Ei käy kateeksi

eivaankannata

Täs on muutama esimerkki kun menee päin persettä, itse en aio koskaan mennä naimisiin mutta sääliksi käy jotenkin joitakin pareja niin tuttava kuin lähipiiristä. Roikutaan väkisin aviossa. Yksi nainen joka valittaa varsinkin oluen ääressä ettei halua erota ei siis halua näyttää ettei avioliitto onnistunutkaan, ei halua näyttää epäonnistumista, mielummin yhdessä ja kulissiliitto niin kauan kuin tilanne vaatii. Mies joka sanoo että virhe tuli tehtyy, nainen oli oikein lirkuttelija, lemmen kipee ja kun lapsi saatu ja vakiintunut tilanne vaimo kylmeni täysin miehen suhteen. Mies on lähipiiristä, sanoo että on aika kylmäävää kun vaimo ei halua edes kosketusta saati seksiä. Sitten se mikä koskee itseäni, olen saanut monta kertaa kuulla avopuolisoni läheisiltä valitusta ja kumeksuntaa tilanteesta varsinkin naisen äiti joka on vähän vanhoillista tyyliä, ainoa oikea liitto on avioliitto. En vaan kaipaa mitään ylimääräistä sählää, avopuoliso siinä sitten välissä, asettuu tietty äitinsä puolelle mutta kun ollaan kaksistaan on kyllä hjiljaa eikä puhu asiasta.

15

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitäätietäämitä

      Turhaan mietit kavereiden liittoa millä perustein ne niissä on ja mitä kertovat syitä ollessaan tyytymätön liittoonsa. Eiköhän kun sanot että tämä on valintojen maailma ja miten jokainen ihan itse päättää mitä haluaa. Toki se juorujen kohde joka ei taida edes tietää olevansa onnettomassa liitossa on sinun päätettävä kerrotko sille vai jatkatko kaverin surkeaa valittamistamisen kuulemista. Itse sinä päätät haluatko naimisiin vai et. Se ei kellekkään kuulu. Ikävää se kuunnella kaverin ahdistavaa olla liitossaan. Yritä tässä nyt tukea ja jaksaa kuunnella. Kateeksi ei tosiaan käy niitä valehtelijoita jotka "tietävät toisten liitoista kertomatta sitä tietämättömälle. Ulospäin esitetään kaveria ja takanapäin" juorutaan. Näinhän se tahtoo olla. Minä ainakin kerron kaikille että liittoni on hyvä eikä siinä valittamista ole.

    • 345543

      Enpä ole koskaan miehestäni valittanut oluen ääressä. Eikö sellainen ole enemminkin miesten tapa.
      Naivia ajatella, että avioliitoissa olisi aina kaikki hyvin, ei ole. Ulkopuolisille tiedoksi, kyllä ne jotka eivät halua jatkaa enää eroavat. Ne jotka haluavat jatkaa, jatkavat kaikkine iloineen ja suruineen.
      Harmittaako se sitten ulkopuolisia ihmisiä, miksi.
      Avioliiton kriisiaikoina tulee sanottua puolisosta pahastikin, mutta kaverit ymmärtää sen kun ollaan vihassa kaikki ei mene fiksusti. Suurin osa avioliitoissa olevista ymmärtää tämän et tunteet kuumenee.
      Kukapa aloittajan sääliä kaipaisi. Provo taisi olla.

    • juujuujuujuu

      Elätkö aloittaja omaa elämää, vai pidätkö tuttavapiirin elämää myös omanasi ja esimerkkinä. Ei kenenkään tarvitse mennä naimisiin jos ei halua, mutta toisten valinnoista ei kannata valittaa, sehän on aivan heidän oma asiansa. Ei varsinkaan juoruilla ja sääliä.

    • omatjutut

      Ainahan näitä ruikuttajia löytyy joilla aina on joku pielessä, jos ei kotona niin sitten töissä tai yhteiskunnassa. Ne elää miten elää, ei se sinulle kuulu.

      Sulla on oma elämä, se miten sinä sun oman elämän läpikahlaat ja handlaat, on sun omissa kätösissä.
      Tee niinkun susta itsestäs parhaalta tuntuu, äläkä tee itsellesi ongelmaa muiden asioista.

      • Sesama

        Mää se en miehestä valita, molemmat ollaan mitä ollaan. Ympärillä olevat ovat juuri aloittajan kaltaisia, se osaa joskus rasittaa. Puututaan tavalla tai toisella muiden elämään. Miehestä en tiedä ruikuttaako se muille, olis aika akkamaista.


    • pinnallistapaskaa

      En minäkään aio, sillä ei ole mitään sen kummasempaa merkitystä, jos toisen osapuolen kanssa synkkaa muuten hyvin, ei siihen sitoutumiseen sormukset auta eikä muuhunkaan hyvään oloon suhteessa:)

    • Muidenliitothaittaa

      Se mitä toisten liitoissa tapahtuu ei kuulu muille. Tuomita toki voi ja sääliä. Mutta juttuja kuulleena ei vaikuta mitenkään elämääni. Kaverien suhteilut ovat niiden asioita joihin minulla ei sanomista tai puuttumista. Pettäjätkin tiedetään ja niiden kakkoset. Ei niihinkään ole mulla kaverina puuttuminen. Toki nauraa voin tai sääliä kavereiden kesken jos on aihetta. Mutta ne typerät jutut voi jättää omaan arvoonsa. En minäkään kavereille kerro ja itke jos kumppanin kanssa riitelen tai rakastelen. Enkä varsinkaan kerro miksi olen onnettomassa huonossa liitossa. Tai jos olen onnellinen sekään ei tuo kavereille muuta kuin kateutta. Muistin juuri kuinka kumppani kertoi kaveristaan joka petti kuinka vaikea sen kumppani on jne. Kuitenkaan kotonaan uskaltanut kertoa kuinka pettää. Me muut tiedettiin. Mitä sitten ei kuulunut meille sekaantua siihen mitenkään. Eli voit, sääliä, nauraa, olla kateellinen tai juoruta mutta sinun paikka ei muutoin sekaantua.

      • kaveritantaavoimaa

        Kyllä kuuluu, jos on kaverista kyse ja hän haluaa päästä suhteestaan irti, siksihän hän kertoo luotetulle ihmiselle asioista, jotta saisi itse sen voiman ja järjen lähteä suhteesta. Kaverit on sitä varten tässä elämässä, että ne jeesaa, jos ei susta itsestäsi ole tai sulla ei vaan ole voimia ja haluisit päättää suhteesi.


      • eläväselämäs

        Kaverit voi käyttää tilaisuutta hyväkseen😄 ja napata valittajan omiin hoiviinsa.


      • arkitodellisuus
        kaveritantaavoimaa kirjoitti:

        Kyllä kuuluu, jos on kaverista kyse ja hän haluaa päästä suhteestaan irti, siksihän hän kertoo luotetulle ihmiselle asioista, jotta saisi itse sen voiman ja järjen lähteä suhteesta. Kaverit on sitä varten tässä elämässä, että ne jeesaa, jos ei susta itsestäsi ole tai sulla ei vaan ole voimia ja haluisit päättää suhteesi.

        Nuoruudessani jo kerottiin kaverille tai läheiselle jos oma suhde tökki, se on normaalia elämässä, yksin on turha märehtiä asioita ja ihan mieluusti auttaa ja kuuntelee itsekin jos toisella mättää jokin. Ei se tarkoita et sekaantuu toiusen elämään jos toinen siitä kertoo, välinpitämättömyys aiheuttaa sitä eritäytymistä.


      • lmnml
        arkitodellisuus kirjoitti:

        Nuoruudessani jo kerottiin kaverille tai läheiselle jos oma suhde tökki, se on normaalia elämässä, yksin on turha märehtiä asioita ja ihan mieluusti auttaa ja kuuntelee itsekin jos toisella mättää jokin. Ei se tarkoita et sekaantuu toiusen elämään jos toinen siitä kertoo, välinpitämättömyys aiheuttaa sitä eritäytymistä.

        Tottakai, se on normaalia. Se vaan ratkaisee paljon mitä puhutaan. Haukutaanko ja kerrotaanko siitä puolisosta vai kerrotaanko omista jutuista siinä parisuhteessa. Kaverit on kavereita ja heillä on kavereita. Kukaan puoliso ei halua, että yksityisimmät parisuhteen asiat menee jakeluun. Se on raukkamaista. Parisuhteessa pitää ratkaista ne ongelmat keskenään, jotta molemmat voivat naamaansa näyttää muuallakin kuin kotona. Kun toinen osapuoli ei voi mitenkään puolustautua ja alkaa kuulemaan juttuja muilta, niin kyllä sitä sen jälkeen haluaa pysyä piilossa ja eristäytyä.


      • kavereitaoottevai

        Aika hyviä kavereita olette, kun nauratte ja säälitte vaikeuksissa oleville kavereille. Tai, voikohan tuollaisia edes kavereiksi kutsua, ite en kutsuisi. Kavereita tuetaan, autetaan, jaetaan asioita, vaikka ei oltaisikaan samaa mieltä tai itse toimisi toisin. Ei kaveria tuomita, toki voi kertoa oman näkökannan, mutta kaverin ajatuksia ei pyritä muokkaamaan. Tottakai asioissa on aina kaksi näkökantaa ja kivempihan se on, että ketään ei ihan rjettömästi ruveta parjaamaan, vaikka kuinka vihapöissä olisi. Mun mielestä pointti kavereiden kanssa kuitenkin on olla läsnä ja kuunnella ei niinkään ottaa kantaa, etenkään kertoa onko toinen väärässä vai oikeassa. Asioista avautuminen on monelle muutoinkin vaikeaa, sellaista pitää kohdella varovaisesti. Empatiaa ja ymmärrystä. Mun omaa mieltä lämmitti tosi paljon, kun eräs tuttava vasta lyhyen tutustumisen jälkeen ymmärsi tilanteeni (vaikken pahemmin ollut asiaa purkanut) ja sanoi, että jos oikein pahalta tuntuu niin minulle voi tarvittaessa soittaa vaikka keskellä yötä.


      • Zxfd
        eläväselämäs kirjoitti:

        Kaverit voi käyttää tilaisuutta hyväkseen😄 ja napata valittajan omiin hoiviinsa.

        Kahden ero on kolmannen pano 😏


    • hgsdhdshsththj

      Juu, AP on avoliiton puolestapuhuja ja kirjoittelee täällä jatkuvasti. Me uskotaan jo, ettei sinulla on rahkeita naimisiin joten anna olla!!!!

    • Mummo1960

      Miksi puhuisi sinulle. Hänhän tietää kantasi avioliitosta. Eikä näin ollen halua alkaa riitelemään kanssasi. No. Ehkä hyvä niin, kun sinä et halua sitoutua häneen koko elämäsi ajaksi. Siitähän on kyse. Niin ei hänenkään sitä tarvitse tehdä, sinä annat hänelle sen vapauden. Ja jos/kun hän löytäö vierelleen ohmisen joka rakastaa häntä niin paljon että on valmis sitoutumasn häneen koko iäksi niin onpa helppo sitten lähteä. Pakkaa vain tavaransa ja muuttaa sen paremman luo. Mitähän mieltä sinä sitren olet. Ehä itseäsi pettäen sanot että hyvä kun en mennyt naimisiin. Joskus on hyvä pysähtyä ja kysyä itseltään miksi on yhdessä, mitä elämä olisi ilman häntä, mihin on valmis sitoutumaan ja mitä odottaa toiselta. Vastata kerrankin itselle rehellisesti. Ehkä silloin näkisi omatkin virheensä erilailla. Joskus kyllä voi tulla sokkina vastaan se settä huomaa olleensa väärässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      269
      2255
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1103
    3. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    4. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1021
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      862
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      805
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      789
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      680
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      670
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      659
    Aihe