Tässä 2000-luvun alusta olen seurannut tätä Suomi24.fi-keskustelupalstaa.
Ensimmäistä kertaa olen nyt havainnut täällä sellaista, että jos jokin yritys joutuu negatiivisen keskustelun pyörteisiin niin yritys itse alkaa kontrolloimaan kirjoituksia heistä itsestään. Jos Vesivekistä on vähänkään kirjoitettu negatiiviseen sävyyn tai kerrottu reklamaatioista, niin ei mene kuin pieni hetki ja viesti on poistettu palstalta.
Miksi näin?
Vesivekin kattoasennuksissa on ollut paljon korjattavaa, reklamoitavaa, epäkohtia, virheitä. Jotkut näistä hoidetaan suht nopeasti kuntoon. Mutta osa ja ne räikeimmät jäävät asiakkaiden käsiin pitkäksi aikaan ja tarkastusta sekä mahdollista korjausta saa odottaa. Osasta yritetään päästä eroon sovittelemalla. Osasta spray-maalilla(Uusimaa), ja osasta kourukaapolla.
Noh, kun olen itse asiakas ja tilaan itselleni UUDEN Vesikaton. Vanha katto puretaan aluskatteineen, ruoteineen ja vesikattoineen päiviten. Tässä vaiheessa minun tilaamani rakennusmestari tarkastaa, että sieltä on purettu oikeasti kaikki vanha pois; Peltikatto, korotusrimat, aluskate, ruoteet, jne, eli kaikki pois ristikon yläpaarteen päältä.
Kun on varmistettu, että kaikki vanhat rakenteet aluskatteista korotusrimoihin sekä ruoteisiin on uusittu ja uudelleen rakennettu niin olen tyytyväinen. Tämän toki varmistaa myös oma VastaavaMestari. Kun nämä on tarkastettu, niin voidaan uusi vesikate asentaa. Tämän jälkeen sitten kattoturvatuotteet sekä rännit ja kourut.
Jos minulla ei olisi ollut omaa vastaavaa mestaria niin miten olisi käynyt? Alle oltaisiin jätetty vanhoja lahoja rakenteita sekä vanhat aluskatteet joidenka päällä on lehtiä, siitepölyä, neulasia, roskia, yms..
kaikki oltaisiin tehty vanhan päälle!
On se härskiä että tämä pikkukimmo ja isotimppa huijaavat ensin omat työntekijänsä sekä omat asiakkaansa tähän kusetukseen josta löytyy tarinoita netti pullollaan!
Vesivek Oy kontrolloi heistä kirjoitettuja kirjoituksia
10
1734
Vastaukset 10
- Perho90-
Saman huomannut. Pirkanmaalla ja Keski-Suomessa hullu meininki.
Hävettää perkele#sti!
Kimmo vai Timo? - Toimitusjohtaja
Jos Hämeen Laaturemontti olisi jatkanut ilman Vesivekin ostoa, niin se olisi nurin viimeistään 2020!
- Puusilmä74
Olen myös itsekin ihmetellyt näitä poistuneita kommentteja Vesivekistä.
- HEWQ
Nyt olisi kyllä myös peiliin katsomisen paikka kyllä Suomi24: n moderaattoreilla, otan nyt jatkossa talteen kirjoitukseni ja selvitän palstasta vastuussa olevilta toimivatko moderaattorit oikein poistellessaan viestejä sen mukaan, kun heihin ottaa asianomainen taho, jota viestit koskee, yhteyttä. Poistetut viestit eivät siis ole Suomen lain vastaisia eikä palstan sääntöjen vastaisia. Itse aion jatkossa siirtyä, mikäli aiheeton moderointi jatkuu, muille areenoille kirjoittamaan, koska Suomessa kuitenkin edelleen on sanan- ja mielipidevapaus.
Haluan kommentoida Kattoremotti-nimimerkillä kirjoittavan henkilön Instagram-valokuvia, joissa mielestäni törkeä rakennusvirhe:
1. Vesikate mitoitetaan Etelä-Suomessa 180 kg/m2 lumikuormalle; tässä tapauksessa ruoteen epäjatkuvuuskohdat eli jatkokset samassa paikassa ja osassa ei ole jatkoksen kohdalla tukia eli pelkän laudan pitäisi kantaa 180 kg/m2 laskennallinen lumikuorma.
2. Aluskate tehdään valmistajan ohjeen mukaan, yleensä limitys 150 mm ja vedetään tiukalle; tässä tapauksessa tulee tunne kuin kaksi 10-vuotiasta lasta olisi pyydetty peittämään lautakasa sateelta.
3. Viimeistely ala-arvoista.
Avoinna olevia kysymyksiä: onko noudatettu valmistajan kaaviota kiinnityskuvioista pellissä ruuveilla, ovatko ruuvit UV:tä kestämättömiä halpoja kiinalaisia vai korkealuokkaisia katteen iän kestäviä. - Anonyymi
Vesivekin jokaisella asentajalla joka työskentelee 10h päivässä jää palkkoja saamatta väärin maksettujen ylityökorvausten yms vuoksi 4000-8000e vuodessa. Pidempiä päiviä tekevillä summa vielä enemmän! Ja pitkää päiväähän pojat painaa kun yritys kiertää ylityösäädökset 3kk välein maksettavalla kusetus bonustilillä. Näin saadaan jokaisen työntekijän työtunnit kirjoihin alhaisempina kuin todellisuus on. Eräässäkin pk seudun toimipisteessä pojat painaa päivittäin yli 12h päiviä.. 12h töitä josta 2h siirretään 3kk välein maksettavalle bonustilille ilman ylityökorvausta ja eläkekertymistä, 2h 50% ylityönä ja loput 8h peruspalkalla. Yksi kaverini teki vuoden aikana yli 750h ylitöitä ilman yhtäkään 100% korvausta. Kuulostaako rehdiltä ja reilulta työnantajalta? Ihan mukavat summat säästyy yritykseltä kun näin tehdään yli 400 asentajalle päivittäin.
- Anonyymi
Käräjät tulossa.maksamattomista ylityö,loma ja pekkas rahoita.
- Anonyymi
onko näin
- Anonyymi
Kyllä, kaikki pitää paikkansa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, kaikki pitää paikkansa!
Pelolla johtavat ja velalla sitouttavat siinä on teesit
- Anonyymi
Jos vesivekin otatte ottakaa valvoja työlle …
Vaikka insinööri opiskelija joka valvoo. Laatu on todella heikkoa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa781839Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341192Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134954Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.200869- 64704
- 77692
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo210664On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79618- 60615
- 35571
- 63561
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32548- 55517
- 36504
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28442- 33423
- 40417
- 82408
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin12398