntti hommat oikeille nostajille.Kaverin yllytyksestä kokeilin miltä puntit tuntuu.Maastaveto on yleensä helppo jos on vahva selkä ja välitykset hyvät.Itse vedin myötäotteella ilman sormilukkoa,sillä en osaa näitä punttimiesten juttuja.Kyllä painonnosto on tosimiesten juttu.Vaatii tosi urheilulliset ominaisuudet.Minusta ei siihen ole.Olen kestävyysurheilija.Nämä kommentit kuka käyttää mitäkin on minusta huvittavia.Hyviä treenejä ,sillä ihminen on luotu liikkumaan.
- veeäm43
Raimo62v kirjoitti:
Vetelen leukoja eriotteilla.Myötäote on se jota kuitenkin eniten käytän.Meitä on 5-6 miestä jotka treenaa vain leukaa , joista pari kilpailee sm-kisoissa.Hiihto antaa parhaan kuntopohjan.Se on totta että hiihto jäykistää,mutta itse voimistelen aika paljon ja pelaan lentistä myös.Omasta mielestä olen ketterä ja nopeakin.Kyllä minä jätän puntti hommat oikeille nostajille.Kaverin yllytyksestä kokeilin miltä puntit tuntuu.Maastaveto on yleensä helppo jos on vahva selkä ja välitykset hyvät.Itse vedin myötäotteella ilman sormilukkoa,sillä en osaa näitä punttimiesten juttuja.Kyllä painonnosto on tosimiesten juttu.Vaatii tosi urheilulliset ominaisuudet.Minusta ei siihen ole.Olen kestävyysurheilija.Nämä kommentit kuka käyttää mitäkin on minusta huvittavia.Hyviä treenejä ,sillä ihminen on luotu liikkumaan.
Lentis on hyvää ja monipuolista, kaikille sopivaa täydennystä. Sulis olisi haaveriherkempää, repivää mutta sinänsä hyvää.
Oma porukkamme pelasi kerran viikossa lentistä. Oli ilo silmille kun kevyen sarjan heputkin ponnistivat verkolla iskukorkeuteen. Kaikki hyppäsivät vauhditonta pituutta yli 3m.
Avokouralla noiden rautojen vetäminen edellyttää kovia näppejä!
Minusta oli riittävän ihmettä kun eräs lätkäilijä veti 5:n sarjoja raakoja rinnallevetoja 100kg:lla lavasta avokämmenellä. Kertoi syyksi, että kestää maila kädessä. Uskotaan!
- SohvaltakinNousee
Penkiltä nousee 135 kiloa, aina kun lähden jääkaapille.
- Hubaa
Veeäm43 on kateellinen kun joku nostaa enemmän maasta kuin hän ja vielä puhtaana ilman dopingia.
- Yrjö66
Juuri näin. Horkkaajan pahin painajainen on kun naturaali on vahvempi. Vielä selkeillä voiman mittaus liikkeillä.
Yleisesti mave on yli mainostettu liike. Sitten se olisi vertailukelpoinen kun tehtäisiin ilman vyötä ja vetoremmejä. - veeäm43
Miksi olisin 75v ikäisenä ukkona kateellinen kenellekään ja varsinkaan nuoremmille. Käsittääkseni olen ikäisekseni kohtuullisessa kunnossa.
Tuo korvausgeelaus tuntuu hiertävän useammankin napaa. Lieneekö kyse kateudesta?
Tietysti herjaajia harmitta se, ettei minikorvauksesta ole 15 vuoden aikana ilmennyt mitään sivuvaikutusta. Ei ole oma tuotanto hiipunut. Viimeiseen tarkistukseen on aikaa mutta silloin pitkän tauon jälkeinen S-Testo oli 22.
Ainoa vähäinen muutos on verikokeessa havaittu, lievä Hb:n nousu. -157 > 160:een. Ei paha!
Vyötä en ole käyttänyt 10:een vuoteen ja remmejä käytän koska kämmenihon repeäminen haittaa useamman viikon. Ristiotteella vetäen yläkroppa alkaa kiertymään enkä halua ottaa riskiä selän vuoksi.
Minkä vuoksi en käyttäisi remmejä? En keksi vähäisintäkään syytä kuten eivät myöskään peukaloitteni tyvinivelet. En viitsinyt pistää niitä muutaman viikon rääkkiin.
Punttitreenini on yksipuolistunut johtuen siitä, että ikääntyessä liikkuvuus, kimmoisuus ja räjähtävyys heikkenevät. En ole vuosikausiin edes uskaltanut yrittää puolivolttia eteen painimatollakaan. En ole kyllä nähnyt muitakaan 70v ukkoja volttaamassa.
Puntissa tempaus raakanakin sekä työntö saksiin on olutta ja menyttä.
Mainoskatko! Olikohan 8 vuotta sitten seurakaverini, nyttemmin edesmennyt H.S. voitti ikä- ja painoluokkanssa Suomen mestaruuden tempauksessa. Silloisessa kunnossani tempasin raakana 10kg enemmän. Tosin minua rauhoittaa se tieto, että H.S. olisi pistänyt ainakin 5kg paremmaksi.
6pv viikkotreeneihini mahtuu ainoastaan yksi mave tai tangon hack treni. - Yrjö66
"minimi korvaus" Ha ha. Et itsekään usko tuohon tarinaan. Eikö syöpä ole sivuoire. Horkkaajat kun eivät ymmärrä tai halua ymmärtää että kun Testoa otetaan yliannostusta niin myös ne solut minkä pitäisi kuolla saavat lisä potkua. Kroppa kun ei voi valita mihin "lääke" osuu.
Ja ei olla kateellisia tuloksista.
Ainut asia mikä särähtää on juuri tuo doupingin vähättely. Kun te reppanat ette vain tajua, joko tyhmyyttänne tai elämän surkeudesta johtuen, että ne kaikki tulokset voi puolittaa jos nostaisitte puhtaana.
Mutta horkkaaja on oman valheensa vanki. Pitäisi kohdata todellinen ihminen sieltä kemian takaa ja sitä kuvaa peilistä te horkkaajat pelkäätte.
Kas kun ette tajua myöskään sitä että kuinka paljon doupingin vaikuttaa aivokemiaan.. - veeäm43
Yrjö66 kirjoitti:
"minimi korvaus" Ha ha. Et itsekään usko tuohon tarinaan. Eikö syöpä ole sivuoire. Horkkaajat kun eivät ymmärrä tai halua ymmärtää että kun Testoa otetaan yliannostusta niin myös ne solut minkä pitäisi kuolla saavat lisä potkua. Kroppa kun ei voi valita mihin "lääke" osuu.
Ja ei olla kateellisia tuloksista.
Ainut asia mikä särähtää on juuri tuo doupingin vähättely. Kun te reppanat ette vain tajua, joko tyhmyyttänne tai elämän surkeudesta johtuen, että ne kaikki tulokset voi puolittaa jos nostaisitte puhtaana.
Mutta horkkaaja on oman valheensa vanki. Pitäisi kohdata todellinen ihminen sieltä kemian takaa ja sitä kuvaa peilistä te horkkaajat pelkäätte.
Kas kun ette tajua myöskään sitä että kuinka paljon doupingin vaikuttaa aivokemiaan..Pakkomielteesi estää sinua ajattelemaan objektiivisesti, jos kykenisit siihen muutenkaan!
Yksi ainoa kritiikitön pakkomielle "horkkaamiseen" on tukkinut aivosi ( huomioi yksikkö! ) yksikanavajärjestelmän. Mitä kaikkea menetätkään?
Suosittelen pätevää spsykiatria! Psykologista tuskin enää on apua. - Yrjö66
Taitaa tuntua pahalta kuulla totuus.
Olet elänyt niin kauan horkkaajan elämää että se on jo iso osa identiteettiäsi. Nyt kun sitä kyseenalaistetaan koet sen uhaksi.
Mutta se on ensimmäinen askel millä löydät oikean ja aidon itsesi.
Aivojesi kemia on sotkettu horkalla jo siellä 70-luvulla ja narsistinen luonteenpiirre on aihettannut vääristyneen minäkuvan.
Koet kaikki ne uhaksi ketkä ovat vahvempia kuin sinä ja suunnilleen saman ikäisiä. Tarve todistaa paremmuus ja voittaa kaikki muut on syvällä hormoonien vääristämässä mielessäsi. - Khkhkjhv
Yrjö66 kirjoitti:
Taitaa tuntua pahalta kuulla totuus.
Olet elänyt niin kauan horkkaajan elämää että se on jo iso osa identiteettiäsi. Nyt kun sitä kyseenalaistetaan koet sen uhaksi.
Mutta se on ensimmäinen askel millä löydät oikean ja aidon itsesi.
Aivojesi kemia on sotkettu horkalla jo siellä 70-luvulla ja narsistinen luonteenpiirre on aihettannut vääristyneen minäkuvan.
Koet kaikki ne uhaksi ketkä ovat vahvempia kuin sinä ja suunnilleen saman ikäisiä. Tarve todistaa paremmuus ja voittaa kaikki muut on syvällä hormoonien vääristämässä mielessäsi.Itse asiassa testosteronin korvaus hoito ikäihmisille on tänäpäivänä varsin yleistä. Kysy ihmeessä vaikka joltain lääkäriltä... mutta jos vertailee treeni tuloksia, niin olisi hyvä mainita ks. asia... eihän korvaushoitoa saava ja natikka ole millään lailla vertailukelpoisia...
- Yrjö66
On korvaushoitoa ja "korvaushoitoa". Jotkut saa sitä oikeista syistä, toiset itse aiheutetuista ja onpa vielä niitä kenellä sille ei olisi edes tarvetta.
Yhtä kaikki, ihminen on kemiaa. Hormooneilla on vaikutuksensa aivotoimintaan ja persoonaan.
Ymmärrät varmaan mitä testosteroni saa aikaan miehissä, varsinkin kun kasvetaan pojasta mieheksi. Otetaan riskejä, yritetään valloittaa naaraita ym.
"korvaushoito" vanhemmalla iällä saa samoja piirteitä. Ne persoonan muutokset ovat ulkopuolisen testosteronin aikaansaannoksia. Eivät luonnollisia.
- Huhhuijj
Miksi joka ikisessä kommentissa pitää mainita omat tulokset? Ei kukaan muu joka ikinen kerta jotain kirjoittaessaan jatkuvasti kehu itseään.
- Jukka42
Olet hiihtäjäksi tosi vahva.Maastaveto on kova tulos sinun painolla,on todella kovat sormivoimat.Uskon kyllä että sinun taustalla tuo onnistuu.Olispa kiva haastaa sinut sormikoukun vetoon.
- Anonyymi
hiihto ja voimanosto on niin ääripäitä toisistaan...muta parashan on se joka taitaa moniottelut". sormi ja kämmen(otevoimaa voidaan kilpailla monella tavalla, pitää muistaa aina että yksi ei kerro mitäään voimasta verenkierotelimistön kunnosta taas kertoo esim hiihtotulokset.
- Anonyymi
Puntit ovat yksi tapa treenata voimaa. Pöllien nosteli metsässä on maastanostoa. Kehonpainolla voimistelu on voimaharjoittelua. Kaikki liike tarvitsee voimaa. Kovassa hiihtospurtissa tehontuotto on kovempaa kuin raskaassa hidasliikkeisessä kyykyssä tai penkissä. Puntinnosto yksinään on todella yksipuolista ja tehot jäävät pumppisarjoissa pieneksi eli tekee hitaaksi. Hiihto on monipuolista kokokropan liikettä johon yhdistyy korkea taitotaso. Yleensä kestävyysurheilu ei vaadi paljoa taitoa mutta hiihto vaati jo hiukan. Lisäksi sanoit olevasi kilpahiihtäjä. Oma huomioni on että kilpaurheilijat ovat yleensä todella fyysisiä kavereita myös kestävyysurheilijat ja on kehittynyt sellainen rämäpäinen mentaliteetti jota tarvitaan kisoissa pärjäämiseen. Urheilullisella taustalla ja kovalla asenteella ei tulokset ole mikään ihme. Ota se puntti siihen mukaan sekä se hyöty mitä perinteistä on saatavissa.
Onhan se mukava pärjätä. Se alaspäin lyöminen on ala-arvoista junttia. Sun mainitsema elämäntapa on nykyään vain etuoikeutettujen mahdollisuus jos siinä edes mitään tavoittelemista. Eteläsuomen kaupungeissa ei hiihtoa harrasteta ja metsätyöt tekee moto. Punttisali löytyy joka lähiön vierestä. Urheilulajit ovat nykyään koulun parketeilla lentis, koripallo, salibandy.- Anonyymi
Puntinnosto yksipuolista ja hidastavaa?
Mees tekee vaikkapa oma paino tangossa raakoja rinnallevetoja!
Työntele saksiin!
70% omasta painosta tankoon ja tempauksia! Jos ei mene raakana niin vedä kyykkyyn!
Suhteelliset painot on tarkoitettu täysin kokemattomalle.
Jos nuo tuntuvat helpoilta niin tankoon lisää rautaa.
Painonnostajat eivät hae mitään pumppia!
Liikkuvuus, nopeus, räjähtävyys ovat tuloksellisen painonnoston edellytyksiä.
Ominaisuudet näkyvät mm. 60m:n spurtin ajoissa. Vauhdittoman pituuden tuloksissa. Jne. Jne.
- Anonyymi
Älä nyt revi verkkareita. Isoilla painoilla tehdyt kyykyt ja punnerrukset ovat hitaita ja siksi tehontuotto jää pieneksi. Teho on massa kertaa kiihtyvyys. Painnostoliikeissä käytetään suurta tehoa. Koitin sanoa, että hiihtokin vaatii hiukan voimaa. Hiihtospurtissa on teho korkealla siinä missä juoksu tai vaikka luisteluspurtissa ja se myös kehittää voimaa. Kolmikassa saattaa yhdellä jalalle hetkellisesti tulla 600kg vastaava kuorma. Noihin tehoihin ei puntilla pääse. Puntin etu on että siinä saa suuren lihasjännityksen lihaksiin. Kaikki liikunta on monipuolista jos sitä tekee monipuolisesti sekä myös toisinpäin.
- Anonyymi
No mutta tuolla ajattelulla baletti on kaikista kovin urheilulaji. Oikea voimamiesten laji.
Tuollainen laskennallinen tehokkuus on vääristää todellista tehokkuutta. Kaikki pystyy hiihtämään hetken kovaa missä laskennallinen teho on kova mutta harva pystyy silti saamaan mitään kunnon rautaa ylös salilla. Vaikka se teho lasku näyttäisi mitä.
Yleensä heikot keksivät tapoja nostaa itsensä muita ylemmäs. - Anonyymi
Tuossa on perää! Olen verrannut maastavetoa ja tempausta. 100kg:n kyykkytempaus vaatii enemmän tehoa kuin 200kg:n maastaveto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutta tuolla ajattelulla baletti on kaikista kovin urheilulaji. Oikea voimamiesten laji.
Tuollainen laskennallinen tehokkuus on vääristää todellista tehokkuutta. Kaikki pystyy hiihtämään hetken kovaa missä laskennallinen teho on kova mutta harva pystyy silti saamaan mitään kunnon rautaa ylös salilla. Vaikka se teho lasku näyttäisi mitä.
Yleensä heikot keksivät tapoja nostaa itsensä muita ylemmäs.Baletti ei ole urheilua. Baletti ja bodaus ovat samanlaisia taidelajeja. Kummatkin lajit vaatii epävarmuutta omasta miehisyydestä. Baletti on näistä lajeista kovempi, koska siinä täytyy oikeasti osata jotain.
Laskennallinen voimantuotto on heikkojen salaliitto. Voi luoja. Fysiikassa teho on massa kertaa kiihtyvyys. Keihäänheittäjä kiskaisee keihääkseen kovemman tehon kuin voimamies. Voimamies kantaa 400 kg mötikkää ja saa liikkeeseen pienen nopeuden. Keihäänheittäjä ei saa 400 kg tehoa lainkaan koska taakka ei liiku.
Nyrkkisääntönä nopeat ovat vahvoja. Jos on luonnostaan nopea myös voima tarttuu. Kaikki kovat voimamiehet ovat urheilleet monipuolisesti näitä homojen rimpuloiden oikeita urheilulajeja. - Anonyymi
No mutta kun vaan lasketaan tehoa niin silloin baletti tanssijat tekevät laskennallisesti tehokkaimpia liikkeitä. Samoin Taitoluistelijat.
Heikot aina keksii vaikka mitä että se oma "liikunta" olisi parempaa kuin muiden. Sinulle marjanpoimintakin on tehokkaampaa kuin painonnosto. Ja sienien poiminta se vasta tehokasta onkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Baletti ei ole urheilua. Baletti ja bodaus ovat samanlaisia taidelajeja. Kummatkin lajit vaatii epävarmuutta omasta miehisyydestä. Baletti on näistä lajeista kovempi, koska siinä täytyy oikeasti osata jotain.
Laskennallinen voimantuotto on heikkojen salaliitto. Voi luoja. Fysiikassa teho on massa kertaa kiihtyvyys. Keihäänheittäjä kiskaisee keihääkseen kovemman tehon kuin voimamies. Voimamies kantaa 400 kg mötikkää ja saa liikkeeseen pienen nopeuden. Keihäänheittäjä ei saa 400 kg tehoa lainkaan koska taakka ei liiku.
Nyrkkisääntönä nopeat ovat vahvoja. Jos on luonnostaan nopea myös voima tarttuu. Kaikki kovat voimamiehet ovat urheilleet monipuolisesti näitä homojen rimpuloiden oikeita urheilulajeja.En tiedä mitä yritän selittää tai tiedä mistään. Sen tiedän ettei asia ole yhden muuttujan summa kuten ylipaino on yhtä kuin ylivoimaa. Asia on monen muuttujan summa ja asiat vaikuttavat toisiinsa siten, että ilmiö on todella monisyinen. Maksimivoima ja nopeus palvelevat toisiaan. Missä kohtaa menee raja ettei voima enään hyödytä nopeutta tai nopeus maksimivoimaa? Varmasti yksilöllistä. Maksimivoima kehittää kestovoimaa mutta siinäkin tulee raja että ominaisuudet haittaavat toisiaan. Kestovoima luo pohjaa maksimivoimalle mutta kestovoima haittaa nopeutta mutta parantunut maksimi taas kehittää nopeutta. Niin näitä voiman lajeja maksimivoima, nopeus, perusvoimaa, kestovoima. Hiihtäjällä on kestovoimaa ja Maksimi parantaa kestovoimaa, myös tehokas spurtti vaatii nopeutta vaikka kestovoima hidastaakin. Olisiko hyvän hiihtäjän taustalla monipuolinen pohjakunto. En tiedä mutta sen tiedän ettei yhtä totuutta ole.
Urheilutieteilijät eivät asiaa osaa tyhjentävästi selittää. Urheilulajeista tehdään lajianalyysit ja mietitään mikä olisi optimaalisinta ko lajille. Sitten on pallo pullollaan huippuja jotka tekevät poikkeuksen tilastoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutta kun vaan lasketaan tehoa niin silloin baletti tanssijat tekevät laskennallisesti tehokkaimpia liikkeitä. Samoin Taitoluistelijat.
Heikot aina keksii vaikka mitä että se oma "liikunta" olisi parempaa kuin muiden. Sinulle marjanpoimintakin on tehokkaampaa kuin painonnosto. Ja sienien poiminta se vasta tehokasta onkin.Isältäs puuttu tehoa kun sua teki. Jäi luistovoide naapurin Liisalle. Heikot vs muut. Tarkoitat tehoa vaativat urheilulajit vs vähemmistö bodarit. Bodareita aina pilkataan.
- Anonyymi
Puuttuiko sitä sinun laskennallista tehoa? Vai baletti tanssijan todellista tehoa?
Luulen että olet ihan surkean heikko ja sitten keksit että kun hypit yhdellä jalalla marjametsässä niin oletkin maailmantehokkain marjanpoimija.
Tiedät varmaan sanonan "mies eikä mikään marjanpoimija". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puuttuiko sitä sinun laskennallista tehoa? Vai baletti tanssijan todellista tehoa?
Luulen että olet ihan surkean heikko ja sitten keksit että kun hypit yhdellä jalalla marjametsässä niin oletkin maailmantehokkain marjanpoimija.
Tiedät varmaan sanonan "mies eikä mikään marjanpoimija".On huippu olo soittaa poskea anonyymisti toiselle anonyymille. Ei voisi paremmin mennä.
Ihan oikein luulet. Minä luulen et sulle on helkutin vaikeeta miehisyytesi kanssa. Pitää vältellä asioita mitkä eivät pötkitä miehekkyyttä. Tekee treenit päin pers.. koska se on heikkojen treeniä. Lytätään hyväkuntoisia koska itsellä huono kunto. Lyttääminen ei kuitenkaan nosta sun kunnioitusta kenenkään silmissä. Varsinkaan täällä huipulla suomi24 palstalla anonyyminä.
Sä et löydä musta sitä heikkoa kohtaa. Mulla menee niin hyvin et kirjoitan tänne. Se tarkoittaa sitä ettei asiat asenteet mielipiteet moraali merkitse mitään. - Anonyymi
Isälläs meni niin huonosti kun sinua teki ja äidilläs vasta huonosti meneekin kun sinut sai.
Mutta elä unelmaasi ja kirjoittele anonyymisti täällä.
Jos ei määritetä mikä on hyvä kunto niin aika vaikeaa on todeta onko itsellä hyvä vai huono kunto.
Ja salilla ei tehdä liikkeitä päin pers. ttä. Sekoitat sen omiin puuhiisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isälläs meni niin huonosti kun sinua teki ja äidilläs vasta huonosti meneekin kun sinut sai.
Mutta elä unelmaasi ja kirjoittele anonyymisti täällä.
Jos ei määritetä mikä on hyvä kunto niin aika vaikeaa on todeta onko itsellä hyvä vai huono kunto.
Ja salilla ei tehdä liikkeitä päin pers. ttä. Sekoitat sen omiin puuhiisi.Onko puolenpäivän aikaan herätty kirjoittelemaan. Menisit välillä punttisalille. Marjametsässä käyminen olisi liian hyvää tekemistä.
On vähän epävarmuutta kunnossa. Täytyy määritellä omalla tavalla. Vähän kun fysiikan lait pitää määritellä itselle mieluisaksi. - Anonyymi
Ei kai marjoja tähän aikaan vuodesta.
No, onhan metsästä hyviä muistoja.
Kerran olin marjametässä kun vastaan tuli ikäiseni mies. Rupattelimme niitä näitä syntyjä syviä ja sitten imimme toistemme kaluja.
Me emme enää kohdanneet.
- Anonyymi
Olen kerran myös miehiä nussinut. Ei homolla tavalla vaan todella miehiseen tyyliin. Oivoi että paskaa oli kaikki paikat täynnä. Kyllä siinä suihinkin otettiin eikö se ole laisinkaan homoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409