Onko muita ollut suht tuoreessa suhteessa jossa kumppanilla vielä meneillään avioeroasiat? Miten siihen suhtaudutte?
Olen ollut jo vuoden uuden kumppanin kanssa ja koko tämän ajan hän on läpikäynyt eroa joka ei näytä olevan loppusuoralla lähimainkaan hankalan exän takia. Olivat jo eronneet ja muuttaneet erilleen ennen kuin tapasimme. Paljon on muutoksia vuoteen mahtunut ja he eivät ole vielä tehneet omaisuuden ositusta tai sopimusta lasten huollosta ja elatuksesta. Syynä hankala exä joka yrittää kaikintavoin estää toista osapuolta menemästä eteenpäin.
Olen itse jotenkuten neutraalisti pystynyt suhtautumaan asiaan, mutta vähän mietityttää tulevaisuus että kuinka paljon ex hankaloittaa elämää. Ja vaikuttaako se esim. siihen että voimmeko muuttaa koskaan yhteen asumaan kun exän tarkoitus on yksinkertaisesti ajaa toinen osapuoli taloudelliseen ahdinkoon. Lastenkaan asumisesta ei ole vielä päästy sopuun. Hidas näyttää olevan tämä prosessi.
Tuore suhde ja avioero meneillään
26
188
Vastaukset
- Salli88
Ei kannata olla sinisilmäinen noissa asioissa. Saattaa olla että tilanne on juuri tuo, että exä hankaloittaa asioita. Mutta voi myös olla että mies on kujalla, eikä ole täysin käsitellyt/hyväksynyt eroa ja siksi venyy ja kestää... on miehiä jotka ei osaa päättää ja elävät jatkuvassa katumuksessa ja ahdingossa... tiedä näistä... toivon ettet sinä tuhlaa aikaasi, se on arvokasta.
- Diipadaapa11
Uusi kumppani ollut kyllä avoin asioiden suhteen eli kertonut pitkälti kaikki käänteet mitä prosessissa on ollut. Ja ollut monessa asiassa valmis tulemaan vastaan, mutta exä ei suostu mihinkään.
Se on kyllä totta että minun aikani tässä saattaa kulua, kun ei päästä oikein kunnolla miettimään meidän suhteen laatua tai tulevaisuutta kun kaikki on kesken. Ja kyllä mietin että kuinka kauan tämä kaikki kestää ja tuleeko helpottamaan koskaan ja jaksanko itse pidemmän päälle tätä. Itselläni on myös exä ja hänen kanssa yhteiset lapset, mutta ollaan pystytty sopimaan kaikesta riidoitta ja joustetaan tarvittaessa. - jookohtaootvarmaankuo
Jos sulla on kuitenkin yhteys toisen kanssa, luotat häneen ja rakastat häntä niin en pikeesti ymmärrä miksi mietit aikasi tuhlaantumista. Siis oikeesti, ihminen joka arvottaa kaiken aikansa, kontrolloi asioita eikä osaa pysähtyä niin eihän tosissaan muista ihmisistä välitä.
- Diipadaapa11
Olen kyllä pysähtynyt oman eroni jälkeen vuosiksi. Ja lähinnä pelkään että on meidän suhde kuinka hyvä tahansa, mutta jos kolmas osapuoli yrittää vahingoittaa sitä niin hyväkin suhde voi mennä mönkään. Ja ehkä kaipaan elämääni nyt tasaista suhdetta enkä jatkuvaa draamaa mitä itselläni ollut aiemmissa suhteissa.
- Eikestäeroa
Diipadaapa11 kirjoitti:
Olen kyllä pysähtynyt oman eroni jälkeen vuosiksi. Ja lähinnä pelkään että on meidän suhde kuinka hyvä tahansa, mutta jos kolmas osapuoli yrittää vahingoittaa sitä niin hyväkin suhde voi mennä mönkään. Ja ehkä kaipaan elämääni nyt tasaista suhdetta enkä jatkuvaa draamaa mitä itselläni ollut aiemmissa suhteissa.
Miksi syytät koko ajan ukkosi exää ,kyllä siinä ukossasikin vikaa on ,ei kukaan yksin tappele, hän nyt kiillottaa omaa nahkaansa sun silmissä.
Tässä sulle esimakua sitte, kun sää joudut hänestä eroamaan ,ei ole mikään hyvä alku reitin suhteelle, ja sitte teillä molemmilla vielä lapsia on sun lapsia ja hänen lapsia, ristiriitoja tulee , tuskin suhteenne kestää. - Huonoaon
Diipadaapa11 kirjoitti:
Uusi kumppani ollut kyllä avoin asioiden suhteen eli kertonut pitkälti kaikki käänteet mitä prosessissa on ollut. Ja ollut monessa asiassa valmis tulemaan vastaan, mutta exä ei suostu mihinkään.
Se on kyllä totta että minun aikani tässä saattaa kulua, kun ei päästä oikein kunnolla miettimään meidän suhteen laatua tai tulevaisuutta kun kaikki on kesken. Ja kyllä mietin että kuinka kauan tämä kaikki kestää ja tuleeko helpottamaan koskaan ja jaksanko itse pidemmän päälle tätä. Itselläni on myös exä ja hänen kanssa yhteiset lapset, mutta ollaan pystytty sopimaan kaikesta riidoitta ja joustetaan tarvittaessa.SE kestää niin kauan , kun hänellä on alaikäisiä lapsia exänsnsä kaa ,miehesi on isä ja elatusvelvollinen lastensa täysikään asti ja hänen exä toinen vanhempi heidän lapsille.miehesi exä on aina kuvioissa mukana , kuin myös sinun exäsi.
Unohda koko suhde, ei tuosta tule yhtään mitään draamaa siinä on loppuiäkseni jos tuollaista jaksat. - Selvänäkijäkö
Eikestäeroa kirjoitti:
Miksi syytät koko ajan ukkosi exää ,kyllä siinä ukossasikin vikaa on ,ei kukaan yksin tappele, hän nyt kiillottaa omaa nahkaansa sun silmissä.
Tässä sulle esimakua sitte, kun sää joudut hänestä eroamaan ,ei ole mikään hyvä alku reitin suhteelle, ja sitte teillä molemmilla vielä lapsia on sun lapsia ja hänen lapsia, ristiriitoja tulee , tuskin suhteenne kestää.Luin oikein uudestaan aloittajan tekstiä kun itselleni ei auennut, että kumpaa sukupuolta kirjoittaja on. Sisälukutaito on hirmu tärkeää ettei tee omia johtopäätöksiä.
Toki sinulla on 50-50 mahdollisuus osua oikeaan, mutta... - Naisetontyhmiä
Selvänäkijäkö kirjoitti:
Luin oikein uudestaan aloittajan tekstiä kun itselleni ei auennut, että kumpaa sukupuolta kirjoittaja on. Sisälukutaito on hirmu tärkeää ettei tee omia johtopäätöksiä.
Toki sinulla on 50-50 mahdollisuus osua oikeaan, mutta...Luuletko et miehet on noin idiootteja.
- Oletperherikkoja
Olisit ottanut vapaan miehen ,jolla jo ero takana, oliko pakko rikkoa lapsiperhe.
- tosi.on
Ei ollut perherikkoja, sehän oli jo rikki.
Meedioita vastaamassa täällä, missään ei näy että ap olisi nainen.
Kai se on sitten vain niin että hankala exä on aina nainen ja jokainen tietää sen, myös naiset itse. - Akatontyhmiä
tosi.on kirjoitti:
Ei ollut perherikkoja, sehän oli jo rikki.
Meedioita vastaamassa täällä, missään ei näy että ap olisi nainen.
Kai se on sitten vain niin että hankala exä on aina nainen ja jokainen tietää sen, myös naiset itse.Ei miehet ole noin tyhmiä.
- Kärtty
Akatontyhmiä kirjoitti:
Ei miehet ole noin tyhmiä.
Jos ap on nainen niin silloinhan hänen uusi rakastettunsa on mies, vai mitä....
Ja se mies on aloittanut uuden suhteen vaikka koko elämä on solmussa.
Siis silloin hän on tyhmä jos sinun logiikkaasi seuraa, vai mitä?
- BadGuy
Avioliitto on kestänyt yli 30 vuotta ja loppuun saakka näillä eväillä.
Pahat vuodet takana.
Miltä kuulosta tämä vaihtoehto?- onkohyvävaihuono
Niin miltä kuulostaa tämmönen vanhan ajan liitto onnellisessa parisuhteessa?
- Tämä.oikeaa.elämää
onkohyvävaihuono kirjoitti:
Niin miltä kuulostaa tämmönen vanhan ajan liitto onnellisessa parisuhteessa?
Ensin muutama vuosi yhdessä asumista. Sitten huomasin/huomattiin että tämä toimii, avioliittoon, oma asunto, lapsia. Eikä nyt isoja sellaisia asioita ole tullut eteen jotka tämän kaiken olisi lopettanut. Ihan ensitaapaamisesta noin 40 vuotta ja varmasti jatkuu.
- Oletlaastari
Lastenvalvoja tekee elatus ja tapaamis sopimuksen ja pesänjakaja jakaa omaisuuden jollei muuten sopua saada.
Näin tämän saa päätökseen jos miehesi tahtoo, mutta tuntuu ettei hän ole vielä valmis kokonaan eroamaan vanhasta, sinä olet hälle se laastarisuhde.- Niinjuuri
Juuri näin!
Ja jollei niitä saa lastenvalvojalla sovittua yhdessä, sovitaan ne sitten oikeuden päätöksellä, mulla meni prosessin alusta (soitto ajasta lastenvalvojalle, jonne 5kk jono täällä), oikeuden päätökseen noin 9 kk yhteensä
Asiat saa etenemään itse niin halutessaan
- Onkomahdollistajoskus
Jospa ette riitelisi kaikki olisi paremmin.
- ghruepgh
Tuore pillu ja kapselikoti mielessä?
- alina.x
Älä usko kaikkea mitä mies sanoo. Jos on jo vuosi asuttu erillään ja kaikki on ns. levällään lasten asumisesta omaisuuden jakoon, niin homma haiskahtaa todella pahasti.
Usein tapauksissa, joissa "ilkeä ex vie kaikki rahat" tarkoittaa sitä, ettei mitään rahoja ole. Velkaa vain helvetisti. Eikä isä suostu maksamaan elareita ja haluaa vähintään 50/50 huoltajuuden tämän vuoksi, vaikkei ole aikeissakaan huoltaa lapsia 50%. Elareita saa näin pienemmäksi.
Ota tarkkaan selvää tilanne. Ei ole paha, jos soitat exälle ja kysyt hänen näkemystään asiasta. Voi hyvin esim. paljastua, että erikseen on muutettu miettimään asioita, avioero ei ole edes vireillä. Tai avioero on vireillä, koska miehellä ulosotossa paljon. Osituksen jälkeen jää näin ollen vain velkaa. - Eisaaollatyhmä
Olet sitte mies/nainen niin olet aika tyhmä, jätä se tyyppi sekoilemaan exänsä kanssa ja lähde elämään omaa elämääsi.
Minullakin on hankala exä, ja vaikka omaisuus on jo jaettuja lasten tapaamiset sovittu, tulee hän vaikeuttamaan minun arkeani ainakin siiihen asti, kunnes nuorempi on täysi-ikäinen ja omillaan.
Vaikka elatusvelvollisuus on sovittu, voi sen joutua sopimaan aina uudestaan ja varsinkin, kun laki takaa lapsen lähihuoltajalle maksuttomat oikeudenkäynnit.
Silti voit kyllä odottaa kumppaniltasi tiettyä määrätietoisuutta asioiden loppuunsaattamiseksi.- 5646
En usko alkuunkaan tuohon miehen hitaaseen avioeroon ja hankalaan vaimoon. Ne ovat tekosyitä, jotta miehen ei tarvitse sanoa sinulle "en halua muuttaa yhteen kanssasi vielä pitkään aikaan (tai koskaan)". Paitsi jos sinulla on rahaa ja omaisuutta (tai tulevaa perintöä) niin ehkä sitten mies haluaa naimisiinkin. Taloudelliseen ahdinkoon raha on aina tervetullutta. Suhdetta/liittoa siinä sivussa täytyy vain sietää.
- Kärtty
Nää on niin näitä nämä inhottava exä- jutut!
Avioliitto joutuu kriisiin, sitten joudutaan junnaamisvaiheeseen joka kestää ja kestää.... Rahavaikeudet kasvaa...
Sitten mies löytää uuden rakkaan, lupaa asioiden selkeytymistä, mutta sitä vain ei tapahdu.
Mies sysää kaiken inhottavan exän syyksi, exä sitä, exä tätä!
Jos olet nainen, uusi rakastettusi ehkä toivoo saavansa lapsensa vuoroviikoin luokseen ja suunnittelee että sinä kannat päävastuun myös hänen lastensa hoidosta. Ja sinä otat osavastuun myös rahamenoista ja tälläkin saralla hän sitten pääsee helpommalla - sinun kustannuksellasi.
Nyt jo joudut hänen vihantunteittensa kaatopaikaksi kun hän solvaa exää, vai mitä?
Jos jatkat suhdetta, joudut kuuntelemaan avioliiton nousut ja laskut, välillä mies vihaa exää, välillä hän muistelee nostalgisesti mitä kaikkea kivaa hän teki vaimon ja lasten kanssa...
Ja sinä tunnet itsesi ulkopuoliseksi milloin et tunne olevasi likaviemäri.
Ja oletko varma ettei mies elättele salaa toiveita paluuta perheen luokse?
Jätä se, sillä mies jolla on noin ikävä lähimenneisyys, ei ole ihannekumppani!- entajuuen
Mä oon oikeesti vähän ihmeissäni näistä ihmisten jutuista täällä. Ensiksikin kun tulevaisuuden suhdekuvioista erittäin osaavan asiantuntijan kanssa jutskasin niin hän totesi, että monet miehet osaa eron jälkeisissä suhteissa arvostaa ja huomioida uutta kumppania aivan erilailla kuin ennen eroa, siis vanhassa suhteessa. Eli he ottavat hiukka enempi vadtuuta suhteen onnistumiseen. Sen sijaan täällä,luovutetaan heti kun tulee vähänkin ikävämmän olosta juttua ja vaikka joku tykkäis jostakusta niin ei muutakun kannattaa unohtaa vaan, jos on jotain hankaluuksia ehkä edessä. Tiedättekö mitä, te ette voi tietää aivan varmassakaan suhteessa mitä huomenna tapahtuu.
- ihanomavika
Aina näitä eksä hankaloittaa, eksä estää menemästä eteenpäin.
Ei se eksä mitään estä, kyse on teillä vain pelkästään siitä ettei sun hoito viitsi hoitaa asioitaan kuntoon.
Jos ovat aviossa olleet, omaisuus jakaantuu tasan tarkkaan silloin kun eropaperit pistetään vetämään. Siinä vaiheessa voi tehdä osituksen ja viimeistään silloin kun ero on valmis. Ei eksä pysty ajamaan sun kultaa taloudelliseen ahdinkoon. Jos ei ole ollut avioehtoa, omaisuus jaetaan tasan puoliksi. Piste.
Onhan se harmi jos eksä tai sun kulta vaikka haluaa jäädä asumaan siihen entiseen kotiin, mutta se on vaan voi voi jos ei ole varaa lunastaa sitä toiselta. Ei erossa ole pakko antaa omaa osuuttaan toiselle, kumpikin voi muuttaa vaikka vuokralle pienempään asuntoon ja aloittaa omistusasunnon säästämisen uudelleen sun muuta.
Jos eronneilla ei ole varaa enää entiseen elintasoon, niin sekin on voivoi. Menkööt töihin ja tienatkoot itsensä ja lastensa elatukseen tarvitsemat rahat, ei sun eikä kenenkään muun tarttee niitä elättää eikä asuttaa.
Lasten tapaamiset, huoltajuudet yms. sovitaan lastensuojelun luona jos ei kahden kesken siinä onnistuta. Vuosi on sikapitkä aika roikkua tollasessa tilassa. Se maksaako jompikumpi elatusmaksuja vai ei, niin riippuu ihan siitä kumpi lasten huoltajuuden saa ja onko siihen taloudellisesti varaa. Sun tapauksessa sun rakkaalla ei ole halua hoitaa asioitaan kuntoon. Jos olis ne olis hoidettu jo aika päivää sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6273238Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu982652Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211671Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771582Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101500Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔471490- 691434
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3321377- 271318
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901233